خرید و فروش دامنه

بازار خرید و فروش دامنه یکی از پرسودترین مشاغل اینترنتی است و افراد زیادی هستند که از این راه به درآمدهای میلیاردی رسیدند. کسانی که علاقمند این کار هستند می توانند با کمی آموزش به کسب درآمد خوب برسند. البته این کار مهارت های خاص خود را دارد که با رعایت آننها سود خوبی نصیبتان می شود.

یکی از فاکتورهای مهم داشتن صبر ، مطالعه در زمینه دامنه های اینترنتی و جستجوی مشتری مناسب می باشد. شما می توانید خودتان اقدام به ثبت دامنه کنید و یا دامنه های ثبت شده را خریداری کنید و به دنبال مشتری بروید. در سایت پول یابی قصد دارم تا آموزش خرید و فروش دامنه را به صورت جامع ارائه دهم تا راهنمایی برای علاقمندان به این نوع شیوه کسب درآمد اینترنتی باشد.

خرید و فروش دامنه

مقاله را با این سوال شروع می کنم که ، چگونه می توان با خرید و فروش دامنه درآمد اینترنتی کسب کرد؟

به طور کلی ، روش انجام خرید و فروش دامنه در سه مرحله : ۱- خرید دامنه محبوب و ارزشمند ، ۲- ثبت آن به نام خود و ۳- فروش آن به شخص خریدار و خواهان دامنه ، انجام می شود. اگر کمی فرصت طلب باشید و از شرکتهای تازه تاسیس مطلع شوید و آنها را شناسایی کنید ، بلافاصله می توانید دامنه ای را به نام این شرکت خریداری و یا ثبت کرده و به اندازه چندین برابر ثبت دامنه به شرکت مدنظر بفروشید و سود خوبی از این راه کسب کنید.

همچنین می توانید با خرید و فروش دامنه ، به ویژه خرید نام هایی با معانی خاص که دامنه آنها هنوز ثبت نشده است و ثبت آنها به نام خود درآمد اینترنتی کسب کنید. برای این کار باید به آینده فکر کنید و پشتکار زیادی برای جستجوی دامنه ها و شناسایی آنها داشته باشید.

اگر کمی در اینترنت جستجو و مطالعه کنید به راحتی می توانید دامنه های خوب و جذاب گیر بیارید و به افراد خواهان بفروشید.

خرید و فروش دامنه , کسب درآمد با خرید و فروش دامنه ، دامنه ، خرید دامنه ، فروش دامنه ، ثبت دامنه، قیمت دامنه ، آموزش خرید و فروش دامنه

ابزارهای لازم برای خرید و فروش دامنه

هر کسب درآمد اینترنتی طبیعتا نیاز به یک سری ملزومات و وسایل دارد .برای خرید و فروش دامنه نیز ابزارهای ساده نیاز است که عبارتند از:

– حساب بانکی متصل به کارت شتاب و دارای رمز دوم : داشتن رمز دوم یک امر مهم برای کسب درامد از اینترنت می باشد و بدون آن خرید و فروش اینترنتی مفهومی ندارد.

– ساختن شناسه کاربری ( نیک هندل ) در سایت ایرنیک : سایت ایرنیک nic.ir مرکز ثبت دامنه کشوری ایران است و دامنه های ir ,..id.ir, .co.ir .org.ir و…. در آنجا ثبت می شود. کسانی که قصد خرید و فروش دامنه ملی دارند باید در اینجا ثبت نام کنند.

– یافتن دامنه های آزاد و یا رنک دار. برای این کار می توانید در سایت های ثبت دامنه و یا تمدید دامنه از whois یا جستجوگر آزاد بودن دامنه استفاده کنید. البته برای یافتن دامنه های رنگ دار نرم افزارها و ابزارهای آن وجود دارد.

– جهت ثبت دامنه می توانید از خود سایت ایرنیک استفاده کنید ولی برای کم کردن هزینه می توانید از یکی از نماینده های فروش سایت ایرنیک که لیست انها در همان سایت نیک وجود دارد استفاده کنید. این کار هزینه شما را کمتر می کند.

انتخاب هاست

– داشتن هاست برای فروش: یک هاست برای اینکه دامنه های ثبت شده را روی ان تنظیم کنید، لازم دارید. می توانید یک هاست مناسب که addon  دامین نامحدود و یا تعداد بالا دارد را بگیرید.

