X

راههای افزایش فالوور توییتر

دانستن و فراگیری راههای افزایش فالوور توییتر از این نظر اهمیت دارد که به عنوان ابزاری قدرتمند برای جذب مخاطبان و افزایش مشتریان جدید تاثیر گذار می باشد. توییتر به عنوان شبکه اجتماعی پر مخاطب جایگاه خاصی در استراتژی فروش اینترنتی و کسب درآمد بالا دارد. داشتن فالوور فراوان یکی از راههای رسیدن به کسب درآمد اینترنتی و رونق کسب و کار آنلاین می باشد لذا مدیران کسب و کار باید تلاش های خود را معطوف به افزایش فالوور کنند.

مطمئن باشید که توییت‎های استراتژیک می‌توانند برای تولید lead ها (مشتری راغب)، خریداران احتمالی، افزایش ترافیک، افزایش اعتبار برند تجاری و ایجاد ارتباطاتی با چشم‌اندازهای خوب به کسب و کار اینترنتی کمک کند. به دلیل اهمیت راههای افزایش فالوور توییتر و نقش آن در رونق کسب و کار، در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا به شیوه های مختلف و کاربردی افزایش فالوور بپردازم.

برخی اصطلاح پرکاربرد در توییتر

اصلاحات عمومی و رایج زیادی برای فعالیت در توییتر وجود دارد که چند تا از پرکاربردترین آنها عبارتند از:

بایو (Biography): به توضیحات مختصری که در حساب کاربری درباره خودتان می‌گویید، گفته می‌شود. بایو یا بیو خلاصه‌شدۀ کلمۀ بیوگرافی است.

فالو (Follow): به عمل دنبال‌کردن افراد فالو می‌گویند.

فالوئر (Follower): به کسانی که شما را دنبال می‌کنند، فالوئر گفته می‌شود.

فالوئینگ (Following): کسانی که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید، فالوئینگ نامیده می‌شوند.

فالوبک (Followback): زمانی که کسی را فالو کنید و او هم شما را فالو کند، به این عمل، فالوبک می‌گویند.

آنفالو (Unfollow): وقتی کسی را فالو می‌کنید و بعد از مدتی دیگر قصد فالوکردن او را ندارید، به این عملِ دنبال‌نکردن، آنفالو گفته می‌شود.

توییت (Tweet): به محتوایی که ارسال می‌کنید، توییت می‌گویند. درواقع، هم‌معنی با پست‌گذاشتن در سایر شبکه‌های اجتماعی است.

توییت فاخر: به توییتی که ازلحاظ ادبی قوی و به خاطر محتوای خود توییت، زیاد ریتوییت می‌شود، توییت فاخر می‌گویند.

ریتوییت (Retweet): به بازنشر‌کردن محتواها ریتوییت می‌گویند. ازآنجاکه ما ایرانی‌ها عاشق خلاصه‌سازی هستیم، به ریتوییت «ریت» هم می‌گوییم.

منشن (Mention): به پاسخ‌دادن به توییت‌ها منشن می‌گویند. درواقع همان کامنت‌گذاشتن است.

هشتگ (Hashtag):

وقتی قرار است دربارۀ موضوع خاصی بنویسند، از هشتگ استفاده می‌کنند. مثلاً #نوروزمبارک. برای استفاده از هشتگ، در زبان فارسی بهتر است از نیم‌فاصله استفاده شود، اما چون استفاده از نیم‌فاصله سخت است، معمولا از آندرلاین استفاده می شود.

ترند (Trend): به تأثیرات توییت‌ها در رواج یک موضوع و شناخته‌شدن موضوع، ترند می‌گویند. شما می‌توانید ترند‌های فارسی توییتر را در حساب کاربری ترندیتر که یک ربات است و به تشخیص خودش از وضعیت ریتوییت می‌کند یا سایت‌هایTrendsmap ، Keyhole ،TweetReach  و Tweet Binder مشاهده کنید.

طوفان توییتری: به اعلام عمومی برای توییت‌کردن دربارۀ یک موضوع مشخص، طوفان توییتری می‌گویند. درواقع یک قدم عقب‌تر از ترند‌شدن موضوعی خاص است که کاربرها تلاش می‌کنند آن موضوع ترند بشود. این طوفان‌ها قدرت ترندجهانی‌شدن نیز دارند. وقتی می‌خواهند طوفان راه بیندازند، می‌گویند فلان هشتگ را همه‌ با هم در طوفان توییتری داغ کنیم. این داغ‌ کردن استعاره از ترند‌کردن دارد. مثلاً برای جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر از قبل اطلاع‌رسانی می‌کنند که ساعت ۹ شب همه با هشتگ #پرسپولیس_قهرمان توییت کنند و این هشتگ را داغ کنند.

