X

ایده های پولساز در تلگرام

زمانی که صحبت از کسب درآمد از اینترنتی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی می شود به دلیل اقبال ایرانیان به تلگرام ، همچنان نگاهها به سمت آن معطوف می شود . علیرغم فیلترینگ تلگرام همچنان این پیام رسان جزو محبوب ترین ها در ایران بوده و به دلیل حضور دهها میلیون کاربر ایرانی ، دانستن و آگاهی از ایده های پولساز در تلگرام برای صاحبان کسب و کار آنلاین اهمیت زیادی دارد .

کمتر ایرانی پیدا می شود که دارای گوشی هوشمند باشد و از این اپلیکیشن موبایلی در موبایل خود نداشته باشد . فعالیت اقشار مختلف جامعه در تلگرام این پیام رسان را به مرکزی برای کسب درآمد از اینترنت مبدل کرده است . فرصت های فراوانی برای کسب درآمد از تلگرام وجود دارد و در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا تعدادی از ایده های پولساز در تلگرام را معرفی کنم .

شرایط کسب درآمد اینترنتی از تلگرام

بسیاری از کاربران ایرانی فعال در اینترنت تصور می کنند که کسب درآمد اینترنتی از شبکه اجتماعی تلگرام فقط از طریق ایجاد کانال های چند ده هزارتایی امکان پذیر است ، در حالی که چنین نیست . آنچه مسلم است کسب و کارهای تلگرامی این روز ها زیاد شده اند .

البته منظور از کسب و کارهای تلگرامی کانال هایی نیستند که با تولید محتوای سرگرم کننده ، سیاسی و طنز ممبرهای زیادی دارند و به واسطه اعضایی که دارند کسب درآمد اینترنتی می کنند . توجه کنید که تنها مدل درآمد زایی و پولسازی این نوع کانال ها پذیرش تبلیغات اینترنتی است که البته به جز استفاده از شیوه تبلیغات در تلگرام به صورت سنتی ، روش دیگری را بلد نیستند .

ضمن اینکه برخی کسب و کارهای آنلاین برای تعامل بیشتر با کاربران ، جذب بیشتر مخاطب و یا معرفی بهتر برندشان مجبور به راه اندازی کانال تلگرامی شده اند . اما در اینجا منظور اصلی از کسب و کارهای تلگرامی کانال هایی هستند که در موضوعات مختلف خدمات یا محصولاتی را ارائه می دهند . بیشتر این کسب و کارها توسط افرادی عادی و در منزل خودشان اداره می شود .

فرضا شخصی مربی فیتنس است و به واسطه موفقیتی که داشته ، کانالی راه اندازی کرده و به مشتریان خود برنامه غذایی می فروشد . یا خانمی از طریق کانال تلگرام خود لیف های دستی که می بافد را می فروشد . از این مدل کسب و کارهای تلگرامی که پولساز هستند در تلگرام بسیار زیاد وجود دارد .

دلیل موفقیت کسب و کارها در تلگرام

شاید برایتان جای سوال و ابهام باشد که این نوع کانال ها که اعضای بسیار کم و یا تعداد محدودی عضو دارند چگونه کسب درآمد اینترنتی دارند . نکته عجیب اینکه این کانال های تلگرام با وجود اعضای کم و محدود ، درآمد اینترنتی بسیار بالایی دارند. برخی از این کانال های تلگرامی حتی بیشتر از کانال های چند صد هزارتایی ، کسب پول و درآمد دارند .

کانالی تلگرامی می شناسم که دارای سه الی چهار هزار عضو است ولی ماهیانه بالای بیست میلیون درآمد اینترنتی دارد . فعالیت این کانال در حوزه وسایل تزئینی خاص و منحصر به فرد است و محصولات تزئینی را به صورت عمده و حتی جزئی به اعضایش می فروشد .

