X

آموزش تولید محتوای مد و فشن

به دلیل استقبال زیاد از صنعت مد در سالیان اخیر ، کسب درآمد اینترنتی از طریق تولید محتوای مد بین وبمستران رایج شده است . فعالیت در زمینه مد و فشن همیشه پولساز بوده و هر روز ابعاد وسیع تری را به خود اختصاص می دهد . به دلیل پولسازی و درآمدزایی بالای این حوزه ، رقابت در آن بسیار بالاست و برندهای زیادی تلاش دارند تا سهم بزرگی از این بازار را در اختیار بگیرند .

اینترنت حوزه مد و فشن را مانند هر کسب و کار دیگری با تحول زیادی مواجه کرده است . وب سایت ها ، وبلاگ ها و صفحات مجازی فراوانی وجود دارند که در زمینه مد فعالیت دارند . افرادی که قصد فعالیت اینترنتی در حوزه مد را دارند اول باید به این سوال جواب دهند که : چگونه می توان یک وبلاگ مد موفق داشت ؟

شرط اصلی داشتن وبلاگ موفق و کسب درآمد اینترنتی از آن ، داشتن ترافیک هدفمند است . ترافیک یا بازدید هدفمند از طریق گوگل و به وسیله تولید محتوای کاربردی ، ارزشمند و تخصصی اتفاق می افتد . چنانچه قصد دارید وارد حوزه تولید محتوای مد شوید ابتدا باید عناصر اصلی و شیوه نگارش یک وبلاگ مد و فشن موفق را بیاموزید .

لذا در این مقاله سایت پول یابی ضمن آموزش تولید محتوای مد و فشن ، به تعریف مد و تاریخچه آن در ایران و جهان و افراد تاثیرگذار در صنعت مد پرداخته می شود . امیدوارم مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد.

مد ( پوشاک )

بر اساس اسناد تاریخی می توان ادعا کرد ماری آنتوانت آخرین ملکه همسر فرانسه پیش از انقلاب کبیر فرانسه نماد خوش‌پوشی و مُد در دوره خودش  بود . مُد به زبان فرانسوی: Mode ، یا فَشِن به زبان انگلیسی: Fashion اصطلاح کلی در زمینه هنر طراحی پوشاک است . معمولا این هنر تحت تأثیر اوضاع فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی جامعه در یک دوره زمانی مشخص انجام می‌پذیرد .

تولیدات و محصولات این صنعت شامل انواع : پوشاک ، کفش ، کیف ، لوازم آرایشی و بهداشتی و اثاثیه ها می‌شود . توجه کنید که مد ، یک صنعت کاملا پیچیده‌ ، بزرگ و پر رمز و راز است . شامل صنایع کوچک‌تری مانند فراورده‌های پوشاک و تأمین کالا ، پارچه ، مواد خام ، رنگ ، تولید ، حمل و نقل ، فروش ، عرضه و تقاضا و نهایتاً دور ریختن مجموع آنها می شود . سه مرحله : ۱- تولید سریع ، ۲- مصرف فوری و ۳- دور ریختن سریع یا از رده خارج شدن ، ماهیت اصلی صنعت مد است .

به هنرمندان عرصه پوشاک که با طرح‌های ابداعی خود‌شان تأثیر به‌سزایی در صنعت مد در یک دوره خاص زمانی بگذارند،  جامه‌آرا یا طراح لباس می‌گویند .

 آلایندگی و آسیب های صنعت مد و فشن

مد ، دومین صنعت آلاینده محیط زیست است . برای فعالان محیط زیست ، میزان بالای کربن تولید شده در این صنعت به نسبت مصرف دیگر مواد شیمیایی، کمترین اهمیت را دارد . این کنشگران بیشتر نگران استفاده زیاد از مواد نگهدارنده ، رنگ‌های شیمیایی ، آفت‌کش‌های مزارع پنبه و مواد زائدی هستند که تولید لباس ایجاد می‌کند .

صنعت مد با تمام زیبایی و هیجاناتش دارای آسیب های جدی برای محیط زندگی است . می توان گفت صنعت مد یکی از بزرگترین صنایع آلوده کننده جهان است . این صنعت بزرگ حدود ۱۰ درصد از گازهای گلخانه ای زمین و ۲۰ درصد از فاضلاب های جهانی را اشغال می کند . همچنین صنعت پوشاک از بزرگترین تولید کنندگان زباله است . طبق آمار از هر ۵ لباس تولید شده در سال ۲۰۱۸ سه مورد آن در همان سال به محل دفع زباله منتقل شده است .

پنبه از رایج‌ترین الیاف طبیعی است و نزدیک به ۴۰ درصد پوشاک مصرفی انسان را تأمین می‌کند . اما تولید آن نیازمند مصرف بسیار زیاد آب است . نمونه آن استفاده ازبکستان (ششمین تولیدکننده پنبه جهان) است که در دهه‌های ۱۹۵۰ با تغییر مسیر دو رودخانه بزرگ آمودریا، از جنوب و سیردریا از شمال دریاچه آرال به سوی مزارع پنبه، باعث خشکی دریاچه شد .

همچنین پنبه از وابسته‌ترین گیاهان به مواد شیمیایی افزودنی و آفت‌کش‌ها است . تقریبا ۳ درصد از مزارع کره زمین به کشت پنبه اختصاص دارد . به گفته وزارت کشاورزی آمریکا از پرمصرف‌ترین مواد شیمیایی و حشره‌کش‌های زراعتی در جهان است .

افزایش لباس‌های دور ریخته‌شده در گورستان‌های زباله و آلودگی‌های ناشی از مواد شوینده، به آلایندگی این صنعت می‌افزاید . برای حل این مشکلات، شاخه‌ای به نام مد سازگار با محیط زیست پدید آمده‌ است .

مفهوم فست فشن

اگر قصد فعالیت و کسب درآمد با تولید محتوای آنلاین درباره مد را دارید باید برخی اصطلاحات و بخش هایش را بدانید . مد به صورت فصلی و در بعضی برندها به صورت هفتگی تغییر می‌کند . تقاضا برای تغییر و همراهی با مد، رو به افزایش است و به همین دلیل مصرف تولیدات ارزان قیمت با کیفیت پایین یا به اصطلاح «فَست فشن» رو به رشد است .

اگر بخواهیم تعریفی ساده و دم دستی از فست فشن ارائه دهیم ، فست فشن بیزینسی است از تکرار کردن ترندهای کت‌واک‌ها و طراحی‌های high fashion و تولید انبوه آنها و انتقال سریع به خرده فروشی‌ها در حالی که تقاضای بالایی دارند .

