معرفی مشاغل زود بازده و پولساز در ایران

منظور از کسب و کار و مشاغل زود بازده و پولساز آن دسته کسب و کارهایی هستند که در زمان کوتاهی به سوددهی مورد نظر می‌رسند . البته پولساز بودن یا سود دهی این نوع کسب و کارها مشروط به داشتن شرایطی مانند : سرمایه گذاری اولیه معقول ، مهارت کافی ، بازه زمانی مناسب برای رسیدن به درآمد مشخص ، است . خلاصه منظور کسب و کاری است که در سریع ترین زمان ممکن و با حداقل امکانات به درآمد پایدار منجر شود .

اهمیت مشاغل زود بازده و پولساز در سه فاکتور : ۱- ریسک پذیری پایین ، ۲- کسب درآمد معقول و ۳- تسریع در پولسازی است . هر کسب و کاری که سریع به سوددهی برسد در شمول کسب و کارهای زود بازده قرار می گیرد .

با نفوذ اینترنت ، کسب درآمد اینترنتی به عنوان یک راه ساده و راحت پولسازی مطرح شده است . افراد زیادی هستند که بر بستر اینترنت ، مشاغل زود بازده و پولساز خودشان را در ایران دایر کردند . می توان ادعا کرد که فضای مجازی دایره فعالیت و گستره کسب و کارهای سنتی را وسیع تر کرده است و پولسازی را هم آسان و راحت نمود .

در این مقاله سایت پول یابی تلاش می شود تا فهرستی از مشاغل زود بازده و پولساز در ایران معرفی شود . امیدوارم مورد استفاده علاقمندان به کسب درآمد از اینترنت و سنتی قرار گیرد .

منظور از کسب و کار زود بازده

کاملا طبیعی است که همه افراد دوست دارند وقتی کاری را شروع می‌کنند به آسانی و به سرعت به درآمد و بازدهی لازم برسند . مشاغل زود بازده آن دسته کسب و کارهایی هستند که در زمان کوتاهی به سود دهی می‌رسند .

شروع و راه‌اندازی یک کسب و کار زود بازده و پولساز با موارد و راهکارهای زیر انجام می شود :

۱- انتخاب محصول ، کالا یا خدمت مناسب

انتخاب یک محصول یا خدمتی که در بازار تقاضا و جذابیت بالایی دارد، می‌تواند کمک کند تا به سرعت به سودآوری برسید . البته آن محصول باید خواهان در بازار داشته یعنی افرادی نیازمند محصول و خدمت باشند و حاضر باشند بابتش پول پرداخت کنند . هرچه بیشتر بتوانید محصول یا خدمت خود را به مشتریان هدف عرضه کنید یقینا درآمد بهتر و بیشتری خواهید داشت .

۲- تحقیق بازار هدف

قبل از شروع کسب و کار، باید تحقیقات بازار را به درستی انجام دهید تا نیازها و تقاضای مشتریان را به خوبی بشناسید . این تحقیقات می‌تواند شامل بررسی رقبا، تحلیل جامعه‌شناختی مشتریان، و بررسی ترجیحات و نیازهای آنها باشد . با شناخت و تحلیل رقبا و افزایش آگاهی می توانید کسب درآمد خودتان را چند برابر کنید .

۳- استفاده از منابع موجود و در دسترس

ممکن است در زمان راه اندازی کسب و کار ، سرمایه زیادی در اختیار نداشته باشید . لذا برای کاهش هزینه‌ها و زمان راه‌اندازی، از منابع موجود و قابل دسترس خودتان استفاده کنید . بهتر است که از تجربه و مهارت‌های خود استفاده کنید و از ابزارها و فناوری‌های موجود بهره‌برداری کنید .

۴- اتخاذ استراتژی بازاریابی موثر

برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌های بازاریابی موثر می‌تواند کمک کند تا به سرعت مشتریان هدف خودتان را جذب کنید . استفاده از روش‌های تبلیغاتی موثر و کارآمد ، استفاده از رسانه‌های اجتماعی پرمخاطب و ایجاد روابط با مشتریان می‌تواند در جذب مشتریان و افزایش فروش کمک کند .

۵- مدیریت مالی موثر

در راه اندازی کسب و کارها ، مدیریت مالی صحیح و کنترل هزینه‌های جاری ، می‌تواند به سودآوری سریع‌تر کمک شایانی کند . برنامه‌ریزی مالی دقیق، کنترل هزینه‌ها، و مدیریت درآمد می تواند منجر به کاهش شدید مالیات‌ها و هزینه‌های اضافی را شود .

۶- انعطاف‌پذیری و تطبیق بازار

معمولا در مشاغل زود بازده و پولساز ، انعطاف‌پذیری و تطبیق سریع با تغییرات بازار بسیار مهم و سرنوشت ساز است . اگر می خواهید از رقابت عقب نمانید باید به سرعت به تغییرات بازار و نیازهای مشتریان پاسخ دهید و رقبا را تحلیل و بررسی کنید .

۷- بررسی ، ارزیابی و بهبود مداوم

برای رسیدن به موفقیت و تسریع در رشد کسب و کار باید به طور دائم ، عملکرد کسب و کار و راههای بهبود آن را بررسی و ارزیابی مداوم داشته باشید . توصیه می شود که از بازخورد مشتریان استفاده کنید و بهبودهای لازم را در فرآیندها و محصولات خود اعمال کنید . با اطلاع از نظر مشتریان و به روز بودن است که رشد و توسعه کسب و کار اتفاق می افتد .

با  استفاده از این پیشنهادات ، راهنمایی‌ها و راهکارها است که می‌توانید کسب و کار و مشاغل زود بازده و پولساز خودتان را راه‌اندازی کنید و به سرعت به سودآوری برسید . البته، قبل از راه اندازی مشاغل زودبازده کم سرمایه باید حتما به مهارت ، توانایی‌ها و منابع خود توجه کنید . یقینا با لحاظ کردن این موارد و  برنامه‌ریزی دقیق ، قادر خواهید بود تا راه‌اندازی کسب و کارتان را عملی کنید .

مشاغل زود بازده و پولساز در ایران , ایده کسب و کار موفق و خلاقانه , مشاغل زود بازده خانگی

مزایای کسب و کار زود بازده

مشاغل و  کسب و کارهای زود بازده مانند هر فعالیت بشری دارای مزایا و معایب خاص خود هستند . در ادامه این مقاله مشاغل زود بازده و پولساز ، در ابتدا به مزایا و بعد معایب آن پرداخته می شود . مهم ترین مزایای کسب و کارهای زودبازده عبارتند از :

۱- سود سریع

همان طور که از نام آن پیداست کسب و کار زود بازده معمولا در زمان کوتاهی سود و بازدهی خوب و قابل توجهی دارد . این مزیت می‌تواند به شما امکان دهد تا به سرعت به سودآوری برسیده و سرمایه خود را برای توسعه کار افزایش دهید .

۲- انعطاف‌پذیری بالا

معمولا مشاغل زود بازده و پولساز به سرمایه کم و پایینی برای راه‌اندازی نیاز دارند . ضمن اینکه می‌توانند با تغییرات سریع در بازار و نیازهای مشتریان سازگار شوند . این انعطاف‌پذیری و همگامی امکان می‌دهد تا به سرعت به تغییرات و فرصت‌های جدید واکنش نشان دهید .

۳- رشد و توسعه سریع

با توجه به سود سریع و انعطاف‌پذیری بالا ، کسب و کارهای زود بازده می‌توانند به سرعت رشد کنند . به عبارتی قادرند تا در کمترین زمان ممکن به موفقیت قابل توجهی برسند . این مزیت صاحبان این کسب و کارها را قادر می کند تا به سرعت در بازار رقابتی پیشرو شوند و سهم بیشتری را به دست آورند .

معایب کسب و کارهای زودبازده

۱- احتمال ریسک بالا

تجربه ثابت کرده که معمولا مشاغل زود بازده و پولساز با ریسک بالایی همراه هستند .  این نوع کسب و کارها ممکن است به دلیل عدم استقرار در بازار، نیاز به تغییرات سریع و رقابت شدید با سایر رقبا، با ریسک‌های بیشتری مواجه شوند . لذا برنامه ریزی دقیق و شناخت رقبا ضروری می باشد .

۲- عدم پایداری

به دلیل ریسک بالا و تغییرات سریع در بازار، کسب و کارهای زود بازده ممکن است پایداری کمتری داشته باشند . این می‌تواند به معنای عدم استمرار در کسب و کار و نیاز به تغییر مداوم در استراتژی‌ها و رویکردها را لازم داشته باشد .

۳- فشار زمانی

مشاغل زود بازده و پولساز  در زمان اجرا معمولا نیاز به تصمیم‌گیری سریع و اقدامات فوری دارند . این می‌تواند به صاحبان کسب و کار فشار زمانی بیشتری وارد کرده و نیاز به تمرکز و تصمیم‌گیری سریع‌تر را ایجاد کند . همه چیز باید به سرعت و در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد و این موضوع موجب ایجاد استرس و کم شدن تمرکز می شود .

به طور کلی، کسب و کار زود بازده می‌تواند فرصت‌های بزرگی را برای افراد به همراه داشته باشد . اما کاملا طبیعی است که با ریسک‌ها و فشارهای خاص نیز همراه باشد . قبل از شروع یک کسب و کار زود بازده، بهتر است مزایا و معایب آن را به دقت بررسی کنید و با برنامه‌ریزی مناسب برای موفقیت گام بردارید .

آشنایی با مشاغل زود بازده و پولساز در ایران

در کسب و کارهای زود بازده زمان توقف یا خواب سرمایه بسیار کوتاه است . همین موضوع موجب علاقه‌مندی افراد به کار در این حوزه می‌شود . مشاغلی که بتوانید با سرمایه اولیه کم شروع کنید و در بازه زمانی کوتاهی به درآمد برسید بسیار زیاد است . اما شرط اصلی موفقیت این است که از روی علاقه و آگاهی اقدام به انتخاب حوزه کاری خود نمایید . بدون شناخت و آگاهی هرگز شروع به راه اندازی کسب و کار نکنید .

برای مثال می‌توان به مشاغلی مانند انجام کارهای هنری و فروش آثار، کارهای تعمیراتی و خدماتی، کارهای مبتنی بر کسب درآمد از اینترنت و فضای مجازی، تهیه غذا و ارسال آن، ارائه خدمات برای حیوانات خانگی و … اشاره کرد .

در این مقاله سایت پول یابی به فهرستی از مهم ترین مشاغل زود بازده و پولساز در ایران پرداخته می شود . افراد می توانند با توجه به چهار فاکتور : ۱- علاقه ، ۲- دانش و آگاهی ، ۳- مهارت و ۴- نیاز بازار اقدام کرده و ایده کسب و کار زودبازده خود را اجرایی کنند . مهم ترین مشاغل زود بازده و پولساز عبارتند از :

۱- انجام نقاشی و فروش آثار هنری نقاشی

یکی از کارهایی که می‌توانید به عنوان یکی از شغل‌های زودبازده به آن مشغول شوید انجام کارهای هنری مانند نقاشی است . هنر همیشه جایگاه ویژه‌ای در زندگی بشر داشته است . در هیچ دوره‌ای از تاریخ انسان از هنر دور نبوده است . این علاقه ذاتی به هنر باعث می‌شود تا افراد تمایل پیدا کنند تا در منزل یا محیط کار خود از المان‌های هنری بهره ببرند . یکی از این المان‌ها تابلوهای نقاشی است .

با توجه به سبک‌های مختلفی که در نقاشی وجود دارد هنرمند به راحتی می‌تواند با اجرای سبک‌های مختلف و ارائه کارهای خلاقانه و مدرن به درآمد خوبی برسد . همچنین انجام کارهای سفارشی نیز در این زمینه بسیار پرطرفدار است .