چون اعضای این نوع کانال ها مشتریان واقعی هستند و ممبرهایش برای سرگرمی عضو کانالشان نشده اند ، میزان درآمد اینترنتی آنها بالاست . کانال هایی که به این شکل و کاملا هدفمند فعالیت می کنند نیاز واقعی کاربران را رفع می کنند و به خاطر همین اعضای واقعی دارند و همان اعضای واقعی شان هستند که مشتریان وفادارشان می شوند . لذا باید دلیل موفقیت این نوع کارها را در جذب مخاطبان هدفمند متناسب با کسب و کارشان دانست .

شیوه کسب درآمد از تلگرام

راه و شیوه کسب درآمد اینترنتی بالا از طریق تلگرام در موضوعات مختلف با توجه به تخصص و علاقه هر فرد امکان پذیر است . اما برخی از کاربران سخت ترین شیوه ها را برای کسب درآمد از تلگرام انتخاب می کنند. آن هم ایجاد کانالی عمومی ، به امید اینکه روزی اعضایش به چند ده هزار نفر برسد و از طریق پذیرش تبلیغات اینترنتی کسب درآمد داشته باشند .

البته عیب بزرگ این شیوه کسب درآمد از تلگرام زمان بر بودن و هزینه بالایشان می باشد . به دلیل اینکه کانال هایی که با این هدف ایجاد می شوند مسلما نیاز به اعضای زیادی نیز دارند . دقیقا مانند سایت هایی که تنها سرمایه شان همان بازدیدکنندگانی است که در روز به سایت آن ها سر می زنند .

اما بهترین راه برای کسب درآمد اینترنتی از تلگرام ایجاد کانال با موضوعی خاص و کاملا تخصصی است . یعنی با متمرکز شدن روی قشر و گروه خاصی، خدماتی را به آن ها ارائه دهید که در کمتر جایی پیدا می شود . در این مقاله ایده های پولساز در تلگرام سایت پول یابی دقیقا هدف آموزش و راه اندازی کسب و کار تلگرام به صورت هدفمند و تخصصی است .

یافتن ایده مناسب برای کسب درآمد از تلگرام

در کسب درآمد اینترنتی ایده ای مناسب است که موجب رفع نیاز مردم شده و خواسته ای از آنان را برطرف کند . با این حال ، برای راه اندازی کانال تلگرامی نیازی به ایده آنچنان ناب یا جدیدی هم نیست . هر کسی می تواند از ایده هایی که قبلا بوده و امتحان پس داده برای شروع کار خود استفاده کند . مهم این است که ایده به کار گرفته شده کامل تر از بقیه بوده و در ارائه خدمات متمایزتر عمل کند .

برای یافتن ایده یا موضوع مناسب برای راه اندازی کانال تلگرام راه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها ، بررسی رقبا می باشد . با برنامه موبوگرام به راحتی می توانید کانال های هم حوزه خود را جستجو و شناسایی کنید . بعد از شناسایی ، کم و کاستی آن ها را بیابید و با رفع نقاط ضعف می توانید کانالی موفق تر از آن ها راه اندازی کنید .

البته در هر موضوعی که قصد ایجاد کانال دارید ممکن است از قبل کسانی به آن موضوع پرداخته باشند ، ولی این دلیل نمی شود نتوانید در آن موضوع موفق شوید . بلکه با بررسی بیشتر آن ها و یافتن نقاط ضعف و قوت شان می توانید مزیت رقابتی برای خود ایجاد کنید .

راه دیگر یافتن ایده مناسب این است که به علاقه مندی ها و مشکلات خود کمی فکر کنید . مثلا آدم تنبلی هستید و حوصله خواندن نوشته های طولانی در تلگرام را ندارید و به همین دلیل دوست دارید کانالی وجود داشته باشد که محتوای آموزشی درباره کسب درآمد از اینترنت را به صورت صوتی در اختیارتان قرار دهد . این هم ایده ای عالی برای راه اندازی کانال تلگرامی است که می تواند در موضوعات مختلف کاربرد داشته باشد .

شناخت ایده مناسب و مطمئن

یکی از راه ها برای اطمینان از ایده ای که قصد عملی کردنش دارید ، سوال از مردم است . برای این کار می توانید از نظر سنجی آنلاین استفاده کنید . به سادگی با ربات Vote@ می توانید نظر سنجی مورد نظرتان را ایجاد کرده و از نظرات دیگران مطلع شوید .