راههای افزایش فالوور توییتر

هر چه از تاثیر شگفت انگیز داشتن تعداد فالوور بالا بگویم تا زمانی که این اتقفاق را به چشم نبینید شاید باور کردنش سخت باشد. در اینجا قصد دارم تا راههای افزایش فالوور توییتر و تکنیک های جذب آن را بگویم امیدوارم این آموزش کاربردی که نتیجه پژوهش و سالها تجربه است مورد استفاده صاحبان کسب و کار قرار بگیرد.

یادگیری تکنیک های افزایش فالوور توییتر ، یعنی افزایش بازدیدکننده که به دنبال خود ، رونق کسب و کار و افزایش کسب درآمد از اینترنت را به همراه دارد.

قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که هدف از داشتن فالوئر بالا، نباید صرفاً ظاهرسازی و حفظ پرستیژ و یا کلاس گذاشتن برای سایرین باشد. اگر واقعاً صفحه توییتر پرطرفدار و محبوبی داشته باشید، تأثیرات مثبت آن را در افزایش فروش اینترنتی و کسب درآمد بسیار بالا خواهید دید. الان کسب درآمد از فالوور و ممبر به عنوان یک شیوه کسب پول پرطرفدار در اینترنت شده است.

به طور کلی استراتژی‌های افزایش فالوئر توییتر به چهار بخش تقسیم می شوند که عبارتند از:

– منتشر کردن توییت‎هایی که احتمال ریتوییت شدن آن‌ها بالا باشد.

– فالو کردن کسانی که در زمینه‌ مرتبط با کسب و کار فعالیت می‌کنند تا آن‌ها هم شما را فالو کنند.

– نوشتن محتوای توییت به صورتی که واقعاً توسط دیگران دیده شود (مثلاً استفاده از #هشتگ )

– تبلیغ کردن حساب توییتر خود در سایر شبکه‌های اجتماعی

فهرست شیوه و راههای افزایش فالوور توییتر

توجه داشته باشید که شبکه اجتماعی توییتر امکاناتی را برای افزایش فالوور توییتر به ازای پرداخت هزینه برای تبلیغات در اختیار می گذارد یعنی هزینه ای بابت تبلیغات پرداخت می کنید و فالوور دریافت می کنید. این قضیه جداست و کسانی که تمکن مالی و یا سرمایه لازم برای تبلیغات را دارند می توانند از این شیوه استفاده کنند.

در اینجا نگاه ما به تبلیغات پولی نیست بلکه سعی داریم تا  ترفندهایی را برای افزایش فالوئر توییتر آموزش دهیم که به صورت رایگان و تنها با اختصاص زمان همراه با کمی تلاش و انرژِی بتوانید به این مهم دست یابید.

راههای افزایش فالوور توییتر عبارتند از:

۱- افراد بیشتری را فالو کنید:

تجربه نشانه داده برای افزایش فالوور ، افراد بیشتری را فالو کنید. معمولاً هرچه تعداد فالوهای شما بالا باشد، میزان فالوئر‎های شما نیز بیشتر می شود. دلیل این مسئله این است که وقتی کسی را فالو می‌کنید ممکن است او نیز با شما آشنا شود و شما را فالو کند. امتحانش که ضررر ندارد .

۲- استفاده از ابزارهای ایجاد ارتباط

تا می توانید از ابزارهای ایجاد ارتباط استفاده کنید، برای نمونه از ابزاری مانند hootsuite استفاده کنید تا توییت‎های خود را به طور منظم زمان‌بندی و برنامه ریزی کنید. توییت کردن به صورت منظم موجب می‌شود افراد بیشتری با شما ارتباط مداوم برقرار کنند، و کسب و کار آنلاین شما را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهد و در نتیجه موجب افزایش فالوئر توییتر کسب وکارتان می‌شود.

۳- نوشتن بیوگرافی در بهترین حالت

شرح حال درست خود را به بهترین حالت بنویسید، معمولا کاربرانی که دوست دارند در مورد شما بیشتر بدانند، بیوگرافی شما را خواهند دید. مطمئن شوید که بیوگرافیتان حرفه‌ای ، درست و کامل نوشته شده است و کسب‌وکارتان را به درستی معرفی می‌کند. باید در کوتاه ترین جملات بهترین توصیف از خودتان و کسب و کارتان را ارائه دهید.

