بهترین و پولسازترین مشاغل برای زنان

زمانی که صحبت از پولسازترین مشاغل برای زنان در ایران می شود معمولا ذهن ها به طرف مشاغل خانگی زنانه می رود . البته منظور می تواند بخشی از این مشاغل خانگی هم باشد اگرچه امروزه دیگر مشاغل خانگی فقط مختص زنان نیست . مردان زیادی هستند که کسب و کار خانگی داشته و از میزان درآمدشان راضی هستند .

اینترنت و ورود مقوله کسب درآمد اینترنتی اکثر مشاغل را متحول کرده است . امروزه مشاغل به کسب و کارهای آنلاین و سنتی تقسیم شده است . علاوه بر این، امروزه موضوع جنسیت هم محلی از اعراب ندارد و افراد اعم از مرد و زن می توانند شغل پردرآمد خود را داشته باشند . داشتن ایده و مهم تر از آن خواستن و اراده کردن برای شروع کسب و کار مهم است .

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار پولساز هستید و می خواهید کارآفرینی کنید، راهی که برای رسیدن به موفقیت وجود دارد، انتخاب ایده های تجاری مناسب است . در این مقاله سایت پول یابی به پولسازترین مشاغل برای زنان ایرانی اشاره می شود . توجه کنید مقاله سایت در دو بخش یا قسمت تنظیم شده است . بخش اول به پولسازترین مشاغل برای زنان ایرانی و بخش دوم به ایده های کسب و کار ویژه خانم ها اختصاص دارد .

بخش اول : پولسازترین مشاغل برای زنان ایرانی

همان طور که در بالا اشاره شد، دنیای امروزی، دنیای فراجنسیتی است . یعنی زنان در اکثریت قریب به اتفاق مسائل رشد و پیشرفت کرده و به پای مردان رسیده‌اند . لذا تقسیم کردن مشاغل به دو دسته مردانه و زنانه، کاری است که تنها از دست ناصرالدین شاه قاجار برمی‌آید و بس .

در حال حاضر بسیاری از زنان در ایران و جهان حضوری تأثیرگذار و شایان تقدیر در جامعه دارند . زنان ثابت کرده‌اند، می توانند در اکثر مسائل بهتر از مردان عمل کرده و گوی سبقت را از آقایان بربایند . در جامعه کنونی ، بانوان ایرانی دنبال ناب ترین و پولسازترین مشاغل برای خودشان می گردند .

پیش از پرداختن به معرفی پولسازترین مشاغل برای زنان ، جا دارد به حرکت و نهضتی که در کشورمان شکل گرفته و موجب شده تا بانوان وارد چرخه اقتصادی کشور شوند، افتخار کنیم . ذهنیت‌های محدود و  بسته در سالیان گذشته اجازه نمی‌داد که بانوان به عنوان نیمی از جمعیت ایران، وارد اجتماع شوند . اما امروزه با کمال افتخار زنان ایرانی، تحصیلات آکادمیک بسیار خوبی دارند و می‌توانند مشاغل مختلف را به خوبی آقایان و حتی بهتر از آنها انجام دهند . البته برخی از این مشاغل خانگی تخصصی برای زنان بوده و برخی به تخصص و تحصیلات بالایی نیاز ندارد .

نکته دیگر اینکه ، مشاغلی که در ادامه معرفی می‌شوند، اصلاً جنسیت‌زده و خاص بانوان نیست . بر اساس مطالعات ، این مشاغل، متداول‌ترین شغل‌هایی هستند که از سوی بانوان ایرانی در سال‌های گذشته انتخاب شده است .

پولسازترین مشاغل برای زنان , بهترین و پردرآمدترین مشاغل برای خانم ها

برخی از مهم ترین ، بهترین و پولسازترین مشاغل برای زنان عبارتند از :

۱- شغل مدیریت

در سالیان اخیر زنان زیادی در ایران و جهان سراغ شغل مدیریت رفته‌اند . جالب است بدانید که این افراد تا چه اندازه موفق بوده‌اند . آنها توانسته‌اند روش‌های نوین و علمی مدیریتی را جایگزین روش‌های نادرست و غیرمنطقی گذشته کنند . مدیریت یکی از مشاغل پردرآمد برای بانوان است .

بانوان علاقمند به مدیریت علاوه بر کسب درآمد بالا، می‌توانند نبوغ و استعداد خود را در این شغل به نمایش بگذارند . این توانایی را دارند که فرایند رشد و پیشرفت یک بنگاه اقتصادی را متحول کنند .

تحقیقاتی که در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده انجام شد نشان داد که ۴۱ درصد مدیران در این کشور، بانوان هستند . در کشور ما هم میزان اشتغال زنان در سمت‌های مدیریتی رشد چشمگیری داشته است .

۲- مشاغل مشاوره و روانشناسی

یکی دیگر از پولسازترین مشاغل برای زنان ، فعالیت در حوزه مشاوره و روانشناسی است . بانوان به خاطر آفرینش و سرشتی که دارند، بسیار همدل و همراه هستند . به همین خاطر می‌توانند در مشاغلی که به همراهی و همدلی نیاز دارد، بیشتر تأثیرگذار باشند . فعالیت بانوان به عنوان مشاور یا روانشناس هم به سالم‌تر شدن جامعه و از بین رفتن اختلالات کمک می‌کند . علاوه بر این موجب می‌شود که بانوان بتوانند از دانش و تخصصی که دارند برای کمک به جامعه و کسب درآمد استفاده کنند .

طبق داده‌های جهانی، حدود ۶۵ درصد از روانشناس‌ها، خانم و ۳۵ درصد از آنها آقا هستند . این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که اکثر روانشناسان، زنان هستند و اتفاقا درآمد بسیار خوبی هم دارند . در کشور ایران هم بیشتر روانشناسان، از قشر زن هستند . نکته جالب‌تر این است که طبق تحقیقات اخیر، بیش از ۸۰ درصد دانشجویان رشته روانشناسی در ایران، دختر می باشند .  این موضوع از آینده درخشان رشته روانشناسی برای بانوان ایرانی حکایت دارد .

۳- رشته های پزشکی

یکی از پولسازترین مشاغل برای زنان ، پزشکی است . اگرچه در کل رشته های پزشکی همیشه از مشاغل پولساز و جذاب برای زنان و مردان می باشد . البته پزشکی زیرشاخه‌های مختلف و متنوعی دارد ولی منظورمان در اینجا انواع و اقسام رشته‌های پزشکی است . پزشکان یکی از اقشار خدمت‌گزار به جامعه ایرانی بوده و همواره تلاش خود را برای بهبود سطح سلامتی مردم ایران به کار بسته‌اند .

در سالیان اخیر به دلیل بهبود وضعیت درآمدی و جایگاه اجتماعی پزشکان، بانوان زیادی به رشته پزشکی تمایل پیدا کرده‌اند . ولی پیش از اقدام برای تحصیل در رشته‌های پزشکی باید بدانید که پذیرفته شدن در این رشته و تحصیل در آن واقعاً دشوار و بیش از هر چیز به عشق و علاقه نیاز دارد . بنابراین اگر آماده تحمل دشواری‌ها هستید، عزم خود را جزم کنید .

وجود همدلی در نهاد بانوان موجب می‌شود که در مشاغل مربوط به پزشکی خیلی موفق باشند و کار تشخیص و معالجه را به بهترین شکل ممکن انجام دهند . طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ صورت گرفت، لاتویا یا لتونی بیشترین میزان پزشکان زن را دارد و ۷۵ درصد پزشکان این کشور زن هستند .

مطالعات در کشور ما نشان می‌دهد حدوداً ۵۰ درصد پزشکان ایران، زن هستند . این مسئله خودش باعث افتخار است . چون در سال‌های گذشته اصلاً نقش بانوان در عرصه پزشکی کشور در این حد نبود .

۴- طراح گرافیک

یکی از رایج ترین حوزه‌هایی که در سال‎های گذشته، زنان ایرانی را به خود جذب کرده و اتفاقا درآمد خوبی هم دارد، طراحی گرافیک است . با یادگیری طراحی گرفیک می‌توانید برای شرکت‌های مختلفی به صورت حضوری کار کنید . همچنین می‌توانید در منزل  به صورت دورکاری فعالیت کنید . این شغل، برای بانوان ایرانی خانه‌دار یا کسانی که فرزند خردسال دارند واقعاً جذاب است .