کالکشن‌های فست فشن معمولا متاثر از استایل‌هایی هستند که در هفته‌های فشن نمایش داده می‌شوند و معمولا تن سلبریتی‌ها می باشند . دلیل اینکه فست فشن طرفداران زیادی دارند کاملا روشن است . به دلیل ساده‌ای که به مشتریان اجازه می‌دهد لباس‌های جدید ، جذاب و ترند را با قیمت مناسب تهیه کنند .

معرفی مد نا پوشاک

حتما برخی افراد مشهور را با لباس های عجیب و غریب دیده اید . لباس‌های عجیب و یا خنده‌دار برخی طراحان مد ، با اهداف هنری یا مفهومی طراحی می‌شوند . این نوع لباس ها کمتر برای پوشش رایج طراحی شده‌اند . مد ناپوشیدنی به لباس‌ها یا لوازم جانبی اطلاق می‌شود که پوشیدن آنها در زندگی روزمره غیرعملی، ناراحت‌کننده یا غیرممکن است .

این اقلام ممکن است صرفاً برای اهداف هنری یا مفهومی طراحی شوند . حتی ممکن است به عنوان یک نمونه برای مناسبت‌های خاص در نظر گرفته شوند . با این حال، آنها به دلیل عواملی مانند وزن بیش از حد ، طراحی محدود یا عدم عملکرد مناسب برای پوشیدن ، معمول و رایج نیستند . مد لباس ناپوشاک اغلب در نمایشگاه‌های هنری به نمایش گذاشته می‌شود و معمولاً در خرده‌فروشی‌های رایج فروخته نمی‌شود .

تاریخچه مد در جهان

می توان ادعا کرد که اولین بار مد از پر جمعیت ترین شهر فرانسه یعنی پاریس به وجود آمد . زمانی که چارلز فردریک ورث پارچه فروش معروف در پاریس برای اولین بار در سال ۱۸۲۶ تصمیم به راه اندازی یک خانه مد گرفت .

در واقع این تاریخ را می توان شروع صنعت مد در جهان به شکل امروزی دانست . همچنین می توان گفت چارلز فردریک ورث اولین طراح مد در جهان می باشد که به پدر مد نیز شهرت دارد . پس از آن موضوع مد فراگیر شد و در کل جهان رشد و گسترش یافت .

تاریخچه مد در ایران

در دهه‌های گذشته، مانتو از مهم‌ترین پوشاک زنان ایرانی بوده‌است و بیشترین مانور مد روی آن اعمال می شد . مد در ایران از دیدگاه تاریخی مورد توجه بوده و نوآوری‌ها و خدمات ایرانیان در طول تاریخ، به صنعت مد جهان قابل توجه بوده‌است . نخستین ابزار ریسندگی در نزدیکی بهشهر استان مازندران و در غار کمربند و هوتو پیدا شده‌است که مربوط به ۷۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح است .

ایران در مد و پوشاک بر اساس اسناد تاریخی بین‌المللی، پیشرو، خلاق و سرآمد بوده‌است . این کشور میزبان رویدادها و هفته‌های مد بین‌المللی است ولی اکنون این رویدادها به دلایلی نتوانسته‌اند شهرت جهانی بالایی کسب کنند . امکان برگزاری این رویدادها با تهیه مجوز وجود دارد . رویدادهای مد دولتی و خصوصی در ایران برگزار می‌شوند که رویدادهای مد خصوصی، معمولاً با الگوگیری از رویدادهای مشهورتر خارجی می باشند . واقعیت آن است که یکی از بهترین و پولساز ترین مشاغل برای زنان در ایران تولید پوشاک و حوزه مد و فشن است .

شرایط و وضعیت مد و فشن در ایران

با وجود امکان برگزاری رویدادهای مد در ایران ، محدودیت‌هایی نیز وجود دارد . برای مثال، رویدادهای نمایشی پوشاک زنانه، در حال حاضر طبق قانون تنها می‌توانند بینندگان زن داشته باشند و ورود آقایان ممنوع است . مد در ایران به دو دوره ، پیش از انقلاب ، و پس از انقلاب ۱۳۵۷ تقسیم می‌شود .

مد ایرانی در دوره قبل از انقلاب در نشریات جهانی فشن ، مثل وگ پوشش داده می‌شد . فرح پهلوی همسر شاهنشاه از زنانی بود که توسط حکومت پادشاهی به عنوان الگو برای پوشش تبلیغ می‌شد . پس از انقلاب ، موضوع شرعی حجاب ، چهره مد زنانه ایران را کاملا تغییر داد .

مد مردانه ایران از سال ۱۳۰۴ یعنی شروع سلطنت رضا شاه تغییر ناگهانی و بزرگی کرد که به فرمان دولت وقت ایران انجام شد . بر اساس قانون، مردان ملزم به پوشیدن پوشاک نوین غربی ‌شدند . مد زنانه ایران نیز بسیار مورد بحث بوده‌ و توسط رسانه‌های فارسی و انگلیسی‌زبان ایرانی و خارجی مورد بررسی قرار گرفته‌است . تقابل پلیس تهران با برخی لباس‌های زنانه و تقابل نهادهای دولتی با تولید پوشاکی مثل : پوشاک شیشه‌ای، توری و حریر زنانه، مورد توجه رسانه‌ها بود .

نکته جالب اینکه تعداد زیادی از مدل‌های زن و مرد ایرانی به شهرت و موفقیت جهانی رسیده‌اند . فرزان اطهری ، کامرون البرزیان ، سامانتا تاجیک ، شرمینه شهریور ، ماندانا کریمی و الناز نوروزی نمونه‌هایی از مدل‌های مشهور ایرانی هستند .

برک ، کفش ملی ، هاکوپیان ، نخ‌باف ، جورابان ، دایی ، حصاری ، تن‌درست ، پاتن جامه ، چرم درسا ، چرم مشهد ، ماکسیم و گراد نیز از معروف‌ترین شرکت‌های برند پوشاکی هستند که دفتر مرکزی یا مقر آنان در تهران، پایتخت ایران قرار دارد .

معنای مد چیست؟

در بالا درباره مفهوم و تاریخچه مد و فشن توضیح داده شد . واژه مد در لغت به معنای باب ، شیوه یا آئین است و همان طور که در بالا اشاره شد اصل و ریشه ای فرانسوی دارد . اما در اصطلاح مد به معنای سبکی غالب در لباس پوشیدن است که در بازه زمانی خاصی در میان عموم مردم بسیار رایج می شود .

