تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار

امکان بقا و استمرار کسب درآمد اینترنتی بدون اجرای ایده ها و دانستن تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار مشکل و چه بسا غیر ممکن است . به دلیل تنوع زیاد کسب و کارها ، رقابت بسیار نزدیک و فشرده است و طبیعی است که هر کسب و کاری به دنبال جذب مشتری و مخاطب بیشتر، باید از اصول بازاریابی نوین و شیوه های متعدد آن مطلع شده و استفاده کند.

بازاریابی اینترنتی با هدف حضور در فضای اینترنت به‌صورت شبانه‌روزی است که صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین را قادر می‌کند در هر ساعتی به تعامل با سایت‌ها و مخاطبان پرداخته و پرسش و پاسخ مطرح کنند . به دلیل اهمیت موضوع ، در سایت پول یابی به تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار با هدف جذب مشتری و مخاطب و رونق کسب و کار پرداخته می شود.

تعریف بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتیInternet Marketing  به فرایند جذب و حفظ مشتری از طریق اینترنت گفته می شود. در انجام این نوع بازاریابی باید اهداف را مشخص کرد و سپس وب سایت یا اپلیکیشن مناسب از جهات مختلف مانند نحوه طراحی و برنامه نویسی مطابق با این اهداف تهیه کرد. از جمله این اهداف می توان به ترغیب بازدیدکنندگان از وب سایت با تماس تلفنی و سفارش محصول، دانلود کاتولوگ شرکت، عضویت در وب سایت و … اشاره کرد.

به عبارت دیگر، بازاریابی اینترنتی هنر و علم فروش محصولات و خدمات در بستر شبکه های دیجیتالی از قبیل اینترنت و شبکه های تلفن همراه می باشد. در واقع در بازاریابی اینترنتی باید تلاش کرد تا محصولات و خدمات خود را از طریق روش های مختلف به افراد علاقه مند به حوزه کاری خود آشنا کرد و یا فروخت. در بازاریابی اینترنتی بر خلاف بازاریابی سنتی در دنیای واقعی نمی توان به صورت حضوری برای خدمات و محصولات تبلیغ کرد و همه چیز بر بستر اینترنت انجام می شود.

خلاصه اینکه بازاریابی اینترنتی یعنی یافتن روش ترکیبی مناسب از استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی که سبب جذب بازار هدف می‌شود و در واقع امکان فروش را فراهم می‌آورد.

بعد از طراحی وب سایت، رعایت اصول سئو ، و همچنین تولید محتوا بر اساس سئو لازمه یک وب سایت خوب است. در گام بعدی در بازاریابی اینترنتی ایجاد ترافیک و جذب بازدیدکننده برای سایت اهمیت دارد که از طریق بازاریابی درون گرا مثل، سئوی سایت، استفاده از شبکه های مجازی، وبلاگ نویسی، فعالیت در انجمن ها و… امکان پذیر است و یا از طریق روش های هزینه بر که جزء بازاریابی برون گرا می باشد مثل، رپورتاژ آگهی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری، تبلیغات گوگل و … ترافیک سایت تامین می شود.

تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار

آنچه مسلم است کسب و کارهای اینترنتی در شکل اجرا ، میزان درآمد ، نوع جذب مخاطب ، اتخاذ استراتژی و… با هم تفاوت دارند و این کاملا طبیعی می باشد. ولی همه در بالا بردن کسب درآمد اینترنتی و استمرار آن وجه مشترک دارند. همه کسب و کارهای آنلاین تلاش می کنند تا بیشترین مخاطب و ترافیک را جذب کنند و از این راه، ضمن پایداری و افزایش سود، کسب و کارشان را توسعه دهند.

این موضوع رقابت بین کسب و کارها را زیاد کرده و هر کدام سعی می کنند تا با استفاده از تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار ، از رقبا جلو بیفتند. دانستن و آگاهی از این تاکتیک ها و تکنیک ها برای همه کسب و کارها مهم می باشد. البته هر تکنیکی مناسب هر کسب و کاری نیست و مدیران برندهای تجاری باید مناسب ترین و تاثیرگذارترین آنها را که متناسب با کارشان است، انتخاب و اجرا کنند.

