امکان شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه

از قدیم اینگونه به ما القا کرده اند که برای شروع هر کسب و کار و یا رسیدن به کسب درآمد بالا ، نیاز به پول و سرمایه زیاد است و امکان شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه برای هیچ کسی وجود ندارد . انگار داشتن پول و سرمایه اولیه برای هر کاری از جمله راه اندازی کسب و کار اینترنتی یک ضرورت حتمی و مسلم بوده و بدون آن امکان پذیر نمی باشد .

واقعیت این است که داشتن پول و سرمایه اولیه جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، تضمین کننده موفقیت در کسب درآمد از اینترنت نبوده و نباید انتظار داشت چون سرمایه دارم پس حتما موفق خواهم شد . به دلیل اهمیت موضوع و سوال زیاد کاربران در این مقاله سایت پول یابی به امکان شروع کسب درآمد بدون سرمایه و پول پرداخته می شود ، امیدوارم مورد توجه قرار گیرد .

ضرورت داشتن یا نداشتن سرمایه

شاید با دیدن سایت ها و فروشگاههای بزرگ اینترنتی این تصور را دارید که آن ها برای شروع ، پول و سرمایه های میلیاردی داشته اند و بدون داشتن پول های کلان اصلا نمی توان کسب و کاری را راه اندازی کرد . اگرچه این تصوری کاملا اشتباه است ولی یک دودلی و تردیدی دائمی در درون هر کدام از ما وجود دارد که بدون سرمایه نمی توان کاری را آغاز کرد .

واقعیت بیرون مشاغل و به ویژه شغل های اینترنتی این است که راه اندازی هر کسب و کاری بدون سرمایه امکان پذیر است . افرادی را می شناسم که برای شروع کسب و کار اینترنتی ، پول و سرمایه کافی داشتند اما به هیچ وجه به این سرمایه اتکا نکردند . این افراد هم به خودشان و هم به اطرافیان شان ثابت کرده اند که امکان شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه برای همگان وجود دارد .

همین الان که در حال مطالعه مقاله سایت پول یابی درباره امکان شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه هستید ، یعنی یک گوشی موبایل یا لپ تاپ یا یک کامپیوتر دارید . برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی همین امکانات کافی می باشد .

آنچه که گفته شد ، یک شوخی و یا بلوف نیست و در این مقاله با مدرک و سند به شما ثابت می شود برای راه اندازی هر کسب و کار اینترنتی ، نیازی به پول زیاد نیست . بدون سرمایه هم می توان کسب و کار مورد نظر را راه اندازی کنید به شرطی که راهش را بلد باشید .

امکان شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه ، کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه ، کسب درآمد ساده

امکان شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه

مهم ترین سوال کاربران و مخاطبان که می پرسند این است که واقعا شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه و پول امکان پذیر است . برای پاسخگویی به این سوال باید گفت که اگر نگاهی به زندگی کارآفرینان بزرگ و افراد موفق ثروتمند بیندازید متوجه می شوید که آنان با کمترین سرمایه و حتی بدون سرمایه اقدام به راه اندازی کسب و کار کرده اند .

تصور کنید ۲۰ میلیارد تومان پول و سرمایه دارید و بگویند یک کارخانه تولید لباس راه اندازی کنید ، به نظرتان این کار برایتان امکان پذیر است . اصلا می دانید که برای راه اندازی کارخانه به چه تعداد دستگاه نیاز دارید . چگونه کار تولید لباس ، تامین مواد اولیه برای تولید ، جذب نیروی کار فعال و کاربلد ، شیوه مدیریت کارخانه ، رفتار با کارکنان و سیستم سازی مناسب را انجام دهید .

بر فرض تمام اینها را بلد باشید ، شیوه بازاریابی و یافتن مشتری و انعقاد قرارداد با شرکت ها و موسسات را می توانید انجام دهید . سوالات و ابهامات در این مورد بسیار زیاد بوده که قبل از راه اندازی کارخانه باید به آنها جواب دهید .

اگر به زندگی کارآفرینان و افراد موفق نگاه بیندازید متوجه می شوید که آنان با کمترین سرمایه و حتی بدون سرمایه اقدام به راه اندازی کسب و کار کردند . این افراد موفق در ادامه با رشد و افزایش سرمایه ، اقدام به توسعه کسب و کارشان کردند . کمتر کارآفرین و ثروتمندی را پیدا می کنید که با سرمایه بالا ، کارش را شروع کرده باشد .