۲- رویه‌کوبی مبلمان

یکی دیگر از مشاغل زود بازده و پولساز در ایران رویه کوبی مبلمان است . این روزها که قیمت همه چیز سر به فلک کشیده است افراد تمایل دارند تا وسایلی مانند مبلمان خود را به جای تعویض کردن تعمیر کنند . در این شغل کارهایی مانند تعویض کلاف، فوم مبل، پارچه مبل، اسفنج، لایکو، فنرها و کوسن مبل انجام می‌شود . همان‌طور که مشخص است بابت تعویض تمام این قطعات دستمزد گرفته می‌شود . انجام رویه کوبی نیازی به تهیه تجهیزات خاصی ندارد و به راحتی در یک مکان سرپوشیده می‌توانید به این شغل مشغول شوید .

اگر از مواد با کیفیت استفاده کنید و کار تمیزی ارائه دهید در مدت زمان کوتاهی مشتریان زیادی پیدا خواهید کرد . چون مبلمان یکی از وسایل مصرفی در خانه است که هرزگاهی نیاز به تعمیر دارد . همچنین برای ایجاد تنوع و تغییر در دکوراسیون نیز بسیاری از خانم‌ها رنگ مبل‌های خود را مرتب تغییر می‌دهند .

۳- درآمد اینترنتی از پیج اینستاگرام

یکی دیگر از مشاغل زود بازده و پولساز  این روزهای ایران ، کسب درآمد اینترنتی از طریق پیج اینستاگرام است . از طرق مختلفی می‌توانید از پیج اینستای خود کسب درآمد آنلاین کنید . اگر پیج اینستاگرام تان دنبال کنندگان زیادی دارد می‌توانید از طریق قبول آگهی‌های تبلیغاتی به کسب درآمد برسید . همچنین از طریق فروش محصولاتتان در اینستا هم می‌توانید کسب درآمد بالایی داشته باشید .

اگر هنرمند هستید می‌توانید اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت آفلاین کنید و در اینستاگرام فایل‌های ضبط شده کلاس خود را بارگذاری کنید . ادمینی پیج‌های دیگر نیز یکی از شغل‌های زود بازده به شمار می‌رود که درآمد بسیار خوبی هم دارد . شیوه کسب درآمد اینترنتی از پیج اینستاگرام مثال بسیار خوبی برای مشاغل خانگی زود بازده است .

۴- شستن اتومبیل یا کارواش

شستشوی ماشین با آب و کف در کارواش انجام می‌شود و افراد بسیاری به طور مرتب ماشین خود را به کارواش می‌برند . برای اینکه بتوانید در این شغل مشغول به کار شوید نیاز دارید تا فضایی را اجاره کنید . البته طرح کارواش سیار نیز در تهران و بعضی از شهرها انجام شده است . با توجه به حجم بالای ماشین در شهرها و میزان آلودگی در سطح شهر روزانه تعداد زیادی ماشین در کارواش‌ها شسته می‌شود . می‌توانید یکی از صاحبین این کسب و کار شوید و تجارت زودبازده انجام دهید .

۵- خدمات تهیه غذا آماده و کترینگ

از دیگر مشاغل زود بازده و پولساز در ایران که می‌توان به آن اشاره کرد خدمات غذا و کترینگ است . برای این شغل لازم است سرمایه گذاری اولیه‌ای بابت تهیه مواد غذایی، اجاق گاز و لوازم آشپزی صورت گیرد . اگر فردی هستید که در آشپزی مهارت دارید این شغل مناسبی برایتان می باشد . غذای خوشمزه و با کیفیت چیزی است که افراد همیشه به دنبال آن هستند .

می‌توانید به راحتی با شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی همکاری کنید و غذای آن‌ها را تامین کنید . همچنین پخت و ارسال سفارشات بیرون‌بر نیز می‌تواند بخشی از کارتان شود و سود بسیار خوبی هم دارد .

۶- نوسازی و تعمیر ساختمان

اگر علاقه مند به کار در شغل های زود بازده و بهترین شغل برای پولدار شدن هستید می‌توانید وارد مبحث ساختمان شوید . یکی از مشاغلی که درآمد بسیار خوبی دارد ، نوسازی و تعمیر ساختمان است . برای کار در این حوزه باید به اصول اولیه معماری و طراحی دکوراسیون مسلط باشید . البته نیازی نیست تجهیزات خاصی تهیه کنید بلکه موفقیت شما بیشتر بر دانش، تخصص و مهارت فردی استوار است . کار کردن با یک تیم حرفه‌ای نیز می‌تواند موفقیت شما را تضمین کند .

۷- ارائه خدمات نظافتی

یکی دیگر از کسب و کارهای زود بازده پردرآمد ، خدمات نظافتی به منازل و شرکت‌ها است . برای این کار باید دفتر کاری اجاره کنید و تعدادی نیرو هم استخدام نمایید . اما با توجه به حجم درخواست‌هایی که در این زمینه وجود دارد در مدت زمان کوتاهی به سوددهی می‌رسید .

۸- مربی حیوانات خانگی

این روزها تعداد حیوانات خانگی بسیار زیاد شده است . چیزی که در تمام این حیوانات مشترک است نیاز به آموزش می باشد . بحث آموزش به خصوص برای سگ‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد . این یک کار تخصصی است و صاحبان حیوانات خانگی نمی‌توانند به تنهایی از پس آن برآیند و نیاز به یک مربی حیوانات دارند .

برای انجام این کار نیازی به داشتن سرمایه اولیه نیست . بلکه دانش و مهارت تان برای تربیت حیوانات کفایت می‌کند . اگر به حیوانات علاقه‌مند هستید می‌توانید در این شغل آموزش ببینید . سپس وارد بازار کار جهت کسب درآمد شوید . با توجه به تعداد بالای حیوانات خانگی اگر بتوانید یک مربی خوب شوید به سرعت به درآمد بالایی خواهید رسید .

۹- گرداننده حیوانات در پارک ها و خیابان ها

یکی از مشاغل پولساز گرداندن حیوانات در پارک‌ها و خیابان‌های سطح شهر است . در خارج از ایران شغل بسیاری از افراد می باشد . برای این شغل فقط نیاز به کمی وقت آزاد و رابطه خوب با حیوانات دارید . البته مسئولیت پذیری نیز در این شغل نقش بسیار مهمی دارد .

شاید بدانید که حیوانات خانگی مخصوصا سگ‌ها برای انجام دستشویی و رفع نیازشان باید چند بار در طول روز برای پیاده‌روی بیرون بروند . این کار نیاز دارد تا در ساعات مشخصی از روز برای حیوان خانگی‌تان وقت بگذارید و با او قدم بزنید . اما اگر در آن ساعت سر کار هستید تکلیف چیست ؟ ممکن است گاهی دچار کسالت شوید و نتوانید حیوان خانگی خود را بیرون ببرید . در این مواقع می‌توانید از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک بگیرید .

۱۰- مربی بدنسازی شخصی

این روزها همه به تناسب اندامشان اهمیت می‌دهند . زندگی ماشینی موجب شده که ما فرصت کمتری برای ورزش کردن پیدا کنیم . بیشتر ساعات روز به کار کردن سپری می‌شود و زمان کمی برای استراحت و ورزش باقی می‌ماند . اما اگر فردی هستید که به ورزش علاقه‌مند هستید می‌توانید با کسب تجربه و گذراندن دوره‌های آموزشی لازم به یک مربی بدنسازی تبدیل شوید .

یکی از مشاغل زود بازده و پولساز در ایران با سرمایه اولیه کم که افراد بسیاری به دنبال آن هستند همین است . چون متقاضیان زیادی هستند که تمایل دارند از مربی بدنسازی شخصی استفاده کنند تا زمان ورزش و نوع ورزش آنها کاملا هماهنگ با شرایط زندگی و کارشان تنظیم شود .

میزان درآمدی که یک مربی ورزشی از این راه می‌تواند کسب کند بسیار خوب است . زیرا می‌تواند به تعداد شاگردان زیادی برنامه بدهد و اگر در کارش حرفه‌ای است شکی نیست که به سرعت به درآمد بالایی می‌رسد .

۱۱- خدمات تحویل غذا

در بالا اشاره شد که خدمات تهیه غذا مخصوصا غذای خانگی پولساز و پردرآمد است . اما یکی دیگر از مشاغلی که می‌توانید در آن به سرعت به درآمد برسید خدمات تحویل غذا است . هر کسی می‌تواند با فست‌فودها، رستوران ها و … در این زمینه همکاری کند. بسیاری از این مراکز یک موتور هم برای جابه‌جایی در اختیارتان قرار می‌دهند و فقط باید گواهینامه موتور را بگیرید . اگر وقت شناس و مرتب هستید و در موتور سواری هم مهارت دارید می‌توانید وارد این شغل شوید .

۱۲- راهنمای گردشگری و توریستی

یکی از مشاغل زود بازده و پولساز در ایران مربوط به سفر کردن است . اصولا سفر و گردشگری جزو ایده های پولساز برای شروع کسب و کار موفق هم می باشد . سفر رفتن یکی از آن کارهایی است که تمام افراد عاشق آن هستند . معمولا بخشی از زندگی به سفر کردن می‌گذرد . اما فرض کنید می‌خواهید به سفر بروید و در مورد آن شهر یا کشور، فرهنگ، قوانین و … چیزی نمی‌دانید . بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران و بهترین کار این است که از یک راهنمای گردشگری و توریستی در این زمینه کمک بگیرید . حالا اگر خودتان عاشق سفر هستید می‌توانید با گذراندن دوره‌های تور لیدری به یک راهنمای سفر تبدیل شوید .

برای این کار داشتن مهارت‌هایی مانند تسلط به زبان انگلیسی یا یک زبان خارجی و داشتن دانش و آگاهی در مورد تاریخچه بناهای قدیمی ضروری است . اما نیازی به سرمایه گذاری اولیه ندارد و سود بسیار خوبی هم در این کار وجود دارد .

۱۳- درآمد اینترنتی از فروشگاه آنلاین

کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش اینترنتی این روزها رونق بسیاری دارد . بعد از پاندمی کرونا این نوع از خرید و فروش بخشی از زندگی مردم شده است . به راحتی می‌توانید با ارائه محصولاتتان در فضای مجازی کسب درآمد از اینترنت را تجربه کنید . فقط کافی است یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید و شروع به تبلیغ محصولات و خدماتتان نمایید .

با راه اندازی فروشگاه و کسب درآمد از اینترنت دیگر مجبور نیستید هزینه‌های مربوط به اجاره مکان را پرداخت کنید . به عبارتی دیگر در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌شود . می‌توانید بخشی از این سرمایه را خرج تبلیغاتتان کنید و از این طریق به درآمد بالایی برسید . این کار می‌تواند به نوعی در دسته بندی مشاغل زود بازده خانگی قرار گیرد .

مشاغل پولساز و کسب و کارهای برتر , بهترین شغل های زود بازده , بهترین شغل های زودبازده برای درآمدزایی در کوتاه مدت

کسب و کارهای زود بازده مربوط به خانه و خدمات منزل

همه می دانیم که شروع یک کسب و کار میتواند بسیار سخت، طولانی و پر زحمت باشد . ضمن اینکه از لحاظ آماری، احتمال ناکامی و شکست دارد . ولی اگر بتوانید به یک ایده‌ کسب و کاری مناسب دست یابید ، می توانید کسب و کار‌تان را با موفقیت از آب بیرون بکشید .

