X

بررسی وضعیت همکاری در فروش در ایران

از نظر بسیاری از کاربران اینترنتی همکاری در فروش در ایران مناسب ترین ، آسان ترین و راحت ترین گزینه برای کسب درآمد از اینترنت است . این گروه معتقدند ساختار کسب درآمد اینترنتی از طریق همکاری در فروش به دلیل عدم نیاز به سرمایه ، راحتی کار و کم خطر بودن برترین نوع کسب و کار آنلاین است . البته عده ای مخالف این دیدگاه هستند و میزان درآمد پایین و عدم صداقت صاحبانش ، آن را مهم ترین دلایل نامناسب بودنش می دانند .

به نظر می رسد که موافقان وضعیت همکاری در فروش در ایران بیش از مخالفانش باشند . آنها می گویند همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یکی از بهترین و پر درآمدترین روش‌ها برای کسب درآمد از اینترنت در ایران است . چون این شیوه کسب درآمد اینترنتی یک روش بسیار کم‌خطر و مطمئن برای افرادی است که با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور، توانایی راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار مستقل با سرمایه‌های بسیار زیاد را ندارند .

از طرفی برای صاحبان مشاغل نیز یک روش بسیار کارآمد و مفید برای توسعه کسب و کارشان است . چون همکاری در فروش یک سرمایه گذاری بسیار کم ریسک و مؤثر است که می‌تواند به گسترش کسب‌وکار و تجارت‌ کمک کند .

در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا به بررسی وضعیت همکاری در فروش در ایران بپردازم . اینکه از چه جهاتی این روش بازاریابی اینترنتی ، در‌ قالب یک تولید‌کننده یا ارائه‌دهنده خدمات و چه در قالب یک متقاضی شغل در ایران می‌تواند مفید و مناسب باشد . تا پایان مقاله همراه باشید .

شبکه همکاری در فروش چیست؟

بازاریابی یکی از اصلی‌ترین اقدامات لازم برای هر سازمان یا کسب و کاری است . تفاوتی نمی‌کند یک فروشگاه چقدر وسعت داشته باشد . کوچک یا بزرگ، زنجیره‌ای یا خرده‌فروشی ، همگی برای رشد و توسعه‌ بیشتر ، به بازاریابی نیازمند هستند . از زمانی که خرید و فروش کالاها وجود داشته، بازاریابی هم به عنوان روشی برای فروش مورد استفاده قرار می‌گرفت .

در حال حاضر، همکاری در فروش به عنوان یکی از سبک‌های نوین بازاریابی اینترنتی محبوبیت زیادی به دست آورده است . امروزه شبکه‌های مختلف همکاری در فروش ایرانی را مشاهده می کنید که با ویژگی‌های مختلف در بستر اینترنت فعالیت می کنند .

شبکه‌های همکاری در فروش، پلتفرم‌هایی هستند که در آنها صاحبان کسب و کار با بازاریابان آشنا می‌شوند و طی قراردادی شروع به فعالیت می‌کنند . این سیستم های افلیت مارکتینگ پنل مدیریتی را در اختیار بازاریاب‌ها و فروشگاه‌ها قرار می‌دهند . هدف این است که ، بررسی شرایط و گزارش فعالیت‌ها به صورت دقیق قابل رویت باشد .

در حقیقت پیدا کردن و طراحی برنامه همکاری در فروش به تنهایی ممکن نیست و این امکان با وجود شبکه‌های همکاری در فروش امکان پذیر می گردد . به زبان ساده‌تر، شبکه‌های همکاری در فروش بستر‌هایی امن و با برنامه‌ریزی فنی هستند که شرایط لازم برای همکاری بازاریاب‌ها و فروشگاه‌ها را ایجاد می‌کنند .

مزایای همکاری در فروش در ایران

برای درک بهتر تاثیرگذاری و معرفی افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش و جایگاه آن بهتر است تا مزایای آن برای صاحبان کسب و کار اینترنتی مشخص شود . با آگاهی از این مزایا به راحتی می توانید به تاثیر آن در رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی پی ببرید .

