اولین راه ثروتمند شدن

شاید برایتان جای سوال باشد که اولین راه ثروتمند شدن چیست و چه راههای برای کسب پول و ثروت وجود دارد؟ قبل از پرداختن به اصل موضوع ، علاقه دارم تا بگویم بر خلاف تصور اشتباهی که در جامعه ما سالهاست رواج می دهند و اینکه پول و ثروت خوب نیست ، باید بگویم اتفاقا پول و ثروت اگر از راه مشروع و حلال به دست آید خیلی خوب و ارزشمند است.

کسب پول و ثروت موجب افزایش رفاه عمومی و بالا رفتن آسایش و رواج خوشی می شود. اگر نگاهی به کشورهای ثروتمند دنیا بیندازید به درستی این ادعا پی خواهید برد. فقر به دنبال خود هزار و یک مشکل و معضل می آورد. به دلیل اینکه دانستن اولین راه ثروتمند شدن از نظر فکری و انگیزه ای فرد را به سمت جلو هل می دهد در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا به این موضوع بپردازم.

اولین راه ثروتمند شدن

البته قبول و حتی ایمان قلبی دارم که زندگی یک موهبت الهی است که نصیب ما شده و هدف از زندگی کردن کسب پول نیست بلکه پول ابزار و وسیله است. هدف از زندگی ، پرستش خداوند متعال ، عشق ورزیدن و محبت کردن ، تشکیل خانواده ، روابط شخصی و اجتماعی ، یادگیری و بالیدن می باشد. بخشی از این بالیدن ، آموختن تعادل بین بخش های مختلف زندگی می باشد. پول ، طلا ، ثروت مثل سلامتی و معنویت بخشی از این تعادل و قرینگی محسوب می شود.

در جامعه افرادی که مسئولیت مسائل مادی و مالی را نمی پذیرند زندگیشان از حالت عادی و متعادل خارج است. به قول پزشکی که گفت: « کسی که به فکر سلامتی اش نیست بعدها در زندگی باید بیشتر از هر چیزی در مورد آن فکر کند .» واقعا هم اینگونه هست. در مورد کسب پول و ثروت هم اینگونه است اگر به دنبال کسب ثروت نباشد زندگی و اجبار ، او را به آن سمت خواهد کشاند.

ضرورت سلامت مالی

واقعیت این است آنهایی که در مورد پول وسواس و حساسیت بالایی دارند، میلیونر و یا میلیاردر نیستند بلکه وسواسی‌ترین افراد در رابطه با پول و ثروت، کسانی هستند که با درآمدی بخور و نمیر و در سطح پایین زندگی می‌کنند. برای آنها که خود را اسیر پول کرده‌اند، زندگی معنی دیگری جز پول ندارد. برای آنها چیز دیگری جز پول نیست. برای اینکه واقعا خوشبخت باشید، باید زندگی‌تان متعادل باشد . خوشبختی در رعایت اعتدال است.

اولین راه ثروتمند شدن ، شیوه کسب ثروت ، کسب پول فراوان
اولین درس و گام برای کسب ثروت و پول ، تصمیم گیری برای ثروتمند شدن است .

رعایت سلامت مالی شباهت زیادی به سلامت جسمانی دارد، به عبارت دیگر، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید و بدون درد ، استرس و نگرانی زندگی کنید. راهش این است : تصمیم بگیرید که ثروتمند شوید.

