X

راههای کسب درآمد از اینستاگرام

دانستن راههای کسب درآمد از اینستاگرام از این نظر اهمیت دارد که میلیونها کاربر ایرانی شب و روز خودشان را در این شبکه اجتماعی به سر می برند و به قول ظریفی که گفت اینقدر که ایرانیان در شبکه های اجتماعی حضور دارند بر روی کار و زندگیشان تمرکز داشتند اوضاعشان اینطور آشفته نمی شد. از این موضوع بگذریم و به شیوه کسب درآمد اینترنتی از اینستاگرام بپردازیم.

شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل جذابیت های بصری که دارد مورد اقبال میلیون ها کاربر در جهان و از جمله در ایران قرار گفته و به همین دلیل مکان مناسبی برای کسب پول و درآمد شده و افراد زیادی در آن انوع و اقسام کسب وکار اینترنتی را راه اندازی کردند. در سایت پول یابی به مشهودترین و ساده ترین راههای کسب درآمد از اینستاگرام می پردازیم همراه ما باشید.

برای آگاهی بیشتر درباره چگونگی راه اندازی و کسب درآمد از شبکه اجتماعی اینستاگرام به مقاله ( شیوه کسب درآمد از اینستاگرام ) مراجعه کنید.

راههای کسب درآمد از اینستاگرام

همان طور که در بالا اشاره کردیم اینستاگرام به دلیل جذابیت های بصری و نوع امکاناتی که برای اشتراک عکس و ویدئو دارد طرفداران زیادی دارد و این موضوع موجب کسب درآمد اینترنتی بالا از این شبکه اجتماعی پرطرفدار شده است .

نکته مهمی که درباره اینستاگرام وجود دارد تعداد بازدیدکنندگان  زن ایرانی در آن بسیار بالاست و این موضوع باید مدنظر افراد باشد. تعداد مخاطبان زیاد خانم در این شبکه می تواند به عنوان منبع کسب درآمد با نگاه خاص به نیاز این جنسیت مورد توجه قرار گیرد و برندها و شرکت های تجاری مرتبط را به سوی خود بکشاند.

اینستاگرام به دلیل داشتن جذابیت های بصری بالا و اقبال ایرانی ها و به ویژه خانم های ایرانی ، محل جذابی برای برندسازی و راه اندازی کسب و کار اینترنتی متناسب می باشد.

با این مقدمه ، راههای کسب درآمد از اینستاگرام عبارتند از :

۱- فروش اکانت اینستاگرام

افزایش تعداد دنبال کننده یا فالوئر از کارهای سخت و پر حوصله در اینستاگرام است و بسیاری از مدیران کسب و کار اینترنتی ، حوصله ، وقت و یا تخصص کافی برای این کار را ندارند. از طرفی افرادی هم در اینترنت هستند که کارشان جذب مخاطب و دنبال کننده است و ترفندهای این کار را بلد هستند. لذا وجود گروه دوم در اینترنت، کار را برای گروه اول آسان کرده است.

افرادی که در کار جذب فالوئرها هستند دنبال کننده های مناسب را پیدا کرده و پس از افزایش تعداد مناسب ، آن را به مدیران کسب و کارهای اینترنتی می فروشند . به این کار فروش اکانت و یا کسب درآمد از طریق اکانت اینستاگرام می گویند.

در فروش اکانت اینستاگرام باید موارد زیر لحاظ شود :

– فروش اکانت به مدیران کسب و کار مرتبط

توصیه می شود که پس از جمع آوری دنبال کننده آن را به مدیران مرتبط با موضوع آن اکانت فروخته شود البته می توانند به هر کسی بفروشند ولی برای حفظ تعداد فالوئرها و کم کردن میزان ریزش و ریسک ، بهتر است به همان کسب و کارهای مرتبط فروخته شود.

– مزایا و معایب فروش اکانت اینستاگرام

مزایای خرید اکانت آماده اینستاگرام شامل : شروع با قدرت و نداشتن معطلی ، صرفه جویی در زمان ، گسترش زنجیره فالووری ( فالوور به دنبال خود فالوور می آورد) ، افزایش اعتبار برند در کوتاه مدت ، می باشد و معایبش ، کاهش نرخ تعامل به دلیل فالوور فیک و غیر واقعی ، نبود تناسب اینگیجمنت با تعداد فالوورها ، خطر اسپم ، حذف فالوورهای فیک توسط اینستاگرام ، کاهش اعتبار کسب و کار در بلند مدت و مشکلات حقوقی و امنیتی است.