فواید افیلیت مارکتینگ برای صاحبان مشاغل

مهم ترین مزایای همکاری در فروش در ایران برای صاحبان مشاغل و دارندگان کسب و کار اینترنتی عبارتند از :

۱- افزایش واقعی تعداد کاربران

اگر جز یکی از صاحبان مشاغل در ایران هستید استفاده از بازاریابی به روش افیلیت مارکتینگ می‌تواند یک روش بسیار خوب برای گسترش کسب‌وکار و معرفی آن به افراد بیشتر و در نهایت جذب مشتری بیشتر است . بین تعداد مخاطبان ، توسعه کسب و کار و افزایش کسب درآمد از اینترنت رابطه معناداری وجود دارد . هر چه مخاطب افزایش یابد درآمد آنلاین بیشتر شده و سرمایه برای رشد و توسعه فراهم می شود .

همچنین با این روش می‌توانید به کمک مشارکت افیلیت مارکترها فرصت گسترش در بازارهای جدید و جذب تعداد زیادی کاربر یا مشتری واقعی به عنوان یک پایگاه مرجع برای فروش داشته باشید . این مسئله در قوی‌تر شدن حضور برندتان در بازار اهمیت بسیاری دارد . پس حتما از حضور این شرکا به عنوان تیم اصلی خود برای افزایش فروش اینترنتی غافل نشوید .

۲- تقویت و افزایش اعتبار در بازار

همانطور که در بالا گفته شد این شرکا می‌توانند از محصول تان یک قهرمان بسازند .  اعتماد مصرف‌کننده را نسبت به محصول شما به مراتب بالاتر ببرند یا خدمات شما را به طرز چشم‌گیری تقویت کنند . به کمک تولیدکنندگان محتوا و وبلاگ‌نویسان معتبر و وبسایت‌های پربازدید می‌توانید شهرت برند و محصولات خود را بالا ببرید .

علت این مسئله این است که، فرد مصرف‌کننده هنگام خرید یا استفاده از خدمات شما همیشه به نقد و تعاریف اشخاص ثالث نسبت به خود سایت مرجع و تولید کننده، اعتماد بیشتری دارد . یعنی فرد دیگری در بین افراد و مخاطبانش از کالا و خدمات شما تعریف و تمجید می کند . این کار تاثیرگذاریش بسیار زیاد است . مخصوصا اگر سایتی که معرف محصول شماست معتبر و مورد اعتماد مصرف‌گنندگان باشد . در این صورت برند شما شاخص و مشهور می شود .

۳- مقرون ‌به‌صرفه بودن

ملاک مهم برای هر نوع کسب و کار اینترنتی به صرفه بودن یا اقتصادی بودنش است . اگر یکی از صاحبان مشاغل اینترنتی یا خانگی هستید باز هم به دلایل بسیار زیادی که به چند مورد از آنها در بالا اشاره ‌شد افیلیت مارکتینگ در ایران می‌تواند بسیار مقرون ‌به‌صرفه باشد . این ویژگی همکاری در فروش احتمال ریسک و هدر رفت سرمایه را هم کم می کند .

در این روش کسب درآمد اینترنتی ، چون فقط بابت فروش آنلاین ، پورسانت پرداخت می‌کنید ، دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی برای تبلیغاتی که بازدهی آنها ثابت شده نیست ، ندارید . به اصطلاح عامیانه، پول خود را دور نمی‌ریزید . از طرفی همکاری با افیلیت مارکترها، موجب می‌شود بسیاری از هزینه‌های وابسته و سربار از لیست هزینه‌های جاری خط بخورد .

۴- افزایش ترافیک وب سایت و سرعت در فروش اینترنتی

همه صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به دنبال افزایش ترافیک و بازدید سایت هستند تا به رتبه های بالای در موتور گوگل کسب کنند . لذا هرچه سایت‌های بیشتری به صفحات شما لینک بدهند، فرصت بیشتری برای تبدیل این کاربران به خریداران صددرصدی خود خواهید داشت .

