فتح صفحه اول گوگل

رسیدن و فتح صفحه اول گوگل آرزو و هدف تمام مدیران کسب و کارهای اینترنتی می باشد . نمی توانم این خواسته درونی خودم را هم مخفی کنم که هدفمان هم قرار گرفتن در صفحه نخست گوگل و به ویژه در سه لینک ابتدایی گوگل می باشد که بالاترین کلیک خوریها را داشته و موجب هجوم کاربران اینترنتی به سوی وب سایتها می شود. تمام تلاش مدیران کسب و کارها رسیدن به این جایگاه می باشد.

رقابت شدید در اینترنت هم بر سر همین موضوع است و همه تلاش دارند تا دیگران را پشت سر بگذارند . راههای زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد لذا در سایت پول یابی قصد دارم تا شیوه و راههای فتح صفحه اول گوگل را به صورت اصولی و بدون بک لینک شرح دهم آنچه که می آید نتیجه مطالعه ، تجربه و نظر کارشناسان خبره در این حوزه می باشد.

فتح صفحه اول گوگل

عنوان فتح صفحه اول گوگل را به این دلیل انتخاب کردم که این سوال را مطرح کنم آیا می توان در صفحه اول گوگل بدون بک لینک ها قرار گرفت ؟ نوع سوال چالشی بوده و جواب آن هم تا حدودی سخت است البته هیچ چیزی محال نیست . برای رشد و رسیدن به جایگاه رفیع باید تلاش بیشتر و جدیت فراوانی در امور داشت تا موفقیتی حاصل شود.

در عنوان مطلب کلمه « فتح » آمده است که به معنای پیروزی ، ظفر ، تسخیر ، چیرگی ، غلبه ، نصرت ، باز کردن می باشد . یعنی در رقابتی سخت و طاقت فرسا با دیگران باید صفحه اول گوگل را فتح کنید و یا مانند کوهنوردی با تجربه به قله و چکاد گوگل برسید و در اوج قرار گیرید و دیگران در پشت و پایین تر از سایت و کسب و کارتان قرار گیرند . دانستن راههای افزایش رتبه سایت در گوگل در این راه کمک خواهد کرد.

در مسیر رسیدن باید به صورت اصولی و قانونی حرکت کنید و با کمترین امکانات بالاترین بازدهی را کسب کنید .آیا این کار امکان پذیر است؟

فتح صفحه اول گوگل بدون بک لینک

در اینکه اگر به صفحه اول گوگل برسید و مشتریان به سمت کسب و کارتان سرازیر می شوند شکی نیست ، اما سوال این است آیا بدون بک لینک هم می توان به این هدف رسید؟ جواب مثبت است. علیرغم اهمیت بالای بک لینک ها ، همه چیز رشد وب سایت ها و کسب و کارها بک لینک ها نیستند. البته قصد ندارم در اینجا درباره خوبی و بدی بک لینک ها صحبت کنم بلکه مسیر بحث چیزی دیگریست.

کسب رتبه اول گوگل ، شیوه رسیدن به صفحه اول گوگل ، فتح صفحه اول گوگل
قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با شیوه های مختلف امکان پذیر است که تولید محتوای تخصصی در صدر این روش ها قرار دارد.

در سئو یا بهینه سازی سایت فاکتورهای زیادی تاثیرگذار هستند و در اینجا بخش و فاکتورهایی مدنظر هستند که بک لینک ها دخالتی در آنها ندارند. آنچه مسلم است رسیدن به رتبه بالای گوگل ، نیاز به یک استراتژی کامل و جامع دارد که بک لینک ها بخشی از این برنامه جامع محسوب می شوند و نه همه آنها.

لذا آموختن تکنیک ها و راهکارهای حیاتی در رابطه با سئو که می تواند هر سایتی را به صفحات اصلی و اول گوگل برساند برای مدیران کسب و کارها واجب بوده و باید به دنبال فراگیری آن باشند.

روش های رسیدن به صفحات اول گوگل

همان طور که در بالا اشاره شد برخی امور ساده ولی کلیدی می تواند موجب ارتقای سایت و رشد آن به صفحه اول گوگل شود ، برای انجام این امور نیازی به داشتن تخصص بالا و مهارت زیادی نیست بلکه با داشتن دانش ساده و ابتدایی ، به خوبی می توان در افزایش رتبه سایت از آنها بهره برد.

