X

آموزش بازاریابی در لینکدین

یادگیری آموزش بازاریابی در لینکدین و اجرای قوانین لینکدین مارکتینگ از این نظر دارای اهمیت است که این شبکه اجتماعی ، بهترین ، حرفه ای ترین و تخصصی ترین در زمینه کسب و کار و کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود و شبکه اجتماعی اشتغال محور و محل تجمع متخصصین مشاغل در اینترنت است. هیچ شبکه اجتماعی از نظر تخصصی بودن به ویژه در زمینه بازاریابی به پای لینکدین نمی رسد.

پلت فرم تخصصی لینکدین از سال ۲۰۰۳ و به وسیله رید هافمن کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی، فعالیت خود را شروع کرد و قدیمی ترین پلت فرم اجتماعی، حتی قدیمی تر از یویتوب ، فیسبوک و توییتر است. هر کسی می‌تواند از طریق این شبکه اجتماعی اطلاعات مورد نیاز درباره،  میزان و نوع مهارت ، کسب و کار ، یافتن شغل ، مشاوره تخصصی درباره کسب درآمد اینترنتی ، جذب مشتری ، معرفی محصولات و خدمات ، شناخت فعالیت شرکت و برندها و… را به دست آورد و یا به اشتراک بگذارد.

به دلیل اهمیت آموزش بازاریابی در لینکدین و تاثیر آن در کسب درآمد اینترنتی در این مقاله سایت پول یابی به این موضوع مهم پرداخته می شود.

آموزش بازاریابی در لینکدین

لینکدین محل فعالیت اغلب برندهای معروف جهان برای فروش محصولات و خدماتشان است ضمن اینکه در این شبکه اجتماعی، امکان هدف‌گیری مخاطب، تولید سرنخ‌های فروش یا Lead و ده‌ها امکان دیگر فراهم شده است.

در لینکدین همه چیز تخصصی و حرفه ای است. نوشته‌های معمول که در برخی وبلاگ‌ها استفاده می‌شود، در لینکدین موثر نیست. افراد فعال در لینکدین فقط با هدف کسب‌وکار حضور دارند. آنها در لینکدین می‌خواهند درباره صنعت خود بدانند. چه کسی استخدام شد، چه کسی اخراج شد و چگونه می‌توان عملکرد خود را در محل کار بهینه کرد؟

پس نمایش پخت یک کلوچه نمی‌تواند به خوبی ارائه یک کمپانی از کنفرانس فناوری، بازدید داشته باشد. اگر محتوای شما می‌تواند به افراد کمک کند که شبکه های ارتباطی خود را افزایش دهند یا کسب‌وکار خود را به سمت بهتری هدایت کنند، در لینکدین جای دارد، در غیر این صورت به دنبال کانال‌های بازاریابی شبکه های اجتماعی عمومی دیگر باشید.

یادگیری تخصصی و حرفه ای شیوه فعالیت در شبکه اجتماعی لینکدین ضروریست چون اصولا گروه‌های لینکدین محلی برای متخصصین همفکر و همراه دارای ایده است که می‌توانند درباره موضوعات مورد علاقه یا افزایش تجربه خود بحث و گفتگو کنند و تا زمانی که شیوه فعالیت در آن را ندانند نمی توانند به صورت حرفه ای عمل کنند.

جایگاه تبلیغات اینترنتی در لینکدین

اگرچه لینکدین شبکه تخصصی کسب و کار اینترنتی است ولی مانند سایر رسانه‌های اجتماعی، از لینکدین می توان برای تبلیغات استفاده کنید. اگر کسب و کارتان در گروه B2B قرار می گیرد لینکدین مناسب ترین و بهترین مکان برای تبلیغات شما است. بر طبق آمار کمپانی لینکدین ۸۰ درصد لیدهای شبکه های اجتماعی کسب‌وکارهای B2B از لینکدین می‌آید.

بدیهی است از آنجا که افراد در لینکدین به منظور بحث و تبادل نظر درباره کسب‌وکار هستند، پس با مشاغل ارتباط برقرار خواهند کرد. این بدین معناست که اگر درست از قواعد بازی استفاده کنید، کسب‌وکار شما در این پلت فرم مورد توجه جدی قرار می‌گیرد و تبلیغات می تواند تنها راهی باشد که شما برای این کار انتخاب می‌کنید.

خلاصه اینکه، این شبکه اجتماعی یکی از بهترین بسترهای بازاریابی B2B در دنیاست که کمک می‌کند بتوانید محصولات و خدمات‌تان را به مدیران ارشد کسب و کارهای مختلف معرفی کنید. اما به نظر می‌رسد هنوز از ظرفیت‌های تبلیغاتی این بستر به ویژه در ایران خیلی خوب و به صورت جدی استفاده نمی‌شود و جا برای کار زیاد وجود دارد.

مفهوم لینکدین مارکتینگ

لینکدین مارکتینگ یا بازاریابی لینکدین در واقع یکی از زیرمجموعه‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ است که می‌توان آن را به عنوان استفاده از بستر این شبکه اجتماعی برای برقراری ارتباطات قوی و مستمر، تولید سرنخ، جلب اعتماد مخاطبان و ارزش‌آفرینی در راستای تحقق اهداف بازاریابی و فروش تعریف کرد.

در واقع بازاریابی در لینکدین به این معناست که ما از این شبکه اجتماعی استفاده کنیم و بتوانیم هر چه بیشتر به اهداف تعریف شده در استراتژی‌های فروش خود نزدیک‌تر شویم. بدون شک در دنیای امروز بازاریابی و تبلیغات صرفا به فروش مستقیم محدود نمی‌شود. ابتدا باید با برقراری ارتباط، خلق ارزش و تولید محتوا بتوانید رابطه خودتان را با مخاطبان شکل دهید و سپس محصولات و خدمات‌تان را ارائه کنید.

