X

تکنیک های افزایش فروش اینترنتی

با رشد و توسعه زیاد فروشگاههای آنلاین و رونق کسب درآمد اینترنتی ، آگاهی و یادگیری تکنیک های افزایش فروش اینترنتی به عنوان یک ضرورت برای مدیران کسب و کارها مطرح می باشد. این تنوع فروشگاههای اینترنتی رقابت را بسیار نزدیک و تنگاتنگ کرده است و جایی که رقابت نزدیک و فشرده باشد، معقول این است که باید به دنبال راهها و راهکارهای جدید و نوین باشید.

کسانی در کسب درآمد اینترنتی موفق هستند که از شیوه های مختلف و متنوع افزایش کسب درآمد از اینترنت استفاده کنند و با این کار، ضمن توسعه کسب و کار اینترنتی ، بقای آن را تضمین می کنند. به دلیل اهمیت موضوع افزایش کسب درآمد اینترنتی در این مقاله سایت پول یابی به راهکارهای طلایی و تکنیک های افزایش فروش اینترنتی پرداخته می شود.

تکنیک های افزایش فروش اینترنتی

همان طور که در بالا اشاره شد ، فروشگاهی موفق است که فروش بالایی از محصولات و خدمات را داشته باشد. فقط داشتن یک وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی ، تضمین کننده موفقیت نیست بلکه شروع یک حرکت و گام بزرگ برای موفقیت محسوب می شود و موفقیت اصلی ، میزان فروش بالا و افزایش کسب درآمد از اینترنت به طور چشمگیر و قابل توجه است. لذا مدیران برندهای تجاری و صاحبان وب سایت ها باید آستین همت را بالا زده و از تکنیک ها و روش های فروش به صورت عملی در کسب و کارشان استفاده کنند.

در زمینه کسب و کار اینترنتی تکنیک و نکات بسیار زیادی وجود دارد ولی انجام هر روشی مناسب هر کسب و کار آنلاینی نیست و باید به صورت اصولی از تکنیک ها و روش ها استفاده کرد. در این مقاله، تکنیک های افزایش فروش اینترنتی مد نظر گرفته است که می تواند موجب افزایش فروش کسب و کار آنلاین شود. در نظر داشته باشید که اگر این تکنیک ها به صورت صحیح پیاده سازی شود می تواند فروش و تجارت را افزایش دهد و موفقیت تجاری شما را تضمین کند.

توجه کنید که این تکنیک ها را می توان در فروش محصولات فیزیکی و خدماتی و در دنیای واقعی هم استفاده کرد. این تکنیک ها به عنوان برترین و بهترین راههای افزایش فروش اینترنتی محسوب می شوند که عبارتند از:

۱- نمایش رضایت مشتریان و کاربران

یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین تکنیک های افزایش فروش آنلاین انتشار رضایت و پیام های کاربران و مشتریان در مورد محصولات و خدمات می باشد. این تکنیک نه تنها در وبسایت و فروشگاه اینترنتی بلکه در شبکه های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به تحقیقات انجام شده، کاربران و مشتریان راضی می تواند تاثیر زیادی در فروش شما داشته باشد.

برای تاثیرگذاری بیشتر می توانید در بخشی از وبسایت یا هر شبکه ای که در آن به فروش آنلاین و کسب درآمد اینترنتی می پردازید یک قسمت را برای انتشار رضایت کاربران در نظر بگیرید.  این تکنیک توسط وبسایت های بسیار زیادی در سطح اینترنت استفاده می شود، پس شما هم می توانید با انتشار نظرات و رضایت مشتریان خود افراد بسیار زیادی را جذب نمائید.

البته توجه کنید که در انعکاس نظرات مشتریان جنبه صداقت کامل و درستی در کار را لحاظ کنید و به هیچ وجه نظرسازی و یا هر چیزی که صداقت کسب و کارتان را دچار خدشه کند، مرتکب نشوید، هیچ چیزی بهتر از درستی نیست.

