X

آموزش کامل کسب درآمد از آپارات aparat

زمانی که صحبت از کسب درآمد از اینترنت از طریق ویدیو می شود همه افکارمان به سمت سایت های خارجی مخصوصا یوتیوب می رود . حال آنکه امکان کسب درآمد از آپارات به عنوان یکی از پربازدیدترین سایت های ایرانی و فارسی زبان هم وجود دارد . بسیاری به درستی سالیان اخیر را دوران اوج و درخشش ویدیوها و تصاویر متحرک می دانند . امروزه محتوای ویدیویی بسیار ارزشمند و پرطرفدار شده است .

کاملا طبیعی است، موضوعی که پرمخاطب ، محبوب و دارای خواهان زیاد باشد می تواند به راحتی منبع بزرگ کسب درآمد و پولسازی باشد . امروزه محتوای ویدیویی در همه موضوعاتش دارای محبوبیت بالایی در بین کاربران اینترنتی است و بسیار پولساز و درآمدزا می باشد . در این مقاله سایت پول یابی تلاش می شود صفر تا صد آموزش کامل کسب درآمد از آپارات aparat توضیح داده شود . امیدوارم مورد توجه علاقمندان قرار گیرد .

کسب درآمد از ویدیو

بر خلاف سالیان اولیه راه اندازی اینترنت، امروزه دنبال کردن ویدیو در هر مکانی برای کاربران دارای اهمیت است . در داخل وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی مثل: اینستاگرام یا تلگرام، کاربران با ویدیوها راحت تر ارتباط برقرار می کنند .

در این میان یوتیوب پیشگام نمایش ویدیو و بزرگ ترین پلتفرم در زمینه اشتراک‌گذاری ویدیو محسوب می شود . علاوه بر یوتیوب که در سطح جهانی مطرح است، آپارات هم چند سالی است که به یک پلتفرم قدرتمند اشتراک ویدیو در ایران تبدیل شده است . به دلیل اقبال عمومی، این روز ها شاهد انتشار حجم بالایی از ویدیوها در آپارات می باشیم .

سایت آپارات مانند برخی از پلتفرم ها، راهکاری برای کسب درآمد از اینترنت طراحی کرده است . همین مسئله موجب شده تا آپارات برای کسب درآمد بر سر زبان ها بیافتد . بسیاری از افرادی که توانایی تولید محتوای ویدیویی مفید را دارند می توانند از طریق آپارات اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنند . به شرطی که در کنار یادگیری آپلود ویدیو شیوه ، آموزش بازاریابی در آپارات را هم بلد باشید .

یکی از نشانه های خوب در هر کسب و کاری از گذشته تاکنون، حضور گسترده کاربران است . با افزایش روز افزون تعداد کاربران در فضای مجازی، آنها زمان زیادی را در این بستر سپری می کنند . هدف بعضی ها گسترش کسب و کارشان در اینترنت بوده و افرادی هم درصدد خرید اینترنتی به منظور برطرف کردن نیازشان هستند .

با استقبال کاربران، کسب درآمد آنلاین از کانال های اینترنتی رواج زیادی یافته است . طوری که امروزه کسب درآمد از آپارات یا تلگرام یک شغل محسوب می گردد . برای این کار، تنها می توان با انتخاب مسیر صحیح، پول زیادی به دست آورد . البته کار به همین راحتی هم نیست و نیازمند آموزش صحیح است که در این مقاله سایت پول یابی هدفمان هم همین است .

تاریخچه کسب درآمد اینترنتی از آپارات

آپارات یا نسخه ایرانی یوتیوب، در بهمن ۱۳۸۹ زمانی که دسترسی به بسیاری از سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدئویی بین‌المللی در ایران مسدود گردید، متولد شد . شرکت فناوران ایده پرداز صبا به مدیریت محمدجواد شکوری‌مقدم این سایت را راه اندازی کرد .

آپارات دقیقا در زمان حساسی که اکثر شبکه های اشتراک گذاری آنلاین ویدیو مانند یوتیوب در ایران فیلتر شده، وارد میدان شد و با سرعت خیره کننده رشد کرد .

آپارات با وجود برخی نواقص و ایرادات، یکی از پربازدید ترین سایت های ایرانی است . افراد زیادی از طریق آپارات به کسب درآمد اینترنتی مشغولند . هم اکنون آپارات دارای رتبه زیر ۵۰ در دنیا و همچنین رتبه ۲ در ایران می باشد . این آمار مربوط به یک روز قبل از تعطیلی سایت آلکسا می باشد .

حدود سال ۹۶ موضوع کسب درآمد اینترنتی از آپارات مطرح شد . در این سال آپارات با مطرح کردن بحث مالی، به فکر پرداخت پول برای بازدید از ویدیوها افتاد . آپارات مانند یوتیوب که به ازای پخش کردن تبلیغات در ابتدای ویدیوها به صاحبان کانال ها پول می پردازد، این کار را انجام داد .

آپارات قسمتی از درآمدش را از راه تبلیغات به کانال های مورد تأیید می پردازد . به عبارتی یکی از راه های کسب درآمد از آپارات می تواند بازدیدتان باشد . البته نقاط ضعف این مسئله به مرور آشکار شد . به گونه ای که بازدید بالایی برای ویدیوهای بی کیفیت ثبت می شد و بنابراین صاحبان کانال ها درآمد بالاتری به دست می آوردند .

برای رفع نواقص، آپارات دست به اعمال یکسری آپدیت ها زد تا از این طریق بتواند مشکلات را برطرف کند و به نتیجه مورد نظرش برسد . لذا معیارهایش را تغییر داد و هدف ما هم در این مقاله بررسی همین معیارها می باشد .