می توانید ابتدا از گروه های تلگرامی خانوادگی خود شروع کنید . با فوروارد کردن نظر سنجی از دوستان و فامیل تان بخواهید نظرشان را درباره ایده بیان کنند . البته ضرورتی ندارد که در نظر سنجی ایده اصلی خود را مطرح کنید ، چون احتمال دارد که ایده لو برود ، کافیست به صورت غیر مستقیم این کار را انجام دهید .

مثلا قصد راه اندازی کانالی دارید که خلاصه کتاب های کسب درآمد اینترنتی را به صورت صوتی ارائه می دهد . کافیست در نظر سنجی بگویید آیا دوست دارید خلاصه کتاب های صوتی را در تلگرام بشنوید؟ آری یا خیر ؟ این تمام نظرسنجی می تواند باشد و به سادگی می توانید ایده خود را محک بزنید . برای اینکه افراد بیشتری در نظر سنجی شما شرکت کنند آن را در گروه های دیگر هم فوروارد کنید .

خیلی مهم نیست ایده شما جدید و نو باشد ، بلکه با ایده های تکراری هم می توان کسب و کار تلگرامی راه اندازی کرد . نکته مهم اینکه در هیچ کدام از ایده ها ، نیازی نیست که حتما اعضای کانال خود را چند ده هزارتایی کنید تا از طریق آن ها بتوانید کسب درآمد اینترنتی کنید . چون اصلا قرار نیست از طریق جذب تبلیغات اینترنتی در کانال درآمد زایی انجام شود.

نکات مهم در ایجاد کانال

۱- ارائه خدمات رایگان در شروع کار

در ابتدای راه اندازی کانال تلگرامی به هیچ وجه به فکر کسب درآمد اینترنتی نباشید . چون در ابتدا اعضای کانال کم است و بیشتر باید به فکر جذب مخاطب هدفمند بود . بهترین کار این است که در ابتدا خدمات کانال شما درباره هر چیزی که است رایگان باشد تا اعضای کانال بیشتر شود .

۲- تمرکز روی فعالیت درست

فکر نکنید چون فلان وب سایت در زمینه خاصی فعالیت می کند کسی سراغ کانال تان نمی آید ، امروزه اهمیت تلگرام برای کسب و کارها مسلم است . فراموش نکنید امروزه کاربران موبایلی خیلی بیشتر از کاربران دیگر دستگاه ها هستند . مثلا کسی که فقط از تلگرام استفاده می کند هیچ وقت برای رفع نیازش به وب سایتی مراجعه نمی کند . تمرکز بر روی فعالیت و رشد کانال تان کنید چون هدف جذب کاربران تلگرامی در ایران است که تعدادشان هم زیاد می باشد .

معرفی ایده های پولساز در تلگرام

حال بعد از بیان اهمیت راه اندازی و چگونگی ایجاد کانال کسب درآمد اینترنتی در پیام رسان تلگرام ، در ادامه به معرفی برخی از ایده های پولساز در تلگرام می پردازیم . تلاش شده تا این ایده ها کاربردی و واقع گرا بوده و برای همگان با هر سطح دانش و امکاناتی قابل اجرا باشد . برخی از مهم ترین ایده های پولساز در تلگرام عبارتند از :

۱- ایجاد کانال رزومه سازی برای متخصصان

در این ایده ، کانال تلگرامی باید مکانی برای متخصصین باشد و هر شخصی که در هر زمینه ای تخصص دارد باید رزومه خود را در کانال ثبت کند . از مشخصات فردی گرفته تا تخصص ها و نمونه کارهایی که تا الان انجام داده است . با این کار هر کسی که به متخصص نیاز دارد می تواند از طریق کانال آن را پیدا کند .

نکته مهم این که رزومه هر متخصصی را باید با هشتگ مربوط به آن قرار دهید . مثلا هشتگ #کسب_درآمد برای افرادی است که آموزش کسب درآمد اینترنتی انجام می دهند . هر شخصی با جستجوی این هشتگ می تواند متخصصان کسب درآمدی که در کانال شما هستند را پیدا کند .