بر خلاف تصور برخی ، پول معجونی قدرتمند و تاثیر گذار است و بسیاری از مشکلات و دردها را درمان می‌کند. با داشتن پول می‌توانیم لوازم زندگی و رفاه را فراهم کنیم و به آنها که دوست‌شان داریم آسایش بدهیم. غذایی بهتر و سرپناهی راحت تر و تحصیلات بهتر و مراقبت‌های پزشکی مناسب تری برای خود داشته باشیم.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اصول موفقیت در کسب و کار

ضرورت کسب پول و ثروت

با پول می‌توانیم والدین‌مان را بازنشسته کنیم و برای دیگران شغل و درآمد مهیا سازیم. در شرایط سخت اقتصادی با پول می‌توانیم به یاری دوستان‌مان بشتابیم و برای کودکان بی‌سرپرست و آنهایی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند پناهگاهی ایجاد کنیم و یا از آنها حمایت های لازم را داشته باشیم. پول و ثروت به شما اجازه می‌دهد که دنیا را ببینید مسافرتهای متعدد داشته باشید، ثروت به شما آزادی انتخاب می‌دهد و فرصت‌های بی‌نظیری در اختیارتان می‌گذارد.

پول به هیچ عنوان چیز بدی نیست. به قول جرج برنارد شاو،  نداشتن پول، ریشه‌ همه‌ بدی‌هاست. ثروتمند بودن برای شما چه معنایی دارد؟ تعریف آن برعهده‌ خودتان است. ثروتمند بودن برای من، حالتی است که دیگر مجبور نیستید به پول فکر کنید.

خبر خوش این است که به طور عمده، ثروتمند و پولدار بودن یا نبودن به انتخاب افراد بستگی دارد. هر کسی می تواند بخشی از مشکل (افراد فقیر)، یا بخشی از راه‌حل (افراد ثروتمند که به دیگران کمک می‌کنند) باشید. این اولین چیزی است که باید بیاموزید.

تفکر درست ثروتمند شدن

اولین راه ثروتمند شدن ، تصمیم گیری برای ثروتمند شدن است. البته قبل از اینکه در تصمیم به ثروتمند بودن تغییری در زندگی‌تان ایجاد کنید، باید همه چیزهایی که ممکن است رسانه‌ها یا جامعه در مورد ثروتمند بودن به شما بگویند را دور بیندازید. برای مفهوم ثروتمند بودن باید تصویر جدیدی ساخته شود، تصویری که اغلب دیده می‌شود، زندگی پرزرق و برق، ولخرجی و رفتار مالی غیر مسئولانه است.

 رسانه‌های جمعی این کاریکاتور را به طور دائم بازسازی می‌کنند و به عنوان نمونه بر درصد اندکی از افراد ثروتمند تمرکز کرده‌اند و در واقع فریاد می‌زنند، شیوه‌ی زندگی افراد ثروتمند و مشهور چنین است. در حالی که این افراد، مواردی استثنا در بین ثروتمندان هستند. پس واقعیت چیست؟

پروفسور توماس جی استانلی در دو کتاب « ذهن میلیونر » و « میلیونر همسایه‌ شما » نشان داده که میلیونرهای امروزی، به طرز قابل ملاحظه‌ای صرفه‌جو و در رابطه با خرج کردن ثروت و پول محتاط هستند. در حقیقت، در بسیاری از موارد فرزندان آنها از میزان ثروت این افراد اطلاعی ندارند.

زندگی کردن با شیوه زیاده‌روی، ولخرجی و تلف کردن پول کاملا متضاد با ثروتمندشدن است. بسیاری از افرادی که تلاش می‌کنند تا همه بدانند ثروتمند هستند، همین‌کار را می‌کنند.

تصمیم گیری برای ثروتمند شدن

نیت و تصمیم‌گیری برای ثروتمند شدن چنان ساده و بدیهی است که سادگی آن می‌تواند دلیلی برای شکست افراد در دست یافتن به ثروت باشد. آغاز همه‌ سفرها و کارها یک تصمیم است و مانند همه موارد دیگر، همواره قدم اول، مهم‌ترین قدم و البته ساده‌ترین قدم است. ناپلئون هیل در کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» گفته است: «ثروتمندان کار را با یک حالت فکری آغاز می‌کنند، با هدفی مشخص، بدون کار سخت یا کم کاری»

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سخنان انگیزشی کسب درآمد

پس باید تصمیم بگیرید و متعهد شوید . در مورد تعهد، چیزی کاملا نیرومند وجود دارد. متعهد بودن به یک طرح یا یک تفکر، نیرویی در بردارد که می‌تواند بر ذهن ناخودآگاه افراد تاثیر بگذارد و شخص را به هدفی که تعیین کرده برساند. در واقع ، همین که تصمیم بگیرید چیزی داشته باشید، ذهن به صورتی ناخودآگاه شروع به خلق واقعیتی می‌کند که برای دست‌یابی به آن چیز ضروری است.

