راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران می شود معمولا چند نوع واکنش را مشاهده می کنید. عده ای با حسرت به کسب درآمد از اینترنت نگاه می کنند و می گویند تا سرمایه بزرگ و کلانی نباشد امکان شروع درآمد اینترنتی وجود ندارد. گروه دیگر انجام کسب درآمد اینترنتی را سخت و مخصوص افراد دارای تخصص بالا می دانند.

در مقابل عده ای تصور می کنند که یک شبه می توان در اینترنت میلیاردر شد. تفکرات مختلف و گاه متضادی درباره شیوه کسب درامد از اینترنت وجود دارد. البته هر کاری سختی خاص خودش را دارد و اینترنت هم مثل سایر مشاغل و کسب و کارها ،سختی های خودش را دارد.

اما مزایا و امکاناتی که کسب درآمد اینترنتی دارد سایر بسترهای تجاری ، کمتر این مزایا را دارند . در این مقاله سایت پول یابی ضمن پرداختن به راههای کسب درآمد در ایران بدون سرمایه و یا با کمترین سرمایه ، به تعدادی از مشاغل اینترنتی ، خانگی و واقعی پردرآمد و پولساز دارای تخصص و فاقد مهارت اشاره می شود.

یادگیری راههای کسب درآمد در ایران

شرط رسیدن به موفقیت، در هر کاری تلاش و داشتن آگاهی کافی است و کسب و کار اینترنتی این دو فاکتور برای موفقیت را نیاز دارد. افزایش مخارج زندگی و هزینه‌های بالای معیشت، پایین بودن درآمد بسیاری از مشاغل ، کار زیاد و درآمد کم ، بعضی از افراد را به فکر یافتن شغل تازه و دوم انداخته است. معمولا افراد در راه اندازی شغل دوم ، به دنبال تحقق ایده های خود هستند تا آن را عملی کنند.

تحقق ایده نیاز به سرمایه اولیه بسیار زیاد دارد که اینجا دو مشکل وجود دارد اول نداشتن سرمایه کافی و دوم در صورت داشتن سرمایه ، احتمال ناکامی و از دست دادن سرمایه هم وجود دارد. از اینرو افراد به روش‌های کسب درآمد بدون سرمایه فکر می کنند تا ریسک کمتری را متحمل شوند. هرچند این کار، ایده هوشمندانه‌ای است، ولی باید آگاهی بیشتری نسبت به آن کسب کرد.

برای اینکه این ایده های بدون سرمایه و یا با حداقل سرمایه در ایران اجرایی شود، باید راههای کسب درآمد در ایران و چگونگی محقق کردن آنها را فراگرفت. شاید تصور شود کارآفرینی و راه اندازی کسب درآمد در ایران نیازمند به سرمایه‌ زیاد و همچنین مهارت فنی بالا دارد، ولی در عصر حاضر، مهم‌ترین نکته برای راه اندازی کسب و کارهای جدید و پولساز، داشتن خلاقیت و نوآوری است.

افرادی که به دنبال ایجاد یکی از کسب و کارهای جدید و پرسود در ایران هستند باید ابتدا به نیازهای جامعه و مخاطبان خود توجه کنند و بر اساس آن عمل کنند.

دسته بندی کسب و کارها در ایران

در یک تقسیم بندی و نگاه کلی ، کسب و کارهای کوچک پرسود که در ایران تاسیس شده‌اند، به سه دسته تقسیم‌بندی کلی می‌شوند:

الف : کسب و کارهای اینترنتی

ب : کسب و کارهای خانگی

ج: کسب و کارهای واقعی یا فیزیکی

این دسته بندی در قسمت مشاغل به بخش ها و اجزای کوچک تر تقسیم می شود که در ادامه برای آشنایی ، نمونه هایی از مشاغل قابل اجرا که با کمترین سرمایه و حتی بدون سرمایه قابلیت اجرا دارد ، آورده می شود.

توجه کنید که برخی از مشاغل ممکن است در بیش از یک دسته بندی قرار گیرد . مثلا ساخت لوازم زینتی جزو مشاغل خانگی محسوب می شود ولی می توان با ایجاد یک وب سایت ، کسب درآمد از اینترنت را تجربه کرد. طراحی وب سایت هم یک شغل اینترنتی است که افراد می توانند به جای فعالیت در بیرون خانه ، در منزل خودشان اقدام به طراحی سایت کنند.

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

الف : کسب و کارهای اینترنتی

یکی از روش‌های ایجاد کسب و کارهای جدید و پرسود و کسب درآمد در ایران استفاده از اینترنت و فضای مجازی است.

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی خیل عظیمی از مردم از اینترنت استفاده می‌کنند، در نتیجه نیازهای جدیدی در جامعه به وجود آمده است که تنها با تولید محصولات و خدمات جدید رفع می‎‎شوند و این نیازهای جدید راه‌های تازه‌ای هم برای کسب درآمد در ایران به وجود آورده‌اند.

کارآفرینان خلاق از اینترنت و این تقاضاهای جدید در جهت منفعت خود استفاده کرده و کسب و کارهای کوچک پرسود را به وجود آورده‌اند.

مزایای کسب درآمد اینترنتی

۱- نداشتن محدودیت‌های زمانی و مکانی

در کسب و کار اینترنتی، بدون حضور در زمان و مکان خاصی و حتی در سفر، در خواب و استراحت کسب درآمد می‌کنید. در هر جای دنیا که باشید می‌توانید کار خود را مدیریت کنید. این یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های کسب درآمد اینترنتی است.