کسب درآمد با ویدیوی با کیفیت

توجه کنید که تولید ویدیوی بی کیفیت جایی برای کسب درآمد از آپارات ندارد . لذا با انتشار ویدیوی باکیفیت می توان انتظار کسب درآمد از اینترنت با اشتراک ویدیو را داشت . همان طور که در بالا اشاره شد ، در ابتدا سایت آپارات اسیر ویدیوهای بی کیفیت و سطح پایین شد . همین مسئله حضور ویدیوهای با کیفیت در آپارات را هم کم رنگ کرد .

مدیر سایت آپارات برای رفع این مشکل تصمیم گرفت با ایجاد آپدیت هایی، شیوه کسب درآمدش را تغییر دهد . هدف این بود تا کاربران به تولید محتواهای خلاقانه و با کیفیت ترغیب شوند . توجه کنید که پرداخت پول آپارات به کاربرانش به دو صورت زیر انجام می شود:

۱- تولید کننده محتوا

افرادی که خودشان اقدام به تولید و انتشار محتوا می کنند، تولید کننده محتوا محسوب می شوند . به عبارتی تولید‌کننده محتوا فردی است که از صفر تا صد یک ویدیو را خودش ساخته و تولید می کند . این افراد فرضا نمی تواند به عنوان، گیمر باشند که به ساخت ویدیوی آموزشی پرداخته یا اقدام به تهیه آن از منابع خارجی و دوبله می کنند . گیمر‌ها تنها در صورتی تولید‌کننده محسوب می‌شوند که از وبکم استفاده کنند .

ویدیوهای آموزشی که از ویژگی هایی همچون لوگوموشن، لوگو، چهره یا صدای فرد برخوردار باشد، به نوعی منحصر به فرد تلقی می شوند . از نگاه آپارات، ادیت و میکس کردن و همچنین زیر نویس کردن ویدیوها و دوبله آنها، تولید محتوا محسوب نمی شود .

قوانین تولیدکنندگان ویدیو

۱- کانالی که به عنوان تولیدکننده در سیستم ثبت می شود موظف است تنها محتوای تولیدی خود را در کانال بارگذاری کند . در صورت بازنشر حتی یک ویدیو، سیستم درآمدزایی آن کانال برای همیشه لغو می شود .

۲- نوشتن تگ و تیتر بی ربط با محتوای ویدیو، مصداق تخلف بوده و با کانال برخورد می شود .

۳- اضافه کردن عکس بی ربط به محتوای ویدیو علاوه بر اخطار، منجر به لغو دسترسی اضافه کردن عکس ویدیو برای کانال تولیدکننده خواهد شد .

۴- تولید کننده، موظف است محتوا را طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران تولید کند .

۵- مسئولیت محتوای بارگذاری شده در سایت با تولیدکننده است و آپارات هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتواها ندارد .

۶- طبق قانون، تولیدکننده مکلف به رعایت حق نشر دیگر آثار می باشد .

۷- هرگونه خرابکاری در سیستم بازدید موجب حذف کانال از سیستم درآمدزایی می شود .

۲- باز نشر دهنده محتوا

افرادی که به ترویج و انتشار ویدیوهای دیگران می پردازند، باز نشر کننده محتوا هستند که هیچ گونه نقشی در تولید محتوا ندارند . مثلاً آنها اقدام به انتشار قسمت جدیدی از سریالی که به تازگی در بازار عرضه شده در کانال آپارات خود می کنند .

قوانین بازنشرکنندگان ویدیو

۱- در صورتی که ویدیو تکراری در یک کانال آپلود شود(چه با تیترهای مختلف چه با تیتر یکسان)، با کانال برخورد خواهد شد .

۲- آپلود تعداد بالای ویدیو با یک تیتر منجر به برخورد با کانال خواهد شد . (تیتر باید مناسب با محتوای ویدیو نوشته شود) .

۳- نوشتن توضیحات و یا تگ بی ربط برای ویدیو منجر به حذف کانال از درآمدزایی خواهد شد .

۴- در صورت عدم رعایت حق نشر صاحبان محتوا مثل فیلم های روز سینمای ایران و یا برنامه های تولیدی آپارات، کانال از سیستم درآمدزایی حذف می شود .

۵- هرگونه خرابکاری در سیستم بازدید موجب حذف کانال از سیستم درآمدزایی خواهد شد .

۶- آپلود ویدیوی تبلیغاتی بلامانع است . ولی اضافه کردن محتوای تبلیغاتی به یک ویدیو بصورت تیزر، زیرنویس یا چسباندن یک عکس به ویدیو مغایر قوانین و منجر به حذف کانال از سیستم درآمدزایی می شود .

۷- آپلود هر گونه فیلم و سریال برای بازنشرکنندگان عضو درآمدزایی، منجر به حذف از سیستم خواهد شد .

۸- در صورت اثبات کپی بودن ویدیویی از یک کانال دیگر در آپارات، کانال از سیستم درآمدزایی حذف می‌شود .

۹- تیتر، توضیح و تگ ویدیوهای آپلود شده باید به زبان فارسی باشد .

۱۰- بازنشرکننده باید در محتوایی که بازنشر می کند قوانین جمهوری اسلامی را رعایت کند .

۱۱- مسئولیت محتوای بازنشری با آپلود کننده هست و آپارات مسئولیتی ندارد .

