کسب درآمد اینترنتی با آشپزی

زمانی که صحبت از راه اندازی کسب درآمد اینترنتی با آشپزی می شود بیشتر افراد تصور کسب درآمد آنلاین برای خانم ها را دارند در حالی که خانم ها می توانند بخشی از نیروی این کسب و کار اینترنتی باشند. راه اندازی شغل آنلاین با آشپزی می تواند توسط مردان و زنان ، به عنوان کسب و کار خانگی و یا بیرون از خانه مطرح شود . لذا دایره این کسب و کار اینترنتی با توجه به نوع نگاه افراد متغییر است.

اگر در آشپزی ، شیرینی پزی و یا هر هنر دیگری در زمینه پخت غذا و خوراکی ها مهارت و علاقه دارید ، می توانید به راه اندازی این شغل به صورت اینترنتی فکر کنید . در اهمیت راه اندازی کسب درآمد از آشپزی و پخت غذا همین بس که گفته شود ، یکی از پرطرفدارترین و پرجستجو ترین واژه ها در گوگل می باشد.

در سایت پول یابی به دلیل اهمیت و علاقه کاربران و نیز میزان درآمد بالای غذا ، به چگونگی راه اندازی و موفقیت در کسب درآمد اینترنتی با آشپزی پرداخته می شود.

فرهنگ غذایی و آشپزی ایرانی ها

همه انسان ها به طور عام و مردان ایرانی به طور خاص از هر چه بگذرند از شکم و غذای لذیذ نمی توانند ، بگذرند . به همین دلیل سبک غذایی و آشپزی ایرانی ها جزو مکاتب غذایی و آشپزی برتر و دیرینه جهان محسوب می شود و غذاهای ایرانی در دنیا طرفداران خاص خود را داشته و دارد. از این رو بسیاری از ایرانی ها ، آشپزی را یک هنر ویژه می دانند و زنان آشپز ایرانی را هنرمندان بی بدیل مطبخ می شناسند.

فرهنگ غذایی ایرانیان بخش جذاب و جالبی از مناسبات فرهنگی آنان به شمار می‌رود. در ایران غذا بسیار مورد احترام است و سفره، یعنی جایی که غذا رویش سرو می‌شود ، حرمت و جایگاه  خاصی دارد. در فرهنگ غذایی ایرانیان باور عمومی بر این است که مواد غذایی از برکات و نعمات خدا هستند. از این‌رو بی‌احترامی به غذا معادل بی‌احترامی به خالق به شمار می‌رود.

علاوه بر این، سفره به عنوان محلی که افراد خانواده سه بار در روز پیرامون آن قرار می‌گیرند و با همدیگر به تعامل می‌پردازند، در فرهنگ غذایی ایرانیان بسیار ارزشمند بوده و غذاخوردن به صورت تکی نوعی بی‌احترامی به اعضای خانواده و نشانه‌ای از نابه‌سامان بودن ارتباطات خانوادگی به شمار می‌رود. در حدیثی پیامیر اکرم (ص) فرمودند :« محبوب ترین غذا نزد خداوند آن است که دست ها بر آن بسیار باشد. جمعی غذا بخورید و پراکنده نباشید، چرا که برکت در اجتماع است.»

کسب درآمد اینترنتی با آشپزی ، آشپزی در خانه ، سفارش عذای خانگی

ویژگی فرهنگ غذایی ایرانیان

سنت غذا خوردن، از ماندگارترین میراث‌های فرهنگ و تمدن ایرانی ها است که مانند یک آیین و رسم تخطی ناپذیر از گذشته تا امروز بجا مانده است. در ایران کمتر آیین و مراسمی وجود دارد که در آن غذا خوردن جایگاهی نداشته باشد.

عصر تکنولوژی و دنیای مدرن حتی در غذا خوردن افراد هم تأثیر گذاشته است. با وجود اینکه هنوز پدربزرگ‌ها و پدرانمان، از سفره‌های بلند پهن شده روی قالی دستباف سخن می‌گویند و خاطرات نه‌چندان دورشان را تعریف می‌کنند، اما امروزه دیگر از آن سفره‌های بلند و سرشار از صمیمیت خبری نیست و تغییرات زیادی در آن ایجاد شده است.

با این حال ، شیوه غذاخوردن و غذاهای ایرانی دارای ویژگی های خاصی است که در سایر کشورها کمتر وجود دارد از جمله این ویژگی ها عبارتند از :

۱- آشپزی ایرانی بر پایه طب سنتی

ایرانی‌ها آشپزهای قابلی هستند. تنوع غذایی‌شان بالاست و با ارزش‌ترین مواد غذایی و سالم‌ترین آن را برای پختن خوراک سنتی استفاده می‌کنند. در مکتب طب سنتی ایرانی که بخشی از فرهنگ غذایی ایرانیان به شمار می‌رود، همه خوردنی‌ها از نظر طبیعت به ۴ دسته مرطوب، خشک، گرم و سرد تقسیم می‌شوند.

بر اساس همین مکتب طب سنتی ، ایرانیان اعتقاد دارند در مصرف موادغذایی گوناگون باید تعادل را رعایت کنند. در غیر این صورت جسم و روح، دچار ناخوشی و بیماری می‌شود.

۲- توجه به مصلح

به مواد غذایی که طبع همدیگر را متعادل می‌کنند، مُصلِح (تعدیل کننده) می‌گویند. این ویژگی در فرهنگ غذایی ایرانیان اهمیت زیادی دارد و غذاهای سنتی از دیرباز تاکنون با مصلح یا تعدیل‌گر خودشان مصرف می‌شوند.

برای فهم و درک مصلح  ، به عنوان مثال در مکتب طب سنتی ایرانی، برنج طبع سرد دارد و سبزیجاتی مانند نعناع، تره، ترخون و ریحان و … طبعشان گرم است. از این‌رو سبد سبزی خوردن که شامل چندین نوع متفاوت سبزی با طبع گرم است، اغلب روی سفره ایرانی ها دیده می‌شود و به بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ غذایی ایرانیان تبدیل شده است.

۳- تجهیزات غذاخوری در ایران

در فرهنگ غذایی ایرانیان، سفره به جای میز غذاخوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. سفره‌ها اغلب از پارچه‌های ایرانی مانند قلمکار هستند که در مرکز قالی گسترانده می‌شوند. ظروف غذا رویش قرار می‌گیرد، اعضای خانواده دورتا دور آن می‌نشینند و وعده‌های غذایی اصلی را در کنار همدیگر میل می‌کنند.

طی چندین سال گذشته استفاده از سفره‌های پلاستیکی و یک‌بار مصرف نیز رایج شده است. امروزه به دلیل تغییر در سبک زندگی، استفاده از میزغذاخوری نیز هم‌پای سفره مرسوم شده است و تنها در میهمانی‌های پرجمعیت فامیلی از سفره استفاده می‌شود.

۴- ابزارهای غذاخوری ایرانی

ایرانی‌ها با قاشق و چنگال غذا می‌خورند و فرهنگ غذایی ایرانیان به صورتی است که نیاز به استفاده از کارد، به ندرت پیش می‌آید. بعضی غذاها نیز ابتدا در نان پیچیده می‌شوند که در اصطلاح به آن لقمه می‌گویند. لقمه‌ها با دست خورده می‌شوند.

بعضی از غذاها از جمله آبگوشت و آش، بدون استفاده از چنگال و تنها با قاشق مصرف می‌شوند. اغلب غذاها در بشقاب‌ سرو می‌شود. انواع آش، کله پاچه و آبگوشت نیز در کاسه‌های نسبتا بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۵- اتحاد غذایی

برخلاف فرهنگ غربی که پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر در فواصل زمانی معینی به روی میز آورده می‌شوند، در فرهنگ غذایی ایرانیان انواع غذاها به صورت همزمان روی سفره یا میز چیده می‌شود. خوراک اصلی، مکمل، پیش‌غذا، دسر و نوشیدنی در فرهنگ غذایی ایرانیان به یکباره سر میز یا سفره قرار می‌گیرند و افراد به ترتیب از آن‌ها استفاده می‌کنند.

