آموزش مهارت بازاریابی اینترنتی

آموزش مهارت بازاریابی اینترنتی

ضرورت یادگیری و آموزش مهارت بازاریابی اینترنتی از آنجا اهمیت پیدا می کند که امروزه با گسترش اینترنت و ضریب نفوذ بالای آن، کسب و کارهای مرتبط با آن رشد زیادی کردند. اینترنت دنیای وسیعی از کسب و کار، درآمدزایی، آموزش، پول سازی و…است. زمینه های فعالیت در آن به اندازه ای گسترده و زیاد بوده، هر کس می تواند با توجه به علاقه و مهارت خود دست به کسب درآمد بزند.

یکی از مشاغل پردرآمد در اینترنت، بازاریابی اینترنتی است که افراد زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند. لازمه انجام بازاریابی اینترنتی به عنوان یک شغل پردرآمد اینترنتی، داشتن مهارت و تخصص آن است . در سایت پول یابی در ادامه روند آموزش کسب و کارهای اینترنتی، این بار به آموزش بازاریابی اینترنتی و ابزار و لوازم آن می پردازیم با ما همراه باشید. (همچنین نگاه کنید به مقاله: کسب درآمد عالی با بازاریابی)

ضرورت آموزش مهارت بازاریابی اینترنتی

اگر قصد پیگیری و ادامه کار بازاریابی اینترنتی به عنوان یک شغل را دارید باید حتما مهارت و دانش مرتبط با آن را فرا بگیرید. اصولا بدون یادگیری مداوم و داشتن علم و اطلاعات در مورد شغل، پیشرفتی حاصل نمی شود و محکوم به شکست هستید. از طرفی یادگیری مهارتها، علاوه بر افزایش درآمد، موجب رشد فردی در بین رقبا هم خواهد شد.

بازاریابی اینترنتی ، کسب درآمد از بازاریابی

اگر این تعریف :« بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین یاآنلاین مارکتینگ (Online Marketing)، یک روش بازاریابیست که در آن، از ابزارها و رسانههای آنلاین استفاده میکنند.) را قبول کنیم پس ضروری است تا شیوه استفاده از ابزارها و رسانه های آنلاین برای کسب درآمد را یاد بگیریم. بدون آگاهی و شناخت از ابزارهای ضروری، موفقیتی حاصل نمی شود. لذا توصیه می شود که مهارت و اطلاعات لازم را یاد بگیرید.

فهرست آموزش مهارت بازاریابی اینترنتی

این فهرست مهارت ها و ابزارهایی که یک بازاریاب اینترنتی باید آموزش ببینید در واقع سنگ بنا و بیس شروع و ادامه یک بازاریابی اینترنتی است و همه بازاریابان باید حتما از آنها اطلاع داشته باشند. البته شاید برخی خیلی پیش پا افتاده و کم اهیمت به نظر برسند ولی در حین کار، اثربخشی خود را نشان می دهند.

مورد بعدی اینکه شاید برخی از این مهارتها سخت و برای برخی یادگیریش ناممکن به نظر برسد. باید توجه کنید همه چیز در این دنیا امکان دارد. کافیست به دنبال یادگیری بروید و یا آموزش های آن را که در اینترنت به صورت گام به گام وجود دارد یاد بگیرید. سایت های زیادی برای یادگیری آنها وجود دارد پس نگران و ناامید نشوید این فهرست ها عبارتند از:

۱-  ساخت و آشنایی با ایمیل

اولین، ساده ترین و بدیهی ترین دانشی است که یک بازاریاب اینترنتی باید حتما بداند، آشنایی با شیوه ارسال ایمیل است. البته کاربران عادی اگر فرضا در ارسال ایمیل و یا وارد کردن ایمیل اشتباه کنند، طبیعی است ولی این اشتباهات از بازاریابان حرفه ای پذیرفته نیست چون دریافت کننده ایمیل فرضا اگر یک مدیر باشد متوجه می شود که با یک بازاریاب مبتدی و تازه کار مواجه است. موارد زیر در ایمیل توصیه می شود:

– در ایمیل از نام و یا عنوان مناسب (آی دی) استفاده کنید.

– اصول نوشتن حرفه ای را رعایت کنید. فرضا اگر برای مدیر یک سایت و یا قسمت پشتیبانی ایمیل می فرستید متن شما کاملا واضح باشد و همه اطلاعات مورد نیاز را بنویسید.

– رعایت اصول ادب و نزاکت در ایمیل.

– از طرح مسائل گنگ و نامفهوم پرهیز کنید. تصور نکنید دریافت کننده ایمیل همه چیز را می داند در واقع خودتان را به جای دریافت کننده ایمیل بگذارید.

