X

تکنیک فروش و بازاریابی

تکنیک فروش و بازاریابی

تکنیک فروش و بازاریابی با رشد و ترقی تکنولوژی و فناوری در حال تغییر و تحول اساسی است. و دیگر بازاریابی سنتی با آن تکنیک فروش قدیمی کنار گذاشته اشت. تعریف فروش و بازاریابی هم کاملا تغییر کرده است فروش  دیگر به معنی فروختن کالا و وسیله به هر ترفند و حیله نیست بلکه فروش ، نوعی کمک به دیگران است برای ارتقای کیفیت کار و زندگی آنها .

تغییر تکنیک فروش و بازاریابی

در سال های اخیر همراه با تغییرات جهان و پیشرفت فناوریها ، فروش هم تغییرات شگرفی داشته . رقابت ها ، فوق العاده شدیدتر و فروشنده ها خیلی بیشتر شده اند این رقابت زیاد موجب شده تا فروشندگان و بازاریابان به ضمن حفظ مشتری به دنبال مشتریان جدید باشند و به توجه به خریدار ، نگاه مشتری را به طرف خودشان جلب کنند . در این بازار رقابتی سخت، آنهایی که می خواهند مشتری بیشتری جذب کنند ، باید هوش و شخصیت برتری داشته باشند و حتی نوع لباس پوشیدن ، صحبت کردن و راه رفتنشان هم اهمیت پیدا می کند .
رقابت در فروش ،مثل رقابت در مسابقات ورزشی است که اگر دائم آموزش نبینید و تمرین نکنید ، رقبا از شما جلو می زنند . اگر بطور دائم بهتر نشوید ، حتما بدتر می شوید .

شیوه های نوین تکنیک فروش و بازاریابی

شیوه بازاریابی و فروش قدیمی بر سودجویی صرف و تا حدود زیادی کلاهبرداری منطبق بود. از گذشته تا به حال فروشندگان قلابی در کمین هستند تا با فریب و کلاهبرداری مشتریان را وادار به خرید محصول کنند و چنین به نظر می رسد که وظیفه یک فروشنده این است که آنقدر باهوش و زیرک باشد که مردم را وادار به آنچه نمی خواهند یعنی خریدن کنند .

فروش در بازاریابی نوین

اما الان دیگر اوضاع کاملا فرق کرده است . بازار پر رقابت امروزی کمپانی ها را بر آن داشته است که با موضوع فروش بطور جدی برخورد کنند و فقط از فروشندگان حرفه ای و خبره برای فروش کالاهای خود استفاده نمایند .
در کنار این تحولات عمیق، نگاه و بیشنش مشتری هم کاملا تغییر کرده و دیگر شیوه فروش سنتی را نمی پسندد. مشتریان امروزی دیگر فروشندگان پرحرف و افاده ای را که فقط به فکر منافع مادی و زودرس خود هستند را تحمل نمی کنند . فروشنده امروزی باید در تماس نزدیک با مشتری بوده و نقش راهنما و مشاور او را داشته باشد .

هدف و نیت فروشنده :

قصد یک فروشنده عبارت است از کمک به مردم در بدست آوردن احساس خوشایندی که آنها می خواهند از آنچه که خریده اند و درباره خودشان داشته باشند .

همه چیز  از فروشنده تا مشتری از بازاریاب تا کمپانی تولید کننده ، ما هم باید همراه با این تغییرات نگاهمان را به بازاریابی و شیوه فروش تغییر دهیم و تلاش کنیم تا شیوه مدرن و امروزی تکنیک فروش و بازاریابی را یاد بگیریم.
Related Post