X

آموزش دفینه و گنج یابی ( پولدار شدن در مدت کوتاه )

کاملا طبیعی است که انسان ها به دنبال کسب درآمد و پول راحت باشند به همین دلیل آموزش دفینه و گنج یابی این همه طرفدار و خواهان دارد . پولدار شدن سریع و ثروتمند شدن در مدت کوتاه ، آرزوی اغلب افراد است . وجود همین خصیصه است که عبارات : پولدار شدن سریع ، کسب درآمد اینترنتی راحت ، آموزش دفینه و گنج یابی ، کشف زیر خاکی ، راه سریع ثروتمند شدن و… را پر جستجو کرده است .

ذات پول و کسب درآمد و ثروت اندوزی نه تنها چیزی بدی نیست که به نظرم خوب است . انسان ثروتمند ، آسایش ، رفاه و آرامش اقتصادی بیشتری دارد . ضمن اینکه می تواند با بخشش ، انفاق و کمک به نیازمندان ، ثواب اخروی کسب کند . البته به شرط آنکه کسب درآمد و ثروت قانونی و کاملا شرعی باشد .

در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا به موضوع پرطرفدار آموزش دفینه و گنج یابی بپردازم . مبحثی که افراد زیادی در سودای پولدار شدن در مدت کوتاه ، تیشه به ریشه تمدن و باستان شناسی می زنند .

فرق ثروت و پول

معنای واقعی ثروتمند شدن چیزی غیر از پولدارشدن است . گروهی از افراد ، زمانی که رویاهایشان محقق شد خود را ثروتمند می دانند . اما برخی دیگر هنگامی که خانه بزرگ یا یک ماشین گران قیمت دارند این حس را دارند . به نظر آنتونی رابینز، اینها چیزهای اشتباهی هستند که افراد هنگام اندازه گیری ثروت خود استفاده می کنند . بیشتر مردم معنای واقعی ثروتمند شدن را با پولدارشدن اشتباه می‌گیرند .

ثروت واقعی با ثروت پولی خیلی متفاوت است . افراد با خانه های بزرگ و هواپیمای خصوصی لزوما ثروتمند واقعی نیستند . هیچ کدام از این‌ها ، شاخص های ثروت واقعی نیستند، آنها شاخص های ثروت پولی هستند . ثروتمند واقعی کسی است که توانایی زندگی در شرایط فعلی خود را دارد . این به معنای واقعی آزادی و تفکر است .

پول، خودِ ثروت نیست، بلکه مانند یک وسیله نقلیه است . به بیانی دیگر، ابزاری است که می توانید برای رسیدن به استقلال مالی و ثروتمند شدن استفاده کنید . پس زندگی خود را با هدف پولدار شدن برنامه‌ریزی نکنید . بلکه زندگی خود را به نحوی طراحی کنید که احساسات شما را زنده کند و شادی را به شما هدیه دهد . تلاش کنید تا رویاهایی که فکر می‌کنید غیرممکن است را تحقق بخشد .

اگر می‌خواهید ثروتمند واقعی شوید، درباره چیزهایی که بیشتر در زندگیتان مهم است تمرکز کنید . شاید اولین راه ثروتمند شدن داشتن همین دیدگاه است . بر خلاف دنیای سرمایه گذاری، برای رسیدن به شادی ، قواعد روشنی وجود ندارد . راه های مختلفی برای شاد بودن هرکس وجود دارد اما رسیدن به شادی نیز اصول مشترکی وجود دارد .با ابزارها و استراتژی هایی . هر کسی می تواند از لحاظ مالی ثروتمند شود .

معنای واقعی ثروتمند بودن

به نظر می‌رسد ثروتمند شدن در جوامع مختلف، پیام‌های مختلف و گاهی متضاد دارد . در کشورهای دارای اقتصادهای سالم و شفاف، ثروتمند شدن به معنای این است که نه تنها فرد، ارزش بیشتری برای جامعه‌اش خلق کرده‌، بلکه حتی بیشتر از ثروتی که در اختیار دارد، مالیات پرداخت کرده است . این در حالی است که در اقتصادهای بیمار و غیرشفاف، ثروتمند شدن به معنای این است که تو ، نه تنها توانسته‌ای از پرداخت حقوق شهروندان و جامعه فرار کنی ، بلکه راه‌هایی پیدا کرده‌ای که ثروت، منابع و منافع جامعه را به سمت جیب خود هدایت کنید .