شرایط کسب درآمد از آپارات

هنگامی می توانید اقدام به کسب درآمد اینترنتی از آپارات کنید که کانال مورد تأیید بوده و از شرایط درآمدزایی برخوردار باشد . بر اساس قوانین درآمدزایی سایت آپارات، تولید کننده های محتوا باید دارای شرایط زیر باشند :

۱- دست کم از سه هزار ساعت نمایش در ۳ ماه گذشته برخوردار باشند .

۲- دارای حداقل ۲۰۰ دنبال کننده باشند .

۳- دست کم ۱۰ ویدیو تولید کرده باشند که امکان بررسی آنها وجود داشته باشد.

بازنشر کننده محتوا هم باید دارای شرایط خاصی باشد تا بتواند قسمت درآمدزایی کانال آپاراتش را فعال کند . این شرایط عبارتند از:

۱- در کانال ۵۰۰۰ ویدیو وجود داشته باشد .

۲- دستکم دارای ۲۰۰۰ دنبال کننده باشند .

۳- حداقل بیست هزار دقیقه، مجموع ویدیوهای آپلود شده باشد .

۴- دست کم ۸ میلیون، بازدید از کانال شان صورت گرفته باشد .

۵- حداقل پانصد هزار ویدیو جهت نمایش در سه ماه گذشته داشته باشند .

ویدیوهای تولید شده باید مطابق با قوانین آپارات باشد و به هیچ وجه قوانین آپارات را نقض نکند . طبق این قوانین، کانال های تولید کننده تنها قادر به انتشار ویدیوهای تولید شده خودشان هستند . چون امکان کنسل شدن همیشگی سیستم درآمدی آنها به علت منتشر کردن ویدیوهای دیگران وجود دارد .

افزودن عکس های نامرتبط به ویدیو می تواند سبب لغو سیستم درآمدزایی شود . باید ساخت و انتشار ویدیوها مطابق با قوانین کشور صورت گیرد . اخطار و مجازات برای تیترهای بی ربط در نظر گرفته شده است .

نکته آخر اینکه، آپارات هیچ گونه مسئولیتی را در قبال انتشار ویدیوهای نامرتبط با قوانین حاضر قبول نمی کند . ضمن اینکه امکان از بین رفتن سیستم درآمدی با دستکاری بازدیدها وجود دارد . این موارد ذکر شده در بالا را می توان از مهمترین قوانین آپارات دانست .

شیوه ثبت نام در سیستم درآمدزایی آپارات

قبل از آنکه کسب درآمد اینترنتی از آپارات را شروع کنید ابتدا درخواست شما از طریق تیم آپارات بررسی می شود . اگر مورد تأیید قرار گرفت در آن صورت می توانید کسب درآمد از آپارات را شروع کنید . برای این منظور، در وهله اول با مراجعه به صفحه درآمدزایی آپارات گزینه درخواست عضویت را انتخاب کنید .

در صورت عضویت در آپارات، وارد پنل کاربری تان شده، در غیر اینصورت اول باید اقدام به ثبت نام کنید . بقیه مراحل را می توانید با ورود نام کاربری و رمز عبور خود با موفقیت طی کنید .

سپس در قسمت بعدی به انتخاب نوع فعالیت تان پرداخته و مشخص می کنید که آیا تولید کننده محتوا هستید یا بازنشر کننده محتوا . پس از آن بررسی کانال تان صورت می گیرد تا معلوم شود که آیا از شرایطی که در بالا ذکر شد، برخوردارید یا خیر .

بخش بعدی به تکمیل اطلاعات و تعرفه ها مربوط می شود . پس از اینکه این مراحل را گذرانده و درخواست خود را ارسال کردید، تیم آپارات نتیجه را از طریق یک ایمیل به شما اطلاع رسانی می کند . در صورت تایید یا عدم تایید کانال تان، ایمیل را دریافت خواهید کرد .

بعد از عضویت در سیستم درآمدزایی، به شما یک پنل گزارش به صورت اختصاصی تعلق می‌گیرد که در آن به ریز اطلاعات مربوط به درآمد خود، دسترسی دارید .

شیوه محاسبه درآمد تولید‌کننده‌ها

درآمد کاربران به عنوان تولید‌کننده براساس نمایش موفق تبلیغات در کانال شان محاسبه می‌شود . یعنی کافیست مخاطبانتان حداقل ۴ ثانیه از هر تبلیغی را در کانال ببینند تا آن تبلیغ به عنوان یک نمایش موفق شمارش شود . در این حالت سود حاصل به صورت نصف نصف، و یا بیشتر به نفع تولیدکننده تقسیم می‌شود .

به طور کلی، کسب درآمد از آپارات شامل دو بخش یعنی : ۱- بازنشر کننده محتوا و ۲- تولید کننده محتوا است . درآمد گروه دوم در مقایسه با گروه اول بیشتر است . این موضوع مشخص می کند که آپارات به گروه تولید کننده محتوا بیشتر اهمیت می دهد .

ویدیوهای گروه تولید کننده محتوا، توسط آپارات ارزش گذاری می شود و به نوعی این مدل ویدیوها برای آپارات خیلی اهمیت دارند . به همین دلیل ارزش گذاری هر هزار دقیقه بازدید از ویدیو، چیزی بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ تومان می باشد . لذا کسب درآمد از آپارات، با افزایش کیفیت ویدیوها بیشتر می شود . پس کیفیت محتوا برای کسب درآمد اینترنتی از آپارات مسئله مهمی است .