گاهی اوقات مد به افراد کمک می کند تا لباسی را انتخاب کنند که به آراستگی و زیبایی شان بیافزاید . اما زمان هایی وجود دارد که صنعت مد و فشن مردم را به سمتی سوق می دهد تا لباس های عجیب و غریب بپوشند . طوری که امکان دارد ظاهر زیبا و راحتی نداشته باشد و یا با ارزش های آن فرد در یک راستا نباشد .

احتمال دارد مد جدید بسیار مورد استقبال مردم قرار بگیرد و در مدت زمانی طولانی همراه جامعه باشد و به یک عادت تبدیل شود . اما زمان هایی وجود دارد که مد زیاد مورد توجه قرار نگرفته و به سرعت فراموش می شود . به معنای  دیگر مد را می توان جریانی تعریف کرد که مدام در حال تغییر است . گاهی این تغییر به صورت منطقی و علمی اما گاهی کاری کاملا غیر منطقی و بیهوده می باشد .

صنعت مد ، پولساز و درآمدزا

اغراق نیست اگر گفته شود که مد و فشن ، کارخانه پولسازی و درآمدزایی در جهان است . صنعت مد حاصل عصر مدرن می باشد . این صنعت از کشور های اروپایی و آمریکایی شروع شده و امروزه به صورت بین المللی و جهانی توسعه یافته است .

طبق داده های اعلام شده توسط fashion united  این صنعت دارای ۱/۳۳۸۴ میلیون نیروی کار است . همچنین ارزش حدودی آن معادل ۳ تریلیون دلار است که مبلغ بسیار بالا و خیره کننده ای می باشد . باید به این نکته توجه کرد که صنعت مد هر لحظه در حال رشد می باشد و توقف برایش معنا ندارد .

نکته جالب اینکه صنعت مد تمام جنبه های زندگی و کسب و کار را تحت شعاع خود قرار داده است . حتی مرسوم شده که لباس رسمی جلسات کسب درآمد اینترنتی هم تهیه می شود و افراد می پوشند .

طبق گزارشات اعلام شده در صدر بزرگترین شرکت های پوشاک بر اساس ارزش برندشان در ابتدا نایکی سپس گوچی و بعد از آن لویی ویتون قرار گرفته است . همه این برندها جزو شرکت های پردرآمد در جهان محسوب می شوند .

شهر های پیشرو و پیشگام صنعت مد

پایتخت های مد شهرهایی هستند که تاثیر بسزایی بر صنعت جهانی مد می گذارند . این شهرها بیشترین تمرکز خود را روی هنر و توسعه مد و فشن قرار داده اند . همچنین نمایشگاها و جشنواره های بزرگ مرتبط به مد در این شهرها برگزار می شود . می توان ادعا کرد اکثر استایل ها و سبک های مختلف از این شهرها ریشه می گیرد . چهار شهر مشهور و پایتخت مد جهان عبارتند از :

۱- نیویورک

شهر نیویورک پایتخت رسمی مد ایالات متحده آمریکا شناخته می شود و دارای تعداد بیشماری بوتیک می باشد . اما چیزی که نیویورک را به پایتخت مد مشهور کرده تعداد زیاد بوتیک ها نیست . بلکه طراحان معروف و روزنامه نگاران فعال در این حوزه هستند مانند مجله مد ووگ که در سرتاسر جهان شهرت دارد .

۲- لندن

لندن به پرورش استعداد های طراحی در زمینه مد و فشن معروف است. همچنین تاریخ مد لندن به قدمت خود آن شهر بر میگردد و با توسعه آن ارتباط تنگاتنگی دارد .

۳- پاریس

مهد و سرزمین مد و فشن امروزی کشور فرانسه است و کاملا طبیعی است که پاریس در مرکز توجه باشد . شهر پاریس را می توان یکی از شیک ترین شهر های جهان دانست که با وجود بوتیک های زیاد برای هر سلیقه ای مناسب است .

۴- میلان

میلان چهارمین پایتخت مد جهان محسوب می شود که دارای خیاطان مشهور و برجسته است . این شهر برای افرادی که علاقه بسیار به آموزش و یادگیری در حوزه طراحی و مد دارند ، بسیار مناسب می باشد .

 انواع مختلف مد

خود صنعت مد و فشن دارای درجات و مراتب مختلفی است که عبارتند از :

۱- مد سطح بالا یا اوت کوتورها

بالاترین سطح مد و فشن متعلق به اوت کوتور است . اوت کوتور یک واژه فرانسوی است که در اصطلاح به آن دوخت کیفیت بسیار بالا گفته می شود . در صنعت مد و فشن لباس های اوت کوتور از جایگاه بسیار بالایی برخوردار می باشند . چون این لباس ها توسط مجرب ترین طراحان لباس طراحی شده و توسط ماهرترین خیاطان دنیا دوخته می شود .

لباس هایی که در این دسته از مد قرار می گیرند قیمت بسیار بالایی دارند . چون زمان زیادی صرف طراحی و دوخت آنها می شود . جالب است بدانید که در تمام فرایند تولید ، لباس ها با استفاده از دست دوخته می شوند . هم چنین از گران ترین پارچه ها و مرغوب ترین مواد اولیه در تولید آنها استفاده می شود .

۲- مد لوکس

این سبک از مد جز دسته مد های سطح بالا و گرانقیمت قرار می گیرد . این لباس ها مانند اوت کوتورها دست دوز نیستند اما روی کیفیت لباس ها توجه ویژه ای می شود و به صورت انبوه تولید نمی شود . می توان گفت فقط قشر سطح بالایی از جامعه توانایی خرید آنها را دارند .

۳- فست فشن

در بالا به فست فشن اشاره شد ، می توان گفت فست فشن به معنی تغییر سریع مد که از زمان طراحی ، تولید و عرضه آن  حدودا  ۱۵ روز زمان می برد . زود خراب شدن لباس ها یکی از اصلی ترین دلایلی است که موجب می شود حجم خرید مردم افزایش پیدا کند و این موضوع رفته رفته به یک عادت اصلی تبدیل می شود .

فست فشن با طراحی های به روز و تولیدات انبوه نقش به سزایی در پیشروی صنعت مد دارد .

۴- مد خیابانی

این بخش از مد ، مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای در شهرهای بزرگ دارند . محصولات با کیفیت تر و بادوام تر از فست فشن ها و بازار های اقتصادی عرضه می کنند. این نوع لباس‌هابرای عموم به راحتی در دسترس‌هستند و با تنوع مختلف و در اندازه‌های متفاوت تولید می شوند .

