کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه داشت . لذا وقتی صحبت از کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی می شود در واقع اشاره به ذات رسانه است . رسانه در همه انواع خودش ذاتا پول‌سازی به همراه دارد . لطفاً با شنیدن نام رسانه ، ذهن‌تان را به سمت رادیو و تلویزیون نبرید . همین  وبسایت‌ها و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی هم نوعی رسانه هستند .

برای کسب پول از طریق رسانه ، فرقی نمی‌کند تخصص‌تان چیست . اگر رسانه موثر و تاثیرگذار داشته و یا ایجاد کنید و از طریق آن برای خود برندسازی کنید، کسب درآمد چیز دور از ذهنی نخواهد بود . مسلماً یکی از بهترین رسانه‌هایی که می‌توان در اینترنت داشت، وبسایت یا وبلاگ است . البته داشتن شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی هم بسیار خوب هستند . اما قطعاً این سایت و وبلاگ هستند که نقش اصلی و کلیدی را بازی می‌کنند و شبکه‌های اجتماعی نقش مکمل را دارند .

در این مقاله سایت پول یابی می خواهم درباره شیوه و راههای کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی صحبت کنم . امیدوارم این مقاله کاربردی مورد توجه علاقمندان قرار گیرد .

امکان کسب درآمد از وبلاگ شخصی

در شروع  برای رفع هرگونه شک‌ و شبهه احتمالی به این سوال پرداخته می شود که آیا کسب درآمد از وبلاگ شخصی امکان پذیر است؟ جواب مثبت بوده و اینکه ۱۰۰ درصد قابل تحقق است . همین حالا که در حال خواندن این مقاله سایت پول یابی هستید، افراد زیادی در خانه نشسته‌اند و به‌خاطر فعالیت وبلاگ‌شان، پول به حساب‌شان واریز می‌شود .

البته توجه کنید که میزان درآمدزایی یک وبلاگ به عوامل مختلفی بستگی دارد . این عوامل عبارتند از :

۱- انتخاب گوشه یا Niche

اینکه بخواهید وارد حیطه‌ای شوید و راجع‌به همه‌چیز صحبت کنید، عاقلانه نیست .  ابتدا باید گوشه‌ای را انتخاب و از آنجا به بازار ورود کنید . به این کار نیچ مارکتینگ Niche Marketing می‌گویند . ترجمه آن هم می‌شود بازاریابی گوشه‌ای که خیلی قشنگ نیست . یکی از عوامل مهمی که در میزان درآمد شما از وبلاگ‌تان اثرگذار است، گوشه‌ای است که انتخاب می‌کنید . اینکه چقدر مخاطب دارد، اینکه چقدر مخاطبانش حاضر به هزینه هستند و … .

۲- دموگرافیک مخاطبان

لازم است اطلاعات دموگرافیک (یا اطلاعات جمعیت شناختی) مشتریان خود را داشته باشید . منظور این است که ویژگی‌هایی مانند سن (یا گروه سنی)، جنسیت، تحصیلات (یا مدرک تحصیلی)، درآمد (یا گروه درآمدی)، شغل، وضعیت تأهل و مانند این‌ها را در مورد مشتریان‌تان بدانید .

مسلماً افراد بین ۳۰ تا ۴۰ سال ، که عموم‌شان مدیران کسب‌و‌کارهای مختلف هستند، بیشتر از دانشجوها حاضر به هزینه کردن هستند . دانشجوهایی که احتمالاً با مشکلات مالی هم دست‌وپنجه نرم می‌کنند . پس این موضوع که مخاطب شما چه افرادی هستند هم تاثیر زیادی در میزان درآمد از وبلاگ‌تان خواهد داشت .

دموگرافیک مخاطبان بر میزان و استمرار درآمد اینترنتی تاثیر مستقیم دارد . مثلا دموگرافیک مخاطبان از بین زوج های جوان ، آقایان ، خانم ها ، سرپرستان خانوارها ، مدیران کسب و کار ، کارمندان ، دانشجویان ، مربیان ورزشی و… ، می تواند در میزان کسب درآمد موثر باشد .