البته این از نظر فنی بین کارشناسان اختلاف نظر وجود دارد . برخی اعتقاد دارند که این لینک شدن‌ها، تاثیر مستقیمی در بالا بردن رتبه بندی موتورهای جستجوی شما نخواهند داشت و یا تاثیرش بسیار اندک است . با این حال ، از نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصان این حوزه، در جستجوی محصولات شما و مراجعه به صفحات شما اثر مثبت خواهد ‌داشت . خود این اتفاق مثبت بوده و برای رتبه‌بندی شما بسیار مفید است .

فواید افیلیت مارکتینگ برای متقاضیان شغل

در بالا مزایای همکاری در فروش برای دارندگان و صاحبان کسب و کار آنلاین بیان شد . در ادامه مهم ترین مزایای افیلیت مارکتینگ برای متقاضی این شغل فهرست می شود :

۱- پولساز و پر سود بودن همکاری در فروش

هر فرد فعال در فضای مجازی که به دنبال کسب درآمد اینترنتی است می‌تواند به این کار به‌عنوان یک کار با درآمد میلیونی نگاه کند . دلیلش این است که می‌تواند به‌راحتی با کمی تلاش کالاهایی که در واقع می‌تواند از آنها استفاده کند را انتخاب و امتحان کند . در نهایت با صداقت تجربه خودتان از استفاده از این محصولات را در اختیار مخاطبان خود، در قالب تبلیغ عنوان می کند .

در این روش از کسب درآمد از اینترنت خیلی مهم است که، به چیزی که تبلیغ می‌کنید، واقعا اعتماد داشته باشید و آن را آزمایش کنید . وقتی کیفیت محصول از طرف شما، تست شده باشد به راحتی می توانید اعتماد مشتریان خود را نیز جلب کنید . این جلب اعتماد در نهایت موجب افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی پردرآمد و پایدار خواهد شد .

۲- یک فرصت عالی تجاری کم هزینه

اصولا راه اندازی کسب درآمد از همکاری در فروش در ایران را می توان گفت هیچ هزینه و خرجی برایتان ندارد . اگر شخصی هستید که همیشه علاقه‌مند به راه اندازی یک کسب‌وکار به صورت مستقل برای خودتان بوده‌اید اما تا به حال نتوانسته‌اید مبلغ مناسبی را به‌عنوان سرمایه اولیه برای شروع کار پس‌انداز کنید، همکاری در فروش برایتان بسیار مناسب است .

نکته مهم اینکه برای این کار هیچ مانع و مشکل خاصی وجود ندارد . ضمن اینکه در‌ مقایسه با سایر مشاغل تجاری و کسب و کارهای ایران، نیاز به سرمایه زیادی ندارد . با ساخت وبلاگ یا سایت و یا ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی می توانید شروع به کسب درآمد از اینترنت کنید .

در شروع کار شاید ، تنها چیزی که نیاز‌ دارید برق و اینترنت است . البته داشتن اطلاعات اندک در ارتباط با سایت و وبلاگ یک مزیت برای شما به‌حساب ‌می‌آید . یکی از مزایای وبلاگ نویسی این است که می توانید از طریق تبلیغات یا محتوای هدفمند از محصولاتی که قرار‌ است برای آن‌ها کار تبلیغات انجام ‌دهید، استفاده‌ کنید .

هر چند، برخی افراد تنها از طریق شبکه‌های ‌اجتماعی در افیلیت مارکتینگ موفق ‌شده اند . اما ترکیبی از هر دو این‌ها ( وب سایت و شبکه اجتماعی )، همان چیزی است که پیشنهاد می‌شود . البته هرچه راه‌های بیشتری برای کسب درآمد اینترنتی از همکاری در فروش را کشف ‌کنید، شانس برنده ‌شدن بیشتر است .