۲- بلند پرواز نبودن در کسب و کار

برخی از مدیران کسب و کارها به صورت اقساطی اقدام به خرید محصول و خدمات برای فروش می کنند و نظرشان این است که اگر در تامین محصولات بلند پروازی کنند می توانند فروش بهتری را داشته باشند. اما باید در نظر داشته باشید که موجودی داشتن با تعداد بالا از یک محصول و کالا نمی تواند موجب افزایش فروش شود.

باید واقع بین بود و بر اساس عقل و درایت اقدام کرد. بهترین گزینه بررسی بازار خرید محصول و میزان کشش آن می باشد، در غیر اینصورت اگر محصولات و یا خدمات، بازار خرید و فروش کمتری داشته باشند می تواند فروش شما را نیز به صورت چشمگیری کاهش دهد و این وسط این شما هستید که در کسب و کار خود ناموفق خواهید بود.

همان طور که در بالا اشاره شد، به هیچ عنوان در کسب و کار اینترنتی و یا غیر اینترنتی خود صداقت را فراموش نکنید. وجود صداقت در مورد محصولات می تواند بهترین گزینه برای فروش محصول باشد. به هیچ عنوان در توضیحات خدمات و محصولات خود از واژه های نامناسب ، اغراق آمیز و دروغ استفاده نکنید چون مشتری اگر در هنگام دریافت محصول یا خدمات خریداری شده متوجه کم صداقتی شود در دفعات بعدی شما را انتخاب نمی کند و این موضوع اگر دست به دست هم دهد می تواند برند تجاری شما را خراب کرده و کسب و کارتان را با شکست مواجه کند.

۳- ارائه تخفیفات و پیشنهادات مناسب

یکی از روش هایی که می تواند موجب افزایش فروش اینترنتی شود استفاده از تخفیفات لحظه ای و یا مناسبتی می باشد. در نظر داشته باشید که تخفیف یکی از قدیمی ترین و بهترین روش هایی است که خریدار را ترغیب به خرید محصولات و خدمات می کند. تخفیفات لحظه ای موجب می شود تا کاربر احساس کند این محصول بعد از مدت کوتاهی می تواند به اتمام برسد به همین دلیل احساس اورژانسی به کاربر دست می دهد و این موجب می شود تا در کمترین زمان ممکن کاربران و مشتریان خرید خود را ثبت کنند.

توصیه می شود که این پیشنهادات باید در قسمت مناسبی از سایت و فروشگاه قرار گیرد تا چشم هر بیننده ای را به خود جلب کند. مثلا برای افزایش راندمان و جلب کاربر می توانید از زمان شمار معکوس استفاده کنید. با قرار دادن زمان شمار معکوس کاربر زمان به اتمام رسیدن محصول را می داند و موجب می شود تا کاربر و مشتری تمرکز بیشتری بر روی این محصول داشته باشد.

۴- ارائه برخی خدمات رایگان

صفر تا صد خدمات فروشگاه که نباید پولی باشد. گاهی برخی از فروشگاه های معتبر و بزرگ به صورت رایگان خدماتی را در اختیار خریداران قرار می دهند تا از این طریق میزان فروش خود را افزایش دهند. در نظر داشته باشید که گزینه ای بنام « ارسال رایگان » می تواند موجب افزایش فروش آنلاین محصولات و خدمات شود.

معمولا فروشگاههای اینترنتی بزرگ در خرید های بالای دویست یا سیصد هزار تومان خدمات ارسال مرسوله را به صورت رایگان در اختیار کاربران و خریداران خود قرار می دهند. پس این روش هم یکی از تکنیک های افزایش فروش اینترنتی محسوب می شود که باید در سیاست کاری خود لحاظ کنید تا موجب افزایش کسب درآمد اینترنتی شود.

۵- تضمین بازگشت وجه

با توجه به اعتماد نکردن برخی از کاربران به خریدهای اینترنتی، این موضوع موجب شده تا افراد زیادی از خرید آنلاین واهمه داشته باشند . با این شرایط مهم ترین عاملی که موجب می شود تا کاربر اقدام به خرید اینترنتی نکند ، نبود ضمانت برای خرید کردن است. برخی از کاربران مشکل را از دست رفتن پول می دانند و واقعا هم حق دارند زیرا بدون اینکه محصول را از نزدیک لمس کنند اقدام به واریز وجه می کنند.