۳- روش درآمدزایی

قصد پول‌سازی از چه روشی را دارید؟ آیا می‌خواهید محصولات‌تان را روی وبلاگ بفروشید؟ یا می‌خواهید با نمایش تبلیغات در سایت‌تان درآمد داشته باشید؟ شاید هم ترکیبی از چند روش را انتخاب کنید .

مسلماً متد درآمدزایی انتخابی‌تان، بر میزان درآمدی که می‌توانید از وبلاگ‌تان داشته باشید اثر مستقیم می‌گذارد .

۴- ترافیک ورودی

هر روشی که برای کسب درآمد با وبلاگ نویسی درنظر گرفته باشید، رابطه مستقیم با ترافیک ورودی‌تان دارد .  مسلماً هرچقدر بازدیدکننده بیشتری داشته باشید، متعاقباً پول بیشتری هم وارد جیب‌تان می شود . البته در کنار ترافیک بالا، نرخ تبدیل‌ بازدیدکننده هم اهمیت بالایی دارد .

۵- میزان زمان صرف شده برای وبلاگ

پرداختن به وبلاگ شغل تمام وقت‌تان است یا فقط یک درآمد جانبی در کنار کاری دیگر خواهد بود . البته کسب درآمد از وبلاگ می‌تواند تا حدی باشد که نیاز به هر کار دیگری را هم از بین ببرد . اما خوب شاید در ابتدای کار خیلی معقول نباشد که رزق‌و‌روزی‌تان را به وبلاگ‌تان وابسته کنید . پس کاملا عاقلانه و با برنامه عمل کنید .

در کل وقتی تمام زمان‌تان را صرف وبلاگ کنید، به‌احتمال خیلی زیاد درآمد خیلی بیشتری هم خواهید داشت .

تعریف وبلاگ و بلاگر

بلاگ یا وبلاگ weblog یک ژورنال آنلاین یا وبسایت اطلاع رسانی است که نویسنده درباره علاقمندی هایش یا هر چیز دیگری می نویسد و آنها را به اشتراک می گذارد . در واقع بلاگ پلتفرمی برای اشتراک گذاری نوشته ها یا ویدیوها با دیگران است .

امروزه وبسایت و وبلاگ لزوما فرق زیادی با هم ندارند . قبلا وبسایت ها فقط خدمات خاص یا محصولات خاصی را ارائه می کردند و دیر به دیر آپدیت می شدند و درباره مسئله دیگری هم نمی نوشتند . برعکس، وبلاگ ها که معمولا چیزی برای فروش نداشتند و فقط برای نوشتن و اطلاع رسانی بودند و مدام هم آپدیت می شدند .

این روزها تقریبا در همه وبسایت ها، بخشی به نام وبلاگ دارند که در آن درباره موضوعات مختلفی که به آنها مرتبط است می نویسند و از آن برای جذب مخاطبین بیشتر و ایجاد ترافیک استفاده می کنند .

بلاگینگ مجموعه ای از چند مهارت است که یک نفر باید داشته باشد تا بتواند یک بلاگ را مدیریت کند و موضوع مورد نظرش را با دیگران به اشتراک بگذارد . بلاگینگ می تواند به صورت نوشتاری باشد، یا به صورت صوتی و یا ویدیویی .

بلاگر به کسی گفته می شود که یک بلاگ را راه اندازی و کنترل می کند . وی در آن بلاگ ، درباره موضوعات مورد نظرش می نویسد . بلاگرها کسانی هستند که از به اشتراک گذاشتن علاقمندی ها یا تجربه هایشان با دیگران لذت می برند و معمولا این کار را به عنوان تفریح انجام می دهند اگرچه بیشتر آنها با رعایت اصول بلاگینگ و تبدیل بلاگ خود به یک بلاگ حرفه ای، کسب درآمد می کنند .

برای بلاگینگ نیاز به مکان و زمان خاصی وجود ندارد . فقط کافیست به اینترنت و یک لپ تاپ یا موبایل دسترسی داشته باشید .

