X

افزایش ممبر تلگرام با تبادل پست

یکی از راههای افزایش ممبر تلگرام با تبادل پست یا همکاری با سایر کانال های تلگرام می باشد. پیام رسان تلگرام به دلایل زیادی در بین کاربران ایرانی طرفدار دارد و علیرغم فیلترینگ، هنوز هم جزو پرطرفدارترین ها شبکه های اجتماعی در ایران محسوب می شود.

به دلیل علاقه کاربران ایرانی طی پست هایی در سایت قصد دارم تا شیوه های مختلف جذب ممبر واقعی و نه فیک در تلگرام را شرح دهم . مجموعه اطلاعات داده شده کاربردی بوده و تلاش می شود ضمن کوتاه بودن، همه جنبه های موضوع را در بر بگیرد.

افزایش ممبر تلگرام با تبادل پست

یکی از روش های نسبتا ساده و کاربردی برای افزایش اعضای تلگرام تبادل پست یا لینک می باشد که معمولا با کانال های پرطرفدار و یا همکار انجام می گیرد و ادمین کانال سعی می کند تا طی پستی در کانال دیگر، اعضای آن کانال را تشویق به عضویت در کانال جدید کند.

این نوع تبادل پست یا لینک با سایر کانال ها اگر به صورت اصولی و درست انجام شود موجب افزایش ممبر کانال شده و رشد آن را تضمین می کند ولی اگر بدون مطالعه و تحقیق باشد نتیجه معکوس داشته و چه بسا زحمت و هزینه بیهوده ای صرف آن می شود.

شیوه های تبادل پست در تلگرام

به طور کلی دو نوع روش تبلیغ یا تبادل پست در تلگرام وجود دارد که عبارتند از:

۱- تبلیغ تبادلی یا متقابل :

تبلیغ تبادلی یا متقابل که به مبادله لینک هم معروف است، مدیر یک کانال با سایر مدیران و ادمین های کانال دیگر توافق می کند و طبق این توافق ، لینک یا پست همدیگر را در کانال خودشان تبلیغ می کنند. معمولا تبلیغ تبادلی برای کانال هایی اتفاق می افتد که تعداد اعضای یکسان دارند.

این کار برای شروع رشد کانال و جذب اعضای اولیه موثر می باشد .

۲- تبلیغ پولی :

در تبادل پست یا لینک پولی قاعده و قانون فرق دارد. در اینجا مدیران کانال های پربازدید ، مبلغی را به عنوان تعرفه تبلیغات می گیرند و لینک یا پستی را در کانال خود قرار می دهند. تعرفه تبلیغات بستگی به تعداد ممبر آن کانال دارد و معمولا این کار را کانال های تلگرامی انجام می دهند که تعداد اعضای آن چند صد هزار نفر می باشد و به عبارتی کانال در مرحله تجاری و کسب درآمد اینترنتی قرار دارد.

قواعد مهم در تبادل لینک رایگان در نلگرام

اگر هدف اصلی افزایش ممبر تلگرام با تبادل پست رایگان می باشد باید قواعد تبادل پست یا لینک رایگان را کامل رعایت کنید تا به نتیجه دلخواه برسید لذا موارد زیر توصیه می شود:

– از تبادل بیجا خودداری کنید: اگر تبادل زیاد، و از حد معمول بگذرد موجب افت کیفیت کانال و ریزش اعضای کانال می شود و کانال را ترک خواهند کرد. لذا بیش از یک و یا دو بار در روز تبادل پست یا لینک نکنید.

– انتخاب کانال های مناسب با موضوع کار: سعی کنید با کانال هایی تبادل کنید که اصطلاحا کانال های همکار هستند این کار در جذب ممبر تاثیر فوق العاده دارد چون علاقمندان به زمینه کاری شما را جذب می کند. لذا لیست کانال های همکار را تهیه کنید و در فرصت های مناسب با مدیران این کانال ها ارتباط برقرار کرده و درخواست تبادل دهید.

– تاثیر گذاری کوتاه مدت تبادل لینک رایگان: تبادل لینک یا تبلیغ رایگان در آغاز دارای جذابیت بوده و ممکن است به رشد سریع اعضای کانال کمک کند ولی در درازمدت جذابیت های خود را از دست داده و ممکن است به دلیل تبادل زیاد موجب ریزش کاربران شود . لذا در شروع فعالیت کانال این نوع تبلیغات توصیه می شود.

قواعد تبلیغ پولی برای جذب ممبر تلگرام

– دقت در واگذاری تبلیغ گسترده :

شاید برایتان اتفاق افتاده که چندین لینک، کلیپ و یا فیلم را همزمان در دهها کانال تلگرامی مشاهده کرده اید و شاید آرزو کرده اید ای کاش این موضوع برای کانال شما اتفاق می افتاد. واقعیت این است که به این شیوه در اصطلاح « تبلیغات گسترده » می گویند. در این کار فرد پست یا لینک خود را به فرد یا شرکتی می دهد که به نوعی کارگزار تبلیغات چندین کانال پربازدید می باشد و تبلیغ همزمان برای مدیران کانالها ارسال شده و برای بازدید عمومی منتشر می شود. در انتخاب این نوع تبلیغ گسترده باید دقت لازم را داشته باشید. تا اثرگذاری لازم به دست آید.

– توجه به اعضای واقعی کانال :

ممکن است که اعضای کانال ها فیک یا غیر واقعی باشند لذا در سفارش تبلیغ باید دقت کرد. البته با مشاهده تعداد بازدید از پست های قبلی کانال می توان تا حدودی به واقعی یا فعال بودن اعضا پی برد.

با این حال، تشخیص فیک بودن یا واقعی بودن اعضا گاهی سخت می شود چون به غیر از اعضای غیرواقعی، از بازدیدهای ساختگی هم برای پربازدید نشان دادن پست ها هم استفاده می کنند. (نگاه کنید به مطلب: فریبکاری تبلیغاتی در کسب درآمد از تلگرام)

– تبلیغ در کانال های همکار :

برای تاثیر گذاری بیشتر بهتر است هزینه پرداختی را صرف تبلیغات در کانال های همکار پرمخاطب کنید که با موضوع کاری شما ارتباط دارد و تاثیرگذاری آن زیاد می باشد.

سخن پایانی افزایش ممبر تلگرام با تبادل پست

در سفارش تبلیغ چه به صورت تبادل پست رایگان و یا تبلیغ پولی، سعی کنید در مقاطع زمانی مختلف (هفتگی، ماهیانه) بازخورد تبلیغات خود را بررسی کنید و میزان تاثیر گذاری آن را بسنجید. ضمن اینکه جذب و افزایش ممبر تلگرام خوب است ولی از آن مهمتر حفظ و جلب وفاداری اعضا برای ماندن در کانال مهمتر می باشد.

لذا توصیه می شود علاوه بر ارسال مطالب جذاب و محتوای کارپسند مفید، از انجام تبلیغات زیاد و آزاردهنده در کانال پرهیز کنید تا اعضایی را که با دشواری جذب کرده اید به راحتی از دست ندهید

Related Post