۲- شروع کسب و کار با حداقل سرمایه

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به سرمایه زیادی نیاز ندارید. می‌توانید با گوشی، کامپیوتر، نوت بوک و یا استفاده از شبکه های مجازی، بدون هیچ سرمایه‌ای کسب در آمد اینترنتی کنید. البته شاید در بعضی موارد به سرمایه اندکی نیاز پیدا کنید.

مثلا ساخت وبسایت که آن هم با خرید ارزان‌ترین دامنه، هاست و قالب‌های فروشگاهی وردپرس می‌توانید کار خود را شروع کنید. نگران سرمایه زیاد نباشید.

۳- ارتباط مستقیم و متفاوت با مشتریان

دسترسی به مشتریان و مدیریت بسیار راحت آنها در کسب‌ و کارهای اینترنتی از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد. در این نوع کسب‌ و کارها، می‌توانید با مشتری خود حتی بعد از خرید ارتباط داشته باشید، نظر آنها را در مورد محصول خریداری شده، بدانید. با ارسال ایمیل و پیامک آنها را از محصولات جدیدتان آگاه کرده و یا آنها را از تخفیف‌ها و امکانات ویژه‌تان باخبر کنید.

۴- صرفه جویی در زمان

می‌توانید به جای هدر دادن وقت و انرژی‌ خود در پشت ترافیک و سر و کله زدن با افراد در خیابان‌های شلوغ، در اتاق خواب خود پای لپ‌تاپ بنشینید و کسب درآمد آنلاین را تجربه کنید. ساعت‌های هدر رفته بیرون از خانه را به کسب‌ و کار اینترنتی اختصاص دهید.

با این کار، هر زمان که بخواهید می‌توانید استراحت کنید. بین کارتان نرمش کرده، قهوه‌ای بنوشید و محیط کاری شادی را برای خودتان ایجاد کنید.

برحی اشتباهات در کسب و کارهای اینترنتی

هر کسب‌ و کاری مسائل و مشکلات خاص خودش را دارد. کسب‌ و‌ کار اینترنتی نیز این‌گونه است. در ادامه، چند اشتباه بزرگ که در کسب درآمد از اینترنت نباید مرتکب شوید، آورده می شود:

۱- شروع کار بدون هیچ برنامه ای

هیچ وقت بدون برنامه خاص و ترسیم نقشه راه، کسب و کارتان را شروع نکنید. اگر هدفی برای راه‌ اندازی کسب و کار نداشته باشید به جایی نمی‌رسید. بدون هدف حرکت نکنید. نقشه راه را برای خودتان ترسیم کنید. کسب و کارهای اینترنتی رقابتی هستند. هر چه هدفمندتر و شفاف‌تر قدم بردارید، امکان موفقیت بیشتر می‌شود.

۲- عجله در کسب درآمد اینترنتی

بیشتر افراد فکر می‌کنند همین امروز که کسب و کار اینترنتی خود را راه‌ اندازی کرده اند فردا باید به در آمد بالا برسند. یعنی کسب درآمد سریع و راحت بدون هیچ تلاشی برایشان محقق شود. اگر غیر از این چیزی سر راهشان سبز شود، بعد از مدتی خسته می‌شوند و از ادامه مسیر امتناع می‌کنند.

به طور یقین، هر کسب و کاری نیاز به زمان دارد تا در طول این مدت، میزان بازدهی خود را نشان دهد، نبایدعجله کنید. هر چند کسب درآمد اینترنتی شروع آسان و راحتی دارد ولی در ادامه مسیر، تنها با خرج کردن صبر و حوصله‌تان می‌توانید به موفقیت برسید.

۳- رها کردن شغل فعلی به خاطر کار اینترنتی

این اشتباه را برخی افراد شاغل مرتکب می‌شوند. معمولاً این افراد به دلیل هیجان اولیه سعی می‌کنند که از شغل اول خود استعفا داده و تمرکزشان را روی کسب و کار اینترنتی بگذارند. موفقیت در این روش، بسیار اندک است.

بهتر است شغل قبلی خود را ادامه داده و بخشی از زمان روزانه خودتان را به فعالیت در کسب و کار اینترنتی اختصاص دهید. پس از مدتی که در کار خود حرفه‌ای شده اید و به این نتیجه رسیدید که با تخصیص زمان بیشتر می‌توانید در آمد بالاتری داشته باشید، آن وقت از شغل قبلی انصراف دهید و تمام تمرکزتان را روی کسب درآمد اینترنتی بگذارید.

فهرست کسب و کارهای اینترنتی

روش‌های کسب درآمد در فضای مجازی بسیار زیاد و متنوع است که از بین مجموع این مشاغل اینترنتی ، برخی از راههای کسب درآمد در ایران که قابلیت اجرایی دارند عبارتند از:

۱- راه‌ اندازی وب سایت و فروشگاه

یکی از بهترین نقاط قوت اینترنت، امکان ایجاد یک وب‌سایت برای فروش محصولات در هر ساعتی از شبانه‌روز است. این امکان، مخصوصا برای سایت‌هایی که کالای فیزیکی ندارند به یک هدیه بسیار با ارزش تبدیل شده است. چون آنها می‌توانند حتی در زمانی که خواب هستند نیز با فروش محصولاتشان کسب درآمد کنند.

این موضوع برای کسانی که کالای فیزیکی یا خدمات را می‌فروشند – نه تا اندازه کالاهای دیجیتال – نیز برقرار است. اگر صاحب یک مغازه هستید، می‌توانید از ورودی‌های سایت خود که بیش از چند هزار نفر هستند سود کلانی کسب کنید.