برای نمونه اگر اقدام به خرید مجموعه کسب درآمد اینترنتی  کردند این سوال برایشان مطرح است که این محصولات کیفیت لازم را دارد یا نه؟ و وجود دهها سوال از این نوع ، ترس از خرید اینترنتی را ایجاد کرده است. این شما هستید که می توانید با تضمین بازگشت وجه در صورت نارضایتی ، این افراد را تشویق به خرید کنید. در صورتی که مخاطب یا خریدار اطمینان داشته باشد محصول اگر کیفیت خوبی نداشته باشد به پول خود می رسد مسلما خرید خود را انجام خواهد داد.

نکته کلیدی اینکه، در این مورد صداقت و تضمین دادن حتما رعایت شود زیرا وعده دروغ به کاربر به مرور زمان می تواند به کسب و کارتان آسیب جدی بزند. این کاربران و خریداران هستند که می توانند برند شما را بزرگ و مشهور کنند اگر خدمات به خوبی و با برنامه پیش برود می تواند اعتماد کاربر را افزایش دهد. کاربرانی که اعتماد زیادی به فروشگاه شما داشته باشند حتما آن را به افراد بسیار زیادی معرفی خواهند کرد.

۶- استفاده از تصاویر با کیفیت و جذاب

اهمیت تصاویر زیبا برای محصولات فروشگاه اینترنتی بسیار بالاست چون خریدار در خرید به صورت اینترنتی ، محصول را فقط از طریق تصاویر بررسی و مشاهده کند. وجود تصاویر ایده آل به کاربر در اتخاذ تصمیم گیری مناسب کمک زیادی می کند و همچنین امکان مقایسه و بررسی با محصولات مشابه را می دهد. طبق بررسی های انجام شده کیفیت خوب تصاویر محصولات می تواند  تا ۵۰ درصد در فروش اینترنتی تاثیرگذار باشد پس برای اینکه فروش آنلاین خود را رونق دهید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید.

برخی از فروشگاه های معتبر دارای یک فضا برای عکسبرداری از محصولات هستند.  توصیه می شود که حتما از محصولات و کالاهای خودتان ،عکسبرداری کنید زیرا کاربران به راحتی می توانند تشخیص دهند که این تصاویر فروشگاه را خودتان گرفته اید و یا تکراری می باشد. کپی تصاویر موجب می شود تا اعتماد خریدار نسبت به شما کم شود.

البته عکسبرداری به صورت حرفه ای تاثیر زیادی دارد تا کاربران محصولات شما را برای خرید انتخاب کنند. به همین دلیل از تمامی زوایا و هر چیزی که کمک می کند تا کیفیت یک محصول مشخص شود را برای عکاسی انتخاب کنید. توجه کنید کاربری که اقدام به خرید محصول می کند دوست دارد تا از تمام بخش ها و زوایا ، محصول خود را ببیند و این موضوع، شانس شما برای افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی بالا، بیشتر می کند.

۷-  استفاده از از پاپ آپ

امروزه تکنیک های بسیار زیاد و متنوعی برای افزایش فروش اینترنتی توسط وبسایت ها و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از تکنیک های افزایش فروش اینترنتی و کسب درآمد آنلاین استفاده از شیوه پاپ آپ یا پنجره بالاپر می باشد. پاپ آپ پنجره ای است که در صفحات وب سایت مورد نمایش قرار می گیرد و عملکرد آن به عنوان یک اطلاعیه و یا خبر دادن موضوعی می باشد.

استفاده بیش از حد از پاپ آپ در وب سایت و یا فروشگاه به دلیل نوع تبلیغات و نمایش آن، تاثیر منفی گذاشته و چه بسا موجب آزار کاربران و مشتریان می شود لذا در استفاده از آن و به ویژه در تعداد نمایش باید دقت فراوان کرد. همچنین پاپ آپ می تواند در سئو سایت نیز تاثیر زیادی داشته باشد.

