X

دو راهکار ساده افزایش ممبر تلگرام

به دلیل اهمیت پیام رسان تلگرام از نظر کسب درآمد اینترنتی، قصد دارم تا دو راهکار ساده افزایش ممبر تلگرام که یکی از مهمترین روش های عمده کسب پول و درآمد است را آموزش دهم. تلگرام اگرچه مسدود است ولی هنوز جزو بهترین ها در ایران محسوب می شود و مخاطبان چند ده میلیونی خود را دارد.

به دلیل وجود راههای متعدد برای کسب درآمد از تلگرام و نیز توجه کسب و کارهای آنلاین به این پیام رسان محبوب، داشتن کانال به عنوان یک راهکار اهمیت دارد لذا دو راهکار ساده افزایش ممبر تلگرام درا در اینجا شرح خواهم داد.

دو راهکار ساده افزایش ممبر تلگرام

روش ها و شیوه های فراوانی برای کسب درآمد از اینترنت و نیز تلگرام وجود دارد ولی ساخت کانال، عمده ترین و بهترین شیوه برای درآمدزایی از تلگرام محسوب می شود. هر کسی می تواند کانال ایجاد کند ولی هر کانالی نمی تواند ممبر یا عضو زیاد بگیرد راهها و روش های زیادی وجود دارد که می توان عضو مناسب جمع آوری کرد.

نمی توان بدون برنامه و هدف به ایجاد کانال اقدام کرد و امید داشت خودبه خود کاربران و ممبرها به طرف کانال سراریز شده و کانال پر مخاطب می شود بلکه باید هزینه کرد، تولید محتوا داشت و تبادل لینک و پست با سایر کانال ها به ویژه  کانال های همکار داشت تا موفق شد . دو راهکار ساده افزایش ممبر تلگرام را عبارتند از:

۱- مشخص کردن هدف و تمرکز بر روی هدف:

اولین و مهم ترین اصل در رشد کانال این است که هدف خود از ایجاد کانال را مشخص کنید و روی این هدف پایدار باقی بمانید. وقتی هدف روشنی برای کار وجود نداشته باشد تضمینی برای ادامه کار و کسب درآمد وجود ندارد. لذا مدیر کانال قبل از شروع و ساخت کانال باید از خودش بپرسد: « هدف اصلی و کلیدی من از ایجاد کانال چیست؟»

زمانی که هدف از ایجاد کانال به طور دقیق ترسیم شد محتوایی که قرار است در کانال قرار دهید را هم باید مشخص کنید در واقع محتوا تعیین کننده خط مشی عملی و استراتژی در جذب ممبر می باشد. این هدف و تولید محتوا یک راهبرد کاری و برنامه درازمدت برای پیشرفت کانال خواهند بود پس از آن باید این اقدامات را انجام دهید:

– ثبت دقیق هدف از ایجاد کانال:

این هدف را در دفترچه ای یادداشت کرده و تمام برنامه های خود را بر روی آن قرار می دهید ضمن اینکه توصیه می شود هدف از ایجاد کانال را برای اعضای کانال هم ذکر کنید برای همین در قسمت تنظیمات یا setting کانال و در بخش info  به طور دقیق و خلاصه هدف از ایجاد کانال را شرح دهید. بیان این موضوع در ترسیم نقشه راه و راهبرد کانال تاثیر دارد.

– عدم تغییر موضوع و لینک کانال:

زمانی که کانال خود را ایجاد کردید همان طور که در بالا اشاره شد بر اساس یک هدف و نیت مشخصی بوده است، لذا نباید هرگز موضوع و لینک کانال را تغییر دهید. تغییر موضوع و لینک کانال موجب ریزش کاربران شده و در درازمدت کسب درآمد از کانال را مختل خواهد کرد.

– ارسال محتوا بر اساس موضوع و نام کانال:

مطالب و محتوایی که در کانال ایجاد می کنید باید با موضوع و عنوان کانال و هدفی که قبلا مشخص کرده اید همخوانی داشته باشد کاربران با توجه به هدف و عنوان کانال جذب شده اند و به دنبال مطالب مرتبط با آن هستند. (نگاه کنید به مقاله : افزایش ممبر تلگرام با تبادل پست)

نمی توانید موضوع کانال را فرضا مطالب طنز و جوک انتخاب کنید ولی محتوایی که در آن قرار می دهید فرضا علمی و یا درباره پوشاک و مد باشد این ها با هم سنخیتی ندارند. ضمن اینکه ارسال محتوای نامرتبط، موجب سردرگمی کاربران و زیر سوال رفتن صداقتتان در جذب کاربران شده و در نهایت موجب فراری دادن کاربران و اعضا می شود.