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

روش‌های کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

در بالا با عوامل مختلف موثر بر میزان درآمد از وبلاگ آشنا شده اید . در ادامه برخی از روش های کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی بیان می شود . توجه کنید که شیوه های کسب درآمد بسیار بیشتر از اینها می باشد . کانال‌های مختلفی برای پول‌سازی از وبلاگ شخصی وجود دارد . البته برای رسیدن به پول‌سازی، ابتدا باید برخی زیرساخت‌ها را آماده کرد . برخی از روش‌هایی کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ  عبارتند از :

۱- گرفتن پیشنهاد کار و مشاوره دادن

بسته به حیطه‌ای که در آن تخصص دارید، خیلی‌ها نیازمند مهارت شما هستند . اگر بتوانید این افراد را در برنامه‌های بازاریابی‌تان به‌درستی هدف بگیرید و آن‌ها را به وبلاگ‌تان بکشانید، احتمال اینکه تبدیل به مشتریتان شوند هم وجود دارد . این اتفاق نتیجه همان برندسازی و شاخص بودن است .

همچنین مشاوره دادن هم یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از وبلاگ است . به این صورت که افراد وارد وبلاگ‌تان می‌شوند و بر اساس محتوایی که به آن‌ها ارائه می‌کنید، مطمئن می‌شوند که شما شخص صاحب‌نظری در تخصص خودتان هستید . بنابراین، احتمال اینکه حاضر باشند برای گرفتن مشاوره از شما هزینه کنند هم وجود دارد .

۲- افلیت مارکتینگ

معنی لغوی افلیت مارکتینگ ، بازاریابی وابسته است که ترجمه خوبی نیست، به‌همین خاطر بیشتر از عبارت بازاریابی اشتراکی استفاده می‌شود . در واقع افیلیت مارکتینگ همان همکاری در فروش و گرفتن پول بابت بازاریابی محصولات دیگران است .

سازوکار این نوع بازاریابی به این شکل است که در ازای جذب مشتری برای دیگران، از آن‌ها کمیسیون دریافت می‌کنید . برای مثال، وبمستری که شناخته‌شده باشد و رسانه خوبی هم ساخته باشد، می‌تواند به صفحه همکاری در فروش وبسایتی برود و با عضویت در آن، به ازای هر مشتری‌ که برایش می‌فرستد پورسانت دریافت کند .

این معامله‌ای دوسر برد برای هر دو طرف است . امروزه این نوع از شراکت ها بسیار رایج است و بسیاری از سایت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های مختلف هم از آن استفاده می‌کنند .

۳- ساخت و فروش محصولات دیجیتال شخصی

اگر به مرحله‌ای رسیدید که به‌عنوان یک مرجع معرفی شده اید، می‌توانید کتابی مرتبط با تخصص‌تان بنویسید و در قالب ایبوک e-book به فروش برسانید . ساخت یک دوره ویدیویی هم می‌تواند ایده خوبی برای کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی باشد . به‌شرطی که مشتریان‌تان حاضر باشند برای آن هزینه کنند .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای کسب درآمد در خواب

حتی این روز‌ها مفهوم جالب دیگری در دنیای بلاک‌چین پدید آمده است که NFT نام دارد . اگر بخواهیم وارد آن شویم کلاً از مسیر بحث خارج می شود . جهت اطلاع مختصر بگویم که توکن NFT مخفف Non-Fungible Token و نشان‌دهنده یک دارایی دیجیتال تعویض‌ناپذیر است . به عنوان مثال می‌توان به آثار هنری یا مجموعه‌های کلکسیونی اشاره کرد . NFT MarketPlace بازاری است که افراد می‌توانند برای خرید و فروش توکن‌های بی‌همتا به آن مراجعه کنند . Opensea و Rarible نمونه‌هایی از این بازارها هستند . این مقوله جدید می‌تواند بسیار پول‌ساز و البته جذاب باشد .

۴- نمایش تبلیغات اینترنتی

یکی دیگر از روش‌های راحت کسب درآمد از وبلاگ شخصی، نمایش تبلیغات در آن است . مهم‌ترین شرط گرفتن تبلیغ با قیمت قابل‌قبول، داشتن ترافیک یا ورودی بالا است .