مزایای بازاریابی در لینکدین

فراگیری آموزش بازاریابی در لینکدین و اجرای درست آن می تواند برای تمام کسب و کارهای اینترنتی سودمند باشد. همان طور که می دانید،  لینکدین شبکه اجتماعی ویژه کسب‌وکارها، مدیران و متخصصان و به طور حرفه ای ، دنیای کسب درآمد اینترنتی و مشاغل است که بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر دارد و این یک امتیاز خاص و ویژه می باشد.

این شبکه اجتماعی ظرفیت‌های بسیار زیادی برای بازاریابی و تبلیغات دارد، چون می‌توانید با مدیران تصمیم‌گیرنده به طور مستقیم در ارتباط باشید و بعد از برقراری ارتباط محصولات و خدمات‌تان را در معرض دید آنها قرار دهید. محلی برای دیده شدن کسب و کار و آنچه که هستید.

علاوه بر اینها، چون کسب و کارها و مدیران ارشد در این شبکه اجتماعی حاضر هستند، می‌توانید متوجه نیازها و درخواست‌های آنها شوید و متناسب با خواسته مشتریان محصولات و خدمات خود را عرضه کنید. از طرف دیگر می‌توانید از فضای خوب و رایگان این سایت برای بازاریابی محتوایی استفاده کنید تا مشتریان بیش از پیش با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.

و نکته آخر اینکه، لینکدین می‌تواند یکی از بهترین ابزارهای موجود برای تحقیق و بررسی، اطلاع از جدیدترین ترندهای بازاریابی، بررسی دقیق رقبا و رصد فعالیت آن ها، تحقیقات بازار، نیازسنجی، مدیریت بحران و ارائه بهتر خدمات مشتریان باشد.

تغییرات جدید بازاریابی لینکدین

با اینکه تا چند سال پیش خیلی‌ها بازاریابی در لینکدین را جدی تلقی نمی‌کردند، اما این پلتفرم در حال تبدیل شدن به بستر تبلیغاتی قدرتمند در جهان می باشد و به همین دلیل خیلی‌ها را شگفت‌زده کرده است. مدیران لینکدین تلاش می‌کنند با نوآوری‌های خود، تبلیغات در این شبکه اجتماعی را به سمتی ببرند که کسب‌وکارهای بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند. به همین دلیل بازاریابی لینکدین دستخوش تغییراتی شده است که برخی از این تغییرات عبارتند از:

۱- تبلیغات خلاقانه

با اینکه مخاطب تبلیغات در این شبکه اجتماعی کسب و کارها و مدیران ارشد هستند، اما دلیل نمی‌شود در تبلیغات خود سراغ روش‌های خلاقانه و جذاب نروید. به همین دلیل در برنامه بازاریابی خود می‌توانید از تبلیغات ویدیویی، تبلیغات آلبومی یا بازاریابی محتوایی استفاده کنید.

۲- جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل آ‌‌ن‌ها

این روزها اطلاعات و داده‌ها و تحلیل آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد، چون با این داده ها می‌توانید با تحلیل رفتارها و نیازهای مخاطبان و بررسی داده‌های مربوط به کمپین‌های مختلف، خواسته آنها را برآورده کنید و در آینده نیز کمپین‌های بهتری داشته باشید.

خیلی راحت و سریع می‌توانید از طریق ابزاری به نام Reporting UI داده‌های مربوط به کمپین‌های خود را به دست آورده و با تحلیل گزارش‌ها و داده‌های به دست آمده برای آینده برنامه‌ریزی کنید.

۳- تغییر الگوریتم‌ها

همان‌طور که الگوریتم‌های گوگل، اینستاگرام و دیگر بسترهای مختلف دائما در حال تغییر هستند و به سمتی پیش می‌روند که محتوای ارزشمند، ارزش‌آفرینی و در نظر گرفتن مخاطب ، بیش از پیش اهمیت داشته باشد، روال کاری لینکدین نیز از این قاعده مستثنی نیست و این شبکه اجتماعی نیز تلاش می‌کند تا نه‌تنها بهترین تجربه کاربری را فراهم کند، بلکه کسب‌وکارها را مجبور می‌کند تا به نیازهای مخاطبان خود در این شبکه اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

شیوه گسترش کسب و کار با لینکدین

در ادامه آموزش بازاریابی در لینکدین ،با توجه به مطالب بالا، این سوال مطرح می شود که واقعا چطور می‌توانیم با این شبکه اجتماعی کسب و کارمان را گسترش دهیم و در واقع لینکدین چه کمکی به ما می‌کند؟

باید در جواب این سوال گفت، حضور در لینکدین قوانین و آدابی دارد که با رعایت این اصول می‌توانید به گسترش کسب‌وکارتان امیدوار باشید. هر چه بتوانید معرفی و برندسازی بهتر و شبکه‌سازی قوی‌تری داشته باشید، می‌توانید وسعت فعالیت کسب‌وکارتان را بیشتر کنید. برای این منظور باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

۱- داشتن پروفایل حرفه‌ای و کامل

فراموش نکنید که شما در میان متخصصان، مدیران و کسب و کارهای دیگر هستید، پس لازم است که یک پروفایل حرفه‌ای و دقیق داشته باشید. لینکدین فضایی نیست که بتوانید در آن از عکس‌های فیک یا تصاویر دیگر به جای عکس پروفایل و تصویر کاور خود استفاده کنید، یا با نام‌های کاربری عجیب و غریب در آن فعالیت داشته باشید.

بنابراین نام کسب‌وکارتان را کامل و درست وارد کنید، صفحه ویژه کسب‌وکارتان را بسازید، شفاف و واضح بگویید در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، آدرس سایت خود را بنویسید، اطلاعات تماس و دسترسی فراموش نشود و جزئیات مهم را نیز درج کنید.

۲- یادگیری فرهنگ لینکدین

فعالیت در هر شبکه اجتماعی مستلزم یادگیری فرهنگ حضور در آن‌جاست. طبیعتا فرهنگ و یا آموزش بازاریابی در توییتر با لینکدین متفاوت است و بنابراین نباید فراموش کنید که لینکدین نباید به اینستاگرام تبدیل شود. تا می‌توانید از فضای این شبکه اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغات، برقراری ارتباط مستمر، تولید محتوای جذاب و شبکه‌سازی استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید و بتوانید کسب‌وکار خودتان را به مدیران و متخصصان بیشتری معرفی کنید.