۳- عدم نیاز به تخصص و مهارت خاصی

شاید یکی از مزایای اینترنت همین است که مشاغل و کسب و کارهایی را معرفی کرده که نیاز به مهارت و دانش زیادی ندارد . شغل همکاری در فروش در ایران مشمول این خصیصه و امتیاز خاص می شود . درست ‌است که تلاش و پشتکار و اطلاعات اولیه در این زمینه برای پیشرفت شما بسیار موثر است، ولی برای موفقیت در این زمینه نیاز به تخصص خاصی نیست . اصولا نیازی به آموزش همکاری در فروش به صورت تخصصی نیست کاری ساده و راحت می باشد .

هر فرد علاقمند به افیلیت مارکتینگ با کمی آزمون ‌و خطا می‌تواند موفق ‌شود . به‌عنوان‌ مثال اگر یک وبلاگ‌نویس هستید، می‌توانید با نوشتن مطالب بهینه‌شده و جذب افراد بیشتر به وبلاگ خود، شروع به کار اینترنتی کنید . هرچه تعداد بازدیدها از وبلاگ شما بیشتر باشد، شانس شما برای جذب مشتری بیشتر می‌شود . تولید محتوا در زمینه های مورد علاقه کار زیاد سختی نیست و هر کسی می کند آن را به سادگی یاد گرفته و انجام دهد .

۴- وابسته بودن همه چیز به عملکردتان

واقعیت این است که میزان درآمد اینترنتی همکاری در فروش در ایران به میزان تلاش و عملکرد شما بستگی دارد . هر‌چقدر بیشتر تلاش‌ کنید و زمان بیشتری برای اینکار صرف ‌کنید مطمئنا درآمد آنلاین بیشتری خواهید‌ داشت . بین میزان سعی و تلاش و میزان کسب درآمد از اینترنت از طریق افیلیت مارکتینگ یک رابطه تنگاتنگ وجود دارد .

به بیانی دیگر هر چقدر فعالیت داشته ‌باشید به همان میزان پورسانت دریافت ‌می‌کنید . این موضوع موجب می شود که برای فعالیت خود و افزایش درآمد آنلاین انگیزه‌ بیشتری داشته باشید . چرا‌‌ که می دانید فعالیت و زحمات شما بی‌جواب نمی‌ماند و بابت تمام لحظاتی که برای این کار وقت میگذارید پورسانت دریافت‌ می‌کنید .

۵- همکاری در فروش شغل دوم ، اما درآمد اول

معمولا افراد به کسب درآمد از اینترنت به عنوان شغل دوم و کسب و کار جانبی نگاه می کنند . اما این دیدگاه در سالیان اخیر تغییر کرده و به دلیل درآمد اینترنتی بالا ، افراد به عنوان درآمد اول نگاه می کنند . چون میزان درآمدش خیلی بیشتر از شغل اصلی آنها می باشد . این تغییر نگاه ، اقبال به مشاغل اینترنتی را زیاد کرده است .

نوع نگاه به شغل همکاری در فروش در ایران بیانگر شیوه عملکرد افراد است . اگر بخواهید، می‌توانید کار خود را همچنان ادامه ‌دهید و به این کار به عنوان شغل دوم و یک کار حاشیه‌ای یا یک پروژه نگاه کنید و ببینید با مرور زمان چقدر می‌توانید از آن کسب‌ درآمد کنید . با این‌ حال، اگر تصمیم‌ دارید که تمام وقت خود را صرف افیلیت مارکتینگ کنید، می‌توانید خیلی سریع و راحت به درآمد اینترنتی بالا برسید . چون اگر به‌ درستی انجام‌ شود می‌توانید حتی در خواب هم درآمدزایی کنید .

۶- استقلال و انعطاف پذیری بالای همکاری در فروش

یک مزیت بسیار خوب همکاری در فروش در ایران داشتن استقلال کاری و انعطاف پذیری مناسب برای افراد است . دقیقا مانند اکثر مشاغل اینترنتی، افیلیت مارکتینگ به شما این امکان‌ را می‌دهد که، اگر خواستید، در هر زمانی که اراده نمایید، کار کنید .