یکی از مهم ترین ویژگی غذاهای ایرانی این است که ، اغلب زمان‌بر هستند و مانند فست‌فودها در مدت زمان کوتاهی آماده نمی‌شوند و شاید دلیل این همزمانی در چنین نکته‌ای نهفته باشد.

۶- غذاهای ممنوعه

در فرهنگ غذایی ایرانیان استفاده از برخی مواد غذایی ممنوع است و به طور کلی جایی در آداب غذایی سنتی ندارد. گوشت خوک و کلیه فرآورده‌های جانبی آن یکی از این موارد است که دلیل ممنوعیتش به ارزش‌های مذهبی باز می‌گردد.

همچنین انواع نوشیدنی‌های الکلی در ایران ممنوع است و خرید و فروش، تولید و استفاده از آن‌ها جرم محسوب می‌شود. خوردن انواع حشرات و غذاهای دریایی به صورت خام نیز خارج از دایره فرهنگ غذایی ایرانیان است و مطابق ذائقه اکثریت شهروندان ایران نیست.

۷- چای و فرهنگ غذایی ایرانیان

ایرانی‌ها نیز مانند دیگر مردم جهان دو نوع نوشیدنی سرد و گرم دارند. چای، محبوب‌ترین نوشیدنی گرم ایرانیان به شمار می‌‌آید. ایرانیان از چای سیاه استفاده می‌کنند و به صورت سنتی، از مواد طعم‌دهنده طبیعی و دارویی مانند گلبرگ‌های گل‌سرخ ، بهارنارنج و چوب دارچین برای خوش‌عطر شدنش استفاده می‌‌کنند.

چای در ایران همراه با شیرینی‌جات سنتی مانند گز، پولکی، نقل و نبات استفاده می‌شود. حبه قند نیز در دسترس‌ترین شیرینی برای مصرف چای به شمار می‌آید. نوشیدنی چای یکی از ارکان اصلی فرهنگ غذایی ایرانیان به شمار می‌رود.

۸- سایر نوشیدنی و دمنوش های ایرانی

در بعضی مناطق جنوبی ایران قهوه خوردن مرسوم است. دوغ نیز نوشیدنی سنتی خنک محسوب می‌شود که همراه با وعده‌های اصلی غذایی میل می‌شود و با عرق یا پودر نعنا، پودر گل سرخ و حتی پودر گلپر، طعم‌دار شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع عرقیجات گیاهی نیز در حالی که با آب و شکر مخلوط شده‌اند به عنوان شربت مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی می‌توان گفت ، نوشیدنی های سنتی و دمنوش ها بخش مهمی از فرهنگ غذایی ایرانیان را به خود اختصاص داده‌اند.

درآمد آنلاین با آشپزی ، شغل زنان خانه دار ، کسب درآمد برای بانوان در خانه

نقش زنان در فرهنگ غذایی

مهم این است که عناصر فرهنگی که باتجربه و زحمت در طول هزاران سال به‌دست‌آمده نباید فراموش شود. زنان در واقع مهم‌ترین طبقه اجتماعی هستند که می‌توانند با سیستم تغذیه سنتی و محلی به‌خوبی آشنایی کامل یابند و به همه مزایای علمی این سیستم آشنا شده و تمامی نسخه‌های غذایی محلی و سنتی را به فرزندانشان آموزش دهند و آن را به‌منزله یک افتخار بزرگ تلقی کنند.

آموزش آشپزی زنان به فرزندان نوعی انتقال فرهنگی مثبت از نسل قبلی به نسل فعلی و جوان است. در غذای سنتی ایرانی خبری از روغن فراوان و برنج به مقدار زیاد نبود و برعکس حبوبات و انواع سبزی‌های فصلی و محلی در سفره  جا داشت. در پخت غذا ، زنان به عنوان شاهان مطبخ ، همه کاره بوده و تهیه برنامه غذایی را با توجه به فاکتورهای : اقتصاد خانوار ، سلامت خانواده ، علاقه و نیاز تغذیه ای اعضا تنظیم می کردند.

در حالی‌که زنان در گذشته برای تهیه غذا بر سلامت محور بودن آن تاکید داشته اند ، امروزه در تهیه فست‌فودها اصول تغذیه سالم کمتر رعایت شده و یک مثال بارز ، استفاده از چربی فراوان برای سیر کردن مصنوعی مشتری و کاهش مصرف سبزیجات که مملو از  مواد معدنی و مقوی لازم که بدن به آن نیاز شدید دارد، کاملا مشهود است. آشپزی می تواند یکی مشاغل پولساز و جذاب برای زنان باشد.

تعریف غذای سنتی

در یک نگاه کلی، غذاهای سنتی به آن دسته از غذاهایی گفته می‌شود که در یک کشور از گذشته های بسیار دور مصرف می‌شد و نسل به نسل منتقل شده است. به عبارتی این نوع غذاها را می توان در برنامه غذایی اجداد و نیاکان بسیار دور مشاهده کرد. مشخصه این غذاها ، در عین ساده بودن ، بسیار غنی از مواد مغذی بوده و اغلب به صورت طبیعی و با تفکر تهیه می‌شدند.

مهم ترین ویژگی غذاهای سنتی عبارتند از:

– غذاهایی که با مواد اولیه طبیعی طبخ شده و فرآوری و بسته‌بندی‌شده نیستند .

– غذاهایی که دارای تاریخچه طولانی به‌عنوان حافظ سلامت و تندرستی افراد جامعه می باشند .

– غذاهایی که به لحاظ محتوای مواد مغذی، کامل و غنی هستند .

– غذاهایی که حاوی مواد ساده و اساسی مانند : گوشت و ماکیان، تخم‌مرغ، غلات کامل، ماهی، حبوبات، سبزیجات، میوه‌ها، مغزها و دانه‌ها و چربی‌ها ، در برنامه غذایی هستند .

از ویژگی‌های بارز غذاهای سنتی ایرانی، مصرف انواع مواد غذایی از گروه‌های غذایی مختلف است و این دقیقاً مطابق با همان توصیه‌هایی است که امروزه در مورد مصرف متنوع و متعادل مواد غذایی از گروه‌های هرم غذایی ارائه می‌شود.

مواد غذایی سنتی

مواد غذایی سنتی شامل موارد زیر هستند :

– گوشت حیواناتی مانند گاو، بز  و گوسفند و ماکیانی که در چراگاه‌های طبیعی تغذیه می‌شوند.

– ماهی‌هایی که در دریای آزاد و بدون آلودگی زندگی می‌کنند .

– تخم‌مرغ‌هایی که به‌صورت طبیعی پرورش می‌یابند .

– لبنیات خام که تحت فرآیند پاستوریزاسیون و هموژنیزاسیون قرار نمی‌گیرند .

– غلات کاملِ خیسانده شده، جوانه‌زده، یا با روش خمیرترش تهیه شده است .

– سبزیجات و میوه‌های ارگانیک .

– چربی‌هایی مانند کره، پیه گاو و سایر حیوانات، روغن نارگیل و زیتون .

– مغزها و دانه‌های خام .

– شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل، شربت‌های گیاهی، میوه‌های خشک .

– نمک دریایی تصفیه نشده که غنی از مواد معدنی است .

– گیاهان خشک و ادویه‌های تازه و طبیعی .

ترکیب سنتی وعده های غذایی ایرانیان

یکی از موارد بسیار جالب در ایران شناخت ترکیب سنتی وعده‌های غذایی می باشد. صبحانه در فرهنگ غذایی سنتی ایران، شامل انواع نان‌ها مانند نان سنگک (تهیه‌شده از آرد کامل) و نان محلی، کره، پنیر و انواع مربا است. صبحانه یکی از وعده های اصلی و مهم ایرانیان است .

سایر انواع غذاهایی که به‌عنوان صبحانه مصرف می‌شد شامل حلیم، آش، عدسی، لوبیا و کله‌پاچه بود. ناهار و شام، در سنت‌غذایی ایرانیان جایگاه متمایزی از یکدیگر نداشته و برای طبخ غذا در هر دوی این وعده‌ها وقت و توجه زیادی صرف می‌شود. بطوریکه در نهایت ترکیبی از همه انواع مواد غذایی از گیاهان، گوشت و حبوبات گرفته تا لبنیات و سبزیجات، در تعادل مناسبی با هم در غذای طبخ شده نمودار می‌گشت.

