X

تاثیر تلگرام بر کسب درآمد از اینترنت

تاثیر تلگرام بر کسب درآمد از اینترنت

اگرچه عنوان را تاثیر تلگرام بر کسب درآمد از اینترنت انتخاب کردم ولی در واقع تقابل کسب درآمد از اینترنت توسط وبسایت ها و تلگرام منظورم هست و اینکه تلگرام مارکتینگ در ایران چه تاثیری بر سایت داری و مارکتینگ سایتها گذاشته است. آیا تلگرام در کشور ایران وب را خواهد بلعید و چیزی از کسب و کار اینترنتی در وب باقی نخواهد گذاشت؟

به نظرم با این رشد سریع تلگرام در ایران و افزایش کاربرانش ، خیلی از کسب و کارهای وبسایتی و فروشگاهی ، تغییر جهت دادند و به تلگرام روی آوردند . نفس این کار بد نیست ولی خالی از ایراد و نقص هم نیست . شاید حرکت سریع بیشتر کسب و کارها در ایران به سمت تلگرام بر خلاف معمول سایر کشورها باشد ولی چیزی هست که اتفاق افتاده و شاید در کوتاه مدت نتوان کاری برایش کرد. ( کسب درآمد جدید در تلگرام)

بررسی تاثیر تلگرام بر کسب درآمد از اینترنت

در نگاه اول به تلگرام مارکتینگ و یا تاثیر تلگرام بر کسب درآمد از اینترنت اینطور به نظر می رسد که تلگرام در حال بلعیدن بیشتر پهنای اینترنت ایران می باشد. بر اساس آمارهای رسمی مصرف وب (HTTP) و مصرف تلگرام در ایران تقریبا مساوی شده است و حتی برخی می گویند تلگرام در حال تصاحب سهم بیشتری است.این حد زیاد اقبال همگانی، کسب درآمد در آن را هم سریع و رو به رشد کرده است چنانکه صحبت از کسب درآمد چند ده و یا چند صد میلیونی در تلگرام است و عده ای تا درآمد میلیاردی در ماه را می کنند.

تاثیر تلگرام بر کسب درآمد از اینترنت به حدی است که این روزها تقریبا تلگرام در ایران همه کار می کند، و برخلاف وب که کاربر به سمت اطلاعات موردنظر خود میرود، در تلگرام محتواها بسراغ کاربر میروند. افزوده شدن مستمر امکانات تلگرام و فیلتر نشدن آن، باعث تغییر و تحولاتی در فضای دیجیتال و کسب درآمد اینترنتی ایران شده است. امکاناتی مثل کانال و گروه باعث حرکت کسب و کارها به سمت تلگرام شده است افزون بر اینها یا امکاناتی مثل ربات، فرصتهایی را برای کسب و کارها ایجاد کرده است

شیوه تاثیر تلگرام بر کسب درآمد از اینترنت

آنچه که در بالا گفته شد تنها فهرست اندکی از تاثیر تلگرام بر کسب درآمد از اینترنت می باشد . همه چیز ما تقریبا با بقیه دنیا فرق دارد از جمله همین کسب درآمد از اینترنت که متفاوت از سایر کشورهاست. تبلیغات دیجیتال در ایران برخلاف سایر جاهای دنیا، از وب و اپ، به سمت تلگرام سوق پیدا کرده است. تسهیلات پرداخت مالی در تلگرام نیز اضافه شده و با امکان استفاده عمومی آن، فرصتهای بیشتری نیز برای کسب و کار اینترنتی مهیا شده است.

اینها تنها بخش کوچکی از این تاثیرهاست که برخی خوب و برخی تاثیرات منفی در درازمدت بر کسب درآمد اینترنتی در ایران توسط وب سایتها خواهد داشت. تب کسب درآمد و استفاده از تلگرام چنان داغ است که اگر مسئله ای را خیرخواهانه هم می گوییم باز موضع گیری کرده و نمی پذیرند . باید صبر کرد تا اینده چشم اندازی از کسب درآمد اینترنتی به ما بدهد.

ضعف های تلگرام در کسب درآمد از اینترنت

هیچ چیز در دنیا کامل نیست و شبکه اجتماعی و یا بهتر بگویم پیام رسان تلگرام هم از این قاعده مستنثی نیست. یکی از ضعف های تلگرام اینست که کسب درآمد از اینترنت را تک بعدی و وابسته به خود کرده است در واقع با بلعیدن کسب درآمد از وب، همه چیز را در انحصار خود گرفته و یا می گیرد. این ضعف بزرگی برای کسب درآمد می باشد چون با تعطیلی ، یا فیلتر تلگرام (یک بار اتفاق افتاد و همه به چشم دیدیم) و یا از دسترس خارج شدنش، همه چیز نابود و یا تعطیل می شود و دیگر کسب درآمد از تلگرام معنا و مفهومی نخواهد داشت.

کسب درآمد در وب بیشتر محتوا محور بوده و ماندگار و قوام بیشتری دارند در تلگرام محتوایش براحتی بخار میشود،یعنی مطالب کانال و گروه کمی بعد تقریبا قابل دسترس نیستند و بخار شده اند. در حالیکه در وب اینگونه نیست.

راههای کلاهبرداری در وب و هم تلگرام وجود دارد ولی وبسایت را می توان با بررسی هایی مثل ثبت در سایت ساماندهی، داشتن ای نماد یا نشان و مجوز وازارت صنعت ، معدن و تجارت ، بررسی دامنه و وجود مشخصات سایت و دامنه و… ایجاد اعتماد تقریبی کرد ولی کانال تلگرام مشکل می باشد و این کار را سخت تر می کند .

سخن پایانی تاثیر تلگرام بر کسب درآمد از اینترنت

واقعیت این است که تلگرام چنان اقبال و توجه مردم ایران را به خود جلب کرده که کسب و کار اینترنتی وبسایتهای ایران را بلعیده و آنها را ضعیف کرده است. با توجه به شرایط موجود، قدم بعدی شبکه های اجتماعی موبایلی، و به خصوص تلگرام برای کسب درآمد چیست؟ مثلا دو سال دیگر، تلگرام چه امکانات و تسهیلاتی را برای رشد کسب درآمد اضافه خواهد کرد. سوال مهم دیگر اینکه، این روزها با وجود تلگرام اصلا چه وبسایتهایی در حال بروزرسانی محتوای خود و کسب درآمد هستند و چه وبسایتهایی دیگر بروز نمیشوند؟( کسب درآمد اینترنتی از تلگرام)
سوال درباره تاثیر تلگرام بر کسب درآمد از اینترنت و نیز تقابل تلگرام و شبکه های اجتماعی با سایتهای کسب درآمد و تولید کننده محتوای بازاریابی زیاد است آینده این تاثیرگذاری را مشخص خواهد کرد.

Related Post