ایده های پولساز برای شروع کسب و کار

یکی از مهم ترین مشکلات و مسائل افراد برای شروع کسب درآمد از اینترنت نداشتن ایده هایی جهت راه اندازی یا شروع یک کسب و کار اینترنتی پولساز است . ایده در واقع یک راه حل خلاقانه برای یک مشکل خاص است . به نوعی انسان ها در هر جایی که احساس نیاز کنند و یا چالشی بر سر راه خود ببینند اقدام به ایده سازی می کنند . امروزه مشکل بیکاری و ایجاد کسب درآمد مشکل اساسی جامعه است ، لذا یافتن ایده های پولساز برای شروع کسب و کار اینترنتی ضروری می باشد .

بیکاری و نداشتن درآمد پایدار یکی از مشکلات اساسی جامعه است و از طرفی جوانان و نوجوانان قصد دارند تا یک شغل با درآمد مناسب راه اندازی کنند ولی ایده های پولساز را نمی دانند . در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا ایده های پولساز برای شروع کسب و کار اینترنتی و چگونگی کسب درآمد از اینترنت را آموزش دهم ، امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد .

ضرورت وجود ایده برای کسب و کار

اولین سوال یا موضوعی که ممکن است در ذهن هر کسی مطرح شود این است که چرا برای شروع یا راه اندازی کسب درآمد اینترنتی به ایده نیاز است . قبل از پرداختن به این سوال و یا موضوع چالشی ، لازم است به دیدگاه اشتباهی که هنوز در جامعه و میان اقشار مختلف درباره کسب و کار آنلاین وجود دارد ، اشاره کنم .

بیشتر افراد جامعه و به ویژه صاحبان کسب و کارهای سنتی و قدیمی ، تکنولوژی و فناوری های نوین را عامل و بانی اصلی از بین رفتن مشاغل سنتی می دانند و اعتقاد دارند فناوری های نوین و به ویژه اینترنت ، کسب و کارشان را نابود کرده است . اما واقعیت چیزی دیگریست و این افراد ظاهر قضیه را می بینند و از عمق تاثیرگذاری اینترنت در ایجاد مشاغل جدید و فرصت های شغلی آماده و متنوع ، غافل هستند .

علاوه بر این ، مشاغل سنتی با استفاده از فناوری های نوین توانستند کسب و کار خود را رونق دهند و  کارهای اینترنتی پولساز راه اندازی کنند . شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه با توجه به پیشرفت های جدید بسیار آسان شده است . فقط از طریق رایانه و اتصال به شبکه اینترنت می توانید کارها را به راحتی حتی در منزل و یا هر جای دیگری انجام دهید .

مهم ترین نکته این است که برای شروع ، نیازی به سرمایه گذاری هنگفت نیست و فقط به ایده راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز دارید ، که در ادامه این مقاله خواهد آمد .

ایده های پولساز برای شروع کسب و کار ، ایده خلاقه و پردرآمد کسب و کار ، ایده های کسب درآمد در خانه

ایده های پولساز برای شروع کسب و کار

همان طور که در بالا اشاره شد اینترنت ، موجب ایجاد مشاغل متنوع شده و کسب و کارهای پولساز زیادی از طریق آن ایجاد شده است . برای شروع و راه اندازی کسب درآمد از اینترنت نیاز به ایده می باشد تا کسب درآمد اینترنتی در ادامه اتفاق بیفتد .

در اینجا فهرستی از ایده های پولساز برای شروع کسب و کار ، که کاربردی بوده و به قول معروف امتحان خود را پس داده اند ، معرفی می شود . با توجه به اینکه این ایده ها برای شروع یا راه اندازی کسب و کار آنلاین است ، در ادامه می توانید آنها را توسعه داده و حرفه ای تر کنید .

مورد دیگر اینکه ، در این مقاله به چند مورد از ایده ها جهت آشنایی اشاره می شود و یقینا تعداد ایده های ساده پولساز برای شروع کسب و کار آنلاین بسیار بیشتر بوده که با جستجو در مقالات سایت پول یابی می توانید آنها را یافته و اجرایی کنید .

