مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان

زمانی که صحبت از انتخاب شغل مناسب با سرمایه محدود و اندک برای خانم‌ها می شود به نظر می رسد که کار سختی باشد . اما این تصوری کاملا غلط است که در جامعه امروزی ما جا افتاده و افرادی به آن باور دارند . امروزه با پیشرفت همه جانبه جامعه،  مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان زیاد شده و محدودیتی در انتخاب شغل وجود ندارد .

زنان ایرانی مانند مردان می توانند با سرمایه اندک اقدام به کارآفرینی کنند و نباید ترسی از نبود پول داشته باشند . تمام زنان و دختران ایرانی با داشتن هر هنر و مهارتی می‌توانند کار خود را شروع کنند و اقدام به درآمدزایی نمایند . اگر واقعا به دنبال دانستن مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان هستید این مقاله سابت پول یابی را مطالعه کنید .

معیار و ملاک انتخاب شغل پردرآمد

وقتی صحبت از مشاغل پردرآمد با سرمایه کم، می شود عوامل مختلفی در تعیین سود مالی تاثیرگذار خواهند بود . ممکن است تغییرات اقتصادی و تحولات سیاسی در جهان سبب تغییر میزان سود حاصل از مشاغل مختلف شود . به همین دلیل ممکن است شغلی که چند سال قبل پولساز بوده و سود بالایی داشته، در شرایط اقتصادی فعلی از رونق خوبی برخوردار نباشد .

از این رو، برای انتخاب شغل مناسب که دارای درآمد بالا و پایدار باشد باید به موارد مختلفی توجه کنید . عمده ترین موردی که باید آن را مد نظر قرار دهید بررسی نیاز اکثریت مردم جامعه است . اگر بتوانید نیاز کشور یا جهان را در سال های آینده پیش بینی و یا حدس بزنید می توانید شغلی در جهت تامین این نیازها انتخاب کنید . این امر سودی دراز مدت را نصیب تان خواهد کرد . لذا عده ای مشاغل پردرآمد و پول ساز در ایران را از این طریق شناسایی می کنند .

عامل دیگری را که باید در انتخاب شغل مد نظر قرار دهید، میزان تاثیرپذیری شغل مورد نظر از شرایط اقتصادی و سیاسی کشور است . هرچه تاثیر سیاست داخلی و خارجی بر شغل کمتر باشد، مطمئنا خسارتی از تغییر نظام های سیاسی متوجه درآمدتان نخواهد بود .

رعایت این نکات کلیدی در انتخاب مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان و مردان بسیار تاثیرگذار بوده و بقای یک کسب و کار را تضمین می کند .

فهرست مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان

اولین قدم برای خانم ها جهت شروع یک کسب و کار اینترنتی یا سنتی، انتخاب مسیر مناسب است . یعنی باید بدانید در کدام یک از ایده‌های پولساز و آینده دار می‌خواهید شروع به کار کنید و طبق آن اقدام نمایید . علاوه بر این، باید دارای مهارت و تخصص مناسب در آن زمینه باشید تا بتوانید در میدان رقابت متمایز از سایرین باشید . نکته آخر اینکه علاقمند به آن شغل باشید تا بتوانید سالها آن را ادامه دهید و در ادامه کار دلزده نشوید .

با این مقدمه کوتاه مهم ترین مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان و دختران ایرانی عبارتند از :

۱- طراحی UI/UX

یکی از مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان طراحی UI/UX است . شاید برایتان جای سوال باشد که UI/UX چیست و طراح UI/UX دقیقاً چه کاری می تواند انجام می‌دهد؟

بطور کلی UI مخفف عبارت User Interface Design به معنی طراحی رابط کاربری است . یعنی طراحی بخشی از وب‌سایت یا اپلیکیشن که کاربر آن را مشاهده می‌کند . بیشتر به جنبه گرافیکی موضوع می‌پردازد تا وب‌سایت ظاهر متناسبی داشته باشد .

در مورد UX هم می‌توان گفت، مخفف عبارت User Experience Design به معنای طراحی تجربه‌ کاربری است . به احساسات و راحتی کاربر حین کار کردن با اجزای مختلف وب‌سایت توجه می‌کند . به دلیل اهمیت طراحی UI/UX می توان به عنوان یک شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم‌ها مورد توجه قرار گیرد .