در اینجا مجموعه ای از تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار که موجب سرعت دادن به نتایج مدنظر می شود فهرست شده است. توجه کنید که هر تکنیک بازاریابی برای همه برندهای تجاری و کسب و کارهای اینترنتی مناسب نیست . کسب و کارها باید با توجه به منابع مالی ، نوع کسب و کار و اهدافشان این تکنیک ها را انتخاب و اجرایی کنند.

تکنیک های بازاریابی اینترنتی ، استراتژی بازاریابی اینترنتی ، روش بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین
بازاریابی اینترنتی (آنلاین) در واقع جذب و حفظ مشتری به صورت اینترنتی است

مهمترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار برای کسب و کارهای اینترنتی عبارتند از:

۱- توجه به بلاگ نویسی

تولید و داشتن محتوای جدید در وب‌سایت کسب و کارتان ، یک باید حتمی و اقدام ضروری در جهت اهداف مرتبط با سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) محسوب می شود. ضمن اینکه ارائه‌ اطلاعات مفید برای مشتریان و مخاطبتان، شما را به‌عنوان مرجعی قدرتمند در زمینه‌ کسب و کار اینترنتی معرفی خواهد کرد. هر مخاطبی که از طریق محتوای تولیدی شما به وب سایتتان بیاید یک مخاطب هدف مناسب محسوب می شود.

۲- تولید پادکست

تولید و انتشار پادکست‌ها فرصتی فراهم می‌کنند تا با مشتریان‌ خود با صدای خودتان ارتباط برقرار کنید. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا شما را بهتر درک کنند و اگر بتوانید آن‌ها را جذب کنید، بازدیدکنندگانی دائمی خواهید داشت.

۳- نوشتن خبرنامه‌ ایمیلی

وقتی در حال ترویج آخرین محتوا بر روی‌سایت هستید، راه‌های بسیار خوبی وجود دارد تا با مخاطبین‌تان در تماس بمانید. ارسال خبرنامه‌های ایمیلی آسان‌ترین راه برای این است که همیشه جلوی چشم مشتریان و مخاطبین‌تان باشد.

۴- حضور در شبکه‌های اجتماعی

یکی از راههای ارزان بازاریابی اینترنتی حضور در شبکه ها یاجتماعی است. در هر شبکه‌ اجتماعی مناسب کسب و کارتان که بازار دارید ثبت‌نام کنید و با ارسال مطلب، اشتراک‌ گذاری محتوا، و تعامل با افراد، خودتان را به دیگران بشناسانید. کاربران اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی اولویت‌های خودشان را دارند، پس لازم است از کانال‌های مختلفی آن‌ها را هدف قرار دهید و به سمت کسب و کارتان بکشانید.

۵- برگزاری سمینار آنلاین

یکی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار ، برگزاری سمینارهای آنلاین می باشد. هیچ چیزی بهتر از آموزش دادن یک موضوع مهم در زمینه‌ فعالیت کسب و کارتان در یک کلاس نمی‌تواند قدرت و رهبری افکارتان را نشان دهد. البته سعی کنید برای جلب رضایت مخاطبان این سمینارهای آموزشی را به صورت رایگان برگزار کنید.

۶- ساخت ویدیو

بر خلاف گذشته ، با رشد اینترنت پرسرعت ، دیدن ویدیو بین کاربران طرفدار زیادی پیدا کرده است. تولید ویدیوهای حرفه‌ای برای وب‌سایت‌تان بسیار خوب خواهد بود، و می‌تواند ترافیک زیادی را به طرف سایت‌تان بیاورد .

۷- ترفند ارائه دانلود رایگان

یکی از روش های بازاریابی اینترنتی ارزشمند این است که یک محصول و خدمتی جهت دانلود رایگان ارائه دهید و از این طریق آدرس ایمیل ارزشمند را به دست آورید. فرضا ارائه‌ یک فایل و یا کتاب الکترونیکی رایگان یا یک فرمت نوشتاری خالی، مهارت شما را در دریافت آدرس ایمیل افراد نشان می‌دهد.