نکته بسیار مهم در تبلیغات این است که، کاری نکنید که حجم بالای تبلیغات برای مخاطب آزاردهنده باشند . این کار شاید در کوتاه‌مدت برای‌تان سود بیشتری داشته باشد، اما در بازه زمانی طولانی قطعاً به ضررتان خواهد بود .

اگر نیچ یا گوشه خود را به‌درستی پیدا کرده باشید، اصناف مرتبط سراغ‌تان می‌آیند و از شما می‌خواهند قسمتی از سایت‌تان را به تبلیغ آن‌ها اختصاص دهید . هیچ کاری هم نیاز نیست انجام دهید . همه کارها قبلاً و با جذب ترافیک معقول انجام شده‌اند و شما بابت آن ترافیک بالا ، امروز جذب تبلیغات اینترنتی خواهید کرد .

۵- پست اسپانسری یا حامی مالی

وقتی گوشه‌ای (Niche) را انتخاب می‌کنید و شروع به تولید محتوا در آن زمینه می‌کنید، پس از مدتی به‌عنوان یکی از افراد تاثیرگذار آن حیطه شناخته می‌شوید . مهم‌تر از آن، صاحب رسانه‌ای خواهید شد که به‌صورت هدفمند، بازدیدکنندگانی از آن نیچ را جذب خود می‌کند .

بنابراین، وبلاگ شما می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای دیده شدن برندهای مرتبط باشد . مثلاً اگر وبلاگ‌تان راجع به کسب و کار اینترنتی و مشخصاً کسب درآمد خانگی باشد، بهترین مکان برای تبلیغات یک فروشگاه لوازم خانگی است . چه جایی بهتر از وبلاگی که همه بازدیدکنندگانش مرتبط یا مشاغل خانگی باشند .

فقط توجه داشته باشید که پست اسپانسری نباید تبدیل به تبلیغات محض شود . سازوکار به این شکل است که بر اساس برنامه خود محتوایی تولید می‌کنید و در قسمتی از آن، به اسپانسر یا حامی مالی خودتان اشاره خواهید کرد . همان‌طور که از نام آن مشخص است، برند مربوطه اسپانسر یکی از پست‌های شما شده است .

درست مثل برندهایی که اسپانسر یک تیم فوتبال می‌شوند . آیا تیم‌ها برای نمایش اسپانسرشان به میدان می‌روند؟ خیر . اما اسپانسر به‌خاطر پرداخت پول و نوشته شدن نامش روی پیراهن آن تیم دیده می‌شود .

۶- فروش محصولات به‌عنوان یک سایت e-commerce

اگر به مورد سوم از روش‌های کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی این مقاله سایت پول یابی نگاه کنید، مربوط به فروش محصولات دیجیتالی یا ایبوک بود . شما می‌توانید علاوه بر کالاهای دیجیتالی ، محصولات فیزیکی را هم در وبلاگ‌تان بفروشید . نوع محصول فرقی نمی‌کند . از صنایع دستی مخصوص دکوراسیون گرفته تا کفش و دمپایی و… را شامل می شود .

فقط توجه کنید که باید بازار درست را هدف بگیرید . به این ترتیب، بازدیدکننده‌ای سمت‌تان می‌آید که احتمال تبدیل شدنش به مشتری بالا باشد .

۷- فروش اشتراک ماهیانه

اگر بتوانید برندسازی خوبی داشته باشید، دریافت پول به‌ازای اشتراک عضویت در سایت دور از دسترس نخواهد بود . البته نباید روی این نوع از درآمد برای روزهای اول (حتی سال اول) حسابی باز کنید . اما وقتی به آن مرحله برسید، پول خوبی به حساب‌تان واریز خواهد شد .

در این روش، بسیار مهم است که محتوای پولی ارزش کافی داشته باشد . بهتر است تمام سایت را پولی نکنید . با محتواهای رایگان کاربر را مشتاق کنید تا عضویت را بخرد و بتواند محتوای به‌اصطلاح پرمیوم را مصرف کند .