۲- تدریس

اگر توانایی این را دارید که اطلاعات و مطالب را به آسانی به دیگران انتقال دهید و به عبارتی قدرت بیان خوبی دارید، تدریس یکی از کارهای مناسب است . این کار نیاز به سرمایه زیادی ندارد، و جزو شغل‌های مناسب با سرمایه کم برای خانم‌ها بشمار می‌رود .

برخی از مواردی که در صورت داشتن مهارت کافی خانم ها می‌توانند آموزش دهند، عبارتند از:

– نقاشی و خطاطی

– دروس دانشگاهی و کنکور

– دروس مدرسه

– زبان (انگلیسی،ترکی استانبولی و …)

– آشپزی

خانم می توانند تدریس و آموزش را به صورت آنلاین و حضوری انجام دهند . بعد از مدتی فعالیت و تدریس ، دانش آموز و کارآموز به مرور جذب می شوند و درآمد افزایش می یابد .

۳- مشاغل حوزه زیبایی

اگر به کارهای حوزه زیبایی و آرایشگری علاقه‌مند هستید، با استفاده از ویدئوهای مختلف در یوتیوب ، کانال های تلگرام و پیج‌های اینستاگرام و… می‌توانید به صورت رایگان شغل میکاپ آرتیستی را یاد بگیرید . بعد از آن با صرف هزینه کمی وسایل مورد نیاز خود را تهیه کرده، و در سالن‌های زیبایی و یا حتی به صورت فریلنسری یا آزادکاری کار کنید و درآمد داشته باشید . به کلی حوزه زیبایی در سال های اخیر جزو مشاغل پردرآمد زنان ایران محسوب می شود .

ناخن‌کاری نیز از آن دسته مشاغلی است که با صرف هزینه کم می‌توانید یاد بگیرید و سریعاً شروع به کار کنید .

مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان ، ایده شغل پردرآمد برای زنان ، مشاغل خانگی زنان

۴- برنامه‌نویسی وب‌

برنامه‌نویسی وب علاوه بر آقایان یکی از مشاغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم‌ها می باشد . به طور کلی برنامه‌نویسی وب شامل دو بخش بک اند Back-End و فرانت اند Front-End است .

به زبان ساده می‌توان گفت فرانت اند جایی است که کاربر در آن نقش اصلی را دارد . مثلاً فرمی را پر می‌کند و بخش بک اند جایی است که پردازش در آن‌جا انجام می‌شود . برای فرانت اند باید در بخش‌های زیر مهارت پیدا کرد :

HTML

CSS

JavaScript

برای بک اند هم FrameWork های مختلفی وجود دارد، مانند :

Python-django

Php-lavarel

و … که باید آن‌ها را یاد بگیرید .

یکی دیگر از حوزه‌هایی که امروزه کار زیادی برای آن وجود دارد طراحی قالب‌های وردپرس است . می‌توانید قالب هایی را طراحی کنید و به افراد متعددی در اینترنت بفروشید .

۵- کسب درآمد از صدای خود

اگر صدای خوب و رسایی دارید و شیوا و روان صحبت می‌کنید، این شغل مناسبی است . از جمله کارهایی که شغل مناسب با سرمایه اندک برای خانم‌ها از طریق صدا به شمار می‌رود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

– تولید پادکست

– خواندن کتاب‌های صوتی و فروش آن‌ها

– قصه‌گویی

– دوبلری

– گویندگی

۶- طراح گرافیک

یکی دیگر از مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان طراح گرافیک است . در این شغل، گزینه های زیادی وجود دارد و می‌توانید بر اساس علاقه خود موضوعی را انتخاب و در آن مهارت کافی کسب کنید . طراح گرافیک به دلیل هنری بودن جزو مشاغل پولساز و جذاب برای زنان می باشد . برخی از موضوعات گرافیک عبارتند از:

– طراحی لوگو

– تبلیغات

– تصویرسازی

– صفحه‌بندی مجله و روزنامه

برای طراحی گرافیک باید نرم افزار هایی مانند Adobe Photoshop و Adobe Illustrator و Adobe Indesign و… را مربوط به حوزه کاری خود انتخاب کنید و در آن مهارت کسب کنید .

۷- تولید و ساخت وسایل رزینی

یکی از کارهایی که می‌توان با سرمایه کم شروع کرد، ساخت وسایل رزینی است . هنر رزین کاری یا تکنیک کار با رزین این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده و به عنوان یک هنر پولساز و متنوع معرفی می شود . رزین در واقع به معنای صمغ درخت است .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه شیمی برای کنکور

امروزه از نوع صنعتی رزین که ماده ای شیمیایی و از فراورده های نفتی است، در صنعت و هنراستفاده می شود . رزین اپوکسی که مناسب استفاده در کارهای هنری است، از دو ماده رزین و هاردنر (سخت کننده) تشکیل شده و باید با نسبت‌های مشخص با هم ترکیب شوند .