اهمیت فروشگاه اینترنتی

اگر فقط چند دقیقه در اینترنت بچرخید، انواع مختلفی از فروشگاه‌های اینترنتی را مشاهده می کنید. فروشگاه اینترنتی، جزو کسب و کارهای جدید و پولساز برای افرادی است که با سرمایه‌ محدود قصد راه اندازی کسب درآمد در ایران را دارند.

مثال‌های مختلفی در این باره می‌توان زد، از وب‌سایت‌های مخصوص فروش محصولات متنوع گرفته که گاه اپلیکیشن‌هایی هم برای سهولت در خرید و حفظ مشتریان خود دارند، تا پیج‌ها و کانال‌های کوچک و بزرگ موجود در شبکه‌های اجتماعی که با تبلیغاتی محدود و کم هزینه محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

نکته‌ مهم در ایجاد چنین کسب و کارهای جدید و پرسود و کلا کسب درآمد در ایران، جلب اعتماد مشتریان است. اگر قصد دارید از طریق ایجاد فروشگاه اینترنتی کسب درآمد کنید، بهتر است پیش از هر کاری درباره‌ روش‌های تبلیغ، بازاریابی و جذب مشتری فروشگاه اینترنتی و شیوه حفظ مشتری آنلاین مطالعه کنید.

فروشگاه‌های اینترنتی نوعی از کسب و کارهای جدید و پرسود هستند که با وجود فقدان فضای فیزیکی و عدم دسترسی مستقیم به مشتریان، می‌توانند به یکی از پرسودترین روش‌های کسب درآمد در ایران تبدیل شوند.

۲- نوشتن برنامه ها و افزونه های کاربردی

دانش برنامه‌ نویسی یکی از برتری‌های آشکار در دنیایی است که روز به روز با تغییر کدها، رنگ تازه‌ای به خود می‌بیند. اگر به چندین سال قبل برگردیم و از زبان کسی که از آینده آمده برای مردم از گوگل و خرید آنلاین و کار در خانه بگوییم، احتمالا شاخ درمی‌آورند. با گسترش گوشی‌های موبایل هوشمند، بازار اپلیکیشن‌ها نیز حسابی پر رونق شده است.

امروزه هر کسب و کاری یک اپلیکیشن مخصوص به خود دارد و در آن اطلاع‌رسانی‌هایش را منتشر کرده و حتی محصولاتش را به فروش می‌رساند. شما می‌توانید با نوشتن اپلیکیشن‌های جذاب و کاربردی، بازار بزرگی را از آن خود کنید و حتی به یک برند قابل اعتماد تبدیل شوید.

در گوشه و کنار جهان تازه اپلیکیشن‌ها، به لطف سیستم‌های مدیریت محتوایی مثل وردپرس، جوملا و دروپال، فرصت‌های زیادی برای نوشتن برنامه‌های ریز و درشت و افزونه‌های کاربردی فراهم شده است.

با کمی خلاقیت و ترکیب آن با دانش برنامه‌ نویسی‌تان می‌توانید یک پشت‌بام پر از پول را پارو بزنید. چون برنامه شما یک بار نوشته می‌شود اما میلیون‌ها بار فروش می‌رود. به دنبال حفره‌ها باشید. سعی کنید با برنامه یا افزونه‌تان آن حفره‌ها را پر کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای شناخت ایده پولساز و سودآور

۳- راه‌اندازی پیج ها و کانال های جذاب

شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، تلگرام و اینستاگرام، بسترهای بسیار بزرگی برای معرفی شغل‌ها، انسان‌ها و سازمان‌ها هستند. اما همه مردم آن‌قدر زمان ندارند که هم به کسب و کار خودشان برسند و هم در شبکه‌های اجتماعی محصولات، خدمات و حتی خودشان را تبلیغ یا معرفی کنند.

در این بین است که می‌توانید به عنوان یک مدیر، هم سروسامانی به پیج و کانال دیگران بدهید و هم در آمدی از این راه داشته باشید.

اگر مطلبی برای آموزش دارید یا فکر می‌کنید که می‌توانید از خلاقیتتان برای تولید محتواهای جذاب استفاده کنید هر چه زودتر دست به کار شوید و در یک یا چند شبکه اجتماعی  کار خودتان را آغاز کنید، ضمن اینکه باید به اصول بازاریابی در شبکه های اجتماعی هم آشنا شوید.

کم‌کم وقتی که در این شبکه‌ها افراد زیادی عضو شوند می‌توانید از طریق گرفتن تبلیغات، درآمد بسیار خوبی داشته باشید.

همچنین می‌توانید کارهای هنری، انواع خدمات مثل آرایشگری، خیاطی و انواع غذاها، شیرینی‌‌ها و دسرها را در منزل تهیه کنید و از طریق پیج یا کانال خود به فروش برسانید.

علاوه بر اینها، حتماً اینفلوئنسرهای بسیاری را دیده‌اید که این روزها با تولید محتوا برای صفحات شخصی خود به مخاطبان بالایی رسید‌ه‌‌اند. اگر شما نیز چنین پتانسیلی در خود می‌بینید که بتوانید صفحه‌ای بسازید و ایدۀ جذابی را در آن بپرورانید، می توانید اقدام کنید.

۴- همکاری در فروش وب سایت ها

گاهی ممکن است مشتری داشته باشیم ولی جنس برای فروش در اختیار نداشته باشیم. در این وضعیت، بهترین کار همکاری در فروش با وب‌سایت‌ها می باشد. بسیاری از سایت‌های فروشگاهی، درصدهای قابل توجهی از فروش محصولاتشان را به همکاران فروش اختصاص می‌دهند.