در صورتی که تمایل دارید به یک گرافیست توانمند و متخصص تبدیل شوید، ابتدا یک دوره جامع برای یادگیری دانش و هنر طراحی گرافیک پیدا کنید . پس از شرکت در این دوره، شروع به کسب تجربه و مهارت کنید . اگر دانش گرافیک را به خوبی یاد بگیرید، خیلی زود می‌توانید به درآمدی عالی دست پیدا کنید .

برای موفقیت در این کار لازم است که یک مجموعه کامل از نمونه کارهایتان آماده کنید و به اندازه ای به شهرت برسید که بتوانید پروژه های بزرگی را به دست بگیرید. بی شک برای رسیدن به این هدف باید یک ذهن خلاق داشته باشید. طراحی گرافیک یکی از برترین ایده های کسب و کار در منزل برای مادران به حساب می آید.

اگر تازه وارد این حوزه شده اید و می خواهید طراحی گرافیک را بیاموزید، باید کتاب های مناسب این رشته را تهیه کنید . می توانید به سایت های مختلف درباره این مبحث مراجعه کرده و ویدئوهای جلسات طراحی گرافیک را مشاهده کنید . این کتاب ها و سایتها همگی به شما درباره این کار و چگونگی تهیه یک مجموعه کمک می کنند . اما باید بدانید که از کجا می توانید پروژه به دست آورید . می توانید همین الان در سایت ها یا استارآپ های دورکاری عضو شوید و کار خود را آغاز کنید .

۵- راه اندازی کسب و کار آنلاین یا فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از بهترین و پولسازترین مشاغل برای زنان ، راه اندازی کسب و کار یا فروشگاه اینترنتی است . روش‌هایی مختلف کسب درآمد اینترنتی افراد بسیاری را جذب خود کرده و مردان و زنان زیادی از این روش درآمد کسب می‌کنند . دنیای اینترنت، حد و مرز نمی‌شناسد، اگر بتوانید یک کسب و کار اینترنتی اصولی و درست راه اندازی کنید، مطمئن باشید که خیلی سریع به فروش میلیاردی می‌رسید .

با راه اندازی کسب و کار شخصی خود، می‌توانید به استقلال مالی برسید . از طرفی برای فروش محصولات و خدمات خود محدود به زمان و مکان نیستید . حتی زمانی که استراحت می‌کنید، مخاطبان وارد سایت شما شده، خرید خودشان را انجام می‌دهند و درآمد به حساب تان واریز می‌شود .

البته راه اندازی کسب و کار یا فروشگاه اینترنتی، واقعاً کار هر کسی نیست . به آموزش و یادگیری مستمر نیاز دارد . چون در حال حاضر رقبای زیادی در بازار وجود دارد که اگر راه و رسم بیزینس اینترنتی را بلد نباشید، بدون شک نمی‌توانید از رقبای خود سبقت بگیرید . حتی ممکن است اصلا کسب و کارتان دیده نشود . بنابراین پیشنهاد می‌شود که پیش از راه اندازی بیزینس خود، آموزش‌های لازم را ببینید .

۶- طراحی سایت و فروشگاه

یکی از بهترین و پولسازترین مشاغل برای زنان ، طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی است . در گذشته بسیاری تصور می‌کردند طراحی سایت و فروشگاه آنلاین هزینه زیادی دارد، به همین خاطر اصلا سمت این کار نمی‌رفتند . ولی امروز بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار تمایل دارند که برای بیزینس خود سایت راه اندازی کنند . اینجاست که پای بانوان حرفه‌ای طراح سایت به میان می‌آید .

خوشبختانه طراحی سایت، یکی از شغل های پردرآمد برای بانوان ایرانی است و یادگیری آن هم زیاد دشوار، زمان‌بر و پرهزینه نیست . در سال‌های اخیر طراحی سایت به یک کار تخصصی تبدیل شده است و صاحبان کسب و کار تمایل دارید یک سایت یونیک و منحصر به فرد داشته باشند . آن‌ها دوست ندارند که سایتشان شبیه سایر سایت‌ها باشد . اینجا است که طراح سایت باید آموزش‌های لازم را دیده باشد تا بتواند با تکیه بر خلاقیت و توانمندی خود، هر سایتی که باب میل کارفرما باشد را طراحی کند .

بنابراین پیش از هر چیز باید بتوانید آموزش‌های لازم در زمینه طراحی سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی دیده باشید . در صورت داشتن تخصص از این شغل پولساز غافل نشوید .

۷- کار در زمینه زیبایی و آرایشگری

یکی از مشاغلی که زنان ایرانی شدیدا به آن علاقه دارند و می‌توانند از طریق آن پول پارو کنند، فعالیت  در حوزه زیبایی و آرایشگری است . کافی دوره‌های مربوط به این شغل را ببینید و سپس به فعالیت در آن بپردازید . ممکن است تصور کنید که هزینه اولیه راه اندازی این شغل بالاست . ولی واقعیت این است که می‌توانید ابتدا با راهکارهای مختلف، هزینه راه اندازی را  کاهش دهید . مثلا می‌توانید ابتدا یک سالن کوچک با هزینه کم را اجاره کنید . زمانی که به درآمد مناسب رسیدید و برند خودتان را جا انداختید، کسب و کار خود را به تدریج توسعه دهید .

از جمله کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که به صورت رایگان نزد یک آرایشگر خبره آموزش ببینید و سپس در سالن او یا سالن‌های دیگر کار کنید . وقتی کار را یاد گرفتید و منابع مالی خود را جمع‌آوری کردید سالن مستقل بزنید . درآمد این شغل به قدری بالا است که برخی از بانوان حاضرند تمام زحمت‌ها و هزینه‌های لازم برای یادگیری این حرفه را بپردازند . در حال حاضر صنعت زیبایی، یکی از پردرآمدترین و پولسازترین صنایع دنیا محسوب می‌شود .

۸- راه اندازی بیزینس اینستاگرامی و فروش محصولات خانگی و هنری

بانوان ایرانی، منشأ و منبع هزاران هنر و خلاقیت هستند . به قول معروف «به چندین هنر آراسته‌اند» . از این رو بوده که آن خواننده فقید همیشه می‌گفت: «زن ایرونی تکه » . در جامعه کنونی ایران، وقت آن رسیده است که هر بانو، هنر خود را در قالب محصولات هنری در بسترهای مختلف از جمله اینستاگرام عرضه کند و به درآمد بالا برسد .

فرضا می‌توانید صنایع دستی خود را در اینستاگرام عرضه کنید و به فروش برسانید . تاکنون زنان ایرانی بسیاری از طریق همین کار به درآمد چند ده میلیونی در ماه رسیده‌اند . همچنین می‌توانید غذاها، مرباها، ترشی‌ها و شیرینی‌هایی که در خانه درست می‌کنید را در اینستاگرام تبلیغ کنید . از این راه ، سفارش بگیرید و یک کسب و کار پرفروش داشته باشید . شک نکنید که پس از مدتی کار به جایی می‌رسد که مجبور می‌شوید نیروی کمکی استخدام کنید . ضمن اینکه از مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان هم محسوب می شود .

۹- شغل خیاطی

خیاطی یکی از پولسازترین مشاغل برای زنان است و در تمام جهان هم طرفداران زیادی دارد . می‌توانید از طریق دوخت لباس‌های زیبا و جدید به درآمد برسید و حتی می‌توانید این مهارت را آموزش دهید . متخصصان کسب و کار، خیاطی را یکی از پردرآمدترین مشاغلی می‌داند که بیشتر برای بانوان جا افتاده است و انصافاً استعداد بی‌نظیری در آن دارند .

برای اینکه یک برند قدرتمند بسازید، لازم است که از رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام کمک بگیرید . مثلاً می‌توانید از لباس‌هایی که دوخته‌اید عکس بگذارید . گاهی از طریق یک لایو اینستاگرامی، شیوه دوخت یک لباس را آموزش دهید . همه اینها را می توانید با گوشی موبایل تان انجام دهید .

