کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

وقتی صحبت از کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی می شود بی اختیار ذهنمان به سمت کسب درآمد اینترنتی از طریق فیلم و ویدیو در یوتیوب می رود و اینکه عده ای از این راه درآمد چند میلیون دلاری دارند. برنامه کسب درآمد از مشاهده تبلیغات ، کسب درآمد با نمایش تبلیغات ، کسب درآمد با مشاهده فیلم و کلیپ و… به نوعی به تبلیغات ویدیویی مرتبط می باشد.

با گسترش اینترنت پرسرعت در جهان و از جمله ایران ، مشاهده فیلم و کلیپ طرفداران زیادی پیدا کرده است و کم کم از این طریق بازاریابی محصولات و خدمات ویدیویی و نمایشی داغ شده ، و در سال های اخیر کسب درآمد از این طریق رشد فراوانی داشته است. به دلیل اهمیت موضوع، در سایت پول یابی به کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی و انواع راههای درآمدزایی از این طریق پرداخته خواهد شد.

اهمیت و تعریف تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی، در واقع بازاریابی محصولات و خدمات از طریق بستر محتوای ویدیویی می باشد. ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی تنها یک ابزار تبلیغاتی نیست، بلکه یک مزیت رقابتی است و با توجه به اینکه ویدئو امروزه جزء جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مردم شده است، تبلیغات ویدیویی به عنوان یکی از پرنفوذترین ابزار بازاریابی اینترنتی مطرح شده است.

همان طور که گفته شد، امروزه تماشای ویدیوهای آنلاین بخشی از عادات و روزمرگی‌ کاربران اینترنتی می باشد ،طوری که تمایل به تماشای برنامه‌های ویدیویی در تلویزیون نسبت به سال‌های گذشته کاهش محسوسی یافته است. با نفوذ اینترنت، پتانسیل بالایی برای تبلیغات ویدیویی در فضای آنلاین ایجاد شده و می‌توان به واسطه‌ آن حجم بیشتری از پیام ها را در مدت زمان کوتاه‌تری به مخاطب منتقل کرد.

صدا و تصویر امکان درگیر کردن حواس و عواطف کاربران اینترنتی را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد و این شانس مورد توجه قرار گرفتنAttention  و نرخ تعاملEngagement  تبلیغات را بیشتر می‌کند. برندهای تجاری و صاحبان کسب و کار دائما به دنبال جذب مشتریان جدید هستند و طبیعتا باید جایی حضور داشته باشند که کاربران مستعد نیز حضور دارند.

با توجه به افزایش محتواهای ویدیویی و رغبت مردم برای مشاهده این نوع محتواها، ، تبلیغ کنندگان به معرفی محصولات و خدمات خود در بستر ویدیوها روی آوردند. استقبال چنان زیاد بود که تبلیغ‌دهندگان و دیجیتال مارکترها در سال ۲۰۲۰ بطور میانگین دو سوم بودجه تبلیغاتی خود را در تبلیغات ویدیویی مصرف کردند و این نوع تبلیغات هر روزه در حال رشد می باشد. به نظر می رسد این رشد همچنان ادامه خواهد داشت و قطعا شاهد حضور گسترده‌ اینگونه از تبلیغات اینترنتی خواهیم بود.

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی ، تبلیغات ویدیویی چیست؟ ، قیمت تبلیغات ویدیویی، تبلیغ در ویدیو ، کسب پول از ویدیو

کارکرد تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی در فضای اینترنت به تبلیغات ویدیو محور بر می گردد ، و معمولا به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که به پخش ویدیو تبلیغاتی قبل، بعد و حتی بین پخش یک ویدیو دیگر به نمایش در می‌آید. این نوع از تبلیغات با نام‌های پری رول pre-roll ، مید رولmid-roll  و پست رول post-roll شناخته می شود و مانند تبلیغاتی است که هر کدام از ما بارها و بارها در تلویزیون‌های خانگی در زمان تماشای یک برنامه تلویزیونی با آن مواجه می شویم.