بازنشر کننده های محتوا، ۶۰ تومان درآمد به ازای ۱۰۰۰ دقیقه نمایش ویدیو بدست می آورد . همچنین اعمال ضریب سه درصد بر درآمد آنها برای ۱۰۰۰ ویدیو آپلود شده در مدت ۱ ماه در نظر گرفته می شود . در گروه بازنشر کننده محتوا نیز نمایشی موفق محسوب می شود که بازدید کننده اقدام به مشاهده ویدیو تبلیغاتی به میزان دست کم ۴ ثانیه نماید . در این صورت، چیزی حدود ده درصد از سود این نمایش نصیبش می شود .

نحوه تسویه حساب آپارات

دو مورد وجود دارد که هنگام تسویه حساب با آپارات باید بدانید . اول اینکه باید شماره حساب و شماره شبای بانکی خود را در پروفایل آپارات تان وارد کنید . پس از تکمیل این دو مورد، واریز درآمدها به حساب بانکی تان فراهم می شود .

بعد از بررسی میزان درآمدتان در هر ماه، اگر این مقدار به بیش از ۱۵۰ هزار تومان برسد، قابل انتقال به شکل خودکار به حساب بانکی شما خواهد بود . پرداخت درآمدها به صورت اتوماتیک ابتدای هر ماه بررسی شده و طی ۲۰ روز کاری، واریز خواهد شد .

ارزش گذاری محتواها از نظر آپارات

به منظور کسب درآمد از آپارات به سمت محتواهایی بروید که از دید آپارات جالب باشد . در کل باید کسب و کار تولید محتوا اعم از نوشتاری یا ویدیویی را بلد باشید . یکی از گزینه های مناسب، ویدیوهای خریداری شده است . همچنین یکی دیگر از محتواهای فوق العاده در زمینه بازی، راهنمای بازی یا ویدیویی مرتبط با آن می باشد .

از دیگر گزینه های عالی برای کسب درآمد از آپارات می توان به ویدیوهای آموزشی مثلاً آموزش نرم افزار یا هر حوزه دیگری اشاره کرد . در صورت داشتن هر نوع ویدیوی منحصر به فرد و یونیک، آپارات شما را حمایت خواهد گرد . همچنین ویدیوهایی که در حوزه برگزاری همایش ، کنسرت و یا هر موضوع دیگری باشد، می تواند سبب جلب توجه آپارات شود .

راههای جذب تبلیغات بیشتر برای ویدیوها

در ابتدا بهتر است و توصیه می شود که به فکر انتخاب عنوان و تصویر مناسب برای ویدیوها باشید . بحث کیفیت محتوا در اینجا به میان می آید که بسیار تعیین کننده است . در صورت جذابیت بیشتر جلوه های گرافیکی و بصری ویدیوهای شما، امکان جذب بازدید کننده را افزایش می دهد .

در صورتی که محتوای ارزشمند در کانال آپارات خود قرار دهید حتی قادر به تبلیغ کانال تان در شبکه های اجتماعی هم خواهید بود . اگر چنانچه دارای وب سایت می باشید و ترافیک خوبی دارید ، از مخاطبانتان بازدید از کانال آپارات خود را درخواست کنید . حتماً به استفاده از ویدیوهای آپارات خود در بخش بلاگتان بپردازید .

همچنین می توانید در فروم ها و انجمن های فارسی و قسمت نظرات وبلاگ ها و … اقدام به تبلیغ کانال آپارات کنید . رعایت همه این نکات می تواند کیفیت کارتان را بالا برده و می توانید از این طریق اقدام به تولید محتوای عالی کنید و تبلیغات بیشتری را به سوی خود جذب کنید . در ادامه این مقاله سایت پول یابی ، بیشتر در مورد راههای جذب بازدید بحث خواهد شد .

شیوه کسب بازدید بیشتر در آپارات

کسب و کار اینترنتی شما با افزایش بازدیدها در آپارات، بهتر در معرض دید همگان قرار می گیرد . طوری که با جستجوی کاربران در گوگل می تواند با ویدیوهای بیشتری از شما مواجه شود . همین مسئله یعنی افزایش ترافیک، در نهایت سبب رشد کسب و کارتان خواهد شد .

هدف اصلی بهتر شدن ویدیوها و افزایش بازدید به منظور کسب درآمد از آپارات می باشد پس باید قواعد و نکاتی را رعایت کنید تا این اتفاق بیفتد . برخی از مهم ترین راههای افزایش بازدید ویدیوها در آپارات عبارتند از:

۱- توجه به کیفیت محتوای ویدیویی

همیشه این نکته کلیدی را به یاد داشته باشید که کاربران در جستجوی محتوای باکیفیت در زمینه بازاریابی محتوا و یا در زمینه ویدیوهای آپارات هستند . پس اولین قدم این است که حتما محتوای با کیفیت و ارزشمند تولید و منتشر کنید . حتی در صورت گذاشتن محتوای کپی به ویژه ویدیوهای آموزشی، حتما با کیفیت بالا آن را آپلود کنید . برای افزایش کارایی توصیه می شود که آموزش بازاریابی محتوایی را یاد بگیرید .

یقینا این گفته که، محتوا پادشاه است کاملا درست است. پس محتوایی که مقتضیات پلتفرم خودش را رعایت نکند، ارزشی ندارد . اگر برای آپارات قصد تولید محتوا دارید، باید الزامات ساخت و پخش ویدیو را بدانید . کلیپ کم کیفیتی که در فضای واتساپ و تلگرام وایرال شده، الزاماً برای مخاطبان آپارات جذاب نیست .

رعایت اصولی مانند هدف‌گذاری، سناریو نویسی، تصویربرداری، تدوین و بارگذاری ویدیوها آن چیزی است که ویدیو شما را به محتوایی جذاب در آپارات تبدیل می‌کند . البته این تازه ابتدای راه است و مسیری طولانی تا افزایش بازدید ویدیو آپارات باید طی کنید، پس صبور باشید .