۳- مشخص کردن زمینه فعالیت

طبیعتا دوست دارید دیگران راحت شما را پیدا کنند و از سوی دیگر بتوانید با هم‌صنفی‌ها، مدیران، متخصصان و دیگر کسب‌وکارهای حوزه فعالیت خود در ارتباط باشید. بنابراین صنعتی که در آن کار می‌کنید باید به درستی درج شود تا خیلی راحت بتوانند شما را پیدا کنند.

۴- کار روی شبکه‌سازی قوی

یکی از اهداف راه‌اندازی لینکدین بدون شک شبکه‌سازی بوده است و در نتیجه هر چه بتوانید روی این قسمت وقت بیشتری بگذارید و دایره ارتباطات خود را گسترده‌تر کنید، کسب‌وکارتان گسترش بیشتری پیدا می‌کند و در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌گیرد.

۵- تولید محتوای جذاب و کاربردی

لینکدین یکی از بهترین بسترهای رایگان برای انتشار محتوا و مقالات است. بنابراین تلاش کنید با تولید محتوای جذاب و کاربردی خودتان را به عنوان یک منبع موثق و قابل اعتماد نشان دهید تا دیگران بتوانند از مقالات و مطالب شما استفاده کنند. ضمنا باید همیشه به‌روز باشید و بتوانید جدیدترین اخبار مربوط به حوزه کاری، اتفاقات مربوط به کسب و کارتان، اطلاعات محصولات و خدمات جدید را پوشش دهید.

۶- عضو شدن در گروه‌های تخصصی

عضویت در گروه‌های مختلف به ویژه گروه‌های تخصصی و فعالیت در آن‌ها به گسترش کسب‌وکارتان در لینکدین کمک زیادی می‌کند. این کار موجب می‌شود خیلی‌ها شما را ببینند و آگاهی از برندتان بیش از پیش افزایش پیدا کند. ضمن اینکه می‌توانید ارتباطات قوی‌تر و بهتری بسازید.

۷- توجه به تبلیغات در لینکدین

علاوه بر مواردی که در بالا اشاره کردیم یکی از مواردی که به گسترش کسب‌وکار شما کمک می‌کند بازاریابی در لینکدین است و این مقاله هم هدفش آموزش بازاریابی در لینکدین به صورت اصولی است. بازاریابی و تبلیغات در لینکدین اصول خودش را دارد که در ادامه به آن پرداخته می شود، ولی یکی از روش‌های موثر برای توسعه تجارت شما خواهد بود.

۸- تحلیل رقبا

بررسی و تحلیل رقبا نه ‌تنها موجب می‌شود متوجه شوید وضعیت فعالیت آن‌ها چگونه است و برای آینده چه برنامه‌هایی دارند، بلکه کمک می‌کند تا متوجه شوید تعامل آنها با مخاطبان چگونه است، پروفایل‌شان را چگونه ساخته‌اند، روی کدام کلمات کلیدی کار می‌کنند و چه محتوایی را منتشر می‌کنند.

۹- استفاده از سیستم جستجوی لینکدین

این کار به شما کمک می‌کنید تا بتوانید شبکه‌سازی بهتر و ارتباطات قوی‌تری بسازید و از ظرفیت ارتباطات چند لایه در لینکدین به خوبی استفاده کنید تا نه‌تنها میزان Awareness را افزایش دهید، بلکه محصولات و خدمات خود را در معرض دید افراد بیشتری بگذارید.

شیوه تجزیه و تحلیل بازاریابی در لینکدین

در بحش آموزش بازاریابی در لینکدین این سوال مطرح می شود که، آنالیز بازاریابی در لینکدین چگونه انجام می‌شود؟ بعد از اجرای پلن‌های مختلف لینکدین مارکتینگ باید بررسی کنید که آیا کمپین‌های تبلیغاتی شما موثر و مفید بوده‌اند و توانسته‌اید به اهداف و شاخص‌های کلیدی مشخص شده برسید یا خیر؟

برای این کار باید آنالیز بازاریابی خوبی داشته باشید و موارد مختلفی چون آگاهی نسبت به برند Awareness ، جلب توجه Consideration یا تصمیم‌گیری نهایی را بررسی کنید.

برای آنالیز کمپین‌های خود می‌توانید از ابزار داخلی لینکدین یا دیگر ابزارهای تحلیلی استفاده کنید. آنالیز بازاریابی در لینکدین به صورت زیر انجام می‌شود:

۱- بررسی میزان آگاهی از برند

در این مرحله باید تعداد مخاطبان و ارتباطات شکل گرفته و تعداد لایک مطالب و به اشتراک گذاری محتوا را بررسی کنید و در مجموع ببینید که چقدر دیده شده‌اید.

۲- بررسی میزان توجه مخاطبان

بعد از اینکه برنامه تبلیغاتی خود را در لینکدین اجرا کردید، باید بررسی کنید چقدر مورد توجه مخاطبان بوده است. در نتیجه یکی از کارهای مهم این است که با طراحی یک کال تو اکشن (CTA) جذاب کاربران را به سمت سایت یا صفحه فرود خود هدایت کنید و به کمک ابزار گوگل آنالیتیکس و از طریق منوی Acquisition بتوانید میزان ترافیک ورودی را بسنجید. ضمن اینکه در همین بخش می‌توانید روی گزینه Social و سپس User Flow کلیک کنید تا ببینید فعالیت کاربران به چه صورتی بوده است.

۳- بررسی میزان فروش

طبیعتا هر کمپینی در نهایت باید نرخ تبدیل خوبی داشته باشد تا موجب افزایش فروش شود. در نتیجه با بررسی میزان فروش می‌توانید میزان موفقیت عملکرد کمپین لینکدین مارکتینگ خود را بسنجید.