مواد غذایی عمده در برنامه غذایی سنتی ایران شامل حبوبات، انواع سبزیجات (در تهیه انواع آش)، گوشت‌ها، پنیر و نان بودند.

فهرست غذاهای سنتی در ایران

در ایران با توجه به تنوع فرهنگ و قومیت ، مانند هر کشور دیگری، انواع مختلفی از غذاهای سنتی و بومی وجود دارد که تاریخچه هرکدام از آن‌ها بسیار پرمعناست. غذاهایی که با توجه به ویژگی‌های طبیعی ، جغرافیایی و فرهنگی همان منطقه، طبخ و مصرف می‌شد. در بین کشورهای خاورمیانه و آسیای غربی، روش طبخ غذا در ایران، بسیار منحصربه‌فرد است.

غذای سنتی در ایران در طی سالیان دراز، نه‌تنها تحت تأثیر فرهنگ غذایی کشورهای همسایه‌ای چون قفقاز، یونان، روسیه و منطقه خاور نزدیک بوده، بلکه به‌طور بسیار مشهودی، فرهنگ غذایی کشورهای همسایه مانند ترکیه را نیز متأثر از خود کرده است. در طبخ غذای سنتی ایرانیان، برخی از مواد گیاهی مانند: آلو، انار، به، آلوبخارا، زردآلو و کشمش جایگاه خاصی داشته و دارند.

یک بشقاب ایرانی، به‌طور عمده شامل برنج و گوشت‌هایی نظیر گوشت بره، مرغ یا ماهی؛ سبزیجاتی چون پیاز، جعفری و انواع گیاهان و مغزها بود. برای ایجاد طعم و مزه بهتر در غذا، از طعم‌دهنده‌هایی مانند زعفران، لیموعمانی و دارچین استفاده می‌شد.

انواع متفاوتی از غذاها شامل چلوکباب‌ها (برنج همراه با گوشت‌های کباب شده مانند کباب‌برگ، کوبیده، جوجه، ششلیک، سلطانی، چنجه)، خورشت‌ها (مانند قورمه‌سبزی، قیمه، فسنجان)، آش‌ها، کوکوها، پلوها (مانند لوبیا پلو، آلبالو پلو، سبزی ‌پلو، زرشک پلو، باقالی‌پلو) و انواع سالادها، شیرینی‌ها و نوشیدنی‌ها، در مناطق مختلف ایران مصرف می‌شد.

از ویژگی‌ بارز غذاهای سنتی ایرانی، مصرف انواع مواد غذایی از گروه‌های غذایی مختلف است و این دقیقاً مطابق با همان توصیه‌هایی است که امروزه در مورد مصرف متنوع و متعادل مواد غذایی از گروه‌های هرم غذایی ارائه می‌شود. به‌ویژه گروه سبزیجات و میوه‌ها، به‌عنوان منبع ویتامین‌ها ، املاح و مواد آنتی‌اکسیدان، کاربرد زیادی در برنامه غذایی سنتی ایرانیان دارد.

نوشیدنی‌های سنتی ایرانیان

چای به‌عنوان اصلی‌ترین نوشیدنی، اغلب با میوه خشک، کلوچه و شیرینی و به‌صورت روزانه در بیشتر خانه‌های ایرانی مصرف می‌شد. علاوه بر چای سیاه، انواع دیگری از چای مانند چای آلبالو، چای دارچین و زنجبیل، نیز بسیار رایج بود.

دوغ، نوشیدنی تهیه‌شده از ماست نیز در بین عموم طرفداران زیادی داشت. علاوه بر این، در گذشته مصرف انواع دمنوش‌های گیاهی و شربت‌هایی که از گیاهان به‌طور طبیعی تهیه می‌شد، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند.

اوضاع فعلی غذاهای سنتی و بومی

با نگاهی به وضعیت موجود در عادات غذایی جامعه ایرانی، تغییرات را می توان مشاهده کرد. غذاهای سنتی به‌جز در روستاها و شاید در شهرهای کوچک، جایگاه ویژه‌ای مانند آنچه در گذشته داشت را، ندارند. تغذیه در ایران دچار نوعی گذار از غذاهای سنتی و بومی به سمت غذاهای آماده و غربی شده است و همین تغییرات در نوع غذا خوردن افراد، موجب ایجاد اثرات منفی بر وضعیت سلامت آنان شده است.

یکی از دلایل رواج انواع بیماری‌ها مانند چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و سرطان، که آن‌ها را به‌عنوان بیماری‌های تمدن و پیشرفت می‌نامیم، همین تغییرات در نوع تغذیه است. اگر از بچه ها  بخواهید که چند نوع غذا را نام ببرند، به احتمال زیاد، تعداد غذاهای صنعتی و فست‌فودهایی که نام می برند ، از تعداد غذاهای سنتی بیشتر است و این جایگاه فراموش‌شده غذاهای سنتی ایرانیان را خاطرنشان می کند.

باید انگیزه‌ای برای افراد جامعه فراهم کرد تا خانواده‌ها هر چه بیشتر به شناخت غذاهای سنتی و بومی کشور و منطقه محل سکونت خود پرداخته و مصرف آن‌ها را جایگزین فست‌فودها کنند. با اصلاح وضعیت تغذیه و بازگشت به غذاهای سنتی سالم و طبیعی می توان جامعه‌ای سالم، شاداب، کارآمد و روبه رشد داشت .

شغل آشپزی

افراد موفق تنها با خلاقیت و ایده‌ای منحصر به فرد توانستند به جایگاه بزرگ برسند و کسب پول و ثروت کنند. وقتی با فامیل و دوستان حرف از تجارت و بیزینس غذا می‌شود، فقط راه‌اندازی رستوران ، فست فود و کافی شاپ به ذهن‌شان می‌رسد. به همین دلیل است که در هر کوچه و محله‌ای تعداد زیادی رستوران و تهیه غذای کوچک و بزرگ مشاهده می کنید. اما باید توجه کنید که تمام شغل آشپزی اینها نیست .

غذاخوری و رستوران های زیادی در ایران وجود دارند که انواع غذاهای ایرانی و خارجی را تهیه می‌کنند. از ساندویچ‌های پنج هزار تومانی مرحوم اصغر کثیف بگیرید تا غذاهای چند صد هزار و حتی میلیونی رستوران گردان برج میلاد را می‌توان خورد. اما چرا نباید به فکر ارائه یک ایده جدید و پولساز برای کسب درآمد اینترنتی با آشپزی و فروش عذا بود؟

شغل آشپزی در عین حال که یک کار هنری همراه با خلاقیت و نوآوری است می تواند یک شغل تجاری پولساز پرطرفدار هم باشد .

میزان سودآوری سرمایه‌گذاری در زمینه غذا

غذا جزو نیازهای اصلی هر انسانی است. چون می توان بدون خرید لباس جدید یا لوازم غیرضروری دیگر زنده ماند و زندگی کرد، اما بدون خوردن غذا ، زنده ماندن امکان ندارد. پس همیشه بازار غذا و خوراکی ها داغ و پرسود است. ضمن اینکه مردم از هر چیز بزنند از غذاهای خود کم نمی کنند. پس باید بلد باشید که چطور کسب و کار موفقی را در این بازار بزرگ و پولساز راه‌اندازی کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی از فروش عکس

برای نمونه ، سرهنگ ساندرز با تلاش و خلاقیت ، دستور پخت مرغ سوخاری کنتاکی را ابداع کند. با این کار او موفق شد در مدت کوتاهی رستوران‌های زنجیره‌ای KFC را با بیش از سیزده هزار شعبه در بیشتر از صد کشور جهان راه اندازی کند.

