X

بهترین ترفندهای افزایش فروش و کسب درآمد

آموزش و یادگیری ترفندهای افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر و به کارگیری آنها ، یکی از دغدغه های بزرگ صاحبان مشاغل و کسب و کارها است . توجه کنید که خود مقوله افزایش فروش یک فرآیند مستمر است که نیازمند درک نیازهای مشتریان ، ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت و ارزشمند ، و استفاده از روش‌های بازاریابی و فروش موثر می باشد .

جایگاه فروش به اندازه ای بالاست که افراد بسیار زیادی طی تحقیق و بررسی های متنوع کوشیدند تا راز موفقیت و کلید طلایی افزایش فروش را بیابند . هدفشان این بود که بتوانند به واسطه افزایش فروش بیشتر ، وضعیت کسب و کارشان را متحول کنند .

با افزایش آگاهی و به مرور زمان ، راهکارها و ترفند های متنوع و جالبی شکل گرفت که افراد توانستند با استفاده از آنها ، ضمن جذب مشتری ، میزان فروش موفق خود را افزایش دهند . اما این تمام ماجرا نبود . با گذشت زمان کاملا طبیعی است که ترفندها و شیوه ها قدیمی شده ، و راهکارهای جدید را باید جایگزین آنها کرد .

در سالیان اخیر مجموعه ترفندهای افزایش فروش علاوه بر همراه شدن با فناوری های نوین ، پیچیده تر شده و از علم روانشناسی هم کمک گرفتند .

در این مقاله سایت پول یابی ، قصد دارم تا برخی از ترفندهای افزایش فروش و کسب درآمد که کاربردی تر بوده و کاملا موثر می باشند را شرح دهم . تجربه و تحقیق ثابت کرده که این راهکارها و ترفندها به نحو چشمگیری در افزایش فروش موثر می باشند .

مفهوم افزایش فروش

افزایش فروش به مفهوم و معنای افزایش تعداد و یا ارزش محصولات و خدماتی است که یک شرکت یا کسب و کار به مشتریانش می‌ فروشد . این اتفاق ممکن است از طریق افزایش تبلیغات و بازاریابی ، بهبود کالاها و خدمات ، بهبود فرآیندهای تولید و عرض ه، بهبود تجربه مشتری یا استفاده از روش‌ های متنوع دیگری به دست آید .

به بیانی دیگر ، افزایش فروش به معنای رشد در تعداد یا ارزش محصولات و خدماتی است که یک کسب و کار به مشتریان خود عرضه می‌کند . نتیجه این اقدام ، منجر به افزایش درآمد و سودآوری آن کسب و کار می‌شود . این مفهوم می‌تواند شامل افزایش تعداد مشتریان ، افزایش میزان خرید هر مشتری و یا افزایش قیمت فروش محصولات باشد .

خلاصه اینکه ، افزایش فروش به همه راهکارهای آنلاین یا آفلاین که موجب افزایش تعداد مشتریان ، افزایش حجم سفارشات یا تکرار خرید می‌شود ، گفته می‌شود . با این حساب ، افزایش فروش به معنای افزایش درآمد یک کسب‌وکار از فروش محصولات یا خدمات است . رشد در تعداد یا افزایش ارزش معاملات انجام شده توسط یک کسب و کار بر سودآوری و ثبات مالی یک شرکت تاثیر مستقیم می‌گذارد .

می توان ادعا کرد ، افزایش فروش به معنای بهبود عملکرد مالی یک کسب و کار از طریق فروش بیشتر است .

راه های افزایش فروش

شواهد بیانگر این موضوع است که راههای افزایش فروش موفق بسیار زیاد و متنوع می باشند . اما در نگاه کلی ، به نظر می رسد که سه راه اصلی برای افزایش فروش وجود دارد . با این حال ، بیشتر شرکت‌ها و کسب و کارها فقط بر مورد اول یعنی افزایش مشتریان ، تمرکز می‌کنند . به دست آوردن مشتریان جدید با نادیده گرفتن دو مورد دیگر ، فرصت‌های فروش و به ویژه فرصت‌های درآمدی زیادی را از دست می‌دهند .

با این مقدمه سه راه اصلی افزایش فروش عبارت اند از :

۱- تعداد مشتریان یا خریداران را افزایش دهید .

۲- اندازه متوسط ​​سفارش را افزایش دهید .

۳- تعداد خریدهای تکراری را افزایش دهید .

مزایای افزایش فروش

افزایش فروش برای یک شرکت یا کسب و کار مزایای متعددی به همراه دارد که مهمترین آنها عبارت اند از :

۱- افزایش سود

کاملا طبیعی است که درآمد کل شرکت یا کسب و کار افزایش چشمگیر می‌یابد که این موضوع هم منجر به افزایش سود می‌شود . هدف غایی هم افزایش سود خالص کسب و کار می باشد .

۲- رشد و توسعه سازمانی

افزایش درآمد و فروش ممکن است به رشد و گسترش فعالیت‌های شرکت و کسب و کار منجر شود .