فارغ از نظرات مختلف درباره مزایا و معایب تبلیغات پاپ آپ ، توجه داشته باشید که این مدل از پیشنهادات نباید به صورت مداوم مورد استفاده قرار گیرد. سعی شود در تخفیف های دوره ای، که بازدهی بسیار زیادی دارند از این روش استفاده کنید چون آزرده شدن کاربران مسلما موجب می شود تا مشتریان فروشگاه را ترک کنند و این وسط شما هستید که متحمل ضرر و زیان خواهید شد.

نکته آخر درباره تبلیغات پاپ آپ این است که اگر از این روش استفاده می کنید حتما از کلید یا دکمه  خروج استفاده کنید تا کاربرانی که مایل به استفاده از پاپ آپ نیستند بتواند از صفحه تبلیغی شما خارچ شوند.

۸- استفاده از روش های متنوع پرداخت

خرید و فروش اینترنتی و آنلاین در حال رشد سریع می باشد و امروزه بیشتر افراد خرید های خود را به صورت آنلاین پرداخت می کنند اما در این میان افرادی هستند که از روش های پرداخت دیگری نیز استفاده می کنند. یکی از روش هایی که می توانید در سایت و فروشگاه خود راه اندازی کنید سیستم پرداخت درب منزل در هنگام تحویل کالا می باشد، لذا  برخی از افراد به دنبال فروشگاههایی هستند که از این سیستم استفاده می کنند.

اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید باید تمامی روش هایی که برای پرداخت پول وجود دارد را بررسی و در فروشگاه خود در صورت امکان راه اندازی کنید تا هر کاربری که اقدام به خرید می کند بتواند بر اساس نیاز و خواسته خود نوع پرداخت هزینه را انتخاب کند. هر چقدر میدان را برای انتخاب مشتریان بزرگ کنید می توانید فروش آنلاین بهتری داشته باشید.

۹- بهینه سازی سایت برای موبایل

بر خلاف سالهای گذشته که مردم با کامپیوتر شخصی به اینترنت و فروشگاه متصل می شدند، امروزه بیش از ۷۵ درصد ورودی وبسایت و فروشگاه ها با استفاده از موبایل می باشد. با توجه به افزایش گوشی های هوشمند افراد زیادی فعالیت و کارهایشان را با موبایل انجام می دهند، به همین دلیل سعی کنید تمرکز بسیار زیادی بر روی نسخه موبایل داشته باشید و تا حد امکان به صورتی که صدمه ای به سایت وارد نکنید سایت را برای موبایل بهینه و ریسپانسیو کنید.

واکنشگرا بودن فروشگاه موجب می شود تا کاربر در هنگام ورود به سایت به بخش های متنوع وبسایت دسترسی راحتی داشته باشد. طراحی پویا و شیک وبسایت موجب می شود تا کاربران مدت زمان زیادی را برای حضور در وب سایت سپری کنند. این روش سایت و فروشگاه را در زمان کوتاهی نزد گوگل شناسانده و در سئو وب سایت نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

البته به این نکته کلیدی هم توجه کنید که لود یا نمایش صفحات سایت باید به گونه ای باشد که کاربر مدت زمان زیادی را برای ورود به سایت سپری نکند. زیرا کاربران امروزه کم حوصله بوده و زمان را بسیار ارزشمند می دانند. طبق تحقیقات، وبسایت هایی که لود صفحات آنها بیشتر از ۳ الی ۴ ثانیه طول می کشد کاربران بسیار زیادی را از دست می دهند زیرا کاربر در صورتی که با لود صفحه به مدت طولانی مواجه شود مسلما صفحه را ترک کرده و سراغ سایت دیگری می رود.

۱۰- آسان کردن روند سفارش و پرداخت

افراد حوصله زیادی ندارند تا در فرایند طولانی و پیچیده سفارش و پرداخت معطل شوند. به همین دلیل اگر بخواهید فروش خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید، باید فرایند سفارش و پرداخت را تا حد امکان کوتاه و سریع کنید. این تکنیک فقط مناسب سایت نبوده و در سایر شبکه های اجتماعی نیز باید مد نظر قرار گیرد. امروزه بسیاری از وبسایت های ایرانی با این مشکل استراتژیک مواجه هستند و مراحل سفارش و پرداخت بسیار پیچیده ای دارند.