یکی از ویژگی‌های بازار مواد غذایی و خوراکی این است که ورود به آن دانش و تخصص زیاد بالایی نیاز ندارد. کافیست که آشنایی مختصری با مواد خوراکی یا آشپزی و چگونگی تهیه مواد غذایی داشته باشید. البته اگر در زمینه شناخت مواد غذایی یا آشپزی حرفه‌ای باشید کار شما برای کسب درآمد از این طریق راحت‌تر و پرسود ترخواهد بود. لذا آشپزی می تواند یکی از مشاغل و راههای کسب درآمد در ایران باشد .

شیوه راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی غذا

برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی غذا باید اول از همه نوع فعالیت و محصول نهایی خود را مشخص کنید. بازار مواد غذایی بسیار وسیع و متنوع است و برای داشتن کسب و کاری موفق باید بخشی از این بازار را برای فعالیت انتخاب کنید. به این کار اصطلاحا نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه‌ای می‌گویند. یعنی یک گوشه و قسمت کوچک و کم رقابتی از یک بازار بزرگ را انتخاب کنید و کسب و کار خودتان را در این زمینه راه اندازی کنید.

احتمالا در اطراف‌تان هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی و خوراکی زیادی را دیده‌اید. این فروشگاه‌ها معمولا به دلیل تنوع بالای محصولات و تخفیف‌های ویژه خیلی شلوغ و پردرآمد هستند. اما بازار آنلاین با بازار فیزیکی و سنتی تفاوت زیادی دارد. نباید فکر کنید چون تعداد زیادی محصول و جنس دارید پس حتما موفق‌تر خواهید بود.

رمز اول موفقیت در بازار اینترنتی آشپزی و خوراکی ، این است که یک کسب و کار تخصصی کوچک داشته باشید. بعد از این که مدتی از شروع کارتان گذشت و مشتریان زیادی پیدا کردید، تازه می‌توانید به گسترش فعالیت‌تان فکر کنید.‌

به عنوان یک نمونه خوب از نیچ مارکتینگ در کسب و کار غذا می‌توان به سایت الوکیک اشاره کرد. این سایت در واقع سرویس سفارش و تهیه کیک آنلاین برای تولد، عروسی و سایر مجالس است. برای شروع کار بهتر است یک دسته خاص از محصولات مثل غذاهای سنتی خاص ، و رژیمی یا محصولات ارگانیک را بفروشید.

ایده های پولساز اینترنتی در زمینه غذا

در یک کسب و کار ، این ایده‌های جذاب و کاربردی هستند که پولسازی می‌کنند. هرچقدر هم که سرمایه و مهارت داشته باشید بدون داشتن یک ایده خلاقانه و خوب نمی‌توانید به موفقیت برسید. ایده‌های خوب و پرسود در زمینه غذا و مواد خوراکی کم نیستند ، برخی از ایده های مناسب در زمینه خوراکی و غذاها عبارتند از:

۱- یافتن خوراکی‌های محبوب

برای این که ایده‌ای خوب و موفق به دست بیاورید بهترین راه پیدا کردن خوراکی‌های محبوب و پرطرفدار در جامعه است. با این حساب ، تهیه و فروش این خوراکی‌ها می‌تواند ایده خیلی خوبی برای فعالیت باشد. فرضا ممکن است در منطقه و شهر شما یک غذای سنتی بسیار پرطرفدار و خواهان داشته باشد که روی همان در وهله اول تمرکز کنید.

۲- ترکیب چند خوردنی با هم

یکی دیگر از ایده‌های خوب برای فعالیت اینترنتی غذا این است که خوراکی‌های جدیدی را از ترکیب چند خوراکی سنتی و یا اقوام ایرانی تولید کنید. خیلی از مواد غذایی خوشمزه و پرطرفدار به همین روش ایجاد شده‌اند. می‌توانید با کمی خلاقیت و آزمون و خطا یک ترکیب خیلی خوشمزه و دوست داشتنی از چند خوراکی ابداع کنید.

۳- کمک گرفتن از اعضای خانواده

اگر سرمایه زیادی در اختیار ندارید می‌توانید یک کسب و کار کوچک خانگی ایجاد کنید. مثلا در خانه و با کمک سایر اعضای خانواده ، انواع غذاهای سنتی و خانگی ، شیرینی و کیک تهیه کنید. بعد آن‌ها را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین بفروشید و کسب درآمد اینترنتی کنید.

۴- فروش اینترنتی غذاهای خانگی

تمرکز اصلی این مقاله بر همین موضوع کسب درآمد اینترنتی با آشپزی است. ایده‌های خوب زیادی برای راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک خانگی وجود دارد. مثلا می‌توانید انواع و اقسام غذاهای سنتی و ایرانی را در خانه تهیه کنید و یا با هزینه بسیار کم انواع ترشیجات، خیارشور و خوراکی‌هایی از این دست تولید کنید و آن‌ها را به صورت اینترنتی بفروشید.

همچنین می‌توانید غذا یا ساندویچ‌های خانگی درست کنید. حتی می‌توانید در باغچه کوچک حیاط خانه‌تان هم محصولات ارگانیک تولید کنید و آن‌ها را بفروشید. آبنبات، شکلات، نوشیدنی، سبزیجات خشک، میوه خشک و صدها چیز دیگر را در خانه درست کنید و اینترنتی بفروشید.

۵- انجام خدمات پذیرایی مجالس

یک ایده دیگر برای راه‌اندازی کسب و کار این است که تهیه مواد غذایی جشن‌ها و مهمانی‌ها را به عهده بگیرید. می‌توانید یک کسب و کار خانوادگی در زمینه خدمات پذیرایی مجالس ایجاد کنید. علاوه‌بر این فینگرفودها یا خوراکی‌های خوشمزه کوچک و لقمه‌ای هم طرفداران زیادی دارند. می‌توانید این خوراکی‌های دوست داشتنی را در خانه درست کنید و آن‌ها را به صورت اینترنتی بفروشید.

۶- فروش غذاهای محلی

یکی از بهترین و برترین ایده ها این است که خوراکی‌های محلی و مخصوص یک منطقه را عرضه کنید. مثلا یک کسب و کار آنلاین برای فروش خوراکی‌ها و غذاهای محلی استان مازندران یا کشور هند یا سایر جاهای ایران و جهان راه‌اندازی کنید. همیشه غذاهای سنتی که بسیار خوشمزه ، باکیفیت و مقوی هستند خواهان داشته و دارد .

۷- تهیه غذاهای رژیمی

عرضه مواد غذایی برای کسانی که رژیم‌های غذایی خاص و مخصوصی دارند هم یکی دیگر از ایده‌های خوب و سودآور است. مثلا می‌توانید مواد غذایی بدون قند برای افراد دیابتی، مواد غذایی بدون آلرژی ، غذاهای بدون نمک و مناسب برای افراد با فشار خون بالا و یا سایر موارد مشابه را عرضه کنید.

همچنین این روزها خیلی از مردم به دنبال محصولات طبیعی و ارگانیک هستند به همین دلیل فعالیت در این زمینه هم می‌تواند سود خوبی داشته باشد.

۸- فروش خوراکی‌های بسته بندی

یکی دیگر از ایده‌های خوب برای کسب درآمد از طریق غذا، بسته بندی و عرضه مواد غذایی است. مثلا مواد غذایی را به مقدار زیاد از تولیدکننده یا کشاورزان بخرید و آن‌ها را بعد از بسته بندی بفروشید. به عنوان مثال می‌توانید گل‌های زعفران را به مقدار زیاد از کشاورزان زعفران کار بخرید. سپس کلاله آن‌ها را بعد از جداسازی و خشک کردن، بسته‌بندی کنید و بفروشید.

۹- تهیه مواد غذایی رستوران‌ها و شرکت‌ها

علاوه‌بر این‌ها می‌توانید یک کسب و کار B2B راه‌اندازی کنید. به این صورت که مواد غذایی که شرکت‌ها یا کسب و کارهای دیگر نیاز دارند را بفروشید. مثلا می‌توانید برای رستوران‌ها سیب زمینی پوست کنده و خرد شده و یا زیتون پرورده و یا ترشیجات محلی تولید کنید.