۳- بهبود نام تجاری و برند

این امکان وجود دارد که افزایش فروش به افزایش شناخت و اعتبار برند شرکت یا کسب و کار منجر شود و یا در برندسازی کسب و کار تسهیل ایجاد کند .

۴- افزایش و جذب نیروی کار

رشد فروش ممکن است نیاز به استخدام نیروی کار جدید برای تولید بیشتر محصولات و ارائه خدمات بهتر شود ، که این موضوع برای اقتصاد نیز مفید است .

۵- افزایش سرمایه‌ گذاری

ممکن است سرمایه‌گذارهای جدید را جذب کند و به شرکت یا کسب و کار اجازه دهد که در حجم بیشتری سرمایه‌گذاری کند و کسب و کارش را بیشتر توسعه دهد .

البته این موارد ، تنها چند مورد از مزایای افزایش فروش هستند که ممکن است برای شرکت یا کسب و کار مدنظر اتفاق بیفتد .

معایب افزایش فروش

کاملا طبیعی است که افزایش فروش علیرغم مزایایی که در بالا به آن اشاره شد ، دارای برخی معایب و ایراداتی هم می باشد . برخی از مهمترین معایب افزایش فروش عبارتند :

۱- فشار بر زنجیره تامین

احتمال دارد که افزایش فروش به افزایش فشار بر زنجیره تامین منجر شود . این موضوع منجر به بروز مشکلاتی از جمله کاهش کیفیت مواد اولیه یا تاخیر در تحویل کالاها خواهد شد .

۲- اختلال یا مدیریت نامناسب موجودی

نتیجه مدیریت نادرست موجودی می‌تواند به کاهش کیفیت خدمات یا به تاخیر در تحویل کالاها منجر شود . این کار به اعتبار و برند کسب و کار ضربه بزرگی وارد می کند .

۳- افزایش نیاز به منابع انسانی

افزایش فروش ممکن است به نیاز افزایشی در منابع انسانی منجر شود که احتمال دارد با مشکلات مدیریتی همراه باشد .

۴- فشار بر سیستم‌ های تولید و عرضه

ممکن است به فشار مضاعف بر سیستم‌های تولید و عرضه منجر شود که شاید با مشکلات تولید یا تحویل کالاها همراه باشد .

۵- رقابت شدیدتر

افزایش فروش ممکن است منجر به رقابت شدیدتر با شرکای تجاری و کسب و کارهای رقیب شود و موجب کاهش گستره بازار یا سوددهی شرکت و یا کسب و کار شود .

این موارد ، تنها چند مورد از معایبی هستند که ممکن است افزایش فروش داشته باشد . برای مدیریت این موارد ، باید استراتژی‌ های جامعی را برای آن اتخاذ کرد و به دقت برنامه‌ریزی کرد .

برترین ترفندهای افزایش فروش و کسب درآمد

افزایش فروش در هر کسب و کاری اعم از کسب درآمد اینترنتی یا سنتی ، نیازمند استفاده از ترفندهای متنوع و راهکارهای هدفمند است . در این مقاله سایت پول یابی به چند ترفند کلیدی برای افزایش فروش و کسب درآمد ، با تاکید بر نیازهای بازار ، اشاره می شود . برخی از مهمترین و بهترین ترفندهای افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر عبارت اند از :

۱- افزایش فروش از طریق بازاریابی مناسبتی

در کشور ایران مناسبت های  گوناگونی وجود دارد که برای خانواده ها از اهمیت زیادی برخوردار است . این موضوع تا حد زیادی افراد را مجاب می کند که هدایایی را در این ایام به همدیگر بدهند . (مانند روز پدر ، روز مادر ، عید نوروز و …)

نکته مهم این است که این ایام خاص به دلیل فراگیر بودن و متعلق نبودن به گروهی خاص ، می تواند تاثیر بسزایی در افزایش فروش بگذارند . منتهی توجه کنید که این نوع بازاریابی به صورت دوره ای و در یک بازه زمانی خاص انجام می شود . با این حال میزان تاثیری که در فروش می گذارد می تواند بدون اغراق فوق العاده باشد . البته باید روش استفاده درست از این ترفند را یاد بگیرید .

شیوه استفاده از بازارهای مناسبتی

– برای شروع کار باید در ابتدا نوع محصولات خود را مشخص کنید و تا حدودی بدانید که محصولات تان مناسب با چه قشر از جامعه است . مثلا اگر فروشگاه لباس زنانه دارید ، پس قشر هدفتان در جامعه خانم ها و دخترها می باشند .

– در گام دوم ، باید مناسبت هایی که به این افراد مرتبط می شود را مشخص کنید و محصولاتی که متناسب با هر دسته است را نیز جدا کنید . مثلا لباس های دخترانه یا به اصطلاح تینیجری را از لباس های کمی سنگین تر و زنانه جدا کنید . این کار یک مزیت دیگر هم دارد ، اینکه می توانید محصولاتی را که کمتر به فروش می روند را شناسایی کرده و روی آنها بیشتر مانور دهید .

