X

مدیر موفق در کسب و کار

شاید برای همه ما سوال باشد که مدیر موفق در کسب و کار چه خصوصیاتی دارد و چگونه می توان در کسب درآمد و راه اندازی یک کسب و کار و یا مدیریت درست منابع انسانی و منابع مالی موفق بود؟ افراد زیادی هستند که موفقیت خود را مدیون شم مدیریتی خود هستند.

به دلیل اهمیت موضوع مدیریت در کسب و کار ، تصمیم گرفتم تا در سایت پول یابی به شاخصه ها و فاکتورهای یک مدیر موفق در کسب و کار بپردازم.

مدیر موفق در کسب و کار

در اینجا قصد دارم تا خصوصیات یک مدیر موفق در کسب و کار را از نظر جک ولش بگویم . جک ولش jack Welch متولد ۱۹۳۵ میلادی نویسنده، مدیر خلاق و میلیاردر معروف آمریکایی است و یکی از مدیران سرشناس و خوشنام شرکت بزرگ جنرال الکتریک است. شاید شما خوانده سایت پول یابی نام جک ولش را نشنیده باشید ولی حتما نام جنرال الکترلیک را شنیده اید.

جنرال الکتریک یکی از غول های تجاری و صنعتی جهان است و شهرت خود را مدیون مدیر موفقی چون جک ولش بوده است . اگرچه الان جک ولش بازنشسته شده و سمت مدیریتی ندارد ولی او بود که با فکر خلاق، این شرکت را به غول بزرگ اقتصادی جهان مبدل کرد و علیرغم بازنشستگی، باز مدیران شرکت از او مشورت می گیرند. وی نماد ایده خلاقانه و مدیریت درست محسوب می شود.

رموز موفقیت و مدیریت در کسب و کار

جک ولش الان یکی از میلیاردرهای موفق جهان محسوب می شود و مجموعه تجربیات خود را در قالب مصاحبه ها و سخنرانی های متعدد در بسته های آموزشی با عنوان توصیه ها و الگوهایی برای افرادی که دوست دارند رمز موفقیت او را بدانند ارائه می دهد.

جک ولش برای نشان دادن اینکه چگونه می توان یک مدیر موفق بود؟ به واقعیت ها تکیه دارد و از بیان امور انتزاعی و غیر واقعی پرهیز می کند وی تلاش می کند تا ضمن شناسایی مشکل، راه حل های آن را نیز بیان کند وی رمز موفقیت را برای دو دسته و گروه و به صورت مجزا ارائه می دهد که این دو گروه عبارتند از:

گروه اول : شیوه موفقیت کارمندان و افراد تازه کار

جک ولش برای کارمندان و کارگرانی که در محل کار مشکل دارند ، راه حل را اینگونه بیان می کند: « شاید این افراد خیلی راحت روسای خود را مسئول بدانند اما آیا واقعا این قضاوت درست است، بد نیست که یک‌بار در آینه نگاه کنید و صادقانه با خودتان حرف بزنید: مشکل از شماست یا رئیس شما؟ چه اشتباهاتی را شما مرتکب شده‌اید و چه اشتباهاتی را او؟ »

وی در ادامه توصیه می کند حتما بررسی دقیق و بی طرفانه ای انجام دهید: « اگر پس از همه بررسی‌ها احساس کردید که رئیس و مدیر شما مقصر اصلی است و شما در محل کار یک قربانی هستید، نباید در این وضعیت بمانید، هیچگاه فردی نباید در قالب یک قربانی باشد، باید آزادی خودتان را کسب کنید و حتی اگر لازم است راهتان را از مسیری تازه و حتی از نقطه صفر شروع کنید»

گروه دوم : رمز موفقیت مدیران

جک ولش که بیش از ۱۵ سال مدیریت شرکت بزرگ جنرال الکتریک را بر عهده داشت رمز موفقیت مدیران خوب را اینگونه بیان می کند: « مدیر موفق یعنی کسی که از پیروزی دیگران لذت ببرد زمانی که شما مدیر یا رئیس باشید، باید یک لیدر باشید تا موفق شوید و لیدر خوب کسی است که بداند موفقیت مجموعه‌اش بسیار مهم‌تر از موفقیت خودش است»

وی شیوه عملکرد مدیران موفق در کسب و کار را اینگونه بیان می کند: « من باید از تک‌تک کارمندانم بااطلاع باشم، باید به آنها بگویم که چرا در مجموعه من هستند و چرا به آنها علاقه دارم و چرا می‌خواهم تا بهتر و موفق‌تر باشند. اگر یک مدیر این ارتباط را با زیردستان خود نداشته باشد، نمی‌‌توان او را یک مدیر موفق دانست»

نتیجه گیری از رموز موفقیت یک مدیر در کسب و کار

از نظر جک ولش مدیر موفق، کسی است که رابطه خوب و مناسبی با زیر دستان داشته باشد این تعامل موجب ارتقا سطح درآمد و در نهایت موفقیت در کسب و کار خواهد بود. مدیر خوب یک لیدر خوب است تا بیش از آنکه به حفظ مدیریت خود فکر کند به پیشبرد اهداف سیستم و موفقیت مجموعه اش بیندیشد.

از نظر وی برای رشد یک مجموعه، کارمندان، کارگران و مدیران با هم دخیل هستند و اگر بین کارمندان و مدیران فاصله باشد موفقیتی کسب نخواهد شد. پیروزی برای همه افراد یک مجموعه بوده و هیچ کس نباید آن را به نام خود مصادره کند چون هر کدام از افراد در رسیدن به نتیجه دلخواه، در حد توان خود تلاش کردند و این حس خوب باید بین همه افراد تقسیم شود.

Related Post