X

راههای کسب درآمد از تلگرام

بحث درباره راههای کسب درآمد از تلگرام بسیار طولانی خواهد بود اگر بخواهم تک تک شیوه های کسب درآمد اینترنتی و یا درامدزایی از تلگرام را بگویم. حتی فهرست کسب و کارهای درآمد زا از پیام رسان تلگرام هم وقتگیر و از حوصله همه ما خارج است از بدیهی ترین موارد تا پیچیده ترین روش ها می توان از تلگرام پول درآورد مهم داشتن ایده و پشتکار است.

در سایت پول یابی قصد دارم تا عمده ترین راههای کسب درآمد از تلگرام را بیان کنم که البته هر کدام از اینها به زیرشاخه های زیادی هم تقسیم می شود امیدوارم در کسب درآمد اینترنتی برایتان مفید باشد. (مقاله مرتبط : کسب درآمد اینترنتی از تلگرام)

اهمیت کسب درآمد از تلگرام

شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها در فضای مجازی کنونی یکه تازی می کنند و کاربران زیادی را به سوی خود جذب می کنند در میان اینها، پیام رسان تلگرام در بین کاربران ایرانی بیش از سایرین طرفدار دارد اگرچه به نظر می رسید با فیلتر تلگرام، کاربرانش ریزش کنند ولی همچنان با بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال، گوی رقابت را از دیگران ربوده است.

تلگرام علاوه بر امنیت، سرعت بالا، امکانات خاص، کاربرپسند بودن، به دلیل استقبال و فعالیت بیش از ۴۵ میلیون ایرانی، یکی از پرطرفدارترین بین ایرانی ها می باشد . آمار بالای کاربران ایرانی ها و اینکه کمتر گوشی هوشمندی پیدا می شود که تلگرام روی آن نصب نباشد، این اپلیکیشن موبایلی را به برترین محل برای کسب درامد اینترنتی، تبلیغات و فروش تبدیل کرده است. کسی نمی تواند از این بازار بزرگ مالی پرسود چشم پوشی کند.

شیوه های کسب درآمد از تلگرام

در نگاه کلی می توان به دو شیوه از تلگرام کسب درآمد کرد اولین شیوه اینکه با ساخت کانال تلگرام و جذب اعضا، اقدام به کسب درامد می کنید و راه دوم از طریق ایجاد پلتفرم های تبلیغاتی در تلگرام این کار را انجام داد.

اما نگاه و رویکرد دیگری هم وجود دارد و شیوه درآمدزایی را به دو نوع : فروشنده و تبلیغ کننده معرفی می کند.

در هر حال شما اگر محصول یا خدماتی برای عرصه دارید می توانید از تلگرام برای فروش محصولات و خدماتتان استفاده کنید و اگر محصول و خدمات ندارید می توانید به عنوان واسطه ، همکار در فروش یا شراکتی کالا و خدمات ، اقدام به کسب درامد از تلگرام کنید.

فهرست راههای کسب درآمد از تلگرام:

با مقدمه بالا که به بیان راههای و رویکردهای کلی کسب درامد اینترنتی از تلگرام پرداخته شد در ادامه مصادیق عملی و قابل اجرا معرفی خواهد شد و شرح بسیار مختصری از هر کدام خواهد آمد. نکته مهم اینکه راههای کسب درآمد از تلگرام بسیار بیشتر از اینهاست و در اینجا فقط موارد عمده خواهد آمد:

۱- همکاری در فروش:

می توانید کالا و خدمات شرکت ها و افراد را با عقد قرارداد ، در تلگرام بفروشید و از این راه کسب درامد کنید البته پلتفرم ها و نیز ربات هایی آمده که کار معرفی محصولات دیگران در کانال ها را ساده کرده و درآمد ها را بیشتر می کند. البته طی قرارداد می توانید علاوه بر فروش محصولات، بابت هر بازدیدکننده ای هم که می فرستید درصدی پول بگیرید.