– قبل از فرارسیدن این ایام که معمولا بین ۱۰ تا ۳۰ روز است باید ارائه پیشنهادات ویژه و تخفیف را شروع کنید .  برای دسته های مرتبط با مناسبت ، میتوانید این پیشنهادات را روی محصولات کم فروش خود بیشتر موثر کنید تا با این ترفند آنها نیز به فروش بروند .

مطمئن باشید با این کار و البته تبلیغ مناسب می توانید افزایش فروش بسیار خوبی را تجربه کنید .

۲- قیمت گذاری منصفانه برای فروش بیشتر

یکی از ترفندهای افزایش فروش و کسب درآمد انتخاب قیمت مناسب است . تاثیر قیمت گذاری در افزایش فروش بسیار زیاد است . اگر فقط به یکسری نکات کوچک دقت کنید به راحتی می توانید شاهد این پیشرفت باشید . دلیل این موضوع این است که ذهن انسان ها نسبت  به  از دست دادن چیزی احساس درد را تولید می کند . این حس بسیار قوی تر از حسی است که موقع به دست آوردن چیزی داریم . دقیقا به همین خاطر است که  همیشه خاطرات بد در ذهن ما پررنگ تر از خاطرات خوبمان هستند .

در قیمت گذاری باید سعی کنید حتی المقدور عدد را در ذهن مشتری کوچک جلوه دهید تا حس از دست دادن (پول) را در او کاهش دهید . یعنی کاری کنید که تردیدش از بین برود وخریدش را  راحت تر انجام دهد .

برای اینکار سعی کنید صفر های مبلغ مورد نظر خودتان را کاهش دهید . بهتر است که ترکیبی از حروف و عدد را بنویسید . مثلا به جای ۵۰۰۰۰ تومان بنویسید ۵۰ هزار تومان یا ۵۰ تومان .

اگر تا به حال دقت کرده باشید بانک ها ، موسسات ، برند های خوراکی و غیره دقیقا از عکس این موضوع برای بزرگ نشان دادن جوایز خود استفاده می کنند . هدفشان این است که بتوانند با این ترفند بازاریابی ، مشتریان بیشتری را وادار به خرید از محصولات شان کنند .

۳- تاثیر و اهمیت تولید محتوا در افزایش فروش

حتما در فضای اینترنت و به ویژه در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام مشاهده کرده اید که هر کس به طریقی در حال معرفی محصولات و خدمات خود به  دیگران است . به واسطه این کار ، صاحبان کسب و کار قصد دارند تا طیف وسیعی از مشتریان متنوع را به سمت کسب و کارشان بکشانند .

در واقع اگر بخواهم صادقانه تر این موضوع را بیان کنم باید بگویم مشتریان و خریداران امروزی ، بسیار باهوش شده اند . برای خرید حتی کوچکترین چیز مثل یک کِرِم ساده شاید تا روز ها تحقیق کرده و بعد اقدام به خرید آن کنند . با توجه به این مسئله ، بازار تولید محتوا هر روز داغ تر می شود و هرکس که خاص تر و فعال تر باشد صد در صد موفق تر خواهد بود .

با توجه به توضیحات بالا ، اگر علاقه مند به  افزایش فروش خود هستید ، باید سوار بر این جریان شوید و کسب و کار فیزیکی خود را وارد دنیای مجازی و اینترنت کنید . علیرغم وجود مشاغل مختلف و همچنین سوال های بسیار زیادی که در ذهن مخاطبان شکل میگیرد ، تنوع زیادی در تولید محتوا وجود دارد .

به این نکته کلیدی  توجه کنید که شاید نوع تولید محتوا در هر شغل و کسب و کاری مدل خاص خود را داشته باشد . اما بدون اغراق یکی از مهمترین و با ارزش ترین ابزار ها و ترفند ها برای افزایش فروش به حساب می آید .پس به این ترفندهای افزایش فروش و کسب درآمد جدی فکر کنید .

شیوه تولید محتوای مناسب

همان طور که در بالا اشاره شد ، تنوع فراوانی در تولید محتوا وجود دارد . برای درک بهتر این موضوع ، با یک مثال ساده آن را بررسی کنیم . فرض کنید که شما فروشنده دوربین عکاسی هستید و قصد دارید میزان فروش خود را با استفاده از ترفند تولید محتوا افزایش دهید . حال چه محتوایی مناسب شماست؟

-.ساده ترین نوع محتوا می تواند معرفی محصولات مختلف یا برند های مختلف باشد . این معرفی باید دقیق و با جزئیات کامل گفته شود تا مخاطبان به راحتی بتوانند محصولات مورد نظرشان را با توجه به نیاز های خود  انتخاب کنند .

– می توانید روش استفاده از هر دوربین و قابلیت هایی که دارد را با مخاطبان به اشتراک بگذارید .

– به مخاطبان خود آموزش دهید که چطور با استفاده از این دوربین ها عکس های زیبا و حرفه ای بگیرند .

– دوربین های مختلف را نقد و بررسی کنید و حتی می توانید آنها را با هم مقایسه کنید .