۱۰- تولید انواع محتوا

یکی از جذاب‌ترین مشاغل برای زنان ایرانی، تولید محتوای متنی، صوتی، تصویری و ویدیویی است . بانوانی که میل به نویسندگی دارند و می‌توانند از این طریق مخاطبان را به خرید یک محصول دعوت کنند، می‌توانند از طریق تولید محتوای متنی به درآمد برسند . یکی دیگر از کارهای مناسب برای بانوانی که صدای جذابی دارند و احساس می‌کنند که برای گویندگی مناسب هستند، تولید محتوای صوتی است .

تولید محتوای تصویری و ویدیویی کمی دشوارتر از تولید محتوای متنی و صوتی است . چون نیاز به کار با ابزارهای خاصی مثل فتوشاپ یا نرم افزارهای ادیت ویدیو دارد . کسانی که تمایل دارند محتوای تصویری و ویدیویی را یاد بگیرند و این کار را به شکلی حرفه‌ای انجام دهند، می‌توانند در دوره های تولید محتوای حرفه ای شرکت کنند .

با شرکت در این دوره یاد می‌گیرید که چگونه خیلی سریع محتوای درجه یک تولید کنید و از این طریق به درآمد عالی برسید . معمولاً شرکت‌ها و  بیزینس‌های مختلف دنبال کسانی هستند که بتوانند محتوای ویدیویی و تصویری را با کیفیتی عالی و به شکلی خلاقانه و منحصر به فرد تولید کنند . با شرکت در این دوره ها و یادگیری این کار می‌توانید خیلی سریع خودتان را در بهترین کسب و کارها ببینید . مزیت این شغل آن است که امکان فعالیت دورکاری هم در آن وجود دارد .

بهترین شغل برای زنان خانه دار , شغل برای خانم ها در منزل , مشاغل خانگی

بخش دوم : معرفی برترین ایده های کسب و کار زنان

در بالا ۱۰ تا از مشاغل پردرآمد و پولساز که زنان ایرانی می توانند فعالیت کنند، معرفی شد . در ادامه پردرآمد ترین ایده های کسب و کار زنان و بهترین مشاغل برای خانم ها یا مخصوص زنان فهرست می شود . توجه کنید اکثر این کسب و کارها مردانه و زنانه ندارند ولی تجربه ثابت کرده زنان بهتر می توانند آنها را انجام دهند . به نوعی انگار مخصوص و خاص زنان ایرانی می باشد اگرچه مردان هم می توانند اجرایش کنند .

برترین کسب و کارها و ایده های مخصوص زنان عبارتند از :

۱- کسب و کار پوشاک

کسب و کار پوشاک دیگر مردانه نیست و در حال به دست آوردن جایگاهی در میان خانم هاست . تنها با سرمایه گذاری کمی، بسیاری از خانم ها می توانند کسب و کار خود را در خانه شروع کنند . حتی بعضی از خانم های خلاق برند مخصوص خود را تولید می کنند .

در صنعت پوشاک، موقعیت های شغلی بسیار زیادی وجود دارد . می توانید کار خود را از مغازه لباس فروشی آغاز کنید تا با توجه به میزان سرمایه ای که دارید، برند پوشاک مخصوص خودتان را تولید کنید .

۲- تولید محصولات غذایی

یکی از بهترین ایده ها و مشاغل پردرآمد زنان ایرانی ، کسب و کار محصولات غذایی است . اگر جزو خانم هایی هستید که به آشپزی علاقه دارند، هیچ کسی نمی تواند مانع از این شود که در این حوزه به یک کار آفرین تبدیل شوید .

تمام آنچه که برای رسیدن به این خواسته نیاز دارید، مکانی برای پخت غذا و سرو آن است . البته اگر در برنامه ریزی قصد ندارید که از خدمات اپلیکیشن های غذا استفاده کنید . هر چیزی که فکر می کنید در منطقه تان تقاضا زیادی دارد را می توانید بپزید .

چند مورد از ایده هایی قابل اجرا در حوزه غذا عبارتند از:

– کامیون، کیوسک و گاری های پخت و حمل غذا که به واسطه قابلیت تحرک و منو قابل تشخیص، به شهرت رسیده اند .

– مشتریانی که به دنبال مواد مغذی هستند، غذاهای تازه و بومی منطقه با میزان چربی کم را ترجیح می دهند .

– اغلب خانواده ها برای صرف شام بیرون می روند و می توانید چیزی تهیه کنید که برای کودکانشان مناسب باش.

۳- کسب و کار بافندگی

اگر جزو خانم هایی هستید که به بافندگی، طراحی یا اجرا دگرگونی علاقه دارید، شروع به انجام کسب و کار بافندگی ایده ای مناسب برایتان است . با توجه به استعدادهایی که دارید، باید پروژه های مختلفی را قبول کنید . مثلا، دوخت لباس، طراحی لباس، قلاب بافی و تعمیر لباس و پوشاک می تواند از این موارد باشد .

چنانچه تازه کار هستید و در این زمینه اطلاعات اندکی ندارید، ابتدا شروع به یادگیری مهارت های لازم کنید . سپس تجربه کسب کنید و کسب و کار خودتان را مشهور کنید . اگر کارتان خوب باشد و هزینه ای معقول دریافت کنید، می بینید که هر ماه مشتریان تان به مرور بیشتر می شوند .

راز کسب درآمد بالا در بافندگی این است که با توجه به مد و فشن و حرفه های بافندگی جلو بروید . با این کار می توانید با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و آن ها را به مشتریان خرسند و خوشحال تبدیل کنید .

۴- عکاسی

ممکن است که به عکاسی علاقه ای داشته باشید . شاید در خانواده این شما هستید که از همه عکس می گیرد . اما تا به امروز به این فکر نکرده اید که از این کار می توان پول دربیاورید . باور داشته باشید که اگر به خوبی از هنر عکاسی سر در بیاورید، پول خوبی به جیب خواهید زد .

برای شروع، یک دوربین خریداری کنید که کیفیت عکسبرداری خوب و عملکرد عالی داشته باشد . در ابتدا، از مشتریان بومی شروع کنید که از شما می خواهند تا در عروسی ها، جشن ها، مهمانی ها و دیگر مراسم های خاص در عکاسی به آن ها کمک کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  روش های کسب درآمد آسان

از رسانه های اجتمایی کمک بگیرید تا خدمات عکاسی تان به گوش افراد بیشتری برسد . یک پیج برای خود در فیسبوک ، تلگرام و اینستاگرام باز کنید . تصاویر باکیفیت بالایی که با دوربین می گیرید را در در این شبکه های اجتماعی قرار دهید .

این کارها را می توانید انجام دهید:

– برای اداره های املاک و مستغلات شروع به کار کنید . این اداره ها به دنبال عکاسانی هستند تا عکس های خانه های جدیدشان را در سایت های خود قرار دهند .

– عکس هایی که می گیرید را برای نشریات مختلف ارسال کنید .

– تصاویر خود را در برخی از سایت های آنلاین عکس برداری قرار دهید و بابت آن پول دریافت کنید .

۵- طراحی داخلی

اگر فکر می کنید به اندازه کافی خلاق هستید و به انجام طراحی داخل خانه ها علاقه دارید، طراحی داخلی خانه یک ایده پرسود برای راه اندازه کسب و کار می باشد . در این حرفه باید همان طور که مشتری می خواهد، رنگ ها، پارچه ها، وسایل خانه و چراغ ها را انتخاب کنید و در هم کنار قرار دهید . بیشتر مشتریان تان صاحبان خانه و املاک تجاری یا مسکونی هستند .

البته موسسات، هتل ها، رستوران ها و ادارات هم به خدمات طراحی نیاز دارند . بهتر است که یک دفتر در یک منطقه از شهر برای خود دایر کنید که بتوانید رودررو با مشتریان تان صحبت کرده و یک نمونه از پارچه ها و کارهایی که می توانید انجام دهید را به آن ها نشان دهید .