۵- بازارهای اقتصادی

در پایین ترین قسمت صنعت مد بازارهای اقتصادی قرار دارند . برند های اکونومی و یا اقتصادی هستند که محصولات خود را به صورت تولیدات انبوه ولی با کیفیتی پایین و قیمت ارزان تولید می کنند و در اختیار مشتریان خود قرار می دهند .

معرفی افراد تاثیرگذار در صنعت مد

۱- گابریل بونور شانل

جز اولین و تاثیرگذارترین افراد در صنعت مد و فشن می توان به طراح و تاجر بزرگ فرانسویی گابریل بونهور شانل اشاره کرد . او بنیانگذار برند کوکو شانل نیز می باشد . شانل در فهرست ۱۰۰ فرد تاثیرگذار قرن ۲۰ نیز قرار گرفته است . در صنعت مد گابریل بونور شانل جزو پیشگامان و افراد بسیار مشهور محسوب می شود .

۲- کلوین ریچارد کلین ck

طراح معروف آمریکایی که لباس های زنانه ، مردانه ، جواهرات و عطر تولید می کند . برند کلوین کلاین معمولا لباس های ساده تولید می کند . در حال حاضر این برند ارزش حدودی ۱٫۵ میلیارد دلاری دارد .

۳- دوناتلا ورساچه

طراح مد ، تاجر و مدل ایتالیایی دوناتلا ورساچه که خواهر او جیانی ورساچه بنیانگذار برند ورساچه بود . دوناتلا بعد از فوت خواهرش از سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۱۸ برند ورساچه را مدیریت و اداره کرد . او در سال ۲۰۱۸ ورساچه را به هلدینگ کاپری به مبلغ ۲ میلیارد دلار فروخت .

۴- کریستین دیور

طراح مشهور فرانسوی که در سال ۱۹۰۵ به دنیا آمد و به دلیل طراحی های خاص و منحصر به فردش بعد از جنگ جهانی دوم ، انقلابی در لباس پوشیدن خانم ها ایجاد کرد . در سال ۲۰۲۱ ارزش برند دیور ۷ میلیارد دلار بوده است .

۵- توماس کارلایل فورد

افراد فعال در تولید محتوای مد و فشن حتما نام برند تام فورد را شنیده اند . توماس کارلایل فورد  که به تام فورد شهرت دارد طراح مد ، فیلمنامه نویس ، تهیه کننده و کارگردان است که از بچگی علاقمند به هنر و نقاشی بود .

محصولات برند تام فورد ابتدا مجموعه ای از لوازم آرایشی ، عینک و لباس مردانه بود . بعد از مدتی این کمپانی لباس زنانه و محصولات مراقبت از پوست را نیز به خط تولیدش اضافه کرد . این برند هم اکنون ۱/۶ میلیارد دلار ارزش دارد .

بررسی ارتباط صنعت مد و مدلینگ

صنعت بزرگ مد و فشن در خودش چندین صنایع کوچکتر را گنجانده است که صنعت مدلینگ یکی از زیر مجموعه های همین صنعت می باشد . در صنعت مد ، مدلینگ به عنوان نوعی از تبلیغات استفاده می شود تا توسط آن برند ها خود را معرفی کرده و به مردم نشان دهند .

مدلینگ اولین بار به عنوان یک شغل در سال ۱۸۵۳ توسط پدر مد ( چارلز فردریک ورث ) ایجاد شد . او برای اولین بار از همسرش خواست تا لباس هایی که طراحی کرده است را بپوشد . اما اولین سوپر مدل که به صورت حرفه ای این کار را آغاز کرد لیزا فونساگریوز بود که برای نخستین بار عکسش به عنوان مدل روی جلد مجلات قرار گرفت .

معروف ترین مراسم مد و فشن در جهان

چهار رویداد مهم مد با عنوان هفته مد در سرتاسر جهان بسیار پر سروصدا و مشهور هستند . این هفته های مد برای تمامی علاقه مندان مد و طراحان این صنعت بسیار جذاب می باشد . این هفته های مشهور مد و فشن عبارتند از :

۱- مراسم هفته مد پاریس

هفته مد پاریس سالانه دو مرتبه تکرار می شود . در آیتم های بهار/ تابستان و پاییز/ زمستان تمامی طراحان مشهور جهان گرد هم جمع آوری شده و برترین طرح هایشان را در معرض دید عموم قرار می دهند .

۲- رویداد هفته مد لندن

این رویداد مهم برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ برگزار شد . پس از آن هر ساله در ماه های فوریه و سپتامبر در لندن برگزار می شود . هفته مد لندن یکی از تاثیرگذارترین رویداد ها محسوب می شود که بیش از ۲۵۰ طراح معروف در این رویداد شرکت می کنند .

۳- هفته مد نیویورک

رویداد بزرگ و تاثیرگذار هفته مد نیویورک هر ساله در ماههای فوریه و سپتامبر برگزار می شود . شورای طراحان مد آمریکا برای نخستین بار در سال ۱۹۹۳ میلادی تصمیم به تشکیل این رویداد گرفتند . بر طبق آمارهای منتشر شده ، تاثیر هفته مد نیویورک بر اقتصاد آن ۸۸۷ میلیون دلار برآورد شده است .

۴- رویداد هفته مد میلان

توجه کنید که کشور ایتالیا در صنعت مد مخصوصا در طراحی و تولید آن شاخص و تاثیرگذار می باشد . هفته مد میلان یکی از چهار هفته های مد جهان است که از سال ۱۹۵۸ تاسیس شده است . مانند سایر هفته های مد معروف ، سالانه دو مرتبه در پایان فصل های بهار/ تابستان و پاییز/ زمستان برگزار می شود .

عوامل موثر در گسترش صنعت مد و فشن

همه ما می دانیم که مد و فشن به سرعت در حال تغییر و تحول است . بنابراین گاهی برای برخی افراد پیروی از آن دشوار است . اما گاهی افرادی مشاهده می شوند که علاوه بر پیروی مداوم از مد این کار برایشان کاملا آسان و جذاب می باشد . لازم به ذکر است که همراهی همیشه با مد و داشتن اطلاعات به روز آن دشوار نیست . بلکه نیاز به دانستن منابعی دارد که مد را گسترش می دهند .