ساخت پروفایل برای بازاریابی در لینکدین

اولین قدم برای شروع بازاریابی در لینکدین ، ساخت پروفایل و حساب کاربری است. لینکدین قابلیت ساخت کمپانی پیج یا صفحه شرکتی را برای گسترش کسب و کارها فراهم کرده است. بنابراین شما می‌توانید با چند کلیک ساده و ساخت صفحه شرکتی، از این امکانات استفاده نمایید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- حساب کاربری خود در لینکدین را بسازید و پس از ورود به آن، از نوار بالایی صفحه، روی علاقه‌مندی‌ها یا Interests کلیک کرده و وارد بخش کمپانی شوید. سپس با کلیک روی Create a Company Page یک صفحه‌ شرکتی ساخته خواهد شد.

۲- نام شرکت و آدرس ایمیل خود را وارد کنید، پس از آن، برای بازاریابی در لینکدین باید اطلاعات مربوط به شرکت و کاری که می‌خواهید انجام دهید را وارد کنید و یک معرفی از خود قرار دهید.

۳- لوگو و بنر صفحه شرکتی را باید آپلود کنید. فقط دقت داشته باشید که لوگو و بنر انتخاب شده باید نشان دهنده‌ نوع کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ شما باشد.

۴- در این مرحله باید صفحه شرکتی خود را به سایر کاربران معرفی کنید. برای این کار می‌توانید از انواع لینک‌های دعوت مختلف و همچنین مطالب و پست‌های جذاب استفاده کنید.

۵- برای تبلیغ محصولات و سرویس‌های خود بهتر است از صفحه ویترین استفاده کنید.

شیوه ساخت صفحه ویترین در لینکدین

یکی از امکانات جالب در لینکدین، صفحه‌ ویترین یا Showcase pages است. این صفحه، همان‌طور که از اسمش پیداست، برای به نمایش گذاشتن محصولات به کار می‌رود، درست مانند ویترین‌های باشکوه در فروشگاه‌های بزرگ.

اگر محصولات شما در طبقه‌بندی‌های مختلف قرار دارد بهتر است هر کدام از آن‌ها را به صورت جداگانه معرفی کنید، چون ممکن است مخاطبان فقط بخواهند در مورد همان محصول خاص آگاهی پیدا کنند و اطلاعات سایر محصولات برای آن‌ها جذابیتی نداشته باشد. صفحه ویترین هم دقیقا به همین دلیل طراحی شده است. برای ساخت صفحه ویترین و شروع بازاریابی در لینکدین باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- یک نام مناسب برای صفحه ویترین انتخاب کنید. این نام بهتر است نشان دهنده‌ ویژگی‌های اصلی محصول یا سرویس شما باشد.

۲- وارد صفحه شرکتی یا Company page شده و روی منوی Edit کلیک کنید.

۳- در منوی باز شده، گزینه‌ Create a Showcase Page را انتخاب کنید.

۴- بهینه‌سازی و سئوی صفحه ویترین را انجام دهید تا در جستجوی گوگل نشان داده شود.

شیوه به روز رسانی پروفایل در لینکدین

یکی دیگر از کارهایی که در آموزش بازاریابی در لینکدین از اهمیت خاصی برخوردار است، بروزرسانی پروفایل لینکدین است. این کار، تاثیر زیادی روی جذب کاربران و آشنایی آن‌ها با محصولات شما خواهد داشت. برخی از روش های ساده و کاربردی بروزرسانی پروفایل لینکدین عبارتند از:

۱- مشخصات پروفایل را به روز کنید

اولین چیزی که مخاطب با آن روبه‌رو می‌شود، مشخصات صفحه لینکدین است. این مشخصات شامل عکس پروفایل، تصویر زمینه و کاور، نام کاربری و هدلاین می‎باشد که برای انتخاب هر کدام از آن‌ها بهتر است به اندازه کافی وقت بگذارید.

۲- به تولید محتوای جذاب بپردازید

در صورتی که بتوانید محتوای جذاب و متفاوت تولید کنید، مخاطبان بیشتری نیز جذب خواهید کرد. بنابراین احتمال موفقیت شما در بازاریابی لینکدین بیشتر خواهد شد.

۳- سوابق خود را به روز کنید

یکی از بخش‌های مهم پروفایل لینکدین، بخش Experience یا سوابق است. در این بخش باید تجارب کاری خود را یادداشت کنید. پیشنهاد ما این است که هر چند وقت یک‌بار این سوابق را مورد بازنگری قرار دهید.

۴- لینک‌ها را بررسی کنید

در لینکدین، امکان قرار دادن لینک وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد. این لینک‌ها ممکن است پس از مدتی دچار آسیب شده باشند، بنابراین بهتر است همیشه آن‌ها را چک کنید.

۵- کانکشن‌های خود را پاک‌سازی کنید

لینکدین یک شبکه‌ اجتماعی حرفه‌ای است، بنابراین از برقراری ارتباط و ایجاد کانکشن با افرادی که ربطی به حوزه کسب و کار شما ندارند، خودداری کنید.

۶- فعالیت مستمر داشته باشید

صفحات راکد در لینکدین به هیچ‌وجه نمی‌توانند در جذب مخاطب موفق باشند. بنابراین سعی کنید به صورت مرتب، از پست‌های جذاب استفاده کنید.

۷- صفحه شرکتی را آپدیت کنید

اگر تغییراتی در برند شما و یا نوع محصولات شما اتفاق افتاده است، این تغییرات را در صفحه شرکتی هم اعمال کنید.

شیوه تبلیغات برای بازاریابی در لینکدین

در ادامه آموزش بازاریابی در لینکدین ، یکی از مقوله های مهم شیوه انجام تبلیغات است. در واقع شروع بازاریابی در شبکه های اجتماعی و از جمله بازاریابی در لینکدین با انجام تبلیغات است. اما تبلیغ کردن در شبکه‌های اجتماعی به این راحتی هم نیست، بلکه باید یک استراتژی دقیق طراحی کرد و مطابق آن تبلیغات خود را انجام داد.