۷- آموزش یوگا

یکی دیگر از پولسازترین مشاغل برای زنان آموزش یوگا است . بسیاری از افراد می خواهند با انجام یوگا، سلامت خود را حفظ کنند . اگر شما هم یکی از این افراد هستید و در عین حال از این هنر سر در می آورید، می توانید شروع به آموزش این هنر کرده و پول در آورید .

برای این کار نیازی نیست که حتما یک استودیو و باشگاه داشته باشید . بلکه می توانید در خانه تان هم شروع به کار کنید . آموزش یوگا ایده های مناسب برای خانم های خانه دار است که می خواهند کسب و کاری برای خودشان راه بیندازند . با این کار نه تنها پول در می آورید، بلکه می توانید با انجام دادن کاری سالم خود را مشغول کنید .

توجه کنید در ابتدای مسیر پول زیادی به دست نخواهید آورید و فقط مشتریان به شما پول می دهند . اما به محض این که تعداد مشتریان تان زیاد شود، می توانید ضمانت و حمایت هایی هم دریافت کنید .

۷- وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی در حقیقت به معنای پول درآوردن از تبلیغات و برنامه های پرسود است . وبلاگ نویسی یکی از مناسب ترین ایده ها برای خانم ها در خانه جهت کسب درآمد اینترنتی است . قسمت خوب این حوزه این است که ساعت کاری انعطاف پذیری دارد و هر چقدر که بخواهید می توانید کار کنید . الان تعداد زیادی از وبلاگ نویسان ایرانی از بین زنان می باشند .

بسیاری از خانم ها در خانه این کار را انجام می دهند و درآمد نسبتا خوبی کسب می کند . شما هم می توانید به این درآمد برسید . اما سئوال اینجاست که از کجا باید شروع کنید؟ تمام کاری که باید انجام دهید، ساخت یک وب سایت و نوشتن مطالبی درباره هر چیزی است که دوست دارید . وقتی که بتوانید میزان بازدید ماهانه تان را به اندازه کافی برسانید، درآمدتان آغاز می شود .

بی شک برای رسیدن به درآمد در این حوزه باید صبور باشید، زیرا زمانبر خواهد بود . اگر در حال حاضر از این کار چیزی نمی دانید، باید اطلاعات جدید زیادی به دست آورید . پس اول یک برنامه خوب تنظیم کنید و سپس وارد این حوزه شوید .

۸- نگهداری از حیوانات خانگی

اگر به دنبال کسب و کاری با درآمد هستید، مراقبت و نگهداری از حیوانات خانگی گزینه ای مناسبی است . در این کار باید به حیوانات رسیدگی کنید، به آنها غذا دهید و با آن ها قدم بزنید . حتی می توانید غذای سگ یا سایر حیوانات خانگی را بفروشید و خدماتی مثل آموزش و تمیز کردن آن ها را هم ارائه دهید .

شاید از آن دسته افرادی باشید که به حیوانات خانگی علاقه دارند . اما باید بدانید که در این حوزه باید سخت کوش باشید . باید به حدی کارتان خوب باشد که مشتریان جدیدی به دست بیاورید . اگر در این زمینه به اندازه کافی تجربه ندارید، می توانید با کسب و کارهای فعلی در حوزه صنایع حیوانات در ارتباط باشید . برای شروع این کار به مبلغ زیادی نیاز ندارید . اما احتمالا پیدا کردن اولین مشتری کاری سخت خواهد بود .

۹- شغل آشپزی در خانه

تا به حال به این فکر کرده اید که آموزش آشپزی انجام دهید . بهتر است همین الان به این کار فکر کنید . این حوزه راهی خوب برای کسب درآمد و آشنا شدن با افراد جدید است . این کار در میان آسان ترین کسب و کارهای خانگی برای خانم های خانه دار قرار دارد . ابتدا مواد اولیه مورد نیاز و لوازم آشپزی را خریداری کنید و در عین حال با انجام تبلیغات سعی کنید تا نظر افراد را جلب کنید .

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید، ضبط جلسات آموزشی تان و بارگذاری آنها بر روی یوتیوب است . با این کار، شاگردان زیادی خواهید داشت و پول خوبی به جیب می زنید .

۱۰- برنامه ریزی عروسی ها

برنامه ریزی مراسم عروسی یکی از حرفه های محبوب و هیجان انگیز است . اما برای موفقیت در این حوزه، باید به اندازه کافی باتجربه باشید و همین طور سرمایه خوبی برای آغاز کار داشته باشید . اگر دوست دارید مراسم عروسی را برنامه ریزی کنید و تدارک ببینید، اول باید با یک کمپانی کترینگ شروع به همکاری کنید تا تجارب لازم را به دست بیاورید .

به محض این که تجربه کافی به دست آوردید، می توانید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید . برای این کار به چند کارمند نیاز خواهید داشت . هر کدام از مراسم های عروسی پروتکل و سنت های متفاوتی دارند که شما و اعضای تیم تان باید آن ها را انجام دهید و محدودیت زمانی را هم رعایت کنید .

وقتی چندین کار موفق در این زمینه انجام دادید، می توانید تدارک و برنامه ریزی مناسبت های بیشتری را بر عهده بگیرید . نمونه کارهایتان را در فضای مجازی قرار دهید تا مشتریان بیشتری به دست آوردید .

۱۱- ساخت صابون

اگر به فکر تولید یک محصول در مقیاس بزرگ هستید، ساخت صابون و محصولات مربوط به آن گزینه ای مناسب محسوب می شود . کارتاناین است که صابون ها را براساس هر کدام از فرمول ها تهیه کنید . به محض این که محصولات برای ارسال به بازار آماده شدند، نوبت به کار بازاریابی و فروش می رسد . آگهی های تبلیغاتی خود را در تلویزیون، روزنامه و رسانه های اجتمایی به اشتراک بگذارید .

حتی می توانید از راهکارهای قدیمی و سنتی هم بهره ببرید . روش هایی مثل ، پخش بنر، آگهی روی کاغذهای کوچک و کمپین های مختلف را فراموش نکنید . محصولاتی که تولید می کنید باید در مغازه های لوازم آرایشی و بهداشتی، باشگاه های ورزشی مجهز به سونا و استخر، بوتیک ها و فروشگاه های عمده فروشی موجود باشد .

بهترین راه این است که مشتریان از شما خرید کنند . اگر کیفیت صابونی که تولید کرده اید خوب و قابل قبول باشد، به زودی می بینید که مشتریان وفاداری برای خود جمع کرده اید . از اینترنت و مخصوصا شبکه های اجتماعی هرگز غافل نشوید .

۱۲- بازاریابی مشارکتی

بازاریابی مشارکتی ایده ای مناسب برای راه اندازی کسب و کار در خانه به شمار می آید که از زیرمجموعه های وبلاگ نویسی است . همچنین در این حوزه باید محصولات دیگر را به فروش برسانید و از آنها پورسانت دریافت کنید .

می توانید به عنوان یک بازاریاب مشارکتی شروع به وبلاگ نویسی کنید و پول خوبی به دست آورید . اگر یک وبلاگ یا چنلی در یوتیوب دارید، می توانید خرید بعضی از محصولات را به بازدیدکنندگان پیشنهاد دهید .

اگر مخاطبان این کالاها را خریداری کنند، فروشنده پول را به جیب می زند . اما از آن جایی که این محصول به خاطر شما به فروش رسیده، صاحب کالا به شما پورسانت می دهد .و به این صورت می توانید بازاریابی مشارکتی یا پورسانتی را انجام دهید . اگر فکر می کنید نویسنده خوبی هستید یا در یوتیوب به خوبی شناخته شده اید، انجام این کار برایتان سخت نخواهد بود .

۱۳- مشاور زندگی

اگر دوست دارید به مردم کمک کنید، احتمالا علاقمند هستید که یک مربی زندگی شوید . در این شغل می توانید درآمد خوبی به دست بیاورید که به نوع مشاوره تان بستگی دارد . فردی به نام ناتالی بیکن یک مربی زندگی است و درآمدی که از این راه به دست می آورد، هفت رقمی است .؛ شما هم می توانید، اما اول باید بازاریابی انجام دهید .