این یک معامله دو سر سود است، چون هم آنها بازار فروش محصولاتشان را گسترش می‌دهند و هم شما به سود خالصی می‌رسید. مزیت‌های همکاری در فروش عبارتند از:

– رسیدن به سود خالص بدون نیاز به درگیر شدن با فرایندهای تولید و توزیع.

– عدم نیاز به انبار محصولات تولید شده.

– عدم نیاز به پشتیبانی محصول.

۵- فریلنسر یا آزادکاری.

از تب‌و‌تاب فروش محصولات فیزیکی و دیجیتالی که بگذریم به فروش مهارت‌ها می‌رسیم. اینترنت بستری را برای متخصصین فراهم کرده که می‌توانند بعد از ساعت‌های کاری معمولی‌شان، شغل دوم راحتی داشته باشند. شغلی که برای انجام آن نیازی به خروج از منزل ندارند. به این نوع از کسب و کار، فریلنسری گفته می‌شود.

کسب و کار فریلنسری آن‌قدر در جهان جا افتاده که تقریبا یک سوم بار کاری کشوری مثل آمریکا بر دوش فریلنسرها است. برای معرفی شدن به عنوان یک آزادکار با تجربه (همان فریلنسر) نیاز به صبر و تلاش صادقانه دارید.

به یاد داشته باشید که همیشه کار مورد علاقه خودتان را انجام دهید. در این صورت، نه تنها کیفیت کارتان غیرقابل مقایسه خواهد شد بلکه از تلاشی که دارید، خسته نمی‌شوید.

۶- آموزش مجازی

شاید تا به حال پیج‌ها و کانال‌های مربوط به آموزش موضوعات مختلف را در اینستاگرام و تلگرام دیده باشید،  وب‌سایت‌های تخصصی هم برای آموزش محتواهای متفاوت وجود دارد. اصل اول ، اداره‌ کسب و کارهای کوچک پرسود مانند پیج‎های آموزشی، داشتن مهارت و تخصص است.

برای کسب درآمد در ایران از طریق آموزش اینترنتی لازم نیست حتما مدرک دانشگاهی خاصی داشته باشید، برای مثال زنان خانه‌دار زیادی وجود دارند که با اداره‌ پیج‌های مربوط به آشپزی یا شیرینی‌پزی منبع کسب درآمدی برای خود ایجاد کرده‌اند.

وب‌سایت‌های مخصوص مشاوره و آموزش کنکور یا دروس مختلف هم در همین دسته جای می‌گیرند. آموزش اینترنتی یکی از راههای کسب درآمد در ایران است که پرطرفدار می باشد. درصد قابل توجهی از مردم، مهارت‌هایی قابل آموزش به دیگران دارند. اینترنت این امکان را برای آنها فراهم می‌کند که به سادگی بتوانند مهارت خاص خود را به تعداد افراد بیشتری آموزش دهند.

کافی است تنها یک بار، مهارت خود را در قالب فیلم، صدا و حتی به صورت متنی تهیه کنید و بارها آن را به فروش برسانید. حتی می‌توانید بروزسانی‌های جدیدی برای آموزش خودتان در نظر بگیرید و از این راه، خودتان را در صدر جدول آموزش آن مهارت نگه دارید.

۷- فروش ایده

یکی از روش‌های پنهان در آمد اینترنتی، فروش ایده است. این روش کسب درآمد در ایران خیلی مرسوم نیست ولی کم‌کم جایگاهش را به عنوان کسب و کار خلاقانه باز کرده است. در این روش، افرادی که متخصص هستند و ایده‌های بکر جذابی دارند می‌توانند ایده‌شان را بفروشند.

علاوه بر‌ این، شرکت‌هایی مانند شرکت‌های شتاب‌ دهنده استارت‌ آپ‌ها روی ایده‌ها سرمایه‌ گذاری می‌کنند و با دادن مبلغی برای سرمایه اولیه، به راه‌ اندازی کسب و کار فرد، سرعت می‌بخشند. فروش ایده جزو پردرآمدترین کسب و‌ کارهای اینترنتی بدون نیاز به سرمایۀ اولیه و یکی از راههای کسب درآمد در ایران ، تازه تاسیس و در حال رشد، محسوب می شود.

۸- تولید محتوا

کسب‌وکارهای بسیاری هستند که برای معرفی بهتر خدمات خود، به افرادی برای نوشتن متن، ساختن ویدئو و اینفوگرافیک نیاز دارند. اگر در این زمینه مهارت دارید می‌توانید در تولید محتوا موفق باشید.

۹- دورکاری

یکی از راههای کسب درآمد در ایران و یکی از کسب و کارهای جدید پرسود، دورکاری است که بیشتراز طریق اینترنت و فضای مجازی صورت می‌گیرد. معمولا دانشجوهایی که با وجود وقت محدود ، نیاز به کار دارند، افرادی که به دنبال کار دوم هستند و یا اشخاصی که به هر دلیلی توانایی و موقعیت کار در خارج از منزل را ندارند، از این روش برای کسب درآمد در ایران استفاده می‌کنند.

دورکاری شامل بسیاری از کارهای اینترنتی مانند: ساخت وب‎سایت، ترجمه، تولید محتوا، تایپ، ساخت پاورپوینت و… می‌شود. برای کسب درآمد از طریق این کسب و کار کوچک پرسود، حتی نیاز به سرمایه‌ اولیه هم ندارید و تلفن همراه و کامپیوتر شما تبدیل به وسیله‌ای برای کسب درآمد در ایران می‌شود.