چنان‌چه مایل هستید در کنار کار اصلی‌تان، از راه دیگری نیز کمی پول در بیاورید، می توانید به مشاغل زود بازده و پولساز فکر کنید . مثلا می توانید کسب و کار‌تان را در فاصله‌ زمانی مدرسه رفتنِ فرزندان‌تان اداره کنید . یا از شبکه‌‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک پول بسازید . کسب و کارهای مربوط به خدمات منزل بسیار عالی هستند . راه‌اندازی‌شان آسان است . عملا نیاز به پرداخت هیچ بهایی ندارند ، و هر قدر در آن سرمایه‌گذاری کنید،‌ به همان میزان برداشت می‌کنید .

۱- تاسیس شرکت نظافتی

شاید به نظر بسیاری از آدم‌ها، این کسب و کار به عنوان سر راست‌ترین راه برای پول درآوردن شناخته شود . با استفاده از نرم‌افزار مایکروسافت پابلیشر یک تراکت ساده طراحی کنید . تعدادی از آن را چاپ کنید، و روی پنجره‌های مغازه‌های محلی بچسبانید،‌ یا در صندوق‌های پستی خانه‌ها بیندازید .

بهای این کار بسیار اندک است . فقط لوازم تمیزکاری و مقداری جوهر پرینتر لازم دارد . به آسانی هم می‌توان گستردگی کار را مدیریت کرد .

۲- خدمات قالیشویی

این کار نیز تا حدودی شبیه خدمات نظافتی منازل است . اگرچه با این تفاوت که کمی بهای این کار بیش‌تر است . زیرا تجهیزات شستشوی فرش‌های نفیس شاید کمی گران‌قیمت باشند . ولی هر قدر موانع ورود به یک بازار بیشتر باشند، می‌توانید پول بیشتری از مشتریان مطالبه کنید . هزینه نسبتا زیادش به درآمد بالایش می ارزد .

۳- خدمات خشکشویی و لباسشویی

به مجتمع‌های مسکونی بروید و تراکت های تبلیغاتی خودتان را پخش کنید . معمولا بسیاری از ساکنین نواحی پر تراکم و مجتمع‌های مسکونی وقت رسیدگی به امور شستشوی البسه‌ و ملحفه‌های‌شان را ندارند . یا ممکن است که ترجیح ‌دهند برخی لباس‌های‌شان را با ماشین‌های خانگی‌شان نشویند . هم‌چنین می‌توانید با سایر مراکز خشکشویی محله‌ها مشارکت کنید و به سادگی خدمات تحویل لباس‌های شسته شده به در منزل مشتریان‌شان را بر عهده بگیرید .

۴- خدمات نماشویی و تمیز کردن شیشه‌های ساختمان ها

به طور مختصر و مفید باید بگویم اگر به دنبال کسب درآمد هستید، تراکت چاپ کنید و جمعیت محلی‌تان را مورد هدف قرار دهید . هر ساختمانی پنجره دارد، و این پنجره‌ها در هوای آلوده به سرعت کثیف می‌شوند . تمیز کردن شیشه‌ها و نماشویی، به خصوص برای افراد ساکن در برج‌ها و ساختما‌ن‌های چند طبقه، دشوار است .  این کار جزو مشاغل زود بازده و پولساز در ایران و جهان است . افراد زیادی به این مشغولند . فقط نباید ترس از ارتفاع داشته باشید .

۵- تمیزکاری و سرویس استخر و حوض ها

اگر با چند و چون این کار آشنا باشید و بدانید دقیقا باید چه کاری انجام دهید، می‌توانید مسئولیت تمیزکاری استخرهای منازل بالای شهر را به دست بگیرید . به علاوه، بر خلاف عقیده‌ عامه، برای انجام این کار نیاز نیست حتما جوان و قدرتمند باشید . اینجا مهارت بر قدرت می چسبد . باید شیوه تمیز کردن را یاد بگیرید پول خوبی در آن است .

۶- خدمات نگهداری از منازل

این شغلی بسیار عالی و راحت برای آدم های تا حدودی تنبل است . چون در خانه‌ مردم لم می دهید و وقت می گذرانید، صاحب یخچال و تخت‌خواب‌هایشان شده و ضمن خوشگذرانی ، پول هم می گیرید . البته باید این رویاپردازی‌ها و صحنه‌های داخل فیلم‌های سینمایی را دور بیندازید . البته در دنیای واقعی، این کار بازار خوبی دارد . فقط باید مجوزهای لازم را بگیرید و طبق آن‌چه قبلا گفته شد، در محل بازاریابی کنید . این کار در ایران کم کم در حال رواج است و افراد امنیت و نگهداری منزل را به افراد می دهند .

۷- سرآشپز شخصی

اساسا این کار شبیه همان کترینگ است، ولی در ابعاد کم‌تر و محدودتر . آدم‌های پولداری که بین ما زندگی می‌کنند، به داشتن سرآشپز شخصی علاقه دارند . یعنی کسی که دم دست‌شان باشد و صبح و ظهر و شب برایشان غذا بپزد . البته، از آن‌جا که این کار ترکیبی از کترینگ و نگهداری از منزل است، قوانین یکسانی بر اخذ مجوزهای آن اعمال می‌شود .

۸- راه‌اندازی آشپزخانه و شرکت کترینگ

یکی از مشاغل زود بازده و پولساز در ایران از قدیم الایام آشپزی بوده است . اگر کار آشپزی را دوست دارید و بتوانید در حجم بالا آشپزی کنید، راه‌اندازی شرکت کترینگ می‌تواند ایده‌ای عالی و پولساز باشد . بعد از اخذ مجوزهای اولیه، می‌توانید این کار را در خانه‌تان، با یک کترینگ کوچک شروع کنید .

برای شروع می توانید برای بوفه‌ها و سایر مکان‌ها ساندویچ و غذاهای ساده تهیه کنید . به مرور زمان ، کسب و کار‌تان را گسترش دهید و به جشن‌ها و رویدادهای بزرگ خدمات ارائه دهید . البته بار دیگر خاطرنشان می‌کنیم، در مورد اخذ مجوزهای لازم، به خصوص، مجوز بهداشت، دقیق عمل کنید . امروزه شغل اینترنتی یا کسب درآمد اینترنتی با آشپزی پرطرفدار و پولساز است .

۹- مراقبت از کودکان و بچه ها

یکی از کسب و کارهای عالی برای آن‌هایی که دوست دارند در خانه‌ مشتری کار کنند شغل مراقبت از بچه ها است . اگر واقعا عاشق مراقبت از کودکان هستید، می‌توانید حتی در فاصله‌ زمانی مدرسه‌ رفتن فرزندتان، از بچه‌های مردم مراقبت کنید . حتی این امکان را دارید که با اخذ مجوزهای لازم، در خانه‌ خودتان از چند کودک مراقبت کنید . البته اگر یک مرکز مراقبت روزانه از کودکان تاسیس کنید کسب و کارتان پر رونق خواهد شد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مشاغل زود بازده کم سرمایه

۱۰- بازسازی املاک و آپارتمان برای فروش

این کسب و کار  مناسب کسی است که مهارت و سلیقه‌ عجیبی در طراحی‌های جذاب برای دکوراسیون داخلی داشته باشد . وظیفه‌تان این است که ملک یا آپارتمان ها را به گونه‌ای تغییر شکل دهید یا بازسازی کنید که بیشترین جذابیت را برای خریداران بالقوه داشته باشد . البته بهتر از هر کسی می دانید که این کار نیاز به علم و دانش مخصوص دارد . ولی اگر علم و مهارت کافی را دارید، می‌توانید کمیسیون‌های بسیار خوبی هم از فروشنده بگیرید . در کل ، ساخت ساز و ساختمان پولساز و پردرآمد است .

تمام چیزهایی که در مورد نظافت منزل گفته شد، را به خاطر بیاورید، این کسب و کار شبیه همان است . با این تفاوت که باید طراحی داخل خانه را تغییر دهید . البته، به همین راحتی هم نیست، و باید کمی سلیقه و مهارت هم داشته باشید . توصیه می شود که خودتان را بیمه‌ کسب و کار کنید .

۱۱- شرکت خدمات باغبانی و فضای سبز

بسیاری از افراد را می شناسم که مدتی در یک شرکت باغبانی کار کرده اند . نکته‌ فوق‌العاده در مورد باغبانی این است که نتیجه‌ کارتان گویای تمام زحمات و دلسوزی‌های‌تان برای فضای سبز خواهد بود . از همین حالا می‌توانید این کار را برای همسایه‌های محلی‌تان انجام دهید و کم‌کم برای خودتان یک کسب و کار پولساز ترتیب دهید .

ایده کسب و کار موفق مربوط به حیوانات

اصلا چه کسی از حیوانات بدش می‌آید؟ ضمن اینکه امروزه نگهداری حیوانات خانگی مرسوم شده است . افراد زیادی هستند که انواع و اقسام حیوانات را در منزل شان نگهداری می کنند . البته برای این کار باید عاشق حیوانات باشید . یک ضرب‌المثل فرنگی می‌گوید، اگر عاشق کارتان هستید، در حقیقت، در طول زندگی‌تان، یک روز هم کار نمی‌کنید .

۱- خدمات مراقبت از حیوانات خانگی

با نگاهی متفاوت می توان ادعا کرد که این شغل شاید شبیه همان خدمات مراقبت از کودکان باشد . با این فرق که کاغذبازی‌هایش کمتر است . در عوضِ پیاده‌روی، نوازش، غذا دادن، و بازی با سگ‌های دوست‌داشتنی و یا هر حیوان خانگی دیگری ، در طول روز، از صاحب آن پول می گیرید .

البته شاید به نظر برسد بازار این کسب و کار در ایران آن‌چنان قوی نباشد . ظاهرا اینگونه است ولی بازاری است بکر و در حال رشد . امروزه افرادی که تمایل به نگهداری حیوانات دارند هر روزه در حال افزایش است . با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات محلی (تراکت و غیره)، و مشارکت با سایر کسب و کار‌های مربوط به حیوانات خانگی برای کسب و کار‌تان بازاریابی کنید . کافیست نام و برندتان معروف شود بعد از آن پولسازی کسب و کارشان شروع می شود .

۲- آرایش حیوانات خانگی

همسایه ما چند سگ دارد، و هر ماه یا هر دو ماه، لازم است موهای‌شان را کوتاه کند و کمی به سر و وضع‌شان برسد . بنابراین، بعضی از نژادهای سگ، درست مثل آدم، به اصلاح و آرایش مو نیاز دارند . انجام این کار از عهده هر کسی ساخته نیست ضمن اینکه این کار برای سگ‌ها سخت‌تر است . به همین دلیل، این شغل پردرآمد بوده و می‌توان پول بیشتری از مشتریان مطالبه کرد . برای بازاریابی می توانید از فضای مجازی استفاده کنید .

۳- خدمات تمیزکاری آکواریوم

در منزلم آکواریوم بزرگی داشتم که نظافت آن و ماهیان را بلد نبودم . امروزه تمیزکاری ، آموزش و فروش محصولات آکواریوم از مشاغل درآمدزا است . در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید و به مغازه‌های مربوط به حیوانات خانگی نزدیک شوید و با آن‌ها مشارکت کنید . مثلا به آن‌ها پیشنهاد دهید به ازای هر مراجعه‌ موفق مشتری، به آن‌ها کارمزد یا پورسانت بازاریابی می‌دهید .

مشارکت‌های محلی به صورت مستقل انجام می‌شود . اما در مورد همکاری با فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای باید گفت، تا وقتی نتوانید حجم زیادی از مشتری را جذب کنید، همکاری با این قبیل فروشگاه‌ها وقت تلف کردن است .