برخی از مهم ترین و کاربردی ترین ایده های پولساز برای شروع کسب و کار اینترنتی عبارتند از :

۱- بلاگ نویسی

یکی از کاربردی ترین ایده های شروع کسب و کار اینترنتی ، بلاگ نویسی است . البته با ساخت یک وبلاگ ممکن است که به طور مستقیم به کسب درآمد اینترنتی نرسید . بلکه از طریق مزیت هایی که بلاگ با خود همراه دارد به درآمداینترنتی مناسب و جذاب می رسید . زمانی که با تولید محتوا بازدید و کاربران بلاگ خود را افزایش می دهید یکی از ساده ترین راه های کسب درآمد ، از طریق جذب تبلیغات اینترنتی می باشد .

برای موفقیت در بلاگ نویسی باید تولید محتوای ارزشمند ، تخصصی و کاربردی را مدنظر داشته باشید تا بتوانید نیاز کاربران را برطرف کنید . این شیوه کمی زمان بر است ولی می توانید علاوه بر جذب تبلیغات بر روی راههای دیگر کسب درآمد اینترنتی مثل فروش فایل ، فروش محصولات فیزیکی و دوره های آموزشی هم تمرکز کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با کارهای گرافیکی

نکته مهم اینکه بلاگ نویسی موجب جذب کاربران هدفمند از طرف گوگل به وب سایت می شود که این مشتریان و مخاطبان می توانند بهترین مشتریان محصولات و خدماتتان باشند .

۲- همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

یکی دیگر از ایده های پولساز برای شروع کسب و کار اینترنتی ، بازاریابی یا affiliate می باشد. در این روش بستری را فراهم می کنید و در آن اقدام به فروش کالا یا خدمات سایر شرکت ها و یا برندهای تجاری می کنید . درآمد اینترنتی این نوع کسب و کار برای کسانی که محصول و خدمتی برای ارائه ندارند ، بسیار جذاب است ، چون زحمت اصلی تامین ، تحویل کالا و خدمات بر عهده شان نیست .

افراد صرفا به عنوان یک واسطه برای بازاریابی عمل می کنند . فرضا اگر برای فروش محصولات فیزیکی ، همکاری در فروش بگیرید ، در این حالت نه نیازی به تامین محصولات یا خدمات دارید و نه نیازی برای درگیر شدن با موضوعات ارسال و تحویل کالا خواهید داشت .

سایت های ارائه دهنده همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ زیادی در ایران وجود دارند که می توانید با توجه به زمینه کاری و علاقه شخصی یکی از آنها را انتخاب کرده و اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنید . در انتخاب شرکت و  سایت جهت همکاری در فروش ، به اعتبار ، سابقه خوب ، خوش حسابی و پرداخت به موقع ، داشتن اینماد ، پشتیبانی قوی و کیفیت بالای محصولات و خدمات توجه کنید .

۳- ایجاد و فروش دوره های آنلاین

فروش دوره آموزشی همیشه مخاطب و مشتری خاص خود را داشته و دارند . در سال های اخیر به دلیل نفوذ و گسترش اینترنت ، راحتی کار و همچنین شیوع بیماری کرونا استفاده و استقبال از دوره های آنلاین زیاد شده است . کافیست در یک حوزه و زمینه کاری مورد نیاز مخاطبان ، دارای مهارت و تخصص باشید و متناسب با تخصص خود یک دوره آموزشی بسازید و سپس اقدام به فروش آن کنید .

برای فروش محصولات و خدمات آموزشی می توانید به دو شیوه عمل کنید ، یکی اینکه از طریق تلگرام یا اینستاگرام ، پیج و کانال بسازید و دوره های آموزشی خودتان را بفروشید . شیوه دوم هم راه اندازی یک سایت آموزشی در زمنیه تخصص و مهارت خودتان است و  از این طریق اقدام به فروش دوره های آموزشی کنید .