در تمام انواع وبسایت‌های دنیا اعم از سایت‌‌های خبری، سازمانی، ورزشی و تکنولوژی محور، تعداد زیادی محتواهای ویدیویی وجود دارد که به راحتی مخاطبان را درگیر خود می‌کنند. در دنیای مدرن امروزه ویدیوها نقش بسزایی در زندگی روزمره کاربران ایفا می‌کنند، به نحوی که ۱۰ سال پیش انتظار چنین استقبالی از محتواهای ویدیویی نمی‌رفت.

این پیشرفت و استقبال برای ویدیو با کیفیت، بدلیل گسترش گوشی‌های هوشمند و اینترنت پرسرعت و قابل دسترس در هر شرایط مکانی و جغرافیایی است. لذا ویدیو بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره کاربران اینترنتی شده است و تبلیغ دهندگان می‌توانند به راحتی با یک ویدیو جذاب کاربران را به طرف کسب و کارشان جذب کنند. ضمن اینکه کسب درآمد از اینترنت با اشتراک ویدیو هم یک کسب و کار پر پول محسوب می شود.

استراتژی استفاده از تبلیغات ویدیویی برای هر نوع کسب و کاری اعم از B2B و B2C گرفته تا SMBها، تکنولوژی محورها و محصولات غیر دیجیتالی  analog productsمناسب است.

آمار تبلیغات ویدیویی در جهان

حجم و میزان تبلیغات ویدیویی در دنیا به شدت در حال افزایش است بر طبق آمار گوگل ، یوتیوب و خبرگزاری معتبر جهان این نتایج حاصل شده است:

– ۸۵ درصد از کسب و کارها در سال ۲۰۲۱ از تبلیغات ویدیویی استفاده خواهند کرد در حالی که در سال گذشته این آمار ۷۵ درصد بوده است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مزایای کسب درآمد از کوتاه کننده لینک

– از هر ۱۰ نفر، ۶ نفر ترجیح می دهند به جای استفاده از تلویزیون به تماشای ویدیوهای آنلاین بپردازند.

– پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۲ مصرف بیشتر از ۸۲٪ ترافیک اینترنت جهان از طریق ویدیوهای آنلاین باشد. به تعبیر دیگر، ۱۵ برابر سال ۲۰۱۷.

– کاربران یوتیوب روزانه بیش از ۱ بیلیون ساعت به تماشای ویدیو می‌پردازند.

– ۷۵ درصد از کل حجم تماشای ویدیوها از طریق گوشی‌های هوشمند صورت می‌گیرد.

این موارد تنها بخش کوچکی از دنیای تبلیغات ویدیویی در فضای وب را به ما نشان می‌دهد، چون بودجه های مصرفی برای تبلیغات ویدیویی در فضای آنلاین هر روز در حال افزایش می باشد.

میزان اثربخشی تبلیغات ویدیویی

در آمار بالا حجم تبلیغات ویدیویی ارائه شد و اگر آن آمارها هنوز میزان اثربخشی تبلیغات ویدیویی را برایتان روشن نکرده است به این آمارهای خیره کننده درباره کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی و میزان اثربخشی آن نگاه کنید:

– در لندینگ‌هایی که ویدیو وجود دارد نرخ تبدیلی بالای ۸۰ درصد وجود خواهد داشت.

– در حدود ۵۰ درصد از کاربران قبل از خرید محصول یا سرویسی، ابتدا به دنبال ویدیویی از آن در فضای وب هستند.

– ویدیو موجب افزایش ۱۵۷ درصدی ترافیک جستجوی وبسایت‌ها می‌شود.

– ۵۲ درصد از بازاریابان عقیده دارند ویدیو از آن دسته محتواهایی است که بهترین نرخ بازگشت سرمایه‌ ROI را دارد.

– ۶۴ درصد از مشتریان پس از تماشای ویدیوی یک برند اقدام به خرید آن محصول می‌کنند.

