شیوه مطالعه و موفقیت در هفته آخر کنکور

شیوه مطالعه و موفقیت در هفته آخر کنکو

قبل از پرداختن به شیوه مطالعه و موفقیت در هفته آخر کنکور ، باید متذکر شوم همه افراد یک سال کامل برای کنکور وقت دارند . وقتی کنکور یک رشته داده می شود از همان روز تا سال بعد فرصت دارید تا برنامه ریزی برای کنکور داشته باشید و خود را برای آزمون نفس گیر کنکور دانشگاه آماده کنید. هر کس در زمان هایی برای کنکور استارت می زنند یکی از همان فردای کنکور یکی از اواسط تابستان و دیگری اوایل پاییز و…

خلاصه هر کس از زمان خاص شروع می کند و با توجه به برنامه ای که برای خود مشخص کرده و بر اساس آن حرکت می کند. حرکت کند و یا تند هر کس به شیوه و استراتژی وی برای کنکور بستگی دارد خلاصه آنکه به هفته های پایانی کنکور نزدیک می شوند در این هفته پایانی باید چه کار کنند ما در اینجا قصد داریم تا شیوه مطالعه و موفقیت در هفته آخر کنکور  را آموزش دهیم. البته در مقاله قبلی برنامه ریزی برای روزهای آخر کنکور سراسری ) را آموزش دادیم:

نکات مهم برای شیوه مطالعه و موفقیت در هفته آخر کنکور

نکته ۱: در هفته آخر فرصت ندارید مطالب جدید و یا مطالبی که قبلا خوانده‌اید را به طور کامل مطالعه کنید بنابراین بهترین کار این است که به تورق سریع کتاب‌های درسی بپردازید. شما در روش تورق سریع کتاب‌ها و جزوات و یا خلاصه‌ها را برای تمامی دروس ورق می‌زنید و مطالب و یا تیترهایی که مارک و یا مشخص کرده بودید را مطالعه می‌کنید. هم چنین به مطالعه حاشیه‌هایی که ممکن است در کنار کتاب‌های درسی نوشته باشید، بپردازید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تاثیر برنامه ریزی در افزایش ساعات مطالعه کنکور

 

نکته ۲: برای تورق سریع هر کتاب نباید زمان زیادی اختصاص دهید. تورق سریع برای هر درس باید سریع انجام شود و نباید در اجرای این روش دچار وسواس شوید. تنها هدف این روش مرور سریع مطالب است نه مطالعه عمیق درس‌ها.

 

نکته ۳: پیشنهاد می‌کنیم شب‌ها زمانی را برای مطالعه روزنامه وار لغات و تاریخ ادبیات و هم چنین آیات و روایات اختصاص دهید چرا که به تسلط هر چه بیشتر شما کمک می‌کند. (اگر تجربی هستید از ۳ فصل آخر زیست پیش دانشگاهی غافل نشوید که به تنهایی ۸ تا ۹ تست خواهد داشت)

 

نکته ۴: روز آخر بهترین کار این است که درس را به طور کامل کنار بذارید و استراحت کنید. بهتر است که در طول روز نخوابید تا شب خواب راحتی داشته باشید و با دوستان خودتان به استخر بروید تا بدنتان آرامش پیدا کند و یا کمی در پارک قدم بزنید. در روز آخر به هیچ عنوان درباره مطالب درسی صحبت نکنید. شام سبک بخورید (ماکارونی کم چرب را توصیه می‌کنیم) تا ساعت ۱۰ شب وسایل حضور در جلسه را آماده کنید و ساعت ۱۰ شب به رخت خواب بروید و تا ۵ صبح به خوبی بخوابید و به سمت حوزه برگزاری کنکور حرکت کنید. (می‌توانید چند روز قبل به محل برگزاری بروید تا با مسیر آشنا شوید)

 

نمونه شیوه مطالعه و موفقیت در هفته آخر کنکور

برای اثبات این نکات و همچنین آگاهی از تجربه کسانی که رتبه های برتر کنکور داشتند و از این شیوه استفاده کردند چند نمونه از رتیه های برتر سالهای قبل را آوردیم . یقینا مصاحبه این افراد و تجربه آنها کارساز خواهد بود:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  منابع کنکور زیست شناسی
رستگار رحمانی رتبه ۱ کنکور تجربی و زبان سال ۸۸

آقای رستاگار ، شیوه مطالعه و موفقیت در هفته آخر کنکور  را اینگونه بیان می کند: در هفته آخر مانده به کنکور تقریبا نمی‌شود چیزی یاد گرفت؛ بنابراین از خواندن مطالب جدید که در طول سال تحصیلی نخوانده بودم، خودداری کردم. در هفته آخر آن چه را که تاکنون خوانده بودم، تقریبا ۲ بار روزنامه وار مرور کردم. از هر فصل یا مطلب، خلاصه‌ها، فرمول‌های مربوطه و تعدادی از تست های کنکورهای چند سال اخیر را تمرین کردم. همه چیز را برای یکی دو روز آخر نگذاشتم. این کار را حداقل از ابتدای هفته آخر شروع کردم.

سپند فرقدانی، رتبه ۶ ریاضی کشور

در هفته آخر ساعت مطالعه‌ام را کم کردم و ساعت خوابم را تنظیم کردم تا شب قبل از کنکور بتوانم زودتر بخوابم. من بیش‌تر درس‌های عمومی را ورق می‌زدم. از خلاصه‌هایم برای شیمی و ادبیات هم استفاده کردم. دو مجموعه کنکور خارج و داخل کشور از سال ۹۲ را هم کار کردم.

امیر زارع، رتبه ۴ انسانی منطقهٔ ۲

آقای زارع شیوه مطالعه و موفقیت در هفته آخر کنکور  را بیشتر مرور کتابها دانسته است. هفته آخر فقط کتاب‌ها را ورق می‌زدم و قسمت‌هایی را که علامت زده بودم بیش‌تر می‌خواندم. هر درسی که تمام می‌شد یک آزمون تک درس جامع کار می‌کردم. در بین درس‌ها درس‌هایی که سخت بود تست‌های علامت‌دار کار می‌کردم. در کل ساعت مطالعه‌ام در هفتهٔ آخر کم شد و دو روز آخر به مطالعهٔ مطالب فرار پرداختم.

مطلب پیشنهادی

شغل مغازه داری برای زنان ، بهترین شغل مغازه داری برای زنان و دختران ، مشاغل زنانه

شغل مغازه داری برای زنان

اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در گذشته توسط مردان اداره می‌شدند و مشاغل مغازه داری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.