اگر تازه وارد این حوزه شده اید و به دنبال منابع مفید و سودمند هستید، بهتر است که در کلاس های آموزش مهارت شرکت کنید .

۱۴- آموزش یا معلم خصوصی

آموزش یکی دیگر از ایده های خوب کسب و کار در خانه و از پولسازترین مشاغل برای زنان است . برای انجام این کار می توانید یک اتاق کرایه کنید و به دانش آموزان آموزش دهید یا این که موسسات خانگی را انتخاب کنید . اگر در خانه به گروهی از دانش آموزان آموزش دهید، بهای کمتری دریافت می کنید . لذا باید چندین دانش آموز را پیدا کنید که با آموزش دادن به آن ها مبلغ دریافتی تان بیشتر شود .

از طرفی، اگر موسسات خانگی را انتخاب کنید، بهای بیشتری دریافت می کنید . تنها با تدریس به چند دانش آموز پول خوبی به دست می آورید . یک گزینه دیگر هم وجود دارد که می توانید آن را بررسی کنید: تدریس آنلاین . تدریس آنلاین یکی از ایده های پر سود در کسب و کار است و بسیاری از معلمان در حال روی آوردن به این روش به جای روش های سنتی و حضوری هستند .

برخلاف موسسات خانگی، راه اندازی آموزش های آنلاین کار آسانی است .و برای شروع می توانید به وب سایت های مشهور در این زمینه مراجعه کنید .

۱۵- خرید و کرایه دادن املاک و دارایی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که حتی وقتی خواب هستید هم بتوانید پول به دست آورید . یکی از ایده های کسب و کار بی نظیر برای پول درآوردن بدون نیاز به حضور فردی، خرید املاک و دارایی و سپس کرایه دادن آنهاست . اصولا خرید و فروش املاک در ایران از بهترین و پولسازترین مشاغل برای زنان و مردان محسوب می شود .

در این کسب و کار مقدار پولی که می توانید به دست آورید به املاک و چیزهایی بستگی دارد که برای خرید انتخاب می کنید . حالا سئوال اینجاست که کدام املاک و مستغلات و وسایل را باید برای کرایه دادن خریداری کنید . جواب این سئوال در جیب شما پیدا می شود، یعنی اینکه چقدر سرمایه دارید .

بی شک بهتر است که املاک و وسایلی را انتخاب کنید که به آنها علاقه دارید، زیرا خودتان هم می توانید در آینده از آنها استفاده کنید و لذت ببرید . به طور مثال، اگر خودتان عاشق عکس برداری هستید، می توانید یک دوربین عکاسی بخرید و آن را کرایه دهید . در این حالت هر وقت که وقت آزاد داشتید، می توانید چندین عکس بگیرید و آن ها را در صفحات خود در رسانه های اجتمایی بارگذاری کنید .

از این طریق می توانید به یک فرد بانفوذ در این صفحات تبدیل شوید که با این کار پشتیبانی و ضمانت های بزرگی را هم دریافت می کنید . دیگر وسایلی که می توانید خریداری کرده و آن ها را کرایه دهید، خانه، ماشین، ابزار و وسایل خانه، ماشین های پاپ کورن، ماشین های ساخت و ساز، تجهیزات مهمانی ها و … می شود .

۱۶- نویسندگی از راه دور

شاید یک خانم خانه دار هستید که می خواهید درآمدی بدون محدودیت برای خودتان داشته باشید . اگر فکر می کنید در این دسته خانم ها قرار دارید، نویسندگی آزاد گزینه ای مناسب برایتان خواهد بود .

مزایایی که این شغل دارد، ساعت کاری انعطاف پذیر و دریافت پروژه است که با سخت کاری می توانید به درآمدی که می خواهید، برسید . بهتر است به صفحات استخدام این کار مراجعه کنید و اقدامات زیر را انجام دهید :

– ارسال پروپوزال (طرح پیشنهادی)درباره پروژه هایی که به آن ها علاقه دارید .

– باید پروپوزال هایی ارسال کنید که بتوانید آن ها را کنترل کنید .

– در آغاز کار باید به دنبال این باشید که مجموعه ای از نمونه کارها برای خود جمع کنید و نه این که پول به دست بیاورید .

– به محض آنکه در حرفه نویسندگی متخصص شده اید، تنها به دنبال پروژه های بزرگ بروید .

۱۷- شغل شستشو و خشک شویی لباس

کسب و کار شستشوی لباس در میان پرسود ترین ایده های کسب و کار کوچک و پولسازترین مشاغل برای زنان قرار می گیرد . اما باید توجه کنید که این کار تنها برای افراد فعال و خوش فرم مناسب می باشد . پس اگر به دنبال کاری هستید که تحرک بدنی اش کم باشد، باید بگویم که این حوزه برایتان مناسب نیست .

خشک شویی لباس یک کار سخت روزمره است . اما همه مردم برای انجام آن وقت ندارند و دقیقا به همین خاطر است که برای انجام آن به افراد دیگر پول می دهند . وقتی که در مراحل اولیه قرار دارید و در حال برنامه ریزی برای آغاز کار هستید، مطمئن شوید که تحقیقات گسترده ای انجام داده باشید . چون شاید این ایده برای بعضی از مناطق مناسب و پر بازده نباشد . به طور مثال، بیشتر افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می کنند، ترجیح می دهند این کار را خودشان انجام دهند، بنابراین این کسب و کار در این مناطق موفقیت آمیز نخواهد بود .

باید این کسب و کار را در مناطقی نزدیک مدرسه ها، هتل ها، ادرارت و دیگر موسساتی تاسیس کنید که بیشتر مردم به خدمات شما نیاز دارند .

۱۸- فروش وسایل در سایت دیوار

دیوار نوعی پلتفرم است که در آن می توانید یک مغازه آنلاین برای خود باز کنید . شاید فکر کنید که این کار سخت و پیچیده است، اما برخلاف تصورتان، بسیار ساده و راحت است . با وجودی که این کار یک شغل تمام وقت است، ولی شما آن را پاره وقت انجام می دهید .

اگر نمی دانید که چه چیزهایی باید بفروشید، باید شروع به تحقیق کنید . به محض این که فهمیدید پرفروش ترین کالاها در این سایت چه چیزهایی هستند، می توانید کار خود را آغاز کنید . همه چیز در همه مقیاس در این سایت قابل خرید و فروش است .

۱۹- مراقبت از بچه ها در خانه

یکی دیگر از کسب و کارهایی که خانم ها در خانه می توانند آن را انجام دهند، مراقبت از کودکان است . اگر به بچه ها علاقه دارید و در عین حال خودتان هم یک یا دو بچه دارید، با پذیرش این کار نه تنها بر زندگی بچه های خودتان تاثیر می گذارید، بلکه به کودکان دیگر هم سود می رسانید .

درآمدی که در این کسب و کار وجود دارد، به منطقه ای بستگی دارد که این کسب و کار را راه می اندازید . وقتی شروع به انجام این کار کرده اید، می توانید مبلغ دریافتی تان را کمی از رقبایتان کمتر کنید تا مشتریان بیشتری جذب کنید . به محض این که چند مشتری ثابت برای خود پیدا کردید، می توانید مبلغ دریافتی تان را بیشتر کنید تا بتوانید با مراکز مراقبت از کودکان در منطقه خودتان رقابت کنید . البته زمانی مرافیت از کودکان از پولسازترین مشاغل برای زنان می باشد که آن را توسعه دهید .

ایده کسب و کار پولساز برای زنان , بهترین مشاغل برای خانم ها , پردرآمد کسب و کار زنان

۲۰- سالن زیبایی

افتتاح سالن زیبایی از جمله بهترین کسب و کارها برای خانم ها و در عین حال از برترین و پولسازترین مشاغل برای زنان است . خانم ها از اهمیت زیبایی به خوبی آگاه هستند و بنابراین به آن توجه می کنند . به همین دلیل است که ثابت شده، آرایشگاه های زنانه همواره بهترین کسب و کار مخصوص خانم ها می باشند .

