برنامه ریزی برای روزهای آخر کنکور سراسری

برنامه ریزی برای روزهای آخر کنکور سراسری

شاید الان بگویید وقت زیاد دارم و برنامه ریزی برای روزهای آخر کنکور سراسری زود است . اما زمان سریع تر از هر چیزی که فکرش را بکنید می گذرد و یک دفعه می بینید که داخل جلسه کنکور دانشگاه نشسته هستید . یقینا با داشتن برنامه ریزی برای روزهای آخر کنکور سراسری می توانید بهترین نحو استفاده را ببرید.

اگر برنامه نداشته باشید ممکن است که در روزهای آخر کنکور ناامید شوید و بگویید سال بعد شرکت می کنم . واقعیت این است که از آخرین روزهای مانده به کنکور باید استفاده کنید.  اگر از این فرصت باقی مانده به زمان کنکور استفاده کردید به سال بعد هم امیدوار باشید و گرنه سال بعد هم نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید. از همه این بحث ها اگر بگذریم قصد ما صحبت با دو گروه است که هنوز ناامید نشدند و  کم و بیش دست از تلاش بر نداشتند.

برنامه ریزی برای روزهای آخر کنکور سراسری

در اینجا قصد داریم تا دو گروه که هنوز تلاش می کنند اگر چه تلاششان زیاد نیست ولی خوب برای کنکور اقدام می کنند این دو گروه عبارتند از:

گروه اول: سرزنش کنندگان کنکور :

گروه اول فکر می‌کنند درس‌ها را خوب مطالعه نکردند و از هر فرصتی برای سرزنش خودشان استفاده می‌کنند بهتر است بدانید که با حرف زدن و سرزنش و یا هر چیز دیگه ای اتفاق خوبی برای شما نخواهد افتاد. برخلاف تفکر شما هیچ شخصی حق را به شما نمی‌دهد و فقط از نداشتن اراده شما صحبت خواهند کرد. بهتر است بدانید که قرار نیست معجزه رخ دهد و شما با رتبه دو رقمی روپوش سفید پزشکی تهران را به تن کنید یا اینکه در دانشگاه شریف مهندسی بخوانید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  انتخاب رشته کنکور
این گروه چه برنامه ریزی برای روزهای آخر کنکور سراسری باید داشته باشند؟

مطمئنا نمی‌توانید کلیه مباحث دروس را چه عمومی و چه اختصاصی مطالعه کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید تلاش بی وقفه تا زمان کنکور است. تلاش کنید تا آن مطالبی که مطالعه کرده اید (هر قدر هم که کم باشد) را تثبیت کنید. بذارید مثالی بزنم ممکن است داوطلبی در گروه علوم تجربی مباحثی مثل احتمال و مشتق و لگاریتم را در درس ریاضی مطالعه کرده باشد بهترین کار این است که با تست زنی (سوالات کنکور های سراسری) این مطالب را برای خود تثبیت کند. دقت کنید که نه بیشتر و نه کمتر. فقط و فقط همین مباحث.

بنابراین هر چقدر هم که خوب مطالعه نکرده‌اید و هر چقدر هم که ناامید باشید بهترین کار تثبیت دانسته هایتان است. علاوه بر این شما می توانید درس هایی مثل دین و زندگی یا مباحث آسانی مثل لغات و تاریخ ادبیات را در همین زمان اندک مطالعه کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر قرار است یک سال دیگر شانس خود را برای به دست آوردن رتبه دلخواهتان امتحان کنید باید از فرصت خود برای کنکور امسال هم استفاده کنید (پس لطفا از مسئولیت خودتان شانه خالی نکنید!)

گروه دوم: پیشتازان کنکور

گروه دوم  کسانی هستند که مطالعه خوبی داشتند و در آزمون های جامع بهترین نتایج را کسب کردند. اگر عضو این گروه هستید به شما هشدار می‌دهیم باید بدانید که شل کردن و جدی نگرفتن شما در این ماه پایانی مساوی است با از دست رفتن همه آن چیزهایی که تا الان به دست آورده‌اید!

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  نکات مهم مطالعه درس شیمی برای کنکور
بهترین برنامه ریزی برای روزهای آخر کنکور سراسری این گروه چیست؟

– خیلی ساده است شما می توانید با روش سه روز یک بار تمامی مطالب درسی را مرور کنید. ( آموزش مرور دروس عمومی کنکور  )

– خواهشا اگر مبحث خاصی را تا کنون مطالعه نکرده اید به سراغش نروید. ( ۹۰ درصد مباحث را فدای ۱۰ درصدی که نخوانده اید نکنید)

– تنظیم خواب و تغذیه را در اولویت‌های خودتان قرار دهید تا آرامشی که لازمه درخشش شما در روز کنکور است را به دست آورید.

– باز هم تکرار می‌کنیم که مرور با تست (برای همه دروس) بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

– سوالات کنکورهای سراسری در ۷۰ درصد موارد مشابه سال های گذشته است پس فقط با سوالات کنکور سال های گذشته جمع بندی کنید.

– روش سه روز یکبار در سال های گذشته امتحان خود را پس داده است پس در اجرای این روش دچار شک نشوید و با تمرکز تمام این روش را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.