X

اصول مدیریت ممبر کانال تلگرام

شیوه درست کانال داری یا اصول مدیریت ممبر کانال تلگرام یک تخصص و مهارت در اینترنت محسوب می شود و افراد محدودی هستند که از این هنر مدیریتی برخوردارند. مدیران زیادی هستند که با مشکلات فراوان اعضا جمع می کنند ولی در اداره و حفظ این اعضا دچار مشکل می شوند.

در سایت پول یابی به دلیل اهمیت پیام رسان تلگرام و اقبال فراوان کاربران ایرانی به این شبکه اجتماعی موبایلی و همچنین وجود کانال های زیاد تلگرامی، تصمیم گرفتم تا اصول مدیریت ممبر کانال تلگرام را شرح دهم همراه سایت پول یابی باشید.

اصول مدیریت ممبر کانال تلگرام

در مدیریت کانال تلگرام دو چیز بیش از همه اهمیت دارد و یا به عبارت بهتر، دو قدم مهم در مدیریت کانال تلگرام دارای اهمیت بالا می باشد:

گام اول : گرفتن ممبر یا عضوگیری برای کانال. که در مقالات متعدد سایت پول یابی به شیوه های مختلف عضو گیری برای کانال تلگرام پرداخته شده است.( نگاه کنید به مقاله : چهار شیوه افزایش ممبر کانال تلگرام)

گام دوم : شیوه حفظ ممبرهای کانال. از عضو گیری مهمتر حفظ اعضای کانال می باشد چون بقای کاربران در کانال، موجب جذب کاربران جدید می شود. از اینرو مدیریت کانال در اینجا اهمیت پیدا می کند.

شیوه های حفظ و نگهداری ممبر کانال تلگرام یا اصول مدیریت ممبر کانال تلگرام عبارت اند از:

۱- ارسال مناسب محتوای روزانه

یکی از فاکتورهای مهم در حفظ ممبر تلگرام، مدیریت درست کانال از نظر تعداد روزانه مطالب و نیز محتوای تولیدی می باشد. مدیر کانال باید از ارسال زیاد مطالب پرهیز کند ضمن اینکه آن قدر مطالب ارسالی کم نباشد که اعضا یادشان برود عضو کانال هستند. سعی شود در فواصل مختلف روز و با رعایت ساعات مناسب، مطالب و محتوا ارسال شود.

رعایت فاصله زمانی موجب می شود تا اعضا در ساعات مختلف، به کانال سر زده و از محتوای تولیدی استفاده لازم را ببرند.

۲- پشتیبانی کانال با یک وب سایت

برای رشد بیشتر سایت بهتر است یک وبسایت پشتیبان کانال تلگرام هم داشته باشید. در واقع اگر کانال دارای یک سایت اینترنتی به عنوان پشتیبان و تکمیل کننده باشد علاوه بر اینکه مطالب تولیدی در آن وجود دارد موجب افزایش اعتبار کانال می شود ضمن اینکه با گذاشتن بنر و لینک کانال در سایت، ورودی  و ممبر کانال از این طریق هم بیشتر می شود.

سایت پشتیبان کانال برای ارجاع دادن مطالب طولانی کانال هم مفید است ضمن اینکه برای مشاهده تصاویر بیشتر هم می توان از آن استفاده کرد. با توجه به محدودیت میزان کپشن متنی در زیر عکس ، سایت می تواند در این زمینه کمک رسان باشد.

۳- تعامل سازنده با اعضای کانال تلگرام

مدیر کانال باید به شیوه های مختلف، با اعضای کانال ارتباط و تعامل داشته باشد راههای مختلف ارتباطی با کاربران را ایجاد کرده تا کاربران احساس کنند که نظر و دیدگاهشان در روند فعالیت کانال موثر بوده و مدیریت کانال، از نظراتشان در اداره کانال بهره می برد. بهترین شیوه ایجاد یک بخش برای دریافت پیام های اعضا به قسمت پشتیبانی می باشد.

نمونه این کار را کانال اقتصاد آنلاین با نام الو اقتصاد آنلاین ایجاد کرده است و نظرات اعضا را دریافت می کند. حتی می توانید از اعضا بخواهید محتوای تخصصی، عکس، متن و یا ویدیو متناسب با فعالیت کانال را برایتان بفرستند و به نامشان در کانال قرار دهید این کار، حس همکاری را در بین اعضا ایجاد کرده ضمن اینکه سطح فعالیت علمی و تخصصی شما را هم افزایش می دهد.

۴- داشتن زمان بندی مناسب

همان طور که در بالا اشاره شد در ارسال مطالب زیاده روی نکنید و سعی کنید تا بین پست های ارسالی در کانال یک فاصله زمانی ( یک ساعته یا دو ساعته) ایجاد کنید . بهتر در ساعاتی که بازید کانال کم و یا کاربران آنلاین کم می باشند مطلبی ارسال نکنید . این ساعات معمولا بین ۱۲ شب تا ۹ صبح است و بیشتر کاربران در خواب می باشند.

البته کانال های خبری اینگونه نباید باشند و آنها به محض دریافت خبر، باید فورا در کانال قرار دهند و محدودیتی از نظر تعداد و ساعات ارسال مطلب ندارند.

۵- انتشار مطالب متفاوت و خاص در کانال تلگرام

کپی کردن از مطالب سایر سایت ها و کانال ها به اعتبار کاریتان لطمه می زند. متفاوت تر از سایرین باشید و محتوایی تولید کنید که منحصر به فرد باشد. تولیدی محتوای یونیک و خاص، اعتبار کانال شما را افزایش می دهد. کپی برداری از دیگران موجب ریزش کاربران می شود.

سعی کنید متفاوت تر از سایر کانال ها و جذاب تر از آنها محتوا منتشر کنید خاص بودن را به اعضای خود در تولید محتوا نشان دهید.

۶- عرضه امتیازات ویژه در کانال

در کانال تلگرامی فقط تولید محتوا نکنید، اگرچه این کار بسیار خوب است ولی چیز بیشتری به کاربران و اعضا عرضه کنید که جذابیت داشته باشد. می توانید امتیازات خاص، کدهای تخفیف ، محصولات خاص با قیمت مناسب و… را به اعضای کانال پیشنهاد دهید و این امتیازات را در سایت هم قرار دهید.

اگر فروشگاه دارید می توانید تخفیفات ویژه به ممبرهای کانال خود دهید.

۷- رعایت اعتدال در تبادل و پست های تبلیغی

زیاده روی در تبادل و پست های تبلیغی موجب ریزش اعضای کانال می شود. هیچ چیز بدتر از تبادل زیاد و پست های تبلیغی پرشمار نیست حالا اگر این پست های تبلیغی، کسالت آور و بدون جذابیت باشند مشکل بیشتر می شود.

لذا توصیه می شود در تبادلات و تبلیغات، رعایت اعتدال را داشته باشید و اگر مجبور به تبادل یا ارسال تبلیغ هستید، با به کار بردن خلاقیت، طوری عمل کنید که برای اعضای کانال دارای جذابیت بوده و توجه آنها را جلب کند و کسالت آور نباشد.

Related Post