شیوه و مدل درآمد زایی از این ایده اینگونه است که هم می توانید برای درج هر رزومه از متخصصان مربوطه هزینه دریافت کنید یا اینکه همه رزومه ها را به صورت رایگان ولی نه به صورت کامل در کانال خود قرار دهید . ولی برای درج اطلاعات تماس یا نمونه پروژه های انجام شده توسط هر متخصص ، هزینه ای را از آن ها دریافت کنید .

۲- کانالی برای افراد انجام دهنده کار (فریلنسری )

در ظاهر شاید این ایده مانند ایده قبلی باشد در حالی که اینگونه نیست . در این ایده هر کسی که هر کاری از دستش بر می آید می تواند در کانال مطرح کند . مثلا فردی گرفتن ممبر فیک برای کانال های تلگرام را به خوبی انجام می دهد . یا شخصی مترجم خوبی است و ترجمه مقالات انگلیسی به فارسی را به خوبی انجام می دهد . یا شاید شخصی پست گذاشتن برای کانال های تلگرامی را به خوبی انجام می دهد .

هر کسی با هر توانی می تواند در کانال خودش را معرفی کند و به صورت آزادکاری یا فریلنسری اقدام به کسب درآمد از اینترنت کند . دقیقا مثل سایت «انجام میدم » شما هم می توانید کانال تلگرامی راه اندازی کنید و به این صورت کسب درآمد اینترنتی کنید .

مثلا شخصی که می تواند ادمین کانال باشد و تامین کننده پست های کانال تلگرامی باشد می تواند به این صورت خود را معرفی کند: من ماهی ۵۰۰ هزار تومان می گیرم و برای کانالهاروزی ۴ تا پست متفاوت با واتر مارک کردن عکس ها قرار می دهم .

روش درآمد زایی هم مشخص است ، می توانید از هر شخصی که قصد دارد توانایی خود را معرفی کند هزینه ای را یک بار برای همیشه بگیرید . بهتر است تعرفه پایینی را مشخص کنید تا هم اعضای کانال شما بیشتر شود و هم هر کسی با کمترین هزینه بتواند توانایی و مهارتش را در کانال شما معرفی کند .

۳- کانال فروش خلاصه کتاب های صوتی

خیلی از افراد وقت و حوصله مطالعه کامل کتاب ها را ندارند . اما اگر همان کتاب ها به صورت خلاصه و صوتی ، برایشان محیا شود حتما استقبال می کنند . باید کانالی راه اندازی کنید و به تولید محتوای صوتی بپردازید ، در این کانال تلگرامی باید در هر موضوعی ، کتابی به صورت صوتی و خلاصه باشد تا مخاطبان بیشتری را بتوانید جذب کنید .

برای شروع کار با خلاصه کردن کتاب های معروف و پر فروش حوزه های کاری مختلف اقدام کنید. مثلا ۴ تا از کتاب های پر فروش برایان تریسی که در حوزه موفقیت و کسب و کار است را به صورت خلاصه به صوت تبدیل کنید .

مدل درآمد زایی در این ایده کمی متفاوت تر از سایر ایده های پولساز در تلگرام است . برای جذب مخاطبان بیشتر باید قسمتی از کتاب صوتی خود را در کانال قرار دهید تا مخاطبان از کیفیت و محتوای کتاب صوتی با خبر شوند .

جهت فروش کتاب به دو شیوه اقدام کنید . یک راه این که کانال دیگری به صورت خصوصی ایجاد کنید و در آن تمام کتاب های صوتی را به صورت کامل قرار دهید و هر کسی که مایل به دسترسی به آرشیو کتاب های صوتی بود هزینه ای را پرداخت کند تا بتواند عضو کانال شخصی شما شود .

راه دوم استفاده از ربات فروشگاهی تلگرام است . با سایت های موجود ربات تلگرامی برای فروش محصولات بسازید و با این ربات پروسه فروش کتاب را به صورت اتوماتیک انجام دهید . اگر شخصی قصد خرید کتابی داشت ، ربات به طور خودکار می گوید که چه مراحلی را باید طی کند و چگونه پرداخت را انجام دهد تا لینک دانلود کتاب برایش ارسال شود .