– میتوانید سوالاتی که افراد مختلف در مورد دوربین ها دارند را از اینترنت ، کامنت ها و نقاط دیگر جستجو کنید و در قالب یک مقاله ، ویدئو و یا پادکست به آنها پاسخ دهید .

موارد بسیاری دیگری وجود دارد که با استفاده از کمی خلاقیت می توانید مخاطبان زیادی را به سمت کسب و کارتان جذب کنید . هیچ فرقی نمی کند شغل تان چیست و چه مقدار مخاطب دارد . مطمئن باشید همیشه و در هر شغلی افرادی هستند که به دنبال شما و نیازمند محصولات و خدماتتان هستند . دقیقا می توانید با استفاده از ترفند تولید محتوا و رعایت اصول روانشناسی تولید محتوا این افراد را به خود جذب کرده و موجب افزایش فروش خودتان شوید .

۴- درآمد بیشتر با مشتری مداری

مشتریان مهمترین نقش را در هر شغل و کسب و کاری ایفا می کنند . تمام تلاش های موفق فقط به جذب مشتری ختم می شود . ملاک در این کار ، جذب بیشتر با تنوع بالایی از مشتریان می باشد . در واقع با جذب و حفظ مشتریان می توانید فروش خود را افزایش دهید . هرچه بیشتر بهتر .

اصولا در یک نگاه کلی ، تمام مشتریانی که با آنها سروکار دارید به سه گروه یا دسته تقسیم می شوند:

– مشتریان جدید

همان طور که از اسمش پیداست ، افرادی هستند که توانسته اید به واسطه تبلیغ ، فعالیت ها و یا معرفی دیگران جذب کنید . قطعا تمامی این موارد برایتان هزینه به همراه خواهد داشت . مورد مهم این است که فروش به این افراد کار دشواری است . زیرا تا به حال هیچ تجربه همکاری یا خرید با شما نداشته اند . بنابراین ناچارید از ابتدا تمام ترفند های فروش و متقاعد سازی را پیاده کنید تا اولین تجربه موفق را با آنان به دست آورید .

– مشتریان فعال

مورد دوم ، مشتریان  فعال و فعلی هستند که کاملا با شما آشنایند و از محصولات و یا خدمات شما استفاده کرده اند . مهمترین جایگاه در بین سایر افراد ، مشتریان فعال هستند .

در واقع شما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید که آنها را از خود راضی نگه دارید . این موضوع می تواند به واسطه خدمات پس از فروش ، در ارتباط بودن با آنها از طریق پیام یا ایمیل ، در نظر گرفتن هدایا و یا تخفیف های ویژه مختص به آنها ، ارائه مشاوره های رایگان  و موارد دیگر باشد .

توجه کنید که مشتری جدید برایتان حدود ۵ برابر یک مشتری فعال هزینه می تراشد . این موضوع به خودی خود می تواند اهمیت مشتریان فعال را بیشتر کند .

نکته جالب دیگر اینکه اگر بتوانید یک مشتری را از خودتان راضی نگه دارید و کاری کنید که از خرید و همکاریش با شما احساس خوبی داشته باشد ، این فرد می تواند با تعریف هایی که از شما نزد افراد مختلف می کند تا حدود ۷۰ مشتری جدید را برایتان جذب کند .

– مشتریان خاموش

این گروه سوم یعنی مشتریان خاموش ، تجربه خرید از شما را داشته اند ، اما بنا به دلایلی ، دیگر مراجعه نکردند و تمایلی هم برای بازگشت و استفاده از محصولاتتان را ندارند

وظیفه شما اینست که مشتریان خاموش خود را شناسایی کنید و علت عدم مراجعه آنان را کشف و سعی به حل آن کنید . زیرا تحقیقات نشان داده است که ۹۰ درصد از مشتریان ناراضی هیچ وقت نارضایتی خود را به شما گزارش نمی دهند و تصمیم به عدم خرید از شما و همچنین شروع  تبلیغ منفی بر علیه شما می کنند .

این موضوع دقیقا می تواند به اندازه خوبی تبلیغات مثبت توسط مشتریان فعال ، برایتان بد باشد . اما از طرفی دیگر با حفظ ارتباط با خاموش ها ، با نظر سنجی های مناسب و همچنین حل مشکل آنان در اسرع وقت ، می توانید اعتماد این مشتریان را جذب کرده و مجددا آنها را به دایره مشتریان فعال خود برگردانید و منتظر مشتریان جدیدی باشید که به واسطه آنها به کسب و کارتان مراجعه می کنند .

تحقیقات علمی ثابت کرده ، مشتری مداری بیشترین اثر را نسبت به تمام  ترفند ها در افزایش فروش دارد . پس همیشه توجه اصلی خود را روی آن معطوف کنید و دائما مشتریانتان را ارزیابی و رفتار آنها را تحلیل کنید تا در بازار موفق تر باشید . به نظرم مشتری مداری و جلب رضایت مشتری یکی از برترین و بهترین ترفندهای افزایش فروش و کسب درآمد می باشد .