۸- فروش تمام وبلاگ

بعد از اینکه وبلاگ‌تان به نامی شناخته‌شده در حیطه فعالیت خود تبدیل شد، حتی می‌توانید به فروش یکجای آن به شخص دیگری بیندیشید . لازمه این کار، بنای کامل زیرساخت‌ها و جذب ترافیک بالا است .چون کسی که بخواهد وبلاگی را خریداری کند، میزان سوددهی آن برایش اهمیت خواهد داشت . آیا تبلیغات سود خوبی به‌همراه دارند؟ کسی حاضر است اسپانسر پست‌ها شود؟ وبلاگ پربازدید و درآمدزا خریدار خوبی دارد .

در کل که اگر پول درشت نیاز داشتید و وبلاگ‌تان رشد کافی کرده، می‌توانید روی فروش کامل آن هم حساب باز کنید . درست مثل صاحب یک استارتاپ که تمام ایده‌اش را یکجا می‌فروشد .

اقدامات مهم برای آماده‌سازی یک وبلاگ پولساز

پی‌ریزی یک وبلاگ پول‌ساز، از همان قدم اول، یعنی همزمان با ساخت وبلاگ آغاز می‌شود .  در این بخش درباره ۳ اقدام اساسی و مهم که برای ساخت یک وبلاگ سودده و درآمدزا لازم است بحث می شود .

ضرب‌المثل : خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج را حتما شنیده‌اید؟ اگر می خواهید دیوارتان تا ثریا کج نرود، باید با برنامه عمل کنید . در همان آغاز کار روی سه اقدام زیر حساسیت داشته باشید :

۱- با وردپرس شروع کنید

توصیه می شود از همان اول سراغ سیستم وردپرس بروید . پلتفرم‌های ساخت وبلاگ بسیاری در اینترنت وجود دارند . از انواع خارجی گرفته تا مشابه‌های داخلی . اما اگر می‌خواهید از همان اول یک وبلاگ باثبات بسازید، بهتر است آن‌ها را فراموش کنید .

بزرگ‌ترین مشکل این پلتفرم‌ها، محدودیت‌هایی هستند که دست سازنده را تا حد بسیار زیادی می‌بندند . هر نوع فعالیتی باید در چارچوب قوانین تعیین‌کننده باشد و این خودش بزرگ‌ترین محدودیت است . پس چرا سراغ سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس نروید؟

سیستم مدیریت محتوا وردپرس با در اختیار داشتن کلی ابزار و افزونه، تقریباً هرگونه نیازی را برطرف می‌کند و یک گزینه عالی برای راه‌اندازی وبلاگ‌تان است . مخصوصاً اگر برنامه درآمدزایی از آن را داشته باشید .

۲- تمرکز روی افزایش ترافیک

تمام هم و غم خودتان روی افزایش ورودی وب سایت بگذارید . در بالا و در قسمت روش های کسب درآمد از وبلاگ در این باره صحبت شد . وجه مشترک بین همه آن روش ها این بود که برای عملی شدن، نیازمند ترافیک و بازدیدکننده هستند . بدون بازدید و ترافیک اصلا درآمد اینترنتی اتفاق نمی افتد .

امکان ندارد بدون داشتن بازدیدکننده بتوانید از وبلاگ‌تان درآمد داشته باشید . مسلماً  هرچه ترافیک بیشتر باشد، پول‌سازی هم راحت‌تر خواهد بود . اگر می‌خواهید صفحات مختلف وبلاگ‌تان در نتایج گوگل رتبه‌های خوبی بگیرند، باید با مفهوم سئو آشنا شوید . برای افزایش بازدید وبلاگ تان، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را لحاظ کنید .

جدا از مسئله سئو که بیشتر مرتبط به راضی کردن گوگل است، باید رضایت بازدیدکنندگان‌تان را هم جلب کنید . انجام دو کار، در این امر بسیار مفید خواهند بود :

الف:  تدوام در تولید محتوا و عمل کردن طبق برنامه‌ریزی و تقویم منظم کاری .

ب: نوشتن بلاگ‌پست‌های با کیفیت که به‌شرط داشتن دانش لازم ممکن می‌شود .