افرادی که به دنبال مد و فشن و یا تولید محتوای مد در وب سایت و صفحات شبکه های اجتماعی خودشان هستند می توانند منابع اطلاعاتی خود را از این حوزه ها کسب کنند . این موارد عبارتند از :

– تماشا کردن نمایش های مد که توسط طراحان برجسته تشکیل می شود تا طرح های جدید خود را در معرض دید علاقمندان قرار دهند .

– شرکت در هفته های مد که سالانه دو مرتبه تشکیل می شود و جدید ترین طرح ها در آن رویداد ها به نمایش گذاشته می شود .

– دنبال کردن مجلات مد یکی از آسان ترین روش ها برای دانستن مد می باشد .

– سلبریتی ها و افراد برجسته به دلیل داشتن طراحان شخصی و مخصوص استایل هایشان می تواند همواره جز مرجع های مد قرار بگیرد .

– وبلاگ های معروف در حوزه مد می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب استایل به روز شما باشد .

– دنبال کردن استایلیست های حرفه ای از دیگر مواردیست که می توان به آن اشاره کرد .

مشهورترین واژه های شنیده شده در صنعت مد

واژه ها و کلماتی وجود دارند که در حوزه صعنت مد و فشن بسیار شنیده می شوند و معروف هستند . لذا افرادی که در حوزه مد و تولید محتوای مد فعالیت دارند باید با اینها آشنا باشند . بیشترین واژه شنیده شده در صنعت مد عبارتند از :

۱- گرانج

سبک و استایلی است که در آن نظم و هماهنگی بین لباس ها وجود ندارد . این سبک مناسب افرادی است که اهمیت چندانی به ست بودن لباس هایشان نمی دهند و وقت زیادی برای هماهنگی آنها نمی گذارند . توجه کنید که استایل گرانچ به استایل شلخته شهرت داد .

۲- کژوال

این سبک رسمی و کلاسیک نیست . اگر به دنبال لباس های ساده و راحت هستید که تمام اوقات روزمرگی تان را با آن سپری کنید استایل کژوال مناسب شماست .

۳- تام بوی

استایل تام بوی مخصوص خانم هایی است که می خواهند همانند آقایان لباس بپوشند . در واقع لباس هایی به شکل مردانه که مناسب خانم ها می باشد .

۴- ترند

ترند را با مد اشتباه نگیرید . چون ترند یک مرحله قبل از مد قرار دارد . زمانی که استایلی فراگیر می شود تا همه را با خود آشنا کند ترند می تواند به مد تبدیل شود و برای مدت طولانی همراه ما باشد و یا ممکن است که زیاد مورد استقبال قرار نگیرد .

۵- مینیمال

لباس های ساده با رنگ های خنثی تا برای هماهنگ کردن لباس ها آسان باشند و هرگز از مد نیوفتند را میتوان جز ویژگی های استایل مینیمال قرار داد . استایل مینیمال را می توانید استایل روزمره خود قرار دهید تا علاوه بر حس راحتی شما را خیلی شیک نشان می دهد .

دلایلی پیروی و استقبال مردم از مد

همه ما درباره مد خبرهای جدیدی می شنویم . گاهی سوال هایی برایمان پیش می آید که چرا برخی از افراد این روند را با شدت دنبال می کنند و اینقدر به اخبار صنعت مد و فشن علاقه دارند . برخی از مهمترین دلایل علاقه و پیروی مردم از مد عبارتند از :

۱- جلب توجه و نگاه دیگران

بسیاری از مردم فقط به دلیل جلب توجه نظر دیگران و جذاب نشان دادن استایل خود عادت افراطی به پیروی از مد دارند .

۲- ترس از تمسخر

گاهی عده ای از افراد برای جلوگیری از تمسخر و نداشتن اعتماد به نفس نسبت به استایل خود روی به پیروی شدید از مد و فشن می آورند .

۳- چشم و هم چشمی

از دیگر علت های پیروی افراطی از مد ، چشم و هم چشمی و توجه به استایل های دیگران است . افراد فراوانی هستند که تحت تاثیر نوع لباس پوشیدن دیگران و به تقلید از آنان این کار را می کنند .

۴- تقلید و الگوبرداری

جزو مهم ترین علت های پیروی از مد الگوبرداری و تقلید از سلبریتی ها و افراد محبوب جامعه می باشد . معمولا طرفداران این افراد دوست دارند خود را شبیه به آنها کنند .

رابطه مد و استایل

بین مد و استایل همیشه رابطه ای وجود دارد و شباهت هایی به یکدیگر دارند و مردم عادی آن دو را به یک مفهوم می شناسند . اما تفاوت آنها در این است که استایل مختص به فرد است و در هر شخص متفاوت است . اما مد مربوط به عده زیادی از مردم یک جامعه می باشد .

مزایای استفاده از مد و فشن

– پیروی کردن از مد می تواند شما را فردی محبوب کند .

– موجب جذابیت و توجه شدید افراد به شما می شود .

– می تواند برایتان سرگرم کننده باشد .

– دنبال کردن روند خرید می تواند شما را به چالش بکشد .

– افزایش اعتماد به نفس از ویژگی های استفاده از مد و فشن برای برخی از افراد است .

– می تواند به شما کمک کند تا مانند سلبریتی محبوب خود لباس بپوشید .

– خرید را برایتان آسان تر می کند .

– مد و فشن به زندگی افراد علاقه مند تنوع می بخشد و از یک نواختی خارج می کند .

معایب استفاده از مد و فشن

– پیروی مداوم از مد و فشن می تواند برایتان بسیار پر هزینه باشد و مخارج زندگی روزمره را بیشتر کند .

– خرید دائمی کالای جدید و کمبود جا برای نگهداری کالا های قبلی از دیگر معایب آن است .

– تولید انبوه پوشاک و فست فشن ها موجب آسیب به محیط زیست و زندگی طبیعی می شود .

– خرید مستمر و همیشگی زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد .

– ممکن است با پیروی کردن از مد و فشن به مرور زمان ، شخصیت واقعی خود را از دست بدهید .

– پیروی کردن از برخی مد و فشن ها ممکن است شما را فردی عجیب و غریب در نگاه اطرافیان نشان دهد .

صنعت مد و فشن با تمام جذابیت ها و مزایای خود این معایب را نیز دارد . البته با کنترل کردن این معایب می توانید تعادلی میان دنیای مد و زندگی خود برقرار کنید . همیشه و در همه جوانب رعایت میانه روی موجب لذتبخش بودن آن چیز می شود .