۴- تربیت انواع سگ

نگهداری از سگ اصول و قواعد خاص خود را دارد . شاید بیشتر آدم‌ها عاشق دیدن صحنه‌های دلبری کردن و رقصیدن سگ‌های زیبا و پشمالو باشند . اگر احساس می‌کنید کمی در مورد تربیت سگ‌ها مهارت و استعداد دارید، این ایده‌ می‌تواند برای‌تان عالی باشد . مهارت در آموزش برخی رفتارها به سگ ها ، می تواند صاحبان آنها را ترغیب به همکاری با شما کند .

۵- ساخت و فروش اسباب‌بازی‌های مخصوص حیوانات خانگی

معمولا بیشتر افرادی که حیوان خانگی دارند، عاشق خرید اسباب‌بازی یا هدیه‌هایی برای آن‌ها هستند . از اسباب‌بازی‌های چلوندنی برای سگ‌ها گرفته تا تیرک‌های چوبی برای پنجه کشیدن و بازی گربه‌ها . بالاخره حیوانات نیاز به وسایل بازی و سرگرمی دارند . با ساخت این وسایل می‌توانید پول زیادی به دست بیاورید . مجموعه محصولات‌تان را می توانید از طریق فروشگاه‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی بفروشید .

ایده کسب و کار برای خدمات حرفه‌ای

تنوع مشاغل زود بازده و پولساز در ایران برخلاف تصور برخی افراد بسیار زیاد است . اگر تحصیلات دانشگاهی دارید، مثلا حسابدار خبره یا نمونه‌خوان باتجربه هستید، کلی کسب و کار برایتان وجود دارد . فقط با ایجاد شبکه و ارسال ایمیل به مشتریان بالقوه می‌توانید آن‌ها را برای خودتان راه‌اندازی کنید . عصر دیجیتال و فناوری ارائه خدمات حرفه ای و جذب مشتری را بسیار راحت کرده است .

۱- حسابداری

چنانچه کسی بخواهد به خوبی از پس دخل و خرج های شرکت بر بیاید، حتما به یک حسابدار نیاز پیدا خواهد کرد.  از ثبت و بایگانی کردن حقوق و دستمزد گرفته تا ارائه‌ اظهارنامه‌ مالیاتیِ سالانه از طریق نرم‌افزار حسابداری، برای مهارت‌های‌تان تقاضای زیادی وجود دارد . برای سازمانی کار کنید که با بنگاه‌های کوچک و متوسط از قبیل شتاب‌دهنده‌ی استارت‌آپ کار می‌کند . همیشه دیده ام که شرکت ها و مشاغل برای رشد و توسعه و برنامه ریزی دقیق منابع مالی به حسابدار کاربلد نیاز داشته و دارند .

۲- معماری

بسیاری از موسسات معماری برای کار بر روی پروژه‌های خاص از معماران آزاد و یا پیمانکارها استفاده می‌کنند . بازاریابی برای این کار، خود به خود به صورت شبکه‌ای انجام می‌شود . بنابراین بهاگان (جمع بها) بازاریابی‌تان بسیار کم خواهد بود .

۳- مشاور مالی

این کار تا حدود زیادی شبیه کار حسابداری است . ولی از نظر شیوه عملکرد کمی گسترده‌تر است . برای بازاریابی و کسب درآمد می توانید از بستر اینترنت استفاده کنید . مثلا از طریق وبلاگ بازاریابی کنید . در آن، در مورد چیزهایی نظیر بهترین اقدامات کسب و کار، مدیریت پول و غیره صحبت کنید . معمولا مشاور مالی جزو ۱۰۰ ایده کسب و کار پولساز و پردرآمد ذکر می شود .

۴- مشاور کسب و کار

یکی دیگر از مشاغل زود بازده و پولساز دادن مشاوره کسب و کار است . می توانید صاحبان کسب و کار‌ها را در تمام جنبه‌های کسب و کاریشان مشورت دهید و پشتیبانی کنید . این ایده‌ بسیار گسترده‌ای است و از مشاور سئو (بهینه‌ساز موتورهای جستجو) تا مشاور مدیریت را پوشش می‌دهد . تجربه‌های کسب و کار و تخصص تان به جای شما صحبت می‌کنند . فرایند بازاریابی و دستیابی به مشتریان نیز به صورت شبکه‌ای (دهان به دهان و فرد به فرد) انجام می‌شود . البته از تاثیر بازاریابی در فضای مجازی هم نباید غافل شوید .

۵- وکالت

تا حدود زیادی شبیه به دو مورد بالا ( مشاور مالی و کسب و کار ) است . ولی اگر دارای پروانه‌ی وکالت باشید، به اندازه‌ کافی تقاضا برای خدمات‌تان وجود خواهد داشت . ولی چرا علاوه بر کار اصلی‌تان و به عنوان کار جانبی، به صورت آزاد فعالیت نکنید، یا حتی موسسه‌ی مشاوره‌ی حقوقی خودتان را تاسیس نکنید؟ دستتان در زمینه کاملا باز است .

۶- آموزش خصوصی

برخی آدم‌ها عاشق آموزش و یاد دادن دیگران هستند . آنها واقعا از کمک به دیگران برای یادگیری مسائل مختلف لذت می‌برند . اگر شما هم از همین دسته آدم‌ها هستید، باید از این علاقه‌تان پول بسازید . صنعت آموزش بسیار عظیم و متنوع است . ضمن اینکه نرم‌افزارهای بسیاری نیز در این صنعت وجود دارند که می‌توانند در تبدیل مهارت‌های‌ آموزشی‌تان به پول، کمک‌ کنند .

۷- خدمات روابط عمومی

روابط عمومی تا حدودی مثل یک فعالیت سرگرم‌کننده در زمینه‌ ایجاد روابط با دیگران است . اگر روابط عمومی خوبی داشته باشید، احتمالا می‌توانید با خبرنگاران در تمام حوزه‌های نشر رابطه‌ صمیمی ایجاد کنید . اگر مثلا در یک نشریه‌ معروف دوستانی داشته باشید، می‌توانید از طریق معرفی آن‌ها به کسب و کار‌های بزرگ و نشر مطالبی درباره‌ی آن‌ها در نشریه‌ مورد نظر، درآمدتان را افزایش دهید . افرادی را می شناسم که این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهند که نتایج آن نسبت به آژانس‌های روابط عمومی بسیار رضایت‌بخش‌تر می باشد .

۸- توسعه‌ کسب و کار

این شغل امروزه از مشاغل زود بازده و پولساز در ایران است که در حال رشد سریع می باشد . اگر فروشنده‌ بسیار ماهری هستید و همیشه در این کار موفق هستید، می‌توانید ساعاتی از آخر هفته‌های خود‌تان را پشت تلفن بگذرانید . یا این‌که اصلا، دست به کار شوید و یک مرکز تماس تلفنی راه‌اندازی کنید . می‌توانید به عنوان یک بنگاه کاریابی یا واسطه‌ (کار چاق کن) پول خوبی به دست بیاورید .

۹- پشتیبانی فناوری اطلاعات IT

تکنولوژی دائم در حال پیشرفت است و دنیا لحظه ای در این زمینه توقف ندارد . همان‌طور که دنیا روز به روز تمرکزش را بر روی فناوری افزایش می‌دهد، برخی آدم‌ها برای عقب نماندن از این دنیا به شدت تلاش می‌کنند، و ناگزیر به تغییر هستند . در صورت کسب مهارت‌های لازم، می‌توانید خدمات آموزش و پشتیبانی فناوری اطلاعات ارائه دهید . اگر خدمات‌تان برای مشتریان‌ به اندازه‌ کافی جذاب باشد، مشتریانی خواهید داشت که تا آخر عمر همراه‌تان می‌مانند .

۱۰- نوشتن و تهیه‌ رزومه

رزومه نویسی برای افراد جویای کار و استخدام اهمیت فراوانی دارد . این کار جزو مشاغل زود بازده و پولساز برای افراد کاربلد محسوب می شود . شخصا به تازگی برای فردی رزومه‌اش را به‌روز رسانی کردم و در آخر، آن را به عنوان نمونه‌ ، فیدبک برای حدود ۱۰ فرستاد .  برای کاریابی و استخدام تهیه رزومه کاری اهمیت زیادی دارد .یادگیری و دانستن چگونگی نوشتن رزومه ، نکات مهم در رزومه نویسی می تواند منبع درآمد خوبی باشد .

تهیه‌ یک رزومه یا نامه‌ پوششی واقعا دشوار است . در واقع رزومه نویسی یه مهارت تخصصی نیاز دارد که از عهده هر کسی ساخته نیست . بیشتر آدم‌ها از نوشتن و تعریف کردن از خود متنفر هستند . به علاوه، بین نشان دادن اعتماد به نفس، و گستاخ و از خود راضی به نظر آمدن فاصله‌ بسیار ظریفی است . برای پیدا کردن مشتری می‌توانید با کافی‌نت‌ها و دفاتر فنی ، سایت های کسب و کار و کاریابی و فریلنسری صحبت کنید .

۱۱- نمونه‌خوانی

سرعت خواندن‌تان و هم‌چنین دقت‌تان به جزییات، عامل مهمی در جذب مشتریان است . برای این کار هم می‌توانید از طریق کافی‌نت‌ها، دفاتر فنی، یا موسسات پژوهشی و غیره بازاریابی کنید .

۱۲- خدمات کاریابی

اگر در واسطه‌ گری خوب و ماهر باشید، می‌توانید پول خوبی از این راه به دست بیاورید . شرکت‌های کاریابی و استخدام به افرادی که بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند، کمیسیون خوبی می‌دهند . چند نفر را در لینکدین می‌شناسید؟ یک ایمیل یا یک تماس تلفنی می‌تواند کلی پول برایتان بسازد . حتی می‌توانید فقط به وسیله‌ یک دستگاه تلفن و روابط عمومی قوی، یک موسسه‌ کاریابی باز کنید . پول خوبی در این کسب و کار نهفته است .

۱۳- خدمات عکاسی

هنر عکاسی همیشه خواهان خاص خودش را داشته و همواره از مشاغل زود بازده و پولساز در ایران بوده است . مهمانی‌ها، عروسی‌ها، جشن‌های تولد، مراسم زوج‌های جوان و غیره و غیره، همگی می‌توانند جزء مشتریان بالقوه‌ خدمات عکاسی باشند . اگر یک دوربین دیجیتال باکیفیت، و کمی استعداد و مهارت در عکاسی داشته باشید، می‌توانید پول خوبی از این طریق کسب کنید .

چنانچه قیمت‌تان زیر قیمت آتلیه‌ها و عکاسی‌ها باشد، و بتوانید اعتماد افراد مختلف را به دست بیاورید، مشتریان دائمی خواهید داشت . از طریق شبکه‌های اجتماعی بازاریابی کنید و اجازه دهید کارهای‌تان با مشتریان حرف بزنند . البته از آن‌ها بخواهید شما را به دوستان ، خانواده ، همکاران معرفی کنند . نمونه کارهایتان از هنر عکاسی را در سطح اینترنت پخش کنید تا مشتریان با نوع کارتان آشنا شوند .

۱۴- فیلمبرداری

طبیعی است که کار فیلم برداری از همه نظر مثل عکاسی است و باید همان کارها را انجام دهید . فقط نباید دستان‌تان بلرزند . تلاش کنید که در کارتان خاص و متفاوت از بقیه باشید .

۱۵- تهیه‌ وام

امروزه کسب و کارها و شیوه کسب درآمد متنوع شده است . با کمک به تامین مالی شرکت‌ها، چه از طریق سرمایه‌گذار فرشته و چه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرخطر، پول خوبی به جیب بزنید . این کار دارای بازار فوق‌العاده‌ای است و در این زمینه، ارزش مخاطبین گوشی تلفن‌تان حتی از طلا هم بیش‌تر است .