رستوران های زنجیره ای مک دونالد

تا حالا دیده اید که مثلا بنیان گذار و موسس یکی از رستوران های زنجیره ای موفق در دنیا از همان اولش پولدار بوده و یا مثلا با ارثی که از پدرش رسیده این رستوران های زنجیره ای موفق را زده باشد . بهتر است نگاهی به زندگی و شرح حال افراد موفق و کارآفرین های برتر بیاندازید .

کسانی که در زمینه آشپزی و رستوران داری فعالیت می کنند یقینا نام موریس و ریچارد مک دونالد را شنیده اند . صاحبان رستوران های زنجیره ای مک دونالد که کارشان را با دکه سیار هات داگ فروشی شروع کردند ، ولی برنامه های بزرگ در سر داشتند .

موریس و ریچارد با تلاش و جدیت و با افزایش میزان درآمدی که به دست آوردند ، توانستند دکه سیار هات داگ را به یک رستوران کوچک تبدیل کنند . کم کم این رستوران کوچک را توسعه دادند و امروزه  آن را به هزاران شعبه مک دونالد در سراسر دنیا تبدیل کردند .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سوالات قبل از شروع کسب و کار

نصرت رستوران دار معروف

نمونه دیگر از افرادی که با هیچ و بدون سرمایه اولیه شروع کردند ، نصرت گوکجه Nusret Gökçe مشهور به سالت بی Salt Bae ، سرآشپز ، قصاب و صاحب رستوران‌های زنجیره ای Nusr-Et است که شعبه‌های متعددی در شهرهای مختلف جهان از جمله شهرهای ، استانبول ، لندن ، دبی ، ابوظبی ، میامی ، نیویورک ، لس آنجلس و دوحه دارد . او معنای کسب درآمد اینترنتی با آشپزی بدون هیچ سرمایه ای را ثابت کرد .

نصرت امروزه رستوران دار معروفی است که به طرز خاصی با گوشت رفتار می کند و آن نمک ریختن جالبش روی گوشت را همگان به یاد دارند . نصرت سال ها یک کارگر و ظرفشور ساده بود . عکس های قدیمی نصرت که در پیج اینستاگرامش وجود دارد ، بیانگر این موضوع است که از کجا شروع کرده است .

نصرت گوکجه ، سرآشپز معروف ترکیه ای ، کسب درآمد بذون سرمایه و پول

نصرت بعد از سال ها با فیلمی که از شیوه سرو استیک خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرد معروف شد و حالا صاحب رستوران های زیادی در کشورها و شهرهای مختلف است . نصرت در ابتدا هیچ سرمایه ای اولیه ای برای شروع کارش نداشت و تنها یک کارگر ساده بود که در رستورانی گمنام کار می کرد .

نداشتن سرمایه چیزی از انگیزه اش برای پیشرفت و اقدام برای ثروتمند شدن کم نکرد و سال ها با علاقه در این زمینه تلاش کرد تا به اینجا رسید . البته فکر نکنید نصرت یک شبه و فقط با انتشار یک ویدیو از سرو استیک معروف شد . وی بعد از سال ها تلاش موفق شد تا به یکی از رستوران دارهای معروف دنیا تبدیل شود .

دلیل موفقیت در کسب و کار

اگر دلیل موفقیت این افراد به صورت منطقی بررسی شود ، همگان اذعان و اعتراف می کنند که بدون تجربه کردن نمی توانستند یک کسب و کار موفق راه اندازی کنند . این موضوع بیانگر این است که همه چیز کسب و کارهای موفق فقط داشتن سرمایه و پول نیست .

واقعا برای موفق شدن در کسب درآمد اینترنتی ، پول همه چیز نیست بلکه باید راه درست کسب درآمد اینترنتی را بدانید . پول فقط سرعت رسیدن به موفقیت تان را زیاد می کند . در واقع فقط یک وسیله است اما تضمین کننده موفقیت کسی در کسب و کار نیست . صاحبان کسب و کارهای موفق با ایده ، برنامه ریزی ، تلاش و تجربه کردن به موفقیت و ثروت بالا رسیدند و تنها دلیل کامیابی آنها را باید در این موارد جست .