۸- ساده کردن فرم‌های اینترنتی وب‌سایت‌

امروزه مردم و کاربران اینترنتی بسیار کم حوصله و عجول هستند. هر فرمی که در اختیار مشتریان بالقوه‌تان قرار می‌دهید، خواه فرم اطلاعات تماس باشد یا درخواست اطلاعات تفصیلی‌تر، بهتر است تا جای ممکن کوتاه ، ساده و راحت باشد. اگر فرم‌ها دارای پیچیدگی زیاد و طولانی باشند،‌ مردم حوصله نکرده، سایت‌تان را ترک می‌کنند.

۹- شبکه سازی به‌صورت اینترنتی از طریق لینکدین

یکی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار این است که به صورت اینترنتی از طریق لینکدین شبکه سازی کنید. حساب کاربری باز کنید، پروفایل‌تان را تکمیل کنید و سراغ اشتراک‌گذاری محتوا با مخاطبین‌تان بروید و در گروه‌ها با آن‌ها تعامل سازنده داشته باشید. لینکدین یک شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار اینترنتی محسوب می شود.

۱۰- شبکه سازی در توییتر

شبکه اجتماعی توییتر محل تجمع گروه خاصی از افراد با دیدگاههای متفاوت از لینکدین می باشد می توانید با مشارکت در بحث‌ها و نیز شروع مکالمات، با تجار و همچنین مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید.

۱۱- انتشار مطالعات موردی روی سایت‌

گاهی ضرورت دارد از افراد یا شرکت‌هایی که با کسب و کار شما همکاری داشته‌اند بخواهید یک مطالعه‌ موردی درباره‌ نحوه‌ کمک شما بنویسند. سپس آن را به‌عنوان شاهدی بر کار خوب‌تان منتشر کنید. البته در این کار زیادی روی نکنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  افزایش درآمد از همکاری در فروش

۱۲- ساخت اینفوگرافیک

در سال های اخیر اینفوگرافیک مورد توجه کاربران اینترنتی قرار گرفته و با سرعت خیره کننده ، به اشتراک‌پذیرترین محتوای اینترنتی تبدیل شدند. درک و فهم آن‌ها برای همگان آسان است، برای چشم جذاب هستند و بسیار مفیدند.

۱۳- استفاده از جستجوی کلمات کلیدی

یقینا در زمینه کسب و کارتان برخی کلمات برایتان بسیار مهم و حیاتی هستند لذا به دنبال کلمات کلیدی باشید که افراد با استفاده از آن‌ها شما را پیدا می‌کنند. سپس در بهینه‌سازی وب‌سایت و محتوای‌تان از آن‌ها استفاده کنید. البته در استفاده از کلمات کلیدی رعایت اصول اعتدال را داشته باشید و از زیاده روی پرهیز کنید.

۱۴- ارسال پست مهمان

سعی کنید با وب سایت های قدیمی و بزرگ و یا افراد تاثیرگذار ارتباط برقرار کنید. ببینید آیا این امکان وجود دارد که در وب‌سایت‌های دیگر یک پست مهمان بنویسید یا آن وبلاگ نویس محصول شما را در وب‌سایت‌شان بازبینی کنند.

۱۵- جستجوی رقبا در گوگل

حتما اصطلاح رقبایتان را گوگل کنید شنیده اید؟ می‌خواهید بدانید تا چه اندازه در این رقابت خوب عمل می‌کنید، پس باید به هر جایی که باقی مانده‌است سرک بکشید. از طریق گوگل رقبایتان را پیدا کنید و شیوه فعالیت و دلیل پیشرفت آن را به دست آوردید.

۱۶- گوگل کردن خودتان

علاوه بر گوگل کردن رقبا ، لازم است بدانید در اینترنت چه وضعیتی دارید. این تنها راه ، مهار قدرت اظهارنظرهای خوب و تخلیه‌ انرژی منفی اظهارات بد است. همیشه کسب و کار خودتان را بررسی و نتایج را برای برنامه ریزی بهتر در نظر داشته باشید.

۱۷- پاسخ دادن به دیدگاه‌های منفی

همیشه که نباید نظرات مثبت کاربران و مخاطبان را جواب دهید. لذا دیدگاه‌های منفی و مخالف را نادیده نگیرید، و قطعا آن‌ها را حذف نکنید. به آرامی و در کمال متانت و ادب پاسخ دهید، و حل آن مشکل یا مشکلات را وعده دهید. بسیاری از دیدگاههای منفی ، نظر کاربران را درباره کسب و کارتان و اینکه کدام بخش نیاز به اصلاح دارد را ، نشان می دهد.

