X

تاثیر منفی تلگرام بر کسب درآمد اینترنتی

تاثیر منفی تلگرام بر کسب درآمد اینترنتی

به نظرتان ، تاثیر منفی تلگرام بر کسب درآمد اینترنتی چقدر است؟ تا حالا هرچه بحث از کسب درآمد از اینترنت از طریق تلگرام بوده همیشه جنبه مثبت آن را در نظر گرفتیم و چنان در مسیر کسب درآمد تلگرام سرخوش بودیم که کمتر به تاثیر منفی تلگرام بر کسب درآمد اینترنتی فکر کردیم .اصلا برایتان این سوال پیش آمده که تلگرام تاثیر مخرب بر کسب درآمد دارد یا نه؟

البته در این مقاله سایت پول یابی ( عاقبت کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی) به برخی موارد اشاره شده است ولی نگاه بیشتر ما دارای جنبه مثبت (کسب درآمد میلیونی از تلگرام ) به موضوع بوده است اما در اینجا قصد دارم تا بر حسب تجربه تاثیر منفی تلگرام بر کسب درآمد اینترنتی را بیان کنم:

تاثیر منفی تلگرام بر کسب درآمد اینترنتی ماندگار و دائمی :

مهم ترین تاثیر منفی تلگرام بر کسب درآمد اینترنتی ، فقدان وجود یک کسب درآمد از اینترنت دائمی و ماندگار هست امروز ممکن است که کانال و یا گروهی در تلگرام به وجود بیاید و فردا به لیلی نباشد و یا پاک شود و امکان ریکاوری هم وجود ندارد لذا خیلی کانال ها بودند که با سرمایه گذاری زیاد کسب و کاری را شروع کردند ولی الان وجود ندارند.

تاثیر منفی تلگرام بر کسب درآمد اینترنتی از نظر نوآوری و خلاقیت :

اگرچه کانال ها و گروههای معدودی هستند که سعی می کنند با ارائه ایده و خلاقیت کسب درآمد را تغییر دهند ولی قالب مدیران گروهها و کانال ها دستشان در ارائه نوآوری، و ابتکار بسته است و عملا تغییرات آنها در فرم و شکل ظاهری است و امکان تغییرات بنیادی در کسب و کارشان را ندارند. بیشتر به دلیل محدودیت امکانات تلگرام مجبور به ارائه خدمات و کالا در بستر یکسان و حالت تقلیدگونه از یکدیگر هستند. اکثر شیوه های کسب درآمد از تلگرام اعم از کسب درآمد تبلیغاتی، فروش محصولات مجازی و دانلودی، فروش کالا و خدمات، بازاریابی اینترنتی و… با کمی تغییر در فرم شبیه هم هست.

مبحث کپی رایت در تلگرام

اگرچه کپی رایت یا قانون حق التالیف در ایران رعایت نمی شود ولی خود تلگرام مشوق این بی قانونی در بین اعضا می شود . به قول یکی از کارشناسان ، پلتفرم تلگرام ناقض صددرصد کپی رایت در جهان است. در واقع تلگرام امکاناتی را رایگان قرار داده و به اعضایش این امکان را داده تا عضو آن شوند جهت استفاده از مطالب دزدی و بدون کپی رایت.

کم کردن سواد اجتماعی و تکنولوژی کاربران:

اگرچه تلگرام ساده بوده و کار با آن آسان است و حتی بسیاری در ایران اینترنت را مترادف با تلگرام می دانند ولی خوب این پیام رسان ، کاربران را مصرف کننده صرف بار آورده و از نظر سواد رسانه ای و اجتماعی تنزل داده است. در دنیای بیرون تلگرام، اکثر کاربران به مباحث فنی ، وب ، سئو و… آشنایی دارند و با کمی مطالعه سواد فنی لازم را پیدا می کنند در حالی که تلگرام اعضایش را راحت طلب ، مصرف کننده و بدون نوآوری بار آورده است. در واقع تلگرام با بستن فضا، سواد تکنولوژی مردم را در سطح پایین با امکانات کم نگه داشته و کسب درآمدشان را از نظر سواد مجازی پایین نگه داشته است.

نکته پایانی تاثیر منفی تلگرام بر کسب درآمد اینترنتی

پیام رسان تلگرام وقتی در بین ما ایرانی ها آمد نفهمیدیم چی آمد ولی اگر روزی از بین ما برود شاید آن موقع بفهمیم که چه چیزهایی را می توانستیم کسب کنیم ولی این پیام رسان این فرصت ها را از ما گرفت و نگذاشت . همیشه راحت و در دسترس بودن دلیل بر مزیت نیست.

باز توصیه می کنم همه زندگی و کسب درآمد از اینترنت خود را وابسته و محدود به تلگرام نکنید تا با بروز مشکلی تمام زندگیتان تحت تاثیر قرار گیرد.

Related Post