۵- بازاریابی تلفنی

یکی از ترفندهای افزایش فروش و کسب درآمد که سنتی و قدیمی است ، بازاریابی تلفنی است . بسیاری از محصولات و خدمات این قابلیت را دارند که به صورت تلفنی بازاریابی شوند . اگر این موضوع با کسب و کارتان همخوانی دارد ، این ترفند می تواند تاثیر فوق العاده ای در فروش تان بگذارد . البته به شرط آنکه آموزش لازم برای انجام این کار را دیده باشید یا اینکه از یک فرد آموزش دیده استفاده کنید .

به این دلیل که برخلاف چیزی که به نظر میرسد انجام این کار  بسیار سخت تر از فروش حضوری است . چون در این گونه بازاریابی ، شما از مهمترین مورد در ایجاد ارتباط یعنی فیزیک خود عاری هستید و یکی از بهترین سلاح های خود را از دست داده اید . پس تمام آن چیزی که در یک مکالمه و معامله فروش در دست دارید را تنها می توانید از طریق صدای خود انتقال دهید .

این موضوع توضیح و آموزش های نسبتا زیادی را میطلبد که از حوصله و مجال این مقاله سایت پول یابی بیرون است . فقط به این موضوع بسنده می شود که با بازاریابی تلفنی آن هم به صورت حرفه ای می توانید تجربه بسیار خوبی را در افزایش فروش به دست آورید .

۶- بازاریابی حضوری

شیوه بازاریابی حضوری مانند سایر راهکار ها این امکان را برایتان فراهم می کند که به واسطه آن فروش خود را افزایش دهید . البته شاید این ترفند قابل اجرا بر روی تمام کسب وکارها نباشد . اما تمام مشاغلی که محصول و خدماتی را تولید می کنند و یا اینکه به صورت عمده کالایی را خریداری و بعد توزیع می کنند، می توانند برای افزایش فروش خود از بازاریابی حضوری استفاده کنند .

بازاریابی حضوری یکی از ترفندهای افزایش فروش و کسب درآمد است که تاثیر خوبی دارد . به شرط اینکه در استفاده از بازاریاب دقت کنیم . زیرا این بازاریاب ها هستند که با فن بیان خود می توانند محصولات شما را به دیگران معرفی کرده و با نوع صحبت کردن و توصیف خود کاری کنند که مشتریان علاقمند به خرید محصولات تان شوند .

همانند بازاریابی تلفنی این نوع از بازاریابی هم نیازمند مهارت های می باشد . هر چه سطح این مهارت ها در افراد بالاتر باشد موفقیت آنها نیز به تبعیت از این امر، بیشتر خواهد بود .

۷- تاثیر تبلیغات بر افزایش فروش

یکی دیگر ترفندهای افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر ، تبلیغات است . تبلیغات همیشه یکی از کارهای موثر برای  افزایش فروش بوده  اما این کار با سختی هایی نیز همراه است . یکی از این مسائل این است که بحث تبلیغات ، چه به صورت آنلاین و چه فیزیکی و آفلاین  ، کاملا تخصصی است .

اگر می خواهید نتیجه خوبی از تبلیغات بگیرید حتما  باید از یک مشاور متخصص در زمینه تبلیغات ، درخواست طراحی یک  کمپین تبلیغاتی کنید . یا اینکه خودتان مطالعه لازم در این زمینه داشته باشید تا بتوانید از مسائل ساده  مثل (تبلیغ کردن در چه جاهایی مناسب است ؟) سر در بیاورید و کار خود را پیش ببرید .

البته یکی از مسائل و مشکلات تبلیغات هزینه آن است . بسته به مقیاس طرح تبلیغی ، نوع و مکان آن می تواند هزینه بسیار کم و گاه هزینه ای بسیار گزاف را به دنبال داشته باشد . اما باز هم به این نکته توجه کنید اگر می خواهید نتیجه خوبی از تبلیغات بگیرد ، عجله نکنید و حتما از یک مشاور کمک بخواهید .

۸- تنوع روش های پرداخت

شاید قرار دادن روش های مختلف برای پرداخت وجه ، از نظر خیلی ها موضوعی ساده و پیش پا افتاده باشد که از اهمیت زیادی برخوردار نیست . اما بررسی ها ثابت کرده هر چه در هنگام فروش یک محصول به مشتری ، روش های مختلفی را برای پرداخت وجه قرار دهید امکان از دست دادن مشتری از بین خواهد رفت . چون با حس آرامش و اطمینان بیشتر خرید خود را انجام می دهد .

برای درک اهمیت این موضوع به این مثال توجه کنید :

فرض کنید صاحب یک بوتیک کوچک لباس هستید و فقط از پول نقد برای پرداخت و معامله استفاده می کنید . ممکن است روزانه دهها نفر به فروشگاه مراجعه کنند . چون امکان خرید با کارت اعتباری برایشان فراهم نیست خرید خود را به زمانی دیگر موکول کنند .

در این حین،  ۷۰ درصد احتمال وجود دارد که آنها پس از ترک فروشگاه ، کالایی که مشتاق خریدنش بودند را فراموش کرده و دیگر به شما مراجعه نکنند . حال آنکه تنها با قرار دادن یک دستگاه کارتخوان می توانستید از این موضوع جلوگیری کنید .

