X

شغل های ساده و پردرآمد در ایران

ایران سرزمینی غنی از نظر تاریخ ، فرهنگ ، تنوع معیشت و کسب و کار است . این کثرت و تنوع ، ایجاد شغل های ساده و پردرآمد در ایران را آسان کرده است . ضمن اینکه با نفوذ اینترنت و فضای مجازی ، کسب درآمد اینترنتی به این گستردگی و تنوع مشاغل راحت و پولساز بیشتر دامن زده است . می توانید همه جوره کسب و کارهای اینترنتی و سنتی را در ایران مشاهده کنید .

جویندگان شغل و استخدام می توانند با توجه به سه فاکتور مهم : ۱- مهارت و تخصص ، ۲- علاقه و ۳- نیاز بازار ، شغل مدنظرشان را انتخاب کنند . اگر بتوانید این فاکتور سه گانه را با ایده ای جذاب و خلاقانه همراه کنید، موجب پولساز و افزایش کسب درآمد برایتان می شود . همه افراد ثروتمند از این طریق توانستند به سودهای کلان و سرمایه های هنگفت دست یابند .

در این مقاله سایت پول یابی سعی می شود به انواع کسب و کارها و شغل های ساده و پردرآمد در بخش های مختلف پرداخته شود . امیدوارم به افراد جویای کار برای رسیدن به شغل مورد نظرشان کمک کند .

شناخت مشاغل ساده اما سودآور

مشاغل راحت و ساده اما پرسود، مشاغلی هستند که معمولا در فرایند و پروسه خود مسیری را طی کردند که متفاوت از بقیه می باشد . گاهی زحمت و سختی زیاد داشته و گاهی هم اینگونه نبوده اند . اما در اجرا و انتهای مسیر، به درآمد خوبی رسیده اند . این مشاغل ساده و پولساز ، به دلیل ماهیت شان ، اغلب تقاضای بالایی دارند و در صنایع مختلفی یافت می شوند .

اینکه آیا چنین مشاغلی وجود دارد ؟ باید گفت که واقعا شغل‌های پردرآمد زیادی وجود دارد اما هیچ شغلی از همان ابتدا پردرآمد نیست . برخی خودشان را با افرادی مقایسه می‌کنند که درآمد بسیار بالایی دارند . مثلاً فردی بالای ۵۰۰ میلیون تومان در ماه سود خالص دارد . با این حال می‌بینید که آن شخص ، کار خاصی انجام نمی‌دهد . اما نباید آن شخص را با خودتان مقایسه کنید .

یقینا نمی‌دانید این شخص برای رسیدن به این نقطه چه مسیری را طی کرده است . یا اطلاع ندارید برای حفظ موقعیت باید چه کارهایی انجام دهد . حتی اگر بخواهید دندانپزشک هم شوید باید چند سال درس بخوانید و تجربه کسب کنید . شاید بعد از آن بتوانید با تجربه‌ای که بدست آوردید، درآمد بالایی هم داشته باشید . لذا راههای کسب پول سریع و راحت تفاوت دارد .

یک برنامه‌بنویس عادی ممکن است ماهیانه بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون درآمد داشته باشد . اما برنامه‌نویس حرفه‌ای با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود می‌تواند بالای ۱۰۰ میلیون در ماه درآمد داشته باشد . کارش هم زیاد سخت نیست ولی مسیر درست را طی کرد .

یقینا صاحبان شغل های ساده و پردرآمد با تلاش و سخت‌کوشی توانستند با ایجاد ارتباط قوی بین مشتریان، اعتماد آنها را جلب کنند و بعد از چند سال به این جایگاه برسند . لذا بر خلاف تصور عمومی ، مسیر رسیدن به موفقیت و موفق ماندن ساده و راحت نیست .

راز موفقیت و رسیدن به کسب درآمد ساده و راحت

احتمالا مانند خیلی‌ افراد دنبال شغل های ساده و پردرآمد هستید . در اینترنت جستجو می‌کنید تا شاید شغلی را پیدا کنید که : ۱- خاص بوده ، ۲- درآمدش زیاد باشد ، ۳- آینده‌دار و پایدار باشد، ۴- با شرایط شما همخوانی داشته و بتوان روی آن حساب باز کرد .

واقعیت این است که هر چقدر در گوگل شغل‌های پردرآمد، ایده‌های پولساز، درآمد میلیونی، راز میلیاردر شدن و… را جستجو کنید، به جایی نمی رسید . هیچ شغلی پیدا نمی‌شود که براحتی برایتان درآمد میلیونی یا میلیاردی با سود خالص همیشگی داشته باشد .

البته ایجاد و یا راه اندازی یک شغل پولساز برای همگان امکان پذیر است . مثلا یک سوپر مارکت هم می‌تواند تبدیل به شغلی پردرآمد شود . یک شغل پردرآمد، الزاما یک شغل لاکچری و با استایل کت و شلوار نیست . اینجاست که ایده های ساده و پولساز اهمیت پیدا می کند .

فرض کنید که در اینترنت جستجو کردید و متوجه شده اید که مشاغلی مثل متخصص زیبایی، وکالت، دندانپزشکی و چند شغل دیگر جزء شغل های ساده و پردرآمد هستند . سوال اینجاست که، آیا تمام دندانپزشکان درآمد بالایی دارند؟ آیا اگر شما هم رشته دندانپزشکی را ادامه دهید، تضمینی برای درآمد بالا یتان در آینده است؟ قطعاً جواب منفی است .

از طرفی شغل‌هایی هم وجود دارند که درآمد بالایی دارند مثل مکانیکی، باطری‌سازی و شغل‌هایی که با وسایل نقلیه در ارتباط است . اگر ماشین داشته باشید، آیا مکانیکی را نمی‌شناسید که با داشتن چند همکار، وقت سر خاراندن ندارند . این افراد برای رسیدن به موفقیت شغلی حداقل چندین سال تجربه کسب کردند . برای رسیدن به اهداف خودشان سختی کشیدند .

راز موفقیت و رسیدن به شغل های ساده و پردرآمد قبل از هر چیزی کسب مهارت و تخصص بالا، تجربه اندوزی و انجام درست کار به بهترین شکل ممکن است .

مزایای کارهای ساده و پر درآمد

همان طور که در بالا اشاره شد ، کسانی موفق هستند که هر کاری را درست انجام دهند و متمایز از بقیه عمل کنند . در آن صورت است که آن شغل پردرآمد و پولساز خواهد شد . کاملا طبیعی است که مهمترین نفعی که از انجام کارهای ساده اما پردرآمد می برید، همین کسب درآمد راحت است . اما علاوه بر درآمد، انجام کارهای ساده مزایای دیگری هم دارد که مهمترین آنها عبارتند از :

– مشغول بودن .

– داشتن منابع مالی .

– افزایش خود کارآمدی .

– افزایش اعتماد به نفس .

– ارتقای خلاقیت .

– پایداری کسب درآمد .

– بروز ایده های عملی و عینی .

– و …

اما از نظر عموم مردم کار آسان دارای ویژگی و مزایای زیر است :

– سطح استرس کمتری دارد .

– انجام وظایف در آن لذت بخش تر است .

– ارتباط با مردم در آن کم است .

– فشار کاری برای تحویل پروژه در آن پایین است .

– انتقاد و سرزنش در پایین ترین سطح است .

– راحتی جسمانی در آن وجود دارد و فشار فیزیکی کمی دارد .

– ساعات کاری کمتری دارد و نیاز به اضافه کاری ندارد .

– حجم کار کمتر است .

– نیاز به تصمیم گیری های حیاتی در آن کمتر است .

– نیاز به تفکر انتقادی و تفکر عمیق ندارد .

– به تحصیلات و مهارت تخصصی کمتری نیاز دارد .

– با گذراندن دوره های تخصصی قابل یادگیری است .

– مسئولیت ها در این شغل کمتر است .

– خستگی و فرسودگی شغلی کمتری دارد .

– و…

اهمیت و جایگاه داشتن شغل

داشتن شغل و درآمد شخصی برای هر فردی مهم و ضروری است . در نگاه اول، مهم ترین مزایای داشتن شغل، کسب درآمد می باشد . اما مشغولیت در هر حرفه ای به غیر از بعد مادی، دارای مزایای دیگری هم هست  . برخی از مهم ترین مزایای شغل عبارتند از :

– آموختن مهارت های مالی .

– ایجاد و ارتقا اخلاق حرفه ای .

– مسئولیت پذیری مالی، بودجه بندی، درست خرج کردن پول، پس انداز کردن و… .

– یادگیری مهارت های زندگی، مسئولیت پذیری، قابل اعتماد بودن، مدیریت زمان و غیره .

– کسب استقلال و خودمختاری از ابعاد مختلف .

– و…

نکته مهم اینکه ، استرس و یا فشار کاری برای افراد مختلف متفاوت تجربه می شود . هر فردی نقاط قوت و ضعف خودش را دارد، علایق و سلایق افراد متفاوت است . بر همین اساس، یک شغل برای فردی آسان به نظر می رسد و برای فرد دیگر سخت .

البته وقتی صحبت از گزینه های شغلی پردرآمد می شود، مسلما برای انتخاب یک شغل آسان و پردرآمد گزینه های انتخابی زیادی دارید . بر خلاف آنچه که تصور می شود، داشتن یک شغل اداری در طبقه بالای یک برج، شغلی نیست که همه آرزویش را داشته باشند . نکته دیگر اینکه ، بیشتر مردم یک شغل آسان و پردرآمد را به یک کار سخت ترجیح می دهند .  اگر به دنبال این هستید که یک شغل راحت اما پردرآمد پیدا کنید، باید گفت هیچ شغلی راحت نیست و هر شغلی سختی های خودش را دارد .

به تدریج و با گذشت زمان، وقتی تجربه در شغلی  بیشتر شود و اطلاعات در رابطه با آن شغل بالا ببرید، شغلی که دارید و انجام وظایف مرتبط با آن برایتان راحت تر می شود .

معرفی شغل های ساده و پردرآمد در ایران

وقتی از فردی سوال می شود که، چه چیزی موجب آسان بودن یک شغل می شود؟ جالب است بدانید هر فردی آسان بودن را با توجه به دیدگاه خودش تعریف می کند . بر همین اساس مشاغل آسان در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند . زمانی که نظر مردم را در مورد ویژگی های شغل آسان بپرسید، پاسخ های جالب و متنوعی دریافت می کنید .

به دلیل همین دیدگاه متفاوت درباره انواع شغل های ساده و پردرآمد است که تصمیم گرفتم که این نوع مشاغل را در دسته بندی های مختلف شرح دهم . برخی از این مشاغل نیاز به تخصص و مهارت بسیار بالا دارند و برخی نیاز به سرمایه و پول کافی جهت سرمایه گذاری . ضمن اینکه بعضی از مشاغل به تحصیلات عالی و برخی دیگر اصلا نیازی به تحصیل بالا ندارند . تعدادی هم قوای جسمانی مناسب و حتی قوی نیاز دارند اما موارد هم هستند که از عهده هر کسی ساخته است و بنیه جسمانی بالا نمی خواهد .

مورد دیگر اینکه میزان کسب درآمد یا پولسازی این مشاغل با هم متفاوت هستند . البته علیرغم تفاوت در میزان کسب پول ، معمولا همه آنها به میزان مناسب درآمدزایی دارند و افراد می توانند امیدوار باشند که مخارج آنها را تامین می کند . با این مقدمه به معرفی شغل های ساده و پردرآمد در ایران پرداخته می شود .

معرفی مشاغل کثیف اما پردرآمد

شغل‌ های کثیف اما پردرآمد و پولساز ممکن است در برخی صنایع و حوزه‌ ها وجود داشته باشند . البته تعریف «کثیف » در اینجا به معنای فیزیکی بودن شغل است و هرگز منظور غیر اخلاقی یا غیرقانونی بودن آنها نیست . به این نکته هم توجه کنید که برخی از این مشاغل کثیف علیرغم پولساز بودن ، سختی و مرارت های خاص خود را دارند لذا خیلی ساده و راحت نیستند . بعضی از مهم ترین شغل‌ های کثیف اما پردرآمد عبارتند از :

۱- فروشندگان نفت و گاز

اشتغال در صنعت نفت و گاز ممکن است نیازمند کار در محیط‌ هایی با شرایط آلوده و کثیف مانند صحراها و دریاها باشد . این مشاغل علیرغم سختی های کار ، معمولاً حقوق بالایی دارند . میزان درآمد از این طریق بسیار بالا و چشمگیر است .