۲- توانایی فعالیت در سایت ها

بازاریاب اینترنتی باید توانایی ثبت نام و کار در سایت های اینترنتی را بداند. بازاریابی که قصد فروش اینترنتی برای یک سایت را دارد و نداند چگونه باید از امکانات و قابلیت های آن سایت مرجع استفاده کرد، نمی تواند در کارش موفق باشد. این کار با کمی فعالیت و تجربه، کسب می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مفاهیم بازاریابی شبکه ای

۳- قدرت بالای تایپ

یکی از مهارت های بازاریاب اینترنتی، تایپ سریع و دانش کار با متن در ویرایشگرها می باشد. این کار برای زمینه های مختلف شغلش مناسب بوده و ضمن سرعت بخشیدن به کار و صرفه جویی در زمان، مورد سریع در ارتباط با دیگران می شود.

باید نوشتن متن در ویرایشگر های (ادیتور) وبلاگها، انجمن و سایت ها را بداند و در واقع نیاز اولیه برای معرفی کارش می باشد. ضمن اینکه باید با نرم افزار ورد(word) و شیوه تایپ متون به دلخواه خود، آشنایی داشته باشد . اگر به فتوشاپ هم مسلط و یا حداقل آشنایی مقدماتی هم داشته باشد سودمند خواهد بود.

۴- دانش ساخت وبلاگ، سایت و فروشگاههای رایگان

البته با گسترش وبلاگ نویسی در سالهای قبل، الان بیشتر کاربران ایرانی ساخت وبلاگ، تنظیمات و چگونگی به روز کردن آن را می دانند هر چه این یادگیری بیشتر و فنی تر باشد بهتر است. فروشگاه سازهای رایگان زیادی هستند – که اگر شیوه کار با آنها که بسیار ساده است هم است – را یاد بگیرید برای بازاریابی مفید است.

ولی نکته مهم راه اندازی و ایجاد یک سایت مستقل است. آموزش کسب درامد و راه اندازی سایت به صورت قدم به قدم در اینترنت است ضمن اینکه می توانید ساخت آن را سفارش دهید. بهترین کار یادگیری مهارت کار با یک سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس است. تمام مراحل ساخت یک سایت وردپرس ( از صفر تا صد) به صورت کاملا ساده در اینترنت دارد و به راحتی می توانید سایت را راه اندازی و مدیریت کنید.

۵- دانش استفاده از کدهای اچ تی ام ال

اصلا نترسید چیز خاصی نیست و این علم بیشتر تجربی است و با یکی دو بار کار کردن با کدهای html  به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید. همین قدر بدانید که این کدها در قالب وبلاگ چه کار می کنند و یا کد یک بنر را چگونه در وبلاگ و سایت قرار دهید ؟و یا چه تغییراتی در نحوه نمایش سایت و وبلاگ بدهید؟ و یا شیوه درست قرار دادن کدهای تبلیغاتی چگونه است؟ تا قالب سایت و وبلاگ به هم نخورد.

اطلاعات جزئی درباره کار با کدهای اچ تی ام ال و چگونه کاربرد آنها بدانید کافیست ضمن اینکه فراگیری آن با کمی تمرین و آزمون و خطا بسیار ساده است.

۶- نصب و مدیریت سیستم محتوا روی هاست

اگر توانایی نصب، نگهداری و مدیریت یک سیستم مدیریت محتوا را بتوانید انجام دهید بسیار عالی است. ساده ترین روش راه اندازی یک سیستم مدیریت محتوا ساده و راحت مثل وردپرس یا جوملا است که در کمترین زمان ممکن حداکثر نیم سایت با قالب دلخواه انجام می شود. آموزش های زیادی برای نصب، مدیریت و نگهداری سایت روی هاست است که می توانید با جستجو در اینترنت یاد بگیرید.

اگر قصد بازاریابی حرفه ای و پردرآمد را دارید حتما باید یک سایت درست کنید و روی سایتتان کار کنید و این اطمینان بیشتری به مشتریان می دهد. البته می توانید از ویلاگها و فروشگاه سازهای رایگان استفاده کنید ولی اینها موقتی هستند و پایداری ندارند چون هر لحظه ممکن است تعطیل شوند و یا محدودیت های کاری ایجاد کنند. بهتر است با خرید یک دامنه و هاست، سایت مورد نظرتان را راه بیندازید.

۷- اطلاع مناسب از سئو و ارسال محتوای مناسب

بعد از راه اندازی سایت برای رشد و ترقی سایت و افزایش ترافیک، سعی کنید تا مفاهیم سئو یا بهینه سازی مطالب برای موتورهای جستجو را بدانید. لازم نیست که حتما متخصص سئو باشید همین قدر که در پیشرفت کارتان تسریع کند خوب است.