۱۰- آموزش آشپزی به دیگران

همچنین یک راه ساده برای کسب درآمد اینترنتی با آشپزی ارائه مجموعه آموزش های آن به دیگران است . می‌توانید به عنوان یک آشپز ویدیوهای آموزشی دستور پخت غذا تهیه کنید. از این طریق می‌توانید آشپزی را به دیگران یاد دهید و کسب درآمد کنید. با قرار دادن ویدیوهای آشپزی و دستور پخت غذا در سایت‌هایی مثل آپارت و یوتیوب می‌توانید به ازای بازدید ویدیوهای‌تان از این سایت‌ها پول بگیرید. درباره این شیوه کسب درآمد اینترنتی بیشتر توضیح داده می شود.

۱۱- فروش مواد غذایی خشک

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی با آشپزی هستید ، می‌توانید دستگاه میوه خشک کن بخرید و میوه‌های مختلف را خشک کنید و بفروشید. همین طور می‌توانید دستگاه سبزی خردکن تهیه کنید و سبزی آماده را به صورت اینترنتی بفروشید. حتی این امکان هم وجود دارد که شیر بخرید و در خانه ماست ، پنیر و سایر لبنیات را درست کنید و بفروشید. به همین راحتی و بدون نیاز به وسایل خیلی زیادی هم می‌توانید کسب و کاری نوپا در زمینه مواد غذایی ایجاد کنید.

اهمیت ارائه خدمات آشپزی در منزل

کسب درآمد اینترنتی با آشپزی در منزل برای خانم های علاقه مند به پخت و پز یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد است. بسیاری از خانم های کدبانوی ایرانی به خوبی با فنون آشپزی و پخت و پز آشنایی دارند و می توانند غذاهای خوشمزه و خوش آب و رنگی را تهیه کنند.

کسب درآمد اینترنتی از طریق آشپزی در خانه یکی از بهترین راه های کسب درآمد برای بانوان علاقمند به آشپزی می باشد. بسیاری از خانم ها و حتی آقایان ایرانی در تکنیک های آشپزی تبحر کامل دارند و می توانند غذاهای خوشمزه و رنگارنگی تهیه کنند. کسب درآمد از این طریق ، بسیار راحتتر از کاری است که همیشه انجام می دهید.

زنان به صورت روزمره برای اعضای خانواده غذا می پزند و همین فعالیت دائمی، می تواند درآمد بسیار زیادی به همراه داشته باشد . به همین دلیل می توان گفت بهترین راه کسب درآمد در خانه برای این افراد استفاده از این تخصص است. در واقع می توانید با پخت و پز در خانه درآمد مداوم کسب کنید.

پولدار شدن با آشپزی ، درآمد با آشپزی در منزل ، آموزش آشپزی اینترنتی در خانه

روش های کسب درآمد اینترنتی با آشپزی

آشپزی در هر خانواده ای براساس محل زندگی و قومیت متفاوت است. اگه جز آن دسته از آدم هایی هستید که آشپزیتان کمک حال فامیل و دوستان هست و در هر مراسمی شما را به عنوان آشپز نمونه می شناسند، توصیه می شود این شانس را از دست ندهید و با شروع کار آشپزی، از این هنر سود و درآمد اینترنتی بالایی کسب کنید.

در زمینه کسب و کار و راه اندازی مشاغل اینترنتی آشپزی خانگی، انتخاب های مختلفی وجود دارد که می توانید ، سرآشپز شخصی باشید و یا داخل بازارهای محلی و رستوران ها مشغول به کار شوید و یا می توانید این تجارت کوچک را با پذیرایی از مهمانی ها و یا جشن های خاص شروع کنید. این می تواند ایده خیلی خوبی برای کسانی باشد که خانه دار هستند و دوست دارند در کنار خانه داری حس جدیدی را تجربه کنند .

اگر علاقه دارید که از هنرتان به خوبی استفاده کنید ، آشپزی اینترنتی یکی از بهترین ایده ها برای کسب درآمد اینترنتی در خانه می تواند ، باشد. مهم ترین راههای و شیوه های کسب درآمد اینترنتی با آشپزی عبارتند از :

۱- برگزاری کلاس های آموزش آشپزی

کلاس های آموزش آشپزی، یک دوره آموزشی برنامه ریزی شده است ، که گروه های زیادی را شامل می شود، مثلا آشپزی مخصوص کودکان، آموزش نکات تغذیه سالم در خانواده ها و انواع کلاس های متنوع آشپزی در این دوره ها برگزار می شوند.

برای نمونه یک دوره اینترنتی به اسم Healthy Hands Cooking است که آشپزی سالم را به بچه ها و بزرگسالان آموزش می دهد. علاوه بر اینکه در این دوره ها شرکت می کنید، شیوه بازاریابی اینترنتی این خوراکی های خوشمزه را هم آموزش می دهند تا کسب و کار خود را شروع کنید. نهایتا یک مدرک سلامتی در صنعت آشپزی هم می گیرید.

۲- فروش مستقیم غذا

طرفداران غذا فرصت های زیادی برای کسب درآمد از طریق فروش مستقیم دارند. یکی از محبوب ترین ها Tastefully Simple ، یک کسب و کار خانگی که از سال ۱۹۹۵ در حال کار کردن هست. کسانی که از طریق این سایت کار می کنند غذاهای پرطرفدار و راحت مثل سس، چاشنی ها و غذاهای مخصوص کودکان را در خانه درست می کنند و با فروش از طریق این سایت ، کسب درآمد می کنند .

کاربران این سایت مبلغی به عنوان حق عضویت پرداخت می کنند و از فروش هر غذا ۴۰ درصد دریافت می کنند. اما مزیت این سایت این است که مواد اولیه و وسایل کار را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند.

۳- فروش کلاس های آنلاین آشپزی

اگر در خودتان این توانایی را می بینید که به دوربین نگاه کنید و آموزش آشپزی دهید و در حالی که از شما فیلمبرداری می شود، کار پخت و پز را انجام دهید، دوره های آنلاین آشپزی تولید کنید. کلاس های آنلاین و آموزش های ویدئویی، به شدت مورد علاقه و توجه مردم هستند و از آنها استقبال می کنند. یکی از دلایلش این است که می توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند و سوال ها و ابهامات را از شما بپرسند.

یکی دیگر از خوبی های این کلاس ها در مقایسه با کلاس های حضوری، این است که نیاز به سرمایه گذاری کلان ندارید. تمام چیزی که نیاز دارید یک دوربین یا گوشی و یک اپلیکیشن ویرایش ویدئو هست. اگر برای ویدئو ها زیرنویس بگذارید بازدید کننده های بیشتری پیدا می کنید. یک راه کسب درآمد این است که اشتراک ماهانه برای بازدید کنندگان در وب سایتتان در نظر بگیرید. یوتیوپ هم گزینه خوبی است برای اینکه از کاربران بخواهید به سایت شما بیایند.

۴- فروش در سایت های آشپزی

در سایت های آشپزی بر اساس تقاضا، می توانید علاقه خودتان به آشپزی و پخت و پز را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید. امروزه سایت هایی مانند مامان پز و مامی فود با ارائه غذاهای خانگی و کسب درآمد باورنکردنی توانسته اند مشتریان زیادی را جلب کنند. این سایت ها خودشان غذا را طبخ نمی کنند بلکه با جذب افراد مختلف و تبلیغ غذاهای آنها درآمد کسب می کند.

این یک فرصت منحصر به فرد برای شماست تا بتوانید با عضویت در این سایت ها، فروش مواد غذایی خود را شروع کنید تا در اسرع وقت یک فروشگاه مواد غذایی و آشپزی برای خودتان ایجاد کنید. همچنین ، این نوع فروش اینترنتی  غذا دارای یک سری مزایا و معایبی است که با دانستن آنها ، می توانید موفقیت بیشتری در این زمینه کسب کنید.

مزایای این نوع فروش غذا:

– از روز اول مشتری دارید

– فروش تان تضمین شده است

– نیازی به تبلیغات ندارید

– نیازی به ایجاد وب سایت ندارید

معایب این نوع فروش غذا:

– باید درصدی از فروش را به صاحبان این نوع سایت ها بدهید

– تصمیم برای بازگشت پول به سایت بستگی دارد ، نه شما

– درآمدتان همیشه می تواند ثابت بماند

سایت BonAppetour یک نمونه دیگر از این سایت هاست که بازدیدکننده های زیادی از سراسر دنیا دارد. تورهای آشپزی برگزار می کنند و می توانید از طریق این سایت ترفند هایی که در آشپزی به کار می برید را توضیح دهید و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای هر تجربه ای که تایید و منتشر می شود، تا ۱۰۰۰ دلا ر دریافت می کنید.