۲- انتخاب عنوان مناسب و تاثیرگذار

انتخاب عنوان خوب و مناسب برای ویدیو از موارد مهمی است که می تواند عاملی برای پلی کردن محتوای شما توسط کاربران باشد . جذابیت عنوان می تواند سبب کلیک بیشتر بر روی ویدیوها گردد . با بکارگیری عبارات سؤالی و منفی، اعداد و غیره می توانید عنوان ویدیوهای خود را ترغیب کننده کنید تا ویوی بیشتری بگیرد .

یک تیتر ساده، مرتبط و جذاب، کارتان را برای ترغیب مخاطب جهت کلیک بر دکمه‌ play ساده‌تر می‌کند . آپارات اجازه نمی‌دهد بیشتر از ۸۰ کاراکتر در عنوان های خود استفاده کنید . پس نه خیلی طولانی بنویسید و نه خیلی کوتاه که مخاطب سردرگم شود .

۳- استفاده از توضیحات مفید و مختصر

کاربر پس از عنوان ویدیو، توضیحات محتوا را بررسی می کند، در واقع قصد دارد از موضوع محتوا مطلع شود . توضیحات ویدیو، راهنمای مناسبی برای کاربران محسوب می شود تا بدانند قرار است در ویدیوی مربوطه چه چیزهایی را ببینند . این توضیحات ویدیو است که نشان دهنده میزان مفید بودن محتوا برای کاربران است .

به طور کلی ، عنوان، توضیح و برچسب‌های دقیق و مرتبط، الگوریتم آپارات را عاشق ویدیوی شما می‌کند . یقینا توضیحات مناسب زیر ویدیو در جلب نظر افراد مؤثر است . ۵۵۰ کاراکتر میزان فضایی است که آپارات برای توضیحات ویدیو در اختیارتان قرار داده است که تا ۱۲۰ کاراکتر آن در گوگل هم نمایش داده می‌شود . از این فضا استفاده کنید تا علاوه بر مخاطب‌های آپارات، افرادی که در گوگل جستجو  می‌کنند هم برای کلیک بر ویدیوها ، ترغیب شوند .

۴- استفاده از تگ ها

حتما از تگ ها استفاده کنید . بکارگیری درست تگ یا همان برچسب ها می تواند یکی از روش های افزایش بازدید ویدیو در آپارات باشد . سیستم برچسب‌گذاری آپارات، در الگوریتم این سایت اهمیت ویژه‌ای دارد .

اگر برچسب دقیق و مرتبط انتخاب کنید، محتوای شما به گروه مخاطب هدفتان نمایش داده می‌شود . در صورت تعامل مثبت آن‌ها با ویدیوی شما، الگوریتم آپارات به شما پاداش می‌دهد و افزایش بازدید ویدیو آپارات رخ می‌دهد . حداکثر تا ۵ برچسب در آپارات برایتان قابل استفاده است . توصیه می شود اقدام به استفاده از تگ هایی نمایید که با ویدیوی شما همخوانی داشته باشد .

نکته مهم اینکه، حتماً از کلمات کلیدی و هدف‌گذاری شده استفاده کنید . البته، فارسی بنویسید تا مطابق با سلیقه مخاطب ایرانی که در حال جستجوی محتوایی برای رفع مشکل یا نیازش است، باشد .

۵- انتخاب کاور جذاب برای ویدیوها

هنگام آپلود ویدیو در آپارات، امکان در دسترس قرار گرفتن تعدادی قابلیت همچون، توضیحات، تگ، کاور و عنوان وجود دارد . توصیه می شود حتما یک کاور بسیار جذاب برای ویدیوی خود درست کنید . عکسی را برای کاور ویدیو انتخاب کنید که مخاطب‌ را کنجکاو کند .

کاور مورد استفاده به محض پلی کردن ویدیو، از بین می رود . برای مثال، هنگام قرار دادن یک ویدیوی آموزشی در رابطه با اینستاگرام در آپارات، قادر به استفاده از تصویر خود در حال اشاره نمودن به لوگوی اینستاگرام خواهید بود .

اغلب نخستین چیزی که بازدیدکننده‌های آپارات از ویدیوی شما می‌بینند، کاور یا تصویر شاخص آن است . یک تصویر شاخص مناسب و جذاب، احتمال دیده شدن ویدیو را تا چندین برابر افزایش می‌دهد . اما انتخاب یک تصویر شاخص هم چک‌لیست مخصوص خودش را دارد :

– تصویر شاخص را خیلی شلوغ نکنید .

کاربرها در طول روز با بمباران محتوایی مواجه هستند . لذا اگر کاور شما هم شلوغ و گیج‌کننده باشد، به‌سادگی از آن رد خواهند شد .

– دروغ نگویید .

مثلاً اگر ویدیوی شما مربوط به یک ابزار صنعتی است، در کاور ویدیو از عکس شکلات استفاده نکنید تا مثلاً افراد بیشتری دکمه پخش را کلیک کنند . این به معنای، جلب مخاطب نامرتبط، زود بستن ویدیو و خراب شدن واچ تایم ویدیو و رشد نکردن در الگوریتم داخلی آپارات می باشد .

– از رنگ‌های جذاب و مناسب استفاده کنید .

مخاطبان عاشق کاورهایی با طرح‌های شفاف، رنگی و خیره‌کننده هستند، نه تصویری کم کیفیت که پیکسل‌‌های آن به‌سادگی قابل شمارش است .