کسب و کارهای اینترنتی زیادی هستند که با سرمایه های چند ده میلیاردی شروع کرده اند و امروزه خبری از آنها نیست و کاملا نابود شده اند . نمونه بارزش فروشگاه اینترنتی ۵۰۴۰ که با کلی سرمایه اولیه و تبلیغات بسیار زیاد نتوانست دوام بیاورد و درآمد اینترنتی مناسبی داشته باشد . با این حال این فروشگاه اینترنتی ول کن بازار نیست و باز هم دست به دامان سلبریتی ها می شود .

اهمیت شروع کسب و کار بدون سرمایه

شاید برایتان عجیب باشد اگر گفته شود باید بدون سرمایه اولیه کسب و کارتان را راه اندازی کنید . کارآفرینی که با پول زیاد کسب و کارش را شروع کند هیچ درسی از کارآفرینی و نوآوری یاد نمی گیرد . کار آفرینی یعنی تجربه کردن و یادگیری فرایند بازار و تولید در حین فعالیت ، و اینکه مدام در حال یادگیری باشد .

چه بسا که برای موفق شدن و رسیدن به کامیابی باید شکست ها و ناملایمات را هم تجربه کرد . به عبارتی باید گام در مسیری گذاشت که انتهایش اصلا مشخص نیست .

زمانی که بدون پول و سرمایه ، کسب درآمد اینترنتی را شروع کردم مجبور شدم شیوه تولید محتوا را به صورت اصولی فرا بگیرم . روزانه سه یا چهار مطلب می نوشتم و آنقدر این نوشتن ، بازنویسی و ویرایش را ادامه دادم تا در این کار مهارت پیدا کردم . ضرورت داشت بعضی امور دیگر مثل  فتوشاپ ، طراحی سایت ، سئو ، تبلیغ نویسی ، فروش اینترنتی ، بازاریابی و خلاصه کارهای مرتبط با دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرم .

شاید اگر پول زیاد داشتم هیچ وقت برای یادگیری این موارد اقدام نمی کردم و سعی می کردم افرادی را برای انجام این کار ها استخدام کنم . حتی هیچ وقت بازاریابی محتوا ، جذب ترافیک هدفمند گوگل بدون یک ریال هزینه و بسیاری امور ضروری دیگر کسب و کار را یاد نمی گرفتم . یقینا کیفیت کارم پایین بود و هیچ گاه مقالات و محتواهای سایت پول یابی به صورت تخصصی تولید نمی شد .

بدون تردید ، فرصتی برای استفاده از ایده ها ، خلاقیت ها و چیزهایی که در ذهنم بود به وجود نمی آمد . اگر با سرمایه بالا شروع می کردم هیچ وقت این حس موفقیت که در درون دارم را لمس نمی کردم .

میزان سرمایه برای کسب و کار

اگر پول نداشته باشید یا مجبور هستید تمام تلاشتان را معطوف به کسب و کارتان کنید تا به موفقیت برسید و یا اینکه شکست را قبول می کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اشتباه افراد باهوش در کسب درآمد

برخی از دوستان تماس می گیرند که برای راه اندازی فلان کسب و کار اینترنتی می خواهم ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان وام بگیرم و برای شروع یک کسب درآمد اینترنتی آینده دار ، به کار تزریق کنم . وقتی دلیل این حجم بالای سرمایه برای شروع کار را می پرسم می گوید قصد داریم تا همان اول کار و پس از ایجاد سایت شروع به تبلیغات اینترنتی فراگیر کنیم .

زمانی که از این افراد درباره چگونگی فروش محصولات و خدمات ، نوشتن محتوای صفحات کالاها ، شیوه پشتیبانی سایت و فروشگاه اینترنتی ، جذب نیروی فروش و… سوال می پرسم ، هیچ برنامه ای ندارند . فقط می گویند با تبلغات اینترنتی ، حتما فروش سایت بالا می رود و بعد از آن به دنبال جذب نیرو و پشتیبانی می رویم .

بیان این نوع حرفها مشخص می کند که هیچ دانش و اطلاعی از کسب و کار اینترنتی ندارند . اقدام با این نوع بی برنامگی یعنی در کسب و کار اینترنتی سقوط آزاد داشتن است . به همین راحتی بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی شکست می خورند .