۱۸- حضور در فهرست‌های محلی

با بررسی کامل ، اطمینان حاصل کنید کسب و کارتان در Google Local، Yelp، Yahoo Local و Bing فهرست شده‌است.

۱۹- داشتن استراتژی

کسانی موفق هستند که دارای برنامه درازمدت باشند. تنها راه برای این‌که بازاریابی اینترنتی برای شما به نتیجه برسد این است که استراتژی همسو با اهداف شرکت‌تان خلق کنید و سپس آن را به طور کامل  دنبال کنید. فعالیت‌های تصادفی که بدون یک طرح اصلی انجام می‌شوند به پیشبرد اهداف‌تان کمکی نخواهند کرد.

۲۰- داده های پیوسته در تمام فهرست های محلی

اطمینان حاصل کنید در تمام فهرست‌های محلی داده‌های پیوسته‌ای دارید. نام، آدرس، و شماره تلفن همه جا یکسان باشد.

۲۱- عضویت در انجمن‌ها

هرچه بیشتر در انجمن‌های صنعتی و تخصصی متناسب با کسب و کارتان عضو باشید، حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسید، و در نتیجه پیوندهای بیشتری از وب‌سایت‌های مرجع خواهید داشت.

۲۲- استفاده از گوگل آنالیتیک

بازاریابی اینترنتی در جهان کسب و کار هیچ سودی به‌حال‌تان نخواهد داشت مگر این‌که بتوانید مشاهده کنید چه چیزی اثربخش است و چه چیزی اثربخش نیست. گوگل آنالیتیک امکان تحلیل ، بررسی و شناخت بازار کسب و کار و چگونگی رشد در آن را نشان می دهد.

۲۳- اضافه کردن نماد شبکه‌های اجتماعی

در اول یا آخر محتوا و مطالبتان از نماد شبکه های اجتماعی استفاده کنید. با قراردادن این نماد شبکه‌های مجازی، اشتراک‌گذاری محتوا را برای کاربران‌تان تسهیل می کنید.

۲۴- جداسازی حساب کاری و شخصی در شبکه های اجتماعی

توصیه می شود که برای کسب و کارتان از حساب کاربری شخصی در فضای مجازی استفاده نکنید. حساب کاربری خصوصی و عمومی‌تان را جدا نگه‌دارید،‌ مگر آن‌که مطمئن باشید هیچ آدم فضولی و یا بدخواهی محتوای نامربوطی بر صفحه‌ شما به اشتراک نمی‌گذارد.

۲۵- به روز رسانی شبکه اجتماعی و بلاگ

همیشه با تولید محتوا حتی مطالب خیلی کوتاه، شبکه‌های اجتماعی و بلاگ‌تان را به‌صورت منظم و دائمی، به‌روزرسانی کنید. بدترین چیز این است که بلاگ یا صفحه فیسبوک‌تان را ماه‌ها به‌روز رسانی نکنید این کار یعنی انگار وجود ندارید و یا برای کسب و کارتان اهمیت قائل نمی شوید.

۲۶- بازاریابی برای مشتریان و نه گوگل

توجه داشته باشید که تمام فعالیت هایتان با هدف بازاریابی برای مشتریانتان است و نه گوگل. مسئله این است، علیرغم اهمیت بازاریابی اینترنتی، در نهایت این کار را تنها به‌خاطر مشتریان‌تان و جلب آنها به طرف سایت انجام می‌دهید. اگر فعالیت‌هایتان در زمینه سئو خوب باشد، ولی پس از گذشت سال‌ها تلاش هنوز مشتری جذب نشده‌است، یک جای کارتان ایراد دارد و باید تغییر رویه دهید.

۲۷- قرار دادن اطلاعات تماس

راههای مخلف و متنوع تماس با سایت را به صورت شفاف و در دید کاربران قرار دهید. هدف نهایی یک وب‌سایت عبارت است از تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل و واقعی. پس راه ارتباطی را برای مشتریان‌تان هموار کنید تا از این طریق ایجاد اعتماد و اطمینان کرده باشید.