۶- استفاده از قدرت سئو آپارات

احتمالا برای شما هم این ماجرا پیش آمده که چیزی را در گوگل جستجو کرده و در فهرست نتایج، کارت ویدیوهای مربوط به آپارات را هم ببینید . قضیه بسیار ساده بوده و مربوط به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد . یعنی مسئله و موضوع تولید محتوای مناسب برای سئو از طرف آپارات کاملا رعایت می شود و کلیدی است .

سایت آپارات به کمک Domain Authority و قدرت سئو برجسته‌ای که دارد، می‌تواند ویدئوی شما را در رتبه‌های برتر گوگل نمایش دهد . این موضوع می‌تواند برایتان میانبر خوبی باشد . اگر رقابت در کلمات کلیدی گوگل برایتان سنگین و زمان‌بر است، می توانید با استفاده از ویدیوهای کانال آپارات خودتان، در صفحه اول گوگل حاضر شوید .

۷- توجه به قابلیت بخش‌بندی ویدئوهای آپارات

اخیرا موتور جستجوی گوگل امکان نمایش قابلیت Key moments یا همان بخش‌بندی کلیپ‌ها را برای ویدئوهای آپارات در صفحه‌ جستجو خود فعال کرده است . با این کار می‌توانید نظر مخاطب را به بخش‌های خاصی از ویدئو جلب ‌کنید و از دیده‌شدن این قسمت‌ها اطمینان حاصل کنید و در نهایت میزان نمایش ویدئو خود را افزایش دهید .

با توجه به شانس زیاد این نوع نمایش در نتایج جستجوی گوگل، پیشنهاد می‌شود از این ویژگی در زمان بارگذاری ویدئو استفاده کنید . این قابلیت به خصوص در ویدیوهای آموزشی و نمایش ویدئو روی نتایج گوگل بسیار اثرگذار است .

علاوه ‌بر این وب‌ سایت آپارات اطلاعات بخش‌بندی شدن ویدیوها را به صورت نشانه‌گذاری استاندارد (schema) برای گوگل قابل‌ درک می‌کند . این موضوع می‌تواند به بهبود درک گوگل از قسمت‌های مختلف ویدئو و افزایش شانس بازدید آن کمک زیادی کند .

۸- استفاده از سرویس تبلیغات یا افزایش بازدید آپارات

با استفاده از سرویس افزایش بازدید آپارات می توانید ویدیوی خود را به افراد بیشتری نشان داده و درآمد خود را افزایش دهید . زمانی که این سرویس را برای ویدیوهای خود فعال می کنید ویدیوی شما با توجه به موضوعی که دارد در باکس های مرتبط به موضوعات پربازدید و ویژه در صفحه اول آپارات قرار می گیرد .

هدف این سیستم کمک بیشتر به کسب‌وکارها و افرادی است که می‌خواهند با بودجه‌ دلخواه، تبلیغات ویدئویی انجام دهند و توسط مخاطبان هدف اصلی خود بیشتر دیده شوند . در این سرویس کاربران می‌توانند با آپلود ویدئو و وارد کردن کلمه‌های کلیدی مرتبط با کسب‌وکارشان در سیستم هوشمند آپارات، تبلیغات هدفمندی را تنظیم و مدیریت کنند .

در «نمایش تبلیغ در قسمت پیشنهادات» ویدئوی تبلیغاتی به صورت هدفمند در قسمت پیشنهادات آپارات به مخاطبان نمایش داده می‌شود . با کلیک روی این تبلیغ، به صفحه ویدئوی کاربر در آپارات منتقل می‌شوند . در این روش کاربران می‌توانند ویدئو تبلیغاتی خود را به‌راحتی به دست مخاطبان هدف خود برسانند .

هزینه اﺟﺮای اﯾﻦ نوع تبلیغات ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﯿﺰان دﯾﺪه ﺷﺪن ﺗﺒﻠﯿﻎ در ﺑﺨﺶ « پیشنهادات آﭘﺎرات» اﺳﺖ . در واقع، این سرویس به ازای تعداد نمایش محاسبه می شود . یعنی مثلا می توانید ۱۰۰۰ یا ۱۰۰۰۰ بازدید برای ویدیوی خود بخرید .

سوالات متداول درآمدزایی از آپارات

در این مقاله سایت پول یابی سعی شد، صفر تا صد و آموزش کامل کسب درآمد از آپارات توضیح داده شود . ممکن است که برای برخی از مخاطبان هنوز ابهامات و سوالاتی در ذهنشان وجود داشته باشد . لذا برای رفع این ابهامات، برخی از متداول ترین سوالات درباره شیوه کسب درآمد از آپارات در اینجا بیان می شود:

۱- کسب درآمد از استریم آپارات چگونه است؟

سیستم پخش زنده یا استریم آپارات یک بستر رایگان برای گیمرها و وب مسترها است . کار با سرویس پخش زنده آپارات بسیار ساده است و تنها با چند کلیک می توانید وارد دنیای جذاب استریم شوید . از دیگر ویژگی های این سرویس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– هنگام پخش مستقیم، می توانید در بخش دنباله دارها نظرات خود را رد و بدل کنید .

– می توانید بلیط پخش زنده خود را در آپارات بفروشید . در این حالت، فقط افرادی که بلیط این استریم را خریداری کرده اند به آن دسترسی دارند .

– در این سرویس امکان پخش با کیفیت HD وجود دارد و مخاطبان بسته به سرعت اینترنت می توانند فیلم شما را تماشا کنند .

– آپارات آمار دقیق را به بینندگان شما منتقل می کند . حتی پس از پایان پخش استریم، همچنان می توانید مشاهده کنید که بینندگان چند دقیقه در پخش زنده شما حضور داشتند .