۲- معدنچیان

فعالیت و کار در معادن نیز می‌ تواند شامل شرایط کثیف و خطرناک باشد . برخی از معادن نفت، ذغال سنگ، مس و طلا معمولا به کارگران خود حقوق بالا پرداخت کنند . البته این شغل ها جزو مشاغل پردرآمد و پولساز هستند ولی راحت و ساده نمی باشند و سختی های خاص خودشان را دارند .

۳- تمیز کنندگان خطوط لوله

تمیزکردن خطوط لوله نفت و گاز می‌ تواند شغلی کثیف باشد . این کار اغلب نیازمند حرکت در فضاهای محدود، محیط‌ های آلوده و استفاده از مواد شیمیایی خطرناک است .

۴- مدیران پسماند

معمولا مدیران پسماند در صنعت حمل و دفع زباله‌ ها و پسماند های صنعتی و شهری فعالیت می کنند . این شغل ممکن است شرایط کثیفی داشته باشد، اما به دلیل اهمیت مدیریت پسماند ها در جامعه، معمولا حقوق بالایی دارد .

۵- شیمی‌گران صنعتی

برخی شغل‌ های مرتبط با صنایع شیمیایی نیز ممکن است به دلیل استفاده از مواد شیمیایی خطرناک و محیط‌ های کثیف، به عنوان شغل‌ های کثیف شناخته شوند . این شغل‌ ها ممکن است حقوق بالایی داشته باشند .

همان طور که در بالا اشاره شد این شغل‌ ها معمولا سختی های خاص خود را دارند و چه بسا خطرناک هم هستند . لذا ممکن است نیازمند تجربه، مهارت‌ های خاص و آموزش مناسب باشند . همچنین، استفاده از ابزارها و تجهیزات ایمنی و رعایت دستورالعمل‌ های بهداشت و ایمنی در این شغل‌ ها بسیار حائز اهمیت است .

شغل های فنی

شغل‌ های فنی شامل شغل‌ هایی هستند که نیازمند مهارت‌ ها، آموزش و دانش فنی خاصی هستند . این شغل‌ ها در زمینه‌ های مختلف از جمله مکانیک، الکترونیک، برق، ساخت و ساز، خودرو، کامپیوتر و فناوری اطلاعات و غیره قرار می‌ گیرند . البته برخی از این مشاغل فنی به دلیل ماهیت شان ممکن است که جزو مشاغل کثیف محسوب می شوند . تعدادی از شغل‌ های فنی عبارتند از :

۱- تکنسین الکترونیک

تکنسین‌ های الکترونیک مسئول تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی هستند . آنها می‌ توانند در صنایع مختلف از جمله الکترونیک مصرفی ، تلفن همراه، کامپیوتر ، صنعت خودرو و غیره فعالیت کنند .

۲- مکانیک خودرو

مکانیک خودروها مسئول تعمیر ، نگهداری و تعویض قطعات خودروها هستند . آنها باید دارای دانش و مهارت در زمینه مکانیک خودروهای مختلف باشند . این افراد ممکن است در گاراژ ها، کارگاه‌ های تعمیرات خودرو یا نمایندگی‌ های خودرو فعالیت کنند .

۳- برقکار صنعتی

یکی از شغل های ساده و پردرآمد در ایران که خواهان زیادی دارد برقکار صنعتی است . برقکاران صنعتی مسئول نصب ، تعمیر و نگهداری سیستم‌ ها و تجهیزات برقی در صنایع مختلف مانند کارخانه‌ ها ، نیروگاه‌ ها، تاسیسات صنعتی و غیره هستند .

۴- کارگر ساختمانی

کارگران ساختمانی به ساخت و ساز، نصب و تعمیرات در پروژه‌ های ساختمانی مشغول هستند . آنها ممکن است وظایفی مانند بنایی ، نجاری ، گچ‌ کاری ، سفالگری و غیره را بر عهده داشته باشند .

۵- فنی‌ های کامپیوتر

این شغل‌ ها شامل فنی‌ های شبکه، فنی‌ های سخت‌ افزار کامپیوتر و فنی‌ های نرم‌ افزار می‌ شود . آنها مسئول نصب ، تعمیر و پشتیبانی از تجهیزات و سیستم‌ های کامپیوتری هستند .

۶- تعمیرات خودرو

تعمیرات خودرو شامل فعالیت‌ های تعمیر ، نگهداری ، و تعویض قطعات و لوازم خودرو می‌ شود . افرادی که در این حوزه فعالیت می‌ کنند می‌ توانند مکانیک خودرو، تکنسین خودرو، یا تعمیرکار خودرو نامیده شوند . آنها با تشخیص و رفع مشکلات مکانیکی ، الکتریکی و الکترونیکی خودروها مشغول هستند . این شاغلین برای تعمیرات و نگهداری خودروها از ابزارها، دستگاه‌ ها و تجهیزات خاصی استفاده می‌ کنند .

۷- ساختمان

در حوزه ساختمان، شامل ساخت و ساز ، تعمیر و نگهداری ساختمان‌ ها است . افرادی که در این حوزه فعالیت می‌ کنند ، شامل معماران، مهندسان عمران ، سرمایه‌ گذاران ساختمانی ، کارگران ساختمانی و متخصصان دیگر هستند .

آنها برای ساخت و ساز ، تعمیر و نگهداری ساختمان‌ ها از ابزارها ، تجهیزات ، مصالح ساختمانی و تکنولوژی‌ های مربوط استفاده می‌ کنند . هدف آنها ایجاد و تعمیر ساختمان‌ هایی است که به عنوان مسکن ، تجارت ، صنعت ، آموزش ، بهداشت و خدمات عمومی استفاده می‌ شوند .

توجه داشته باشید که فهرست شغل های ساده و پردرآمد در بالا ، فقط نمونه‌ ای از شغل‌ های فنی است . هر صنعت و حوزه ای می‌ تواند شغل‌ های فنی خاص خود را داشته باشد . این مشاغل علاوه بر مهارت‌ های فنی، ممکن است نیازمند صبر، دقت و تمرکز باشند . به اعتقاد برخی پولسازترین و ساده ترین راه کسب درآمد بالا در ایران ، ساختمان سازی و یا دلالی در این حوزه می باشد .

لازم به ذکر است که در هر یک از این حوزه‌ ها، تخصص‌ و مهارت‌ های مختلف مورد نیاز است . در صورت تمایل به فعالیت در این حوزه‌ ها باید به دانش، تجربه و مهارت لازم دست یابید . همچنین، رعایت دستورالعمل‌ ها و مقررات ایمنی در انجام این کارها بسیار مهم است .

مشاغل راحت پردرآمد ، جدید و آینده دار

در ادامه معرفی شغل های ساده و پردرآمد در ایران ، به مشاغل پولساز آینده دار پرداخته می شود . توجه کنید که در این فهرست به شغل‌های شناخته شده مانند پزشکی، دندانپزشک، جراح زیبایی و وکالت که همه شناخت دارند ، اشاره نشده است . با این مقدمه ، مشاغل آسان پردرآمد ، آینده دار و جدید عبارتند :

۱- دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال Digital Marketing ، فرایند تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات بر بستر دیجیتال و اینترنت است . متخصصان بازاریابی دیجیتال باید در تحلیل داده‌ها، ارتباطات آنلاین و استراتژی‌های تبلیغاتی ماهر باشند . موفقیت در این زمینه به دانش به‌روز و توانایی تفکر استراتژیک نیاز دارد . در این زمینه کاری شغل‌های متنوعی وجود دارد مانند :

– بازاریاب سوشال مدیا Social Media Marketing .

– ایمیل مارکتینگ Email Marketing .

– بازاریابی محتوا Content Marketing .

– بهینه‌سازی موتورهای جست‌‌جو یا سئو SEO .

– افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing .

البته خود یادگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بسیار اهمیت دارد . ضمن اینکه در این حوزه کاری تجربه حرف اول را می‌زند و نیازی به مدارک تحصیلی نیست . البته اگر مدرک معتبر دانشگاهی باشد عالی است ولی ضروری نیست . چون زمانی استفاده از این مشاغل و اشتغال به آن‌ها منجر به کسب درآمد اینترنتی خواهد شد که تخصص کافی در این زمینه وجود داشته باشد . اینها بهترین و عالی ترین شغل های ساده و پردرآمد در ایران هستند که از جایگاه ویژه هم برخوردارند .

۲- متخصص سئو SEO

قرار گرفتن در رتبه‌های برتر نتایج گوگل، می‌تواند امتیازات بسیاری داشته باشد . از جمله مهم‌ترین آن‌ها، افزایش فروش اینترنتی ، سود بیشتر و کسب درآمد اینترنتی مستمر است . به همین خاطر، کسب‌وکارهایی که سایت دارند، حاضرند برای رسیدن صفحات سایتشان به جایگاه‌های برتر (همان لینک‌های اولیۀ صفحۀ نتایج گوگل ) هزینه کنند .

بنابراین، کسی که مهارت لازم برای انجام این کار را داشته باشد، درآمد اینترنتی بالایی هم خواهد داشت . عنوان شغلی کنندۀ این کار ، متخصص سئو است که بعضاً وظایفش با بازاریاب دیجیتال همپوشانی دارد .

شاید فکر کنید که کار پیچیده‌ای است و اینکه سر و کله زدن با گوگل و انجام چنین کارهایی از عهده هر کسی ساخته نیست . اما واقعیتش یادگیری سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ، اصلاً کار سختی نیست . البته که مثل فراگیری هر مهارت دیگری، نیاز به صرف زمان و تمرین دارد . باید پشتکار داشته باشید و تداوم در مسیر را فراموش نکنید . مگر یادگیری نجاری به پشتکار نیاز ندارد؟ مگر تمام فوتبالیست‌های حرفه‌ای روزانه ساعت‌ها تمرین نمی‌کنند؟ سئوکار هم مثل این افراد است .

می‌خواهم بگویم بر خلاف تصور بسیاری که هیچ شناختی از دنیای سئو ندارند، یادگیری این مهارت مثل کندن کوه سخت نیست . اگر سراغ منابع معتبر بروید، آن‌هایی که متد آموزشی خوبی دارند، در عرض چند ماه می‌توانید به یک متخصص سئو تبدیل شوید . فقط باید اقدام کنید و آموزش ببینید .

کسب و کار سئو

بازار کسب درآمد اینترنتی سئوکار بسیار متنوع و پولساز است . مشتریان چنین متخصصی می‌توانند تمام افراد و مجموعه‌هایی باشند که وب سایت دارند . به هر حال همۀ صاحبان کسب و کار اینترنتی دوست دارند رتبه‌های برتر گوگل را به خود اختصاص دهند . در نتیجه، حرف سئو هم درآمد اینترنتی بسیار بالایی دارد و هم از بازار کار خیلی خوبی برخوردار است . مطمئنا متخصص حرفه‌ای بیکار نمی‌ماند و تا سالیان متمادی درآمدزا خواهد بود .

توجه داشته باشید هر روز که می‌گذرد، کسب‌وکارهای بیشتری نیاز به حضور در دنیای آنلاین را حس می‌کنند . لذا در اولین گام ، سعی می کنند که وب سایت خود را ایجاد کنند . منظور از این صحبت ها این است که بازار کار این حرفه اینترنتی قرار است از حالا هم خیلی بهتر و پولساز تر شود .

ضمنا ، مهارت‌هایی مثل سئو، امکان کسب درآمد دلاری را هم برایتان فراهم می‌کنند . می‌توانید با روش‌های مختلف مشتری خارجی بگیرید و دستمزد تان را به دلار دریافت کنید . حتی این امکان را دارید که بعد از مدتی رزومه‌ای برای خود دست‌وپا کرده و در یک شرکت خارجی استخدام شوید . همه چیز امکان دارد و می توانید به‌صورت دورکاری با آن‌ها همکاری کنید . حتی شاید شركت استخدام‌کننده شرایط مهاجرت را هم برایتان مهیا کند .