یکی از قابلیت‌های هوشمندانه و کاربردی در لینکدین، هدف‌گیری مخاطب است، با استفاده از این ویژگی می‌توان مخاطبان مرتبط با کسب و کار را پیدا کرد و تبلیغات را تنها برای آن‌ها انجام داد.

با کمک هدف‌گیری مخاطب در لینکدین، شناسایی مشتریان واقعی نیز راحت‌تر انجام خواهد شد. علاوه بر آن، میزان بازدهی تبلیغات نیز بیشتر خواهد شد، چون تبلیغات تنها برای کسانی ارسال می‌شود که مخاطب اصلی مارکتینگ شما هستند. راههای هدف‌گیری مخاطب در لینکدین عبارتند از:

۱- هدف‌گیری مخاطب از طریق وب‌سایت: با استفاده از این روش، کسانی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، شناسایی شده و تبلیغات برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

۲- هدف‌گیری مخاطب از طریق حساب کاربری: این روش برای کسب و کارهایی مناسب است که تبلیغات خود را بر اساس اکانت‌های لینکدین انجام می‌دهند.

۳- هدف‌گیری به وسیله‌ لیست مخاطبان: در لینکدین می‌توانید لیست مخاطبان خود در سایر شبکه‌های اجتماعی را برای هدف‌گیری مخاطب مورد استفاده قرار دهید.

انواع تبلیغات در لینکدین

شبکه اجتماعی لینکدین، برای انجام تبلیغات، برنامه‌های ویژه‌ و خاصی دارد. در حقیقت، تبلیغات لینکدین طوری طراحی شده است که بیشترین مخاطب را جذب کند. در نتیجه، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در لینکدین نیز با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

انواع تبلیغات در لینکدین به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

۱- تبلیغات اسپانسری: با استفاده از این نوع تبلیغ، می‌توان یک محتوای تبلیغاتی را در میان سایر محتواهای موجود نمایش داد. در این صورت، مخاطبان با چک کردن صفحه اصلی خود، تبلیغات شما را نیز خواهند دید.

۲- پیام‌های اسپانسری: این نوع از تبلیغات ارزش بسیار زیادی برای بازاریابی در لینکدین دارند، چون بسیار هدفمند طراحی شده‌اند. با استفاده از پیام‌های اسپانسری می‌توان تبلیغات را برای افراد دلخواه ارسال کرد.

۳- تبلیغات متنی: پرکاربردترین نوع تبلیغات در لینکدین، تبلیغات متنی هستند که بسیار ساده طراحی شده‌اند. ارزان بودن و قابلیت طراحی صفحه فرود از جمله ویژگی‌های مهم تبلیغات متنی در لینکدین است.

۴- تبلیغات نمایشی و دینامیک: استفاده از تصاویر جذاب همواره می‌تواند مخاطبان را به سمت کسب و کار شما بکشاند، بنابراین بهتر است از تبلیغات نمایشی برای معرفی محصولات خود بیشتر استفاده کنید.

مراحل ویدیو مارکتینگ در لینکدین

علاقه‌ بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویدئو کلیپ‌ها موجب شده است که تبلیغات ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد و به عنوان یکی از مصادیق ضروری در آموزش بازاریابی در لینکدین مطرح شود. در لینکدین هم می‌توان از تبلیغات ویدئویی برای نشان دادن نقاط مثبت و ویژگی‌های اصلی محصولات استفاده کرد.

برای انجام تبلیغات ویدیویی در لینکدین چهار مرحله پیش‌بینی شده است که عبارتند از:

۱- شناسایی مخاطبان هدف: اولین مرحله در تبلیغات ویدئویی، شناخت دقیق مخاطب است. چون ویدئو را باید مطابق نظر کاربران ساخت و منتشر کرد تا تاثیرگذارتر باشد.

۲- ساخت تبلیغات ویدئویی: هنگام ساخت ویدئو کلیپ‌ها بهتر است خلاقیت داشته باشید، در این صورت، مخاطبان بیشتری جذب می‌کنید.

۳- راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی: با استفاده از قابلیت کمپین‌های تبلیغاتی در لینکدین می‌توانید یک ویدئو کلیپ را به طور همزمان برای بسیاری از کاربران نمایش دهید.

۴- هدف‌گیری مجدد و بررسی نتایج: برای اینکه از موفقیت کمپین تبلیغاتی مطمئن شوید، بهتر است نرخ بازدهی تبلیغات را به صورت مستمر مورد بررسی قرار دهید.

کاربردهای ویدئو مارکتینگ در لینکدین

از جمله کاربردهای بازاریابی ویدئویی در لینکدین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- تبلیغ محصولات شرکت

۲- ساخت برند و معرفی آن

۳- تعامل و ارتباط با مشتری

۴- ارائه‌ خدمات سرگرمی و آموزشی

ویدئوهایی که برای بازاریابی در لینکدین مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید شرایط خاصی داشته باشند، چون رقابت بین کسب و کارهای مختلف آنقدر نفس‌گیر شده است که ویدئوهای ساده و بدون خلاقیت ، کمتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. برخی از نکات در تولید ویدیو مارکتینگ عبارتند از:

۱- از ساخت ویدئو کلیپ‌های طولانی خودداری کنید.

۲- بیشترین اطلاعات را در کم‌ترین زمان ارائه کنید.

۳- سعی کنید ویدئوی شما دقیقا مرتبط با کسب و کار شما باشد.

۴- استفاده از زیرنویس می‌تواند تعداد بازدیدکنندگان را افزایش دهد.