برخی از مهم ترین شیوه های فتح صفحه اول گوگل بدون بهره گیری از بک لینک ها عبارتند از:

۱- استفاده از کلمات هم معنی و مترادف کلید واژه ها در محتوای صفحه

تا جایی که امکان دارد در محتوای صفحه، از کلمات هم معنی و مترادف برای کلیدواژه اصلی آن صفحه استفاده کنید. LSI مفهومی است که موتور های جستجو از جمله گوگل برای درک مفهوم محتوا و پی بردن به معنا از آن استفاده می‌کنند. وقتی کلمه ای را در گوگل جستجو می کنید، در قسمت پایین صفحه، برخی کلمات به شکل بولد یا برجسته شده نمایش داده می شود این کلمات همان کلمات کلیدی LSI هستند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  برند سازی در کسب درآمد اینترنتی

واقعیت این است که محتوا پادشاستContent is King  و یک محتوای سبز و تخصصی می‌تواند رتبه سئو سایت را بالا ببرد. البته اگر یک کلمه کلیدی بیش از آنچه که مورد نیاز است مورد استفاده قرار گیرد، گوگل شک کرده و محتوا را داخل لیست اسپم و هرزنامه های خود قرار می دهد. برای حل این مشکل بهتر است به جای تکرار دائم کلمه کلیدی از الگوی الگوریتم کلمات مترادف و متقارن LSI استفاده کرد. در این روش تلاش کنید تا در درون محتوای خود از کلمه کلیدی اصلی و هم‌معنی های آن در فواصل مختلف استفاده کنید.

۲- انتخاب کلمات کلیدی با جستجوی بالا ولی با رقابت پایین

شناخت ، استخراج و انتخاب واژه ها و کلمات کلیدی یک کارمهم در زمینه سئو و بهینه سازی سایت محسوب می شود.  باید به دنبال کلمات کلیدی پرجستجو ولی دارای رقابت پایین باشید. وب سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند برای محتوایتان کلمه کلیدی مناسب ، پرکاربرد و پر جستجو را انتخاب کرده و در این زمینه راهنمایی کنند.

از بهترین و مشهورترین آنها می توان  می‌توان به Google Keyword Planner  اشاره کرد. این ابزار به شما می‌گوید که یک کلمه کلیدی چند بار در ماه و در سال جستجو شده است ضمن اینکه ، کلمه کلیدی مناسب و مرتبط با آن را نیز به شما پیشنهاد می دهد. البته می توانید از سایت KWfinder.com  و ابزارهای متنوع آن برای شناخت کلمات کلیدی بهره ببرید.

۳- انتخاب عنوان های جذاب

به تجربه ثابت شده است که ، عنوان یک مقاله یا محتوا نقش قابل توجهی در جلب توجه مخاطبان و کاربران اینترنتی دارد. حتی اگر در یک کلمه کلیدی خاص، در صفحه سوم یا چهارم گوگل باشید هرچه بیشتر بتوانید توجه کاربرانی که در گوگل جستجو می کنند را جلب کنید و موجب کلیک کردن آنها بر روی لینک وب سایت شوید، امتیاز سایت از دید گوگل افزایش خواهد یافت. مطمئننا CTR یا همان نسبت کلیک به نمایش، در سئو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 چنانچه نرخ CTR مربوط به وب سایتتان از سایت های دیگر در آن کلمه کلیدی بالاتر باشد، به تدریج رتبه سایت بهبود خواهد یافت و به سمت فتح صفحه اول موتور جستجوی گوگل حرکت خواهید کرد. توجه کنید که کپی کردن محتوا یا عنوان از دیگر وبسایت ها  هرگز به بهبود رتبه سئو سایتتان کمک نخواهد کرد و یا حداقل آن انتظاری را که دارید محقق نخواهد شد.

کمی خلاقیت و ابتکار در تولید محتوا به خرج دهید تا در آینده ای نزدیک فاتح صفحه اول گوگل باشید. به این نکته کلیدی هم توجه کنید که عنوان مقاله می بایست مختصر ، مفید ، جذاب و در عین حال گویا و قابل فهم باشد و از زیاده‌گویی و طولانی بودن پرهیز کنید.

۴- نوشتن درباره موضوعات جدید ترند شده

چه اشکالی دارد که گاهی درباره موضوعات و مباحثی که به تازگی ترند شده اند چیزی بنویسید.  تکنولوژی و فناوری، لحظه به لحظه در حال رشد و پیشرفت است و برخی مشتریان و مخاطبان در موتورهای جستجو به دنبال موضوعات و مباحث تازه مطرح شده یا ترند در این حوزه ها می باشند. افراد باهوش و فرصت طلب می توانند با تولید محتوا در رابطه با این موضوعات جدید، جایگاه مناسبی در کلمات کلیدی مرتبط با آن ها در گوگل کسب کنید.