نکته مهم درباره کسب درآمد با سئو اینکه ، همیشه باید خود را از نظر دانش و مهارت به روز کند . دلیلش این است که موتورهای جستجو دائم در حال تغییر هستند و توقف برایشان معنی ندارد .

۳- راه اندازی کسب و کار اینترنتی

بسیاری از وب سایت‌ها با فروش محصولات فیزیکی یا دیجیتالی کسب درآمد اینترنتی مستمری دارند . تعداد زیادی هم خدمات آنلاین ارائه می‌دهند و درآمدزایی اینترنتی می‌کنند . بسیاری دیگر به واسطه تبلیغات اینترنتی کسب درآمد از اینترنت را تجربه می‌کنند . این تنوع کسب درآمد اینترنتی ، نشان از پتانسیل بالای کسب و کار اینترنتی و پولسازی آن دارد .

بر خلاف تصور عمومی ، راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی نیاز به ایده عجیب و غریب و تخصص‌های خاصی ندارد . ولی پس از راه‌اندازی نیاز به نظم ، توسعه و یادگیری مهارت‌های مرتبط با کسب و کارهای آنلاین، دارید . داشتن پشتکار ، برنامه ریزی و همچنین ایده جذاب می تواند یک شغل پولساز با درآمد بالا را برایتان تضمین کند .

۴- تریدر یا معامله‌گر فارکس

اینترنت همه کسب و کارها را دچار تحول و دگرگونی بنیادی کرده است . از طریق فضای مجازی می توان به راحتی وارد هر نوع تبادل مالی و خرید و فروشی شد و پولسازی کرد . یکی از شغل های ساده و پردرآمد که از طریق اینترنت می توان انجام داد تریدر است .

برای اینکه مفهوم تریدر فارکس چیست را بهتر بفهمید باید معنی تریدر Trade را بهتر درک کنید . تریدر به فردی گفته می‌شود که با دنبال کردن اهداف دستیابی به سود، خودش به تنهایی یا حتی به عنوان یک نماینده از طرف موسسه، به داد و ستد انواع دارایی‌ها مشغول است . اگر تریدر در این راه بتواند خرید و فروش‌های اصولی و بر پایه دانش کافی انجام دهد، قطعا به سود خواهد رسید . این کار یک فن و مهارت مالی و در عین حال پیش بینی اوضاع مالی هم می باشد .

در ترید کردن معامله‌گران در حال تبدیل سرمایه خود به ارز کشوری هستند که در روند افزایشی قرار گرفته و آن ارز می‌خواهد قدرت بگیرد . در این صورت است که معامله گر سود کسب می‌کند . البته برای این کار، تریدر فارکس حتما باید مسلط به تحلیل نوسانات قیمتی چارت (نمودار) بوده و توانایی انجام ترید های مختلف را داشته باشد .

توصیه می شود که نباید بدون علم و دانش وارد این نوع معاملات شد . زمانی که به مفهوم واقعی تریدر فارکس چیست رسیدید و آموزش‌های تخصصی را گذراندید، می‌توانید یک حساب معاملاتی باز کنید . البته برای اینکه خرید و فروش را در بازار Forex استارت بزنید، باید حداقل سرمایه قابل قبولی را برای انجام معاملات در نظر بگیرید .  این شیوه معامله مالی بسیار پرسود و در عین حال دارای ریسک بالایی می باشد .

۵- ترید ارزهای دیجیتال

همان طور که در بالا اشاره شد ، تریدر کسی است که به کار خرید و فروش ارز دیجیتال یا هر دارایی دیگر در بازار‌های مالی مشغول است . این می‌تواند یا برای خود فرد یا برای شخص و موسسه دیگری باشد . فرق اساسی بین تریدر و سرمایه گذار، در زمان نگهداری این دارایی‌ها وجود دارد . معمولا سرمایه گذاران برای مدت طولانی‌تری دارایی‌های مالی را نگهداری می‌کنند در حالی که تریدر‌ها برای کسب درآمد کوتاه مدت، آنها را در مدت زمان کوتاهی به فروش می‌رسانند .

کسب سود از معامله ارزهای دیجیتال به عوامل شخصی و اقتصادی مختلفی از جمله میزان درک از بازار ، دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ، برنامه معاملاتی، روند بازار ، تصمیمات دولت‌ها نظیر افزایش و کاهش نرخ بهره بانکی آمریکا ، قانون‌گذاری‌ها ، عواطف و احساسات معامله گران و موارد بسیار دیگر بستگی دارد .

در صورتی که همه چیز طبق نقشه پیش برود ، ترید سودآور و پولساز است . اما مسئله اینجاست که بازار کریپتو به دلیل نوسانات زیادش بسیار ناپایدار و بدنام است . کوچکترین تصمیمی می‌تواند تاثیر زیادی روی احساسات تریدرها داشته باشد که گاهی اوقات فروش جمعی و ریزش قیمت‌ها را به‌دنبال خواهد داشت . لذا باز تاکید می شود بی گدار به آب نزنید و با کسب مهارت و تجربه لازم ، وارد بازار های پر ریسک ارزهای دیجیتال شوید .

۶- برنامه‌نویسی و توسعه‌دهنده وب

در اهمیت و پولسازی توسعه‌دهنده وب همین که گفته می شود در جایگاه نهم لیست شغل های پردرآمد جهان قرار دارد ، بیانگر همه چیز است . با توجه به وضعیت حرکت جهانی به سمت زندگی‌های مبتنی بر اینترنت و استعدادی که در کشور ما وجود دارد و همچنین پایین بودن هزینه راه‌اندازی این‌گونه شغل‌ها، شما اگر استعداد این کار را دارید می‌توانید وارد یکی از شغل‌های این مجموعه شوید .

سالیان سال است که برنامه نویسی در ایران جزو شغل های ساده و پردرآمد محسوب می شود . از مزایای این نوع شغل‌ این است که در شروع فقط به دانش و چند سیستم کامپیوتری احتیاج دارید . در واقع میزان سرمایه اولیه و سرمایه‌گذاری آن حتی از راه‌اندازی یک فلافل فروشی نیز کمتر است .

میزان تخصص در این حرفه تعیین کننده است . برای استخدام به عنوان برنامه نویس و برای اینکه سایت‌های مختلفی راه‌اندازی کنید، باید مهارت کدنویسی و تجربه مفید داشته باشید . جهت کسب مهارت برنامه‌نویسی می‌توانید در دوره‌های مختلفی به صورت حضوری و غیرحضوری شرکت کنید . کافیست در گوگل آموزش برنامه‌نویسی مد نظرتان را جستجو کنید .

توجه کنید وقتی که در خصوص ساخت سرویس‌های آنلاین یا وب سایت‌های اینترنتی صحبت می‌کنیم،‌ با دو مفهوم مختلف مواجه می‌شویم :

الف : طراحی وب یا Web Design

طراحی وب یا طراحی وب سایت یا Web Design  به فرایندی می‌گویند که در آن طراح وب‌، اقدام به طراحی چیزهایی می‌کند که کاربر آن‌ها را در صفحه مانیتور خود می‌بیند . در واقع کار طراح وب سایت این است که المان‌های یک وب‌سایت یا صفحه‌ وب را طراحی کند و محل جای‌گیری آن ها را مشخص کند . خروجی کار یک طراح وب کاملا برای کاربران عادی قابل مشاهده است و کاربران آن‌را به صورت مستقیم و عینی می‌بینند .

ب : برنامه نویسی وب یا Web Development

کار برنامه نویسی وب یا برنامه نویسی سمت وب یا Web Development  مربوط به تمام آن پردازشی است که پشت صحنه انجام می‌شود و کاربر عادی آن‌ها را نمی‌تواند ببیند . برای مثال وقتی یک صفحه‌ وب یک درخواست به پایگاه داده Database ارسال می‌کند و آخرین مطالب سایت را از دیتابیس می‌گیرد، درخواست و کدی است که کاربر عادی آ‌ن‌را نمی‌تواند مشاهده کند . به زبان ساده، کار یک برنامه نویس وب، نوشتن کدهایی است که در پشت صحنه پردازش‌هایی انجام می‌دهند که کاربر نمی‌تواند آن پردازش‌ها را مشاهده کند .

۷- راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن موبایل به نسبت وب‌سایت‌ها در دسترس‌تر بوده و هر شخصی که بتواند با گوشی هوشمند خود کار کند، می‌تواند اپلیکیشن شما را داشته باشد . به همین دلیل بازار اپلیکیشن‌های موبایل امروزه بسیار داغ است و ایده‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند در قالب اپلیکیشن، توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گیرد . شما که این مطلب سایت پول یابی را می‌خوانید حداقل چند اپلیکیشن فارسی بر روی گوشی خودتان نصب دارید ، تقویم، اسنپ ، تپ‌سی و… .

امروزه ساخت اپلیکیشن به دلیل فراوانی گوشی های هوشمند از شغل های ساده و پردرآمد در ایران می باشد . تجربه کاری در کشورمان ثابت کرده که اپلیکیشن‌های خدماتی بهترین گزینه برای راه‌اندازی هستند . اگر ایده‌ای دارید که می‌تواند به مردم در انجام کارها کمک کند از همین لحظه برای راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل برنامه‌ریزی کنید . اگر خودتان ایده‌ای دارید اما توانایی برنامه‌نویسی اپلیکینش‌های اندروید یا ISO را ندارید، از متخصصین این حوزه کمک بگیرید .

۸- مدیر شبکه های اجتماعی Social Media

سوشال مدیا یا شبکه‌های اجتماعی آنلاین اگرچه عمری کمتر از بیست سال دارند ولی با سرعت چشمگیری وارد زندگی افراد شده اند . امروزه تقریبا همه‌ جنبه‌های زندگی بشر تحت تأثیر شبکه های اجتماعی قرار گرفته است . همزمان با پیدایش این شبکه‌ها، شغل اداره یا مدیریت سوشال مدیا هم پدیدار شد .

مدیر یا ادمین شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام و.. با بهره‌گیری از دانش مربوط به بازاریابی و اینترنت به صورت همزمان می‌تواند درآمد اینترنتی فوق‌العاده‌ای از طریق جذب تبلیغات و یا فروش محصولات متنوع به دست آورد .

۹- تدریس اینترنتی

یکی دیگر از مشاغل اینترنتی پرسود و بسیار پر درآمد می‌تواند از برگزار کردن سمینار‌ها و کلاس‌های مجازی یا تدریس آنلاین باشد . تقاضا برای مدرسان اینترنتی به دلیل راحتی کار ، بسیار زیاد است . اگر در زمینه‌ای تخصص دارید می‌توانید به یک معلم مجازی و مدرس اینترنتی تبدیل شوید . آموزش یکی از پولسازترین مشاغل در ایران از قدیم بوده و هست . با ورود اینترنت این کار بهتر و راحت تر شده است .

تنها چیزی که نیاز دارید این است که در زمینه‌ کاری و شغلی خود باید حرفه‌ای باشید . مثلا اگر در زمینه‌ کسب درآمد از اینترنت و یا کسب و کار اینترنتی فعالیت می‌کنید می‌توانید با برگزاری یک وبینار مجازی به در‌‌آمد اینترنتی میلیونی بسیار زیادی برسید .

واژه وبینارWebinar  از عبارت Web-based seminar گرفته شده است .  وبینار به کلاس، دوره، سمینار یا هر رویداد آنلاینی گفته می‌شود که در محیط وب و با استفاده از اینترنت و بصورت کاملا آنلاین، زنده، تعاملی و دو طرفه در یک زمان مشخص برگزار می‌شود . برای برگزاری یک وبینار می‌تواند از پلتفرم‌های داخلی هم استفاده کنید . برای آشنایی با این پلتفرم‌ها می‌توانید از جستجو در گوگل کمک بگیرید .