رزین وقتی با هاردنر مخلوط شود در مجاورت هوا خشک و سفت می شود و حالت شیشه ای و جامد پیدا می کند . البته این فرایند ساعتها طول می کشد که بستگی به عوامل مختلفی دارد . با رزین می توان سطحی صیقلی و شفاف ایجاد کرد . در هنگام استفاده از رزین خصوصا رزین غلیظ مقداری حباب ایجاد می شود که باید به وسیله حرارت فندک این حبابها را از بین ببرید تا کاری تمیز و شفاف داشته باشید .

رزین غلیظ بیشتر برای ساخت زیورآلات استفاده می شود . امروزه وسایل رزینی مانند زیورآلات و چه وسایل دیگر مانند سینی‌های رزینی و… خواهان زیادی دارند . چون محکم هستند، دوام زیادی دارند و ضدآب می باشند .

ساخت وسایل رزینی جزو مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان  محسوب می شود که در حال رشد هم می باشد . دوره‌های آموزشی مختلفی در سطح اینترنت و به صورت حضوری وجود دارد که می‌توان با کسب مهارت محصولات جالبی را تولید کرد .

۸- ساخت زیورآلات

یکی از کارهای لذت‌بخش ، پرطرفدار و جالب، ساخت زیورآلات است . خانم ها می توانند علاوه بر ساخت زیورآلات رزینی ، با استفاده از سنگ، مهره‌های زیبا و … زیورآلات جالبی بسازند و با بسته‌بندی زیبایی به فروش برسانند .

یکی از نکات مثبت این شغل این است که در ابتدا نیازی به سرمایه زیادی ندارید و می‌توانید در خانه زیورآلات را بسازید و بفروشید . زیورآلات دست‌ساز خود را می توانید با روش های زیر بفروشید :

– به اقوام و دوستانتان بفروشید .

– به مغازه‌های مختلف محله و سطح شهر ارائه دهید .

– در نمایشگاه‌های محلی برای فروش عرضه کنید .

– فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی .

۹- ساخت ماگ‌های عروسکی

با استفاده از آموزش‌های رایگان در یوتیوب و یا دوره‌های آموزشی مختلف می‌توانید به راحتی این کار آسان و پردرآمد را در منزل یاد بگیرید . با تولید ماگ های عروسکی و انجام تبلیغات درست می توانید فروش خوبی داشته باشید .

این کار شغل مناسبی با سرمایه کم برای خانم‌ها است، چون وسایل کمی مانند، خمیر فیمو، ماگ و… نیاز دارد . هر خانمی می تواند با سرمایه کمی این کار را در خانه انجام دهد و محصولاتش را به فروش برساند .

۱۰- ساخت عروسک

یکی از راه‌های خوب برای رسیدن به درآمد مناسب، ساخت عروسک‌های بامزه و زیبا برای کودکان است . اگر به این حرفه علاقه‌مند هستید با سرمایه اندکی می‌توانید شروع به کار کنید . در مرحله اول باید یاد بگیرید که چگونه عروسک‌های زیبا و جذاب برای کودکان بسازید .

البته باید بازاریابی درستی داشته باشید تا مشتریان زیادی را جذب کنید . از اصلی‌ترین وسایل موردنیاز برای عروسک‌سازی می‌توان به پارچه، موی عروسک، چسب حرارتی و… اشاره کرد . با داشتن ایده های جذاب در طراحی می توانید پول خوبی از این راه به دست آوردید .

۱۱- خیاطی

اگر در خیاطی استعداد دارید و به این کار علاقمند هستید ، می‌توانید با گرفتن سفارشات خاص از دیگران درآمد خوبی داشته باشید . از مهارت‌های مهم برای این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

– داشتن مهارت در دوزندگی .

– مهارت برش الگو .

– خلاقیت و قدرت تجسم طرح‌ها .

– داشتن نظم و مدیریت زمان برای تحویل به موقع سفارش‌ها .

امکان کارآفرینی با سرمایه کم برای بانوان در این شغل وجود دارد، چون می توانند پس از کسب تجربه کافی، تولیدی خود را راه اندازی کنند .