۵- بهینه‌سازی و سئو در متن ویدئو و هشتگ‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شیوه طراحی تبلیغ مناسب برای لینکدین

برای اینکه بتوانید یک کمپین تبلیغاتی موثر داشته باشید باید تبلیغات خود را طوری انجام دهید که بیشترین بازدهی را داشته باشد. لذا باید با سلیقه‌ مخاطبان آشنا باشید، یعنی بدانید که از چه چیزهایی خوششان می‌آید و از چه چیزهایی بیزارند. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن سلیقه‌ مخاطبان را شناسایی کرد، استفاده از تست‌های A/B در لینکدین است. با کمک این تست‌ها، می‌توانید بفهمید که کدام نوع از تبلیغات تاثیر بیشتری روی مخاطب دارد و مشتری بیشتری را به صفحه لینکدین می‌آورد.

تست‌های A/B در لینکدین را روی تصاویر تبلیغ، متن تبلیغ، تعداد کاراکترها، نوع تبلیغ و نحوه‌ نوشتن عنوان‌ها می‌توان اعمال کرد. پس از آن، تبلیغاتی که بیشترین جذب مخاطب را داشته باشد به عنوان تبلیغ اصلی در نظر گرفته می‌شود.

یکی دیگر از روش‌های انتخاب یک تبلیغ مناسب، استفاده از دموگرافی وب‌سایت در لینکدین است. دموگرافی به معنای جمعیت شناسی است که به شما کمک می‌کند تبلیغات هدفمندی را طراحی کنید. با استفاده از دموگرافی وب‌سایت می‌توانید تبلیغات را فقط برای کسانی انجام دهید که احتمال مشتری شدن آن‌ها بیشتر است. در این صورت، هزینه‌ها نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

مراحل تولید Lead یا سرنخ‌های فروش در لینکدین

سرنخ‌های فروش، یکی از مهم‌ترین اجزای بازاریابی در لینکدین هستند. این سرنخ‌ها به شما کمک می‌کنند تا مشتریان احتمالی را شناسایی کنید و برای تبلیغات از آن‌ها استفاده کنید. برای تولید Lead یا سرنخ فروش در لینکدین باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: وارد صفحه لینکدین شده و روی Create Ad کلیک کنید. سپس وارد محتوای اسپانسری شده و گزینه‌ Collect Leads Using Linkedin را انتخاب نمایید.

مرحله دوم: یک فرم تولید Lead را مطابق با دکمه‌های فراخوانی عمل یا CTA آماده کنید.

مرحله سوم: مخاطبان هدف، بودجه و زمان‌بندی تبلیغات را مشخص کنید.

مرحله چهارم: سرنخ‌های به دست آمده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

نحوه مدیریت مشتری در لینکدین

مدیریت ارتباط با مشتری نیز یکی از الزامات در دیجیتال مارکتینگ است. مدیریت مشتری را می‌توان در لینکدین به خوبی انجام داد. نحوه مدیریت مشتری در لینکدین عبارتند از:

استفاده از ابزار ProFinder در لینکدین، کمک بسیار بزرگی برای مدیریت مشتری و بازاریابی در لینکدین است. ProFinder یک سرویس است که روی لینکدین وجود دارد و برای استفاده از آن نیازی به نصب برنامه‌های جانبی نخواهید داشت.

با کلیک روی گزینه‌ Interests و انتخاب آیکون ProFinder به این سرویس دسترسی خواهید داشت. پس از ورود به آن، باید مشخصات کامل خود را وارد کنید و تخصص‌های خود را بنویسید.

از جمله ابزارهای دیگر برای مدیریت مشتری در لینکدین، می‌توان به نرم افزار Dux-Soup و Nimble اشاره کرد که برای استفاده از آن‌ها باید هزینه‌ آن را بپردازید. علاوه بر آن، استفاده از اطلاعات مشتری در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز یک گزینه‌ ایده‌آل است. لینکدین به شما اجازه می‌دهد که این اطلاعات را برای دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار دهید.

شیوه یافتن مشتری در لینکدین

برای یافتن مشتری در لینکدین روش‌های جالبی وجود دارد. با کمک این روش‌ها می‌توانید مخاطبان دلخواه خود را بر اساس نوع شغل، موقعیت جغرافیایی و میزان مهارت پیدا کنید. این کار قطعا موجب افزایش بازدهی تبلیغات و بازاریابی در لینکدین خواهد شد.

یکی از روش‌های ساده برای پیدا کردن مشتری در لینکدین، استفاده از جستجوی Boolean است. در این جستجو می‌توانید با کمک نقل قول، استفاده از AND، استفاده از OR، استفاده از NOT و استفاده‌ ترکیبی از آن‌ها، یک جستجوی همه جانبه برای پیدا کردن مخاطبان انجام دهید. علاوه بر آن، امکان جستجوی پیشرفته نیز در لینکدین وجود دارد که با کلیک روی فیلترها می‌توانید نتایج جستجو را محدود کنید تا به آنچه می‌خواهید برسید.

استفاده از Sales Navigator برای بازاریابی در لینکدین

لینکدین با کمک هدایتگر فروش یا Sales Navigator به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک استراتژی اصولی و دقیق برای بازاریابی خود داشته باشید. لازم به ذکر است که استفاده از Sales Navigator رایگان نبوده و باید با خرید اکانت پریمیوم لینکدین، هزینه‌ آن را پرداخت کنید. پس از ورود به آن، بخش‌های زیر را می بینید:

۱- بخش Lead Builder: برای تولید سرنخ‌های فروش باید از این بخش استفاده کنید. وجود قابلیت‌های کابردی برای تولید Lead در این بخش، موجب شده است که بازاریابی در لینکدین به راحتی آب خوردن باشد.

۲- جستجو بر اساس حساب‌های کاربری: در این قسمت، پیدا کردن کاربران مختلف بر اساس حساب کاربری آن‌ها انجام می‌شود.

۳- بررسی میزان مشارکت: با کمک شاخص‌های SSI در هدایتگر فروش می‌توانید به میزان مشارکت و تعامل مشتریان با صفحه لینکدین دسترسی پیدا کنید.

۴- بخش Team Link: این بخش برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین اعضای یک گروه یا شرکت کاربرد دارد.

۵- افزونه‌ جیمیل: با استفاده از آن می‌توان به اطلاعات پروفایل از طریق جیمیل دسترسی پیدا کرد.