۲۸- تهیه نسخه موبایلی برای سایت

وب سایتی که واکنشگرا نباشد و با موبایل قابل رویت و استفاده نباشد امیدی به رشدش نخواهد بود. امروزه بیشتر کاربران اینترنتی و افراد از گوشی‌های همراه برای استفاده از اینترنت کمک می‌گیرند. اطمینان حاصل کنید که تجربه‌ای کاربرپسند برای‌شان فراهم می‌کنید.

۲۹- کپی نکردن محتوای دیگران

اینکه با کپی پیست کردن مطالب دیگران امید رشد داشته باشید امیدی غیر معقول می باشد. بلاگ‌های بسیاری وجود دارند که اساسا تنها مقالاتی هستندکه لغت به لغت و عینا از جای دیگری بازنشر شده‌اند، البته کمی با وجدان هستند و منبع را ذکر کرده اند . ولی کپی کاری فایده ای ندارد. اگر بتوانید زمان بگذارید و آن اطلاعات را پردازش ، تحلیل و بازنویسی خوب کنید و نسخه‌ خودتان را آماده کنید، به ارزش آن افزوده‌اید. یکی از روش های کسب درآمد اینترنتی با بازاریابی محتوایی است که بسیاری از وبمستران به ان توجه خاص دارند.

۳۰- استفاده از مدیریت محتوای خوب و مناسب

باید به فکر استفاده از سامانه‌ مدیریت محتوا خوب برای سایت‌تان باشید. در میان سیستم های مدیریت محتوا، وردپرس یکی از بهترین،‌ساده‌ترین و سئو پسندترین سیستم‌ها به حساب می‌آید.

۳۱- داشتن آدرس پاک (clean url)

آیا آدرس‌های اینترنتی url ها را دیده‌اید که رشته‌ای از اعداد و حروف هستند؟ شما این کار را نکنید. اطمینان حاصل کنید آدرس اینترنتی ساده و پاکی دارید که به‌راحتی به‌خاطر سپرده می‌شود و تمام آن به انگلیسی باشد. توجه کنید که کاربران فارسی زبان در یادگیری آدرس های اینترنت نامناسب و در تایپ کردنشان دچار مشکل هستند.

۳۲- گرفتن آدرس اختصاصی شرکت (vanity urls)در شبکه های اجتماعی

به‌جای این‌که زنجیره‌ای از اعداد و ارقام داشته‌باشید، آدرس اینترنتی خوش منظر خود را فرضا در فیسبوک درخواست کنید (facebook.com/yourbusiness).

۳۳- برچسب نویسنده‌ خودتان را در گوگل طلب کنید.

برای بهتر دیده شدن و رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو و به ویژه گوگل باید از این راه استفاده کنید.

۳۴- نوشتن خبرنامه

از هر ابزار و وسیله کاربردی و تاثیرگذار برای بازاریابی باید استفاده کنید لذا از نوشتن خبرنامه غافل نشوید. اخبار را به سایت‌های دیگر ارسال کنید و از خبرنگاران بخواهید اخبارتان را پوشش دهند.

۳۵- داشتن چت آنلاین

از ابزارهای ارتباطی مستقیم با مشتریان و مخاطبان به شیوه های مختلف استفاده کنید. چت زنده و مستقیم این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا با مشتریان به شیوه‌ای ارتباط برقرار کنید که از طریق ایمیل یا حتی پادکست و سمینار اینترنتی ممکن نیست. هر خواستی که مخاطب و مشتری داشته باشد در لحظه جواب می دهید و این یکی از بهترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار محسوب می شود . سایت های بزرگ و کسب و کارهای معروف از این روش برای جلب اعتماد مشتریان استفاده می کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  استخدام کارمند خانگی با اینترنت

۳۶- شراکت با سایر کسب و کارها

متاسفانه با هم کار کردن و یا شراکت در بین ما ایرانی ها به ویژه در زمینه کسب و کار خیلی کم مشاهده می شود و این مشکل سابقه تاریخی طولانی دارد. وقتی همراه با کسب و کار خودتان به ترویج کسب و کار دیگری می‌پردازید، هر دوی شما برنده خواهید شد. این نوعی تبادل و دو سر سود و منفعت می باشد.