۲- آیا بازدید یا زمان نمایش ویدیوهای بازنشر شده در کانال محاسبه می شود؟

خیر . بازدید و زمان نمایش ویدیوهای بازنشر شده فقط برای شخصی که ویدیو را بارگذاری کرده ، محاسبه می شود .

۳- چطور می‌توانم از ویدیوهایم در آپارات کسب درآمد کنم؟

دغدغه حمایت از تولیدات ویدیویی همیشه با آپارات بوده و به روش های ساده از گذشته همیشه وجود داشته است . با رشد تولیدات ویدیویی و تولیدکنندگان محتوا، نیاز شدید به سیستمی پیدا شد که کاربر در آن درآمد بهتری را کسب کند . برای کسب درآمد بیشتر مبنای محاسبه درآمد کاربران بر اساس کیفیت ویدئو و زمانی که مخاطبان تولیدات ویدیویی را تماشا می کنند، مشخص شد .

با رشد کیفیت محتواهای ویدیویی، دیگر تولیدکنندگان با تیتر یا کاور جذاب و گرفتن بازدید، درآمد کسب نمی کنند . بلکه هنر نگه داشتن مخاطب و دیدن دقیقه های بیشتر ویدیو می باشد .

۴-  آیا شرایط شریک شدن آپارات و تولیدکننده ها وجود دارد؟

بله، شریک شدن تولیدکنندگان محتوا به صورت کاملا دقیق با آپارات ایجاد شد . درآمد اصلی آپارات از نمایش تبلیغات بر روی محتواهای ویدیویی است . اکنون شمارش دقیق تعداد تبلیغ های موفق نمایش داده شده برروی محتوای هر کانال، به ما امکان سنجش دقیق سودآوری هر کانال و تقسیم مساوی آن با صاحب کانال را می دهد .

چرا از کلمه شراکت استفاده می شود؟ تصور کنید در یک ماه مشخص و در یک دسته بندی خاص از محتواها مانند دسته بندی بازی و سرگرمی، تبلیغاتی با قیمت گران تر از حد متوسط فروخته شود و بر روی آن ها به نمایش در بیاید . این اتفاق موجب افزایش درآمد تمام کانال هایی می شود که تولیدکننده محتواهای حوزه بازی و سرگرمی هستند .

به بیان ساده تر از این پس حتی اگر یک تبلیغ با میانگین قیمتی خوب بر روی یک ویدیو نمایش داده شود، تولیدکننده و پلتفرم در این افزایش به صورت کاملا مساوی شریک هستند . حالا همین حالت را برای زمانی در نظر بگیرید که بر روی یک دسته بندی خاص از محتواها در یک ماه شاهد کاهش حجم تبلیغات یا میانگین قیمتی آن باشیم .

۵- جزییات محاسبه درآمد چگونه است؟

همانطور که اشاره شد، درآمد یک کانال بر اساس نمایش موفق تبلیغات بر روی محتواهای آن کانال محاسبه می شود . هر تبلیغی که حداقل ۴ ثانیه از آن توسط مخاطبان دیده شود به عنوان یک تبلیغ موفق شمارش شده و سود حاصل از آن به صورت مساوی و گاه بیشتر به نفع تولیدکننده تقسیم می شود .

۶- نحوه محاسبه کسب درآمد از آپارات به چه شکل می باشد؟

مبنای محاسبات درآمد تمام کانال ها بر اساس نمایش موفق تبلیغات (تبلیغات ابتدایی، تبلیغات میانی و…)  است . بر اساس درآمدی که از نمایش تبلیغات بر روی محتوای کانال بدست می آید، درصدی از سود حاصل، با کانال تقسیم می‌شود .

۷- سود حاصل از نمایش موفق تبلیغات به چه معناست؟

سرویس های پخش آنلاین که به کانال ها درآمد پرداخت می‌کنند هم هزینه‌های مخصوص به خودشان را دارند . مانند هزینه‌های بیمه و مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی یا موارد مربوط به زیرساخت‌ها و تجهیزات فنی .

آپارات پس از کسر این هزینه‌های معمول، سود حاصل را با کانال‌های عضو سیستم کسب درآمد، تقسیم می‌کند . جالب است بدانید تقریبا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از درآمد آپارات که حاصل نمایش موفق تبلیغات است، به تولیدکنندگان محتوا تعلق می‌گیرد .

۸- منظور از نمایش موفق تبلیغات چیست؟

آپارات در ابتدا یا میانه‌ ویدیوها، تبلیغات نمایش می‌دهد . اما نمایش موفق تبلیغات فقط زمانی محاسبه می‌شود که کاربران بیش از ۶ ثانیه آن‌ها را تماشا کنند . بنابراین لزوما هر بازدید به معنای یک نمایش موفق تبلیغ نیست . همچنین نرخ نمایش تبلیغات بنا به محتوا و مخاطبان هر کانال، متفاوت است .

۹- RPM چیست و چگونه تعیین می شود؟

این شاخص (Revenue Per Mile) مشخص می کند که هر کانال بصورت متوسط به ازای هر هزار بازدید چه درآمدی کسب می‌کند . میانگین درآمد به ازای هر هزار بازدید کاملا به شکل سیستمی مشخص می‌شود . لذا هر چه به سمت انتهای ماه می‌رویم، این عدد بیشتر خواهد شد .

محاسبه این شاخص با تقسیم درآمد بر تعداد بازدید کانال در یک بازه زمانی مشخص بدست می‌آید . این عدد کاملا شناور بوده و به عواملی زیر وابستگی دارد :

– نوع محتوای کانال .