به عبارت دیگر می‌توان گفت ثروتمند شدن در یک اقتصاد سالم، معنایی کاملاً دموکراتیک دارد . هر دلار پولی که به حسابت می‌رود، برگه‌ رایی است که جامعه به تو، به ارزش‌آفرینی و به محصولات و خدمات تو می‌دهد . استیو جابز اگر ثروتمند شد با دلارهایی بود که حتی ما ایرانی‌ها با رضایت، به حسابش واریز کردیم . اما در اقتصاد بیمار، کسب سریع ثروت، معنایی جز نابودی ارزش‌ها و دسترسی نابرابر به فرصت‌ها ندارد .

در فضای روشن اقتصادی، ثروتمند شدن نشانه‌ تعامل بهتر است . اما در فضای تاریک اقتصادی، ثروتمند شدن نشانه‌ این است که دست در جیب دیگران کرده‌ایم . با مشاهده اموال دیگران حسادت نمی کنیم چون ما مردم حسودی نیستیم . همه ما برای «خلق ثروت» احترام قائلیم . آنچه دلگیرمان می‌کند «کسب ثروت» است . آنهم پولی که از مسیر نادرست و غیرقانونی کسب شود .  ترویج آموزش دفینه و گنج یابی هم از این قاعده مستثنی نیست . برخی افراد سودجو با استفاده از عدم آگاهی کاربران ، خودشان را استاد نامیده و اقدام به کلاهبرداری از طریق گنج و دفینه می کنند .  راه و راز پولدار و ثروتمند شدن هرگز نابودی آثار باستانی و تمدن یک ملت نیست .

با آموزش گنج‌یابی، سریع پولدار شوید

همان طور که در بالا اشاره شد ، ثروتمند شدن ، فرایند تبدیل شدن بی حد و حصر یک اندیشه است که فراتر از بازار سهام گسترش می یابد . در استراتژی سرمایه گذاری و شیوه زندگی ، مدیریت سر و قلب شماست تا بتوانید زندگی شایسته ای را برای خودتان طراحی کنید . اما به نظر می رسد که در جامعه شیوه و راهکار دیگری زجریان دارد .

برخی افراد سودجو با متخصص خواندن خودشان در حوزه باستان شناسی ، اقدام به کسب پول می کنند . به نظر می رسد آن روزگاری که شاعر می‌گفت نابرده رنج گنج میسر نشود، گذشت . حالا وضعیت زندگی مردم چنان سخت شده که هر قدر هم رنج ببری گنجی در کار نیست . برای همین برخی برای زندگی راحت‌تر ، به سراغ یافتن گنج و زیرخاکی می‌روند . وجود این اشتیاق موجب شده تا روز به روز اساتید دروغین و کلاهبردار که مردم را تلکه می‌کنند، در فضای مجازی بیشتر شوند .

این افراد در بیوگرافی صفحه تلگرام یا اینستاگرام ، خودشان را به عنوان نخبه باستان شناسی و کارشناس گنج های مخفی معرفی می کنند . ادعا دارند که تنها با نگاه کردن به محل تاریخی و در کنار هم گذاشتن نشانه‌ها می‌تواند مکان دفینه را نشان دهند . معمولا برای اثبات ادعایشان ، محتوا و ویدیوهایی از گنج‌یابی‌ها و نشانه‌شناسی دفینه ارائه می دهند .

نکته جالب و شاید عجیب اینکه معمولا فقط جست‌وجوی گنج و نشانه شناسی کارشان نیست . فروش پکیج‌ها و دایر کردن کارگاه‌های آموزشی هم جر اصلی کسب و کارشان است . ادعا می‌کند که در صورت به کار بستن اطلاعاتش به گنج خواهید رسید . خوب یکی نیست به اینها بگوید، اگر خودت آموزش دفینه و گنج یابی را بلدی پس چرا برای چند هزار تومان دست و پا می زنی .