۱۲- ساخت جعبه

چنانچه به درست کردن کاردستی علاقه‌مند هستید، این کار می‌تواند برایتان گزینه مناسبی باشد . جعبه‌هایی مثلاً برای مرتب‌سازی کمد‌ها یا جعبه‌های مخصوص هدیه می‌توانید درست کنید و با طراحی و دیزاین خاص به فروش برسانید .

این نوع جعبه ها مشتریان خاص و همیشگی خود را در بازار دارند . توصیه می شود که در ساخت جعبه خلاقیت و ابتکار به خرج دهید و سعی کنید متفاوت و متمایز از دیگران عمل کنید .

۱۳-  ساخت تراریوم

اگر به پرورش گل و گیاه علاقه‌مند هستید، ساخت تراریوم یکی از شغل‌های عالی با سرمایه کم برای خانم‌ها است . این شغل پولساز جدیدا رایج و پرطرفدار شده و می‌تواند برایتان منبع درآمد مناسبی به همراه داشته باشد .

تراریوم Terrarium در لغت به معنای خاکزی‌دان که باغ شیشه‌ای هم نامیده می‌شود . معمولا عبارت است از یک محفظه شیشه‌ای مهر و موم شده حاوی خاک و گیاه که می‌توان آن را برای رسیدگی باز کرد تا به گیاهان داخل آن دسترسی داشت . با این وجود تراریا می‌تواند به جای مهر و موم بودن، باز نیز باشد .

تراریا اغلب به عنوان وسایل زینتی نگهداری می‌شود . تراریوم بسته، یک محیط منحصر به فرد برای رشد گیاه ایجاد می‌کند، زیرا دیواره‌های شفاف موجب می‌شود نور و گرما به تراریوم وارد شود .

ساخت تراریوم نیازی به مهارت خاصی ندارد و از طریق ویدیوهای موجود در سطح اینترنت به راحتی می‌توانید این کار را یاد بگیرید و شروع به کسب درآمد کنید . برای ساخت تراریوم به سرمایه کمی نیاز است . برخی از وسایل مورد نیاز عبارتند از سنگ ریزه، خاک و گیاه مورد نظر و … .

۱۴-  بافتنی

از مشاغل دیگر پولساز با سرمایه کم برای زنان به ویژه در فصل زمستان بافتن است . اگر در هنر بافتنی استعداد و علاقه کافی دارید، می‌توانید لباس‌های بافتنی برای نوزادان و بزرگسالان ببافید و طرح‌های سفارشی قبول کنید .

البته ساخت عروسک‌های بافتنی نیز گزینه خوبی است که خانم ها می توانند به آن هم توجه کنند .

۱۵- مجسمه سازی

مجسمه سازی هنری است که نیازمند خلاقیت، توجه به جزئیات و داشتن ظرافت است . اگر به کار کردن با خمیر و ساخت اشیای مختلف علاقه‌مند هستید این شغل با درآمد عالی می تواند برایتان باشد . همه می دانیم که کار مجمسه سازی در شمار مشاغل خلاقانه و هنری است و باید استعداد این کار را داشته باشید .

با استفاده از خاک رس، خمیر چینی یا خمیر فیمو و انواع ابزار ها می‌توانید به این حرفه بپردازید . مجسمه سازی یک کار هنری است که داشتن خلاقیت و ابتکار می تواند درآمد را بیشتر کند .

۱۶- پرورش قارچ

این کار یکی از مشاغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم‌ها است که نیاز به سرمایه زیادی ندارد و درآمد خوبی هم دارد . دوره‌های آموزشی مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید .

ابتدا می‌توانید پرورش قارچ را از خانه و به صورت محدود شروع کنید و در این حین تجربه کسب کنید و سپس کار خود را گسترش دهید .

۱۷- ادمین شبکه‌های اجتماعی

بدون سرمایه و فقط با داشتن یک گوشی و اینترنت، می‌توانید کسب درآمد اینترنتی کنید . هر کسب و کاری با توجه به محصولات و خدمات خود، وظایف خاصی را به ادمین محول می‌کند . به طور کلی می‌توان گفت وظایف ادمین عبارتند از :

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور

– انتشار یک یا چند پست در فضای مجازی مرتبط با موضوع پیج و کسب و کار .

– ایده پردازی در مورد محتوای جدید .

– ارائه پیشنهاد‌های مختلف برای بازاریابی .

– به کارگیری اصول سئو .

– به کارگیری نرم افزار های مختلف برای ویرایش عکس و ویدئو .

– پاسخگویی به دایرکت‌ها، کامنت‌ها .