تاسیس آرایشگاه زنانه در یک منطقه تجاری یا شلوغ بی شک سود زیادی برایتان به همراه خواهد داشت . البته به این نکته هم توجه کنید که در این کسب کار باید سرمایه گذاری مناسبی انجام دهید . بعد از این که نگاهی به برنامه کاری تان انداختید، می توانید شانس موفقیت خود در تاسیس آرایشگاه زنانه را محک بزنید .

اگر بودجه تان کم است و می خواهید از خانه کارتان را آغاز کنید، باز هم می توانید دست به این کار بزنید . اما به محض این که ثبات در کارتان بیشتر شد یا به عبارتی جا افتادید، باید مقدار بیشتری پول سرمایه گذاری کنید . وسایل و تجهیزات جدید و پیشرفته بخرید و کارمندان باتجربه استخدام کنید و کسب و کارتان را گسترش دهید .

۲۱- فروش لوازم آرایشی و بهداشتی

هنوز یک قسمت از کسب و کارهای مربوط به زیبایی و خانم ها باقی مانده، یعنی فروش لوازم آرایشی که سود خوبی دارد . تقریبا تمام خانم ها از محصولات زیبایی و مراقبتی استفاده می کنند . دقیقا به همین خاطر است که همیشه تقاضا برای این محصولات زیاد است .

اگر در حال برنامه ریزی برای تاسیس یک مغازه خرده فروشی لوازم آرایشی هستید، باید درباره قوانین موجود در منطقه تان مطلع باشید . در آغاز که کارتان را شروع می کنید، مشکلی ندارد که کسب و کارتان کوچک باشد . اما با گذشت زمان باید کار خود را گسترش دهید و باید هدف تان را روی داشتن یک مغازه با لوازم آرایشی استاندارد قرار دهید که تمام محصولات و وسایل مربوطه را فراهم کنید .

توجه کنید که این تمام ماجرا نیست . باید بتوانید یک فروشگاه آنلاین برای خودتان راه اندازی کنید و محصولات را برای مشتریان تان ارسال کنید . از این طریق فروش و سود خوبی عایدتان خواهد شد . توجه کنیید که کسب و کار مرتبط با آرایشگری و زیبایی همراه از پولسازترین مشاغل برای زنان ایران و جهان بوده و هست .

۲۲- باشگاه ورزشی

حتما می دانید که برای راه اندازی مرکز ورزشی باید پول و سرمایه خوبی داشته باشید . هزینه اجاره مکان ورزشی و خریداری تجهیزات بسیار بالاست . اما نکته خوب در این کسب و کار این است که فقط یک بار باید سرمایه گذاری کنید و نیازی نیست که تا سال ها نگران چیزی باشید . در عوض می توانید باشگاه تان را گسترش دهید . فضای بیشتری کرایه کنید و درآمدتان را به مرور زیادتر کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب و کارهای پردرآمد در عید نوروز

یقینا نمی توانید فقط بر روی پولی که از حق عضویت و شهریه ماهیانه به دست می آورید، تکیه کنید . بنابراین باید روی درآمدهای دیگر مثل: فروش آب میوه، سالن های برنزه، کلاس های بدن سازی و کرایه فضاهایی برای آموزش های شخصی تمرکز کنید .

این ایده برای خانم هایی مفید است که به سلامت و تناسب اندام شان اهمیت می دهند . اما جنبه بد این کسب و کار این است که برنامه کاری انعطاف پذیری وجود ندارد .

۲۳- ویراستاری و تصحیح غلط ها

همیشه نیاز به افرادی است که نمونه ها را بخوانند و آن ها را ویرایش کنند . حتی نویسندگانی که در خانه کار می کنند هم به این افراد نیاز دارند . پس اگر از عهده این کار بر می آیید، می توانید متن ها را ویرایش و غلط ها را تصحیح کنید . بهتر است مدتی در این حوزه فعالیت کنید .

چنانچه می خواهید در این حوزه مشغول به کار شوید، به پلتفرم های آنلاین دورکاری ملحق شوید . وقتی که کارتان را شروع می کنید، درآمدتان کم است، زیرا یک مجموعه از نمونه کار برای خودتان ندارید . می توانید در گروه های فیسبوک که در این حوزه فعالیت می کنند هم عضو شوید .

تا زمانی که در این حوزه مشغول به کار شوید و فیدبک های خوبی دریافت کنید، می توانید پروژه های بزرگ تری را دریافت کنی د. حتی امکان دارد که بعضی از شرکت ها به صورت دائم شما را استخدام کنند .

۲۴- مغازه فروش لوازم کادویی

ایده راه اندازی مغازه لوازم کادویی برای خانم هایی که می خواهند به صورت تمام وقت کار کنند و در عین حال سرمایه کمی هم دارند، مناسب است . قسمت خوب این شغل این است که برخلاف دیگر کسب و کارهای کوچک، برای راه اندازی این تجارت به تجربه خاصی نیاز نیست .

برای موفقیت در این راه، می توانید در اینترنت جستجو کنید . برای اینکه بهترین و آخرین گزینه های کادویی را پیدا کنید و یک فروشنده استخدام کنید که بتواند این لوازم را بدون هیچ گونه تاخیری برایتان ارسال کند .

ممکن است مغازه تان کوچک باشد ولی این موضوع هیچ اشکالی ندارد . اما توصیه می شود که حتما در منطقه ای درجه یک آن را تاسیس کنید . می توانید کادوها را در فضایی کوچک قرار دهید و همه افراد هم می دانند که در مغازه های کادویی به دنبال چه هستند . پیشنهاد می شود که خود را در این حوزه شناخته شده و معروف کنید .

۲۵- ساخت سبد در خانه

برای مهمانی ها، جشن تولدها، فستیوال ها و دیگر رویدادها که به بردن کادو نیاز است، سبدهایی هم لازم است تا کادو را در آن ها قرار دهند . اگر فکر می کنید که ذره ای خلاقیت دارید، به راحتی می توانید سبد، جعبه، و کیف هایی را تزیین کنید، به نحوی که طبق سلیقه هر فردی باشد . این ایده برای خانم های خانه دار گزینه مناسبی است .

بازاریابی این سبدها در کل ، کار سختی نیست . تنها کاری که باید انجام دهید این است که از این سبدها عکس بگیرید و آن ها را در صفحه مجازی تان بارگذاری کنید . علاوه بر این، باید با مغازه هایی که در منطقه تان قرار دارند صحبت کرده و طراحی هایتان را نشان شان دهید . البته بعضی از مشتریان، سبدهای سفارشی برای خود سفارش می دهند که لوگو شرکت هم بر روی آن قرار داشته باشد . با ارسال این سفارش ها هم می توانید پول زیادی دریافت کنید .

۲۶- پیرایش مو

بسیاری از شاگردانی که به اندازه کافی در قسمت پیرایشی تجربه کسب کرده اند، از دستیار به صاحبان سالن های آرایشی ارتقا می یابند . بنابراین اگر شما هم در این دسته از افراد قرار می گیرید و منتظر زمان مناسب هستید، فقط تصمیم تان را بگیرید و آن را عملی کنید .

یقینا به یک رقابت پا می گذارید اما اگر به اندازه کافی اطلاعات و مهارت برای جذب و حفظ مشتریان جدید با ارائه خدمات مناسب و باکیفیت را دارید، نیازی به نگرانی نیست . اشتباهی که اکثر کارآفرینان در هنگام آغاز یک سبک مو، مرتکب می شوند، این است مناطق اشتباهی را برای کار خود انتخاب می کنند .

اگر از صاحبان این سالن های زیبایی بپرسید، متوجه می شوید که بیشتر آنها این حسرت را می خورند که چرا منطقه ای با دید بالا و پر رفت و آمد را برای این کار انتخاب نکردند . پس باید بسیار به موقعیت مکانی خود توجه کنید .

۲۷- برنامه ریز مهمانی و جشن های کودکان

بچه ها عاشق جشن و مهمانی هستند . دقیقا به همین خاطر است که تقاضا برای جذب افرادی که این جشن ها را برنامه ریزی می کنند بالاست . مخصوصا در مناطق متمول شهری این تقاضا بسیار بالاست . با توجه به منطقه ای که ساکن هستید، این کار می تواند یک فرصت شغلی مناسب برای شما باشد .