۳- بهره بردن از قدرت دیجیتال مارکتینگ

اگر قصد کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی را دارید، خواسته یا ناخواسته در حال فعالیت در دنیای دیجیتال هستید . پس باید برای بازاریابی دیجیتال هم برنامه داشته باشید . تجربه ثابت کرده که روش های دیجیتال مارکتینگ برای کسب درآمد بسیار موثر و کلیدی می باشند . این کار کمک می‌کند وبلاگ‌تان بیشتر دیده شود و به‌نوعی در افزایش ترافیک موثر خواهد بود .

برخی از موثرترین کانال‌ها و مسیرهای دیجیتال برای افزایش بازدید عبارتند از:

– ایمیل مارکتینگ .

– تبلیغات سرچ پولی مثل Google Ads .

– استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به‌خصوص اینفلوئنسر مارکتینگ .

نکات تقویتی برای افزایش کسب درآمد

در این مقاله با روش‌های مختلف کسب درآمد از وبلاگ آشنا شده اید . فاکتورهای مختلفی در میزان درآمدی که می‌توانید داشته باشید دخیل هستند . برخی نکات مهم برای نهایی کردن کل فرایند لازم هستند که با اجرای آن می توانید به موفقیت امیدوار باشید .  این نکات حاصل تجربیات افرادی است که درآمد بسیار زیادی از وبلاگشان دارند . این موارد عبارتند از :

۱- نگاه نکردن به وبلاگ‌تان به‌عنوان سرگرمی

اگر می‌خواهید از وبلاگ درآمد کسب کنید، به چشم سرگرمی نگاهش نکنید . اشتباهی که بسیاری از افراد می‌کنند و منجر به شکست‌‌شان می‌شود، انتخاب نیچ یا گوشه موردعلاقه‌شان بدون توجه به درخواست بازار است . در واقع، باید راجع به موضوعی محتوا تولید کنید که علاوه بر علاقمند بودن به آن، مشتاقان خودش را هم داشته باشد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای کسب پول سریع و راحت

تعادل را رعایت کنید . یعنی صرفاً موضوعات پرطرفدار را که هیچ تخصصی در آن ندارید را هم انتخاب نکنید . حیطه فعالیت خود در وبلاگ را روی دو موضوع : ۱- علاقه و تخصص خودتان ۲-  خواست و نیاز بازار متمرکز کنید . لذا در این موضوع باید تولید محتوا کنید و به عبارتی، فضایی که باید در آن فعالیت کنید را مشخص می کند .

بهتر است به وبلاگ‌تان به‌عنوان یک استارتاپ نگاه کنید . استارتاپی که می‌خواهد نیاز بخشی از افراد را برطرف کند . شما به‌خاطر تخصصی که دارید می‌توانید این کار را انجام دهید .

۲- پیش بردن پروسه‌ها در ابعاد بزرگ

اگر می‌خواهید بزرگ شوید و کارهای بزرگ انجام دهید، باید بدانید که تنهایی کاری از پیش نخواهید برد . به‌همین خاطر است که Scale Up کردن اهمیت پیدا می‌کند .

اسکیل آپ Scale up به شرکتی گفته می شود که مدل کسب و کار خود را تبدیل به یک مدل تکرار پذیر می کند . سپس خدمات و محصولات خود را با توجه به نیاز بازار مطابقت می دهد . در حقیقت به اطمینان رسیده است که مدل کسب و کار آن، هر چند در ابعاد کوچک است ، ولی می تواند به همه نیاز های کسب و کار های در ابعاد بزرگ پاسخ دهد .

یکی دیگر از تعاریف اسکیل آپ،  شرکتی است که محصول و بازار مناسب را تعیین می کند . شرکت قطعا می داند که چه خدماتی و چه محصولاتی را به کدام یک از بازارها و مشتری ها عرضه کند . اسکیل آپ یک مرحله از مراحل رشد کسب وکار است که بعد از استارت آپ جای می گیرد . زمانی کسب و کار به مرحله اسکیل آپ می رسد، که به پتانسیل رشد  و هم چنین سود دهی خوبی دست پیدا کرده است، و میزان درآمد آن از هزینه های جاری بسیار پیشی گرفته است . زمانی کسب و کار شما از استارت آپ به یک اسکیل آپ تبدیل می شود که مدل تجاری خود را اثبات کنید و در حال توسعه و گسترش درآمد خود باشید .