برای راه اندازی وب سایت آموزشی و سایت فروش دوره آنلاین هم می توانید از سیستم وردپرس و یا سایت های فروشگاه ساز رایگان استفاده کنید که کار را ساده کرده اند . راهکار برند شدن و جلب اعتماد بین کاربران ایجاد وب سایت مرتبط با تخصص و کسب و کارتان توصیه می شود . جهت افزایش ترافیک و جذب کاربران هدفمند از طریق گوگل می توانید با تولید محتوای تخصصی به این خواسته برسید .

۴- سئو کار حرفه ای

یکی دیگر از ایده های پولساز برای شروع کسب و کار اینترنتی ، متخصص شدن در سئو یا بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو است . موضوع سئو seo و اهمیت آن در رشد کسب و کارهای اینترنتی بر کسی پوشیده نیست . امروزه هر کسی که دارای وب سایت اینترنتی باشد برای افزایش ورودی ارگانیک سایت خود نیاز به سئو و متخصص سئو دارد .

به دلیل تخصصی بودن موضوع سئو ، بسیاری از مدیران سایت ها ، سئوی وب سایت خود را برون سپاری می کنند ، ولی درصد قابل توجهی از افراد خودشان تمایل دارند سئوکار سایت خودشان باشند ، لذا به دنبال آموزش سئو هستند . اگر متخصص سئو باشید هم با انجام پروزه های سئو برای دیگران و هم با آموزش دوره های سئو می توانید به کسب درآمد اینترنتی امیدوار باشید .

منابع نوشتاری ، ویدیوها و وب سایت های زیادی وجود دارند که در زمینه آموزش سئو فعالیت دارند و با شرکت در این دوره ها و یا تهیه منابع مرتبط می توانید به مرور زمان متخصص سئو شوید .

۵- خرید و فروش دامنه

خرید و فروش دامنه های اینترنتی یکی از ایده های پولساز برای شروع کسب و کار آنلاین می باشد که افراد زیادی در این زمینه فعال هستند . برای شروع می توانید وب سایتی ایجاد کنید و در آن اقدام به خرید و فروش دامنه های اینترنتی کنید .

اگر کمی هوش و ذکاوت به خرج دهید و بتوانید دامنه های زیبا و خاص را پیدا و تهیه کنید پس از مدتی ممکن است مشتری هایی پیدا کنید که برای خرید آن حاضرند هر مبلغی را پرداخت کنند . علاوه برآن می توانید دامنه های دیگران را در وبسایت خود بفروشید و با دریافت کمیسیون حاصل از فروش آنها نیز کسب درآمد اینترنتی کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  امکان شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه

مدتی قبل ایمیلی دریافت کردم که شخصی دامنه ای با پسوند ir را برای مزایده گذاشته و قیمت پایه یا شروع را ۲ میلیارد تومان تعیین کرده بود . این دامنه خاص و بسیار منحصر به فرد بوده و شخصی که آن را ثبت کرده بود به صورت اتفاقی آن یافته بود . پس می توان با مطالعه و جستجو ، دامنه های ارزشمندی که دارای ویژگی هایی مثل : نام منحصر به فرد و یکتا ، قابلیت به یاد سپاری ، جذاب با قابلیت برند شدن و غیره را دارند ، پیدا کرد و کسب درآمد اینترنتی خوبی از این راه به دست آورد .

۶- ارائه پشتیبانی فنی

یکی از ایده های پولساز برای شروع کسب و کار و راه اندازی کسب درآمد اینترنتی ، ارائه خدمات پشتیبانی فنی می باشد که به دلیل وجود وب سایت های فراوان ، خواهان زیادی دارد . با راه اندازی یک آژانس ارائه دهنده خدمات فنی سایت می توانید با رفع مشکلات فنی وب سایت دیگران ، کسب درآمد اینترنتی داشته باشید .