آموزش تولید محتوای مد

با این مقدمه نسبتا طولانی درباره مد و فشن ، اهمیت و جایگاه آن در کسب و کار کاملا مشخص می باشد . صنعت مد به دلیل خواهان و طرفداران بسیار زیادش ، یکی از پولسازترین و درآمدزاترین بخش ها در جهان محسوب می شود . به همین دلیل رقابت بر سر تصاحب بازار بیشتر و جذب مشتریان تنگاتنگ است .

اینترنت همه کسب و کارها از جمله صنعت مد و فشن را هم بسیار متحول کرده است . امروزه رقابت برندهای بزرگ و فعالان در حوزه مد و پوشاک در فضای مجازی بسیار داغ است . جنگ بر سر جذب مشتری و معرفی کسب و کار رقابت را بسیار نموده است . فعالان و کسب و کارها برای کسب درآمد اینترنتی بیشتر از راهکارها و شیوه های مختلف استفاده می کنند .

در بین همه موارد شیوه درست تولید محتوای مد هنوز بهترین و اثرگذارترین راهکار است . چون گوگل به محتوای ارزشمند و تخصصی اهمیت می دهد و مخاطبان و کاربران را به صورت هدفمند به سمت وب سایت و وبلاگ سوق می دهد .چگونگی تولید و انتشار محتوا در حوزه مد و فشن دارای اهمیت بالایی است . در ادامه این مقاله سایت پول یابی ، راههای درست و تاثیرگذار تولید محتوای مد بیان می شود . برای تاثیرگذاری بیشتر موارد زیر توصیه می شود :

۱- شروع با انتخاب حوزه تخصصی خودتان

دو واژه مد و فشن اصطلاحات گسترده ای هستند که برای توصیف بسیاری از انواع لباس و اکسسوری و تزئینات به کار می رود . قبل از شروع تولید محتوا ، باید حوزه تخصصی خودتان را انتخاب کنید .

موضوعی که برای تولید محتوای مد انتخاب می کنید با اینکه باید برای همه طیف ها جذاب باشد، با این حال ، باید جزئیات بیشتری داشته باشد . در کل یعنی دقیقا باید بدانید روی چه حوزه ای از مد قصد دارید فعالیت کنید . اگر این جامعه هدف خود را انتخاب کنید بستر وب سایت، استراتژی  بازاریابی ، اسم و سایر موارد را می توانید بر این اساس بچینید .

مثلا می توانید موضوعات زیر را انتخاب کنید :

– مادرانی که می خواهند در عین شیک بودن، لباس راحتی بپوشند .

– زنان بالای ۴۰ سالی که می خواهند به روزترین مدل ها را بپوشند .

– خرید به صرفه و با قیمت مناسب لباس و… .

– آخرین ترند و مدهای لباس و طراحی ها و کارهای طراحان .

– ترفندهای دستکاری در لباسها .

– تلفیق مد سنتی با مدرن .

– بوتیک های محلی و نکات خرید .

– اکسسوری های خاص . می توانید روی یک یا چند اکسسوری خاص مثل جواهرات ، کفش یا کیف دستی تمرکز کنید .

– زنانی که در طول روز باید رسمی و محجبه بپوشند ، اما می خواهند شب ها لباس راحت تری انتخاب کنند .

– لباس و اکسسوری فیلم ها، ورزشکاران و سوپراستارها .

اینها فقط چند ایده است که شما را به مسیر درست هدایت می کند . فقط مطمئن شوید که حوزه تخصصی ای که انتخاب می کنید باب میل تان است و شما را سر ذوق می آورد . چون قرار است مدت زیادی در موردش بنویسید .

۲- انتخاب نام تک و خاص

بعد از اینکه حوزه تخصصی خودتان را برای تولید محتوای مد انتخاب کردید، وقت آن است که است که یک URL وب سایت بی رقیب اما به یاد ماندنی را انتخاب کنید . در حالی که برخی از وبلاگ ها تصمیم می گیرند URL خود را با کلمات کلیدی مرتبط پر کنند، شما زیاد نگران این مساله نباشید . حتما کلمه کلیدی مرتبطی پیدا کنید . اینکه کلمات مربوط به فشن پیشینه ای طولانی دارد و به اندازه این قدمت جا دارد که کلمه کلیدی پیدا کنید .

توصیه می شود روی اسمی تمرکز کنید که جالب، بی نظیر و به یاد ماندنی باشد . یک سری اسم و کلمه انتخاب کنید که به راحتی در یادها بماند و املای سختی هم نداشته باشد . حتی می توانید اسم خودتان را با کلمه ای که به نظرتان جالب است تلفیق کید و ترکیب منحصر به فردی تولید کنید . اسم سایت و وبلاگ ، با مشهور شدن برندتان ، بر سر زبان ها می افتد پس در انتخابش دقت بالایی به خرج دهید .

۳- تلاش کنید تا وبلاگتان تک و خاص باشد

منحصر به فرد و متفاوت بودن در کسب و کار ، خودش یک امتیاز ویزه است . قبل از شروع به تولید محتوای مد باید چیزهای زیادی را در نظر بگیرید . در ادامه کار این لیست و فهرستی را که در نظر گرفتید باید باعث شود جلوه و ظاهر کارتان شگفت انگیز به نظر برسد . توجه کنید که مد کاملا در مورد جلوه و ظاهر یک چیز است . مد بیشتر از همه به دنبال جلب نگاه و توجه افراد است .

بنابراین ضروری است که وب سایت یا وبلاگ خود را خیلی زیبا و خاص جلوه دهید . این زیبایی ظاهری باید خاص و متمایز از دیگر وب سایت ها باشد . چون این الگو و قالب را چه از وردپرس انتخاب کنید چه وب سایتتان را خودتان طراحی کنید، به هر حال باید ظاهری تمیز، واضح، مدرن و شیک داشته باشد . علاوه بر اینها حواستان باشد که وبلاگ و وب سایت تان برای گوشی و تبلت و … چینش درستی داشته باشد و به هم نریزد .

گذشته از طراحی گرافیک وبلاگ، خیلی دقت کنید که روش درست و تصاویر مناسبی را انتخاب می کنید . درست است که می توانید از تصاویر و عکس هایی که اینترنت را پر کرده استفاده کنید، ولی سعی کنید عکس های تولید محتوای مد خودتان را استفاده کنید.  در این صورت هم کپی رایت را رعایت کردید و هم عکس های منحصر به فردی گرفته اید .

دقت کنید که کسب درآمد آسان از وبلاگ با موضوع مد و فشن بسیار راحت و پولساز می باشد به شرطی که اصول طراحی درست و تولید محتوای تخصصی را رعایت کنید .