دلیل رواج آموزش دفینه و گنج یابی

اگرچه گنج یابی و کشف دفینه از نظر قانونی ممنوع است ولی به نظر می رسد که ترسی از مجازات وجود ندارد . شاید دلیل اصلی رواج آموزش دفینه و گنج یابی در ایران نبود ترس قانونی ، طمع برخی افراد و همچنین درآمد بسیار زیاد این کسب و کار باشد .  این افراد به اصطلاح نخبه باستان شناسی آزادانه در فضای مجازی در بهترین حالت گنج یابی و تخریب آثار باستانی را تبلیغ می کنند . در بدترین حالت هم از مردم کلاهبرداری می‌کند . تعداد اینها چنان زیاد شده است که با کثرت استاد دفینه و فلزیاب روبرو هستیم .

با یک جستجوی ساده دفینه، گنج و یا عبارات مشابه مثل ، آموزش دفینه و گنج یابی با انبوهی از صفحات مواجه می شوید . نکته جالبش اینکه همه ادعا دارند که با کمک گرفتن از آموزش، راهنمایی‌ها، خرید پکیج‌ها یا ابزارهایشان به طور قطعی به گنج و دفینه می‌رسند . امروزه کسب درآمد از گنج و دفینه یکی از پولسازترین مشاغل و کسب درآمدهای اینترنتی محسوب می شود .

این فعالیت آزادانه در فضای مجازی و مناطق باستانی در حال انجام است حال آنکه ممنوع می باشد . بر اساس قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی ـ فرهنگی ممنوع است . مرتکب به حبس از ۶ ماه تا سه‌سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود .

چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد، علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

مطالب پر جستجوی گنج و دفینه یابی در اینترنت

این کلمات و مفاهیم درباره گنج ، دفینه و زیرخاکی بیشترین جستجوها را در اینترنت از طرف کاربران ایرانی دارند :

آموزش گنج یابی و دفینه یابی پیدا کردن زیرخاکی .

طلایاب و فلزیاب .

آموزش مهم گنج یابی توسط استاد بزرگ .

عتیقه و باستان شناسی .

آموزش دفینه یابی علمی .

سرمال و گنج باستان .

آموزش گنج یابی به روش سنتی .

از کجا بفهمیم زمین گنج دارد .

گنج و دفینه یابی در اینترنت

بهترین مکان برای یافتن گنج .

آموزش گنج یابی pdf .

ده قانون مهم در گنج یابی .

آموزش گنج یابی در کوه .

گنج یابی به روش قدیمی .

گنج و دفینه یابی به روش علمی .

پکیج کامل کتاب گنج یابی و دفینه یابی .

ساده ترین روش دفینه یابی .

آموزش دفینه و گنج یابی.باستان شناسی .

آموزش جوغن در گنج یابی .

دانلود برنامه آموزش گنج یابی برای اندروید .

ردیاب و دفینه یاب .

آموزش چشمه ها در گنج یابی .

گنج یاب ماهواره ای .

پکیچ بزرگ گنج و دفینه ایران .

بار و زیرخاکی .

نمادهای گنج و دفینه .

تفسیر نماد و نشانه های گنج و زیرخاکی .

کشف گنج بزرگ .

گاز طلا یا گنج و خطرات گاز دفینه .

طلسم گنج و دفینه .

دعای رسیدن به دفینه و زیرخاکی .

آموزش دفینه یابی و گنجیاب .

نقشه گنج بزرگ .

قیمت پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری .

دانلود گنج یاب موبایلی .

دقیق ترین دستگاه گنج یاب .

گنج یاب دستی .

آموزش گنج‌یابی ، در عرض مدتی کوتاه پولدار شوید .

قیمت دستگاه گنج یاب موبایلی .

قیمت دستگاه گنج یاب نقطه زن .

جدیدترین دستگاه گنج یاب دنیا .

برنامه گنج یاب تصویری برای موبایل .

آموزش تضمینی اصول گنج یابی و یافتن دفینه .

و…

تفاوت باستان شناسی با گنج یابی

همه ما میدانیم آموزش دفینه و گنج یابی در فضای مجازی کلاهبردار است و این افراد باستان شناس نیستند با این حال مردم سمت آنها می‌روند . فعالیت این افراد ترویج گنج یابی و عتیقه یابی است که آسیب زیادی به میراث فرهنگی و هویت ملی وارد می‌کند .

واژه باستان شناس در ذهن عامه مردم با ظروف باستانی و گنج گره خورده است و مردم تصور می‌کنند باستان شناسی به معنای گنج یابی و عتیقه یابی است . در حقیقت این تصور از دوران قاجار شکل گرفت که ناصرالدین شاه به منظور به دست آوردن طلا نقاط مختلفی را حفاری می‌کرد . بعدها در ایران باب شد که همه باستان شناس را به چشم گنج یاب و عتیقه یاب می‌دیدند .