ایده کسب و کار موفق خدمات شخصی و زیبایی

همان طور که در بالا اشاره شد مشاغل زود بازده و پولساز در ایران بسیار متنوع بوده و هر کسی می تواند با توجه به مهارت و علاقه خود اقدام کند . از موضوعات پولساز و گرانقیمت ، حوزه زیبایی و آرایشی است . این حوزه دارای دسته‌بندی‌های گسترده‌ای است . لذا غیر از عناوینی که در این مقاله فهرست کرده‌ایم، موارد متعدد دیگری نیز وجود دارند . اگر یک شب ساعت ۳، با یک ایده‌ عالی در مورد یک تاتوی زیبا از خواب بیدار شده‌اید، یا دائما منتظر محصولات جدید آرایشی هستید، این بخش برایتان مناسب است .

۱- انجام تاتو

نکته‌ خوبی که در این صنعت پولساز وجود دارد، این است که معمولا می‌توانید، برای این کار، فضایی را در یک سالن آرایش اجاره کنید . یعنی این‌که نیاز نیست کلی پول بابت جا و حتی تبلیغات خرج کنید . اگر در این زمینه مهارت لازم را دارید ، به سالن‌های آرایش محل سر بزنید و با آن‌ها صحبت کنید .

۲- پیرسینگ

سوراخ‌کاری یا پیرسینگ یا آژین‌کاری به انگلیسیbody piercing  شامل سوراخ کردن یا بریدن قسمتی از اعضای بدن است که برای نصب جواهرات یا انداختن حلقه و آویز ایجاد می‌شود . آژین کردن نوعی تغییرات بدن است . فعالیت برای پیرسینگ هم درست مانند تاتو کاری است .

۳- اصلاح مو

درباره اصلاح مو که همه انجام می دهند نیازی به شرح و تفسیر ندارد . برای تبلیغات و جذب مشتری می توانید مانند دو گزینه‌ بالا عمل کنید .

۴- آرایشگری

اگر مهارت و تخصص بالای هنر آرایشگری داشته باشید، خیلی کارها می‌توانید انجام دهید . می‌توانید با مراکز برگزار کننده‌ عروسی، مثلا تالارها و غیره، همکاری کنید و به گونه‌ای با آن‌ها به توافق برسید که برایتان تبلیغ کنند . اگر آرایشگر خوب و منصفی باشید، می‌توانید با خیلی از کسب و کار‌های مرتبط با این‌ بخش مشارکت کنید .

۵- ارائه‌ خدمات ماساژ درمانی

زندگی شهری و ماشینی بعضی از مشاغل را خیلی پولساز و درآمدزا کرده است . امروزه همه عاشق و نیازمند ماساژ شده‌اند و این کار بازار بسیار خوبی دارد . از ماساژ‌های ورزشی دردناک گرفته تا ماساژ‌های آرامش‌بخش در منزل یا محل کار . آینده‌ این کسب و کار هم روشن و پولساز است .

شیوه جذب مشتری این کار هم می تواند متنوع باشد . بازاریابی برای این کار به حوزه‌ای بستگی دارد که می‌خواهید این خدمات را به افراد ارائه دهید . مثلا بسته به میزان بودجه‌تان، می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات به صورت پرداخت به ازای هر کلیک و یا سایر شیوه های نوین تبلیغات استفاده کنید .

۶- آرایشگر و مشاور زیبایی شخصی

باید اذعان کرد، امروزه بسیاری از خانم‌ها و حتی آقایان، شخصا، مشاوران زیبایی خوبی هستند . به این ترتیب، این افراد می‌توانند اطلاعات و مهارت‌هایشان را در اختیار دیگران قرار دهند . اگر چنین مهارت‌هایی دارید، می‌توانید با سایر کسب و کار‌ها در این حوزه مشارکت کنید .

برای معرفی خودتان و تبلیغات می توانید ، وبلاگ یا وب سایتی تاسیس کنید . در آن، مطالب و نکات مختلفی درباره‌ سبک‌های پوشش ، لوازم آرایشی و زیبایی قرار دهید و از این طریق خودتان را به افراد بیشتری معرفی کنید .

ایده کسب و کار اینترنتی یا آنلاین

وقتی صحبت از کسب درآمد اینترنتی می شود ، فرصت‌های آنلاین آن‌چنان بی‌انتها هستند که می‌توان ادعا کرد، بی‌نهایت ایده‌ کسب و کار آنلاین وجود دارد . به همین خاطر هم، در این بخش ایده‌های زیادی معرفی خواهیم کرد . اگر مجموعه‌ مهارت‌های خاصی دارید، و یا از روابط عمومی خوبی بهره‌مند هستید، می‌توانید حتی ظرف نیم ساعت از طریق اینترنت پول خوبی در بیاورید .

در ادامه معرفی مشاغل زود بازده و پولساز در ایران ، در این بخش توضیحاتی درباره‌ روش‌های کسب درآمد آنلاین ارائه می شود . پیشنهاد می شود که در این حوزه از طریق بازاریابی ربایشی به مشتریان مورد نظرتان برسید . بنابراین، در زمینه‌ صنعت مورد نظرتان یک وبلاگ ایجاد کنید . در شبکه‌های اجتماعی حضوری فعال و موثر داشته باشید، و برای رسیدن به ترافیک ارگانیک کمی به بهینه‌سازی موتور جستجو ( سئو ) بپردازید .

۱- ارائه‌ خدمات خرید و تحویل آنلاین

ایده‌ای جدید که هم بازار خوبی دارد و هم آینده‌ی بسیار پولسازی برایش متصور شده اند .. البته برای راه‌اندازی این کسب و کار باید به اندازه‌ کافی جلب اعتماد کنید و اگر قصد ایجاد نرم‌افزار خاصی نیز برای این کار دارید، باید مجوزهای لازم را نیز تهیه کنید .

۲- کسب درآمد اینترنتی از راه بازاریابی رابطه‌ای و بازاریابی محتوا

در این روش از کسب درآمد آنلاین ، وقتی کاربران و بازدیدکنندگان وب‌سایت‌تان با کلیک بر روی یک لینک (پیوند)، محصولی را از شرکت‌های طرف قراردادتان می‌خرند، آن شرکت‌ها به شما پول می‌دهند . اساسا، می‌توانید یک وب‌سایت سراسر تجاری درست کنید و همه‌ لینک‌ها خرید را مثلا به آمازون یا سایر فروشگاه‌های آنلاین متصل کنید . هر بار که یک نفر از طریق وب‌سایت شما از این فروشگاه‌های آنلاین خرید کند، مبلغی به حساب‌تان واریز می‌شود .

علاوه بر آن، اگر بتوانید وبلاگ یا انواع دیگری از سایت‌های رسانه‌ای تاسیس کنید ، شرایط کاملا فرق می کند . در آن، می توانید جمعیتی از دنبال‌کننده‌ها یا بازدیدکننده‌های ثابت و وفاداری تشکیل دهید که جهت دسترسی به مطالب و امکانات سایت به شما پول بدهند . از این طریق می‌توانید راه بسیار خوبی برای درآمدزایی ایجاد کنید . هم‌اکنون، با کاهش درآمدهای حاصل از فعالیت‌های رابطه‌ای و تبلیغاتی، بسیاری از ناشران و مجلات آنلاین از این نوع درآمدزایی پیروی می‌کنند .

برای افزایش درآمد اینترنتی می‌توانید دکمه‌ای تحت عنوان هدایا و کمک‌ها را نیز طراحی کنید . چنانچه در وب سایت‌تان اهداف غیر انتفاعی را نیز دنبال می‌کنید، انجام این کار برایتان ضروری است . سایت‌هایی نظیر ویکی پدیا از این راه برای ادامه‌ کارشان، کسب درآمد می‌کنند . شرط ضروری برای این نوع درآمدهای اینترنتی ، شهرت و نیکنامی و مفید بودن است .

۳- فروش بدون نگهداری و حمل کالا (دراپ شیپینگ)

این روش کسب درآمد اینترنتی ، درست مثل بازاریابی رابطه‌ای است، با این تفاوت که کاربران در وب‌سایت‌تان می‌مانند . در روش دراپ شیپینگDrop-shipping  به فروش محصول می‌پردازید، اما اصلا نیازی به داشتن انبار و حتی تحویل جنس به مشتری ندارید، بلکه فقط فرایند خرید را کنترل می‌کنید .

البته پیاده‌سازی دراپ شیپینگ بسیار پیچیده‌تر از فروش رابطه‌ای است . ولی بازده‌ آن به شکل قابل توجهی بسیار بیشتر از آن است . اگر این کار خوب پیش برود، حتی می‌توانید یک تجارت الکترونیکی بین‌المللی و بسیار پولساز داشته باشید .

۴- فروشگاه مجازی

در اینکه ایجاد فروشگاه مجازی یکی از مشاغل زود بازده و پولساز در ایران است هیچ شکی وجود ندارد . اگر دستی در هنر و طراحی دارید، یا مثلا شیرینی‌پز ماهری هستید یا توانایی تولید هر محصول دیگری را دارید، با استفاده از فروشگاه‌های آنلاین شخصی یا فروشگاه‌های آنلاین دیگر، محصولات‌تان را بفروشید . خوبیِ استفاده از سایر فروشگاه‌های آنلاین این است که می‌توانید بدون نیاز به هیچ گونه برنامه‌نویسی، تجارت الکترونیک خودتان را داشته باشید .

۵- وبلاگ نویسی

پیشنهاد می شود که برای کسب درآمد اینترنتی پایدار ، وبلاگی بسازید و مخاطبین گسترده‌ای جمع کنید . اگر بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید، کلی پول به دست می‌آورید . وب‌سایتی مانند تک‌کرانچ ابتدا فقط وبلاگی برای سرگرمی بود، ولی هم‌اکنون به یک کسب و کار بزرگ تبدیل شده است و ۲۵ میلیون دلار به دست آورده است . تولید محتوا در وبلاگ ، موجب افزایش مخاطب و جذب مشتری هدفمند می شود .

۶- درآمد اینترنتی با تبلیغ نویسی

امروزه نوشتن متون تبلیغاتی تاثیرگذار یک تخصص محسوب می شود . بسیاری از وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها به داشتن محتوایی برای بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین نیاز دارند . اگر قلم نافذی دارید، می‌توانید به عنوان یک تبلیغ نویس آزاد پول در بیاورید .

۷- دورکاری و فریلنسری یا آزادکاری

اینترنت مفهوم دورکاری و آزادکاری را دچار تحول بزرگی کرده است . افراد زیادی هستند که کسب درآمد از اینترنت خودشان را مدیون فریلنسری هستند . استقبال از شیوه کسب درآمد از فری لنسینگ یا آزادکاری به دلیل راحتی و پولساز بودنش است . سایت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید با ثبت نام و ارسال رزومه‌تان در آن‌ها، به مشتریانی دست یابید که به کارتان احتیاج دارند . کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید به صورت دورکاری و آزاد در خانه‌تان انجام دهید . از طراحی لوگو و سایت گرفته تا نویسندگی ، ترجمه و غیره برایتان امکان پذیر است .

۸- نویسنده‌ کتاب الکترونیکی (ایبوک )

اگر در مورد موضوع خاصی دارای دانش و فن هستید، می توانید درباره اش کتاب کوچکی بنویسید . این امکان را دارید که آن کتاب را به صورت الکترونیکی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های کتاب‌فروشی منتشر ‌کنید . امروزه فروش کتاب های الکترونیکی ، جزوه ها و مقالات علمی در اینترنت بسیار پرطرفدار و پرفروش است .