توضیح: گرفتن هاست، برای توسعه حرفه ای کسب درامد از دامنه می باشد و می توانید هاست هم نگیرید و به طریق دیگر که شرح می دهم بفروشید.

– انتخاب قالب مناسب فروش : اگر می خواهید دامنه را روی هاست شخصی خود بفروشید یک قالب مناسب ، حرفه ای و دارای فرم تماس نصب کنید. قالب های رایگان و مناسب این کار فراوان است.

– پارک دامنه بدون هزینه : اگر علاقه به پرداخت هزینه هاست ندارید می توانید از سایت پارکینا برای پارک رایگان دامنه استفاده کنید با ثبت نام ، DNS دامنه را تنظیم و از لیست قالب ها، قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید.این قالب ها، دارای فرم تماس و همچنین قرار دادن متن دلخواه می باشد.

– اسکنر رومیزی یا موبایل دوربین دار: برای انتقال و خرید و فروش دامنه، اسکنر برای اسکن مدارک لازم است البته می توانید از موبایل برای عکس گرفتن هم استفاده کنید (که الان همه دارند) . روش انتقال دامنه در سایت ایرنیک کامل آمده است . لازم است برای انتقال دامنه به خریدار، متن موافقت و نیز اسکن یا عکس کارت ملی خود را برای سایت ایرنیک بفرستید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از طراحی قالب و افزونه

 – راه اندازی سایت : داشتن سایت برای فروش دامنه موجب تسریع می شود ولی ضروری نیست این بستگی به خودتان دارد که یک سایت مرجع خرید و فروش دامنه ایجاد کنید.

شناخت دامنه های دارای ارزش پایین

همه دامنه ها ارزش خرید و فروش ندارند لذا برای اینکه در خرید و فروش ضرر نکنید این موارد را حتما لحاظ کنید:

– دامنه هایی که مخلوطی از عدد و رقم می باشند مناسب نیستند : fan 425.ir

– دامنه هایی که اسم با کلمات در هم آمیخته است مثل: mahsamobil.ir

–  دامنه هایی که بین آنها خط فاصله است خودم به شخصه این دامنه ها را اصلا مناسب نمی دانم مثل : sang-kaniha.ir  البته در این زمینه استثنا وجود دارد مثلا کلمات دامنه مشهور و یا پر طرفدار باشند مثل : iran-time.ir

– دامنه هایی با حروف زیاد و طولانی به ویژه اگر با نام های پرطرفدار هم همراه باشد. این نام ها نوشتنش برای کاربران ایرانی سخت و نیز حفظ کردنشان مشکل است مثل: mahsoolatghazaeipak.ir

– دامنه های خارجی ناآشنا و طولانی که برای کاربران ایرانی مشکل است مثل: PaintersAssociation.ir

– دامنه هایی با نام فارسی که به صورت فینگلیش و با چند روش می توان نوشت مثل : fooroshiran.ir- forushiran.ir- forooshiran.ir- furooshiran.ir

–  دامنه هایی که به عمد یا سهو دارای غلط های املایی و نگارشی هستند این نوع غلط ها اعتبار دامنه را زیر سوال می برند مثل: shapbar.ir   به جای shopbar.ir

– دامنه هایی که مفهوم منفی ، خلاف شرع و عرف ، زننده بودن و یا از نظر قومیتی مناسب نیستند. مثل : sholkadeh.ir –

– دامنه های طولانی (حتی اگر یادگیریش ساده و پرطرفدار باشد) مناسب نیستند مثل : negahezananeh.ir – parvareshgahekodakan.ir

دامنه های ارزشمند و قیمتی

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که دامنه های قیمتی و دارای ارزش کدام هستند؟ دامنه های ارزشمند مشخصات زیر را دارند:

– کوتاه، دارای حروف مناسب و پرطرفدار هستند و همزمان مفهوم زمینه کاری خود را می دهند مثل: bari.ir – iranpost.ir

– دامنه های که مخفف بوده ولی بار معنایی خود را داشته و تلفظ انها ساده است مثل: nic.ir – ipna.ir