واقعیت آن است که کار اصلی باستان شناس، شناخت مردمان گذشته است . برای همین به محوطه‌ای می‌رود و کاوش باستان شناسی انجام می‌دهد . هدفش این است که با به دست آوردن مواد فرهنگی یعنی همان چیزی که این افراد آن را گنج می‌نامند، پی ببرد مردم ساکن در آن منطقه و سرزمین چطور زندگی می‌کردند .

چیزی غلطی در ذهن مردم شکل گرفته که اغلب محوطه‌های تاریخی و باستانی طلا دارد . مگر در دوران باستانی چقدر طلا وجود داشته است؟ در اغلب محوطه‌ها، خیلی از یافته‌های باستان شناسی سفال یا چیزهایی از این دست است .

برخی افراد سوجو که به اسم باستان شناس در فضای مجازی فعالیت دارند، از ناآگاهی مردم سواستفاده می‌کنند. مثلا در کوه و بیابان که چیزی وجود ندارد به دنبال گنج و دفینه می‌گردند . به طور مثال تصویر سنگی را گذاشته اند که شکلی شبیه بز، گوسفند یا هر جاندار دیگری دارد و این را نشانه‌ای از وجود گنج در فلان منطقه تفسیر می‌کنند . یا می‌گویند ما نسخه‌ای پیدا کرده‌ایم که نسخه گنج است .

کسب درآمد و ثروت سریع و یک شبه با گنج یابی

آنچه مسلم است آموزش دفینه و گنج یابی در اینترنت کاملا غیرعلمی است و تنها عده‌ای با گفتن این حرف‌ها قصد کلاهبرداری از مردم را دارند . فعالیت این افراد به عنوان باستان شناس به سایت‌های شرط بندی شبیه است که ذهن مردم را به سمت به دست آوردن پول کلان بادآورده می‌برند . غافل از اینکه اگر در نسخه‌هایی که این افراد می‌فروشند گنجی وجود داشت، بدون شک خودشان به سراغ آن می‌رفتند . اما چون گنجی در کار نیست، تلاش می‌کنند نسخ آن را بفروشند یا کارشان را آموزش بدهند .

شعارشان این است که « ره صد ساله را یک شبه برو » اما واقعیت چیز دیگری است . وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم غیرقابل انکار است . در چنین شرایطی است که این افراد با نشان دادن راهی کم زحمت و ساده که به پولی کلان می‌رسد، چنین مخاطبان زیادی پیدا می‌کنند .

وقتی شرایط اقتصادی خوب نباشد مردم به این رو می‌آورند که از راه میان بر به پولی برسند و ره صد ساله را یک شبه بروند . این در حالی است که به گفته متخصصان کاوش‌های باستان شناسانی و اطلاعاتی که به دست می‌آورند، سبب می‌شود تا حداقل از دید گردشگری بتوان آن منطقه را معرفی کرد تا گردشگران به آنجا بروند و گردشگری منطقه تقویت شود . توریسم تاریخی و گردشگر باستانی می تواند بیش از هر گنج یابی و کشف دفینه ، برای یک منطقه باستانی پولسازی کند . ضمن اینکه مکان گنج و دفینه در کسب درآمد اینترنتی است و نه در نابودی اماکن ارزشمند تاریخی .

اسرار عجیب گنج ، زیرخاکی و کشف عتیقه

این روزها مردمان زیادی فریب رویای ثروت و پول زیاد از طریق آموزش دفینه و گنج یابی را خورده‌اند . این فریب خورده ها یا جان شان را داده‌اند و یا پول‌شان در این مسیر از دست رفته است . عده زیادی در حین حفاری گنج و دفینه جان خود را داده اند و یا در مناطق ناشناخته به قتل رسیده اند . اسرار عجیب گنج و نسخه های جعلی با مرگ افراد ناآگاه در هم تنیده شده است . مال و جان افراد در مسیری خطرناک نابود شد ولی باز همچنان عده زیادی این دور باطل را ادامه می دهند .