آمارهای اینچنینی زیاد می باشند،  شاید مهم‌ترین نکته ای که از دیده پنهان مانده باشد، اثربخشی اینگونه از تبلیغات است که برای هر نوع کسب و کاری مناسب است. البته تبلیغات ویدیویی باید یکسری المان‌ها و آیتم‌ها را داشته باشد تا بتوان از آن بهترین نتیجه را گرفت. چرا که هم اکنون روزانه کاربران در فضای وب با حجم زیادی از اینگونه تبلیغات مواجه هستند و اگر تبلیغات حداقل کیفیت لازم را نداشته باشد به راحتی از دید کاربران چشم پوشی خواهد شد و به برند ضربه خواهد زد.

نکات کلیدی در کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در تبلیغات ویدیویی و برای اثربخشی بیشتر باید به این نکات توجه کنید:

۱- اهمیت ۵ ثانیه اول تبلیغات ویدیویی

توجه کنید که مدت زمان تبلیغات ویدیویی حتما کمتر از ۲ دقیقه باشد تا بتواند در کمترین زمان مخاطب را به خود جذب کند. این نکته را هم باید یادآور شد که در تبلیغات پری رول ویدیویی تنها ۵ ثانیه فرصت دارید تا کاربر را مجاب به دیدن ادامه تبلیغ خود کنید در غیر اینصورت کاربر کلید «رد آگهی» را زده و عملا یک فرصت را از دست خواهید داد.

البته اگر با بیان پیام خود به زبان ساده و قابل فهم نیز در نهایت کاربر تبلیغ شما را رد کند، درست است که یک کاربر را از دست داده‌اید اما در واقع یک کاربر با دید مثبت نسبت به برندتان ایجاد کرده‌اید.

۲- تولید محتوای فوق جذاب ویدیویی

در بحث ویدیو مارکتینگ، ویدیو می‌تواند توضیحات جامع و کاملی در رابطه با برند تجاری و کسب و کارتان به کاربران ارائه دهد. در مرحله اول، یعنی جذب مخاطب، باید از ویدیو مناسبی برای این کار استفاده کنید. ممکن است برای این کار مجبور به صرف هزینه گزافی هم شوید و این شما هستید که مشخص می‌کنید که آیا این هزینه ارزشش را دارد یا خیر.

البته این مورد مهم را هم درنظر داشته باشید که اگر از آن ویدیو در تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کنید به راحتی می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه‌تان ROI را افزایش دهید.

۳- انتخاب مناسب نوع رسانه برای تبلیغات

نکته کلیدی دیگر این است که در چه نوع رسانه‌ای تبلیغ می‌دهید؟ این موضوع بسیار حائز اهمیت می‌باشد که مخاطب شما کیست و در چه شرایطی ویدیو شما را خواهد دید؟ برای مثال ۸۵ درصد از کاربران فیسبوک ویدیوها را بدون صدا مشاهده می‌کنند و بالعکس در رسانه‌ای مانند اینستاگرام در حدود ۶۰ درصد از کاربران ویدیوها را با صدا تماشا می‌کنند.

اهمیت دانستن این موضوع در این است که اگر قرار است بدون صدا باشد باید تمهیدات لازم مانند زیرنویس یا موارد مشابه را از قبل بررسی کرده و در ویدیو خود اعمال کنید.

انواع تبلیغات ویدیویی از نظر نمایش

تبلیغات ویدیویی از نظر نمایش به مخاطبان و کاربران اینترنتی به سه شیوه و یا نوع ، تهیه و اعمال می شوند که عبارتند از:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب پول با آپلود و دانلود

۱- تبلیغات خطی Linear video ads : بخشی از تبلیغات ویدیویی مربوط به پخش یک ویدیو تبلیغاتی قبل، در انتها و یا در هنگام متوقف کردن ویدیو اصلی می‌باشد. به این گونه از تبلیغات ویدیویی، تبلیغات خطی می‌گویند.