نوشتن بلاگ‌پست‌های با کیفیت و معرکه به‌تنهایی کارآمد نیستند . باید بر اساس استراتژی مدونی پیش بروید . کیورد ریسرچ کنید، فعالیت رقبای‌تان را بررسی کنید . هدف سرچ کاربر را درک کنید، تقویم محتوا بسازید و لینک‌سازی کنید و… . همچنین یادتان باشد که برای بزرگ شدن، برون‌سپاری برخی از مسئولیت‌ها ضروری است .

۳- جذب ترافیک طبیعی

همان‌طور که بارها تاکید شد، برای کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی ، باید بازدیدکننده بیشتری داشته باشید . برای جذب ترافیک موارد زیر کمک رسان است :

– سئو ساختار کلی سایت .

– نوشتن محتوای سئوپسند و با کیفیت .

– گرفتن بک‌لینک از سایت‌های معتبر .

– لینک داخلی به محتواهای وبلاگ .

– ایمیل مارکتینگ .

– بازاریابی شبکه‌های اجتماعی .

تجربه ثابت کرده که ، تمام موارد بالا، منجر به افزایش ترافیک ورودی سایت‌تان خواهند شد .

۴- برنامه درآمدزایی مشخص برای هر بازه زمانی

نکته بسیار مهم اینکه باید از روز اول برنامه‌های مشخصی برای کسب درآمد از وبلاگ داشته باشید . بلاگرهای موفق بر اساس تجربیات شخصی ، برنامه زیر را پیشنهاد می دهند :

– روز اول تا ۹۰ (بازدید از ۰ تا ۱۰۰۰): ارائه مشاوره حرفه‌ای در زمینه تخصص‌تان .

– از ۹۰ تا ۱۸۰ روز (بازدید از ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰): افلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش .

– روز ۱۸۰ تا ۳۶۵ (بازدید بالای ۵۰۰۰): فروش اولین دوره آنلاین .

– آغاز سال دوم و پس از آن (بازدید بالای ۱۰۰۰۰): فروش اشتراک برای عضویت در وبلاگ .

البته که این برنامه بر اساس تجربیات شخصی تعدادی از بلاگرها است و برای هرکس می‌تواند متغیر باشد . اما افراد می توانند با نگاهی به این برنامه ، سیستم درآمدزایی خودشان را ترسیم کنند .

۵- طراحی یک قیف فروش کارآمد

اگر با مفهوم قیف فروش آشنا نیستید، جست‌و‌جویی در این رابطه در سایت پول یابی انجام دهید . به زبان ساده، منظور از قیف فروش فرایند جذب سرنخ تا تبدیل شدن آن به مشتری نهایی است .

بسیار مهم است که برای هر متد درآمدزایی، قیف درست‌و‌درمانی طراحی کنید . قیف بازاریابی در کسب درآمد اینترنتی بسیار موثر و تعیین کننده است . مثلاً اگر روی مشاوره دادن برای کسب درآمد حساب باز کرده‌اید، قیف زیر می‌تواند یک نمونه خوب باشد :

مرحله اول قیف: جذب بازدیدکننده یا مخاطب

مشتری از روش‌های مختلف به محتوای با کیفیتی که شما خلق کرده‌اید می‌رسد و در مرحله اول با شما و وبلاگ‌تان آشنا می‌شود . بسیار مهم است که او را نسبت به حرفه‌ای بودن خود قانع کنید .

مرحله دوم: گرفتن ایمیل

هرچقدر بیشتر اطلاعات از مشتریان بگیرید، بیشتر به نفعتان است . ساده‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، گرفتن ایمیل خوانندگان و مخاطبان است . در انتهای مقاله و محتوای تولیدی خودتان ، به او ارزشی را پیشنهاد دهید که در ازای عضو شدن در خبرنامه ایمیلی دریافت می‌کند .