۱۰- کسب درآمد از بورس

سرمایه‌ گذاری یا علم سرمایه‌ گذاری، انواع روش‌های کار کردن با پول را شامل می‌شود. یکی از این روش‌های داغ و پرجنب‌وجوش ، بازار بورس است.

برای اکثر ما، بورس، همچنان در ردیف واژه‌های تازه و مشکوک، جا خشک کرده است. با استفاده از آموزش‌ بورس می‌توانید به صورت مجازی وارد بازار بورس شوید و بدون اینکه ریالی پول جابه‌جا کنید، از صفر تا صد سرمایه‌ گذاری در بورس را یاد بگیرید، معامله انجام دهید، با فضای بورس آشنا شوید و بعد از اینکه مطمئن شده اید، می‌توانید از بورس کسب درآمد کنید، به سراغ بازار واقعی بورس بروید.

دقت کنید که اگر شروع کسب درآمد در بورس با سرمایه کم باشد، ضرر نمی‌کنید، اگر هم ضرر کردید در عوض نبض بازار را به دست می‌گیرید و تجربه کسب می‌کنید. اگر به سود رسیدید، در طول زمان سودتان را افزایش دهید، آهسته حرکت کنید. شما می‌توانید بدون حضور در تالار بورس، درآمدزایی از آن را آغاز کنید.

۱۱- راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل

کمی بالاتر درباره مشاغل برنامه نویسی به اهمیت اپلیکیشن اشاره شده است به دلیل اهمیت زیادش در اینجا، مجددا و به طور ویژه بررسی می شود. اپلیکیشن موبایل به نسبت وب‌سایت‌ها در دسترس‌تر است و هر شخصی که بتواند با گوشی هوشمند خود کار کند، می‌تواند اپلیکیشن شما را داشته باشد. به همین دلیل بازار اپلیکیشن‌های موبایل امروزه بسیار داغ است و ایده‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند در قالب اپلیکیشن، توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گیرد.

معمولاً اپلیکیشن‌های خدماتی بهترین گزینه برای راه‌اندازی است، اگر ایده‌ای دارید که می‌تواند به مردم در انجام کارها کمک کند از همین لحظه برای راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل برنامه‌ریزی کنید. اگر خودتان ایده‌ای دارید اما توانایی برنامه‌نویسی اپلیکینش‌های اندروید یا ISO را ندارید، از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

۱۲- تدریس آنلاین

یکی دیگر از راههای کسب درآمد در ایران برگزاری سمینار‌ها و کلاس‌های مجازی باشد. تقاضا برای مدرسان اینترنتی بسیار زیاد است، اگر در زمینه‌ای تخصص دارید می‌توانید به یک معلم مجازی و مدرس اینترنتی تبدیل شوید.

تنها چیزی که نیاز دارید این است که در زمینه‌ کاری و شغلی خود حرفه‌ای باشید. مثلا اگر در زمینه‌ کسب و کار اینترنتی فعالیت می‌کنید می‌توانید با برگزاری یک وبینار مجازی به در‌‌آمد میلیونی بسیار زیادی برسید.

وبینار Webinar از عبارت Web-based seminar گرفته شده و به کلاس، دوره، سمینار یا هر رویداد آنلاینی گفته می‌شود که در محیط وب و با استفاده از اینترنت بصورت کاملا آنلاین، زنده، تعاملی و دو طرفه در یک زمان مشخص برگزار می‌شود.

۱۳- بازاریابی آنلاین

شغل بازاریابی اینترنتی این روزها خیلی فراگیر شده است. در بازاریابی اگه بتوانید با استفاده از فنون فروشندگی مشتری‌ها را جذب کنید و فروش محصول را بالا ببرید، پورسانت خوبی دریافت می‌کنید. بازاریاب‌های موفق بعضاً تا ماهی ۱۰ میلیون تومان هم درآمد دارند. امروزه با رشد کسب و کارهای آنلاین، بازاریابی تلفنی جایگزین بازاریابی فیزیکی شده است.

ب: کسب و کارهای خانگی

حتی اگر به اینترنت دسترسی ندارید، باز هم می‌توانید کسب و کارهای کوچک پرسود خود را در خانه راه‎اندازی کنید. بعضی از راههای کسب درآمد در ایران از طریق کارهای خانگی عبارتند از:

۱- خیاطی در خانه

این کار معمولا مخصوص زنان خانه‎دار است. سرمایه‎ زیادی برای راه‎اندازی یک خیاطی کوچک نیاز نیست و به مروز زمان و با کسب درآمد بیشتر می‌توان این کار را توسعه داد.

حتی در صورتی که خیاطی هم بلد نباشید، می‌توانید برای  کسب درآمد در ایران از طریق این روش، از کلاس‌های آموزشی استفاده کنید. زیرا خیاطی از کسب و کارهای کوچک پرسود است و هر هزینه‌ای که کرده باشید در نهایت به صورت سود به شما بازمی‌گردد.

۲- ارائه خدمات خاص

اصل کارآفرینی به شناخت و درک نیاز بازار وابسته است. یکی از این کسب و کارهای جدید و پرسود به تازگی در کشور رواج یافته است و از طریق آن می‌توان منفعت زیادی کسب کرد.

برای مثال زنان شاغلی که فرصت انجام کار منزل را ندارند معمولا ترجیح می‎دهند بعضی از مواد غذایی را مانند سبزی خرد شده، مربا، لواشک طبیعی و… که درست کردن آن‌ها وقت‎گیر است، از بیرون تهیه کنند.