۱۰-  بلاگری ، اینفلوئنسری و تولید محتوا

اینترنت هر نوع شغل و کاری را که تصور کنید ایجاد کرده و نکته جالب اینکه اکثرشان پولساز و پردرآمد هستند . بلاگری و اینفلوینس ، از جمله مشاغل اینترنتی است که اگر امروزه خلاقانه و با اطلاعات کافی انجام شوند و فوق العاده درآمدزا هستند . اغراق آمیز نیست اگر گفته شود درآمد ماهیانه برخی از اینفلوئنسرها و بلاگرها میلیاردی می باشد . این افراد از طرق مختلف کسب درآمد اینترنتی دارند .

همچنین تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت که پاسخگوی نیاز مخاطبین باشد، لازمه کسب و کارهای اینترنتی است . برای همین همیشه افرادی که بتوانند محتوای خوب و با کیفیت تولید کنند و همچنین به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشند، می توانند از این شغل هم درآمد اینترنتی خوبی کسب کنند . سه شغل : بلاگری ، اینفلوئنسری و تولید کننده محتوا جزو شغل های ساده و پردرآمد و در عین حال بسیار پرطرفدار در ایران می باشند .

۱۱- تولید محتوای متنی

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که وارد اینترنت شده باشد و در موتور جستجوی گوگل چیزی را جستجو نکرده باشد . وقتی که در سایت‌های مختلف مطالب مختلفی را می‌خوانید، توسط یک یا چند نفر تنظیم و منتشر شده است . به عنوان مثال همین مطلبی که در سایت پول یابی در حال خواندنش هستید، یک محتوای متنی است . کسب و کارهای اینترنتی بدون تولید محتوا به هیچ کجا نمی‌رسند . به همین دلیل همیشه به‌دنبال افرادی هستند که بتوانند محتوای خوبی تهیه کنند .

اگر بتوانید به خوبی متون انگلیسی را به فارسی ترجمه کنید باید دست‌به‌کار شوید . یکی از نکات مثبت تولید محتوا، همکاری با چندین وب‌سایت است که می‌تواند در ماه، درآمد اینترنتی شما را افزایش دهد . در پلتفرم‌هایی مثل انجام میدم یا پونیشا می‌توانید به عنوان تولید کننده محتوا، مترجم، تولید محتوای تصویری و… پروژه بگیرید . خلاصه اینکه کسب و کار تولید محتوا همیشه پولساز بوده و در آینده هم اینگونه خواهد بود .

۱۲- تولید کلیپ و محتوای ویدیویی

با گسترش اینترنت پرسرعت ، توجه و اقبال همگانی به دیدن فیلم ، کلیپ و محتواهای ویدیویی افزایش یافت . لذا یکی از روش‌‌های پولساز کسب درآمد اینترنتی ، تولید و انتشار محتوای ویدیویی شد . امروزه نرم‌افزارهای زیادی برای ساخت کلیپ وجود دارد که براحتی می‌توانید کلیپ‌ها یا محتوای ویدیویی جذاب تولید کنید . تنوع کسب درآمد از طریق محتوای ویدیویی بسیار زیاد است و شبکه های اجتماعی هم این کار را تسریع کرده اند .

چند اپلیکیشن کاربردی برای ساخت کلیپ در موبایل :

– Vine

– FxGuru: Movie FX Director

– FiLMiC Pro

– Splash

– inshot video Editor

– viva video

معرفی چند نرم‌افزارهای برای ساخت کلیپ در کامپیوتر :

– پریمیر پرو

– افترافکت

– داوینچی ریزالو

– فاینال کات

اگر تجربه ادیت و ساخت کلیپ داشته باشید، به سادگی می‌توانید برای سایت‌ها و پیج‌های مختلف اینستاگرام تولید محتوا انجام دهید . هر چقدر کار جذاب‌تری تولید کنید تعداد مشتریان و مخاطبان بیشتری خواهید داشت .

۱۳- راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

ایجاد فروشگاه آنلاین بهترین راهکار برای گسترش کسب و کار است . راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و فروش کالا در اینترنت این روزها یکی از شغل های ساده و پردرآمد در ایران به شمار می‌آید . فروش محصول از طریق وب سایت فروشگاهی ، کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام می‌توانند موجب شگفتی شما شود . اگر علاقه به فروشگاه آنلاین و کسب درآمد اینترنتی پایدار و دائمی دارید، همین حالا اقدام کنید .

توجه کنید که ایجاد فروشگاه اینترنتی جزو کسب و کارهای با سرمایه کم محسوب می شود . از آنجایی که با فروش کالا از طریق اینترنت از پرداخت مالیات و کرایه مغازه و سایر هزینه‌های این چنینی در امان هستید، می‌توانید کالاها را با قیمت کمتری نسبت به مغازه‌ها بفروشید . علاوه بر این موارد به دلیل گستردگی جغرافیایی نامحدود می توانید مشتریان زیادی از مناطق مختلف پیدا کنید .

برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین روش‌های مختلفی وجود دارد . می توانید از فروشگاه سازهای رایگان ، ووکامرس و یا سفارش اختصاصی و حرفه ای فروشگاه برای خودتان اقدام کنید . انتخاب هرکدام بستگی به شرایط کسب و کار ، برنامه و نوع کاری که می‌خواهید انجام دهید، دارد .

۱۴- فروش کالا و محصول از طریق اینستاگرام

بر اساس آخرین آمارها بیش از ۲۵ میلیون ایرانی در اینستاگرام حضور دارند . این می‌تواند یک بازار داغ و کسب و کار پولساز باشد . احتمالا تبلیغات محصولات مختلف را اینستاگرام دیده‌اید، یا شاید خودتان هم از طریق این شبکه اجتماعی خریدی انجام داده باشید . قدرت اینستاگرام و تاثیرش در افزایش کسب درآمد اینترنتی غیر قابل انکار است . مثلا در حال حاضر از طریق اینستاگرام، می‌توانید از جنوب کشور ماهی و میگوی تازه سفارش دهید و در هر جای ایران دریافت کنید .

یقینا با توضیح بالا، می توان هر نوع کالا و محصولی را از طریق اینستاگرام فروخت . اینستاگرام یک منبع بزرگ و غیر قابل اشباع برای فروش محصولات و ارائه انواع خدمات اینترنتی است . کافیست فعالیت در آن را شروع کرده و با برنامه به جذب مخاطب بپردازید .

۱۵- خرید و فروش اینترنتی کالای دست دوم

هر چیزی را می توان در اینترنت فروخت حتی اگر جنس و کالای دست دوم باشد . این شغل جزو زیر شاخه‌های فروشگاه‌های آنلاین است . بسیاری افراد تمایل دارند وسایل کارکرده و بلااستفاده خود را بفروشند و یا با خرید وسایل دست دوم بقیه، هزینه کمتری نسبت به نوی آن‌ها بپردازند . با وضعیت اقتصادی فعلی کشور و پایین بودن قدرت خرید مردم ، استقبال از کالاهای دست دوم بیشتر شده است . یک بازار پر از مشتری که می تواند جزو شغل های ساده و پردرآمد در ایران باشد و واقعا هم اینگونه است .

سایت‌های «دیوار، شیپور»، از سایت‌های قدرتمند در این حیطه هستند . این نوع سایت ها و سایر پلتفرم های مشابه ، فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای خرید و فروش کالاهای کارکرده‌ افراد در اختیار قرار می‌دهند . شاید نتوان این کار را در محدوده‌ مشاغل باکلاس و آنتیک تعریف کرد اما قطعا جزو شغل های جدید و مطابق نیاز امروز مردم ایران دانست .

۱۶- صنعت غذا و خوراکی ها

حتما این جمله را به کرات شنیده اید که مردم از هر چیزی بزنند از شکم شان نمی زنند . به هر طریقی باشد برای خورد و خوراکشان خرج می کنند . صنعت مواد‌غذایی در ایران و جهان همیشه پرسود بوده است . از آنجایی که خوراک از نیازهای اولیه هر انسانی است پس در هر شرایطی باید این نیاز برآورده شود . به خاطر همین نیاز ساده ، این شغل و کار و هر حرفه‌ای که با مواد ‌غذایی در ارتباط است، همیشه بازار خودش را دارد و درآمد و سود بالایی هم دارد .

اشتباه نکنید، منظور ما این نیست که بروید و یک کارخانه مواد‌غذایی راه بیندازید . شما می‌توانید به خدمات جانبی که کارخانه‌های مواد‌غذایی نیاز دارند هم فکر کنید و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید . به‌طور مثال این روزها صنعت بسته‌بندی از خود مواد‌غذایی هم بیشتر اهمیت دارد . مردم بیشتر جذب بسته‌بندی‌های خلاقانه ، خاص و متفاوت می‌شوند .

۱۷- بسته بندی مواد غذایی

در بالا اشاره شد که یکی از بخش های سودآور و پولساز صنعت غذا بسته بندی است . بهتر است به‌ دنبال یک یا چند ایده کسب و کار خوب باشید و در یک کارگاه کوچک به بسته‌بندی یا طراحی‌های مخصوص خودتان بپردازید . ایمان داشته باشید که اگر در این کار خلاقیت به خرج دهید در کمتر از یک سال فرد ثروتمندی خواهید شد .

این روزها به راحتی می‌توان با استفاده از ظرفیت خالی کارخانه‌ها یا کارگاه‌ها‌یی که پروانه بهداشت دارند، حبوبات و ادویه‌جاتی مثل فلفل، دارچین، زردچوبه و… را به‌صورت سفارشی تحویل گرفت . سپس آن‌ها را با بسته‌بندی‌های زیبا و با نام برند خاص خودتان در بازار خاصی چون پادگان‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها ، روز بازارها و… توزیع کرد .

اگر ظرافت و خلاقیت به خرج دهید ممکن است کارتان حسابی بگیرد و از یک کارخانه بزرگ، سفارش بسته‌بندی محصولات‌شان را بگیرید . هرگاه گذرتان به میدان راه‌آهن تهران افتاد، حتما یک سری به مغازه‌های ظروف یک‌بار مصرف بزنید . زمانی که حالشان خوب است و کمی سرشان خلوت است ، سر صحبت را با مغازه‌داران این حرفه باز کنید . آن‌ها تنها صنفی هستند که همیشه بازار خاص خودشان را دارند و نگران مشتری و ضرر کردن نیستند . به گفته خودشان در این حرفه درآمد و سودآوری حتمی است به شرط این‌ که بتوانید نبض بازار را در دست بگیرید .

۱۸- طراح مد و لباس

بهتر از من می دانید که صنعت پوشاک مخصوصا پوشاک زنانه در ایران و جهان پولساز می باشد . در پوشاک به روز بودن و مد حرف اول را می زند . ارائه‌ طرح‌های جدید و متنوع و رقابت در عرصه‌ زیبایی لباس و مد، کاری است که طراحان لباس انجام می‌دهند . اگر طراحی بتواند خودش را به شرکت‌های معتبر در زمینه مد ثابت کند و شانس همکاری با آن‌ها را پیدا کند، می‌تواند نسبت به آینده‌ شغلی و درآمد بالای خود مطمئن باشد .

علاوه بر روش بالا ، اگر طراح مد و لباس هستید می‌توانید از روش‌های دیگری مانند فروش لباس در اینستاگرام و یا تدریس آنلاین کسب درآمد داشته باشید .

۱۹- آرایشگری بهترین شغل پردرآمد برای بانوان

صنعت زیبایی و مشاغل مرتبط با آن ، همیشه یکی از شغل های ساده و پردرآمد در ایران و جهان بوده است . لذا خدمات آرایشگری یکی از پولساز‌ترین مشاغلی است که یک خانم می‌تواند انجام دهد . آرایش و گریم عروس ، کاشت ناخن ، پاکسازی پوست ، اکستنشن و… در حال حاضر در کشورمان طرفداران زیادی دارد . آرایشگرانی که بتوانند مشتری ثابت و روزانه برای خود بیابند می‌توانند به راحتی یک ثروت خوب کسب کنند .

۲۰- بازاریابی تلفنی

شغل بازاریابی یکی از مشاغل پولسازی است که این روزها خیلی فراگیر شده است . در بازاریابی اگه بتوانید با استفاده از فنون فروشندگی مشتریان را جذب کنید و فروش محصول را بالا ببرید، پورسانت خوبی دریافت می‌کنید . بازاریاب‌های موفق بعضا تا ماهی ۳۰ الی ۴۰ میلیون هم درآمد دارند . امروزه با رشد کسب و کارهای آنلاین، بازاریابی تلفنی جایگزین بازاریابی فیزیکی شده است .