حفر و کاوش برای رسیدن به عتیقه و طلا مدت‌هاست که پیشه خیلی از آنهایی شده است که به خرافه اعتقاد دارند . داستان گنج و گنج‌یابی خیلی قدیمی است . تا به الان قربانی‌های زیادی هم داشته است . مسأله گنج‌یابی برای دیروز و امروز نیست . سال‌های طولانی است که مردم را درگیر خودش کرده است .

در واقع به نوعی شکل‌گیری باستان‌شناسی مدرن هم از دل همین عتیقه‌یابی و گنج‌یابی است . با این حال، این مسأله در کشور ما فراز و فرودهای زیاد و زاویه‌های مختلف دارد . یک بخش آن ارتباط معنی‌داری با وضعیت اقتصادی کشور دارد . یعنی زمانی که وضعیت اقتصادی خیلی نابسامان می شود، این فعالیت‌ها و گرایش‌ مردم به گنج‌یابی تشدید می‌شود . بخش دیگر آن سودجویی است. در اینجا صورت‌مسأله فرق می‌کند .

مافیای گنج‌ و دفینه یابی

تحقیقات نشان می دهد که نقش شبکه‌های مافیایی در این زمینه بسیار زیاد است . این شبکه‌های مافیایی از همین طریق ارتزاق می‌کنند . این افراد کسانی هستند که تبلیغ دستگاه‌های جانبی برای گنج‌یابی، نقشه و طلسم را انجام می‌دهند . در واقع پولی که در این زمینه می‌چرخد، پولی نیست که از پیدا شدن عتیقه به دست می‌آید . افرادی هستند که نقشه گنج می‌فروشند و اگر از خودشان پرسیده شود که چرا خودت سراغش نمی‌روی، بهانه‌های خرافاتی می‌آورند .

مثلا می‌گویند به من نمی‌افتد، موکلم اجازه نمی‌دهد . در نهایت پایه‌های این مسئله را بر اساس باورهای خرافاتی می‌گذارند . بعد از آن دستگاه‌های گنج‌یاب و نقشه‌های گنج خریدوفروش می‌شود . این افراد در کنارش تبلیغ هم می‌کنند . مثلا این دستگاه‌ها ۱۰ متر زیرزمین را هم نشان می‌دهد . با همین حرف‌های فریبکارانه، چند صد میلیون پول می‌گیرند .

در ادامه این مافیا باز هم از کار نمی‌ایستند و از غارت جیب ناآگاهان سیر نمی شوند .. این بار کلی پول ردوبدل می‌شود برای کسانی که اسم کارشان را کارشناس گذاشتند . این افراد به عنوان استاد گنج یابی و دفینه یابی به تعبیر و تفسیر نماد و نشانه های گنج و دفینه می پردازند . مثلا می‌گویند شکل کوه شبیه به عقاب است و این یک نشانه گنج محسوب می‌شود .

بازی با ذهن خرافاتی و طماع گنج یابان

البته مسأله به همین‌جا ختم نمی‌شود و باز هم کاوشگران طلا و عتیقه‌های رویایی باید بهای سنگینی را بدهند . آنها معمولا بعد از پرداخت این هزینه‌ها، باز هم سراغ خرافات مردم می‌روند و از را‌ه‌های فریبکارانه پول به جیب می‌زنند . معمولا وقتی افراد پول دستگاه و کارشناس را هم پرداخت می‌کنند و می‌روند جایی را که اعلام‌شده حفر می‌کند، اما به جایی نمی‌رسند .

اینجا دوباره به همان کارشناس برمی‌گردند و او این بار باز هم از خرافه استفاده می‌کند . می‌گوید جن مراقب این گنج و زیرخاکی است . لذا باید دوباره پول برای باطل‌شدن طلسم بدهید . گاهی می‌گوید جن گنج و دفینه را جابه‌جا کرده است . با توجیه های این مدلی برای چندمین بار از مردم پول می‌گیرند و پوچ‌بودن این مسأله را اینگونه توجیه می‌کنند .

خلاصه اینکه برای ذهنی‌هایی که خیلی خرافی هستند و به اینجور مسائل اعتقاد دارند، اینگونه توجیه می کنند و پول می گیرند .

آثار باستانی قیمتی ندارد

از دید کارشناسان باستان‌شناسی بسیاری از کشفیات باستانی مثل کوزه ، سفال قیمتی ندارند . اصلا کوزه قیمت‌دار وجود ندارد . البته کوزه‌ها از نظر باستان‌شناسی خیلی ارزشمند و مهم هستند . ولی کوزه خالی قیمتی ندارد . خیلی از افراد سودجو برای جلب اعتماد، این اشیا را خودشان به صورت تقلبی درست می‌کنند و در جایی قرار می‌دهند که برای بیزنس‌های بعدی اعتماد جلب کنند . این هم برای تبلیغات کارشان است .