این افراد با وجودی که سرمایه زیادی برای شروع کار دارند ، فراموش می کنند با اطلاعات کم ، قادر نیستند تا یک سیستم پولساز برای خودشان راه اندازی کنند . به مرور زمان و با کسب تجربه و به دنبالش مهارت است که یک کسب و کار رشد کرده و برند می شود .

شروع سرمایه گذاری روی خودتان

بزرگی می گفت برای شروع ، اول روی خودتان سرمایه گذاری کنید و واقعا هم بهترین اقدام سرمایه گذاری کردن روی خودتان است . اگر در مسیر شروع کسب و کار همه چیزتان از دست بدهید و شکست بخورید باز هم می توانید کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید چون روی خودتان سرمایه گذاری کرده اید . در صورت ناکامی ، امکان شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه مجدد برای کسانی وجود دارد که توانایی خود را افزایش داده اند .

برای نمونه همین سایت پول یابی را در نظر بگیرید اگر همین حالا آن را بفروشم ، در کمتر از سال ، سایت دیگری در همین حد و اندازه راه اندازی خواهم کرد . چون نقشه راه و شیوه کار را یاد گرفته و در زمینه خودم تا حدودی متخصص شده ام . به راحتی می توانم سیستم سازی کرده و سریع به جایگاه قبلی خودم بر گردم .

روی خودتان سرمایه گذاری کنید ، در حوزه ای که به آن علاقه مند هستید مشغول به فعالیت شوید و تا می توانید یاد بگیرید . آموزش ببینید و برای شرکت در دوره های آموزشی هزینه کنید . مطمئن باشید بهترین سرمایه گذاری، شرکت در دوره های آموزشی و استفاده از تجربیات اساتید بزرگ است .

اگر می خواهید فرضا یک تعمیرگاه ماشین ایجاد کنید باید مکانیکی را یاد بگیرید . باید با علاقه و اشتیاق از کسی که در این حوزه حرفه ایست بیاموزید تا بتوانید متخصص شوید ، بعد از آن خیلی راحت تر می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید .

در کسب و کار اینترنتی هم باید ابتدا مباحث فروش ، بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ که تخصصی است را یاد بگیرید . البته در حد و حدودی که نیازتان رفع شود و بتوانید خودتان کسب و کارتان را شروع کنید .

سخن پایانی امکان شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه

اگر پول و سرمایه ای برای راه اندازی کسب و کار آنلاین و شروع کسب درآمد اینترنتی ندارید ، نباید زیاد ناراحت باشید . با نداشتن سرمایه ، شانس تجربه کردن و یاد گرفتن مهارت و تخصص ها را خواهید داشت . به این دلیل که مجبورید خودتان دست به کار شوید و همین موجب می شود تجربیات ارزنده ای درباره کسب و کار به دست آورید .

یادگیری و کسب مهارت بسیار عالی است چون کسب دانش و مهارت همان سرمایه ای است که برای راه اندازی کسب و کار ی پولساز و آینده دار به آن نیاز دارید . بر خلاف تصور برخی که دنبال کسب درآمد از اینترنت ساده هستند ، باید توجه کنید که موفقیت در کسب و کار اینترنتی به این سادگی ها نیست . فکر نکنید با تهیه سرمایه چند صد میلیونی و یا میلیاردی می توانید یک کسب و کار پولساز و موفق آینده دار داشته باشند .

نکته آخر امکان شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه اینکه ، تا زمانی که روی خود و توانایی های درونی خودتان سرمایه گذاری نکنید به هیچ وجه نمی توانید امید موفقیت در  کسب و کار را داشته باشید . افراد زیادی بودند که کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده اند و با سرمایه زیاد ، نیروی کار استخدام کرده اند ، به امید آنکه همه چیز بر وفق مراد پیش می رود ، اما معادلات به هم خورد و آنچه انتظار داشتند اتفاق نیفتاد .

خلاصه همه چیز کسب و کار و اینترنتی  فقط پول و استخدام نیروی کار نیست ، بلکه یادگیری ، تجربه کردن و کسب تخصص ، تضمین کننده موفقیت است .

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.