۲۱- توریسم درمانی

به دلیل پایین بودن هزینه‌های درمانی، به ویژه دندانپزشکی و جراحی زیبایی در ایران، از کشورهای مختلفی برای انجام عمل‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند . همین موضوع موجب شده تا صنعت توریسم درمانی و پزشکی در کشور شکل بگیرید .

جراحی زیبایی در سراسر دنیا متقاضی بسیاری دارد . به همین دلیل پردرآمدترین شغل در دنیا و بالطبع در ایران است . احتمالاً در اطراف خودتان کسانی را دیده‌اید که عمل بینی یا جراحی زیبایی دیگری انجام داده‌اند یا ممکن است شما که این مطلب را می‌خوانید یکی از عمل‌های زیبایی را انجام داده باشید .

۲۲- خدمات ماساژ و پاکسازی صورت

در کنار کارهایی که برای زیبایی و بهبود سلامت ظاهر افراد رواج پیدا کرده است، ارائه‌ خدمات ماساژ در اشکال مختلف آن هم جزو مشاغل پرطرفدار و پردرآمدی است که رونق زیادی دارد . مراکز مختلف بسیاری در این زمینه مشغول به کار هستند و ماساژ را به عنوان روشی درمانی برای بهبود کیفیت زندگی افراد معرفی می‌کنند .

۲۳- راهنمای تور (تور لیدر)

کمتر کسی پیدا می شود که به به سفر و گردشگری علاقه‌مند نباشد . با توجه به افزایش آمار ورود گردشگران به کشور به خصوص در شهرهای گردشگرپذیر همچون شیراز و اصفهان بازار تور لیدرها به خصوص راهنمای توریست‌های خارجی بسیار داغ شده است .

راهنمای گردشگر یا تور لیدر شخصی است که با آشنایی و تسلط کامل بر نقاط گردشگری یک شهر از جمله اماکن تاریخی، بازارهای تجاری، جاذبه های طبیعت و … خصوصیات و تاریخچه مربوط به این اماکن را برای گردشگرانی که به آن محل سفر می کنند، توضیح داده و معرفی کند .

۲۴- واسطه‌گری (دلالی)

در اقتصاد ایران تقریبا تولید تعطیل شده و یا زیاد به صرفه نمی باشد . لذا مشاغل خدماتی و غیر تولیدی مثل دلالی که جزو شغل های ساده و پردرآمد محسوب می شوند رشد می کنند . شغل واسطه‌گری یا دلالی در هر زمینه‌ای یکی از کم زحمت‌ترین و پرسودترین مشاغل در ایران به شمار می‌آِید . شغل واسطه‌گری نه سرمایه نیاز دارد و نه اطلاعات و آموزش خاصی را می طلبد . برای کسب درآمد فقط کافی است که برای چیزهای مختلفی مثل خانه، ماشین ، مغازه  و … مشتری پیدا کنید .

البته این شغل در تمام دنیا وجود دارد و بستگی به نوع اقتصاد آن کشورها معمولا جزء شغل‌های پردرآمد محسوب می شود . اما متاسفانه در کشورمان این شغل به دلیل اقتصاد بیمار و غیرتولیدی ، بسیار رایج شده و درآمد بالایی هم دارد .

۲۵- کشاورزی پایدار و دامپروری نوین

با پیشرفت تکنولوژی، افزایش جمعیت و روش‌های نوین، کشاورزی به یک شغل مهم در سراسر جهان تبدیل شده است . ایران نیز به خاطر داشتن زمین‌های فراوان می‌تواند محل مناسبی برای کشاورزی پیشرفته یا پایدار باشد .

اگر کسی به رشته کشاورزی علاقه دارد می‌تواند با سرمایه گذاری در این بخش و استفاده از علوم جدید در جهان ارزش افزوده فوق‌العاده‌ای در این شغل ایجاد کند . تنها مشکل کشاورزی در ایران کمبود آب و خشکسالی است . این مشکل هم با بکارگیری و مدیریت شیوه‌های نوین آبیاری و اجرای کشاورزی پایدار قابل حل است .

کشاورزی و دامپروری در کنار هم و ارتباط تنگاتنگی با هم دارند . برای مثال نگاهی به آمار مصرف مرغ در ایران بیاندازید . تولید مرغ یکی از آن دسته شغل‌های زیر مجموعه کشاورزی است که این روزها هر چقدر که تولید شود بازار فروش آن وجود دارد .

۲۶- راه‌اندازی آشپزخانه

همیشه که نمی توان در خانه غذا تهیه کرد گاهی برای تنوع و یا تفریح هم شده از بیرون سفارش غذا می دهند . در سالیان اخیر ، بسیاری از مردم برای وعده‌های غذایی از بیرون غذا تهیه می‌کنند . اگر دقت کنید می بینید،  افرادی که تعداد وعده‌های غذایی بیشتری از رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها سفارش می‌دهند همیشه سعی می‌کنند بهترین آن‌ها را انتخاب کنند . پس آشپزخانه‌هایی که از نظر کیفیت غذا و سرویس‌دهی عملکرد خوبی دارند، درآمد خوبی نیز خواهند داشت .

اگر به شغل آشپزی علاقه دارید و می‌توانید غذای سالم و خوشمزه بپزید و یا شخصی را می‌شناسید که می‌تواند به عنوان سرآشپز به شما کمک کند، راه‌اندازی آشپزخانه می‌تواند گزینه‌ خوبی باشد . البته برای موفقیت در این شغل توصیه می شود که متمایز از سایرین از نظر قیمت ، مواد و کیفیت عمل کنید .

۲۷- تعمیرکار خودرو

به لباس‌های روغنی و کثیف تعمیرکارها نگاه نکنید، آنها دارای یکی از پردرآمدترین‌ مشاغل هستند . البته شکی نیست که شغل تا حدودی سخت و طاقت فرسایی دارند . جراحانی که با موتور و رادیات سروکله می‌زنند باید اعصاب و عضلاتی پولادی داشته باشند . اما به نظر می‌رسد با وجود این سختی‌ها، درآمدش به زحمتش به می‌ارزد . با فراوانی ماشین های ایرانی که همیشه پر از نقص و ایراد هستند ، شغل تعمیرکاری پولساز و آینده دار است .

۲۸- طراح دکوراسیون

دنیای امروز به سمت رفاه ، تجمل و سرمایه‌داری پیش رفته و مد و زیبایی یکی از اصلی‌ترین مفاهیم مرتبط با سرمایه‌داری به حساب می‌آیند . دنیای مد راه خود را در صنعت ساختمان‌سازی هم باز کرده است . افراد بسیاری مخصوصا خانم ها ، تمایل دارند که فضای کاری و زندگی خود را به بهترین شکل ممکن طراحی و تزیین کنند . یعنی علاوه بر متفاوت بودن ، متمایز بودن و جلوه خاص از زیبایی داشتن ، ملاک آنها برای چیدمان می باشد .

طراحان دکوراسیون کسانی هستند که برای اجرا و تحقق این مورد باید به آن‌ها مراجعه کرد . طراحی دکوراسیون با توجه به گرایش شدید افراد به مصرف‌گرایی و به روز بودن، جزو شغل های پردرآمد محسوب می‌شود . با توجه به بازار کار و میزان درآمد ، می‌توان گفت همیشه از بازار کار خوب و مشتریان زیاد برخوردار است .

توجه کنید که طراحی دکوراسیون داخلی خود به شاخه‌های متعددی  متعدد و متنوع تقسیم می شود . زیر شاخه هایی مثل طراحی داخلی ساختمان، طراحی نمای بیرون ساختمان، طراحی فضای اداری، طراحی مغازه‌های تجاری و طراحی فضای سبز از آن جمله اند .

۲۹- مترجمی زبان خارجی

متاسفانه به دلایل زیادی این شغل در کشور ما شغل پیش پا افتاده‌ای محسوب می‌شود و فاقد امنیت شغلی و درآمد مناسب است . اما باید توجه داشته باشید که در خیلی از کشورهای جهان، به دلیل گستردگی روابط بین المللی مثل روابط حساس سیاسی و تجاری، ترجمه اهمیت بسیار زیادی دارد .

برای فعال بودن و پولساز بودن ، یک مترجم باید به چندین زبان خارجی تسلط کامل داشته باشد . توجه کنید که این شغل سطوح مختلفی از نظر کاری و درآمدی دارد . اگر بتوانید خود را به سطوح بالا مثل مترجمی برای شرکت‌های تجاری بین‌المللی یا سازمان‌های دولتی دارای روابط خارجی برسانید، کارهای شما بسیار حساس خواهند بود . مطمئن باشید به ازای همین حساسیت و دشواری کار شما، درآمدتان نیز بالا خواهد بود .

بر خلاف تصور عمومی کار مترجمی بسیار حساس و دقیق است . حساسیت کار مترجم به این است که به ویژه در متون حقوقی و قراردادها، در صورتی که کوچکترین اشتباهی در ترجمه صورت گیرد، ممکن است منافع یک سازمان یا حتی منافع یک کشور، در خطر جدی قرار بگیرد .

۳۰- کسب درآمد با مشاغل خانگی

اگر به فهرست بالا توجه کنید بسیاری از مشاغل بالا را می‌توانید در خانه و از راه‌دور انجام دهید مانند مترجمی، تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ و… . مشاغل دیگری هم وجود دارد که می‌توانید در خانه انجام شان دهید و کسب درآمد داشته باشید . این نوع کسب و کار به دلیل کاهش هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری می‌تواند به افزایش حاشیه سود شما کمک کند .

از قدیم الایام کسب و کار خانگی یا مشاغل خانگی رواج داشته ولی در دهه های اخیر کار در خانه بیش از گذشته خودش را نشان داده است . در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مثل : ایتالیا ، کره جنوبی ، فیلیپین و حتی ایالات متحده آمریکا کار در خانه جزو مشاغل پولساز می باشد . دولت ها به حمایت از کار در خانه پرداخته و اقدام به تنظیم برنامه های حمایتی کرده اند . اینترنت هم کسب و کار خانگی را بیش از گذشته رونق داده و به آن تنوع و راحتی تزریق کرده است .

در ایران نیز بسیاری از افراد در منزل به انواع مشاغل نوین و قدیمی مشغول هستند و به نظر می رسد که مشاغل خانگی راه خودشان را در اقتصاد خانوار باز کرده است . قصد بیان مزایای مشاغل خانگی را ندارم ولی آنچه مسلم است حمایت و راه اندازی کسب و کار در خانه و استفاده از فضای مجازی می تواند ضمن رفع بیکاری و درآمدزایی ، موجب ایجاد شغل های ساده و پردرآمد در ایران شود .

تنوع و مزایای مشاغل خانگی و کسب و کارها در منزل بسیار زیاد است . اما رایج‌ترین شغل های پردرآمد خانگی که برای شروع معمولا سرمایه کمی نیاز دارند، عبارتند از :

– خیاطی .

– آرایشگری .

– صنایع دستی .

– آشپزی .

– فروش آنلاین محصولات .

– و… .

برترین مشاغل پولساز اما ساده و راحت

امروزه کسب و کارهای مختلفی در ایران گسترش یافته اند که ممکن است برخی از آن ها بسیار ساده و جزء شغل های بدون نیاز به تخصص باشند . به همین دلیل می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن مشغول به کاری شوید که اصلا نیاز به مهارت خاصی ندارد و حتی نیاز به سرمایه هم نداشته باشید .

برخی افراد مهارت و سرمایه کافی برای راه اندازی یک کسب و کار را ندارند . این افراد می توانند به دنبال بهترین شغل های ساده و راحت اما پر درآمد باشند . سپس دوره های کارآموزی را گذراند تا این مهارت را یاد بگیرند و با خدماتی که ارائه می دهند به درآمد برسند . زمانی که به درآمد رسیدند می توانند کسب و کار خود را توسعه داده و دیگر کارفرمای اصلی خودشان باشند . در ادامه برخی از مشاغل معرفی می شوند که ممکن است که در بالا هم به آنها اشاره شده باشد ولی در این تقسیم بندی هم قرار می گیرند .

