X

اسرار کسب درآمد از کانال تلگرام

شناخت اسرار کسب درآمد از کانال تلگرام به عنوان یک پیام رسان پرطرفدار از این اهمیت دارد که بیش از دهها میلیون کاربر ایرانی در آن اقدام به فعالیت و گذران وقت می کنند، لذا پتانسیل بسیار بالایی از نظر اقتصادی به ویژه برای کسب درآمد و راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارد.

پیام رسان تلگرام با وجود فیلتر بودن در ایران هنوز کاربران فعال خود را حفظ کرده و این نشان از توجه و اقبال ایرانی ها به این شبکه اجتماعی موبایلی دارد. بسیاری از کسب و کارهای آنلاین، کسب درآمدشان به تلگرام وابسته است لذا شناسایی و دانستن رموز شیوه کسب درآمد در آن اهمیت پیدا می کند و به این دلیل در سایت پول یابی قصد داریم تا به این موضوع مهم بپردازیم .

اسرار کسب درآمد از کانال تلگرام

فرقی ندارد منبع درآمد شما سایت اینترنتی، پیچ اینستاگرامی ، کانال تلگرامی و… باشد برای موفقیت و کسب درآمد اینترنتی مناسب از طریق فروش و همچنین جذب کاربر و بازدیدکننده، باید اصول و قواعدی را رعایت کنید. رعایت اسرار کسب درآمد از کانال تلگرام این مزیت را دارد که حداقل ممبرهای خود را حفظ کرده و به مرور این تعداد را افزایش دهید.

رمز اصلی کسب درآمد اینترنتی از کانال های تلگرامی، توجه به نیاز اعضای کانال و تولید محتوای مفید، مختصر ، تخصصی و جذاب بر اساس آن نیاز است.

مجموعه این اسرار موفقیت، بر اساس تجربه و همچنین نظر کارشناسان در سایت پول یابی جمع آوری شده و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد. مهمترین اسرار کسب درآمد از کانال تلگرام عبارتند از :

۱- انتخاب زمان بندی مناسب برای انتشار پست در کانال تلگرام

هر وقتی که دوست داشتید و یا اراده کردید و یا مطلبی در اختیار داشتید نباید که در کانال تلگرامی خود ارسال کنید. باید یک زمان بندی تقریبا ثابت، اصولی و با برنامه در شبانه و روز انتخاب کنید و بر اساس آن اقدام به ارسال پست در کانال خود کنید. کاربر را عادت دهید در فلان ساعت،  فلان پست مثلا موسیقی ، خبر روز، عکس و… را ارسال خواهید کرد.

۲- عدم انتشار پست های بی ارزش

پست های کانال باید جذاب، دارای اعتبار و به روز باشند و سعی کنید از انتشار چندین پست در یک ارسال خودداری کنید. فرضا یک پست با عنوان فیلم نگذارید و زیرش یک فیلم با متن مرتبط هم قرار دهید در واقع شما در یک پست، ۳ مطلب گذاشته اید بهتر است فیلمی با یک متن چسبیده و هشتگ مرتبط همراه با لینک عضویت، در یک پست شیک و مرتب انتشار دهید.

سعی کنید پست ها خلاصه بوده و از گذاشتن چندین و چند پست اضافی داخل آنها خوداری کنید تصور کنید خودتان خواننده و ببینده این پست ها هستید چه حالتی به شما دست می دهد اگر ناخوشایند باشد؟ از ارسال های بی ارزش و زیاد در یک متن خودداری کنید.

۳- انتخاب ساعت دقیق انتشار

منظور از ساعت دقیق انتشار پست در کانال تلگرام، زمانی است که احتمال می دهید کاربران مطالب شما را خوانده و یا می بینند. توصیه می شود که ساعت ارسال را دقیق مشخص کنید و در همان محدوده زمانی، پست ارسال کنید. در ساعاتی که پست ها خوانده نمی شود مثل نیمه های شب پست ارسال نکنید.

ساعات مناسب را می توان اوایل صبح یا اوایل شب انتخاب کرد که کاربران حوصله خواندن مطالب ارسالی را دارند ارسال پست در ساعت دو نصف شب، موجب ایجاد مزاحمت برای کاربران شده و چه بسا کانال را ترک کنند.

۴- انتشار موضوعات مناسب در ساعات مناسب

منظور از انتشار مطالب مناسب در ساعت های مناسب این است که انسان در برخی ساعت ها حوصله برخی چیزها را دارد و در ساعات دیگر حوصله آن مطالب را ندارد. فرضا ارسال پست خشن و یا ترسناک در اول صبح، اصلا زمان مناسبی نیست چون شروع یک روز را برای ممبر کانال خراب کرده و حالش را بد می کند.

لذا توصیه می شود که در صبح، عصر و شب باید موضوع مطالب ارسالی متفاوت از هم باشد. طبق تجربه، صبح ها بیشتر مناسب برای مطالب آموزشی می باشد و شب ها بیشتر مطالب سرگرمی، خواندنی و مفرح را طلب می کند شب کاربر بعد از یک روز پرکار و یا خسته کننده نیاز به کمی اطلاعات مناسب و تلطیف کننده دارد تا با شادی و خاطر آسوده به رختخواب برود.