– اسامی عمومی سایت های معروف خارجی به شرط کوتاه بودن نام دامنه.  ضمن اینکه نام یک شرکت نباشند مثل: bluehost.ir

– دامنه های که از اعداد و یا حروف پشت سر هم که زیبا هستند استفاده می کنند مثل: ۲۰۲۰ – ۴۴۴۵

– دامنه های اسمی که همزمان مفهوم خوب به ذهن انسان متبادر می کنند مثل: shirin.ir

هر چه تعداد حروف یا کاراکتر کمتر باشد دامنه بیشتر ارزش دارد (البته به شرط مناسب بودن نام) مثلا دامنه چهار حرفی خیلی با ارزش تر از دامنه شش حرفی است.

ویژگی دامنه های با ارزش بالا

به طور کلی دامنه های ارزشمند دارای ویژگی عمومی زیر هستند:

– حوزه های معنی دار و کوتاه که توجه مخاطب را به خوبی جلب و جلب می کند

– دامنه هایی که از اعتبار خارجی مشابهی برخوردار هستند.

– دامنه هایی با اختصارات که تلفظ و ملودی زیبایی دارند.

– دامنه هایی که به راحتی و به سرعت در ذهن مخاطب قرار می گیرند

– دامنه هایی که دارای یک کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی محبوب هستند

آموزش خرید و فروش دامین

در کسب درامد از اینترنت با دامنه باید دو فاکتور فروش با قیمت مناسب و صبر در کسب درآمد اینترنتی حتما رعایت شود تا به سود لازم برسید. موارد زیر برای فروش مناسب و سریع توصیه می شود:

– درج قیمت مناسب (معقول) و ثابت برای دامنه. قیمت بالای نامعقول و نیز درج چند قیمت در سایت های مختلف، اعتبار شما را کم می کند.

– می توانید علاوه بر تنظیم دامنه در صفحه فروش سایت خودتان ، آگهی فروش آن را در سایتهای مخصوص فروش دامنه مثل : rond.ir  و pars.co  ایجاد کنید .

– برای فروش دامنه عجله نکنید حتی اگر لازم باشد برخی از دامنه ها را تا چند سال تمدید کنید تا مشتری مناسب پیدا کنید.

– در خرید و فروش دامنه، هنر مذاکره کردن را یاد بگیرید تا فروش خوبی داشته باشید.

– صادقانه عمل کنید. صداقت موجب می شود که کارتان در درازمدت جواب دهد و افراد برای خرید و فروش با شما مشورت کنند.

– از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها مثل: فیسبوک، واتس آپ ، تلگرام برای تبلیغ و جلب مشتری مناسب هستند. مثلا در گروههای تلگرامی مناسب با موضع سایت داری و مسائل طراحی سایت و… برای فروش اقدام کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای میلیونر شدن و کسب پول

شیوه ارزش گذاری دامنه

برای ارزش گذاری و به دست آوردن ارزش یک دامنه راههای زیادی وجود دارد که متداول ترین آن روش اعتبار کلیک خوری است . در این روش احتساب CPC  یا هزینه به جای هر کلیک بهترین آن است. در این روش تعداد جستجوهای یک نام در موتورهای جستجو به ویژه گوگل محاسبه می شود.

برای درک این موضوع مثال از نام دامنه پول یابی poolyabi.ir می زنم. فرضا بر اساس نتایج اعلام شده توسط گوگل عبارت پول یابی بیش از ۲۰۰۰۰ هزار بار در ماه قبل کلیک خورده است قیمت هر کلیک را اگر ۵۰۰ تومان (البته هر کلیک به دلار بین دو تا پنج دلار است) حساب کنیم دامنه پول یابی ده میلیون تومان ارزش دارد.

کسب درآمد میلیون دلاری از دامنه ها

حدود ده پانزده سال پیش مطلبی خواندم که یک پیرمرد آمریکایی بنا به توصیه نوه اش دامنه pizza  را ثبت کرد و هر سال با پرداخت دو دلار آن را تمدید می کرد. زمانی که هنوز اینترنت فراگیر نشده بود این کار را کرد. این آقا هفت هشت سالی ثبت دامنه را تمدید می کرد و در نهایت یک شرکت پخش پیتزا دامنه pizza را به قیمت پنج میلیون دلار از او خرید.