نمونه سایت هایی از این نوع که محتواهایی مثل : ترفندهای پخت و پز ، غذاهای ملت ها و اقوام به گردشگران ، ایجاد رستوران خانگی و… را به دیگران آموزش می دهند ، زیاد هستند.

۵- نویسنده دستور پخت غذا

نوشتن مقدار درست مواد اولیه و نحوه نگارش دستور پخت غذا، یک هنر ویژه است . نویسندگان دستور پخت غذا باید از مواد اولیه و پروسه آماده شدن غذا عکس بگیرند و جزئیات پختن آن غذا را به خوبی شرح دهند، طوری که کاملا برای مخاطبان قابل استفاده و کاربردی باشد.

شاید باورتان نشود که خیلی از نویسندگان کتاب های آشپزی، یک نویسنده برای نوشتن دستور پخت غذا استخدام می کنند تا قادر باشد به خوبی روش طبخ غذا را توضیح دهد و جزئیات ضروری برای درست کردن آن را قدم به قدم شرح دهد.

برای شروع یک نمونه از کار خودتان را به Fiverr یا Upwork بفرستید. اگه سبک خاصی در آشپزی دارید، مثلا یک منو از غذاهای بدون روغن، پخت غذاهای فاقد گلوتن و… ، دستورالعمل های پخت آنها را بنویسید و توی سایت های آشپزی بر اساس تقاضا، منتشر کنید.

اگر عکس های شیک یا ویدئو مناسب از روند آماده شدن غذا داشته باشید، که عالی است چون مبلغی هم بابت آن دریافت می کنید. البته فرصت های کسب درآمد از نویسندگی زیاد هستند. نویسندگی برای مجله های آشپزی اینترنتی هم یک راه دیگر برای کسب درآمد اینترنتی با آشپزی هست.

۶- بلاگر آشپزی

نویسنده های خوش ذوق آشپزی می توانند از طریق وبلاگ آشپزی کسب درآمد کنند. وبلاگ های فروش غذا زیادی هستند که تجربیاتشان از پخت و پز را با دیگران به اشتراک می گذارند. مثلا اگر در پختن غذاها و درست کردن چاشنی های منطقه خودتان حرفه ای هستید ، این یک مزیت رقابتی برایتان محسوب می شود.

یک زوج بلاگر غذا به نام های لیندسای و بجورک، بیش از پنج سال است که دستور پخت ها را در وبلاگ Pinch of Yum منتشر می کنند. نکته جالب در مورد این دو این است که، توسعه وبلاگشان از یک کار تفننی به یک شغل تمام وقت تبدیل شده است.

مسلما به خاطر این بوده که درآمد وبلاگشان به اندازه یک کار تمام وقت رسید. توجه به جزئیات از رموز موفقیت کار آنهاست. اگر ذوق این را دارید که یک بلاگر غذا باشید، می توانید روی درآمدش حساب کنید. البته این مدل کسب درآمدی در کشور ما بیشتر در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام شناخته شده و اینستاگرامرهای معروفی در این زمینه مشغول کار هستند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  معرفی کسب و کارهای خانگی

۷- راه اندازی آشپزی در یوتیوپ

صاحبان کانال های یوتیوپی درآمد های زیادی دارند. یکی از کانال های خیلی معروف در این زمینه CharlisCraftyKitchen هست با درآمد ۱۲۷هزار دلار در ماه. کانال آشپزی خودتان را راه اندازی کنید و از کاربران بخواهید ویدئوهای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. به طور مرتب ویدئو ها را منتشر کنید و ایده های بکر داشته باشید.

البته لزوما هر کسی که یک کانال یا وبلاگ راه اندازی می کند به درآمد اینترنتی بالا نمی رسد، اما برای بعضی ها هم درآمد خوبی داشته است. یکی از راه های کار کردن در یوتیوپ این است که از پلتفرم خود لینک های مستقیم به سایت خود بدهید و از این طریق ترافیک آنلاین قابل توجهی به سمت فروشگاه سایتتان بگیرید.

کاملا طبیعی است که هر چه تعداد دنبال کنندگان شما بیشتر شود و بیشتر ویدئوها را ببینند یوتیوپ هم مبلغ بیشتری به حسابتان واریز می کند ( البته اگر تحریم و فیلترینگ اجازه این نوع کسب درآمد به کاربران ایرانی را بدهد.) البته فراگیری آموزش بازاریابی در یوتیوب هم ضروریست.

۸- فروش غذاهای مغذی و ارگانیک

آشپزهای غذاهای کوچولو یا به اصطلاح فینگرفود پزها می توانند غذاهای خودشان را در Goldbely به فروش برسانند. غذاهای فینگرفودی معمولا خیلی با دقت و عشق سرو می شوند. این جور فروشگاه ها علاقمندان زیادی را از سراسر دنیا دارند. یک سری فروشگاه های کوچولو هم توی محله ها هست که کارشان فروختن همین فینگر فودهاست. شما هم می توانید شبیه این نوع فروشگاهها را در شهر و استان تان راه اندازی کنید.

۹- آشپز خصوصی

اگر پخت و پز یکی از لذت های زندگیتان هست و عاشق غذا پختن برای دیگران هستید، می توانید یک شغل پردرآمد به عنوان آشپز شخصی داشته باشید. البته ممکن است برای برگزاری یک مجلس خاص یا شاید برای مهمونی های شب یا دورهمی ها به عنوان آشپز در کنار میزبان باشید. خوبی این مدل کار کردن این است که :

– خودتان قیمت را مشخص می کنید.

– برای هر مشتری که ترجیح بدهید کار می کنید.

– هر تعداد که می خواهید سفارش بگیرید.

وقتی یک آشپز شخصی شوید بازاریابی دهان به دهان رمز موفقیت کار شماست ضمن اینکه می توانید وب سایت شخصی خودتان را راه اندازی کنید، کارت ویزیت برای خودتان داشته باشید و در شبکه های اجتماعی با برند خود کار کنید.

۱۰- راه اندازی فروشگاه غذایی

اگر از افرادی هستید که اندیشه ها و برنامه های بزرگ دارید و می خواهید یک کسب و کار اینترنتی کاملاً جداگانه داشته باشید ، بهتر است برای خود فروشگاه مواد غذایی راه اندازی کنید و غذای خانه خود را از این طریق بفروشید. این روش فروش مانند روش بلاگر دارای مزایا و معایبی است که باید در نظر داشته باشید .

مزایای این نوع فروش غذا:

– درآمدتان می تواند هر ماه افزایش یابد

– همه پول فروش غذا برای خودتان است

–  می توانید هر نوع غذایی را بفروشید

– مدیریت کامل فروشگاه به شما بستگی دارد

معایب این نوع فروش غذا:

– به بازاریابی نیاز دارید

– باید محتوای مناسب ایجاد کنید

– ممکن است فروش از روزهای اول شروع نشود ، پس صبور باشید.

اگر می خواهید درآمد پایداری در اینترنت داشته باشید، بهترین روش داشتن یک وب سایت مستقل است. زیرا مالکیت شبکه های اجتماعی (مثل اینستاگرام و تلگرام) در اختیارتان نیست و ممکن است با تحریم، فیلتر و شرایط دیگر کسب و کارتان دچار مشکل شود.

به این کار اگر به عنوان یک شغل اینترنتی جدی نگاه می کنید، حتماً یک وب سایت راه اندازی کنید. در کنار وب سایت می توانید از اینستاگرام و تلگرام به عنوان ابزارهای تبلیغاتی استفاده کنید.