۴- ایجاد کانال نیازمندی های بومی

کانال هایی که به صورت بومی فعالیت می کنند خیلی خوب و هدفمند هستند . فرضا به دنبال شخصی هستید که محل زندگی اش در شهرتان باشد تا بتوانید از آن به عنوان نیروی کار در کسب و کار استفاده کنید . زمانی که کانالی در تلگرام باشد که افراد جویای کار در شهرتان را معرفی کند حتما به سراغش می روید .

برای تحقق این نوع ایده های پولساز در تلگرام باید کانالی راه اندازی کنید و آگهی نیازمندی های شهرتان را در آن قرار دهید . بهترین راه برای افرادی که قصد دارند کسب و کارشان را به اهالی شهر خود معرفی کنند استفاده از تبلیغات در کانال های تلگرام بومی است . هیچ گاه کسی که مثلا دنبال یک پیک موتوری در شهر ساری است نمی تواند در یک کانال تفریحی تقاضا خود را اعلام کند .

یکی از بهترین مزیت های چنین کانال هایی ، هدفمند بودن تبلیغات در آن است . به خاطر همین هم مردم شهر به دنبال کردن کانال شما راغب می شوند . به عنوان مثال شخصی که به دنبال کار در شهرتان است می تواند پیگیر کانال شما شود تا هنگامی که مثلا شرکتی آگهی خود را برای جذب نیروی کار در کانال ثبت کرد از این موضوع با خبر شود .

مدل درآمد زایی از این ایده هم کاملا مشخص است. می توانید در ازای ثبت هر آگهی در کانال خود مبلغی دریافت کنید . اما توصیه می شود برای ثبت هر آگهی مبلغ کمی را درخواست کنید تا هر کسی بتواند از کانال استفاده کند .

۵- ایجاد کانال ادمین یاب

حتما کانال هایی را دیده اید که برای تولید محتوا و تامین پست های روزانه کانال خود به دنبال ادمین می گردند ؟ با ایجاد کانالی در این مورد می توانید نیاز این کانال ها را بر طرف کنید . در کانال شما هر کسی که توانایی تولید محتوا برای کانال های تلگرامی را دارد می تواند خود را معرفی کند . البته کانال تان باید افراد حرفه ای و تولید کنندگان واقعی محتوا را معرفی کند .

البته بر عکسش هم می شود ، یعنی می توانید تقاضای کانال هایی که به دنبال ادمین می گردند را هم در کانال خود قرار دهید . از این طریق هم می توانید کسب درآمد اینترنتی مناسبی را تجربه کنید . شیوه درآمد زایی در این روش هم کاملا مشخص است ، هم می توانید از متقاضی مبلغی را دریافت کنید و هم از کسانی که برای تولید محتوای کانال ها آمادگی خود را اعلام می کنند .

۶- راه اندازی کانال آموزشی

امروزه آموزش حرف اول را در کسب درآمد از اینترنت می زند و بحث آموزش یکی از پولساز ترین حوزه های کسب و کار در اینترنت است . کانال های تلگرام آموزشی که به صورت حرفه ای موضوع خاصی را آموزش می دهند کم هستند . اگر به دنبال کسب درآمد میلیونی از تلگرام توصیه می شود کانالی با محتوای آموزشی منحصر به فرد راه اندازی کنید .

فرضا کانالی که آموزش آشپزی و غذاهای سنتی ارائه دهد کم است ، اگر هم وجود داشته باشد بیشتر آموزش ها به صورت متنی است . کاری که باید انجام دهید تولید آموزش های منحصر به فرد است ، طوری که نیاز واقعی مخاطبان خود را بر طرف سازد . موضوع کانال آموزشی شما بستگی به علاقه و تخصص تان دارد ، پس هیچ فرقی نمی کند کانال شما آموزش چه چیزی را ارائه می دهد .