کاربران و متقاضیان همکاری در فروش می‌توانند در هر زمان و مکانی که خودشان دوست ‌دارند کار کنند . با انتخاب شغل افیلیت مارکتینگ، نیاز نیست نگران خدمات پس ‌از ‌فروش محصولات باشید . چونکه در صورت بروز هر مشکلی می‌توانید به‌راحتی کاربران را به تیم ‌پشتیبانی فروش‌ محصولات معرفی‌ کنید . شما فقط مشتری جذب می کنید باقی امور به عهده دیگران است .

۷- آزادی عمل در انتخاب تکنیک

اگر می گویند راحت ترین ، بهترین و کم هزینه ترین شغل ، کسب و کار همکاری در فروش در ایران است به خاطر آزادی افراد در این نوع کسب درآمد از اینترنت است . در این کار شما کاملا آزاد‌ هستید تا از هر روشی برای جذب مشتری استفاده کنید . هیچ نوع محدودیتی برای جذب مشتری و فروش محصولات و خدمات به آنها ندارید .

می‌توانید تکنیک‌ها و استراتژی‌های خاص خود را داشته ‌باشید و آنها را اجرایی کنید . به‌عنوان مروج مستقل یک محصول یا طیف وسیعی از خدمات، هرطور که می‌خواهید فعالیت ‌نمایید . این اختیار را  دارید که محصولات یا خدمات مربوطه را در وبلاگ خود تبلیغ ‌کنید . دوره‌های آنلاین ایجاد کنید و سپس محصول را به کاربران خود پیشنهاد‌ دهید . همچنین شبکه‌های اجتماعی ابزاری مناسب‌ است که می‌توانید هنگام بازاریابی از آن استفاده‌ کنید .

سخن پایانی همکاری در فروش در ایران

در این مقاله سایت پول یابی به بعضی از مزایای افیلیت مارکتینک اشاره‌ شد . اینکه وضعیت افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش در ایران چقدر مناسب است . البته مانند هر سرمایه‌گذاری یا ایده‌ درآمدزایی ، این شغل نکات منفی و اشکالاتی هم دارد که کاملا طبیعی است . هیچ کار بشری بدون ایراد و اشکال نیست . اما در نهایت به دلایلی که در این مقاله ذکر شد، بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ تقریباً همیشه ارزش سرمایه‌گذاری دارد .

اگر کسب و کار و یا فروشگاه اینترنتی دارید ، سیستم همکاری در فروش می‌تواند فروشگاه‌ آنلاین شما را به مراحل جدید ببرد . درکنار سایر تلاش‌هایی که برای تبلیغات و بازاریابی دارید حتما در نظر داشته ‌باشید که افیلیت مارکترها می‌توانند در مدت‌ زمان کوتاهی ترافیک سایت و فروش شما را بالا ‌ببرند .

نکته آخر همکاری در فروش در ایران اینکه افیلیتک مارکتینگ ، فرصت خوبی برای کسب درآمد هم برای صاحبان آن و هم برای متقاضیانش می باشد . اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی راحت و ساده هستید این شغل مناسبی می باشد چون :

۱- افیلیت مارکتینگ، هیچ نوع هزینۀ خاصی برایتان ندارد .

۲-  با انتخاب همکاری در فروش مسئولیت ارائه پشتیبانی و رفع مشکلات احتمالی را  ندارید .

۳- اجرای کسب و کار افیلیت مارکتینگ به زمان و تخصص زیادی نیاز ندارد .

۴- بهینه سازی یا سئوی یک وب سایت فروشگاهی تخصصی، ساده‌تر از فروشگاه عمومی است .

۵- همکاری با شرکت‌های وابسته، اعتبار کسب و کارتان را بالا می‌برد .

با توجه به مجموع این فواید و مزایای افیلیت مارکتینگ می توانید به این شغل به عنوان منبع درآمد اینترنتی راحت و پایدار نگاه کنید . البته همه چیز بستگی به نوع نگاه شما به این نوع کسب درآمد اینترنتی دارد .

سایت پول یابی:
Related Post