مسأله دیگر این است که این افراد سودجو، در صفحات مجازی خیلی زیاد هستند . خودشان را به عنوان دکتر باستان‌شناسی معرفی می‌کنند که کارشناسی کنند . سفال ها و اشیای مکشوفه را تجزیه تحلیل می کنند . به قول خودشان به راحتی نمادهای گنج و دفینه را کارشناسی را تفسیر کرده و مکان گنج را کشف می کنند .

باید به مردم آگاهی‌رسانی شود کسی که ادعا می‌کند دکترا دارد، حتما باید سابقه علمی‌اش در فضای مجازی ثبت شود . باید با کمی جستجو سابقه علمی‌اش را پیدا کنند . غیرممکن است فردی دکترا داشته باشد، چیزی از او در فضای مجازی پیدا نشود . حتما باید در سامانه ثبت شده باشد . کسی که ادعا می‌کند دکتر است و سایت گنج‌یابی دارد، تردید نکنید که کلاهبردار است .

اساسا کسی که باستان‌شناس باشد، اصلا و به هیچ وجه این کار را انجام نداده و مردم را به سمت حفاری سوق نمی‌دهد . اما متاسفانه مردم این موضوع را نمی‌دانند و اعتماد می‌کنند . معمولا هم این فراد چند صد هزار فالوئر دارند . این همه دنبال کننده واقعا فاجعه است .

درآمد مضاعف گنج و دفینه یابی

گنج‌یابی در یک سطح دیگر خیلی پولساز است . آنهم گنج‌یابی برای مشتری‌های پولدار خاص است . معمولا به مشتریان پولدار می‌گویند یافتن گنج با اطلاعات و تصاویر ماهواره‌ای ممکن است . ادعا می‌کنند که دسترسی به تصاویر ماهواره‌ای داریم و می‌توانیم گنج را بیابیم . در صورتی که واقعا اوج کلاهبرداری است . آنها در این شرایط مبلغ را بالا می‌برند مثلا ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان پول درخواست می کنند .

واقعیت این است که صندوق پر از سکه برای کارتون‌هاست . اصلا در گذشته آنقدر آدم‌ها وضع‌شان خوب نبوده است که صندوق پر از طلا باشد . مثلا دوره ساسانیان طبقه محدودی از مردمان وضع مالی خوبی داشتند، بقیه مسگر و کشاورز بودند و قاعدتا طلایی نداشتند که جایی دفن کنند .

اگر تمام گزارش‌های باستان‌شناسی‌های ایران را مطالعه کنید و گزارش کاوش این باستان‌شناس‌ها را بخوانید، همان گزارش‌هایی که به میراث فرهنگی ارائه کرده‌اند . شاید یک‌هزارم کاوش‌ها هم طلا و سکه و نقره نباشد . تازه این برای باستان‌شناس‌هاست . همان‌هایی که بلدند کدام شهر و کدام تمدن در کجا وجود دارد . اگرچه باستان‌شناسان برای پیداکردن گنج نمی‌روند، بلکه برای آشکارسازی معماری و پیداکردن تمدن گذشته می‌روند .

فرضا اگر گنجی وجود داشته باشد، باید قاعدتا به گنج هم دست پیدا کنند . اما خیلی محدود است که هر ۱۰ سال یک بار یک نفر به یک تدفین برسد که طلا داشته باشد . افرادی که می‌گویند زیر فلان تپه گنج است، مجرم و کلاهبردارند . پشت این کلاهبرداری همین گردش مالی دستگاه‌هاست . افراد زیادی نفع می‌برند و با ذهن مردم بازی می‌کنند و آنها را هم از نظر مالی و هم جانی در خطر می‌اندازند . اکثرا آنها هم ضعیف‌ترین بخش جامعه هستند . یعنی طرف پول قرض می‌کند تا هزینه‌هایی را که باید پرداخت کند .