در فروشگاه های آنلاین هم برای آسان کردن مراحل خرید و پرداخت برای هر قشر و سن و سالی ، روش پرداخت متناسب با او را قرار دهید . با این روش ها مطمئن باشید که افزایش فروش اینترنتی بالایی را تجربه خواهید کرد .

روش های مختلف پرداخت برای افزایش فروش

راهها و شیوه های مختلفی برای پرداخت پول و هزینه وجود دارد که برای نمونه تعدادی از آنها عبارتند از :

– روش پرداخت آنلاین ، برای کسانی که به خرید اینترنتی مسلط هستند و به شما اطمینان دارند .

– واریز به کارت ، برای افرادی که کمی مبتدی تر بوده و از پرداخت های آنلاین هراس دارند .

– پرداخت درب منزل ، برای افرادی که شما را نمی شناسند و گمان می کنند که قصد کلاهبرداری دارید .

روش های دیگری مثل : پرداخت اقساطی ، چکی ، سفته ای و …که هر روزه به تعداد آنها اضافه می شود . البته پیاده سازی تمام این روش ها برای همه مقدور نیست . اما تا جایی که امکان دارد از مهمترین آنها استفاده کنید تا امکان از دست دادن مشتری را از بین برده و فروش خود را افزایش دهید .

۹- تسهیل و آسان سازی فرایند خرید

اصلا تعجب نکنید چون تسهیل در فرایند خرید هم یکی ترفندهای افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر محسوب می شود . به شخصه بارها با فروشگاه هایی مواجه شدم که برای خرید محصول در آنها نیاز به رد کردن هفت خان رستم داشتم . بدین صورت که باید حتما مراحل زیر را طی کنید :

– باید محصول مورد نظر خود را انتخاب می کردید .

– برای اطلاع از اندازه های موجود به فروشنده مربوط به بخش مراجعه کنید .

– اگر محصولی که می خواستید موجود بود ، حتما رسید دریافت می کردید.

– برای پرداخت به صندوق می رفتید و پس از تایید رسید ، دوباره به محلی قبلی باز می گشتید تا با دادن رسید تایید شده ، محصول را دریافت کنید .

توجه کنید که حتی نوشتن و خواندن این مراحل هم منزجر کننده است . این کار باعث میشود کسی که این حجم از پاس کاری را تجربه کرده ، نه تنها دیگر خودش ، بلکه کاری کند که اطرافیانش هم به آنجا مراجعه نکنند .

با این توضیحات حتما متوجه شده اید که این مورد هم می تواند تاثیر بسزایی در کاهش یا افزایش فروش داشته باشد .

۱۰- استفاده از مهارت های فروش

مهارت های فروش ، کارها و ترفند هایی هستند که یک فروشنده از آنها استفاده می کند تا بتواند فروش موفقی را تجربه کند . هر چقدر هم که به این مهارت ها اهمیت بیشتر داده شود میزان موفقیت افراد در فروش نیز پیشرفت فوق العاده ای خواهد داشت .

مهمترین این مهارت های تاثیرگذار در فروش عبارت اند از :

– مهارت شنونده بودن

در فروشندگی شنونده بودن یکی از مهارت های بسیار مهمی است که می توان با استفاده درست از آن ، متوجه خواسته های درونی مشتریان در خصوص محصولات مورد علاقه آنها شد .

اگر در هنگام ارتباط با مشتریان بتوانید خواسته آنان را از درون حرف هایشان متوجه شوید بهتر می توانید به آنها راهنمایی کنید . حتی محصولات بهتر و نزدیک تر به خواسته شان را معرفی کنید . در این صورت ، امکان  خرید توسط مشتری ها به شدت افزایش پیدا می کند .

– مهارت کلامی و توصیف

یک فروشنده علاوه بر اینکه باید شنونده خوبی باشد باید گوینده خوبی نیز باشد . تا بتواند محصولاتش را به درستی برای مشتریان توصیف کند و آنها را در امر خرید راهنمایی کند . این مهارت علاوه بر این که در توصیف محصولات کاربرد دارد ، در ایجاد ارتباط اولیه با مشتری نیز بسیار موثر است .

طی تحقیقاتی که در سالیان طولانی روی ارتباط با مشتری شده است به این نتیجه رسیده اند که اگر بتوانید در همان ابتدای ملاقات با مشتریانتان ارتباط کلامی خوبی با آنها برقرار کنید ، امکان موفق بودن معامله و فروش شما نیز تاز ۸۰ الی ۹۰ درصد افزایش پیدا می کند .

– مشاور بودن

یک فروشنده باید توانایی این را داشته باشد که برای مشتریان ، نقش مشاور را ایفا کند . علاوه بر معرفی و توصیف محصولات او را در انتخاب بهترین محصول راهنمایی کند .

این مورد نیز می تواند در امر افزایش فروش بسیار تاثیر گذار باشد و جزو مهارت های فروش محسوب می شود . زیرا احساسی خوب را بابت یک خرید فوق العاده و راضی کننده ، به مشتری انتقال می دهد .