– شیوه خرید یک پیچ اینستاگرام

حالا اگر قصد خرید یک اکانت اینستاگرامی را دارید موارد زیر را لحاظ کنید تا دچار ضرر نشوید : از یک شخص معتبر و یا خوشنام و یا از یک شرکت فعال معتبر خرید کنید. سابقه پیچ را از لحاظ اصالت ، بررسی کنید . تناسب اکانت با هدف کسب و کارتان را بررسی و لحاظ کنید . نکات امنیتی خرید پیچ را حتما مورد توجه قرار دهید ، از ابزارهای اعتبار سنجی فالوورهای فیک استفاده کنید . با فروشنده اکانت قرارداد ببندید.

۲- تولید محتوا برای پیچ های اینستاگرام

 یکی دیگر از راههای کسب درآمد از اینستاگرام ،تولید محتوا اعم از نوشته ، عکس ، فیلم و… برای صاحبان کسب و کارها در اینستاگرام است. مدیران صفحات پربازدید اینستاگرام به دلایلی مثل عدم مهارت در تولید محتوا ، مشغله زیاد کاری ، افزایش تولید محتوای تخصصی ، بالا بردن کیفیت پست ها  و… اقدام به استخدام افرادی به عنوان تولید کننده محتوا می کنند و اتفاقا بابت این موضوع پول خوبی هم می پردازند.

کسانی که تخصص و مهارت بالایی در زمینه تولید محتوا برای اینستاگرام دارند با دریافت مبالغی این کار را انجام می دهند . تولید محتوا در اینستاگرام شامل موارد زیر می شود :

– نوشتن کپشن و یا زیر نویس پست ها

– ایجاد استوری های زیبا متناسب با نیاز مدیر و کسب و کار اینترنتی

– تولید عکس برای پست ها و یا تبلیغات در استوری ها

– تولید انواع و اقسام ویدیو با رعایت جنبه های هنری و جذابیت های بصری برای جذب بیشتر مخاطب

– واگذاری کامل مدیریت اکانت از نظر امنیت و تولید محتوا

گاهی مدیران کسب و کارها علاوه بر تولید محتوا ، کل اکانت خود را برای مدیریت واگذار می کنند و شخص علاوه بر تولید محتوا، تبلیغات ، افزایش فالوور و… را به عهده دارد. معمولا این وظایف طی قراردادی بین مدیر و آن شخص منعقد می شود و آن شخص صفر تا صد کار را دست می گیرد و بابت این کار پولش را می گیرد.

۳- گرفتن حمایت های مالی از برندهای تجاری

حتما در صفحات اینستاگرام دیده اید که افراد مشهور و یا دارای دنبال کننده های زیاد، تبلیغ محصول و یا کالایی را انجام می دهند. این کار به دو صورت انجام می شود یا خود صاحب پیچ به این شرکت ها و یا برندها مراجعه می کند و با آنها قرار داد می بندد و یا خود برندها به شناسایی این افراد می پردازند و آنها را پیدا می کنند و تبلیغ محصول خود را به آنها می دهند.

معمولا این طور است که برندها ، محصولات خود را به صورت دوره ای به افرادی به صورت رایگان می دهند و این افراد به بررسی و استفاده دوره ای از محصولات می پردازند و بعد از نقد و بررسی ، در صورت رضایت آن را به مخاطبان خود معرفی می کنند / این کار موجب می شود که افراد زیادی تبلیغ آن کالا را دیده و به سمت محصول جذب شوند و فروش آن برند افزایش یابد.

۴- افزایش تعداد دنبال کننده یا فالوور اینستاگرام

داشتن فالوور زیاد یکی از شاخص های مهم کسب درآمد از اینستاگرام است لذا افزایش آن به عنوان ملاک کسب درامد بالا محسوب می شود. اصولا صفحاتی که دنبال کننده زیاد دارند دارای اعتبار و ارزش بوده و می توان از این راه کسب درآمد داشت . هرچه فالوور بیشتر ،کسب درآمد بیشتر خواهد بود.