وبسایت هایی که از مراحل ساده و کوتاه استفاده می کنند در مقابل سایر وبسایت ها فروش بسیار بالایی دارند. بهترین تکنیک و راهکار حذف کردن فرم های غیر ضروری در فرایند سفارش محصول می باشد. با این روش کاربر اطلاعات ضروری را در فرم وارد می کند و زمان کمتری را برای سفارش خود تلف می کند. در نظر داشته باشید که بسیاری از وبسایت های بزرگ و معتبر حتی فرایند ساخت حساب کاربری را نیز حذف کرده اند و برای خرید نیازی به حساب کاربری ندارند.

یکی دیگر از روش های راحت کردن فرایند خرید، ورود به حساب کاربری توسط فیسبوک و گوگل می باشد. با عملی کردن این روش دیگر کاربر زمان خود را صرف پر کردن فیلد های پیچیده نمی کند و با زدن یک دکمه تمامی کارها در یک ثانیه انجام می گیرد.

۱۱- فراموش نکردن مشتری

برخی از مشتریان که اقدام به خرید از سایت و فروشگاه می کنند مسلما با سایتتان تازه آشنا می شوند. در ایران یکی از بزرگترین مشکلاتی که وجود دارد فراموش کردن مشتریان بعد از خرید است. توجه کنید که این روش کاملا اشتباه بوده و مشتریان ثابت ارزش بسیار زیادی دارند چون وجود این گونه از افراد موجب می شوند تا فروش شما افزایش داشته باشد. اگر هر کاربر فقط یکبار از فروشگاه اینترنتی شما خرید کند مسلما شما فروش بالایی را تجربه نخواهید کرد. حفظ و داشتن مشتریان وفادار یکی از تکنیک های افزایش فروش اینترنتی محسوب می شود.

اگر بخواهید یک مشتری را به مشتری ثابت و همیشگی تبدیل کنید در صورت امکان یک کالای ارزان قیمت را در هنگام ارسال نیز برای کاربر بفرستید این ویژگی ، شوق و اشتباق خرید دوباره را در آن فرد به وجود می آورد. همچنین در صورت امکان می توانید اطلاعات سفارش را با استفاده از ایمیل یا پیامک برای کاربر ارسال کنید. این کارها موجب می شود تا کاربر یا مشتری به شما تمایل داشته و خریدهای بعدی را نیز از فروشگاه شما انجام دهد.

سخن پایانی تکنیک های افزایش فروش اینترنتی

رعایت برخی از تکنیک های افزایش فروش اینترنتی  که در بالا فهرست و ارائه شد موجب می شود تا ضمن افزایش کسب درآمد اینترنتی و رونق کسب و کار، فروشگاه اینترنتی نیز در نگاه مشتریان به عنوان یک برند معروف مطرح شود. اساس کار یک فروشگاه اینترنتی باید بر مشتری مداری و جلب رضایت آنها استوار باشد.

گاهی ارائه برخی از خدمات ویژه و یا رایگان به مشتریان موجب می شود تا اشتیاق در مشتری ایجاد شود ، ضمن اینکه حفظ و نگهداری مخاطبان به عنوان مشتریان وفادار بسیار مهم و تاثیرگذار است. اگر فروشگاهی بهترین و برترین تجهیزات و محصولات و یا حتی خدمات را ارائه دهد باز این مشتری است که شما را انتخاب می کند پس باید با استفاده از ترفندها و تکنیک های اصولی رضایتش را جلب کنید و تلاش کنید تا خاص ترین خدمات را به او ارائه دهید.

نکته آخر اینکه همه وب سایت ها از تکنیک های افزایش فروش اینترنتی مختلف و متعددی استفاده می کنند و هرگز به یک یا چند تکنیک بسنده نمی کنند. انجام همزمان این تکنیک های متنوع مسلما می تواند فروش بسیار بالایی را نصیب مدیران فروشگاهها کند. فروش و کسب درآمد اینترنتی نشانه یک فروشگاه اینترنتی معتبر ، پر ارزش و مشتری مدارمی باشد. فروشگاه بدون داشتن کسب درآمد از اینترنت بود ونبودش هیچ فرقی ندارد و همان بهتر که وجود نداشته باشد.

سایت پول یابی:
Related Post