مرحله سوم: ارسال ایمیل خودکار خوشامدگویی

پس از گرفتن آدرس ایمیل، باید برای او یک ایمیل خوشامدگویی بفرستید . معمولاً این ایمیل‌ها به‌صورت خودکار و توسط ابزارهای مرتبط فرستاده می‌شوند . در این ایمیل ارزشی که وعده‌اش را داده بودید را ارائه کنید . بهتر است از معجزه داستان‌سرایی برای درگیر کردن هرچه بیشتر مخاطب‌تان استفاده کنید . سپس با کمک متن ایمیل‌تان، او را به گرفتن وقت ملاقات پولی ترغیب کنید .

مرحله چهارم: گرفتن وقت ملاقات را تسهیل کنید

وجود دارند افراد بسیاری که سه مرحله ابتدایی را به‌خوبی اجرا می‌کنند، اما پیچیدگی‌های ارتباط گرفتن با آن‌ها مخاطب را منصرف می‌کند . تلاش کنید تا شما جزو آن دسته نباشید .

اگر همه‌چیز را درست انجام دهید، توانسته‌اید بازدیدکننده را از ابتدای قیف که جذب آن توسط بلاگ‌پست بوده، به مرحله آخر یعنی پرداخت هزینه و گرفتن مشاوره هدایت کنید .

نکته مهم : اگر اول راه هستید، قیمت پایینی را پیشنهاد دهید تا افراد بتوانند راحت‌تر به شما اعتماد کنند . با گذشت زمان و افزایش اعتبار، می‌توانید قیمت‌تان را هم بالا ببرید .

قیف فروش , مراحل قیف فروش , اهمیت قیف فروش

۶- انتخاب درست روش درآمدزایی از وبلاگ

در این مقاله کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی انواع روش‌های درآمدزایی معرفی شد . از فروش محصول دیجیتال گرفته تا نمایش تبلیغات اینترنتی . حالا لزوماً قرار نیست فقط یکی از این روش های کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ را انتخاب کنید . ترکیبی از هرچندتا که برایتان مقدور است بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید .

دست تان در انتخاب هر کدام از اینها کاملا باز است ولی نکته بسیار مهم اینکه از هول حلیم در دیگ نیفتید . اگر فکر می‌کنید در کارتان اختلال ایجاد می‌شود و در نهایت به درآمدتان آسیب وارد می‌شود، تعداد روش ها را کم کنید و کیفیت را بالا ببرید .

سخن پایانی کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی

در این مقاله سایت پول یابی تقریبا تمام اطلاعاتی که برای کسب درآمد از وبلاگ نیاز دارید، بیان شد . وبلاگ می‌تواند یک ماشین پولساز و کسب درآمد اینترنتی پایدار و مستمر باشد . افراد زیادی هستند که از وبلاگ شان از چند ده میلیون تا حتی میلیاردی درآمد دارند . کلید موفقیت آنها ترسیم برنامه کاری منظم و افزایش بازدید هدفمند بوده است .

هر کسی می تواند با توجه به توان و تخصص خود ، از دریای کسب درآمد اینترنتی چیزی برای خودش صید کند . راه‌ های بسیاری برای کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی وجود دارد  که انواع وبلاگ‌ نویسی و کسب پول از این طریق یکی از ساده‌ ترین آن‌ها است .

سخن آخر کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی اینکه امروزه می‌توان از وبلاگ شخصی خود برای درآمدزایی پایدار و بالا استفاده کرد . اما برای رسیدن به درآمد‌های قابل توجه، باید وبلاگ خود را به خوبی معرفی کرد و به کاربران شناساند . سپس متناسب با ترافیک آن، روشی همچون فروش در وبلاگ ، گرفتن تبلیغات برای وبلاگ و غیره را انتخاب کنید . توجه کنید که، پولدار شدن غیرممکن نیست، اما تلاش زیادی را می‌طلبد . هیچ گنجی بدون رنج به دست نمی آید .

مطلب پیشنهادی

درآمد وبلاگ نویسی چقدر است ؟ , چطور از وبلاگ درآمد بالایی کسب کنیم؟

راههای کسب درآمد‌ از وبلاگ شخصی

ایجاد یک وبلاگ شخصی با هر انگیزه ای که باشد می تواند منجر به کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.