رقابت در این کلمات کلیدی در روزهای ابتدایی به دلیل کم بودن میزان رقابت ، خیلی ساده و آسان است و به راحتی می توان با کسب رتبه خوب در نتایج گوگل، کاربران را برای ورود به سمت وب سایت هدایت کنید. باید زودتر از دیگران اقدام کرد. برای نمونه در سایت پول یابی چند کلید واژه مثل « مزایا و معایب همکاری در فروش ، مشاغل ممنوعه در ایران و… » در صفحات اول و در صدر گوگل قرار دارد و روزانه آمار بالایی از کاربران از طریق جستجوی این عبارات و کلمات وارد سایت پول یابی می شوند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با ایجاد فروشگاه اینترنتی

۵- هدف گذاری کلمات کلیدی طولانی

یکی از راههای رشد و رسیدن به صفحات اول گوگل این است که ، بیشتر واژه ها و کلمات کلیدی طولانی Long Tail Keywords را برای سئو هدف گذاری کنید، چون سرعت رشد کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail keyword ها در گوگل بیشتر است. دلیلش این است که رقابت در این کلمه های کلیدی کمتر است.

برخی از شرکت ها و سایت ها ، در جلسات ابتدایی طرح ریزی و برنامه ریزی برای کمپین سئو بر این باورند که وب سایت کسب و کارشان می بایست در کلمه کلیدی اصلی آن کسب و کار در صفحه اول گوگل باشد. برای نمونه تصور کنید که یک شرکت در حوزه لوازم خانگی با وب سایت تازه تاسیس می خواهد تا پس از اجرای چند ماه کمپین سئو، سایت خود را با جستجوی عبارت « خرید گاز خانگی » در صفحه اول گوگل ببیند.

اگر این امر محقق شود، که بسیار عالیست.. اما سخت است، دلیل سختی آن نیز واضح است. همه رقبا برای دستیابی به این جایگاه در تلاش هستند و بسیاری از آن ها بر اساس فعالیت های چند ساله خود، جایگاه های مناسب را در گوگل از آنِ خود کرده اند. پس رقابت با آن ها در ابتدای کمپین سئو، کاری منطقی نیست، سوال این است: راه حل چیست؟

راه حل رقابت در کلمات کلیدی

اگر رقابت در آن کلمات بالاست بهتر است که کلمات کلیدی طولانی را مورد هدف قرار دهید. برای مثال بر اساس آمارهای گوگل و سایت های موجود در صفحه اول گوگل، کسب جایگاه صفحه اول در کلمه کلیدی « کسب درآمد از راه آموزش درسی » راحت تر از« کسب درآمد از آموزش» است. پس چرا بر روی کلمات کلیدی طولانی تر سرمایه گذاری نکنیم؟

مدیران سایتها می توانند برای انتخاب کلمات کلیدی طولانی مناسب، از ابزارهای مختلفی استفاده نمایید. خود جستجوگر گوگل ، کلمات کلیدی مکمل را پس از تایپ کلمه کلیدی اصلی به شما پیشنهاد می دهد.

۶- هدف گذاری کلمات کلیدی نزدیک به عبارتهای پرجستجو

راه دیگر این است که ، کلمات کلیدی نزدیک به عبارات پرجستجو در گوگل را در سئو هدف گذاری کنید. برای تحقق این کار می توانید با استفاده از ابزار گوگل ترندز، عبارات پرجستجو را به دست آورید. با توجه به اینکه این عبارت ها از جستجو و احتمالا رقابت بسیار بالایی در بین سایتها برخوردارند، سرمایه‌گذاری بر روی این عبارت ها و تمرکز بر روی آن‌ها احتمالا استراتژی مناسبی نباشد چون نیاز به تلاش ، وقت و هزینه بالایی دارد.

 راه حل این موضوع این است که از کلمات کلیدی مترادف، مشابه و یا نزدیک به آن عبارات استفاده کنید و بیشتر روی آن ها تمرکز کنید تا به اهدافتان برسید.

سخن پایانی فتح صفحه اول گوگل

رسیدن به صفحه اول گوگل ، نه در یک کلمه کلیدی که در مجموعه ای از کلمات، کاری محال نیست و هر مدیر کسب و کاری می تواند با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژی مناسب به این هدف برسد. در اینجا روش ها و راههای فتح و رسیدن به صفحه اول گوگل بدون استفاده از بک لینک ها آموزش داده شد و اگر به شش راه ارائه شده دقت کنید اجرای آنها نیاز به هیچ نوع تخصص و مهارت خاصی ندارد.

آنچه که در این شش روش بیش از بقیه خود را نشان می دهد اهمیت دادن به تولید محتوا و انتشار آن در اینترنت می باشد. هیچ چیز به اندازه تولید محتوا موجب ارتقای سایت نمی شود و سایر فعالیت ها متاثر از تولید محتوا می باشند. سایتها برای رشد و رسیدن به صفحه اول گوگل ، باید بیش از هر چیزی تولیدی محتوای سبز ، تخصصی و مفید را با رعایت اصول فنی مد نظر داشته باشند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.