عکس این مطلب نیز در مورد انسان ها صادق است. اگر باور داشته باشیم که نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم، نمی‌توانیم. اگر فکر کنیم که شکست می‌خوریم، به احتمال زیاد شکست خواهیم خورد.

بخواهید که ثروتمند شوید

انسان دارای نیروی اراده و خواستن است که کوه را جابجا می کند. نیروی خواستن، فراتر از همه چیز است. شما این توان را دارید که از همین حالا اولین قدم را به سوی ثروت و کسب پول بردارید. به خودتان ایمان داشته و تصمیم بگیرید که ثروتمند باشید. تصمیم خود را با صدای بلند اعلام کنید، سپس آنرا روی یک کارت یا تابلو بنویسید: من تصمیم گرفتم ثروتمند باشم و می شوم.

کارت و یا تابلو را نزدیک تختخواب یا آینه‌ دستشویی قرار دهید. هر روز صبح به آن نوشته نگاه کنید و کلماتش را بخوانید و تکرار کنید، شب که مسواک می‌زنید یا به رختخواب می‌روید باز هم آنرا بخوانید مرتب تکرارش کنید. یک نسخه از این شعار را در کیف‌ پول‌تان و در کنار کارت اعتباری‌تان قرار دهید. به مدت سه ماه هر روز این نوشته را بخوانید.

مطمئن باشید پس از مدتی تاثیر آن را خواهید دید. حداقل تاثیرش این است که اینک شما تصمیم گرفته‌اید شیوه‌ زندگی‌تان را تغییر دهید و این یک تحول بزرگی محسوب می شود. کلید موفقیت در کسب و کار و زندگی رعایت این قوانین ساده ولی تاثیرگذار است.

سخن پایانی اولین راه ثروتمند شدن

از آنچه که در بالا گفته شد تمامش را در یک جمله می توان خلاصه کرد و آن اینکه ، اولین راه ثروتمند شدن ، تصمیم گیری برای ثروتمند شدن است. چیز بسیار ساده و اولین کار برای کسب پول و ثروت این است که ، تصمیم بگیرید که ثروتمند شوید . تا نخواهید و اراده نکنید اتفاقی رخ نخواهد داد .

همه چیز از درون افراد و به نسبت تصمیم و اراده آنها شروع می شود. مطمئن باشید بزرگترین ثروتمندان دنیا اگر نگاهی به زندگیشان بیندازید از اول قصد و تصمیمی جز کسب ثروت نداشتند و این تصمیم را عملی کردند . اندیشه و فکر است که چون موتور محرکه اشخاص را به سمت جلو می کشاند. پس برای ثروتمند شدن اولین ، ساده ترین و مهم ترین اصل این است : تصمیم بگیرید که ثروتمند شوید.

مطلب پیشنهادی

باور اشتباه درباره درآمد اینترنتی ، باورهای غلط مالی ، ساخت باورهای جدید ، باورهای منفی و محدود کننده

باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی

در هر فعالیت و کسب و کاری اعم از اینترنتی و یا سنتی همیشه باورها …

2 دیدگاه

  1. من تصمیم گرفتم ثروتمند شم و میشم . ممنون

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      همین که تصمیم و اراده برای این کار گرفته اید مطمئن باشید می توانید ثروتمند شوید.
      کسب ثروت و درآمد از همین اولین گام یعنی تصمیم گرفتن، شروع می شود.
      امیدوارم روزی ثروتمند و سخاوتمند شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.