۹- تُرک مکانیکی آمازون

وبسایت‌هایی مانند ترک مکانیکی آمازون وجود دارند که در عوضِ انجام کارهایی که فقط از هوش انسانی بر می‌آیند و هنوز رایانه نمی‌تواند به طور کامل و مطمئن انجام‌شان دهد، به افراد پول می‌دهند . مثلا در این سایت می‌توانید با تبدیل فایل‌های صوتی به نوشتاری پول در بیاورید . البته موفقیت ،و وسعت‌ کارتان و میزان کسب درآمد اینترنتی ، به بلد بودن زبان‌های مختلف بستگی دارد .

۱۰- ساخت و تغییر اپلیکیشن

همیشه ساخت اپلیکیشن به دلیل استقبال کاربران ، یکی از مشاغل زود بازده و پولساز بوده است . اگر در توسعه اپلیکیشن مهارت دارید، می‌توانید با یک دستکاری معمولی و توسعه‌ اپلیکیشن‌ها، آنها را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مخصوص برای فروش عرضه کنید .

۱۱- راه‌اندازی یک نمایندگی

می توانید بر اساس یکی از حوزه‌های کسب و کار اینترنتی، یک نمایندگی تاسیس کنید . معمولا نمایندگی‌های اینترنتی در حوزه‌هایی نظیر طراحی ، سئو ، ماموریت پژوهشی و توسعه تخصص دارند . کاری آسان و پولساز است که حتی برخی افراد فقط با اپلیکیشن‌های موبایل کار می‌کنند .

۱۲- آموزش آنلاین

بخش آموزش جزو پولسازترین و پردرآمدترین مشاغل بوده و تراکنش های مالی آن نامحدود است . گسترش و فراگیر شدن اینترنت ، کار آموزش را به صورت آنلاین راحت کرده است . اگر در حوزه ا‌ی خاص دارای مهارت و تخصص خوب هستید، می‌توانید دوره‌های آموزش آنلاین برگزار کنید . برای درآمدزایی می توانید از شرکت‌کننده‌های این دوره‌ها پول بگیرید . برخی از شرکت‌ها و سایت‌ها وجود دارند که فضایی برای انتشار و بازاریابی دوره‌های آموزشی در اینترنت برایتان فراهم می‌کنند .

۱۳- خرید و فروش در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها

تجارت در اینترنت با وجود اینکه کسب و کاری اقتصادی است اما یک کار هنری هم می باشد . باید با هنرمندی خاص مشتریان را جذب و کالا و خدمات تان را به آنها بفروشید . ابتدا با چیزهای کوچک و ارزان شروع کنید . محصولات کوچک را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها بخرید، سپس دستی به سر و روی‌اش بکشید و مجددا آن را بسته‌بندی کنید و همان جا با سود بیشتر بفروشید .

۱۴- دستیار مجازی

به نظر می رسد که با توسعه فضای مجازی ، دوره‌ و زمانه‌ استخدام دستیار شخصی به سر رسیده است . امروزه دستیاران مجازی روز به روز محبوب‌تر می‌شوند . اگر مشتاق سازمان‌دهی شدن هستید و می‌خواهید کمی پول اضافه در بیاورید، دستیار مجازی ایده‌ کسب و کاری بسیار خوبی است .

۱۵- خرید و فروش دامنه

یکی از مشاغل زود بازده و پولساز در ایران بازار خرید و فروش دامنه های اینترنتی می باشد . پیدا کردن یک دامنه‌ خوب و خرید آن با قیمتی مناسب می‌تواند راهی برای سرمایه گذاری و پولدار شدن‌ باشد . حتی می‌توانید کاری کنید که هنگام بازگشت دامنه‌ها به بازار، از این مسئله مطلع شوید .

۱۶- اجاره‌ ویلا و خانه

اگر ساکن استان ها یا شهر‌های توریستی مثل مازندران ، گیلان و … هستید و ویلا یا اتاق اضافه دارید ، یا خودتان هنگام تعطیلات به مسافرت می‌روید، می‌توانید به کسب درآمد اینترنتی از طریق اجاره خانه و ویلا بیندیشید . درخواست ویلا از طریق وبسایت‌های اجاره‌ ویلا و خانه این امکان را به شما می دهد که برای مناسبت‌های خاص مشتری پیدا کنید و پول در بیاورید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مشاغل پردرآمد بدون تحصیلات

۱۷- فروش عکس

یکی دیگر از مشاغل زود بازده و پولساز و همچنین راهکار کسب درآمد از اینترنت ، فروش عکس است . معمولا بیشتر وب‌سایت‌ها مخصوصا ایرانی از عکس‌های آرشیوی استفاده می‌کنند . اساسا اکثر وب‌سایت‌های خارجی بابت حق استفاده از عکس‌ها در مطالب‌شان به صاحبان عکس پول پرداخت می‌کنند . از این رو، می‌توانید کلی عکس‌های زیبا و با ارزش بگیرید و برای کسب درآمد اینترنتی عرضه کنید . برای فروش این عکس ها می توانید آن‌ها را وب‌سایت‌های مخصوص فروش عکس‌های آرشیوی قرار دهید و منتظر سفارش مشتریان باشید .

۱۸- خدمات پژوهش بازار

واقعیت این است که شروع و راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی یا سنتی بسیار دشوار است . حال اگر این اتفاق در بازارهای شناخته شده و قدیمی باشد به دلیل رقابت بالا ، کمی مشکل تر می شود .. اگر در حوزه‌ پژوهش‌های بازار تجربه دارید، می توانید خدمات مرتبط با آن ارائه دهید . از طریق شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مخصوص پژوهش‌های‌تان را در زمینه‌ بازار به متقاضیانِ این قبیل اطلاعات داده و بابتش کسب درآمد اینترنتی کنید .

۱۹ کسب شهرت در یوتیوب

باید تلاش کنید که به شخصیتی مشهور و تاثیرگذار در یوتیوب تبدیل شوید . افراد مشهور در یوتیوب از درآمد اینترنتی تبلیغاتی‌شان پول‌های هنگفت و مسخره‌ای به جیب می‌زنند . برای این‌که بتوانید در یوتیوب به شخصیت مشهوری تبدیل شوید، لازم نیست یک خواننده یا هنرپیشه‌ معروف باشید . فقط کافی است یکی از ویدئوهای‌تان همه جا پخش شود به اصطلاح وایرال شود . دیده شدن ، به دنبال خودش شهرت و در نهایت ، افزایش کسب درآمد اینترنتی را به همراه دارد .

۲۰- کسب درآمد اینترنتی با شرکت در نظرسنجی

تنوع کسب درآمد اینترنتی چنان زیاد و در حال رشد است که تقریبا بسیاری از امور غیر قابل تصور را هم در بر می گیرد . به تازگی برخی از سایت‌های نظرسنجی در ایران نیز تاسیس شده‌اند که با شرکت در نظرسنجی‌های‌شان می‌توانید پول در بیاورید . البته این کار در ایران در ابتدای راه است ولی شیوه درآمدزایی نوین برای ایرانیان محسوب می شود .

۲۱- برگزاری وبینار

یکی از مشاغل زود بازده و پولساز و همچنین شیوه بسیار عالی جهت بازاریابی برای محصولات و خدمات ، برگزاری وبینار است . اگر بتوانید جمعیت بزرگی را تشکیل دهید که خواهان شرکت در وبینار تان باشند، می‌توانید با استفاده از محتوای دیگران کلی پول به جیب بزنید .

چنانچه در زمینه‌ای دارای نبوغ و استعداد هستید، وبینار هایی برگزار کنید و افراد را به شرکت در آن تشویق کنید . بابت شرکت در این وبینارها می‌توانید پول بگیرید یا محصول‌تان را در آن‌جا تبلیغ کنید . حتی می توانید بابت تبلیغ محصولات دیگران هم کسب درآمد اینترنتی داشته باشید .

۲۲- آزمونگر

وقتی شرکت‌ها محصولات یا خدمات جدیدی عرضه می‌کنند، زمان زیادی می‌گذرد تا تمام خطاها و کمبودهایش شناسایی و رفع شوند . شرکت‌های تولید کننده پول زیادی برای آزمودن محصولات و خدمات‌شان خرج می‌کنند تا کیفیت مناسب را بگیرند .این تست و امتحان کردن کیفیت بسیار مهم و تعیین کننده است .

از این رو، می‌توانید خودتان را به عنوان یک آزمونگر آزاد معرفی کنید . حتی وب‌سایتی در این مورد راه‌اندازی کنید و به عنوان یک آزمونگر بازاریابی اینترنتی نمایید . شاید بعدها توانستید یک شرکت تخصصی در زمینه‌ آزمودن محصولات و خدمات سایر شرکت‌ها تاسیس کنید و این کار به شغل اصلی و درآمدزایتان تبدیل شود . مهم این است که خودتان را به عنوان آزمونگر دارای مهارت بالا معرفی کنید .

ایده های پولساز سلامت و تناسب اندام

در حوزه سلامت و تناسب اندام ایده های کسب و کار بسیار زیاد است . چون این حوزه پرطرفدار و خواهان زیادی دارد بسیار پولساز و پردرآمد می باشد . اگر در زمینه‌ تناسب اندام ، علوم بهداشت و تغذیه صاحب علم و تجربه هستید، این بخش حتما به دردتان می‌خورد . برخی از مهم ترین مشاغل زود بازده و پولساز در این حوزه عبارتند از :

۱- مربی شخصی

برخی افراد به مربی شخصی‌ خودشان به صورت ساعتی مبلغ بالایی دستمزد پرداخت می‌کنند . اگر مدرک مربیگری دارید، به باشگاه محل‌تان سر بزنید و در خصوص چند و چون فعالیت در آن‌جا به عنوان یک مربی شخصی تحقیق کنید . برای درآمدزایی در این بخش ، نیازی به داشتن مکان یا تجهیزات خاص وجود ندارد . فقط کافی است مبلغی را جهت استفاده از محل به باشگاه بدهید . مشتریان‌تان هم همان جا به سراغ‌تان می‌آیند .

۲- ارائه و برگزاری برنامه‌های تناسب اندام

برای جذب مشتری و همچنین درآمدزایی دوره‌های تناسب اندام برگزار کنید . چیزهایی مثل برگزاری تناسب اندام به روش نظامی در پارک محل واقعا می‌توانند موفقیت‌آمیز باشند . بابت چند هفته برنامه‌ تناسب اندام می‌توانید از شرکت‌کننده‌ها پول بگیرید و یا مشتریان جدید جذب کنید . در ورزشگاه‌های محلی، از طریق اینترنت، و هم‌چنین پخش تراکت و پوستر می‌توانید بازاریابی کنید . کافیست به عنوان مربی تناسب اندام و دارای سبک شناخته شوید .

۳- مربی رقص

الان رقص یا همان حرکات موزون خواهان زیادی پیدا کرده است .این مورد هم درست مانند مربی شخصی است . با این تفاوت که در همه جا نمی‌توانید آن را اجرا کنید، و باید فضای مخصوصی را اجاره کنید . میزان درآمد کلاس های رقص بسیار بالاست .

۴- آموزش‌های هنرهای رزمی

انجام و یادگیری هنرهای رزمی بین جوانان و نوجوانان همیشه محبوب بوده است . ح می‌توانید جهت آموزش هنرهای رزمی با مدارس و باشگاه‌ها قرارداد ببندید . مبلغ اندکی از بچه‌های مدرسه‌ای مطالبه کنید، ولی برگزاری روزی ۱۰ جلسه‌ آموزشی می‌تواند پول خوبی به جیب‌تان واریز کند .