۲- تبلیغات غیرخطی Non-linear video ads : شامل تبلیغاتی است که کاربر همزمان با تماشای ویدیو اصلی و یا هنگامی که کاربر ویدیوی اصلی را متوقف می‌کند، تبلیغات به نمایش گذاشته خواهد شد. مانند ویدیوهایی که بصورت overlay و یا تبلیغات متنی و بنری که بر روی ویدیو اصلی به نمایش درمی‌آیند.

۳- تبلیغات همراهCompanion ads : این دسته از تبلیغات بطور معمول شامل تبلیغات بنری و تصویری است که در اطراف ویدیو اصلی نمایش داده می‌شوند.

اهمیت ریتارگتینگ در تبلیغات ویدیویی

برای افزایش نرخ تبدیل conversion و افزایش نرخ تعامل engagement نیاز به حضور در موقعیت‌هایی دارید که خریداران محصول شما در آنجا حضور داشته باشند. تبلیغات ویدیویی به دلیل داشتن تصویر متحرک به خودی خود نرخ تعامل بالاتری دارد، حال اگر این محتوای نشان داده شده به کاربر شخصی سازی شده و مختص آن کاربر شده باشد می‌تواند اثر بسیار بیشتری بر روی ذهن کاربران گذاشته و اینجاست که اهمیت تبلیغات بر پایه‌ ریتارگتینگ retargeting به میان می‌آید.

زمانی که یک کاربر از محصول شما در وب‌سایت و فروشگاهتان بازدید می‌کند و آن را به سبد خرید خود اضافه کرده ولی خریدی انجام نمی‌دهد می‌توانید آن کاربر را در فضای اینترنت دنبال و ردیابی کرده و همان محصول را مجددا به او نشان دهید. در بهترین حالت تا ۳ بار می‌توانید آن محصول را مجدد به مخاطب نمایش دهید و اگر منجر به خرید نشد، محصول دیگری را به او نمایش دهید.

شرایط تبلیغات ویدیویی در ایران

شیوه کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی  در ایران هنوز در آغاز راه می باشد و گام های اولیه را طی می کند چون هنوز سرویس های متنوع ویدیویی وجود ندارد. با این حال کسب درآمد با ویدئو  به دلیل استقبال زیاد کاربران در حال رشد سریع می باشد. سرویس‌های پخش ویدیو به دو دسته تقسیم می‌شوند: ۱- سرویس ‌های اشتراک ویدیو و ۲- سرویس‌های میزبانی ویدیو.

از سرویس‌های اشتراکی در ایران می‌توان به سایت‌هایی مانند آپارات ، جعبه و شبکه ما اشاره کرد که کاربران می‌توانند ویدیو‌های خود را مانند سایت یوتیوب در آن‌ها آپلود کرده و ویدیوها را در معرض دید عموم اینترنتی قرار دهند.

اما دسته دوم سرویس های پخش ویدیو یعنی سرویس‌های میزبانی ویدیو به وبسایت‌‌ها این امکان را می‌دهند تا ویدیو را در وبسایت خود قرار داده و نیازی به استفاده از سرویس‌های اشتراکی مانند یوتیوب را نداشته باشند.

تمام این محتواهای ویدیویی که در هر دو بستر وجود دارند پتانسیل قوی و بالایی برای کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی هستند. یک تبلیغ دهنده و سفارش دهنده تبلیغات، متناسب با نیاز خود می‌تواند به واسطه یک شبکه معتبر تبلیغاتی، تبلیغات ویدیویی را برای مثال با هدف آگاهی از برند brand awareness در سرویس اشتراکی جعبه و یا هر جای دیگر نمایش دهد.