۱۱- آشپزی در اینستاگرام

اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است و بیشتر افرادی که به اینترنت دسترسی دارند عضو این شبکه اجتماعی هستند. این بدان معنی است که با فراگیری و آموزش بازاریابی در اینستاگرام فرصت دارید تا در بازاری فعالیت کنید که میلیون ها بازدید کننده دارد. به دو روش می توان با آشپزی در اینستاگرام کسب درآمد اینترنتی کرد :

الف : تهیه و تولید محتوای غذایی

همانطور که می دانید ، محتوا مهمترین چیز در اینترنت است و بسیاری از افراد با تولید محتوا توانسته اند به صدها میلیون نفر مشتری و مخاطب برسند. محبوب ترین نوع محتوا در حال حاضر ویدئو است. این بدان معناست که اگر یک فیلم آشپزی ایجاد کنید و آن را در پیج اینستاگرام خود قرار دهید ، به راحتی می توانید دنبال کنندگان زیادی را جذب کنید و در نتیجه با دریافت تبلیغات از شرکت های مواد غذایی یا حتی رستوران ها می توانید درآمد هنگفتی کسب کنید.

به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در این شغل باید به روز باشید و مطمئن باشید که محتوای با کیفیتی ایجاد می کنید.

ب : فروش غذا با اینستاگرام

اگرچه روش اول دشوارتر است ، می توانید غذای خانگی خود را با استفاده از یک پیج اینستاگرام بفروشید. در این صفحه ابتدا باید با تولید محتوا ، فالوورهای هدفمند را دریافت کنید و سپس شروع به فروش از طریق آن کنید.

این روش فروش غذا دشوارتر از سایت است اما اگر بتوانید با پخت و پز در اینستاگرام درآمد اینترنتی کسب کنید ، درآمدتان تضمین شده می باشد .

۱۲- تبلیغات اینترنتی

بلاگرهای آشپزی و یا پیج های آشپزی می توانند مقصد خوبی برای برندهای مواد غذایی و یا محصولات روزمره در خانه باشند. افرادی که دارای مخاطب مناسب باشند و میزان مناسبی تعامل با مخاطبان بدست آورده باشند بدون شک کانال عالی برای معرفی محصولات ، اعتمادسازی و برندسازی بیشتر می باشند.

برندهای مختلف با معرفی محصولات جدید با بلاگرها و اینفلوئنسرهای زیادی در این حوزه همکاری می کنند، می دانید که تبلیغات زیادی در تلویزیون می کنند، اما در کنار آن اینستاگرام جامعه مخاطبین هدفمند و مناسبی برای آنهاست و نام آنها را زنده نگه می دارد و کمک می کند به دور از جنبه تبلیغاتی یک ارتباط و تعامل سالم و عمیق با مخاطبین برقرار کنند.

۱۳- سفارش آشپزی

بسیاری از پیج های آشپزی و وب سایت ها را دیده ام که سفارش غذا و یا سفارش کیک اختصاصی می گیرند و از این راه درآمد اینترنتی بسیار قابل توجهی هم دارند، زمانی که خودتان را به مخاطبین ثابت کنید و همه بدانند که واقعا در کار خودتان متخصص و حرفه ای هستید می توانید سفارش دریافت کنید.

معمولا بیشترین سفارش مربوط به پخت کیک است که در طول سال هر خانواده ای حداقل چندین برنامه تولد و جشن را خواهند داشت و این حرفه می تواند بسیار پولساز و جذاب باشد.

در کنار آن بسیاری از افراد هستند که زمان کافی برای پخت و پز در مهمانی های خانوادگی ندارند و از طرفی هم غذای بیرون شاید مناسب یک مهمانی خانگی نباشد، به همین دلیل سفارش غذا و دسر خانگی از یک شخص حرفه ای می تواند گزینه مناسب و جذابی باشد به شرط آنکه به اندازه کافی اعتمادسازی کرده باشید.

۱۴- کانال آشپزی تلگرام

یکی دیگر از راههای کسب درآمد اینترنتی با آشپزی استفاده از تلگرام است . تلگرام هنوز هم جزو محبوب ترین پیام رسان ها در بین ایرانی ها است. کارهایی که باید در تلگرام انجام دهید شبیه اینستاگرام است. با این تفاوت که در تلگرام می توانید در کانال خود، پست های متنی هم بنویسید. یعنی می توانید علاوه بر عکس و ویدئو، از متن هم استفاده کنید.

برای افزایش اعضای کانال تلگرامی می توانید با کانال های دیگر تبادل کنید. یعنی کانال های همدیگر را در کانال خود معرفی می کنید. این روش تبلیغ رایگان است. اگر کمی هزینه کنید، تبلیغ کردن محصولات و کانال تان در کانال های دیگر هم روش خوبی است.

۱۵- ساخت اپلیکیشن آشپزی

روش دیگر برای کسب درآمد، ساختن یک اپلیکیشن موبایل است . در اپلیکیشن هم شبیه سایر روشها، باید تعداد زیادی فیلم و آموزش رایگان داشته باشید و در کنار آن چند محصول برای فروش هم ارائه دهید. البته تهیه چنین اپلیکیشنی برایتان هزینه چند میلیونی ممکن است داشته باشد . بنابراین اگر نمی خواهید پول زیادی صرف کنید، از سایر روشها استفاده کنید.

راههای جذب مخاطب برای آشپزی

در پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام و وب سایت آشپزی باید هر روز محتوای جدید قرار گیرد . آموزش پخت غذاهای خوشمزه و متنوع، انواع دسرها ، پیش غذاها ، کیک های مختلف و یا شیرینی های خانگی، همه می تواند بخشی از محتوای یک صفحه آشپزی باشد.

البته بعضی از پیج ها در حوزه آشپزی به صورت تخصصی فقط در یک زمینه فعال هستند، مثلاً کیک و شیرینی ، غذا و دسر و… یا می تواند ترکیبی از همه باشد.

در مسیر افزایش مخاطب، همیشه شناخت دقیق مخاطبان اهمیت ویژه ای دارد . مخاطب آشپزی و خانه داری، بیشترخانم ها هستند و گاهی ممکن است که متاهل و صاحب چند فرزند باشند، باید محتوایی در سایت ، تلگرام و اینستاگرام تولید کنید، که برای این افراد مناسب و کاربردی باشد، به نحوی که اگر با محتوای شما روبرو شدند، حتماً پیگیر کسب و کارتان باشند.

شیوه تولید محتوا برای آشپزی

تولید محتوا اصول و تکنیک های خاص خودش را دارد و برای تسلط بیشتر روی این کار بهتر است حتماً آموزش ببینید و یا با یک متخصص تولید محتوای آشپزی مشورت کنید . مهمترین چیزی که یک بلاگر آشپز باید تسلط داشته باشد، تولید محتواست ، ساخت محتوا برای مخاطب هدف ، کار سختی نیست فقط کمی تلاش و تجربه با چاشنی خلاقیت می تواند شما را به نتایج ارزشمندی برساند.

استفاده از محتوا و تصاویر دیگران کافی نیست. باید خالق محتوا باشید خودتان آموزش بسازید، امروزه مخاطبین در شبکه های اجتماعی و پیام رسان موبایلی و وب سایت های اینترنتی با انبوهی از اطلاعات و محتوا روبرو هستند. چه تمایزی بین شما و دیگر تولیدکنندگان محتوا است؟ چرا باید شما را دنبال کنند؟ محتوای شما چه مزیتی نسبت به دیگران دارد؟ چقدر آموزش های شما جذاب تر و عمیق تر است؟

امروزه تولید محتوا کافی نیست باید خالق محتوای درجه اول و خاص باشید، افراد معمولی رشد زیادی نخواهند داشت. به همین دلیل حتماً بیشتر یاد بگیرید و در این زمینه مهارت بیشتری کسب کنید.

شیوه تهیه تجهیزات آشپزی

یکی از مهم‌ترین کارها و دغدغه ها قبل از ایجاد کسب و کار ، یافتن راهی مناسب و به صرفه برای تامین مواد اولیه و تجهیزات است. احتمالا سرمایه چندانی ندارید که تجهیزات و وسایل گران‌قیمت بخرید. پس باید راه‌های تامین محصولات و تجهیزات ارزان‌قیمت را یاد بگیرید. راه‌های مختلفی برای تامین مواد و تجهیزات لازم جهت کسب و کار آنلاین غذا وجود دارد.