بهتر است کمی تحقیقات انجام دهید تا ببینید تا چه اندازه می توانید این کار را اجرایی کنید . همین طور می توانید قبل از وارد شدن به این حوزه، چشم اندازی از آینده آن به دست آورید . برنامه ریزی جشن برای کودکان ایده خوبی است . سازمان دهی کردن، مدیریت و دیگر جنبه های برنامه ریزی را یاد خواهید گرفت که این اطلاعات بعدها به شما کمک خواهد کرد تا مشتریانتان را سامان دهی کنید .

۲۸- فروش گل

امروزه بسیاری از مردم سعی می کنند تا از علایق خود یک کسب و کار پولساز راه اندازی کنند . اگر فکر می کنید که به باغبانی و مراقبت از گل ها و زیبایی طبیعی علاقه دارید، می توانید فروش گل ها را آغاز کنید . هزاران نفر هر روزه برای معشوق های خود گل می خرند . بنابراین می توانید گل های تازه و دسته گل های سفارشی را برایشان آماده کنید . فروش گل علاوه بر اینکه مورد علاقه و مناسب خانم هاست از برترین و پولسازترین مشاغل برای زنان هم محسوب می شود .

۲۹- خدمات تایپ، ثبت نام اینترنتی و حسابرسی

وارد کردن اطلاعات در میان ساده ترین و مناسب ترین کارها برای خانم ها خانه دار قرار دارند . قسمت خوب ماجرا این است که برای انجام این کار فقط به یک دستگاه کامپیوتر و اینترنت نیاز دارید که احتمالا همه اینها را در اختیار دارند . ویژگی های این شغل عبارت اند از:

– می توانید در خانه آن را انجام دهید .

– ساعت کاری انعطاف پذیری دارد .

– ابزار و نرم افزارهای آنلاینی که وجود دارند ، سرعت و کارایی تان را افزایش می دهند .

البته این شغل با چالش های بالقوه ای مواجه است ، که اعم آنها عبارتند از :

– باید سرعت تایپ تان زیاد باشد و غلطی نداشته باشید .

– باید به جزییات توجه کنید .

– درآمد آن از دیگر کسب و کارهای کوچک کمتر است .

– رقابت سختی در آن جریان دارد .

۳۰- خدمات گلدوزی

صنعت گلدوزی یک صنعت مولتی میلیونی است و ماشین های این حرفه را می توان در بازار پیدا کرد . علاوه بر این، گلدوزی کردن با دستگاه ، تجهیزات و نرم افزارهای مدرن کامپیوتری این کار را آسان تر هم کرده است . این کار را می توانید در خانه انجام دهید . اما باید آن را به یک اتاق جداگانه اختصاص دهید تا کارها را در آن نمایش دهید . با این کار شانس پیروزی در رقابت بیشتر خواهد شد . توجه کنید گلدوزی جزو مشاغل خلاقانه و هنری برای خانم می باشد .

برای ورود به این صنعت به کالاهایی مثل: لباس، کلاه، ژاکت ها، ماشین ها و لوازم مخصوص گلدوزی و دیگر وسایل لازم برای مغازه تان احتیاج دارید .

۳۱- ارائه خدمات عروسی و دیزاین

یکی دیگر از پولسازترین مشاغل برای زنان ، تاسیس فروشگاه های ارائه دهنده خدمات عروسی و دیزاین است . خانم ها به خوبی می دانند که مردم در مراسم عروسی شان برای چه چیزهایی پول خرج می کنند ، بنابراین این حوزه کسب و کار، صنعتی جالب و پرسود برایشان است .

این که فقط به یک موقعیت مناسب علاقه داشته باشید یا حتی مقداری اطلاعات درباره آن داشته باشید کافی نیست . باید برنامه ریزی کنید و تحقیقاتی انجام دهید تا از موفق شدن ایده تان در این صنعت مطمئن شوید .

در ابتدا وقتی کسب و کارتان را آغاز می کنید، باید سازنده و افرادی قابل اعتماد برای پخش کالاها پیدا کنید . باید در مراسم عروسی که در منطقه تان برگزار می شود، حاضر شوید تا کیفیت لباس ها و محصولاتی که ارائه می دهید را روز به روز بهتر کنید .

علاوه بر این، می توانید با اشخاصی که برنامه ریزی های مراسم عروسی را انجام می دهند، ارتباط برقرار کنید . هدف این است که یک سری اطلاعات کلی به دست آورید و فروش تان را هم بیشتر کنید . همواره خود را به روز نگه دارید تا کسب و کارتان پررونق و پولساز شود .

۳۲- مدرسه طراحی مد

این روزا محبوبیت مدرسه های طراحی مد زیاد شده است . تعداد زیادی کارآفرین خانم در این حوزه فعالیت می کنند اما همچنان جا برای ورود افراد جدید وجود دارد . اگر مقداری تجربه کسب کنید می توانید در این کار موفق شوید . دنیای مد چون پرطرفدار است همیشه پولساز و پردرآمد هم می باشد .

برای موفقیت در این کار باید اطلاعات و تجربه کافی داشته باشید . حتما باید بدانید که چگونه می توانید دانش آموزان خود را مشتاق کرده، به آن ها درس بدهید و اعتماد به نفس و مهارت های کافی را به آن ها تزریق کنید .

در مدارس طراحی مد، درآمد کارآفرین فقط محدود به میزان شهریه ماهانه ای نیست که از دانش آموزان دریافت می کند . بلکه می توانند کارهایی که طراحی می کنند  را هم به فروش برسانند . تاسیس مدرسه طراحی مد گزینه ای بی نظیر است که ارزش بررسی و فکر کردن را دارد .

۳۳- تولید پادکست و صداگذاری

اگر در زمینه سخنرانی و صحبت کردن مهارت خوبی دارید و صدای تان خوب است می توانید پولسازی کنید . این امکان را دارید که کارتان را به صورت آنلاین و بدون نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری شروع کنید . صداگذاری می تواند گزینه ای ایده آل برای تان باشد .

از صدای خوبتان می توانید بر روی کتاب های صوتی، تبلیغات ویدئویی، رادیو و فیلم های ویدئویی استفاده کنید . خانم ها می توانند این کار را به صورت پاره وقت انجام داده و درآمد خوبی کسب کنند . اما شاید برایتان جای سوال و ابهام باشد که چگونه می توان در این حوزه مشغول به کار شد .

می توانید به پلتفرم های کار آزاد (UpWork) ملحق شوید و یک نمونه از صدایتان را قرار دهید و سپس برای کارهایی که به صدایتان می خورد، استخدام شوید . یا اینکه، پادکست های زیبا تولید کرده و در اینستاگرام، تلگرام، شنتو ، گوگل پادکست و اسپاتیفای منتشر کنید .

بعد از مدتی کوتاه و پیدا کردن مخاطبان زیاد، می توانید در پادکست های خود تبلیغات انجام دهید . یا اینکه از مخاطبان خودتان درخواست کنید که برای ادامه تولید پادکست شما را حمایت مالی کنند . حتما می دانید که این کار در ابتدا چقدر سخت و مشکل است . زیرا تجربه کافی ندارید و فیدبک مناسبی در پروفایل تان وجود ندارد . اما با گذشت زمان همه چیز را یاد می گیرید و خیلی زود از جانب مشتریان درآمد کسب می کنید .

۳۴- کسب و کار پخت کیک ها

خانم ها در زمینه پخت انواع کیک ها بسیار باهوش و خوش سلیقه هستند . اگر از پولسازترین مشاغل برای زنان نباشد حداقل اینکه متناسب با روحیه و علاقه خانم های ایرانی است . چنانچه فکر می کنید شما هم یکی از آنها هستید، پخت کیک می تواند ایده ای مناسب برایتان باشد . ذهن تان را تغییر داده باشید و خودتان را آماده کرده باشید، به راحتی می توانید وارد حوزه محصولات خوراکی شوید .