۴- مشخص کردن استراتژی بازاریابی اینترنتی خود

مانند هر تجارت و کسب و کار دیگری، مشخص کردن استراتژی بازاریابی خیلی ضروری و حتی حیاتی است . روشهای زیادی وجود دارد که به واسطه این روشها می توانید وب سایت یا وبلاگ مد و فشن خود را به بازار عرضه کنید . بنابراین ابتدا باید مشخص کنید که چه روشهایی را خودتان مدیریت خواهید کرد و کدام یک از این مسئولیت ها را برون سپاری خواهید کرد .

در حالی که هدف اصلی شما شاید فقط تولید محتوای مد و فشن باشد، ولی موضوع دیگری هم برای سایتتان در نظر بگیرید که به این واسطه بتوانید سایت را بالا بکشید و ترافیک را به سمت سایتتان روانه کنید . مواردی مانند :

– فعالیت در رسانه های اجتماعی .

– بازاریابی موبایل یا موبایل مارکتینگ .

– ارسال ایمیل انبوه یا بازاریابی ایمیلی .

– تهیه و ارسال خبرنامه های ماهانه مد و فشن

– کمپین کلیک

– وبلاگ نویسی مهمان در مورد وبلاگ های مرتبط در جو رقابتی .

– تبلیغات پولی در سایت ها  و مجلات آنلاین مرتبط با کسب و کارتان .

– تبلیغات بنری ، کلیکی ، رپورتاژ آگهی و… .

– سئو یا بهینه سازی و بالا بردن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو .

اینها فقط چند مثال از استراتژی های بازاریابی است که باید در نظر بگیرید . حواستان باشد در رسانه های اجتماعی حضور موثری داشته باشید . توصیه می شود که قبل از راه اندازی وبلاگ تان، یک استراتژی قابل اطمینان داشته باشید و بر اساس این استراتژی و راههای موجود ، یک جدول زمانی دقیق تهیه کنید . اثر بخش ترین راهکار و بهترین راه بازاریابی اینترنتی توجه خاص و ویژه به تولید محتوای مد و فشن است . هرچه محتواهای تخصصی ، ارزشمند و کاربردی منتشر کنید کسب و کارتان رشد بیشتری خواهد داشت .

راهکار کسب درآمد اینترنتی از مد و فشن

حال این سوال مطرح می شود که چگونه تولید محتوای مد خود را به سمت موفقیت و کسب درآمد اینترنتی سوق دهید ؟ اگر بتوانید وبلاگ و وب سایت تان را درست و حسابی بالا بیاورید ، بالاخره راهی برای درآمدزایی پیدا می کنید . قاعده کلی این است که هرچه میزان ترافیک مخاطب به وب سایت شما بیشتر شود، سودآوری بیشتری خواهد داشت .

اما اینکه چطور وب سایت را سودآور کنید باید اصول کسب درآمد اینترنتی با سایت را بدانید و رعایت کنید ، توصیه می شود به موارد زیر توجه کنید :

– به طراحان و بوتیک ها اجازه دهید تبلیغات پولی کسب و کارشان را در وبلاگ شما قرار دهند .

– از طراحان و بوتیک ها جهت تولید محتوای مد در مورد لباس و لوازم جانبی در وبلاگتان هزینه ماهیانه دریافت کنید .

– از طریق همکاری در فروش مواردی که از طریق وبلاگ خودتان فروخته می شوند، با بوتیک داران و طراحان شریک شوید و پورسانت بگیرید .

– گوگل ادسنس Google AdSense یا مواردی از این دست را اضافه کنید .

در حالت کلی حواستان باشد که یک وبلاگ مد موفق، وبلاگی است که تولید محتوای فشن به صورت دائمی و پایدار دارد و برای کارش هم مصمم و دارای استراتژی است . مطمئن شوید که وب سایت تان به طور افراطی فقط فروشگاه نشود ، بلکه در عوض سرگرم کننده ، آموزنده و البته تخصصی باشد .

از نمونه های موفق خارجی در زمینه تولید محتوای مد می توان به Elle Fashion Blog اشاره کرد . این وبسایت به دلیل تر و تمیز بودن ، ظاهر مینیمالیستی و مدل های متنوعی که دارد، راه پیشرفت را در پیش گرفتند . به صورت روزانه مطلبی در مورد مد منتشر می کند و همچنین مطالب متنوعی برای دوست داران مد دارد .

۴ دلیل اهمیت تولید محتوای پوشاک و مد

کلمه پوشاک دایره گستره ای را در برمی گیرد که شامل لباس، شلوار، کیف و کفش است . وقتی در حوزه پوشاک کار می کنید ، بیشتر از هروقت دیگری به دیده شدن محصولات خود احتیاج دارید و راهکار این موضوع تولید محتوای پوشاک است .

توجه کنید که فقط با قرار دادن محصولات خود در فروشگاه اینترنتی به مشتری دست پیدا نمی کنید . هر چقدر هم عکسهای زیبا و دلفریبی بگیرید، به کلمات هم احتیاج دارید . تولید محتوای مد و پوشاک کلید پیشرفت کسب و کارتان فقط در عرض چند ماه است .

صنعت مد و تولید محتوای پوشاک با هم درآمیخته اند . مانند هر صنعت دیگری، مد و فشن به تولید محتوا نیاز دارد . در واقع، شاید کمی بیشتر از بقیه بخش ها به محتوا نیاز دارد . به دلایل زیر زیر :

۱- مشتریان گرسنه اطلاعات می باشند

ده سال پیش، بیل گیتس فریاد اهمیت محتوا را سر داد . او گفت : محتوا پادشاه است . از آن روز به بعد، مردم واقعاً مانند پادشاه با آن رفتار می کنند . اکنون مصرف کنندگان محصول خواستار اطلاعات محصول همراه با کیفیت آن هستند . با وجود سبک زندگی شلوغی که دارند ، مردم اکنون قبل از خرید یک محصول وقت زیادی را صرف تحقیق در مورد آن می کنند . طبق آخرین آمارها ، ۸۱ درصد افراد قبل از مراجعه به فروشگاه به تحقیق آنلاین می پردازند .

جای تعجب نیست که همه افراد همیشه درگیر گوشی تلفن شان هستند . بنابراین اگر به فکر توزیع بروشورهای فروش برند خود در خارج از مراکز خرید هستید، هرچه سریعتر بی خیال این ایده شوید . شعارهای دقیق و پوسترهای زیبا به درد لباس شما نمی خورند . مطالب مورد نیاز مخاطبان را در وبلاگ کسب و کارتان قرار دهید . با تولید محتوای مد و پوشاک به سوالاتی که مخاطبان در مورد لباس دارند جواب دهید و آنها را به سمت محصولات خود جذب کنید .