۵- مربی ورزشی

ورزش هایی مثل : فوتبال ، والیبال ، تنیس ، کشتی ، بسکتبال و … نیاز به مربی های حرفه ای برای آموزش دارند . توصیه می شود در صورت علاقه ، مدرک مربیگری سطح بالا بگیرید و به صورت مربی آزاد مسئولیت تیم‌های محلی را به بپذیرید . خدا را چه دیدید و کمک تان کرد، شاید روزی الکس فرگوسن شده اید . در دنیا هیچ کاری غیرممکن نیست فقط باید بخواهید .

۶- مربی یوگا

ورزش های آرامش بخش و تسکین دهنده روح و روان در سالیان اخیر پر طرفدار شده است . در دهه اخیر مربیگری یوگا هم جزو مشاغل زود بازده و پولساز در ایران می باشد .می توانید فضایی را در یک باشگاه مخصوص یوگا یا باشگاه محل‌تان اجاره کنید و به مربیگری بپردازید .

۷- متخصص تغذیه

هر قدر هم حرکات بدنی و ورزش انجام دهید ، باز هم بین شکم و آشپزخانه رابطه‌ مستقیمی وجود دارد . خوراک و چگونگی تغذیه صحیح ، تاثیر مستقیمی بر تناسب اندام دارد . اگر متخصص تغذیه هستید می‌توانید با همه‌ مکان‌های بالا قرارداد ببندید یا به افراد خاص توصیه‌های تغذیه‌ای‌ ارائه دهید . می توانید از طریق ایجاد سایت و یا فعالیت در شبکه های اجتماعی ضمن جذب مشتری ، اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنید .

کسب و کارهای تولید با سرمایه کم , زود بازده کار تولیدی پر سود , شغل های زود بازده با سرمایه کم

معرفی ایده کسب و کارهای موفق و خلاقانه

همین که دارای ایده و فکر هستید و میخواهید کار جدیدی را شروع کنید پس دارای اعتماد به نفس و خلاقیت هستید . لذا می توان ادعا کرد آغاز هر کسب و کار بزرگ و موفقی ، در یک تصمیم خلاقانه ریشه دارد . در ادامه معرفی مشاغل زود بازده و پولساز در ایران به ایده‌های خلاقانه پرداخته می شود . هدف این است که بتوانید با استفاده از آ‌ها به هنر درون‌تان تجسم بیرونی بدهید .

۱- تعمیر و فروش لوازم آنتیک

اکثر آدم‌ها معمولا علاقه دارند یک چیز قدیمی یا حتی به ظاهر قدیمی در خانه‌شان داشته باشند . وجود این میل و رغبت در آدمها ، می تواند عاملی برای کسب درآمد و پولسازی برایتان باشد . توجه کنید که لوازم آنتیک ، به طراحی‌های مدرن و امروزی شخصیت می‌دهند . می‌توانید لوازم قدیمی (لزوما نه چندان خیلی قدیمی) را با قیمت اندک بخرید و با هنر و خلاقیت امروزی دستی به سر و روی‌شان بکشید و بفروشید .

۲- دلال عتیقه

اشیای قدیمی هم گرانقیمت و ارزشمند هستند و هم طرفداران و خریداران خاص خود را داشته و دارند . با رعایت مسائل قانونی و احترام به تاریخ کشور، می‌توانید از این راه پول خوبی به دست بیاورید .

۳- هنرمند

افراد دارای هنر جا بروند دارای احترام و ارزش بوده و جایگاه رفیعی دارند . شاید نیازی به گفتن نداشته باشد، ولی اگر واقعا استعداد دارید هرگز نباید دست روی دست بگذارید و استعدادتان را هدر دهید . حتی اگر به قصد تفریح و سرگرمی هم که باشد، آثار برجسته‌تان را به بازار ببرید و ببینید چه پیش می آید . همواره تولیدات هنری ، ارزشمند و گران قیمت هستند .

۴- طراحی

شاید یکی از سخت‌ترین چیزها در دنیای استارت‌آپ‌ها، یافتن طراحان با کیفیت و خلاق است . معمولا استارت‌آپ ها هر طراحی را قبول نمی کنند و کیفیت کار و متمایز بودن برایشان مهم است . تمام تلاششان را می کنند تا به طراحان مورد نظرمان دست پیدا کنند . بابت این موضوع پول خوبی هم می دهند .

اگر دستی در طراحی وب دارید، پروفایل شایسته‌ای برای‌ خودتان تهیه کنید . با رعایت جانب انصاف ، شروع به تعریف و تمجید کردن از خود کنید . در آخر، منتظر بمانید تا سیل درخواست‌ها به سمت‌تان سرازیر شوند . طراحی یکی از مشاغل زود بازده و پولساز و پر خواهان در ایران و جهان است .

۵- فروش شیرینی جات

انواع شیرینی جات مثل : شکلات ، کیک ، شیرینی مشتریان دائمی خود را دارند . اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه با تماشای مسابقات آشپزی و کیک‌پزی تلویزیونی به خودتان می‌گویید، « ‌من می‌توانم در این مسابقه برنده شوم‌ »‌، دست به کار شوید  .  دست‌پخت‌های‌تان را به صورت آنلاین یا از طریق همکاری با فروشگاه مواد غذایی محلی‌تان بفروشید .

۶- فروش جنس در صندوق عقب ماشین

اصلا تعجب نکنید خودم افراد زیادی را می شناسم که کالا و محصولات خودشان را به این طریق می فروشند . بله دقیقا به همین نحو و گاهی با کمی ابتکار . حتما تا به حال شما هم چنین چیزی را دیده باشید . افرادی که درِ صندوق عقب خودروی‌شان را بالا می‌زنند و مثلا ادکلن ، لوازم خانگی کوچک ، لباس و… می‌فروشند . خیلی‌ها از این راه پول خوبی به دست می‌آورند . حتی می‌توان به این کار به عنوان شغل تمام وقت نگاه کرد .

۷- فروش در بازارهای موقت و روز

بازارهای موقت و یا بازار روز در شهرهای ایران کم نیستند و یکی از راههای کسب درآمد ، فروش در این گونه بازارهای پر تردد و شلوغ است . اگر در خانه یا کارگاه خانگی‌تان محصولی هنری می‌سازید . مثلا صنایع دستی ، ترشی، شیرینی، یا هر چیزی از این قبیل درست می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را در بازارهای موقت، مثل چهارشنبه بازار و غیره به فروش برسانید .

۸- فروش در غرفه‌های فروشگاه‌ها

این مورد هم دقیقا شبیه مورد بالا است . با این تفاوت که می‌توانید در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید، با پرداخت مبلغ نه چندان زیاد، غرفه‌های ثابت داشته باشید . برخی افراد با اجاره محلی در برخی فروشگاههای بزرگ اقدام به کسب درآمد از طریق فروش محصولات خودشان می کنند .

۹- فروش آنلاین هنرهای دستی

صنایع و هنرهای دستی به دلیل خلاقیت و جذابیت داشتن مشتریان زیاد دارند . ممکن است که فروش آثار هنری در چهارشنبه‌ بازارها و غرفه‌های فروشگاه‌ها ممکن است دردسرهای خودش را داشته باشد و یا سخت باشد . ولی فروش آنلاین این آثار، هم راحت و بدون دغدغه است، و هم این‌که مخاطبین‌تان گسترده‌تر می‌شوند . می توانید از طریق ایجاد وبسایت و یا صفحات شبکه های اجتماعی اقدام به فروش تولیدات هنری خودتان کنید .

معرفی ایده کسب و کار موفق متفرقه

این مقاله سایت پول یابی می توانست صدها مورد از مشاغل زود بازده و پولساز در ایران را شامل است . اما گستردگی و زیادی مشاغل از یک طرف ، وقتگیر بودن معرفی شان و نبودن وقت از طرف دیگر موجب شده تا خلاصه وار موارد مهم بیان شود . در ادامه مشاغلی معرفی می شوند که در هیچ کدام از دسته بندی های بالا جا نمی شدند . لذا آنها را تحت عنوان کسب و کارهای موفق متفرقه فهرست کردم .

۱- چاپ و پخش تراکت

کسب و کارها و شرکت‌ها همیشه به افرادی نیاز دارند که تراکت‌های‌شان را در مکان‌های عمومی یا صندوق پستی خانه‌ها پخش کنند . می‌توانید در این حوزه یک آژانس حرفه‌ای تاسیس کنید که نه تنها تراکت‌های مشتری را طراحی و چاپ می‌کند، بلکه مسئولیت پخش‌شان را نیز بر عهده می‌گیرد . از فضای مجازی هم می توانید برای تبلیغات و گرفتن سفارش استفاده کنید .

۲- برنامه‌ریزی برای عروسی و رویدادهای بزرگ

دیگر مثل قدیم ها عروسی و جشن ها در منازل و فضای باز انجام نمی شود . امروزه تالارها روی بورس هستند و خواهان زیادی دارد . البته ساخت تالار بسیار هزینه دارد و از عهده هر کسی ساخته نیست، لذا چاره کار برنامه ریز شدن برای آنها می باشد .

با تالارهای عروسی و سالن‌های همایش صحبت کنید تا شما را به عنوان برنامه ریز به مشتریان‌شان معرفی کنند . شما هم آن‌ها را قانع کنید که می‌توانید برگزاری این گونه مراسم را به ساده‌ترین و ارزان‌ترین شکل ممکن برنامه‌ریزی کنید . شروع کار به دلیل ناشناخته بودن و نداشتن رزومه کمی سخت است ولی به مرور زمان کارها طبق روال پیش خواهد رفت .

۳- راهنمای تورهای گردشگری

با گشت و گذار و راهنمایی دیگران هم می توان کسب درآمد کرد . تنها کافی است یک زبان خارجی بلد باشید و اعتماد به نفس لازم را داشته باشید . مطمئن باشید از طریق همکاری با آژانس‌های مسافرتی پول خوبی به دست می‌آورید . توجه کنید که راههای کسب درآمد از سفر و توریسم بسیار متنوع و پولساز است .

۴- خرید و فروش بلیط

همان طور که بارها اشاره شد مشاغل زود بازده و پولساز در ایران بسیار زیاد است . می توانید برای کسب درآمد به فروش بلیط کنسرت و نمایش ها بپردازید . یا می‌توانید در محل برگزاری، مستقیما مسئول فروش بلیط شوید، و یا این‌که بلیط‌ها را بخرید و در زمانی نزدیک به برگزاری، آن‌ها را بفروشید .

۵- تولید لیموناد

با تاسیس یک شرکت تولید لیموناد شروع به کسب درآمد کنید . لیمو بخرید و لیموناد بسازید، و به سوپر مارکت‌ها بفروشید . با دادن این پیشنهاد اصلا قصد شوخی ندارم . البته بهتر است برای این کار مجوزهای لازم را بگیرید تا کارتان کاملا قانونی باشد . دوستی دارم که از تولید و فروش لیموناد به سوپر مارکت‌های محلی شروع کرد و الان، کارخانه‌ تولید نوشیدنی دارد . در شروع با کارهای کوچک اقدام کنید و با توسعه کسب و کارتان ، به درآمدها کلان برسید .

۶- پیک و تحویل کالا

اگر خودتان یا دوستانتان ون و یا موتورسیکلت دارید می توانید پیک شوید . کارش هم بسیار ساده است، خریدها و کالاهای مشتریان را حمل و نقل کنید و به منزل یا دستشان می رسانید . برای این کار می‌توانید سایت یا اپلیکیشن هم راه‌اندازی کنید و سفارش آنلاین بگیرید .

۷- شرکت حمل بار

این کسب و کار از نظر ماهیت دقیقا مانند کسب و کار پیک و تحویل کالا است . با این تفاوت که باید یک خاور یا کامیون داشته باشید تا بتوانید اجناس مردم را حمل کنید .