۴- استفاده از لینک

در برنامه کاریتان باشد که در توییت‎های خود از لینک استفاده کنید. دلیلش این است که بر اساس تجربه، توییت‎های همراه با لینک معمولاً بیشتر خوانده و دیده می‌شوند و ریتوییت‎های بیشتری دریافت می‌کنند.

۵- استفاده از کلمات کلیدی مرتبط

از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید، مخصوصاً در بیوگرافی از این موضوع مهم اصلا غافل نشوید و حتماً این کار را انجام دهید. با اضافه کردن لوکیشن نیز می‌توانید توجه کاربران نزدیک را به خود بیشتر جلب کنید. آن ها از طریق لوکیشن با صفحه شما آشنا می شوند و ممکن است آن را فالو کنند. این کار به افزایش فالوور توییتر کمک زیادی می کند.

۶- استفاده از هشتگ های مرتبط

در توییت از #هشتگ‎های مرتبط و تاثیرگذار استفاده کنید. هشتگ‎ها تعداد بازدید و اهمیت توییت را دو برابر می‌کنند. علاوه بر اینها ، می‌توانند برای افزایش فالوئر توییتر به شما کمک کنند. اضافه کردن هشتگ‎هایی که قابلیت جست‌وجو و پیدا شدن در گوگل دارند، می‌تواند موجب شود توییت شما در جست‌وجوها بهتر و آسان‌تر پیدا شود.

۷- درخواست ریتوییت کردن از فالوورها

در صورت امکان از فالوئرهای خود درخواست ریتوییت کنید: جمله‌ ( لطفاً ریتوییت کنید) را در متن توییت خود قرار دهید. این کار تعداد بازدیدهای توییت را تقریبا ۴ تا ۵ برابر می‌کند و افزایش فالوئر توییتر شما را به دنبال دارد.

۸- مخاطبان ایمیل خود را فالو کنید

در صورت امکان می توانید ، مخاطبان ایمیل خود را در توییتر فالو کنید، این کار موجب می‌شود دوستان و همکاران خود را در این شبکه‌ اجتماعی پیدا کنید. افرادی که از قبل شما را می‌شناسند، به احتمال بیشتری شما را فالو خواهند کرد.

۹- استفاده از تصاویر

از تصاویر مناسب و با کیفیت استفاده کنید. تجربه و تحقیقات نشان داده است که توییت‎هایی که با عکس همراه بوده‌اند، ۱۸ درصد بازدید بیشتری نسبت به توییت‎های بدون عکس داشته‌اند. در کل تصویر جلوه های بصری خوبی ایجاد می کند.

۱۰- تبلیغ ، تبلیغ ، تبلیغ و باز تبلیغ

از هر طریق و با هر شیوه ای که می توانید تبلیغ کنید. مطمئن شوید که در تمام قسمت‌های بازاریابی خود مثل بیزنس کارت، حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی دیگر، سربرگ‌ها، وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و… اطلاعات و لینک حساب توییتر خود را نوشته‌اید و آن را معرفی می‌کنید. در دید بودن در همه جا ، ضمن معرفی و برند شدن کسب و کار اینترنتی، مخاطبان را به سمت صفحه شما می کشاند.

۱۱- قرار دادن دکمه انتشار توییتر در زیر نوشته های سایت

دکمه انتشار در توییتر را زیر نوشته های سایت و وبلاگ خود قرار دهید. این دکمه به صفحه‌ وبلاگ شما امکانی اضافه می‌کند که موجب می‌شود کاربر بتواند مستقیم پست وبلاگ شما را توییت کند. این کار موجب جذب مخاطبان و مشتریان جدید می‌شود و به افزایش فالوور توییتر شما کمک می کند. هر چه مطالب شما بیشتر منتشر شود جذب فالوور بیشتر خواهد شد.

۱۲- تویییت بیشتر در آخر هفته ها

سعی کنید که در آخر هفته‌ها بیشتر از روزهای دیگر توییت کنید. تحقیقات نشان داده است که در آخر هفته‌ها بازدید کاربران از توییت ۱۷ درصد بیشتر از روزهای دیگر هفته خواهد بود و این یعنی با انتشار پست های بیشتر امکان دیده شدن و کسب فالوور بیشتر را خواهید داشت.

۱۳- فالوئر‎های خود را در توییت‎های خود منشن کنید

منشن کردن نام‌های دیگر در توییت‎ها، بازدید از توییت را افزایش می‎دهد و در نهایت، افزایش فالوور توییتر را به دنبال دارد.