باید سعی کنید همیشه کم هزینه‌ترین روش را انتخاب کنید تا سود بیشتری از محصولات‌تان به دست آوردید. می توانید تجهیزات لازم برای آشپزی را از راههای زیر تهیه کنید:

– بسته به زمینه‌ کسب و کارباید مواد اولیه موردنیاز را از تولیدکننده، مغازه‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی تامین کنید.

– خودتان خوراکی‌های موردنیاز و مواد اولیه کارتان را تولید کنید. مثلا می‌توانید در انباری آپارتمان خود تجهیزات لازم برای کشت قارچ را خریداری کنید و تولیدی قارچ خوراکی راه‌اندازی کنید.

– می توانید تجهیزات موردنیاز کسب و کارتان را قسطی بخرید.

– برای شروع کار وسایل دست دوم و کارکرده بخرید. می‌توانید از سایت دیوار یا شیپور جنس بخرید.

– می‌توانید مواد اولیه لازم را از کشاورزان و به صورت عمده بخرید. مثلا از طریق سایت باسلام می‌توان جنس را از تولیدکننده و با قیمت مناسب خرید کنید.

میزان کسب درآمد اینترنتی از فروش غذا

میزان کسب درآمد اینترنتی با آشپزی به فعالیت و تلاشی که می‌کنید بستگی دارد. اگر از همان ابتدا غذاهای خوشپخت و خوشمزه ، محصولات سالم و با کیفیت به مشتری بدهید ، خیلی زود درآمد چشمگیری نصیب‌تان می‌شود.

مهم‌ترین چیزی که برای موفقیت در کسب و کارهای حوزه غذا و آشپزی اهمیت دارد این است که محصولات سالم را به مشتری بفروشید. با این کار مشتریان کسب و کارتان را به دیگران معرفی می‌کنند. به همین دلیل به واسطه تبلیغات دهان به دهان تعداد زیادی مشتری جدید پیدا می‌کنید.

یکی از ویژگی‌های کسب و کار آشپزی اینترنتی این است که خودتان قیمت محصولات را مشخص می‌کنید. پس باید مجموع هزینه مواد اولیه و وسایل لازم برای بسته‌بندی غذا را محاسبه کنید. بعد هم مبلغی دلخواه را به عنوان هزینه تهیه غذا به آن اضافه کنید. مطمئن باشید اگر محصول شما کیفیت خوبی داشته باشد مشتری حاضر می‌شود هرچقدر بخواهید بابت محصولتان پول بپردازد.

در کل نمی‌توان درآمد دقیقی را برای کسب و کارهای آنلاین غذا مشخص کرد. چون به صورت آنلاین فعالیت می‌کنید مشتریان شما نامحدود هستند. در یک کسب و کار فیزیکی درآمدتان بستگی به تردد محل فعالیت و تراکم جمعیتی منطقه دارد. اما در اینترنت این طور نیست و همه مردم ایران می‌توانند به مشتری شما تبدیل شوند.

راههای افزایش مشتری آشپزی اینترنتی

معمولا همه افراد بعد از راه‌اندازی کسب و کار آنلاین به فکر راههایی برای افزایش فروش محصولات و غذاهای خود هستند. چند روش موثر برای افزایش فروش کسب و کار آشپزی و غذا عبارتند از:

۱- حضور در همه جای اینترنت

بهترین راه افزایش مشتری و در نتیجه افزایش درآمد یک کسب و کار آشپزی این است که در چند شبکه مختلف فعالیت کنید. یعنی فقط به یک صفحه اینستاگرام یا وب سایت برای فروش غذا اکتفا نکنید. بهتر است برای کسب و کار خود یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید و در کنارش در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های فروش محصول هم فعالیت کنید. به این ترتیب کاربران بیشتری با کسب و کار و فعالیت شما آشنا می‌شوند.

۲- توجه ویژه به تولید محتوا

یکی دیگر از رموز موفقیت و کسب درآمد اینترنتی با آشپزی، تولید محتوا است. چه در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید و چه بخواهید فروشگاه اینترنتی بسازید حتما باید محتوای خوبی برای مخاطبان تولید کنید و نکات کلیدی در تولید محتوا را رعایت کنید . فعالیت در فضای مجازی فقط این نیست که محصولات خود را به مردم نشان دهید. باید ابتدا با مطالب جذاب آن‌ها را به سمت خود بکشانید و سپس محصولات و فعالیت‌تان را به آن‌ها معرفی کنید.

۳- اهمیت تبلیغات

تبلیغات و اسپانسرینگ تاثیر بسیار زیادی بر افزایش مشتریان و درآمد دارد. یکی از راههای کم هزینه و بسیار موثر برندسازی و جذب مشتری این است که نمونه‌هایی از محصولات خود را به صورت رایگان برای چهره‌های سرشناس اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بفرستید. سپس از آن‌ها بخواهید که کسب و کار شما را معرفی کنند. این روش تاثیر بسیار زیادی بر جلب اعتماد مردم دارد و خیلی زود مشتریان به سمت شما سرازیر می‌شوند.

دسته بندی شاخه های آشپزی در خانه

می توانید مخاطبان را به چند دسته تقسیم کنید و براساس نیازشان اینگونه عمل کنید:

– خانم هایی که تازه زندگی مشترک را شروع کردند و تجربه کمی دارند، علاقمند به یادگیری روش درست آشپزی هستند .

– افرادی که سلامت غذا برایشان اهمیت زیادی دارد و دوست دارند نحوه پخت غذای سالم را یاد بگیرند، تا از این روش به سلامت خانواده کمک کنند.

– گروهی که علاقه زیادی به شیرینی پزی دارند و دوست دارند این هنر را به صورت اصولی یاد بگیرند.

– اشخاص ورزشکار که علاوه بر سلامت غذا، کالری ، کربوهیدرات و پروتین غذایی برایشان مهم و حیاتی هست.

– افرادی که تزئین غذا برایشان اهمیت زیادی دارد و دوست دارند در کمترین زمان زیبا ترین تزئین را ارائه بدهند.

با مشخص کردن علایق عام افراد، می توانید شاخه آموزشی و کسب و کارتان را مشخص کنید و حتی تمام روش ها را به کار ببرید تا بتوانید مخاطبان زیادی را کنار خود داشته باشید.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی با آشپزی

در این مقاله سایت پول یابی به صورت کامل در مورد راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی آشپزی و خوراکی ها ، بحث و ایده‌های مناسب ارائه شد. توجه کنید موفقیت کسب و کارتان ، فقط به خودتان بستگی دارد. اگر به اندازه کافی تلاش کرده و زحمت بکشید حتما موفق خواهید شد. باید به مشتریان بابت سلامت غذاهایتان تضمین بدهید. مثلا  تصاویری از محل تهیه غذاها و خوراکی‌های خود را در سایت و شبکه‌های اجتماعی قرار دهید تا اعتماد مشتریان به شما و کیفیت کارتان بیشتر شود.

روش های مختلفی برای کسب درآمد اینترنتی با آشپزی وجود دارد که در کمترین زمان می توانید آنها را یاد گرفته و اجرایی کنید . داشتن محتوای مناسب و درست، در شاخه هنری آشپزی بسیار اهمیت دارد. بسیاری از افراد موفق شدند با تولید محتوای قوی درآمد خوبی به دست بیاورند. مثلا با گرفتن ویدیوی آموزشی از آشپزی خانگی می توانید محتوای خوب تولید کنید .

نکته آخر کسب درآمد اینترنتی با آشپزی این است که باید با داشتن چارچوب کاری ، خودتان را به مخاطبانتان ثابت کنید . راه های زیادی برای کسب درآمد از طریق آشپزی وجود دارد سعی کنید با توجه به روحیات خود وارد مسیری شوید که احساسات شما را هم تامین می کند. آشپزی یک جور کار هنری و کیمیاگری است البته با مواد غذایی که با عشق ترکیب شده باشند. اگر به دنبال یک فرصت کاری در خانه هستید، رویای آشپزیتان را فراموش نکنید.

مطلب پیشنهادی

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟

راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.