افراد با تشخیص به موقع این نیازها می‌توانند به چنین تقاضایی پاسخ مناسب دهند و به عنوان یک منبع کسب درآمد در ایران از آن استفاده کنند. به تدریج و با افزایش ارتباطات اجتماعی و افزایش مشتریان، این کسب و کارهای جدید و پرسود هم توسعه می‎یابند.

۳- کاشت و فروش گیاهان

برای کسب درآمد در ایران از طریق این کار فقط به سرمایه‌ای اندک و تعدادی گلدان یا باغچه‎ای کوچک نیاز دارید. این روزها به دلیل افزایش آلودگی هوا و رواج آپارتمان نشینی، علاقه‌ مردم به گل و گیاه هم افزایش یافته است.

با پرورش گیاهانی خاص مانند کاکتوس که به دلیل عدم نیاز به رسیدگی زیاد محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، می‌توانید کسب و کارهای کوچک پرسود خود را تاسیس کنید.

۴- ساخت صنایع دستی

یکی از راههای کسب درآمد در ایران ، ساخت جواهرات، کیف، کفش، مجسمه، وسایل تزئینی و سایر وسایلی که امکان ساخت آن‌ها به صورت کم هزینه وجود دارد، می باشد. در اکثر مناطق ایران و به ویژه روستاها بافت و کسب درآمد از فرش بافی به عنوان یک شغل خانگی پولساز رواج دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مشاغل پردرآمد بازار کار ایران

اگر فقط ذره‎ای خلاقیت و سلیقه داشته باشید، می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید. محصولات خود را هم می‌توانید به فروشندگان محلی بفروشید و یا وارد فضای جادویی و مشگل‌گشای اینترنت شوید.

۵- تهیه غذای خانگی

صرف غذا از نیازهای اولیه بشر است. این روزها افراد بسیاری به دلیل مشغله زیاد، زمان کافی برای طبخ غذا ندارند. از آن گذشته، خوردن غذای «مامان‌پز» چیز دیگری است.

می‌توانید از مهارت‌تان در آشپزی استفاده کنید یا حتی میوه‌های خشک در اختیار مشتریان بگذارید و یا اینکه به تهیه مواد ضروری در طبخ غذا مانند سبزی سرخ‌کرده، بادمجان‌سرخ‌کرده، رب‌گوجه، رب انار و غیره بپردازید.

ج : کسب و کار واقعی و فیزیکی

مشاغل واقعی و فیزیکی زیادی وجود دارند که از آینده کاری خوبی برخوردار خواهند بود و چشم انداز آن‌ها روشن است. توجه کنید که برخی شغل‌ها بر اساس تغییر زمان و شرایط، مدام در حال عوض شدن هستند. برای نمونه فعالان صنعت گردشگری درآمد بسیار خوبی داشتند اما با آمدن ویروس کرونا بسیاری از آنها ورشکسته شدند و یا با درآمد کمتری برای بقا می‌جنگند.

برخی از مهم ترین کسب و کارهای واقعی عبارتند از:

۱- توریسم درمانی

به دلیل پایین بودن هزینه‌های درمانی، مخصوصاً دندانپزشکی و جراحی زیبایی در ایران، از کشورهای مختلفی برای انجام عمل‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند. همین موضوع موجب شده تا صنعت توریسم درمانی شکل بگیرید.

جراحی زیبایی در سرتاسر دنیا متقاضی بسیاری دارد و به همین دلیل پردرآمدترین شغل در دنیا و بالطبع در ایران است. احتمالاً در اطراف خودتان کسانی را دیده‌اید که عمل بینی یا جراحی زیبایی دیگری انجام داده‌اند یا ممکن است شما که این مطلب را می‌خوانید یکی از عمل‌های زیبایی را انجام داده باشید.

۲- صنعت گردشگری

صنعت گردشگری ایران را اصلا نباید فراموش کنید. یکی از شغل‌هایی که در گذشته خیلی کم مورد توجه عموم قرار داشت صنعت گردشگری ، بخصوص در بخش بومگردی بود.

ایران خوشبختانه دارای یکی از فراوان‌ترین مکان‌های گردشگری جهان است، از طرفی مردم جهان دوست دارند که حتماً در هتل‌های چند ستاره اقامت کنند و توجه ویژه‌ای به بوم گردی دارند که شرایط این نیز در ایران فراهم است. اما نکته‌ای که می‌تواند شما را پولدار کند تفاوت قیمت ریال و دلار است. هرچقدر که قیمت دلار بالاتر رود برای شمایی که از گردشگر خارجی پذیرایی می کنید، شرایط بهتر خواهد بود.

۳- راهنمای تور (تور لیدر)

به سفر و گردشگری علاقه‌مندید؟ با توجه به افزایش آمار ورود گردشگران به کشور به خصوص در شهرهای گردشگرپذیر همچون شیراز و اصفهان بازار تور لیدرها به خصوص راهنمای توریست‌های خارجی بسیار داغ شده است.

راهنمای گردشگر یا تورلیدر شخصی است که با آشنایی و تسلط کامل بر نقاط گردشگری یک شهر از جمله اماکن تاریخی، بازارهای تجاری، جاذبه های طبیعت و … خصوصیات و تاریخچه مربوط به این اماکن را برای گردشگرانی که به آن محل سفر می کنند، توضیح داده و معرفی کند.

۴- وکالت

وکالت شغل جالب و سختی و البته هیجان انگیزی است. رشته تحصیلی وکالت در بین دانشجویان پرطرفدارین رشته‌های دانشگاهی است و در ایران نیز وکالت شغلی یک شغل پردرآمد به حساب می‌آید. شاید هدف شما برای انتخاب این رشته پولدار شدن باشد ولی باید همیشه یادتان باشد که این شغل به شما این فرصت را می‌دهد که بتوانید حق پایمال شده دیگران را بگیرید و عدالت را ایجاد کنید و بعد کسب درآمد را محقق گردانید.