۳۷- اضافه کردن بخش نظرسنجی مشتریان

بخش نظرسنجی را جهت اطلاع از نظر و دیدگاه کاربران به سایت اضافه کنید. هرقدر شواهد اجتماعی بیشتری از سوی مشتریان بالقوه‌تان در وب‌سایت‌تان وجود داشته‌باشد، دیگران با اعتماد بیشتری از کالا یا خدمات شما استفاده می‌کنند. این تصور در کاربران و مشتریان ایجاد می شود که برای نظر و دیدگاهشان ارزش و اهمیت قائل هستید.

۳۸- اضافه کردن گزینه‌های سفارش به دوستان و نشان‌گذاری این صفحه

در وب سایت « گزینه های سفارش به دوستان » و « نشان گذاری این صفحه »را اضافه کنید. نه تنها وجود این گزینه‌ها کار را برای بازدیدکنندگان وب‌سایت‌تان آسان‌تر می‌کند، بلکه به آن‌ها یادآوری می‌کند محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند یا بعدا خودشان به این‌جا برگردند.

۳۹- فعال کردن یک برنامه‌ پاسخگویی خودکار

آدرس ایمیل افراد را بگیرید و سپس بخشی از یک برنامه‌ چند قسمتی را برایشان ارسال کنید. این‌گونه می‌توانید در مدت زمان بیشتری با آن‌ها در ارتباط باشید.

۴۰- قرار دادن دکمه فراخوان در بالای صفحه

در صورت امکان دکمه فراخوان را در بالای وب سایت قرار دهید. با این‌کار بازدیدکنندگان مجبور نیستند برای یافتن آن صفحه را بالا و پایین کنند و به راحتی در دسترس است.

۴۱- برگزاری رقابت

همیشه برگزاری رقابت های حرفه ای و مسابقه و یا تعیین جایزه جذابیت های خود را داشته و کاربران را تحریک به عضویت و فعالیت بیشتر در سایت می کند. پاداش دادن برای جمع‌آوری اطلاعات تماس و یافتن مخاطب همیشه اثربخش است و به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی اینترنت مدنظر مدیران سایت ها بوده است.

۴۲- انتخاب نام دامنه‌ به یادماندنی

باید وضعیت حافظه و شیوه تایپ کرن کاربران و مخاطبان ایرانی را در نظر داشته باشید معمولا نام  وب سایت های طولانی با تعداد حروف زیاد و نام های نامانوس در ذهن کاربران ایرانی نمی ماند. دامنه را کوتاه و ساده انتخاب کنید، و اطمینان حاصل کنید که نام کسب و کارتان را منعکس می‌کند و کاربران با شنیدن و یا دیدن این دامنه کسب و کارتان در ذهنشان تداعی شود.

۴۳- استفاده از آدرس ایمیل مربوط به دامنه‌

سعی کنید و توصیه می شود که در وب سایت از ایمیل سایت های یاهو یا جیمیل‌ برای کسب و کارتان استفاده نکنید و ایمیل اصلی و ارتباطی با کاربران همان آدرس ایمیل مربوط به دامنه باشد. منظور ایمیل اصلی سایت می باشد.

۴۴- استفاده از طراحی وب حرفه‌ای

بهتر است که وب سایتتان متناسب با کسب و کارتان طراحی شود . البته منظور انجام هزینه های گزاف و زیاد برای طراحی نیست ولی طوری طراحی کنید که کاربران احساس راحتی کنند . ضمن اینکه کسب و کارها را با میزان حرفه‌ای بودن وب‌سایت‌شان می سنجند.

۴۵- حذف موارد حواس‌پرت‌کن‌ سایت

زیبایی در سادگی هست در عین تاکید بر طراحی حرفه ای و مناسب ، توصیه می شود از شلوغ کردن زیاد صفحات وب سایت پرهیز کنید. شما می‌خواهید مشتریان بر پیام‌تان تمرکز کنند، نه این‌که تحت تأثیر تصاویر یا پیوندهای سایت‌تان قرار بگیرند. تا حد ممکن موارد ضروری و مورد نیاز را در سایت قرار دهید تا حواس کاربران پرت نشود.

۴۶- استفاده از تصاویر برای جلب توجه

یکی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار استفاده از تصاویر مناسب ،مرتبط و چشم نواز جهت جلب توجه مخاطبان و مشتریان سایت است. این تصور که تصاویر موجب شلوغی سایت می شود درست نیست باید از تصاویر مناسب و به اندازه لازم استفاده کرد تا نگاه و نظر مخاطبان را به دست آورید.