در رویدادهای خاص، اعیاد و جشن های ملی و مذهبی، تقاضا برای کیک زیاد می شود . پس می توانید در این روزها با آمادگی کامل ، پول زیادی به جیب بزنید . جنبه خوب پخت کیک این است که تقاضا در همه فصل ها وجود دارد؛ . بنابراین می توانید مطمئن باشید که درآمدی ثابت در طول سال خواهید داشت .

۳۵- کسب و کار تولید جواهرات

یکی از بی نظیرترین ایده هایی که برای کسب و کار خانم هایی که در حوزه مد و فشن هستند، وجود دارد، کسب و کار تولید جواهرات است . اما برای شروع این کار باید هم سرمایه داشته باشید و هم به سختی کار کنید تا بتوانید موفق شوید .

وقتی وارد این صنعت شوید، باید بتوانید از تمام مواد اولیه، از پلاستیک گرفته تا طلا، جواهرات را طراحی کنید . علاوه بر این، باید طراحی تان بی نظیر، خاص و خلاقانه باشد و تا به امروز هیچ نمونه ای از آن وجود نداشته باشد . علاه بر این، می توانید طبق خواسته مشتریان، جواهرات را برای آنها بسازید .

برای این که برند کاری تان معروف و شناخته شده شود، باید بازاریابی خوبی انجام دهید . این بازاریابی در مراحل اولیه کار باید بیشتر بوده تا به چشم بیایید . در اینکه حوزه جواهرات از پولسازترین مشاغل برای زنان و مردان است هیچ شک و تردیدی وجود ندارد .

۳۶- سخنرانی در اجتماعات

سخنرانی کردن در اجتماعات مختلف یک هنر است و کار هر فردی نیست . این کار نیاز به شیوایی بیان، مهارت های عالی در برقراری ارتباط ، ادراک و دریافت عالی در موضوعات مختلف دارد . برای ورود به این حرفه به سرمایه اولیه و خاصی نیاز ندارید .

اما برای موفقیت در کار، باید مهارت های صحبت کردن در جامعه را در خود پرورش دهید . باید برای خود یک مربی استخدام کنید، در کلاس های آنلاین شرکت کنید و ویدئوهای یوتیوب را ببینید . هرچه سخنور تر و مسلط تر باشید میزان سفارش و بازار کارتان بهتر خواهد شد .

۳۷- مدیریت شبکه های اجتماعی از خانه

نمی دانم تا به حال به این فکر کرده اید که مدیریت صفحات مجازی را برعهده بگیرید و از آن درآمد کسب کنید . مدیریت شبکه های اجتماعی را می توان شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه در منزل فرض کرد . می توانید این کار را در خانه و با فراغ بال انجام دهید . هر چقدر که تعداد صفحاتی که شما مدیریت شان را برعهده دارید، زیادتر باشند، پول بیشتری هم گیرتان خواهد آمد . در صورت مهارت و کسب تجربه لازم ، به طور متوسط می توانید هر ماه درآمد خوبی به دست آورید .

۳۸- ایجاد صفحه شخصی در یوتیوب

اگر خانمی هستید که به فیلمبرداری علاقه دارد، گرفتن فیلم و قرار دادن شان در صفحات یوتیوب راهی مناسب برای ترقی تان به حساب می آید . البته باید بدانید که هیچ ضمانتی وجود ندارد که حتما به فردی سرشناس در این رسانه تبدیل خواهید شد . اما یک نکته به طور واضح وجود دارد، اگر بتوانید فیلم های عالی بگیرید و مخاطبان تان را به خوبی تحت تاثیر قرار دهید، پول خوبی به دست می آورید .

می توانید از تبلیغات پول به دست آورید و وقتی که تعداد شرکت کنندگان تان زیاد شود، می توانید حمایت و ضمانت هم دریافت کنید . حتی می توانید کار بازاریابی شبکه ای و پورسانتی را هم انجام دهید .

۳۹- ایجاد صفحه در اینستاگرام

اینستاگرام بهترین پلتفرمی است که به راحتی می توانید از آن میلیون ها تومان درآمد در ماه داشته باشید . در این شبکه اجتماعی هم میتوانید فروشگاه افتتاح کنید و هم با تولید محتوای جالب، مخاطبان بسیاری را جذب کنید . هرچقدر مخاطبان شما بیشتر شد، قادر خواهید بود روزانه محصولاتی را برای فروش به آنها معرفی کرده و به فروش برسانید . امروزه با حضور زیاد و مستمر خانم های ایرانی در اینستاگرام ، فعالیت در آن به یکی از پولسازترین مشاغل برای زنان تبدیل شده است .

۴۰- فروشگاه تزئینات و لوازم روشنایی

منظورم از لوازم روشنایی، لامپ کم‌مصرف و… نیست . در واقع منظور فروش محصولات روشنایی تزئینی است که مخاطبان می‌توانند به کمک‌شان با کم‌ترین سرمایه، منزل یا اتاق خواب‌شان را به مکانی فانتزی و جذاب تبدیل کنند . با توجه به رشد اینستاگرام و افزایش علاقه مخاطبان به ایده‌های دکوراسیونی که در این شبکه اجتماعی منتشر می‌شود، آینده خوبی در انتظار این فروشگاه‌های اینترنتی خواهد بود .

به جز لوازم روشنایی، محصولات تزئیناتی بسیار دیگری هم وجود دارد که می‌توانید برای فروش اینترنتی روی آنها حساب کنید . البته پیشنهاد نمی شود برای شروع محصولات روشنایی و دیگر محصولات مثل کالاهای چوبی و… را با هم بفروشید . ولی وقتی مخاطبان و علاقمندان تزئینات زیادی به سایت ، پیج و کانال تان جذب کرده اید، می‌توانید دیگر محصولات را هم به راحتی به آنها بفروشید .

سخن پایانی پولسازترین مشاغل برای زنان

شرط لازم برای راه اندازی یک شغل پردرآمد و پولساز خواستن و اراده کردن است . با وجود دوره‌های خوبی که برای آموزش مشاغل مختلف به بازار عرضه شده ، دیگر نگرانی برای یادگیری یک مهارت وجود ندارد . لذا شرط لازم برای راه اندازی یک شغل پردرآمد، خواستن و اراده و استمار در آن است .

کافیست فقط بخواهید تا بتوانید با آموزش، یادگیری و کسب تجربه به یکی از بهترین‌های صنعت و زمینه مورد علاقه خود تبدیل شوید . مجموعه کسب و کارهایی که در این مقاله سایت پول یابی معرفی شد، ایده‌هایی هستند که با روحیات خانم‌ها به طور کلی سازگاری دارند . اما قبل از اقدام به هر کاری به ۳ مورد یعنی : مهارت ، علاقه و روحیات خودتان توجه کنید .

نکته پایانی بهترین و پولسازترین مشاغل برای زنان این است که چه خانم و چه آقا، هر فردی یک‌سری روحیات خاص دارد . مثلا یک نفر عاشق استخدام در یک شرکت و داشتن زندگی آرام است . در حالی که یک نفر دیگر دوست دارد کسب و کاری راه اندازی کند که هر روز با چالش‌های آن سر و کله بزند . در عین حال فرد دیگری هم ترجیح می‌دهد شغلی پیدا کند که با سه چهار ساعت فعالیت از راه دور، به درآمد معقولی برسد .

بنابراین قبل از اینکه هر کدام از ایده‌ها و پولسازترین مشاغل برای زنان را انتخاب کنید، ابتدا به سراغ روحیات خودتان بروید . شرایط‌تان را بررسی کنید و ببینید که کدامیک بیشتر مناسب روحیه شماست . انتخاب اشتباه در این مرحله می‌تواند مسیر رسیدن به درآمد‌تان را طولانی تر کند . همینطور نزدیک بودن موضوع شغل با علاقه تان هم بسیار حائز اهمیت است .

مطلب پیشنهادی

مشاغل پولساز و جذاب برای زنان ، ایده کسب و کار زنان ف مشاغل خانگی زنان ، بهترین شغل ها برای زنان ، شغل های پردرآمد برای زنان ایرانی

مشاغل پولساز و جذاب برای زنان

زمانی که صحبت از مشاغل پولساز و جذاب برای زنان می شود منظور مجموعه راههای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.