۵- کشاورزی و دامپروی نوین

با پیشرفت تکنولوژی، افزایش جمعیت و روش‌های نوین، کشاورزی به یک شغل مهم در سراسر جهان تبدیل شده است و ایران نیز به خاطر داشتن زمین‌های فراوان می‌تواند محل مناسبی برای کشاورزی پیشرفته باشد.

اگر کسی به رشته کشاورزی و به طور عام کسب و کار روستایی علاقه دارد می‌تواند با سرمایه گذاری در این بخش و استفاده از علوم جدید در جهان ارزش افزوده فوق‌العاده‌ای در این شغل ایجاد کند. تنها مشکل کشاورزی در ایران کمبود آب و خشکسالی است که آن هم با بکارگیری و مدیریت شیوه‌های نوین آبیاری قابل حل است.

برای مثال نگاهی به آمار مصرف مرغ در ایران بیاندازید، تولید مرغ یکی از آن دسته شغل‌های زیر مجموعه کشاورزی است که این روزها هرچقدر که تولید شود بازار فروش آن وجود دارد.

۶- واسطه‌گری (دلالی)

شغل واسطه‌گری یا دلالی در هر زمینه‌ای یکی از کم زحمت‌ترین و پر سودترین مشاغل در ایران به شمار می‌آِید. شغل واسطه‌گری نه سرمایه نیاز دارد و نه اطلاعات و آموزش خاصی. برای کسب درآمد فقط کافی است که برای چیزهای مختلفی مثل خانه، ماشین و… مشتری پیدا کنید.

۷- توزیع مواد غذایی

مواد‌غذایی همیشه پرسود است. از آنجایی که خوراک از نیازهای اولیه هر انسانی است پس در هر شرایطی باید این نیاز برآورده کرد. به خاطر همین نیاز ساده، این شغل ، و هر حرفه‌ای که با مواد‌غذایی در ارتباط است، همیشه بازار خودش را دارد و درآمد و سود بالایی هم دارد.

منظور این نیست که یک کارخانه مواد‌غذایی راه بیندازید، کمی بیشتر فکر کنید. می‌توانید به خدمات جانبی که کارخانه‌های مواد‌غذایی نیاز دارند هم فکر کنید و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. به‌طور مثال این روزها صنعت بسته‌بندی از خود مواد‌غذایی هم بیشتر اهمیت دارد و مردم بیشتر جذب بسته‌بندی‌های خاص و متفاوت می‌شوند.

بهتر است به‌ دنبال یک یا چند ایده کسب و کار خوب باشید و در یک کارگاه کوچک به بسته‌بندی با طراحی‌های مخصوص خودتان بپردازید.

به راحتی می‌توان با استفاده از ظرفیت خالی کارخانه‌ها یا کارگاه‌ها‌یی که پروانه بهداشت دارند، حبوبات و ادویه‌جاتی مثل فلفل، دارچین، زردچوبه و… را به‌صورت سفارشی تحویل گرفت و آن‌ها را با بسته‌بندی‌های خود و با برند خاص خودتان در بازار خاصی چون پادگان‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و… توزیع کرد.

۸- جراح زیبایی پردرآمد‌ترین شغل دنیا

اگر نگاهی گذرا به مردم کوچه و خیابان بیندازید متوجه خواهید شد که جراحی زیبایی چقدر بین جوانان و بخصوص خانم‌ها مرسوم شده است و تقریبا از هر ۱۰ نفر ۴ نفر به سراغ این موضوع می‌روند که این نیز سبب افزایش ثروت جراحان زیبایی شده است. جراجی زیبایی به دلایلی یکی از شیوه های پولساز و راههای کسب درآمد در ایران است که به قول معروف کارشان سکه می باشد.

۹- آرایشگری بهترین شغل پردرآمد زنان

یکی از پولساز‌ترین مشاغلی که یک خانم می‌تواند انجام دهد انجام خدمات آرایشگری است. آرایش و گریم عروس، کاشت ناخن، پاکسازی پوست، اکستنشن و… در حال حاضر در کشورمان طرفداران زیادی دارد و آرایشگرانی که بتوانند مشتری ثابت و روزانه برای خود بیابند می‌توانند به راحتی یک ثروت خوب کسب کنند.

۱۰-  راه‌اندازی آشپزخانه

بسیاری از مردم برای وعده‌های غذایی از بیرون غذا تهیه می‌کنند، افرادی که تعداد وعده‌های غذایی بیشتری از رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها سفارش می‌دهند همیشه سعی می‌کنند بهترین آن‌ها را انتخاب کنند. پس آشپزخانه‌هایی که از نظر کیفیت غذا و سرویس‌دهی عملکرد خوبی دارند، درآمد خوبی نیز خواهند داشت.

اگر به شغل آشپزی علاقه دارید و می‌توانید غذای سالم و خوشمزه بپزید و یا شخصی را می‌شناسید که می‌تواند به عنوان سرآشپز به شما کمک کند، راه‌اندازی آشپزخانه می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد.

۱۱۰- مشارکت در کسب و کار (سرمایه گذاری خطرپذیر)

یکی از راه‌های جالب برای کسب درآمد بدون سرمایه، مشارکت در کسب و کار دیگران است که به آن سرمایه گذاری خطرپذیر هم می گویند.