– انتخاب موضوعات و محتوای پرطرفدار و کلیدی

باز تاکید می شود که موضوع کانال نقش کلیدی در رشد کانال دارد. البته در ایران به دلایلی کانال های سرگرمی، طنز و خواندنی های جالب بیشتر از موضوعات علمی، تجاری و آموزشی طرفدار دارد و بیشتر کاربران را جذب می کند اگرچه به نظر می رسد در سالهای اخیر کمی در این روند تغییر ایجاد شده است. با این حال، نباید هر موضوع را ارسال کرد چون در درازمدت کانال شما تبدیل به رسانه ای بی محتوا می شود.

سعی کنید محتوای خاص، جذاب و مناسب با موضوع کانال ارسال کنید و اگر نمی توانید وقت خود را در این زمینه صرف نکنید و استعداد خود را در زمینه ای دیگر صرف کنید. سه فاکتور : نظم ، تولید محتوای مفید و جذابیت ، عوامل رشد و توسعه یک کانال تلگرامی می باشند.

۲- انتخاب لوگو و متن جذاب برای معرفی کانال

هر کانال تلگرامی برای افزایش اعضا و جذب کاربر بیشتر باید تمهیداتی را لحاظ کند تا به کسب درآمد اینترنتی مناسب برسد وگرنه تبلیغ دهندگان برای کانال بدون مخاطب، پول پرداخت نمی کنند لذا باید به شیوه های مختلف، کاربر و عضو جمع آوری کرد. یکی از این تمهیدات انتخاب لوگو و تهیه متن جذاب برای معرفی کانال می باشد که تاثیر فراوانی در جذب ممبر دارد.

لذا موارد زیر برای تاثیرگذاری در انتخاب لوگو و نوشتن متن توصیه می شود:

– دقت در انتخاب لوگو کانال:

لوگوی کانال در واقع حکم پرچم و علم برای نمایاندن کانال دارد لذا در انتخاب تصویر لوگو باید دقت کرد تا ضمن جذابیت بصری و داشتن پیام، مناسب با کارکرد کانال باشد.

– بیان سود و منفعت کانال در توضیحات:

در توضیحات کانال، سعی کنید روی سود و چگونگی منفعت رسانی به اعضا و کاربران تمرکز کنید. برای نمونه اگر در کانال تاکید کنید و یا بگویید: اولین کانال در زمینه لوازم آرایشی هستید چه سودی می تواند برای کاربران داشته باشد؟  به جای گفتن این موضوع، بهتر است یک منفعت و یا کار شاخص که به اعضا ارائه می دهید را ذکر کنید.

برای نمونه می توانید بگویید شما ارائه دهنده محصولات آرایشی بیولوژیک یا کاملا طبیعی هستید که برای سلامتی ضرر ندارد و یا هر چیزی دیگری شبیه به این. مثال دیگر اینکه فرضا در کانال تلگرامی، درباره زبان فرانسه آموزش می دهید می توانید بنویسید نکات دقیق و کاملا کاربردی برای یادگیری زبان فرانسه ارائه می دهید و هر روز می توانید چند اصطلاح و کلمه جدید یاد بگیرید.

– قراردادن شناسه و لینک در انتهای پست ها

توصیه می شود در انتهای هر پست کانال ( متنی یا تصویری) شناسه ( ID , Usernam ) کانال و یا لینک URL را قرار دهید تا اگر اعضا پست را به کانالی دیگر فوروارد یا هدایت کردند لینک کانال به همراه متن ارسالی باشد تا از این طریق کاربر جذب کنید. اگر خودتان در گروههایی عضو هستید مطلب کانال خود را همراه با لینک، به گروههای تلگرامی بفرستید .

این شیوه یکی از بهترین، ارزان ترین و موثر ترین راهها برای جذب کاربر بیشتر است. تاکید می شود که در تبلیغ کانال حتما از عکس ، تصویر لوگو و لینک استفاده شود.

Related Post