– نوع و قیمت تبلیغات نمایش داده شده روی محتواهای کانال .

– نرخ نمایش موفق تبلیغات در کانال .

اما میانگین این عدد برای هر کدام از گروه‌های عضو سیستم درآمدزایی آپارات متفاوت است . برای محاسبه درآمد کانال آپارات باید به نکات زیر توجه کنید:

– برخی اوقات روی ویدیوها اصلا تبلیغی نمایش داده نمی‌شود .

– هر بازدید موفق به معنای نمایش موفق تبلیغ نیست . (ممکن است تبلیغ پخش نشود یا کاربر ۴ ثانیه از تبلیغ را مشاهده نکند . )

– درآمد به نوع و قیمت تبلیغ نمایش داده شده و نرخ نمایش موفق تبلیغات کانال بستگی دارد .

۱۰- حداقل درآمد کانال جهت برداشت باید چقدر باشد؟

حداقل مبلغ قابل برداشت برای کانال های عضو درآمدزایی ۴۰۰ هزار تومان می‌باشد .

۱۱- بازنشرکننده محتوا کیست؟

بازنشرکننده محتوا فردی است که ویدیو ها را از منابع مختلف در آپارات بارگذاری می‌کند . توجه کنید، بازنشر کننده محتوا در سیستم کسب درآمد آپارات نمی تواند عضو شود . کانال هایی که هم، تولید کننده محتوا و هم بازنشر کننده محتوا هستند نیز نمی توانند عضو سیستم کسب درآمد آپارات شوند . برای عضویت باید کانال دیگری ایجاد کنند که فقط شامل ویدئو هایی باشد که خود شخص با شرایط مشخص تولید کرده است .

۱۲- آیا می توان با اطلاعات یکسان، دو یا چند کانال عضو درآمدزایی داشت؟

محدودیتی از نظر تعداد کانال با مشخصات یکسان وجود ندارد .

۱۳- از زمان ارسال درخواست درآمدزایی چقدر طول می‌کشد تا وضعیت درخواست مشخص شود؟

مشخص شدن وضعیت درخواست(رد یا تایید شدن) از زمان ارسال درخواست، بین یک الی هفت روز کاری زمان می‌برد .

۱۴- تولید کننده محتوا کیست؟

تولید کننده محتوا فردی است که از صفر تا صد ویدیو توسط وی ساخته شده باشد . گیمر ها تنها در صورتی تولید کننده محسوب می شوند که از وبکم استفاده کنند . دوبله کردن ویدیو تولید محسوب نمی‌شود .

ویدیوهای آموزشی تنها در صورتی تولید محسوب می شوند که چهره یا صدای فرد آموزش دهنده در ویدئو مشخص و یک لوگو روی ویدئو حک شده باشد . افزودن زیرنویس به ویدیو تولید محسوب نمی شود . صرفا ادیت و میکس کردن هم تولید محسوب نمی شود .

۱۵- درصد share چیست؟

این متریک درصد سهم کانال از درآمد حاصل از نمایش موفق آگهی بر روی ویدئوها را نمایش می‌دهد .

۱۶- چگونه درصد Share و RPM خود را بالا ببریم؟

با افزایش کیفیت ساخت محتوای کانال، این ارقام قابل افزایش می باشند .

۱۷- آیا کسب درآمد از آپارات محدودیت سنی دارد؟

خیر، محدودیت سنی جهت کسب درآمد از آپارات وجود ندارد .

۱۸- پرداخت درآمدها چقدر طول می‌کشد؟

پرداخت درآمد بصورت اتوماتیک ابتدای هر ماه بررسی شده و طی ۲۰ روز کاری بعد، واریز می شود .

سخن پایانی کسب درآمد از آپارات

در واقع سیستم کسب درآمد از آپارات ، یک سرویس حمایتی از توليدکنندگان محتوای ویدیویی بوده و بستری را برای فعالیت کاربران تولید کننده محتوا ایجاد کرده است . به بیانی دیگر، سیستم کسب درآمد در آپارات برای حمایت مالی از تولیدکنندگانِ محتوای ویدیویی و ارج نهادن زحمت شان طراحی ‌شد .

تولیدکنندگان محتوای زیادی هستند که به کمک امکانات و ترافیک آپارات محتوای خود را به نمایش می‌گذارند . این افراد در کمترین حالت ۵۰ درصد از سود حاصل از نمایش موفق تبلیغات را با آپارات شریک می‌شوند . کسب درآمد از آپارات هم مثل کسب درآمد از اینترنت برای خیلی ها لذت بخش است، خصوصا برای افرادی که عاشق تولید محتوای ویدیویی هستند .

حتی اگر توانایی تولید محتوایی ویدیویی را ندارید، باز هم می توانید از مدل بازنشر محتوا در آپارات کسب درآمد اینترنتی کنید . حضور در آپارات به کسب‌وکارها در جهت برندینگ و افزایش فروش از طریق بازاریابی محتوایی کمک می‌کند . فعالیت موثر در آپارات، برای یک تولیدکننده محتوا می‌تواند به منبع مناسبی برای کسب درآمد از اینترنت تبدیل شود .

نکته پایانی کسب درآمد از آپارات اینکه با حضور در این پلتفرم پربازدید، به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا یا یک کسب‌وکار، می‌توانید به تولید محتوای ویدیویی بپردازید و از این طریق، رفته‌رفته جلب اعتماد و جذب مخاطب کنید . همین امر، منجر به افزایش مخاطب، افزایش فروش محصول یا خدمات کسب‌وکارتان و  در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنتی می‌شود .

سایت پول یابی:
Related Post