– رفتار مناسب با مشتری

یکی از معیار هایی که همیشه مشتری ها برای خریدشان در نظر دارند ، رفتار شایسته فروشندگان  با آنهاست . اگر فروشنده ای بتواند با خوشرویی و رفتار مناسب مشتریان را از خود راضی نگه دارد ، به طور قطع شاهد (تبلیغات  دهان به دهان)  فوق العاده ای از سوی آنها خواهند بود .

به جرات می توان گفت که ۸۰ درصد از فروش های موفقی که اتفاق می افتد فقط و فقط به واسطه رفتار خوب و خوشرویی فروشندگان است . حتی در خیلی از موارد دیده شده که فروشندگان تنها با استفاده از این ترفند و بدون داشتن هیچ مهارت دیگری توانستند سیل عظیمی از مشتریان را به خود و کسب و کارشان جذب کنند .

اهمیت این موضوع در افزایش فروش به قدری زیاد است که تمام سازمان های موفق در سراسر دنیا ، کارمندانی را که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند آموزش های مختلف میدهند . امتحان می کنند تا مبادا حتی یک مشتری به واسطه رفتار ناشایست فروشندگان یا مشاوران خود ، از دست بدهند .

نمونه های بالا ، فقط چند نمونه پایه ای و ساده از مهارت های فروش است که با استفاده از آنها می توان موجب افزایش فروش شد .

۱۱- فاصله گرفتن از شخصیت فروشندگی برای فروش بیشتر

اصولا در این بازه زمانی به دلیل رقابتی که در همه کسب و کارها وجود دارد ، مشتریان نیز انتخاب های زیاد و متنوعی خواهند داشت . بنابراین همیشه باید مراقب رفتارهای خود در مقابل مشتریان باشید .

زمانی که مشتریان احساس کنند یک فروشنده قصد دارد به زور و یا با هر شیوه ای محصولی  را به آنها بفروشد و یا اینکه اگر متوجه شوند  بابت نخریدن محصول از فروشگاه شما به آنها بی محلی می کنید قطعا از خرید خود منصرف میشوند و دیگر به شما مراجعه نخواهند کرد .

سطح آگاهی مردم بسیار افزایش یافته و کاملا توانایی تحلیل رفتار های مختلف را دارند . پس اگر می خواهید فروش خود را افزایش دهید هیچگاه سعی نکنید مشتری را برای خرید یک محصول تحت فشار قرار دهید .

مهمتر اینکه ، هیچ وقت سعی نکنید در مورد یک محصول به مشتریان دروغ بگویید . چون همان طور که در بالا اشاره شد سطح آگاهی مردم به شدت بالا رفته و به راحتی می توانند متوجه دروغ تان شوند . این موضوع اصلا نتیجه دلچسبی برای کسب و کارتان نخواهد داشت .

چنانچه می خواهید فروش هخوب و حتی عالی را تجربه کنید خود را دقیقا در جایگاه مشتری و یک مشاور قرار دهید . اگر می بینید یک محصول مناسب یک شخص نیست ، با صداقت این قضیه را به او بگویید . یا اگر از کیفیت یک محصول مطمئن نیستید ، نگویید که برای اقوام خودم هم از این کالا برده ام و کاملا راضی اند .

نکته طلایی : یک کلام ، از شخصیت فروشندگی فاصله بگیرید و راستگو باشید . همین .

۱۲- داشتن برنامه ریزی و هدف گذاری برای فروش بیشتر

در شروع کسب و کار از خودتان بپرسید که هدف از فروش و کسب درآمد چیست ؟ یکی از مواردی که همیشه به فروشندگان ، به ویژه بازاریابان تلفنی تاکید می شود اینست که اگر می خواهید فروش خود را افزایش دهید باید برای خود هدف فروش و درآمد تعیین کنید . سپس آن را به کوچکترین قسمت ممکن تبدیل کرده تا فرایند انجام آن را برای خود آسان کنید . انجام این کار زیاد سخت نیست و اتفاقا خیلی کار فروش را راحت تر می کند .

مثالی از برنامه ریزی و هدفگذاری

برای درک بهتر ، این موضوع با مثال شرح داده می شود . فرض کنید یک فروشنده  هستید و می خواهد درآمد خود را به ماهی ۱۵ میلیون افزایش دهید . شاید برای کسی که حالا درآمدی ۵ میلیونی را تجربه کرده امری مشکل به نظر برسد . اما اصلا غیر ممکن نیست . این مراحل را به ترتیب طی کنید :

– تقسیم به تعداد روزهای فعال

برای شروع کافیست این رقم را به تعداد روز های فعال خود تقسیم کنید . فرض کنید که هر ماه شما ۲۶ روز کاری و فعال دارید که با تقسیم ۱۵میلیون  بر ۲۶ روز حدودا مقدار ۵۷۰ هزار تومان به دست می آید .

حالا باید محاسبه کنید که  چه مقدار داشته باشید تا ۵۷۰ هزار تومان در روز سود کسب کنید . فرض کنید که شما بابت هر فروش ، ۳۰ درصد سود خالص به دست می آورید . بنابر این داده ها ، باید روزانه  ۱ میلیون ۹۰۰ هزار تومان فروش کنید که با ۳۰ درصد سود خالص از آن ، ۵۷۰ هزار تومان به شما تعلق می گیرد .