برای اطلاع می‌توان به آگهی‌های کاریابی در سایت‌های مختلف مانند پونیشا و… سر زد تا از فرصتهای شغلی جدید مطلع شد .

۱۸- طراحی لباس

اگر به کار طراحی لباس Fashion Designer علاقه دارید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف این کار را به بهترین شکل یاد بگیرید . چنانچه این موارد را می دانید :

– طراحی‌های خوبی انجام دهید و به مرحله تولید برسانید .

– بسته بندی زیبایی داشته باشید .

– محصولات خود را با تبلیغات مناسب به فروش برسانید .

در این صورت می توانید درآمد خوب و مناسبی را از طراحی لباس انتظار داشته باشید .

۱۹- یوتیوبر یا بلاگر اینستاگرام

یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد برای زنان یوتیوبری و بلاگری است که در عین حال سرمایه کمی نیاز دارد . برای موفقیت در این کار باید موارد زیر را رعایت کنید :

– دوربین و میکروفون مناسبی داشته باشید .

– برای بیشتر شدن فالوورهایتان باید تبلیغات انجام دهید .

– تولید محتوای درست و اصولی داشته باشید .

تولید محتوا و فعالیت در شبکه اجتماعی یوتیوب گزینه خوبی است چون می‌توان درآمد دلاری بالا کسب کرد .

اما فعالیت و تولید محتوا در اینستاگرام به دلایل زیر اهمیت دارد:

– به مخاطبان ایرانی بیشتری دسترس دارید .

– محصولات یا خدمات خود را می‌توانید به بهترین شکل ممکن عرضه کنید .

– اگر محصولی برای ارائه ندارید، می‌توانید از اینستاگرام به عنوان پلتفرم آموزشی خود استفاده کنید .

برای مثال اگر رشته‌تان روانشناسی است، نکاتی راجع به سلامت روان با دیگران در پیج خود اشتراک بگذارید . اگر فرد کتابخوانی هستید، می‌توانید کتاب‌هایی که به نظرتان خوب و مفید هستند را با دیگران به اشتراک بگذارید .

۲۰- انیمیشن‌سازی

یکی از کارهایی که با داشتن مهارت، درآمد خوبی نصیبتان می‌کند، انیمیشن سازی است . می‌توانید از انیمیشن سازی دوبعدی با استفاده از نرم‌افزارهای فتوشاپ و فلش برای شروع استفاده کنید . سپس سراغ انیمیشن سازی ۳ بعدی با استفاده از نرم‌افزار تری‌دی‌مکس و… بروید .

۲۱- شمع‌سازی

یکی از شغل‌های عالی با سرمایه کم برای خانم‎ها شمع سازی است . برای شمع سازی وسایل اندکی مانند موم، فیتیله، قالب و… نیاز است .

برای شروع از آموزش های متنوعی که در سطح اینترنت وجود دارد می‌توانید کمک بگیرید . مطمئن باشید که با عکاسی و تبلیغات درست، فروش خوبی در انتظارتان خواهد بود .

۲۲- عکاسی

اگر به کار عکاسی علاقمند هستید و استعدادش را دارید می‌توانید در حوزه عکاسی صنعتی یا عکاسی از افراد کار کنید . در شروع کار اصلا نیازی نیست آتلیه داشته باشید، بلکه به صورت فریلنسری یا آزادکار می‌توانید کار کنید .

برای اینکه ادیت‌های بهتر و هنرمندانه ای داشته باشید، بهتر است فتوشاپ را نیز یاد بگیرید . این شغل سرمایه کمی لازم دارد . به طور کلی دوربین خوب برای عکاسی و لنزهای مختلف وابسته به حیطه عکاسی را نیاز دارید .

برای یادگرفتن عکاسی نیز دوره‌های آنلاین و حضوری مختلفی وجود دارد . علاوه بر این‌ها از کتاب‌های خوب در این حوزه نیز می‌توانید استفاده کنید .

۲۳- پشتیبانی

اگر از ارتباط با افراد مختلف و حل مشکلاتشان لذت می‌برید و روابط عمومی خوبی دارید، این کار برایتان مناسب است . برخی از مهارت‌های لازم برای کار پشتیبانی عبارت است از:

– مهارت های ارتباطی مناسب .

– علاقه‌مند آموزش به دیگران .

– تسلط کافی در کار با نرم‌افزار های مختلف و کامپیوتر .