وب سایت در حکم شخصیت دیجیتالی کسب و کار در فضای آنلاین، نفس می‌کشد . پس باید نیازهای حیاتی وب سایت را در نظر گرفت و آنها را تأمین کرد تا به حیاتش در فضای آنلاین ادامه دهد . استخدام پشتیبان فنی در حکم تضمینی برای ادامه حیات آنلاین کسب و کارهای اینترنتی است . پشتیبان یا ادمین سایت دارای تجربه در زمینه مدیریت و نگهداری وب سایت است و افراد زیادی شغل و منبع درآمدشان از این طریق می باشد .

پشتیبان فنی حرفه‌ای سایت یا تیم فنی پشتیبانی از ابزارهای زیر برای مدیریت و نگهداری سایت‌ها استفاده می‌کنند :

– زبان‌های برنامه نویسی وب (مثل جاوا اسکریپت ، رابی ، PHP و غیره )

– سیستم‌های مدیریت محتوا یا CMS ( مثل وردپرس ، دروپال ، جوملا )

– ابزارهای تحلیل وب (مثل گوگل آنالیتیکس ، سرچ کنسول ، گوگل تگ منیجر و… )

– خدمات هاستینگ وب

۷- توسعه دهنده وردپرس

سیستم وردپرس یکی از محبوب ترین و طرفدارترین سایت سازها در جهان محسوب می شود . آمار قابل توجهی از کل وب سایت های موجود در اینترنت را پشتیبانی می کند . این بدان معنی است که میلیون ها کسب و کار در سراسر جهان با استفاده از این سیستم عامل به وجود آمدند . این استفاده گسترده یعنی اینکه تقاضای زیادی برای توسعه دهندگان وردپرس در بازار وجود دارد .

وردپرس یک نرم افزار منبع باز است ، به این معنی که هر کسی می تواند برای آن کد نوشته ، پوسته ایجاد کند و افزونه های وردپرس خودش را بسازد . به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس ، می توانید به شرکت های برتر وردپرس و مارک های معروف وردپرسی بپیوندید و یا آژانس توسعه وردپرس خود را راه اندازی و اداره کنید و از این طریق کسب درآمد از اینترنت داشته باشید .

برای کسب درآمد از این طریق باید PHP  ، JavaScript ، CSS و HTML را بیاموزید . کتاب ها ، آموزش های ویدئویی وردپرس ، دوره های آنلاین بسیار زیادی وجود دارد که می توانند در شروع کار کمکتان کنند .

سخن پایانی ایده های پولساز برای شروع کسب و کار

در این مقاله سایت پول یابی ۷ مورد از ایده های پولساز برای شروع کسب و کار اینترنتی معرفی شد و یقینا ایده های پول ساز برای شروع کسب درآمد از اینترنت بسیار بیشتر از اینها می باشند . در اینجا طبق ضرب المثل ، مشت نمونه خروار است ، چند شغل مناسب و ایده پولساز معرفی شده است . هر کسی می تواند با توجه به توانایی ، علاقه ، میزان مهارت و نیاز بازار ، شغل مناسب خود را راه اندازی کند .

داشتن یک تخصص و انجام خدمات یا تولید یک محصول به تنهایی موجب موفقیت نمی‌شود . در کنار ارائه خدمت و کالا، حتما شیوه‌ بازاریابی اینترنتی را یاد بگیرید . نکته مهم دیگر اینکه ، به دلیل افزایش رقابت ، موفق شدن در اغلب کسب و کارها به صرف زمان و تلاش زیادی نیاز دارد . اگر می‌خواهید به کسب و کار اینترنتی مثل یک تفریح در وقت‌های بیکاری نگاه کنید ، برای شکست آمادگی کامل داشته باشید .

نکته آخر ایده های پولساز برای شروع کسب و کار اینترنتی اینکه ، اگر به دنبال ایده‌هایی برای راه اندازی کسب و کارهای زودبازده و دارای قابلیت رشد یا استارتاپ هستید ، قدم اول انتخاب صحیح نوع کسب و کار و برنامه‌ریزی برای مسیر حرکت است . بسته به اینکه چه دانش و تجربیاتی داشته ، چه امکاناتی در اختیار دارید و چه مقدار می توانید سرمایه‌گذاری کنید ، ایده‌های متعدد و متنوعی برای شروع به کار وجود دارند .

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.