۱- طراح گرافیک، شغلی پولساز

حتما تا به حال برای‌تان پیش آمده که نیاز به یک لوگو داشته باشید و به سراغ بهترین طراح گرافیک بروید . در این زمان متوجه می شوید که این افراد با یک طراحی چگونه می توانند به درآمد برسند . در واقع طراحی گرافیک شغلی است که با گذراندن دوره های آموزشی آنلاین می توانید آن را یاد بگیرید اما در کوتاه ترین زمان می توانید به درآمد برسید .

اینترنت شیوه جذب مشتری و کسب درآمد از گرافیک را راحت کرده است . بنابراین اگر علاقه مند به کارهای هنری هستید بهتر است کار طراحی گرافیک را انتخاب نمایید . می توانید با دیدن آموزش های آنلاین مهارت های خود را افزایش دهید .

۲- تدریس آنلاین

برخی افراد دوره های مختلفی گذرانده اند و این قابلیت را دارند که اقدام به برگزاری کلاس های مختلف با توجه به دانش و تجربیات خود نمایند . امروزه دوره های آنلاین موجب شده تا افراد بتوانند حتی در خانه هایشان بهترین دوره ها را در بستر اینترنت برگزار کنند بدون اینکه نیاز به مکان خاصی باشد و بخواهند حضوری با دیگر افراد تعامل کنند .

بنابراین اگر دانش و تجربیات بالایی در یک حرفه یا در یک حوزه دارید می توانید اقدام به برگزاری دوره های آنلاین کنید و از این طریق به درآمد برسید . تدریس و آموزش دادن به دیگران یکی از شغل های ساده و پردرآمد در ایران از گذشته بوده است و با ورود اینترنت این کار راحت تر و پولساز تر شده است .

۳- مدیریت شبکه های اجتماعی

تمامی کسب و کارهایی که در پلتفرم های مختلفی حضور یافته اند برای اینکه بیشتر بتوانند با مشتریان در تعامل باشند باید از یک فردی که تجربه و مهارت در حوزه مدیریت شبکه های اجتماعی دارد کمک بگیرند . مدیریت شبکه های اجتماعی از جمله کارهایی است که می توان از طریق آن به درآمد اینترنتی خیلی خوبی رسید . به همین خاطر از شغل های ساده اما پر درآمدی است که می توان از طریق آن کسب درآمد کرد .

۴- کاشت مو

تا دلت بخواد در ایران و جهان افراد کچل و کم مو زیاد پیدا می شوند و داشتن مو آرزوی آنهاست . کاشت مو در دنیای امروزی پیشرفت کرده است و دیگر به مانند گذشته نیست که برای کاشت مو روش های محدودی وجود داشته باشد که تاثیر آنچنانی هم نداشتند . با کسب مهارت در این حوزه می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به درآمد برسید و کسب و کار خود را داشته باشید .

امروزه کاشت مو از جمله شغل های ساده و پردرآمد در ایران است که متقاضیان می توانند به سراغ آن بروند به شرطی که افراد علاقه مند به انجام این کار باشند .

۵- کاشت ناخن

کاشت ناخن بهترین شغل برای خانم های علاقمند  است که امروزه افراد مختلفی از این طریق به درآمد رسیده اند . اگر علاقه مند به این لاین هستید توصیه می کنم که حتما مهارت انجام این کار را یاد بگیرید و سپس مشغول شوید . کاشت ناخن یکی از بهترین شغل های ساده اما پر درآمد در ایران برای بانوان و حتی دختران در سنین است . این امکان برای خانم ها و دختران وجود دارد تا از طریق آن به درآمد خیلی خوبی دست یابند .

۶- خدمات فیشیال و پاکسازی صورت

تنوع پولسازی در حوزه زیبایی و آرایشی بسیار بالاست . لذا خدمات فیشیال و پاکسازی پوست صورت از دیگر مشاغلی است که اگر بتوانید در بهترین دوره های آموزش فیشیال شرکت نمایید و بهترین مدرک فنی حرفه ای را کسب نمایید می توانید از این طریق به درآمد بسیار عالی دست یابید .

امروزه افراد بیشتر به سلامت پوست خود اهمیت می دهند . از روش های مختلفی استفاده می کنند تا همیشه پوست سالم و جوانی داشته باشند به همین خاطر به سراغ فیشیال صورت می روند .

۷- راه اندازی سوپر مارکت

راه اندازی سوپر مارکت یکی از بهترین شغل هایی است که می توانید از طریق آن به درآمد بسیار عالی دست یابید . برای اینکه از این طریق به درآمد برسید باید حتما خودتان یا افرادی که مورد اطمینان هستند در مغازه به عنوان فروشنده حضور داشته باشند . همچنین فراموش نکنید که مهارت های ارتباطی بالایی باید داشته باشید تا بتوانید از این طریق مشتریان خوبی را جذب نمایید .

البته برای راه اندازی سوپر مارکت نیاز به سرمایه است . اما اینکه چه مقدار سرمایه نیاز است بستگی به محل قرارگیری سوپر مارکت و برنامه کار شما دارد .

۸- راه اندازی قنادی

اگر به درآمد فردی که قنادی دارد توجه کنید متعجب می شوید که درآمدزایی بالا دارد . نکته جالب اینکه  امروزه این شغل در زیر مجموعه مشاغل ساده اما پر درآمد شناخته می شود . توجه نمایید که برای راه اندازی یک قنادی نیازی نیست که شما مهارت یا هنر خاصی داشته باشید چرا که قرار است تیمی را جذب کنید که هر یک مهارت های متفاوتی دارند .

معرفی شغل های پردرآمد بدون سرمایه

آیا به دنبال شغل های پردرآمد بدون سرمایه هستید؟ قطعا اگر کسی دانش و اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشد، آن را یک رویا می داند . اما بهتر است بدانید که مشاغل زیادی بدون سرمایه اولیه، درآمدهای عالی را نصیبتان می کنند . می توانید برای دریافت اطلاعات جزئی و دقیق درباره این مشاغل به سراغ سایر مقالات سایت پول یابی بروید، چون بیشتر این شغل ها به صورت اینترنتی هستند .

شغل های پردرآمد بدون سرمایه اغلب راحت هستند و نیاز به تلاش فیزیکی یا ذهنی خاصی ندارند . البته این کاملاًبه میزان خلاقیت شما بستگی دارد . اینکه چطور کسب و کار خود را آغاز کرده و از چه روش هایی بهره ببرید تا بدون نیاز به پرداخت حتی یک ریال هزینه یا تن دادن به مشقت ها و سختی های زیاد درآمد به دست بیاورید .

قبلا مشاغلی چون ادمینی اینستاگرام و کارشناس سئو که در حوزه دیجیتال مارکتینگ تعریف می شوند، به شما معرفی شده اند . این مشاغل به سرمایه اولیه نیاز ندارند . در ادامه لیستی از انواع شغل های پردرآمد بدون سرمایه معرفی می شود که از طریق آنها سودهای قابل توجه ای به دست خواهید آورد .

۱- بلاگری

بسیاری از بلاگرها بدون هیچ سرمایه اولیه در شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب یا اینستاگرام اقدام به فعالیت می کنند . این افراد با جذب مخاطب و انجام تبلیغات درآمدهای زیادی به دست می آورند . البته تبلیغات صفحه شخصی شما در شبکه های اجتماعی همواره نتایج و سود بیشتری برایتان در پی دارد . اما اگر بودجه ای برای تبلیغات ندارید، به دنبال محتوای یونیک و کاربر پسند باشید و با استفاده از آن مخاطب هایتان را افزایش دهید .

تنها یک ایده متفاوت و جذاب می تواند در شبکه های اجتماعی توجه کاربران را به سوی شما جلب کند . حالا باید مدتی مشغول تفکر شوید و با خود بیندیشید که چه ایده ای کاربرپسند و سودآور است و در شبکه های اجتماعی باعث جذب مخاطب می شود .

۲- همکاری در فروش

اگر به ترفندهای مشتری مداری آگاه هستید و روابط اجتماعی خوبی دارید، همکاری در فروش و بازاریابی می تواند یکی از بهترین مشاغل برای کسب درآمد برای شما باشد . در واقع همکاری در فروش را می توان به عنوان یکی از شغل های ساده و پردرآمد بدون سرمایه در ایران به شمار آورد . اگر درست عمل کنید ، در مدت زمان کوتاهی موجب سرازیر شدن جریانی از درآمدهای زیاد به زندگیتان می شود .

از بازاریابی مواد غذایی گرفته تا بازاریابی محصولات خاص و متفاوت که کمتر کسی با آنها آشنایی دارد . هر کدام از اینها اصول و ترفند هایی دارند که پیشنهاد می شود قبل از شروع به کار حتماً درباره این اصول آگاهی و اطلاعات کافی به دست آورید و سپس در بازار شروع به کار کنید . خلاصه اگر به مطالعه و بررسی شغل همکاری در فروش در ایران بپردازید متوجه می شوید راحت ترین و ساده ترین شیوه کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه است .

۳- تولید کننده محتوای متنی

بسیاری از تولیدکنندگان محتواهای متنی بدون پرداخت کوچکترین هزینه ای و فقط با تمرین و پشتکار توانسته اند درآمدهای چشمگیری را از این روش به دست بیاورند . در تولید محتوای متنی برای وب سایت ها شما باید با اصول سئو نیز آشنا باشید تا محتوایی کاملاً سئو شده بنویسید . خوشبختانه هم اکنون آموزش های رایگان بسیار زیادی در حوزه تدریس این شغل در سطح اینترنت وجود دارند که از آنها می توانید برای افزایش مهارت های خود استفاده کنید .

۴- پرستاری از کودکان

یکی از شغل های ساده و پردرآمد اما شاد و بدون سرمایه در ایران  پرستاری از کودکان است . اگر وقت و زمان کافی دارید و رابطه تان با کودکان نیز خوب است و نحوه برخورد صحیح و اصولی را با آنها می دانید، توصیه می کنم که تبدیل به یک پرستار کودک شوید و از این روش درآمد به دست بیاورید .

بسیاری از پرستاران کودک ماهانه درآمدهای زیادی به دست می آورند . چون به خوبی کودکان را سرگرم می کنند، رفتارهای صحیح به آنها می آموزند . در واقع جای خالی پدر یا مادر را برای کودکان پر می کنند .

البته توجه داشته باشید که پرستاری کودک شغلی حساس همراه با ظرافت های خاص است . کوچکترین بی دقتی، رفتار اشتباه و … می تواند موجب اخراجتان از کار یا باعث برخورد بسیار بد خانواده ها با شما شود . بنابراین اگر به مهارت های خود در پرستاری از کودکان ایمان دارید، چه خوب که در همین زمینه بدون نیاز به سرمایه اولیه مشغول به کار شوید .

ایده کارهای ساده و پردرآمد

در ادامه معرفی شغل های ساده و پردرآمد در ایران به بررسی مشاغل پردرآمد و ساده می پردازم . شما می توانید با الهام گرفتن از این مشاغل، کسب و کار خود را راه اندازی کنید و پس از گذشت زمان به درآمد بالا برسید .

۱- باغبانی

اگر به گل و گیاه علاقه دارید و از بودن در طبیعت و فضای سبز لذت می برید، می توانید به باغبانی به چشم یک شغل پردرآمد اما آسان نگاه کنید . باغبانی به شما کمک می کند از نظر فیزیکی فعال بمانید و به تقویت روحیه و کاهش اضطراب کمک می کند .

در این شغل می توانید هر کاری اعم از، شکل دادن به علف‌ها و بریدن علف‌های هرز گرفته تا کاشت و هرس درختان، درختچه‌ها و گل‌ها انجام دهید . البته بهتر از من می دانید که در این شغل باید شناخت خوبی از گیاهان و گل ها داشته باشید .

۲- راننده تاکسی

آیا به رانندگی علاقه مندید؟ سریع ترین و بدون ترافیک ترین راه های شهر خود را می شناسید؟ گفتگو با مردم برایتان لذت بخش است؟ رانندگی با تاکسی برای جابه جایی مسافران خارجی یا شرکت های خصوصی می تواند یک شغل به نسبت آسان و پردرآمد برای شما باشد . ضمن اینکه فعالیت در تاکسی تلفنی های اینترنتی هم درآمد خوبی دارد .