سخن پایانی کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

هر برند تبلیغاتی و یا شرکت ارائه دهنده خدمات تبلیغات ویدیویی می تواند با استفاده از پتانسیل بالای تبلیغات ویدیویی اقدام به کسب درآمد اینترنتی برای خود ، سایت ها و ناشران همکار خود کند. در مجموع می توان نکات مثبت تبلیغات ویدیویی را موارد زیر برشمارد:

– کاربران و مشتریان برندهای تجاری به طور روزانه و دائمی در حال تماشای ویدیوها هستند.

– تعرفه تبلیغات ویدیوی بالاتر بوده و برای وبمستران و ناشران کسب درآمد بالایی به همراه دارد.

– بخش اعظم پخش ویدیوها بر روی تلفن‌های هوشمند صورت می‌گیرد.

– تماشای ویدیوی یک محصول ، تا ۳۵ درصد احتمال خرید آن محصول را افزایش می‌دهد.

– موتورهای جست‌و‌جو و به ویژه گوگل به محتواهای ویدیویی علاقه دارند.

– ویدیوها حجم اطلاعات بالایی را در مدت زمان کوتاهی منتقل می‌کنند(سرعت انتقال بالا)

– ویدیوها حس و عواطف کاربران را هدف می‌گیرند.

البته کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی نکات منفی مثل : هزینه بالای ساخت ویدیو ، حجم تبلیغات بالا ، مشکل سرعت پایین اینترنت برخی از کاربران و گرانی اینترنت را دارد.

نکته آخر اینکه ، به دلیل استقبال عموم کاربران، توجه به کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی برای سرویس دهندگان و شرکت های تبلیغاتی ، تبلیغ دهندگان و ناشران تبلیغات اینترنتی به عنوان یک ضرورت محسوب می شود که باید در برنامه های کسب درآمد اینترنتی خود لحاظ کنند.

مطلب پیشنهادی

شناخت ویدیو مارکتینگ ، بازاریابی ویدیویی ، اهمیت ویدیو مارکتینگ ، ساخت ویدیو

شناخت ویدیو مارکتینگ

برای اهمیت شناخت ویدیو مارکتینگ همین بس که گفته شود، همه فعالان عرصه اینترنت قبول …

2 دیدگاه

  1. این سایت ادعا می کنه با دیدن هر دقیقه تبلیغ یک دلار میده. و وقتی ۲۰۰ دلار شد اجازه برداشت داری. معادلش بیتکوین هم میشه گرفت. اما شرط سخت ترش اینه که باید ۳۰ نفر رو وارد کرده باشی. خود دانید.

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      سایت شرکت hb-video که لینک عضویت آن را قرار داده اید تا حدودی بررسی شد . نمی خواهم کارش را رد و یا تایید کنم چون برای تایید باید ثبت نام و همکاری کنم و این کار زمان بر است . اما چند نکته را درباره این سایت کسب درآمد از طریق تبلیغات ویدیویی عرض کنم :
      ۱- تازه تاسیس است و رتبه آلکسا ، اعتبار مالی پایینی دارد .
      ۲- بابت تماشای فیلم تبلیغاتی فعلا ۶۰ سنت پول پرداخت می کند .
      ۳- در موقع ثبت نام به افراد تازه وارد ۱۰ دلار پاداش می دهد .
      ۴- بابت معرفی به دیگران ، ۴۰ درصد از درآمدشان را به شما می دهد .
      ۵- مقدار مبلغ برای درخواست واریزی را زیاد تعیین کرده است .
      و موارد دیگر ….
      نکته جالب میزان پرداختی برای تماشای ویدیو است که برای کاربران اغوا کننده است . اصلا کسب درآمد اینترنتی به دلار با این رقم برای دیدن ویدیو هر کسی را تشویق می کند که فعالیت کند .
      سایت های زیادی را دیدم که اینگونه بودند و کاربران کلی برایشان تبلیغ کردند و آخرش چیزی نصیبشان نشد . برای ایرانی ها با این شرایط تحریم سخت است .
      امیدوارم صداقت داشته باشند برایتان کسب درآمد دلاری یا بیت کوین خوبی به همراه داشته باشد .
      در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.