۴۷- داشتن بخش پرسش های متداول با عنوان جذاب

آیا بخش پرسش‌های متداول دارید ولی عنوان آن را چیز دیگری گذاشته‌اید؟ کاربران اینترنتی غالبا از کنار پرسش‌های متداول که با هدف راهنمایی و رفع ابهامات طراحی می شود به راحتی می‌گذرند، ولی اگر نام جذابی برای آن انتخاب کنید، کنجکاو خواهند شد و به مطالعه این بخش خواهند پرداخت.

۴۸- پاسخ به دیدگاه‌های مثبت

اگرچه در بالا گفته شد که به دیدگاههای منفی و انتقادات پاسخ مناسب همراه با ادب دهید ولی پاسخ‌ها نباید صرفا برای دیدگاه‌های منفی باشد. بگذارید مردم بدانند شما قدردان بازخوردهای‌شان هستید، هرچه که باشد. لذا با حوصله به دیدگاههای مثبت و نظر لطفی که نسبت به کسب و کارتان دارند پاسخ درخور و شایسته ای بدهید.

۴۹- تکمیل حساب کاربری‌ در تمام شبکه‌های اجتماعی

حتی اگر نمی توانید تمام حساب‌های کاربری‌تان را به‌صورت منظم در شبکه های اجتماعی به روزرسانی ‌کنید، لازم است اطمینان حاصل کنید که تمام آن‌ها را کاملا تکمیل کرده‌اید و مخاطبین تان را به سایت‌تان ارجاع می‌دهید. تکمیل حساب کاربری در شبکه های اجتماعی ضمن معرفی برندتان می تواند کاربران را به درستی به سمت سایتتان هدایت کند. این هم یکی از راههای ارزان بازاریابی اینترنتی محسوب می شود که می تواند در درازمدت در رشد سایت و افزایش بازدید موثر باشد.

۵۰- استخدام شرکت بازاریابی اینترنتی

گاهی اینقدر درگیری و مشغله های کاری دارید که نمی توانید بازاریابی اینترنتی خود را به درستی انجام دهید، در این صورت داشتن بودجه لازم ، یک شرکت بازاریابی اینترنتی استخدام کنید تا استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی را برا‌تان طراحی و پیاده‌سازی کند. می توانید برخی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذارکه در بالا ذکر شد را به عهده این شرکت های بازاریابی حرفه ای بدهید.

مثلا این شرکت ها و یا افراد، صفحات‌ کسب و کارتان را در شبکه‌های اجتماعی به‌روزرسانی کنند و در وبلاگ یا وبسایت‌تان کار تولید و انتشار محتوا را انجام دهند. فرقی نمی کند در چه زمینه‌ای به کمک نیاز دارید، شما می‌توانید از آژانس‌های بازاریابی برای آنچه که نیاز دارید کمک بگیرید.

سخن پایانی تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار

در بالا ۵۰ مورد از تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار که امتحان شده و توسط بسیاری از کسب و کارها در حال استفاده می باشند، معرفی شده است. شاید به نظر برخی ، این روش ها ساده و بدیهی باشند ولی میزان تاثیرگذاری آن در درازمدت بسیار بالا می باشد. اکثر این روش های بازاریابی اینترنتی رایگان و بدون خرج می باشند و هر کسی می تواند با هر نوع سطح اطلاعات و مهارت انجام دهد.

مدیران وب سایت ها باید در کنار تولید محتوای تخصصی و مفید ، به مبحث بازاریابی اینترنتی توجه خاص داشته باشند و بدانند که امکان رشد وب سایت ها بدون آن بسیار سخت و چه بسا محال می باشد. بازاریابی اینترنتی ضمن افزایش بازدید سایت و کسب درآمد اینترنتی ، موجب جلب اعتماد مشتریان ، گرفتن جایگاه بالا در بازار ، افزایش توان و امکان رشد و توسعه آن ، و امکان برند سازی برای کسب و کارهای نوپا را فراهم می کند.

نکته آخر اینکه ، بازاریابی اینترنتی یک بستر خوب ، و تکنیک های آن یک ابزار عالی برای معرفی بهتر و درست کسب و کارتان محسوب می شود پس با همه توان به بهترین شیوه از این تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار برای ارتقای کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی خود استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.