یکی از مسائل مهم سئو، شیوه تولید محتوای درست و رعایت اصول آن مثل ، تولید محتوای تخصصی ، عنوان مطلب، کلمات کلیدی و.. است در این موارد هم سایتهای زیادی هستند که آموزش می دهند. در حد مفاهیم اولیه یاد بگیرید کفایت می کند البته هر چه بیشتر بدانید صددرصد تاثیرش در رشد کارتان بیشتر مشهود خواهد بود

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  فروش در بازاریابی نوین

۸- مهارت شرح و متن نویسی برای معرفی محصول

خوب برای معرفی محصول و خدمات باید بتوانید آن را درست و کامل معرفی کنید لذا توانایی نوشتن و شرح محصول مهم است. در آموزش مهارت بازاریابی اینترنتی، فراگیری تبلیغ و متن نویسی فوق العاده مهم است. هرچه مهارت در نوشتن و تبلیغ و شرح محصول و خدمات درست و اصولی انجام شود حتما موفقیت بیشتر به همراه خواهد آورد.

توجه کنید که در بازاریابی سنتی معمولا فروشنده و خریدار با هم ارتباط گفتاری و رودرو دارند ولی در بازاریابی اینترنتی ارتباط، نوشتاری و متنی است و باید متن و تبلیغ طوری تنظیم شود که مشتری ترغیب به خرید شود و این یک مهارت مهم در بازاریابی اینترنتی است.

۹- توانایی مقدماتی کار با نرم افزارهای عکس

برای ارسال تصاویر محصول و خدمات در سایت و وبلاگ لازم است تا با شیوه کار با نرم افزارهای ویرایش عکس آشنا باشید. نرم افزاری مثل فتوشاپ معروف ترین آن است که با کمی جستجو در اینترنت، به راحتی می توانید کار با آن را فرا بگیرید.

۱۰- یادگیری کار با کنترل پنل هاست و دامنه ها

بهتر است که اطلاعات مناسبی درباره کار با کنترل پنل هاست (مثل پلسک plesk  و سی پنل cpanel )کسب کنید اگر زبان انگلیسی شما خوب باشد که کارتان ساده تر است. البته در صورت اشکال در کار می توانید با پشتیبانی هاست تیکت یا تماس بگیرید و رفع مشکل کنید. یادگیری کار با هاست به مروز زمان و بیشتر به صورت تجربی حاصل می شود. اصلا ترسی هم نداشته باشید.

علاوه بر این، آشنایی با نحوه تنظیم و تغییر دی ان اس dns دامنه روی هاست هم توصیه می شود. باید دی‌ان‌اس دامنه را روی مواردی که برای آن هاست تعریف شده تنظیم کنید. آموزش کامل تنظیم دامنه در اینترنت وجود دارد و می توانید آنها را یاد گرفته، اجرا کنید.

۱۱- مهارت در ارسال ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

یکی از قدیمی ترین بازاریابی های ایمیلی، ارسال انبوه و هدفمند ایمیل به مشتریان است. در دوره ای این کار اهمیت زیادی داشت ولی امروزه با رونق شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، از اهمیت آن کم شده است. در ایمیل مارکتینگ یا ارسال ایمیل تجاری انبوه، شما معرفی محصول و خدمات خود را به هزاران و میلیونها نفر می فرستید و آنها را با ایمیلی مناسب دعوت به خرید می کنید.

امروز ارسال ایمیل انبوه رایگان تقریبا غیر ممکن است و شما باید از سایت های مخصوص که پنل ارسال ایمیل  انبوه می فروشند، بخرید و کار ارسال ایمیل را انجام دهید.

۱۲- مهارت استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

به نظر عده ای اینترنت الان عصر شبکه های اجتماعی مثل لینکدین، فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر… و پیام رسان هایی مثل واتس اپ، فیسبوک و… است. یک بازاریاب اینترنتی باید شیوه کار در این شبکه ها و پیام رسان ها اعم از ارسال پست، عکس و ویدیو را بداند و از این فضا برای کسب و کار و بازاریابی خود بهره ببرد.

امروزه میان کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی و به ویژه پیام رسان تلگرام محبوبیت خاصی دارد و افراد زیادی هستند که در آن به کسب درآمد می پردازند مهارت یادگیری آن در توسعه کسب درآمد اینترنتی بسیار موثر است.

نتیجه گیری از بازاریابی اینترنتی

البته آموزش مهارت بازاریابی اینترنتی محدود به اینها نیست و یک بازاریاب برای حرفه ای شدن باید بیشتر یاد بگیرد. مطالب ارائه شده در بالا، به عنوان راهنمای اولیه، مقدمات و مطالب جزئی است. تا می توانید مطالعه کنید و بر دانش فنی و محتوایی خود بیفزایید. اگر علاقمند به بازاریابی هستید اطلاعات این کار را یاد بگیرید و اگر دوست ندارید همان بهتر که این شغل را کنار بگذارید.

البته در مسیر کار می توانید همزمان مطالعه و یادگیری را با تجربه همراه کنید. یادگیری و اموزشی که با تجریه به دست بیاید ضمن ارزشمند بودن، بسیار در مسیر کار راهگشا خواهد بود. اگر دوست دارید در مسیر کسب درآمد از اینترنت از راه بازاریابی اینترنتی سبقت زیاد بگیرید و درآمدتان را افزایش دهید باید خیلی بیشتر از اینها یاد بگیرید و هر روز بر دانش خود بیفزایید.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.