تاکید می شود ، خیلی مهم است کانال تان محتوای آموزشی خوب و مفیدی ارائه دهد تا مخاطبان حاضر شوند برای محتوای شما پول پرداخت کنند . زمانی که احساس کردید مخاطبان واقعی شما زیاد شده اند می توانید از طریق برگزاری کلاس های آنلاین کسب درآمد اینترنتی کنید .

بعد از آنکه مخاطبان با پرداخت مبلغی در کلاس شما ثبت نام کردند کار تمام است . می توانید کلاس آنلاین خود را در یک گروه خصوصی برگزار کنید ، به همین سادگی، کار انجام می شود .

۷- ساخت ربات تلگرام

یکی از ایده های پولساز در تلگرام و از پردرآمد ترین روش ها کسب درآمد با طراحی ربات تلگرام است . ربات های تلگرام کاملا هوشمندانه عمل می کنند و حتی خیلی از آن ها توانایی مدیریت کانال ها و گروه های تلگرامی را بدون دخالت ادمین دارند . به همین دلیل ربات های تلگرام بسیار پر طرفدار بوده و می توان از طریق ساخت آن ها کسب درآمد اینترنتی داشت .

به عنوان مثال ربات های اد اجباری کاربرد بسیار زیادی در عضوگیری گروهها و کانال های تلگرامی دارند . اگر بتوانید ربات هوشمند برای افزایش ممبر تلگرام به صورت اد اجباری بنویسید درآمد بالایی را می توانید از تلگرام بدست آورید .

نوشتن ربات تلگرامی نیاز به دانش کدنویسی دارد ، اما نگران نباشید سورس آماده خیلی از این ربات ها در اینترنت موجود است و می توانید از آن ها استفاده کنید . کافیست آن ها را کمی تغییر داده و مطابق نیازتان بهینه سازی کرده و برای خود استفاده کنید . ربات های دیگری مثل ربات نظر سنجی، برگزاری مسابقات و… وجود دارند که طرفداران زیادی دارند . از طریق ساخت و فروش این ربات ها می توانید از تلگرام درآمد اینترنتی بالا داشته باشید .

۸- ایجاد فروشگاه اینترنتی در تلگرام

یکی دیگر از بهترین ایده های پولساز در تلگرام ، راه اندازی فروشگاه اینترنتی در این پیام رسان پرمخاطب است . اگر محصول یا خدماتی دارید می توانید با راه اندازی کانال تلگرام به عنوان یک فروشگاه محصولات آنلاین ، اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید . بهتر است برای برند خود یک نام تجاری مناسب انتخاب کنید چون ممکن است خیلی ها نام کانال شما را فراموش کنند . اما اگر نام برند شما را بدانند ، می توانند آن را در تلگرام جست و جو کرده و کانال تان را پیدا کنند .

نکته مهم در ایجاد فروشگاه تلگرامی این است که برای جذب مشتریان باید حتما تولید محتوا داشته باشید . در واقع بدون تولید محتوا نمی توانید از این ایده برای کسب درآمد اینترنتی از تلگرام استفاده کنید . سعی کنید لوگوی برند خود را حتما روی تصاویر محصولات کانال درج کنید . این کار به مرور زمان موجب شهرت و برندسازی کسب و کارتان می شود .

اگر محصول یا خدماتی هم ارائه نمی دهید می توانید از همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ استفاده کنید . با همکاری در فروش بدون نیاز به ارائه محصول از جانب خودتان می توانید با کسب و کارهای دیگر همکاری کنید و پورسانت خود را دریافت کنید .

۹- ساخت گیف های تبلیغاتی در تلگرام

یکی از ساده ترین راههای کسب درآمد از تلگرام ساخت گیف های تبلیغاتی است . گیف ها تصاویر متحرکی هستند که هم حجم خیلی کمتری نسبت به ویدیوها دارند و هم در انتقال پیام تبلیغاتی بسیار موثر هستند .

بسیاری از شرکت ها نیازمند به گیف های تبلیغاتی هستند و می توانید با یادگیری موشن گرافیک به آن ها در ساخت گیف های تبلیغاتی کمک کنید . برای اینکه بتوانید از این روش در تلگرام کسب درآمد کنید باید کار با نرم افزارهای گرافیکی به ویژه نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک را یاد بگیرید . برای یادگیری اصول کار ، می توانید از آموزش های رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید .

فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی قصد دارد تا محصولاتش را در تلگرام تبلیغ کند ، چون ویدیو ها حجم بالایی دارند و خیلی از افراد حاضر نیستند ویدیوهای موجود در تلگرام را ببینند نیاز به یک گیف انیمیشنی دارد . می توانید این گیف تبلیغاتی که حاوی مشخصات آن فروشگاه اینترنتی است را برایشان بسازید . در این گیف تبلیغاتی که حجم بسیار پایینی دارد می توان محصولات و خدمات، آدرس فروشگاه و شماره تماس را قرار داد .

۱۰- تولید محتوا برای کانال های تلگرام

تولید محتوا به دلیل اهمیت و تاثیر زیاد در رشد کسب و کارهای اینترنتی ، یکی از مشاغل پر درآمد در دنیا محسوب می شود . خصوصا تولید محتوا در تلگرام که این روزها ادمین های تلگرامی اصلا وقت و حوصله تولید محتوا را ندارند . به راحتی می توانید با تولید محتوا برای سایر کانال های تلگرامی کسب درآمد اینترنتی داشته باشید .

برای اینکار باید توانایی تولید محتوا و نوشتن متن ، تصویر ، پادکست و یا سایر فرمت های محتوایی در تلگرام را داشته باشید . ممکن است نیاز به تولید محتوا برای کانال تفریحی و سرگرمی باشد ، باید بتوانید این کار را انجام دهید . لذا اصول تولید محتوا در تلگرام را باید یاد گرفته و رعایت کرد .

مناسب ترین راه برای یاد گرفتن تولید محتوا در تلگرام، تمرین کردن ، مطالعه و افزایش دانش و عمق دادن به اطلاعات علمی است . کانال های دیگر را بررسی کنید ببینید چه محتوایی و چگونه تولید می کنند ، شما هم می توانید از آن ها برای تولید محتوا ایده بگیرید .

توجه کنید که برای تولید محتوا در تلگرام لازم است کار با چند نرم افزار ویرایش فیلم و عکس مثل فتوشاپ و InShot را یاد بگیرید . البته یادگیری و کار با این نرم افزارها زیاد سخت  نیست و هر کسی به راحتی می تواند با کمی تمرین انجام دهد .

سخن پایانی ایده های پولساز در تلگرام

پیام رسان تلگرام علیرغم فیلتر بودن در ایران به دلایل زیادی هنوز جزو اپلیکیشن های پرمخاطب و پرطرفدار است و دهها میلیون کاربر فعال ایرانی در آن حضور مستمر دارند . این بستر شلوغ و پرطرفدار ، منبع کسب درآمد اینترنتی و در عین حال ایجاد اشتغال برای افراد زیادی شده و هر کسی به فراخور ایده و دانش خود می تواند از این بستر پولساز استفاده کند .

در این مقاله ایده های پولساز در تلگرام سایت پول یابی تلاش شد تا راهکارها ، ایده ها و شیوه های کسب درآمد اینترنتی پولساز و واقعی معرفی شود . توصیه می شود ، کانال تخصصی و متناسب با علاقه و مهارت خود ایجاد کرده و در عضوگیری هیچ گاه به فکر گرفتن ممبر های فیک یا غیر واقعی برای کانال تلگرام خود نباشید و هیچ کانال تلگرامی را با هدف افزایش ممبر و کسب درآمد آنلاین از طریق تبلیغات راه اندازی نکنید .

نکته آخر ایده های پولساز در تلگرام اینکه اگر واقعا می خواهید ممبر های کانال خود را افزایش دهید حتما به فکر خرید و یا جذب ممبر واقعی تلگرام باشید . سعی کنید کانالی راه اندازی کنید که ضمن مفید بودن ، به دنبال رفع نیاز افراد باشد ، در این صورت است که کسب و کارتان رونق می گیرد . ایده ای که بر حسب نیاز مخاطب شکل بگیرد حتما پولساز بوده و درآمدش مستمر خواهد بود .

سایت پول یابی:
Related Post