۶- آموزش مهارت‌ها: برای آموزش کارمندان و کاربران می‌توانید از این بخش کمک بگیرید.

راههای موفقیت شخصی در لینکدین

از مجموع آنچه که در بالا درباره آموزش بازاریابی در لینکدین و چگونگی فعالیت در آن بیان شد برای تکمیل مقاله خلاصه ای از راههای موفقیت شخصی در لینکدین هم ارائه می شود تا کسانی که به فکر آموزش بازاریابی در لینکدین به صورت عملی هستند از این راهکارها استفاده کنند:

۱- وقت داشتن برای تکمیل پروفایل لینکدین

همان طور که در بالا اشاره شد ، پروفایل خود را به‌گونه‌ای تکمیل کنید که اگر فردی به لینکدین شما مراجعه کرد بفهمد که در چه زمینه‌هایی توانایی دارید و یا حرفه شغلی شما چیست. برای این کار، طبق راهنمایی‌ که خود لینکدین به شما می‌کند، پروفایل خود را تکمیل کنید. حتماً در پروفایل خود لینک بلاگ و یا وب‌سایت و آدرس ایمیل خود را قرار دهید.

۲- سفارش سازی URL پروفایل خود

پروفایل شخصی خود را با ساخت یک URL خوب برای آن، حرفه‌ای‌تر نمایش دهید و امکان به اشتراک گذاشتن توسط کاربران را راحت‌تر کنید.‌ برای داشتن یک URL خوب باید در انتهای آن کلماتی معنادار مثلاً نام خودتان را قرار دهید، به‌جای آن‌ که تعداد زیادی کاراکتر بی‌معنا در انتهای آن بیاید. بهتر است URL پروفایل خود را به‌صورت linkedin.com/yourname انتخاب کنید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه سفارشی کردن URL پروفایل در لینکدین به بخش سفارش سازی url در لینکدین مراجعه کنید.

۳- انتخاب تصاویر مناسب

یک تصویر پس‌زمینه و یک عکس از چهره خودتان برای پروفایل لینکدین خود انتخاب کنید. در سال ۲۰۱۴، لینکدین به کاربران خود این امکان را داد که برای پروفایل خود تصویر پس‌زمینه انتخاب کنند.

انتخاب تصویر پس‌زمینه به پروفایل شما جلوه حرفه‌ای بیشتری می‌دهد. برای انتخاب تصویر پس‌زمینه باید حواستان باشد که لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است و باید تصویر پس‌زمینه پروفایل خود را متناسب با فضای‌ کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

اندازه مناسب تصویر پس‌زمینه در لینکدین، ۳۹۶*۱۵۸۴ پیکسل است و می‌تواند با فرمت JPG، PNG و یا GIF با حجم زیر ۸ مگابایت باشد.

باید برای تصویر پروفایل خود یک عکس از خودتان انتخاب کنید که رسمی و متناسب با محیط کاری باشد.

۴- انتخاب عنوان مناسب برای صفحه لینکدین

عنوان صفحه لینکدین شما نباید صرفاً عنوان شغلی و یا کمپانی شما باشد، شما باید از این قابلیت استفاده کنید تا تخصص‌ها و توانایی‌های خود را در قالب چند کلمه به‌ خوبی بیان کنید. هر چه بتوانید توانایی‌های خود را به‌گونه‌ای بیان کنید که شما را از سایرین متمایز کند، موفق‌تر بوده‌اید.

۵- نوشتن خلاصه‌ شرح‌حال

فضایی از پروفایل لینکدین که برای نوشتن خلاصه‌ای از شرح‌حال شما است را بیهوده تلف نکنید. باید در این قسمت در قالب ۳ الی ۵ پاراگراف تمام توانایی‌های خود و موقعیت‌های شغلی‌ که تاکنون داشته‌اید را به‌خوبی بیان کنید.

۶- اضافه کردن ProFinder Badge به پروفایل

با افزودن ProFinder Badge به پروفایل خود می‌توانید مهارت‌ها و توانایی‌های خود را به بقیه نمایش دهید تا اگر کسی به مهارت شما نیاز داشت به شما مراجعه کند و یا درنهایت شما را استخدام کند. این سرویس هنوز در ایران فعال نیست.

۷- بهینه‌سازی موتور جستجو SEO برای پروفایل لینکدین خود

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) تنها منحصر به بلاگ‌نویسی نیست. شما می‌توانید برای پروفایل لینکدین خود سئو انجام دهید تا پروفایل شما در نتایج جست‌وجو راحت‌تر پیدا شود.

برای این کار باید از یک سری کلمات کلیدی که متناسب با کسب‌وکارتان است و دوست دارید که سایرین شما را با این کلمات بشناسند، استفاده کنید. شما می‌توانید این کلمات کلیدی را به قسمت‌های مختلف پروفایل مانند عنوان، خلاصه شرح‌حال و یا تجارب کاری خود اضافه کنید.

۸- افزایش تعداد followerهای خود

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش تعداد followerهای لینکدین شما می‌تواند همگام کردن پروفایل لینکدین خود با ایمیلتان باشد. این امر موجب می‌شود که لینکدین، افرادی که با شما مرتبط ‌تر هستند را پیشنهاد دهد تا برای آن‌ها درخواست برقراری ارتباط در لینکدین بفرستید.

۹- ذخیره جستجوهای خود

لینکدین به کاربران خود این امکان را می‌دهد که ۱۰ عدد از جستجوهایی‌‌ که در زمینه کسب‌وکارهای مختلف انجام داده‌اند و همچنین، ۳ عدد از جستجوهایی که برای پیدا کردن افراد مختلف انجام داده‌اند را ذخیره کنند تا بتوانند در آینده به‌راحتی آن‌ها را پیدا کنند.