افراد زیادی هستند که در زمینه دامنه ثروت های کلان به جیب زدند مثلا یکی از اینها، rick latona  صاحب دامین iran.com  و چند دامین دیگر با اسامی کشورها می باشد. او دامنه iran.com را در سال ۲۰۰۷ به قیمت ۴۰۰۰۰۰ دلار خریداری کرد و در حال حاضر این دامین بیش از ۲ میلیون دلار ارزش گذاری شده است. پس کسب درآمد اینترنتی میلیونی از طریق خرید و فروش دامنه امکان پذیر است.

شیوه موفقیت در خرید و فروش دامنه

برای موفقیت در هر کسب و کار اینترنتی باید علم و دانش مناسب در آن زمینه را کسب کنید. لذا اطلاعات مورد نیاز برای موفقیت در خرید و فروش دامنه عبارتند از:

– شما باید اطلاعات جامعی در مورد دامنه ، ثبت و انتقال دامنه کسب کنید

– یاد بگیرید کدام دامنه ها خوب و با ارزش هستند تا بتوانید آنها را بهتر شناسایی کنید

– در انتخاب دامنه از سلیقه افراد آگاه باشید

– همیشه برای خرید و فروش دامنه از بهترین دامنه ها بازدید کنید و از قیمت ها و به روزرسانی ها برای خرید و فروش دامنه با بهترین قیمت مطلع باشید.

–  باید صبور باشید و برای فروش دامنه اصلا عجله نکنید

– در بازاریابی و تبلیغات فعال باشید

– باید مهارت های لازم برای متقاعد کردن خریدار ، جلب اعتماد و فروش خوب را یاد بگیرید

نتیجه گیری از خرید و فروش دامنه

همان طور که در این مقاله تشریح شد ، یکی از راه های کسب درآمد اینترنتی خرید و فروش دامنه است. بازار این شغل بسیار داغ و پولساز است و افراد زیادی وارد آن شده اند ، اما همه موفق به کسب درآمد اینترنتی بالا و مطلوب از این طریق نشده اند.

گروهی بدون اطلاعات و دانش لازم ، با تصور اینکه هر دامنه ای ارزشمند است ، دامنه هایی را که هیچ ارزشی ندارند ثبت و خریداری می کنند و گروهی دیگر ، دامنه خوب و ارزشمندی را خریداری می کنند ، اما به دلیل عدم اطلاع از بازاریابی اینترنتی ، موفق به فروش آن با قیمت بالا و مناسب نمی شوند. در این حالت گروه اول دایم در حال ضرر کردن هستند و گروه دوم اگر نفع نمی برند حداقل ضرر هم نمی کنند. البته برای موفقیت ، صبر از این راه نیز بسیار مهم و ضروری است.

بحث درباره کسب درآمد و خرید و فروش دامنه بسیار زیاد است و تلاش کردیم تا برخی مسائل اصلی و کلی را بیان کنیم . با ورود به کسب درآمد اینترنتی از طریق دامنه کم کم با ریزه کاریها و ظرافت های آن آشنا خواهید شد. الان افراد و شرکت های زیادی هستند که در زمینه دامنه های ملی و جهانی در ایران کسب درامد می کنند و خیلی هم راضی هستند. (نگاه کنید به مقاله: آموزش مهارت بازاریابی اینترنتی)

فقط نکته آخر اینکه برخی دامین ها تا بیش از پنجاه میلیون دلار و بیشتر هم فروش رفتند مثلا دامنه insurance.com  در سال ۲۰۱۰ به قیمت ۳۵۶۰۰۰۰۰ دلار به فروش رفت. دامنه یا دامین جزو دارایی های آنلاین محسوب می شود. دنیای دامنه ها جالب است حتی اجاره داده می شود قسطی خرید و فروش شود و…

شما هم اگر تجربیاتی درباره دامنه ها، چگونگی خرید و فروش آنها، ثبت و بازاریابی و… دارید با ما در میان بگذارید.

مطلب پیشنهادی

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟

راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب …

2 دیدگاه

  1. سلام من به تازگی یه دامنه ثبت کردم نمیدونم درآمدش کجاست میشه راهنمایی کنید

  2. علی شنوایی قناد

    مطلب مفید بود متشکرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.