– بررسی قیمت محصولات

در قسمت و مرحله دوم باید قیمت کالا ها را بررسی کنید . فرض کنید که طیف قیمت های شما ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان است . پس میانگین اینها یعنی ۳۰۰ هزار تومان را در نظر میگیرید . به ازای درآمد مورد نظر که ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود ، باید در روز حدودا  ۶ تا ۷ محصول را بفروشید تا به درآمد ۱۵ میلیون تومان در ماه برسید .

– ارزیابی تعداد مشتریان احتمالی

در مرحله سوم باید تعداد مشتریان احتمالی را تخمین بزنید . اگر از قبل کسب و کارتان را ارزیابی کرده باشید تعداد حدودی مراجعه کنندگان را تخمین زده اید . پس می دانید که حدودا از هر چند مشتری که به محل کارتان مراجعه  می کنند یکی منجر به خرید می شود .

البته باز هم میتوان این مقدار را محاسبه کرد . فرض کنید از هر ۴ مشتری که به فروشگاهتان مراجعه می کنند یکی منجر به خرید می شود ، شما هم که باید ۷ محصول بفروشید پس در هر روز نیاز به ۲۸ مراجعه کنند دارید .

اگر مراجعه کنندگان شما این تعداد هستند و مبلغ فروشتان پایین است پس یک جای کار ایراد دارد . حتما باید بررسی های لازم  را از جهات مختلف انجام دهید تا متوجه این موضوع شوید .

– رفع مشکلات احتمالی

باید تمام موانع و مشکلات احتمالی را شناخته و رفع کنید . مثلا اگر مشکل شما در تعداد مشتری و مراجعه کننده است ، باید از ترفند های جذب مشتری مثل تبلیغات ، تولید محتوا ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … استفاده کنید تا بتوانید مراجعه کننده لازم را به سمت کسب و کارتان بکشانید .

با رفع مشکلات احتمالی ، استرس فروشنده به شدت کاهش پیدا می کند و ذهنش را روی هدفش متمرکز می کند . نتیجه اینکه ، وقتی هر روز به محل کارش وارد می شود می داند که باید ۷ فروش موفق داشته باشد همین و بس .

نکته مهم این اینست که در هر صورتی ، چه فعالیت آنلاین ، چه تلفنی و چه آفلاین ، همیشه باید  رفتار مشتریان خود را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید . چون با اینکار می توان مشکلات و نواقص کسب و کار را شناسایی کرده و در ادامه  فعالیت و زمانی که آن را رفع کردید  شاهد روند بهبود آن باشید .

خلاصه اینکه ، به همین راحتی و با یک هدف گذاری ساده ولی کاملا حرفه ای ، می توانید فروش خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید .

سخن پایانی ترفندهای افزایش فروش و کسب درآمد

در این مقاله سایت پول یابی ضمن تعریف و تشریح مفهوم فروش ، تلاش شد بهترین و موثرترین شیوه ها و ترفندهای کاربردی افزایش افزایش فروش بیان شود . افزایش فروش اینترنتی یا سنتی ، هدف اصلی هر کسب و کاری می باشد . اصولا سوددهی و کسب درآمد بالا ، منجر به پایداری و استمرار مشاغل و کسب و کارها می شود . هیچ شغلی بدون درآمد و فروش ، دوام نمی آورد ، پس افزایش فروش در بقای مشاغل مهم و حیاتی است .

البته بحث افزایش فروش و جذب مشتری ، یک موضوع بسیار پیچیده و و یک فرایند طولانی است . لذا به راحتی نمی توان تمام موارد موثر را در یک مقاله تجمیع و ارائه داد . ضمن اینکه نمی توان برای تمام کسب و کارها اعم از مشاغل اینترنتی و سنتی یک نسخه واحد و مشابه پیچید .

هر کسب و کاری با توجه به نوع فعالیت ، سطح گستردگی ، کیفیت مشتری و… نیازمند راههای مناسب و مختص خودش است . با این حال ، تقریبا ۹۰ درصد از راهکارهای عنوان شده را می توان بر روی همه کسب و کارها (کوچک و یا بزرگ ) پیاده سازی کرد و شاهد نتایج خوب و درخشانی در فروش بود .

نکته آخر ترفندهای افزایش فروش و کسب درآمد اینکه همواره کسب و کار و رفتار مشتریانتان را ارزیابی کنید و ارتباط خوب تان را  با آنها حفظ کنید .  مورد بعدی اینکه روی کیفیت محصولات و خدمات و به ویژه پشتیبانی حساسیت داشته باشید . سعی کنید همیشه فراتر از انتظار مشتریان عمل کنید . این مورد شاید تاثیر فوری و آنی  نداشته باشد اما در دراز مدت مثل خورشید موجب درخشش کسب و کارتان در میان رقبا خواهد شد .

سایت پول یابی:
Related Post