۸- غرفه‌ تنقلات ، قهوه

می‌توانید با هزینه‌ اندکی، یک دکه‌ کوچک و یا غرفه بگیرید و در سطح شهر قهوه و تنقلات بفروشید . شاید در ظاهر درآمدش به نظر زیاد نباشد، ولی پول خوبی در می‌آورید .

۹- دی‌جی

با تالارها و برگزار کننده‌های عروسی صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید شما را به عنوان دی‌جی به مشتریان‌شان معرفی کنند .

۱۰- بادیگارد و نیروی امنیتی

به تازگی خیلی از سلبریتی‌ها و افراد مشهور و متمول به استخدام بادیگارد و نیروی امنیتی علاقه‌مند شده‌اند . اگر مهارتی در این زمینه دارید یا حتی اگر فقط هیکل خوبی دارید، می‌توانید به این کار مشغول شوید .

۱۱- راننده‌ خودروهای لوکس

اگر سرمایه‌تان به خرید یک خودروی نسبتا لوکس می‌رسد، و تنها کاری هم که بلد هستید، رانندگی است، می‌توانید پول خوبی از این راه به دست بیاورید . بسیاری از آژانس‌های بالای شهر به مهمان‌ها و مسافران وی‌آی‌پی خودروهای لوکس و راننده ویژه ارائه می‌دهند .

۱۲- خریدار مخفی

به تازگی و با تاسیس شرکت‌های تحقیقاتی بازار، به نیروی کار جدیدی نیاز پیدا شده است که بتواند محصولات مختلف را بخرد و گزارشی در موردشان به این شرکت‌های تحقیقاتی ارائه دهد . خرید کنید و پول بگیرید، زندگی از این هم راحت‌تر هم می توان تصور کرد . این کار البته هنوز در ایران خوب جا نیفتاده است ولی در حال اجرا می باشد .

۱۳- راه اندازی کارواش

با افزایش خودروها و آلودگی هوا، و باران‌هایی جسته و گریخته‌ای که یک خودرو سفید را به مشکی متالیک تبدیل می‌کنند، کار و بار کارواش‌ها سکه است .

۱۴- کارآگاه شخصی

یقینا سریال های کارآگاهی معلوم مثل پوارو و شرلوک هلمز را دیده اید . اگر دوست دارید سر از هر کاری در بیاورید، می‌توانید مجوز این کار را بگیرید و پول خوبی به دست بیاورید . شغل کارآگاه شخصی چندین سال است که در ایران رواج یافته است .

۱۵- تحصیلدار (یا همان شر خر)

از قدیم شر خر یا به قول امروزی ها تحصیلدار کسب و کار پررونق کسبه و بازاری ها وده است . خوشبختانه یا متاسفانه پول خوبی در این کار است . البته، به مهارت خاصی هم نیازی ندارد . در خانه‌ بدهکاران را می‌کوبید، طلب‌ها را وصول می‌کنید . در آخر بخشی از آن را برای خودتان بر می‌دارید . حتی معمولا می‌توانید منطقه‌ خودتان را نیز داشته باشید . بنابراین دیگر نیاز نیست سر کسب و کار با دیگران رقابت کنید .

۱۶- اجاره‌ تجهیزات مهمانی

در ایران مشاغل زود بازده و پولساز به اجاره وسایل مهمانی هم کشیده است .  آدم‌های زیادی را می‌شناسم که پول‌های احمقانه‌ای بابت اجاره‌ دستگاه‌های کف‌ساز یا مه‌ساز، یا این قبیل دستگاه‌ها می‌دهند . این تجهیزات آن‌چنان گران‌قیمت هم نیستند، و همیشه مشتریان خودشان را دارند .

۱۷- چاپ و فتوکپی

برای انجام کارهای اداری و روزمره به انواع و اقسام کپی مدارک و اسناد نیاز است . یک دستگاه چاپ و فتوکپی حرفه‌ای بخرید و در محل، یک کسب و کار محلی راه بیندازید . همیشه آدم‌ها به این گونه خدمات نیاز دارند .

۱۸- بازیافت

به دلیل اهمیت زباله ها به آن طلای کثیف می گویند . افراد زیادی هستند که در این زمینه فعال هستند و پول خوبی می گیرند . می‌توانید بابت فروش زباله و مواد دور انداختی به مراکز بازیافت پول به دست بیاورید .

البته ممکن است با شنیدن این جمله به سرعت به یاد بی‌خانمان‌هایی افتاده باشید که با سر و وضع کثیف تا کمر در سطل‌های زباله خم می‌شوند و به دنبال چیز ارزشمندی می‌گردند که به مراکز بازیافت بفروشند . ولی این تصویر درست نیست، کسب و کار‌های زیادی در این زمینه وجود دارند که صاحبان‌ آن‌ها، افراد متمولی هستند .

۱۹- توزیع کننده ، فرانشیز گیرنده

اگر ذهن‌تان به ایده‌ای پولساز نمی‌رسد، می‌توانید آن را از افراد دیگر خریداری کنید . فرانشیز یعنی این‌که بخشی از یک مدل کسب و کار بزرگی را بخرید . مثل بسیاری از فروشگاه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای که افراد مختلف تحت نام یک برند، صاحب کسب و کار خود هستند .

۲۰- پانسیون

بازار پانسیون در سالهای اخیر پررونق شده و امروزه جزو مشاغل زود بازده و پولساز در ایران محسوب می شود . اگر ملک شخصی با چند اتاق مستقل دارید، و فرزندان‌تان هم دیگر بزرگ و مستقل شده‌اند، از خانه‌تان به عنوان یک پانسیون استفاده کنید .

۲۱- گوینده و دوبلور

این کار دیگر کمی تخصصی است و هر کسی نمی تواند آن را انجام دهد . اگر صدای خوب و متمایزی دارید یا قادر هستید به خوبی صحبت کنید، می‌توانید به عنوان گوینده و دوبلور برای بسیاری از محصولات تلویزیونی و ویدئویی فعالیت کنید . حتی خودتان می توانید به صورت خصوصی پادکست و فایل های ویدیویی تولید کنید و بفروشید . از این راه می توانید کسب درآمد اینترنتی بالای را تجربه کنید .

۲۲- سخنران انگیزشی و استندآپ کمدین

دو کسب و کار سخنرانان انگیزشی و استندآپ کمدی امروزه طرفداران و علاقمندان خاصی دارند . اگر قادر هستید با قدرت کلام و داستان‌های الهام‌بخش به دیگران انگیزه دهید، یا اگر چهره و صدای با نمکی دارید و قادر هستید دیگران را بخندانید، می‌توانید از طریق برگزاری سخنرانی‌های انگیزشی یا حضور در جشن‌ها و مهمانی‌ها پول خوبی به جیب بزنید . همایش‌ها و مهمانی‌ها پول خوبی برای جذب مخاطب به شما می‌دهند .

۲۳- مدیریت حوادث و بلایا

ارائه‌ خدمات مدیریت، مشاوره، و پیشگیری از بلایای طبیعی ایده‌ بسیار خوبی است که این روزها متاسفانه مشتریان بسیاری پیدا کرده است . حتی فکر بلاهای طبیعی مانند سیل، زلزله یا حمله‌ تروریستی ممکن است زندگی را برای آدم‌ها سخت و ناراحت کننده نماید .

امروزه مدیریت و پیشگیری از خطرات مرتبط با بلایای طبیعی به یک چالش تبدیل شده است . یک شرکت مدیریت بلایا می‌تواند فرآیندها و راه‌حل‌هایی ارائه دهد که خطر را چه برای دارایی‌ها و چه برای زندگی افراد به حداقل برساند .

۲۴- سالن بازی (گیم نت)

مقوله بازی ها کامپیوتری در ایران همواره جزو مشاغل زود بازده و پولساز بوده است . بچه‌ها معمولا به دنبال یک محل بازی یا ایستگاه بازی برای گذراندن لحظاتی شاد هستند. می‌توانید سالن بازی یا گیم نت تاسیس کنید . برای این کار فقط به چند دستگاه رایانه، ایکس‌باکس، و پلی‌استیشن نیاز دارید . البته بهتر است پیش از تاسیس این مرکز، مجوزهای لازم را نیز دریافت کنید تا مشکلی پیش نیاید .

سخن پایانی مشاغل زود بازده و پولساز در ایران

در این مقاله سایت پول یابی صدها کسب و کار اینترنتی و سنتی که پولساز بوده اند معرفی شده اند . هدف این است که شما با توجه به مهارت ، علاقه و نیاز بازار یک یا چند مورد از آنها را انتخاب کنید . فرقی ندارد کسب و کارتان چگونه است مهم این است که دارای ایده جذاب و مشتری پسند باشید و تلاش لازم برای رسیدن به موفقیت را در کارتان لحاظ کنید . برای اینکه آن مشاغل زود بازده و پولساز در ایران برایتان دائمی شوند به تجربه‌ها ، پیشنهادات و راه‌های موفقیت زیر توجه کنید :

۱- استفاده از فناوری

هرگز در استفاده از تکنولوژی ها و نوآوری های جدید درنگ نکنید . از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها برای بهبود تجربه خرید مشتریان استفاده کنید . این فناوری‌ها به شما کمک می کنند تا الگوریتم‌های پیشرفته‌ای برای پیشنهاد محصولات به مشتریان ارائه دهید . ضمن اینکه تجربه خرید شخصی‌تری را فراهم خواهید کرد . خلاصه اینکه استفاده از فناوری های نوین، موجب تسهیل و تسریع در کسب و کارتان خواهد شد .

۲- توجه به رضایت مشتری

تنها مدیر عامل یا کارکنان نیستند که یک شرکت و یا کسب و کار را سرپا نگه می دارند . بلکه وجود مشتری است که ضامن بقای یک کسب و کار می شود . هیچ کسب وکار اینترنتی یا سنتی بدون وجود مشتری دوام نخواهد داشت و تعطیل می شود . تمرکز خود را بر رضایت مشتریان قرار دهید تا کسب و کارتان پرسود و پولساز باقی بماند .

با ارائه خدمات برتر و پشتیبانی ۲۴ ساعته، می توانید اعتماد مشتریان را جلب کرده و بازخوردهای مثبت بسیاری دریافت کنید . به مشتریان خود امکان دهید تا نظرات و بازخوردهای خود را درباره محصولات و خدمات ارائه شده به اشتراک بگذارند .

۳- استراتژی بازاریابی هوشمند

امروزه همه چیز هوشمند و با برنامه شده است . برای موفقیت از استراتژی بازاریابی هوشمند استفاده کنید . با تحلیل داده‌های مشتریان و شناخت نیازها و تمایلات آن‌ها، تبلیغات هدفمند و شخصی‌سازی شده ارائه ‌دهید . این استراتژی به شما کمک می کند تا بازدهی بالایی در تبلیغات خود داشته و مشتریان جدید را جذب کنید .

۴- همکاری با تامین‌کنندگان معتبر

نکته آخر مشاغل زود بازده و پولساز در ایران اینکه ، اگر خودتان محصولات و کالاهای باکیفیت جهت ارائه به مشتریان ندارید به دنبال برندهای خوب و خوشنام بروید . با همکاری با تامین‌کنندگان معتبر و ارائه محصولات با کیفیت، اعتماد مشتریان را جلب کنید . تامین کنندگان معتبر تلاش می‌کنند تا محصولاتی را ارائه دهند که با استانداردهای خوب عرضه شود . لذا همکاری با آنها ، موفقیت کاری شما را تضمین خواهد کرد .

مطلب پیشنهادی

شغل مجری گری ، معرفی شغل مجری رادیو و تلویزیون

معرفی شغل مجری گری

یک از مشاغل حساس و پولساز که البته خواهان زیادی هم دارد ولی از عهده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.