۳- خدمات مشتری مجازی

اگر به یک خط تلفن قابل اعتماد، اینترنت و کامپیوتر دسترسی داشته باشید، می توانید به عنوان ارائه دهنده خدمات مشتری به صورت مجازی کار کنید . انواع شرکت ها نمایندگان خدمات مشتری در منزل را برای پاسخگویی به تماس ها و رسیدگی به سفارشات و سوالات اولیه ، استخدام می کنند .

مزیت این شغل به نسبت بسیاری از مشاغل آسان اینترنتی دیگر، این است که این شغل دستمزد نسبتا خوب و مناسبی دارد .

۴- متخصص خون گیری

اگر می خواهید یک شغل پزشکی نسبتا آسان داشته باشید، دست از جستجو بردارید . فعالیت به عنوان متخصص فلبوتومی یا خون گیری گزینه خوبی به نظر می رسد . هنگامی که مهارت خونگیری برای انواع آزمایش های تشخیصی، اهدا، انتقال خون یا تحقیقات پزشکی را به دست آوردید، می توانید از این شغل که سخت به نظر می رسد، لذت ببرید .

۵- بینایی سنج

افرادی که بینایی آن ها مشکل دارد، به دنبال انتخاب لنز یا عینک مناسب هستند، نیاز به مشورت با یک فرد متخصص دارند . شما می توانید به عنوان یک بینایی سنج که در این حوزه تخصص دارد، در کنار یک چشم پزشک در یک محیط آرام مانند مطب چشم پزشکی کار کنید .

بینایی سنج مسئولیت آزمایش و تشخیص بیماری های چشم، ضعیف بودن چشم و .. را به عهده ندارد . فقط از تجربیات و دانش حرفه ای اش برای اندازه گیری و توصیه های مرتبط با انتخاب عینک و .. استفاده می کند .

۶- دفتر اسناد رسمی

هر شهر و محله ای باید مجهز به دفتر اسناد رسمی برای ثبت اسناد به صورت قانونی باشد . با گذراندن دوره های تخصصی و لازم می توانید به عنوان یک سر دفتر، برای داشتن دفتر اسناد رسمی مجوز بگیرید . سپس می توانید کار خود را شروع کنید و نیروهای مرتبط را استخدام کنید. وظیفه شغلی از این آسان تر وجود ندارد .

۷- تایپیست

آیا می دانستید وقتی سازمان‌ها جلسات مهمی را برگزار می‌کنند، اغلب مکالمات را ضبط می‌کنند . اما فهم و مطالعه فایل های صوتی و تصویری به اندازه متن راحت یا ساده نیست . بنابراین، واژه‌ پردازها، تایپیست‌ها و رونویس‌ها اغلب توسط شرکت‌های حقوقی، کسب‌ و کارها، موزه‌ها و سازمان‌های دولتی استخدام می‌شوند تا فایل های صوتی را به متنی واضح و قابل خواندن رونویسی کنند . برای این کار باید از مهارت بالایی در تایپ کردن برخوردار باشید و شنونده خوبی باشید .

۸- کارمند حسابداری

این شغل معمولا شامل وظایف نسبتا ساده و معمولی مانند انجام محاسبات اولیه و ارسال و تایید اطلاعات مالی است . به علاوه، در بسیاری از سازمان‌ها، حجم کار بسته به زمان در ماه کاهش می ‌یابد و به این معنی است که احتمالاً زمان های کاری پرفشاری نخواهید داشت .

۹- کتابدار

اداره یک کتابخانه، کاری کم استرس است . کتابدار از بسیاری از چالش هایی که افراد در مشاغل دیگر با آن مواجه هستند در امان است . فهرست‌ نویسی مطالب کتابخانه آرامش‌ بخش است . محیط کار آرام و ساکت است، کارهای دیگر مانند تحقیق و کمک به خواننده را دلپذیرتر می‌کند . به علاوه، فرصت های شغلی به کتابخانه های عمومی یا مدارس محدود نمی شود . سازمان های دولتی و خصوصی برای کتابخانه های خود اقدام به استخدام کتابدار با دانش و تخصص می کنند .

۱۰- متصدی باجه عوارضی

حتما در هنگام خارج شدن از شهر و وارد شدن به استان های مختلف با متصدیان باجه های عوارضی، رو به رو شده اید . متصدیان ، عوارض را دریافت کرده و برای رانندگان رسید صادر می کنند . البته ممکن است این شغل کمی خسته کننده به نظر برسد اما به نسبت دیگر شغل ها بدون استرس و چالش با درآمد خوب است .

۱۱- کارمند استخر

اگر به کارهای یدی علاقه مندید و از کار کردن در فضای استخر لذت می برید، می توانید کار خود را به عنوان تکنسین استخر شروع کنید . این کار به خصوص در فصل های اوج گرما، پول زیادی نصیبتان می کند . تنها کاری که از شما انتظار می رود در این شغل انجام دهید، تمیز نگه داشتن آب استخر و بازبینی تعادل PH آب است . می توانید از طریق آموزش های اولیه این موارد را در حین کار یاد بگیرید .

۱۲- مصاحبه کننده تلفنی

اگر ذاتا فرد پرحرفی هستید و از حرف زدن با دیگران لذت می برید، از مهارت های ارتباطی برخوردارید . لذا مصاحبه کننده تلفنی یک شغل خوب برای شما محسوب می شود . این شغل ساده است . شما با مردم از طریق تلفن صحبت می کنید یا به صورت تلفنی در مورد موضوعات مختلف نظر سنجی می کنید .

همچنین از طریق تماس تلفنی می توانید برای پژوهش های مختلف داده جمع آوری کنید . برای داشتن این شغل لازم نیست به جای خاصی مراجعه کنید و می توانید در خانه کار کنید .

۱۳- استایلیست شخصی

اگر به مد علاقه مند هستید می توانید با طراحی لباس و ست کردن آن ها برای افراد شیک، تبدیل به یک استایلیست شخصی شوید و درآمد خوبی داشته باشید . درآمد در این شغل متغیر است اما همه چیز بستگی به مهارت، توانایی و خلاقیت شما دارد .

۱۴- نماینده فروش محصولات

اگر به معاشرت با دیگران علاقه مند هستید، صحبت کردن در مورد محصولات مختلف را دوست دارید می توانید به عنوان نماینده فروش یک شرکت کار کنید . عموما در این شغل گفتگوها دوستانه و فشار کاری کمتر است . اگر می خواهید در این شغل فعالیت کنید حداقل باید مدرک کارشناسی داشته باشید .

۱۵- ارائه خدمات لاغری

چاقی و اضافه وزن، یکی از مشکلات جامعه امروز ما هستند . بزرگترین دلیل آن هم کار کردن در شغل هایی است که به جای جسم، ذهن ما را درگیر می کنند . برای انجام شان باید ساعت های طولانی بدون داشتن تحرک خاصی، یک جا بنشینیم . به همین دلیل، شغل هایی که به مردم در لاغر شدن، حفظ وزن و خلاص شدن از دست چربی ها کمک می کنند بسیار محبوب هستند . یکی از این شغل ها که به طور مستقیم با ماجرای چاقی ارتباط دارد « ارائه خدمات لاغری » است .

توجه کنید که دو مسیر درآمدی برای این شغل وجود دارند : اول اینکه در دوره های مختلف این کار شرکت کنید و کسب و کار خودتان را به عنوان یک مشاور حرفه ای لاغری به راه بیندازید . دوم اینکه یک کلینیک لاغری راه اندازی کنید و با دور هم جمع کردن متخصصان با تجربه این کار به ارائه خدمات تخصصی و حرفه ای مشغول شوید . اگر کارتان را خوب انجام دهید و متخصصان زبردستی را دور هم جمع کنید، حتی می توانید روی درآمد دلاری ناشی از مشتریان خارجی هم حساب باز کنید .

چند شغل پردرآمد ایران و جهان

بعضی از شغل ها هر جای دنیا که باشند، پردرآمد هستند . چند نمونه از شغل های پردرآمد در ایران و جهان عبارتند از :

۱- پزشکی

شغل پزشکی یکی از مهارت های کهن است که با استفاده از تجربه، تکنیک ها و روش های جدیدی که کشف می کند از جان انسان محافظت کرده و باعث طول عمر با کیفیت آن می شود . به همین دلیل، نه تنها شغل مهمی است بلکه بسیار هم پردرآمد است . البته به شرط آنکه واقعا به این رشته علاقه داشته باشید و برای گرفتن تخصص در یک رشته، تلاش کنید .

۲- دندانپزشکی

بهداشت دهان و دندان، بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما را تشکیل می دهد . دندان ها نه تنها در سلامت ما نقش مستقیم دارند بلکه در زیبایی صورت و لبخند ما هم بسیار تاثیرگذار هستند . شاید بتوان گفت که گرفتن تخصص دندان پزشکی راحت تر از پزشکی است . چون هم سال های آموزشی آن کوتاه تر است و هم دستمزدی که برای ترمیم هر دندان گرفته می شود دندان گیر است . به ویژه اگر در زمینه دندانپزشکی زیبایی تخصص داشته باشید .

۳- جراحی زیبایی

رشته پزشکی در شاخه جراحی زیبایی بخشی از لطف این علم به افرادی است که به دلیل های ریز و درشت مادرزادی یا در اثر حوادث گوناگون، بخشی از زیبایی خودشان را از دست داده اند . البته در این میان نمی توانیم خیل عظیم افرادی که برای زیباتر شدن تن به تیغ جراحی می دهند را فاکتور بگیریم . هزینه و دستمزد جراحان زیبایی بسیار بالا است . اگر در این رشته به تخصص برسید، درآمد بسیار خوبی در انتظارتان خواهد بود .

۴- وکالت

زندگی در کنار مردمان دیگر، گهگاهی موجب بروز اختلاف های کم و زیاد می شود . در این میان، خبر نداشتن از بندهای ریز و درشت قانون، سختی و پیچیدگی برخی مشکلات حقوقی، خانوادگی، تجاری و … ماجرا را عجیب و غریب تر از چیزی که باید باشد، می کند . در این میان، افرادی که زمان و تلاششان را برای یادگیری پیچ و خم های قانون صرف کرده اند می توانند با عنوان «وکیل» در رشته های مختلف به داد مردم برسند .

حق وکالت، بسته به سختی و پیچیدگی پرونده ها افزایش پیدا می کند و مبلغ آن اصلا شوخی بردار نیست . بنابراین اگر به رشته وکالت علاقه دارید حتما تحصیل در این رشته را جدی بگیرید و برایش تلاش کنید . چون یکی از شغل های پردرآمد و خیلی پولساز در ایران و جهان است .

۵- رستوران داری

غذا خوردن یکی از کارهایی است که ما آن را نه فقط برای زنده ماندن بلکه برای لذت بردن هم انجام می دهیم . به همین دلیل، این حرفه هم یکی از شغل های پردرآمد در ایران و جهان است که هیچ وقت از تب و تاب نمی افتد . در این شغل به جز توانایی پخت غذاهای خوشمزه، مهارت شما در بازاریابی است که می تواند درآمدتان را بسیار بالا ببرد .

۶- روانپزشک

در روزگار ما مردم، اهمیت بسیار زیادی به سلامت روانی خودشان می دهند . از طرفی، لیست تمام نشدنی مشکلات، استرس های زندگی در این قرن یا این نقطه از جهان، دلیل های زیادی برای سر زدن به روانپزشک را پیش پای مردم می گذارد .

اگر به این رشته شغلی علاقه دارید و از کمک کردن به مردم لذت می برید می توانید از علاقه تان برای پیشرفت در این شغل کمک بگیرید . یقینا با ساخت برند شخصی خودتان در این ماجرا به درآمد بسیار زیادی دست پیدا می کنید .