۲- درباره نیاز و علاقه مصرف کننده اطلاعات کسب می کنید

از طریق بازاریابی اینترنتی ، می توانید در مورد نیاز و علاقه مشتری خود بیاموزید . داده هایی که در مورد مشتریان و مشتریان بالقوه خود جمع می کنیم همراه با مشارکت آنها در پست های شبکه های اجتماعی ، فیلم هایی که مشاهده می کنند و بارگیری می کنند ، کتابهای الکترونیکی و پست های وبلاگی که می خوانند ، همه اینها اطلاعات گرانبهایی است که به کمک بازاریاب های آنلاین می آید .

پس از تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده،  می توانید ببینید که کدام یک از مطالب موفق تر است و کدام تولید محتوای مد و پوشاک به توسعه بیشتر نیاز دارد . سپس صفحه وب خود را بر این اساس بهبود می بخشید.  ببینید، فقط با کسب اطلاعات در مورد مصرف کنندگان می توانید چقدر کار کنید .

به طور خلاصه، اگر از اهمیت تولید محتوای پوشاک باخبر هستید و قصد قدم گذاشتن در این مسیر را دارید، یک پله از هم صنف های خودتان بالاتر هستید . با کمک بینش اطلاعات جمع آوری شده، می توانید :

– شخصیت مصرف کننده را درک نمایید .

– بخش های دقیق تری برای خرید ایجاد کنید .

– در زمینه شخصی سازی پیشرفت کنید .

از کل این رویه معمولا به عنوان هوش محتوایی یاد می شود . از طریق این فرآیند، همیشه می توانید آنچه را ارائه می دهید بهبود ببخشید . با ایجاد یک استراتژی بهتر، تأثیر تولید محتوای پوشاک خود را بیشتر کنید . هجوم مداوم داده ها که به طور خاص به برند و مشتریان شما مربوط می شود یک ابزار بسیار مهم است . بدون تولید محتوای مد و فشن، شما عملا از فلسفه بازاریابی مدرن غافل می شوید .

۳- استفاده رقبای شما از تولید محتوای پوشاک

دلیل دیگر اینکه این روزها بازاریابی محتوا برای بازاریابان حیاتی است . این است که به احتمال زیاد رقیب شما از آن استفاده می کند . در این صورت نباید عقب بایستید . اگر رقیب تان قبل از شما ، به سوالات مخاطبان جواب دهد، به آنها بهترین کیف و کفش خودش را معرفی کند و در دل مخاطبان جای بگیرد، شما بازارتان را از دست داده اید .

در صورتی که رقبای شما بر وبلاگ نویسی آنلاین و رسانه های اجتماعی حاکم باشند، وقتش رسیده که شما هم تولید محتوای مد و فشن را شروع کنید .

۴- کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو

آخرین و مهمترین دلیل اهمیت بسیار زیاد تولید محتوای مد و فشن برای کسب و کارتان، بالا رفتن در موتورهای جست و جو است . ارتقای رتبه موجب افزایش کسب درآمد از اینترنت و بقای کسب و کار آنلاین تان می شود .

در این که مشتریان هروقت با مشکلی روبرو می شوند به موتورهای جستجو متوسل می شوند، هیچ شک و تردیدی در آن نیست . از این رو، برای اینکه مشتریان بالقوه خود را به مشتری تبدیل کنید، باید در گوگل حضور موثری داشته باشید . موتورهای جستجو الگوریتم هایی را که هنگام خزیدن در وب از آنها استفاده می کنند به روز می کنند و به همین دلیل محتوا و متن هر روزه اهمیت بیشتری پیدا می کند .

اگر می خواهید رشد مشتری را تجربه کنید، باید در نتایج موتور جستجو رتبه بالایی کسب کنید . سئو یا بهینه سازی سایت بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی است . باید چند کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید و با همین کلمات در نتیجه جست و جوی گوگل دیده شوید . این دیده شدن به آگاهی از برند ، جذب مخاطب و اعتماد مشتری کمک می کند .

سخن پایانی تولید محتوای مد

فعالیت در حوزه های مختلفی مانند وب سایت‌ و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مخاطبان زیادی را به سمت کسب‌وکارتان جذب کند . تولید محتوای تخصصی و کاربردی در زمینه مد و فشن یکی از پرمتقاضی‌ترین شاخه‌های تولید محتوای اینترنتی است . معمولا تولید محتوا برای تبلیغات برندهای پوشاک و اکسسوری و به‌ صورت کلی مد و فشن بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد .

اگر برای افزایش رتبه سایت‌ در زمینه پوشاک، اکسسوری و حوزه‌های مشابه فعالیت دارید، باید مد نویسی کنید . تولید محتوا در خصوص مد و فشن، به مد نویسی شهرت دارد . با مد نویسی می‌توانید ترندهای جدید را معرفی کرده و ذهنیت کاربران را به سمت تولیدات جدید در این دنیای متفاوت هدایت کنید .

ایجاد محتوای باکیفیت در حوزه مد و فشن پایه و اساس یک وب‌سایت یا شبکه اجتماعی فعال در این حوزه است . با تشدید رقابت در فضای اینترنت ، انتظارات مخاطبان بالا رفته و شما باید یک استراتژی محتوایی قوی داشته باشید تا بتوانید از سایر رقبای خود پیشی بگیرید و مخاطبان را جذب کنید .

نکته آخر تولید محتوای مد و فشن اینکه ، تولید و انتشار محتوای خوب و ارزشمند در زمینه مد و فشن موجب می‌شود که موقعیت‌های خوبی در نتایج گوگل و صفحات اجتماعی کسب کنید . با تولید محتوا امتیازات وب سایت و کسب و کارتان بالا می‌رود و مخاطب هدف سایت شما را پیدا می‌کند . البته محتوایی که تولید و منتشر می‌کنید باید به خوبی بتواند نیازها و ابهامات کاربران را برطرف کند . اگر محتوا ، باکیفیت و تخصصی باشد و به درستی نوشته شده باشد، کاربران را در سایت نگه می دارد . این توقف و ماندگاری کاربر ، موجب جذب او به سمت کسب و کار شده و در نهایت تبدیل به مشتری محصولات تان خواهند شد .

سایت پول یابی:
Related Post