نتیجه گنج یابی نابودی تاریخ است

لطفا با آموزش دفینه و گنج یابی دروغین ، فرهنگ و تاریخ را از بین نبرید . آنهایی که پولدار هستند و با دستگاه‌های بزرگ و لودر به حفاری می‌روند نابودکننده تاریخ هستند . آنها فقط به تپه باستانی و بنای تاریخی صدمه می‌زنند . وقتی لودر برخورد می‌کند، همه چیز نابود می‌شود . دیگر نمی توان فهمید که چه کسی در آنجا زندگی می‌کرد و چه تمدنی داشتند . در واقع بخشی از تاریخ کشور برای همیشه گم می‌شود . وقتی کل تاریخ را یک پازل بزرگ در نظر بگیریم که در حال حل آن هستیم، بخش بزرگی از این پازل از بین می‌رود .

همه آنچه از دوران هخامنشی می‌دانیم از دل همین باستان‌شناسی بیرون می آید . اگر گنج یابان و جویندگان دفینه بروند و تخریب کنند، خیلی چیزها گم می‌شود .

موضوع گنج و گنج‌یابی مسأله‌ای به‌شدت پیچیده است . حتی می‌تواند خطرهای زیادی داشته باشد . افراد از گروه‌های مختلف اجتماعی درگیرش هستند و نسبت به این کار ناآگاه می باشند . هیچ‌کس نمی‌داند کجا باید این کار را انجام دهد . فقط یک باستان‌شناس حرفه‌ای است که می‌تواند محل و شیوه درست کاوش را انجام دهد .

نکته جالب اینکه باستان شناس حرفه ای در حفاری‌ها و کاوش‌های آگاهانه چیزهای دیگری به جز گنج، از زیر زمین پیدا می‌کند . ولی گنج یاب و آدم‌ها ناآگاه فقط آثار ارزشمند تاریخی را به امید واهی دفینه و زیرخاکی نابود می کنند . واقعیت این است که کسب درآمد اینترنتی ، گنج یابی و دفینه یابی جدید است . لذا به دنبال کسب و کار اینترنتی پولساز بروید .

سخن پایانی آموزش دفینه و گنج یابی

افرادی زیادی هستند که به‌دنبال سراب گنج و دفینه می‌روند در حالی که کاری مجرمانه و غیرقانونی است . مجازات قانونی در نظر گرفته، بین ۶ ماه تا سه سال حبس است . همچنین اگر اشیایی به دست آید موظف هستند که تحویل دهند . حتی اگر در ملک شخصی باشد باز هم باید مجازات شوند و اشیا را تحویل دهند . به طور کلی گنج‌یابی و دفینه یابی ممنوع است، چون هدف اصلی یعنی رسیده به عتیقه ، جرم است .

از طرفی وقتی کسی گام در راه یک اقدام ممنوعه برمی‌دارد ممکن است اتفاقی برایش بیفتد . مثلا دچار گازگرفتگی شود یا چاه ریزش کند . این یعنی خودش علیه خودش اقدام کرده، درست مثل کسی که خودش خودکشی کرده است . خلاصه خطرات جانی و قانونی این کار بالاست .

توجه کنید که دولت پشتیبان آثار باستانی و تاریخی است . وقتی صحبت به گنج یابی و فروش این آثار می‌رسد، شاید شنیده باشید که برخی معتقدند فروش این آثار ایرادی ندارد و نباید آن‌ها را به مسئولین سپرد چرا که ممکن است توسط آنها فروخته شود یا از بین برود . این در حالی است که همه آثار به دست آمده در محوطه‌های باستانی ثبت می‌شوند . خود دولت پشتیبان این آثار خواهد بود و ابدا کسی نمی‌تواند آن را بفروشد یا از بین ببرد .

نکته آخر آموزش دفینه و گنج یابی  اینکه این شیوه کسب درآمد از طریق اینترنت بسیار رایج است . شاید بهتر است که باستان شناسان فعالیت خود را در فضای مجازی بیشتر کنند . هرچقدر بتوانند از فعالیت خود و میراث فرهنگی بیشتر اطلاع رسانی کنند، از طرفداران این صفحات که فعالیت مخرب دارند، کم می‌شود . در هر حال نتیجه نهایی آموزش دفینه و گنج یابی اصلا رسیدن به زیرخاکی و عتیقه نیست بلکه هدف نهایی کلاهبرداری و خالی کردن جیب تان است . پس مراقب این نوع فریب های اینترنتی باشید .

سایت پول یابی:
Related Post