X

اهمیت لینکدین در کسب درآمد

اهمیت لینکدین در کسب درآمد

اهمیت لینکدین در کسب درآمد به عنوان شبکه اجتماعی بر همه ثابت شده و زمانی اهمیت لینکدین در کسب درآمد بیشتر روشن می شود که با استفاده موثر از آن به ویژه پروفایل، خود و محل کارمان را درست معرفی کنیم و به کسب و کارمان رونق بدهیم. لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی مالی و کسب و کار جهان است لذا استفاده موثر از پروفایل لینکدین برای خود و محل کارمان می تواند در توسعه و معرفی بهتر موثر باشد. با استفاده درست از  لینکدین می توانید جایگاه خود را در شرکت تقویت کرده و کاری کنید که وجهه‌ بهتری برای کسب و کارتان ایجاد شود. بسیاری تصور می کنند لینکدین جایی است که در آن باید به دنبال شغل یا مشتری بگردیم. ولی در لینکدین می‌توانیم چهره‌ای تاثیرگذار از خودمان و کارمان به وجود بیاوریم.

راهکار های اهمیت لینکدین در کسب درآمد:

۱- هم راستا کردن پیام‌های شخصی با پیام‌های شرکت:

شرکت‌های زیادی به کارکنان خود می‌گویند که فلان پیام و تبلیغ و مطلب را در پروفایلت بگذار. یعنی دستور از بالا به پایین صادر می‌شود. این راهکار، مقاومت ایجاد می‌کند. راهکارهایی برای این موضوع وجود دارد مثلا:

– ترکیب مطالب خود و شرکت .

اگر بخشی از مطالب وب‌سایت شرکت را در پروفایل خود کپی پیست کنید، در بیننده پروفایل اعتماد ایجاد نمی‌کند. به جایش ایده‌ها و عبارات کلیدی را مورد استفاده قرار دهید. تصویر کناری، مثالی از پروفایل یکی از نیروهای اجرایی شرکت Dell است. ببینید که چطور به شکلی هوشمندانه نظرات شخصی خود و دیدگاه‌های کلان شرکت را مخلوط کرده است.

– کمک به همکاران .

به پروفایل همکاران خود سر بزنید و ببینید چه می‌کنند. از محتویات آنها ایده بگیرید. پیام‌های آنها را پسند (لایک) کنید و به اشتراک بگذارید. این روشی آسان و مناسب برای گسترش پیام‌های شرکت و همکاران در شبکه اجتماعی است.

۲- بیان کامل نقش خود را در سازمان :

اصلا فکرش را هم نکنید که مردم می‌دانند شغل شما چیست. هرچه شرکت شما بزرگتر باشد، فهم این مساله برای دیگران دشوارتر می‌شود. طوری پروفایل خود را بنویسید که دیگران بدانند کار شما چیست و در چه زمینه‌ای می‌توان از شما کمک گرفت.
شاید در شبکه‌های اجتماعی پروفایل ما قدری غیررسمی‌تر و متفاوت‌تر با کارمان باشد، ولی مهم است که افراد بدانند تخصص شما چیست و برای چه نیازهایی می‌توانند با شما تماس بگیرند.

– ارتباط با جامعه هدف .

به دقت بررسی کنید که باید با چه کسانی به شکل آنلاین در ارتباط باشید. همکاران داخلی، مشتریان خارج از شرکت …
از فضای سربرگ استفاده کنید و به سوالات احتمالی افراد درباره کار خود پاسخ دهید. مثلا یک تصویر جذاب که در چند جمله کسب و کار شما را توضیح دهد و یک لینک برای دیدن توضیحات بیشتر داشته باشد.
از واژگان کلیدی در پروفایل خود استفاده کنید. فرض کنید که به جای طراحی سئو برای وب‌سایت، دارید یک سئو برای انسان‌ها طراحی می‌کنید. دوست دارید جستجو برای چه واژگانی افراد را به پروفایل شما هدایت کند؟

– انتشار ایده‌های خود .

اگر از افراد دست به قلم هستید و می‌توانید به طور مرتب مطلب بنویسید حتما این کار را بکنید تا افراد بیشتری پیگیر (follower) پروفایل شما باشند.

۳- تقویت و توسعه شبکه ارتباطی در لینکدین :

طبیعتا این کار زمان‌بر است. ولی اهرم پرقدرتی است که نام شما و شرکت شما را جلوی چشم همه ظاهر می‌کند. از روش‌های زیر می‌توان استفاده کرد:

– تعامل با کاربران داخل و خارج از محل کار .

ارتباط داشتن با همکاران داخلی شرکت امری طبیعی است، ولی باید با افراد خارج از شرکت تعامل داشته باشید. مثلا می‌توانید در چند گروه مرتبط عضو شوید و در بحث‌ها مشارکت داشته باشید.

– اشتراک محتویات مربوط به شرکت .

فکر نکنید که فقط توئیتر و اینستاگرام مناسب هستند و در لینکدین کلاس کار شما پایین می‌آید! اگر شرکت شما صفحه لینکدین دارد، گاهی پیام‌های شرکت را به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال مایکروسافت رادر نظر بگیرید. این شرکت در لینکدین ۲۰۰هزار پیگیر (فالور) دارد ولی اگر ۱۲۰هزار نفر کارکنان مایکروسافت هم اقدام به بازنشر محتویات صفحه اصلی مایکروسافت کنند، از نظر تئوری این شرکت می‌تواند پیام خود را به تمام کاربران لینکدین برساند.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

Related Post