کسانی که به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند باید فالوورهای خود را افزایش داده تا کسب درآمد برایشان محقق شود بدون افزایش دنبال کننده کسب درآمدی اتفاق نخواهد افتاد لذا با ترفندهایی مثل تولید محتوای جذاب و یونیک ، قرار دادن پست های مسابقه و تبلیغ و… فالوور جذب کنید.

۵- کسب درآمد از طریق تبلیغات در اینستاگرام

بعضی از صفحات اینستاگرام فقط با تبلیغات و معرفی پیچ های دیگران و یا تبلیغ آن به شیوه های مختلف کسب درآمد بالایی دارند . میزان تبلیغات این افراد به اندازه ای بالا است که صحبت از چند ده تا چند صد میلیون تومان برای هر تبلیغ می شود. برخی از شیوه های کسب درآمد از طریق تبلیغات در پیچ اینستاگرام عبارتند از :

– برگزاری انواع مسابقات جذاب و تشویق افراد به دنبال کردن صفحات مختلف برای برنده شدن

– معرفی صفحات در استوری

– استفاده از پست های اختصاصی

– اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

به دلیل اهمیت و جایگاه اینفلوئنسر ها در کسب درآمد این بخش را به طور مختصر شرح می دهیم . فعل Influence  به معنای تأثیرگذاری است لذا هر کس بتواند روی تصمیم و رفتار فرد دیگری تأثیر بگذارد، اینفلوئنسر محسوب می‌شود و در مقیاس اقتصادی و کسب و کار به کسانی می گویند که بتوانند بر روی تصمیم و رفتار افراد بیشتری تاثیر بگذارند.

اینفلوئنسر در بازاریابی اینترنتی ، کسی است که دیگران را ترغيب می‌کند تا از شما خرید کنند. در میان مردم از این افراد به عنوان « شاخ » استفاده می شود. اینفلوئنسر مارکتینگ از جمله مشاغل بسیار پردرآمد ایسنتاگرام محسوب می شود و افراد دخیل در این کار، دارای تخصص بالا، خلاقیت ویژه و همچنین انجام کارهای عجیب و غریب و غیر متعارف دارند.

سخن پایانی شیوه کسب درآمد از اینستاگرام

در اینجا چند نمونه از شیوه های کسب درآمد از اینستاگرام بیان شده که بیشتر کسب درآمدهای ساده و بدیهی آن بوده و باید توجه کنید که موارد دیگری مثل : فروش مستقیم و غیر مستقیم کالا و خدمات و یا مهارت ها ، همکاری در فروش و… هم وجود دارد . به طوری کلی کسب درآمد از اینستاگرام به دلیل رقابت زیاد، کمی سخت است.

برای موفقیت  در اینستاگرام باید وقت زیادی صرف کنید و در کنار حوصله زیاد ، باید خلاق هم باشید. نکته مهم اینکه کاری که قصد انجامش در اینستاگرام را دارید دارای اهمیت بوده و خواهان و طالب زیاد داشته باشد. زمانی که برندسازی کنید فالوورها یا دنبال کننده های زیادی جذب کرده و می توانید به موفقیت کسب و کارتان امیدوار شوید.

اگر شما هم نظر یا ایده جدیدی برای کسب درآمد در اینستاگرام دارید با ما به اشتراک بگذارید.

View Comments (2)

  • سلام من هر بار نیم ساعت از وقت خودم راصرف خواندن مقالات سایت خوبتان می کنم هر روز همراه با یک فنجان قهوه.
    مقالات کسب درآمد اینترنتی خوب و جالبی دارید با شما موافقم که از پیج های اینستاگرام میشه کسب درآمد میلیونی خوبی داشتچون خودم دارم این کارها رو انجام میدم و موفق هستم
    با آرزوی بهترین ها

  • به نظرم الان کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی به ویزه ایسنتاگرام توی دنیا و ایران رونق خاصی داره و دو شیوه فروش کالا و خدمات و یا گرفتن تبلیغات و یا همان حامی مالی بیشتر از سایر راهها در اینستاگرام مرسوم است
    تشکر بابت مقاله خوب و مفیدتون

Related Post