برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری

برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری

پرسیدن سوال اهمیت برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری، فکر کنم سوالی عبث و بیهوده باشد همه می دانیم هیچ کاری بدون برنامه ریزی به نتیجه نمی رسد و کنکور هم از این قاعده مستثنی نیست . کلید موفقیت در امتحان کنکور و کسب رتبه برتر داشتن برنامه ریزی دقیق و درست می باشد.

با وجودی که همه می دانیم که برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری سرنوشت ساز و کلیدی هست با این حال خیلی از داوطلبان آن را رعایت نمی کنند و یا نمی توانند برای خود یک برنامه درست و اصولی تهیه کنند . به خاطر بی برنامگی و نداشتن برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری، دچار آشفتگی ، اتلاف وقت و در نهایت ناامیدی می شوند. ( برنامه ریزی درسی برای کنکور سراسری)

راه حل برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری

اگر چنانچه این اتفاق برای هر داوطلب کنکوری افتاد چه کار باید کند؟ اگر واقعا به دنبال موفقیت در کنکور و کسب رتبه برتر و یا قبولی در دانشگاه معتبر و رشته مورد علاقه هست باید با دقت و ظرافت ، یک برنامه منظم و خوب برای خود طراحی کند و بر اساس آن عمل کند.

البته صرف برنامه ریزی کردن موفقیت به همراه نمی آورد باید در اجرای برنامه تنظیم شده دقت لازم را داشته و تلاش کند تا طبق برنامه مطالعه دروس کنکور را انجام دهد. علاوه بر اینها برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری دارای ویژگی ها و مختصات خاصی هست و هر برنامه ای را نباید در نظر داشت  در ادامه ویژگی برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری خواهد آمد.

ویژگی های یک برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری

اختصاصی بودن برای هر فرد:

برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری باید مطابق با توان و مختص شما باشد. شما توی این دنیا منحصر به فرد هستید و کسی دیگه ای نیست که عینا اهداف و خصوصیات شما رو داشته باشد، بنابراین یک برنامه ریزی صحیح باید بر اساس خصوصیات جسمی و روحی شما تنظیم شود

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  آموزش جمع بندی ،مطالعه و موفقیت در آزمون کنکور

انعطاف پذیری:

برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری دارای خشکی و صعوبت نباشد. برای هر فردی ممکن است در طول روز یکسری اتفاقات غیر منتظره (مثل اومدن مهمون) بیفته که اجازه نده طبق برنامه ریزی پیش بره اما نباید این اتفاقات باعث تغییرات عمده در برنامه ریزی شما بشه. حتما توی برنامه هاتون ساعات و روزهایی رو برای جبران ساعت هایی که در اثر موارد غیر قابل پیش بینی از دست رفته قرار بدید.

توجه به اهداف:

برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری با هدف درست و مشخص شده تنظیم می شود. اینکه هدف شما برای شرکت در کنکور قبولی در چه رشته ای هست در برنامه ریزی خیلی اهمیت داره، چونکه قبولی در رشته های دانشگاهی مختلف رتبه و درصد های متفاوتی رو میطلبد.

طبیعی هست که برای رسیدن به درصد و رتبه های خوب باید ساعات مطالعه بیشتری در طول روز داشته باشید و این ساعات رو در برنامه ریزی تون بگنجونید. مثلا داوطلبی که هدفش قبولی در پزشکیه با دو تا سه ساعت مطالعه در روز امیدی به دستیابی به هدفش نیست چون باید بیشتر از این ها مطالعه کند.

سادگی و انجام پذیری:

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری قابل اجرا بوده و در حد و توان هست. خیلی دیدم دانش آموزهایی رو که در اوایل جوگیر میشن و یه برنامه فضایی رو واسه خودشون تنظیم میکنن! نهایتش هم برنامه رو نمیتونن اجرا کنن و بی انگیزه میشن (روز از نو روزی از نو). توجه کنید که برنامه نباید فراتر از حد توان شما باشه، وقتی میانگین مطالعه روزانتون ۳ ساعته برای ۱۰ ساعت برنامه ریزی نکنید. شما باید قدم به قدم ساعت مطالعتون رو افزایش بدید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه مطالعه عربی برای کنکور

تنوع:

بارها داوطلبانی مشاهده شدن که ۶-۵ ساعت رو پشت سرهم صرف مطالعه یک درس خاص کردن، خوب این روش درست نیست که در طول روز یک درس خاص رو مطالعه کنید و روز بعد یک درس دیگه رو. حتما تو برنامتون تنوع رو رعایت کنید، دروس اختصاصی رو در کنار عمومی در برنامه هر روزتون بگنجونید. این کار باعث میشه ک شما از مطالعه یک درس خاص در طول رو زده نشید.

قابل ارزیابی بودن:

برنامه شما باید میزان پیشرفت و پسرفتتون رو بهتون نشون بده، یعنی باید بدونید تو انجام چه کارهایی و مطالعه چه درس هایی موفق بودید و یا ضعف داشتید. این ویژگی باعث میشه شما نقاط ضعفتون رو بشناسید و در برنامه ریزی های بعدتون برطرفش کنید.

مکتوب بودن:

حتما برنامه خودتون رو در دفترچه ای ثبت کنید. ( تاثیر برنامه ریزی در افزایش ساعات مطالعه کنکور)

سخن پایانی درباره برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری

تمام این ویژگی برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری یک چیز را می رساند اینکه شما دارای نظم در مطالعه شده و بر حسب توان و نیروی خود و در نظر گرفتن هدف اصلی خود گام بردارید برنامه ریزی کمک رسان شما در این را و هدف خواهد بود.

موفقیت در آزمون دانشگاه سراسری و کسب رتبه برتر کنکور منوط به داشتن برنامه ریزی درست برای کنکور سراسری و گام برداشتن بر اساس آن است.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.