۱۰- یافتن شغل از طریق لینکدین

حالا که به خوبی پروفایل خود را تکمیل کرده‌اید، می‌توانید از طریق لینکدین به دنبال شغل و کار مناسب باشید. از طریق لینکدین می‌توانید با جستجوی کلمات کلیدی، عنوان شغل، صنعت، موقعیت مکانی‌، نام شرکت خاص، سطح تجربه و… به دنبال حرفه‌های مختلف باشید

همچنین، لینکدین بر اساس تاریخچه جستجوهای شما و اطلاعاتی که در پروفایل خود قرار داده‌اید، موقعیت‌های شغلی متناسب با شما که به احتمال زیادی به آن‌ها علاقه‌مند هستید را به شما پیشنهاد می‌دهد.

۱۱- عضو شدن در گروه‌های متناسب با حرفه خود

با پیوستن به گروه‌های متناسب با صنعت خود، می‌توانید با افراد و اتفاقات اکوسیستم خود بیشتر آشنا شوید و علاوه بر این، امکان دیده شدن پروفایل شما نیز خیلی بیشتر می‌‌شود.

همچنین، گروه‌های لینکدین یک منبع بسیار خوب برای جستجوی شغل است و می‌توانید با کارفرمایانی که به دنبال نیروی کار می‌گردند،‌ از طریق این گروه‌ها ارتباط برقرار کنید.

۱۲- فعال بودن در لینکدین

به‌طور پیوسته و منظم در لینکدین خود پست قرار دهید. پست‌ها باید متناسب با حرفه شما باشند. بهتر است این پست‌ها جلوه‌های بصری نیز داشته باشند و با عکس، ویدئو و یا یک اسلاید آموزشی دیگران را به دیدن محتوای خود ترغیب کنید.

همچنین، می‌توانید پست‌های سایر کاربران را که با حرفه شما همخوانی دارد در لینکدین خود به اشتراک بگذارید، یا آن‌ها را لایک کنید و برایشان نظر بگذارید.

۱۳- ترغیب مخاطبان خود به نظر دادن برای پست‌های

لینکدین یک بستر مناسب برای‌ منتشر کردن پست‌های طولانی است. برای این کار سعی کنید به‌گونه‌ای پست‌های خود را تولید کنید که آغازگر مکالمه باشید. می‌توانید در پست‌های خود مخاطبانتان را به چالش بکشید. مثلاً از آن‌ها سؤال بپرسید و یا از آن‌ها رأی‌گیری کنید تا ترغیب شوند که در زیر پست‌های شما نظر دهند.

بیان گزینه‌های مختلف و درخواست از کاربران برای پاسخ به رأی‌گیری شما تنها با قرار دادن یک شماره در بخش کامنت‌ها، می‌‌تواند نرخ مشارکت کاربران را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد.

۱۴- استفاده از @ و # در پست‌ها

با استفاده از @ و بعد نام بردن از نام یک فرد و یا یک شرکت موجب می‌شوید تا آن فرد و یا شرکت به پست شما مراجعه کند و با احتمال بالایی پست شما را بازنشر دهد.

همچنین، هشتگ‌های ترند متناسب با صنعت خود را پیدا کنید و در پست‌های خود استفاده کنید. این کار موجب می‌شود که احتمال د‌یده شدن پست‌های شما بالاتر رود.

۱۵-follow کردن اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب و کار خود

با دنبال کردن influencerهای مرتبط با کسب و کار خود در لینکدین می‌توانید پست‌های جالب آن‌ها را در صفحه خودتان به اشتراک بگذارید. همچنین، برای تولید محتوا می‌توانید از پست‌های آنان ایده بگیرید و پست‌های تأثیرگذارتری را تولید کنید.

۱۶- بررسی آمارهای لینکدین

لینکدین برای هر پستی که منتشر می‌کنید، اطلاعات جالبی در اختیار شما قرار می‌دهد. این اطلاعات هم شامل تعداد لایک‌های هر پست و اطلاعاتی مثل نرخ مشارکت کاربران است و هم افراد را از نظر جمعیت‌شناسی بررسی می‌‌کند که مثلا چه حرفه‌ای دارند‌، در چه شرکتی کار می‌کنند و… .

سخن پایانی آموزش بازاریابی در لینکدین

در این مقاله آموزش بازاریابی در لینکدین آمده است که این رسانه اجتماعی ، بزرگترین شبکه اجتماعی متخصصین و دارندگان کسب‌وکارها در دنیاست که نه‌ تنها با استفاده از آن می‌توانید کسب‌وکار خود را گسترش دهید، بلکه امکان شبکه‌سازی قدرتمند، کاریابی، معرفی مشاغل، پیدا کردن نیروهای متخصص و تبلیغات در آن وجود دارد.

یکی از ویژگی‌های مثبت و جذاب لینکدین این است که بسیاری از اکانت‌های ساخته شده در این شبکه اجتماعی واقعی بوده و می‌توانید به پروفایل واقعی افراد و برندها دسترسی داشته باشید. بنابراین می‌توانید به صورت مستقیم با مدیران و متخصصانی در ارتباط باشید که شاید برای ملاقات با آنها در طول سال باید روزهای زیادی را منتظر بمانید.

اگر قواعد آموزش بازاریابی در لینکدین که در اینجا ارائه شد را اجرایی کنید ، می‌توانید کسب و کار خود را متحول کنید، چون لینکدین، قابلیت‌های منحصربفرد و جذابی برای بازاریابی اینترنتی در اختیارتان می گذارد. اگر با آموزش بازاریابی در لینکدین آشنا شوید، می‌توانید مخاطبان بسیار زیادی به سمت کسب و کار خود بکشانید و افزایش کسب درآمد اینترنتی را به عینه ببینید.

نکته پایانی آموزش بازاریابی در لینکدین اینکه، یک شبکه‌ اجتماعی است که با سایر شبکه‌های اجتماعی تفاوت اساسی دارد. در حقیقت، لینکدین نه مانند اینستاگرام است و نه مانند فیسبوک و یوتیوب. لینکدین برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده است. بنابراین بازاریابی در لینکدین یکی از روش‌های منحصربه فرد برای توسعه‌ کسب و کارها در بستر فضای مجازی است.

سایت پول یابی:
Related Post