۱۴- حتماً دکمه‌ (فالو کردن در توییتر) را قرار دهید

مخصوصاً در وب‌سایت و وبلاگ، این کار پیدا کردن و فالو کردن شما در توییتر را ، برای خوانندگان علاقه‌مند به محتوای شما آسان‌تر می‌کند

۱۵- توییت‎های خلاقانه را کوت کنید

ممکن است در مناسبت ها و یا رخدادهای خاص برخی از افراد یا صفحات دیگر از توییت های خلاقانه ای استفاده کرده باشند. می توانید آن ها را کوت کنید و نظر خود را نسبت به آن بنویسید. این توییت‎ها احتمال ریتوییت شدن بیشتری دارند و موجب افزایش فالوئر توییتر می شوند.

۱۶- اطلاعات حساب توییتر خود را در پست‌های مهمان قرار دهید

یک لینک به حساب توییتر خود در انتهای همه‌ پست‌های وبلاگی که به صورت مهمان یا غیر مهمان قرار می‌دهید اضافه کنید.

۱۷- به مکالمه‌های مرتبط که در توییتر در جریانند اهمیت کنید

از ابزاری مانند social mention استفاده کنید و توییت‎های مرتبط با حوزه فعالیت مخصوص خود، برند و یا شرکتتان را پیدا کنید. در صورت لزوم با کاربران پیدا شده ارتباط برقرار کنید و آن‎ها را فالو کنید.

۱۸- در چت‌های توییتری و توییت های پربحث شرکت کنید

چت و بحث کردن راهی عالی برای متصل شدن به مشتریان و فهمیدن خواسته‌های آن‌هاست. افرادی که در چت با آن‌ها صحبت می‌کنید را فالو کنید و به صورت غیر مستقیم طوری رفتار کنید که شما را فالو کنند. این کار تاثیر بسیار بالایی در افزایش فالوور توییتر شما دارد.

۱۹- از مشترکان خبرنامه ایمیل خود بخواهید شما را در توییتر دنبال کنند

 با آن‌ها درمورد بحث‌ها، موضوعات و چت‌هایی که با فالو کردن شما پیدا می‌کنند صحبت کنید.

۲۰- به‌جای تلاش محض برای برنده شدن در بحث‌های توییتری، به دیگران کمک کنید

 بازاریابی محتوا بر پایه‌ به اشتراک گذاشتن اطلاعات و ایجاد اعتماد محکم است. همه چیز را نفروشید! بعضی مواقع اطلاعات خود را به طور رایگان به اشتراک بگذارید. اگر این ویژگی را در خود ایجاد کنید، خودبه‌خود به افزایش فالوئر توییتر خواهید رسید.

۲۱- از جست‌وجوی توییتر استفاده کنید

با این ابزار کاربرانی که متناسب با علاقه و سلیقه‌ شما توییت می‌کنند را پیدا کنید، آن‌ها را فالو کنید، محتوای مطالبی که نوشته‌اند را بررسی کنید و از آن‌ها بخواهید که شما را فالو کنند.

۲۲- یک موضوع را در بازه های زمانی مختلف، چندین بار توییت کنید

 طول عمر به خاطر ماندن یک توییت ۱۸ دقیقه است! هرروز چندین بار توییت کنید تا بازدید خود را بالا ببرید و بیشتر در یاد بمانید. برخی از مطالب مهم را پس از مدتی می توانید در قالبی دیگر از نو توییت کنید.

۲۳- همیشه به سؤالات دیگران پاسخ دهید

 به سؤالات و ابهامات کاربران ، پاسخ به‌موقع و مناسب دهید. این نه ‌تنها یک خصیصه خوب برای برند شماست بلکه نشان می‌دهد که به حساب توییتر خود توجه می‎کنید و برای آن ارزش قائل هستید.

۲۴- پست‌های آموزنده و مرتبط منتشر کنید

 این مهم‌ترین و بهترین نکته است. برای کسی مهم نیست که ناهار و صبحانه چه خورده‌اید. ( خصوصا در توییتر ) اطلاعات مفیدی را توییت کنید که آموزنده و کارساز و راهگشا باشند و فالوئر‎های شما را سرگرم کنند. این کار موجب افزایش فالوئر توییتر شما خواهد شد.

سخن پایانی راههای افزایش فالوور توییتر

در بالا ۲۴ شیوه افزایش فالوور توییتر که کاربردی و رایگان می باشند فهرست شده اند. اگر شیوه کار و فعالیت در توییتر را بدانید می توانید از این شیوه های رایگان نهایت استفاده را برای جذب مخاطب و مشتری داشته باشید. این روش های افزایش فالوور مجموعه ترفندهایی است که امتحان خودش را به خوبی پس داده و می تواند موجب افزایش فالوور و در نهایت رونق کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی شود.

Related Post