کار در منزل ، کسب و کار خانگی ، شغل پردرآمد برای دختران ، شغل زنانه با سرمایه کم

۲۴- آشپزی

چنانچه دست‌پخت خوبی دارید و می توانید غذای خوشمزه بپزید، این شغل مناسبی است . با گرفتن سفارشات مختلف از بقیه می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید . برای جذب مشتری می‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید و با عکاسی زیبا از غذاهایتان دیگران را از هنر خود آگاه کنید. همچنین می‌توانید هرازگاهی آموزش‌های رایگانی را قرار دهید تا افراد بیشتری پیج تان را فالو کنند .

توجه کنید که در این شغل امکان کارآفرینی با سرمایه کم برای بانوان وجود دارد . به این صورت که، می‌توانید سفارش ها را ابتدا در خانه خود آماده کنید و با گذر زمان و کسب تجربه بیشتر، آموزشگاه آشپزی خود را تاسیس کنید . با رشد اینترنت امروزه کسب درآمد اینترنتی با آشپزی به شیوه های مختلف رایج شده است .

۲۵- آژانس تبلیغاتی

یکی دیگر از کارهایی که امکان کارآفرینی با سرمایه کم را برای بانوان مهیا می‌کند، تأسیس آژانس تبلیغاتی است . ایجاد آژانس تبلیغاتی، مناسب کسانی است که :

– به کار تبلیغات علاقه داشته باشند .

– ایده های خوبی برای جذب مشتری برای برند ها در سر دارند .

– آگاهی نسبی‌ از اصول تبلیغات دارند .

برای آشنایی بهتر،در ابتدا می‌توانید به صورت فریلنس کار یا آزادکاری شروع کنید و سپس آژانس تبلیغاتی خودتان را تاسیس کنید .

۲۶- نقاشی

اگر در نقاشی کشیدن استعداد و مهارت خوبی دارید، این شغلی مناسب می باشد . کسب درآمد از طریق نقاشی به شیوه های مختلف وجود دارد . از جمله کارهایی که می‌توان انجام داد، و کسب درآمد کرد، عبارتند از:

– برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت مجازی و حضوری .

– پذیرش سفارشات دیگران .

– آموزش و تدریس خصوصی .

– نقاشی بر روی ظروف .

– نقاشی بر روی تی‌شرت‌ها با رنگ‌هایی که با شست و شو پاک نمی‌شوند .

سخن پایانی مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان

یقینا راه موفقیت هموار و ساده نیست، بلکه پر از پستی و بلندی است . لذا نباید امیدتان را هنگام برخورد با موانع از دست بدهید و از تلاش کردن برای رسیدن به رویاهایتان دست بکشید . موفقیت در کسب و کار زمانبر و همراه با صبر و حوصله است . پس در ابتدای امر انتظار موفقیت بالا نداشته باشید، ولی در مسیر خود استمرار داشته باشید .

قدرت تبلیغات را دست کم نگیرید، بخشی از سرمایه‌تان را به تبلیغات اختصاص دهید . از پلتفرم‌های مهم برای تبلیغات می‌توان به اینستاگرام و تلگرام اشاره کرد . زمانی که موفق شده اید، به سایر خانم‌ها نیز کمک کنید و تجربیاتتان را با آنان به اشتراک بگذارید .

راه‌ های اشتغال از طریق اینترنت و فضای مجازی و شغل های پردرآمد با سرمایه کم آن‌ قدر گسترده و زیاد است که در این مقاله سایت پول یابی معرفی همه آنها نمی گنجد . در اینجا تلاش شد به تعدادی از مشاغل مناسب زنان اشاره شود .

نکته پایانی مشاغل پولساز با سرمایه کم برای زنان این است که، تلاش شد تا مشاغلی معرفی شوند که بیشتر در دسترس بوده و با کسب تخصص و مهارت در مدت‌ زمان کوتاهی قابل یادگیری است . برای این کار داشتن یک لپ‌ تاپ یا گوشی موبایل مجهز و متصل به اینترنت کافی می باشد . موفقیت در انجام هر کدام از این کارها به میران جدیت ، مهارت ، انگیزه و ایده تان بستگی دارد .

مطلب پیشنهادی

مشاغل پولساز و جذاب برای زنان ، ایده کسب و کار زنان ف مشاغل خانگی زنان ، بهترین شغل ها برای زنان ، شغل های پردرآمد برای زنان ایرانی

مشاغل پولساز و جذاب برای زنان

زمانی که صحبت از مشاغل پولساز و جذاب برای زنان می شود منظور مجموعه راههای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.