۷- کوچ یا مربی شخصی و سازمانی

یکی دیگر از شغل های پردرآمد، مربی شخصی است . هر کس در طول زندگی خودش به یک مربی نیاز دارد . فرقی نمی کند که شما فردی موفق یا شکست خورده هستید، فرقی ندارد که پولدار یا فقیر هستید. در هر صورت، در هر مرحله از زندگی تان به کسی نیاز دارید که با دانش و مهارتی که دارد شما را به سمت یافتن پاسخ سوال هایتان و حل کردن مشکلاتتان هدایت کند .

اگر از کمک و راهنمایی کردن لذت می برید می توانید با گذراندن دوره های تخصصی کوچینگ و گرفتن مدرک تخصصی این رشته به یک مربی متخصص تبدیل شوید . حق مشاوره های شخصی و سازمانی در این شغل بسیار بالا است . می توان آن را جزو شغل های پردرآمد ایران و جهان حساب کرد . اگر عاشق کارتان باشید خیلی زود طعم درآمد بالا را می چشید .

فهرست اجمالی مشاغل پولساز اینترنتی

با روی کار آمدن اینترنت بین المللی، دست بسیاری از افراد بیکار به شغل هایی رسید که در خوابشان هم آنها را نمی دیدند . شغل های اینترنتی، بسیاری از دردسرهای شغل های حضوری را ندارند . انجام شان راحت تر است و در مقابل، پول بیشتری را هم به دنبال دارند . در این مقاله سایت پول یابی به معرفی تعدادی از مشاغل و کسب درآمد اینترنتی پرداختم . در اینجا فهرستی از این مشاغل معرفی می شود :

– طراحی سایت و اپلیکیشن .

– برنامه نویسی .

– فروشگاه آنلاین .

– ترید ارز دیجیتال .

– وبلاگ نویسی .

– فریلنسری یا آزادکاری .

– دیجیتال مارکتینگ .

– تدریس و آموزش آنلاین .

– متخصص بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو یا سئوکار .

– تولید محتوا .

– مشاور آنلاین در زمینه تخصصی خودتان .

– کوچ یا مربی شخصی و سازمانی .

– همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ .

– ادمین شبکه های اجتماعی .

– ساخت پادکست .

– و … .

معرفی شغل های خدماتی

در دنیای کسب درآمد ، ارائه خدمات یکی از روش های همیشه پر طرفدار است . ضمن اینکه از شغل های ساده و پردرآمد در ایران هم می باشند . چون همه نمی توانند خودشان به تنهایی همه کارها را انجام دهند . اینجا است که شغل های خدماتی در عوض دریافت پول، این کار را برای دیگران می کنند . فهرستی از مشاغل خدماتی پولساز و درآمدزا در ادامه معرفی می شود :

– خدمات تعمیر و سرویس

این مشاغل مثل «تعمیر ماشین»، «تعمیر دوچرخه»، «تعمیر لوازم خانگی»، «سرویس کولر»، «شوفاژ»، «پکیج» و … می باشد .

– خدمات نگهداری

کسب و کارهایی مانند : «پارکینگ ها» که خدمات نگهداری کوتاه مدت و بلند مدت از خودروها را انجام می دهند یا مراکزی که خدمات نگهداری از بارها، وسایل و … را بر عهده می گیرند .

– خدمات حیوانات خانگی

مواردی مثل «شستشو» ، «نگهداری از حیوانات خانگی در کوتاه مدت» ، و گردش توسط این شغل انجام می شود.

– خدمات نظافتی

در این شغل، خدماتی مثل «نظافت خانه»، «پارکینگ»، «بلوک ها»، «محوطه ها» و … ارائه می شوند .

– رستوران

انواع مختلفی از رستوران ها با تنوع عملکرد خدمات ارائه غذا را انجام می دهند .

– هتل ها و اقامتگاه ها

خدمات اقامتی و رفاهی برای مسافران را ارائه می دهند .

– خدمات آموزشی

مثل مجموعه هایی که خدمات آموزش «زبان انگلیسی»، «آلمانی» یا مهارت هایی مثل «نقاشی»، «خیاطی»، «آشپزی»، «کارهای فنی» و … ارائه می دهند .

– خدمات مشاوره ای

موسسه های کنکور که به دانش آموزان، خدمات کنکوری و انتخاب رشته تحصیلی ارائه می کنند .

– خدمات پشتیبانی

مثل خدمات «پشتیبانی وردپرس»، «پشتیبانی کسب و کارها»، «پشتیبانی سیستم ها» و … .

– خدمات حمل و نقل

مثل «تاکسی ها»، «آژانس ها» یا مجموعه هایی که خدمات «اجاره خودرو با راننده و بدون راننده» را ارائه می دهند.

– و … .

لیست انواع شغل های ساده و پردرآمد

در ادامه معرفی شغل های ساده و پردرآمد در ایران در این مقاله لیست اسامی مشاغل و دسته بندی آنها آورده می شود . هدف آشنایی با انواع شغل های جدید و قدیمی در دنیا و ایران می باشد . توجه کنید که در ایران و دنیا مشاغل متعددی وجود دارند، که می‌توان آنها را به صورت های مختلفی دسته بندی کرد . این مشاغل معروف و پرطرفدار طی ۱۳ دسته بندی متنوع عبارتند از :

۱- مشاغل مالی و اداری

– حسابدار و کمک حسابدار .

– منشی .

– صندوقدار .

– کارمند اداری .

– مدیر مالی .

– مسئول دفتر .

– ارزیابی و تحلیل گری مالی .

– بازرسان مالی .

– مشاوران مالی .

– ماموران تهیه و تدارک .

– مسئول وصول مطالبات .

– مدیر بایگانی .

– مسئول مکاتبات .

۲- مشاغل حوزه فروش و بازاریابی

– کارشناس فروش .

–  بازاریاب .

– کارشناس بازرگانی داخلی و خارجی .

– ویزیتور .

– فروشنده .

– کارگزاران .

۳- مشاغل حوزه آموزش و پژوهش

– استاد و مدرس دانشگاه .

– پژوهشگر یا محقق .

– معلم و آموزگار .

– مربی مهد کودک .

– کتابداران .

– موزه داران .

– آمارگران .

۴- مشاغل خدماتی

– سرایدار .

– خیاط .

– کارگر ساده .

– نانوا .

– مکانیک .

– نجاری .

– بنّا .

۵- مشاغل مهندسی

– راه آهن .

– مهندسی معدن .

– مهندس پزشکی .

– مهندسان پلیمر .

– مهندس عمران .

–  مکانیک .

– برق، الکترونیک ، مخابرات .

– مهندس شهرسازی .

–  صنایع غذایی .

– مهندسان شیمی .

– مهندس معماری .

– مهندسی نساجی .

– کامپیوتر .

۶- مشاغل حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات

– برنامه نویس .

– توسعه دهندگان نرم افزار .

– کارشناس شبکه .

– طراح وب سایت .

– کارشناس سخت افزار .

– کارشناس امنیت اطلاعات .

۷- مشاغل حقوقی و نظامی

– وکیل .

– پلیس .

– قاضی .

– دادیار .

– داور حل اختلاف .

– کارشناس حقوقی .

– کارشناس دادگستری .

– منشی دادگاه .

۸- مشاغل حوزه ارتباطات

– کارشناس روابط عمومی .

– کارشناس شبکه های اجتماعی .

– خبرنگار .

– گزارشگر .

– گویندگان .

– کارشناس مرکز تماس .

– کارشناس دیجیتال مارکتینگ .

– مترجم .

– تحلیل گر و مفسر اخبار .

۹- مشاغل حوزه بهداشت و درمان

– جراح زیبایی .

– دندانپزشک .

– پرستار .

– ماما .

– تکنسین اتاق عمل .

– داروسازی .

– فیزیوتراپی .

– اپتومتریست .

۱۰- مشاغل حوزه حمل و نقل

– پیک موتوری .

– راننده .

– خلبان .

– ناخدای کشتی .

– اپراتور لوکوموتیو .

– اپراتورهای مترو زیرزمینی و تراموای .

۱۱- مشاغل حوزه  هنر

– طراح لباس .

– نقاش .

– بازیگر .

– عکاس .

– نویسنده .

– خواننده .

– نوازنده .

– آهنگساز .

– کارگردان .

– مجسمه ساز .

۱۲- مشاغل حوزه کشاورزی و محیط زیست

– کشاورز .

– دام دار .

– زنبوردار .

– ماهیگیر .

– جنگل داری .

– کارشناس محیط زیست .

– پرورش دهنده ماهی .

۱۳- مشاغل خدمات اجتماعی

– مددکار .

– مشاور .

ضرورت تغییر نگاه به کسب و کارها و مشاغل

دنیا دائم در حال تغییر و دگرگونی است و فناوری های جدید به این تحولات سرعت بیشتری بخشیده اند .اگر به تغییر و تحولات مشاغل در طول زمان نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که بسته به شرایط اجتماعی و نیازهای اقتصادی جامعه ، پربازده‌ترین کسب و کارها، تفاوت‌های زیادی کرده‌اند . به همین دلیل باید برای حفظ یا افزایش درآمد در زمان‌های مختلف، تغییراتی در مشاغل ایجاد شود .

در هر دوره‌ای، بسته به نیازهای جامعه، مشاغل خاصی رونق بیشتری می‌گیرند . گاهی برای رشد و موفقیت بیشتر ، تغییراتی باید در کسب و کارهای قدیمی به وجود آورد، برخی از این تغیرات شامل موارد زیر هستند :

– استفاده از شیوه‌های جدید اینترنتی و غیرحضوری ارائه‌ خدمات و محصولات .

– بازاریابی دیجیتال به جای تبلیغات پرهزینه‌ سنتی .

– استفاده از فرآیند اتوماسیون‌سازی در تولیدات و خدمات .

به عنوان مثال بازیگران صنعت گردشگری درآمد بسیار خوبی داشتند اما با آمدن ویروس کرونا بسیار از آنها ورشکسته شدند یا با درآمد کمتری برای بقا می‌جنگیدند . به نظر می رسد که کسب درآمد از اینترنت بیش از سایر کسب درآمدها رونق یافته است و سایر کسب و کارها برای بقا و یا رشد باید وارد این فضا و حوزه شوند . امروزه پر درآمد ترین مشاغل در اینترنت وجود داشته و کسب درآمد از اینترنت از همه پر رونق تر است .

سخن پایانی شغل های ساده و پردرآمد در ایران

در این مقاله سایت پول یابی طی دسته بندی های مختلف انواع و اقسام شغل های ساده و پردرآمد معرفی شد . شاید از دید برخی مخاطبان بعضی از این مشاغل نه تنها ساده نیست که سخت هم باشند . یا اینکه درآمدزایی و پولسازی بالایی نداشته باشند . قبول دارم که تفاوت دیدگاه در این مورد زیاد است .

هر کاری بسته به علاقه و یا جدیت داشتن در آن می تواند راحت و یا پولساز باشد . افرادی هستند که کار در مکانیکی را خیلی راحت تر از پشت میز نشستن می دانند . ممکن است که یک آرایشگر درآمدش از یک پزشک متخصص هم بیشتر باشد . نوع نگاه و عملکرد افراد ، ساده یا پولساز بودن یک کسب و کار را مشخص می کند .

آگاهی از شغل های ساده و پردرآمد می تواند افراد جویای کار را کمک کند تا بتوانند در بهترین شغل مشغول شوند . امروزه کسب و کارهای مختلفی ایجاد شده که افراد می توانند با کمی جستجو ، ساده ترین و پولسازترین آنها را بیابند . حتی ممکن است برای برخی از این مشاغل ، نیاز به مدرک تحصیلی بالایی هم نباشد و بتوانید با ساده ترین حالت ، کسب درآمد را شروع کنید .

نکته آخر شغل های ساده و پردرآمد در ایران اینکه ، در دنیای امروزی که دنیای تکنولوژی و ارتباطات است به راحتی می توان شغل های ساده اما پر درآمد را پیدا کرد . به شرطی که افراد تلاش کنند و با هوشیاری کامل اقدام نمایند . اگر شما از جمله افرادی هستید که به دنبال بهترین شغل ها با درآمد بالا هستید بهتر است با کمی دقت و تحقیق بهترین شغل را انتخاب نمایید . البته علاقه ، میزان مهارت و همچنین نیاز بازار را هم در نظر داشته باشید .

سایت پول یابی:
Related Post