۵- ارسال پست های کوتاه در کانال تلگرام

انسان های امروزی دنبال سرعت و انجام سریع کارها هستند لذا فرصت و حوصله خواندن مطالب و محتواهای طولانی را ندارند. لذا در ارسال پست در تلگرام باید حول یک موضوع ، محتوای کوتاه را مدنظر داشته باشید. با این شیوه می توان رضایت اعضای کانال را جلب کرد. کاربران با مشاهده مطالب مختصر و کوتاه بیشتر رغبت به خواندن دارند.

 مختصر و مفید بودن پست مهم است. عادت کنید از نگارش مطالب طولانی و به حاشیه رفتن زیاد در نوشتن پرهیز کنید و خلاصه و درست نویسی را یاد بگیرید.

۶- انتخاب لینک کوتاه و با معنا برای کانال

توجه کنید که کاربران اینترنتی اسامی طولانی و نامفهوم را در ذهن خودشان حفظ نمی کنند. تا حد ممکن باید تلاش کنید لینک کانال خود را کوتاه و با معنای خوب انتخاب کنید تا تایپ آن برای کاربران ساده بوده و بتوانند به راحتی به خاطر بسپارند.

البته به دلیل کثرت شناسه زیاد در تلگرام، اگرچه یافتن نام کوتاه و زیبا کمی سخت شده ولی این دلیل نمی شود که نام کانال طولانی و نامفهوم انتخاب شود.

۷- پرهیز از ارسال مطالب تکراری

اعضای کانال تلگرام به دنبال مطالب جذاب، تخصصی و مورد نیاز خود هستند لذا مطالبی که این خصوصیات را نداشته باشد مورد توجه آنان قرار نمی گیرد. مطالب تکراری و بی ارزش که در همه جا پیدا می شود موجب افت جذابیت کانال شده و چه بسا اعضا، کانال را غیر مفید دانسته از آن خارج شوند.

لذا از ارسال مطالب تکراری، کهنه، بدون جذابیت و غیر مفید خوداری کنید و باید در انتخاب و ارسال مطالب وسواس به خرج داده و سطح محتوایی کانال خود را بالا نگهدارید.

۸- رعایت تعادل زمانی در ارسال تعداد مطالب

برای ارسال پست علاوه بر اینکه باید زمان مناسب را انتخاب کرد از نظر تعداد و حجم ارسال در یک بازه زمانی، باید حد اعتدال را رعایت کرد. فرضا اگر صبح، حدود ساعت ۹ را برای ارسال مطالب انتخاب کردید، پشت سر هم دهها پست ارسال نکنید بلکه پست ها را به ساعات و زمانبندی مشخص تقسیم کنید و با رعایت تعادل، پست را ارسال کنید.

برخی از مدیران بی تجربه کانال های تلگرامی در طی نیم تا یک ساعت حجم زیادی مثلا پنجاه تا صد پست پشت سر هم ارسال می کنند و در بقیه روز هیچ مطلبی را منتشر نمی کنند انجام این رویه مناسب نیست و چه بسا که کاربران را فراری دهد.

۹- تولید محتوای ارزشمند

بهترین شیوه و مناسب ترین راه برای افزایش کاربران کانال تلگرام و یا حفظ کاربران، تولید محتوای ارزشمند، مفید، تخصصی و مورد توجه اعضا می باشد. کاربران اصولا برای محتوا، عضو کانال ها می شوند پس باید آنها را با ارسال مطالب مناسب و مفید راضی نگه داشت.

در تولید محتوا باید صبر و حوصله داشت و برای خود و اعضای کانال ارزش قائل شد و هر چیزی را شایسته انتشار در کانال خود ندانید. شاید در آغاز در تولید محتوای خوب کمی دچار سختی شوید ولی با مداومت در کار، سریع تر شده و به کار مسلط خواهید شد. برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به مقاله : شیوه تولید محتوا در کانال تلگرام

سخن پایانی اسرار کسب درآمد از کانال تلگرام

پیام رسان تلگرام از آغاز مورد توجه کاربران ایرانی بوده و با دهها میلیون کاربر ایرانی که عضو آن هستند یک منبع کسب درآمد اینترنتی مناسب محسوب می شود. کانال ها و گروههای زیادی هستند که کسب و کارشان به این شبکه اجتماعی وابسته است.

 مدیران کانال ها برای جذب بیشتر اعضا و یا حفظ اعضای قدیمی باید همواره به تولید محتوای خوب، تخصصی و کاربرپسند توجه کنند و تلاششان جلب رضایت اعضای کانال باشد. هر پستی در هر زمانی شایسته ارسال کردن در کانال نیست. رعایت مجموعه قواعد، موجب رشد بیشتر اعضا و در کنارش کسب درآمد بیشتر از اینترنت می شود.

هدف اصلی و نهایی مدیران کانال ها باید راضی نگهداشتن اعضا از طریق تولید محتوا بوده و تلاش کنند تا بهترین، جدیدترین و خاص ترین مطالب مرتبط با خواسته کاربران را برایشان در کانال تلگرامی ارسال کنند.

View Comments (1)

  • من عاشق تلگرام هستم به نظرم هیچ شبکه اجتماعی به خوبی و کاربرپسندی تلگرام نمیشه حیف که فیلتر شده و نمیشه راحت ازش استفاده کرد

Related Post