مدیر موفق در کسب و کار

شاید برای همه ما سوال باشد که مدیر موفق در کسب و کار چه خصوصیاتی دارد و چگونه می توان در کسب درآمد و راه اندازی یک کسب و کار و یا مدیریت درست منابع انسانی و منابع مالی موفق بود؟ افراد زیادی هستند که موفقیت خود را مدیون شم مدیریتی خود هستند.

به دلیل اهمیت موضوع مدیریت در کسب و کار ، تصمیم گرفتم تا در سایت پول یابی به شاخصه ها و فاکتورهای یک مدیر موفق در کسب و کار بپردازم.

مدیر موفق در کسب و کار

در اینجا قصد دارم تا خصوصیات یک مدیر موفق در کسب و کار را از نظر جک ولش بگویم . جک ولش jack Welch متولد ۱۹۳۵ میلادی نویسنده، مدیر خلاق و میلیاردر معروف آمریکایی است و یکی از مدیران سرشناس و خوشنام شرکت بزرگ جنرال الکتریک است. شاید شما خوانده سایت پول یابی نام جک ولش را نشنیده باشید ولی حتما نام جنرال الکترلیک را شنیده اید.

مدیر موفق در کسب و کار ، جک ولش ، ویژگی مدیر خوب

جنرال الکتریک یکی از غول های تجاری و صنعتی جهان است و شهرت خود را مدیون مدیر موفقی چون جک ولش بوده است . اگرچه الان جک ولش بازنشسته شده و سمت مدیریتی ندارد ولی او بود که با فکر خلاق، این شرکت را به غول بزرگ اقتصادی جهان مبدل کرد و علیرغم بازنشستگی، باز مدیران شرکت از او مشورت می گیرند. وی نماد ایده خلاقانه و مدیریت درست محسوب می شود.

رموز موفقیت و مدیریت در کسب و کار

جک ولش الان یکی از میلیاردرهای موفق جهان محسوب می شود و مجموعه تجربیات خود را در قالب مصاحبه ها و سخنرانی های متعدد در بسته های آموزشی با عنوان توصیه ها و الگوهایی برای افرادی که دوست دارند رمز موفقیت او را بدانند ارائه می دهد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد میلیاردی با فرمول یک

جک ولش برای نشان دادن اینکه چگونه می توان یک مدیر موفق بود؟ به واقعیت ها تکیه دارد و از بیان امور انتزاعی و غیر واقعی پرهیز می کند وی تلاش می کند تا ضمن شناسایی مشکل، راه حل های آن را نیز بیان کند وی رمز موفقیت را برای دو دسته و گروه و به صورت مجزا ارائه می دهد که این دو گروه عبارتند از:

گروه اول : شیوه موفقیت کارمندان و افراد تازه کار

جک ولش برای کارمندان و کارگرانی که در محل کار مشکل دارند ، راه حل را اینگونه بیان می کند: « شاید این افراد خیلی راحت روسای خود را مسئول بدانند اما آیا واقعا این قضاوت درست است، بد نیست که یک‌بار در آینه نگاه کنید و صادقانه با خودتان حرف بزنید: مشکل از شماست یا رئیس شما؟ چه اشتباهاتی را شما مرتکب شده‌اید و چه اشتباهاتی را او؟ »

وی در ادامه توصیه می کند حتما بررسی دقیق و بی طرفانه ای انجام دهید: « اگر پس از همه بررسی‌ها احساس کردید که رئیس و مدیر شما مقصر اصلی است و شما در محل کار یک قربانی هستید، نباید در این وضعیت بمانید، هیچگاه فردی نباید در قالب یک قربانی باشد، باید آزادی خودتان را کسب کنید و حتی اگر لازم است راهتان را از مسیری تازه و حتی از نقطه صفر شروع کنید»

گروه دوم : رمز موفقیت مدیران

جک ولش که بیش از ۱۵ سال مدیریت شرکت بزرگ جنرال الکتریک را بر عهده داشت رمز موفقیت مدیران خوب را اینگونه بیان می کند: « مدیر موفق یعنی کسی که از پیروزی دیگران لذت ببرد زمانی که شما مدیر یا رئیس باشید، باید یک لیدر باشید تا موفق شوید و لیدر خوب کسی است که بداند موفقیت مجموعه‌اش بسیار مهم‌تر از موفقیت خودش است»

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  موانع موفقیت در کسب درآمد اینترنتی

وی شیوه عملکرد مدیران موفق در کسب و کار را اینگونه بیان می کند: « من باید از تک‌تک کارمندانم بااطلاع باشم، باید به آنها بگویم که چرا در مجموعه من هستند و چرا به آنها علاقه دارم و چرا می‌خواهم تا بهتر و موفق‌تر باشند. اگر یک مدیر این ارتباط را با زیردستان خود نداشته باشد، نمی‌‌توان او را یک مدیر موفق دانست»

نتیجه گیری از رموز موفقیت یک مدیر در کسب و کار

از نظر جک ولش مدیر موفق، کسی است که رابطه خوب و مناسبی با زیر دستان داشته باشد این تعامل موجب ارتقا سطح درآمد و در نهایت موفقیت در کسب و کار خواهد بود. مدیر خوب یک لیدر خوب است تا بیش از آنکه به حفظ مدیریت خود فکر کند به پیشبرد اهداف سیستم و موفقیت مجموعه اش بیندیشد.

از نظر وی برای رشد یک مجموعه، کارمندان، کارگران و مدیران با هم دخیل هستند و اگر بین کارمندان و مدیران فاصله باشد موفقیتی کسب نخواهد شد. پیروزی برای همه افراد یک مجموعه بوده و هیچ کس نباید آن را به نام خود مصادره کند چون هر کدام از افراد در رسیدن به نتیجه دلخواه، در حد توان خود تلاش کردند و این حس خوب باید بین همه افراد تقسیم شود.

مطلب پیشنهادی

باور اشتباه درباره درآمد اینترنتی ، باورهای غلط مالی ، ساخت باورهای جدید ، باورهای منفی و محدود کننده

باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی

در هر فعالیت و کسب و کاری اعم از اینترنتی و یا سنتی همیشه باورها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.