در این روش بدون اینکه شخصا کسب و کاری را راه‌اندازی کنید، تنها با گذاشتن مبلغ مشخصی در سود و زیان تجارت دیگران شریک می‌شوید. در صورت انتخاب کسب و کار درست و داشتن آگاهی از روش‌های نوین سرمایه‌ گذاری، می‌توانید سود زیادی از این روش به دست آورید.

۱۲- کسب درآمد از اجاره‌ همه‌چیز

یکی از راههای کسب درآمد در ایران اجاره دادن است. این روش جدیدی نیست و همچنان یکی از بهترین راه‌های در آمد زایی به شمار می‌رود. از روزگاران خیلی دور، صاحبان ملک با اجاره دادن خانه مسکونی، تجاری، زمین کشاورزی، ویلا و باغ، کسب درآمد می‌کردند.

شما هم می‌توانید در کنار شغل اصلی خود، چیزهایی که دارید را اجاره دهید و ماهیانه مبلغی دریافت کنید. اجاره دادن خودروی شخصی، ماشین آلات ساختمانی و صنعتی هم می‌تواند منبع خوبی برای کسب درآمد باشد. می‌توانید با شرکت‌های کرایه اتومبیل یا به صورت شخصی با افرادی که کارشان رانندگی است قرارداد ببندید. حتی می‌توانید کتاب یا محصولات فرهنگی‌تان را برای مدتی اجاره دهید.

برای این کار باید موتور خلاقیتتان را روشن کنید. مثلا ایجاد یک کتابخانه عمومی در مجتمع‌های مسکونی یا محله‌ها با کتاب‌هایی که از شما یا همسایه‌هایتان تشکیل می‌شود راهی مفید برای پول درآوردن از کتاب‌هایی است که مدت‌ها در حال خاک خوردن بود‌ه‌اند.

۱۳- رانندگی در تاکسی های اینترنتی

افراد زیادی هستند که حتی بدون اینکه سررشتۀ چندانی از فضای مجازی داشته باشند، از مهارت رانندگی‌شان استفاده می‌کنند و در تاکسی‌های اینترنتی مشغول به کار می‌شوند.

این روزها به دلیل کاهش استفادۀ مردم از پول نقد، امکان پرداخت آنلاین در تاکسی‌های اینترنتی و پیدا‌کردن نزدیک‌ترین راننده، تمایل به استفاده از این سیستم خدمت‌رسانی بیشتر شده است. در این خصوص می‌توان به تاکسی‌های اینترنتی پرطرفداری چون «اسنپ» و «تپسی» اشاره کرد.

۱۴- کسب درآمد از سایر مشاغل دنیای واقعی

راه‌های زیادی برای اینکه خودتان بتوانید کسب‌وکاری بدون سرمایه در دنیای واقعی بیافرینید، وجود دارد که می توانید انتخاب کنید مثلا : نگهداری از سالمندان ، نگهداری از کودکان ، نگهداری از حیوانات خانگی ، انجام تعمیرات ساختمان و وسایل خانه ، ارسال بسته و غذا با ماشین و یا دوچرخه شخصی ، فروش لباس‌های دست‌دوم و یا استفاده شده و… از جمله این موارد می باشند.

سخن پایانی راههای کسب درآمد در ایران

با در نظر گرفتن کسب و کارهای کوچک پرسود موجود در سه دسته‎بندی بالا ، می‎توان گفت هر کسی می تواند با توجه به علاقه و تخصص خود یکی از آنها را انتخاب کند و شروع به کسب درآمد اینترنتی و یا غیر اینترنتی کند. هرچه خلاقیت بیشتری به خرج دهید، شانس بیشتری در جلب مشتری دارید. مجموع مشاغلی که برای سه دسته بندی فهرست شد ، جهت آشنایی بوده و با توجه به یکی از فاکتورهای: کسب و کارهای بدون سرمایه ، دارای مهارت بالا و تخصصی ، پردرآمد و پولساز و یا زودبازده نام برده شده است.

با بالارفتن هزینه‌های زندگی و تلاش افراد برای پیدا‌کردن شغلی با درآمد بالاتر، ایدۀ راه‌اندازی کسب‌وکاری که با کمترین هزینه بتواند بالاترین بازده را بدهد، آرزوی هر کسی می باشد. توصیه می شود، چشم‌بسته قدم برندارید و دانش‌تان را افزایش دهید. در عصر مدرن، اینترنت روش ارتباطی مؤثری برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان است؛ بنابراین اگر با آن آشتی کنید، در بازاریابی موفق‌ترید.

البته از داشتن برگ برنده حرف می‌زنیم و ناآشنایی با فضای اینترنت، مانع راه‌اندازی کسب‌وکار نمی‌شود. چه بسیارند افراد مستعدی که با مغزهای پر از ایده، آرزوی راه‌اندازی کسب‌وکاری با امضای خودشان را دارند و از دست‌های خالی‌شان می‌ترسند. با افزایش دانش و آگاهی هرچه بیشتر دربارۀ کسب‌وکارهای بدون سرمایه و راهکارهای هوشمندانۀ رسیدن به موفقیت در ایران ، وارد کسب و کار دلخواه خود شوید.

مطلب پیشنهادی

ایده کسب درآمد و کاریابی ، ایده کسب و کار ، ایده های پول ساز در خانه ، ایده پولساز اینترنتی ، یافتن شغل و کار ، ایده های خلاقانه کسب و کار

ایده کسب درآمد و کاریابی

هدف از ایجاد تایپ و عنوان ایده کسب درآمد و کاریابی ، معرفی کسب و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.