در انتخاب محصول و خدمات با شرکت هایی قرارداد ببندید که زمینه کاریشان با کانال و نوع فعالیت شما همخوانی داشته باشد.

۲- کسب درامد از کانال آموزشی

کانال های تخصصی آموزشی همیشه پرطرفدار بوده و می توانید با تولید محتوای آموزشی در زمینه مورد علاقه خودتان فرضا : مدیریت، گرافیک، حقوق ، عکاسی و… کاربر جذب کنید سعی کنید تا حوزه کاری شما تخصص باشد و از کلی و عمومی کار کردن پرهیز کنید مثلا در زمینه آشپزی و خاصه آشپزی سنتی کار کنید .

با افزایش اعضا، می توانید سراغ موسسات و شرکت های همکار رفته و با آنها قرار داد ببندید مثلا در زمینه آشپزی با شرکت ها غذایی و یا رستوران های زنجیره ای و… قرار ببندید و تبلیغاتشان را در کانال انجام دهید و یا اقدام به فروش محصولات و خدمات دانلودی مرتبط با موضوع کاری خودتان کنید.

۲- راه اندازی کانال های سرگرمی تلگرام

ایرانی ها به مطالب سرگرمی ، دانستنی ها و مطالب خواندنی علاقه فراوانی دارند می توانید یک کانال سرگرمی جذاب ایجاد کنید . البته توجه کنید که این کار راحت نیست چون رقابت در این زمینه بسیار زیاد است و کانال سرگرمی شما باید متفاوت از بقیه و حذابیت های خاص نوشتاری و دیداری داشته باشد.

برای درآمد زایی از این نوع کانال می توانید تبلیغات عمومی بگیرید و یا کالا و محصولاتی که به نوعی با مطالب داخل کانال همخوانی دارد برای فروش استفاده کنید.

۳- راه اندازی کانال نیازمندی تلگرام

سایت های نیازمندی فراوانی وجود دارد ولی در کانال این کار مشکلاتی دارد چون اگر تعداد نیازمندی زیاد باشد کاربران لفت می دهند و خارج می شوند لذا باید هوشمندانه عمل کنید و در زمینه نیازمندی های خاص و پرطرفدار فعالیت کنید با مطالعه بازار می توانید نوع خاص نیازمندی را انتخاب و در آن زمینه فعالیت کنید مثلا استخدام و کنکور دو موضوع پرطرفدار است و شما می توانید در هر یک از این زمینه ها فعالیت کنید.

برای کسب درامد از طریق نیازمندی، برای رونق کار ابتدا با تعرفه کم و یا رایگان اقدام کنید و با رشد کانال و کسب شهرت و افزایش اعضا، تعرفه را افزایش دهید و یا آگهی های محلی جذب کنید و یا با شرکت ها قرارداد ببندید و یا تبلیغات سایت های همکار بگیرید همچنین می توانید فایل های آموزشی هم بفروشید.

۴- راه اندازی کانال محصولات و خدمات صوتی

امروزه افراد به خواندن کتاب و ایبوک کمتر علاقه دارند لذا شما می توانید با خواندن و ضبط کتابها، فایل های صوتی آن را ارائه دهید . می توانید مطالب کتابها را در موضوعات انگیزشی، موفقیت، خانواده و… منتشر کنید . شیوه درامد زایی به صورت تبلیغات و نمایش محصول و خدمات تبلیغاتی باشد .

راه دیگر کسب درامد ، ارائه قسمتی از مطالب کتاب بوده و بخش کامل آن را به صورت پولی ارائه دهید و یا می توانید با کتابفروشی ها و شرکت ها قرارداد ببندید و برای خرید ارجاع به آنها دهید.

۵- ایجاد و همکاری با پلتفرم ها

یکی از شیوه های کسب درامد از تلگرام ایجاد یا همکاری با پلتفرم های تبلیغات در تلگرام است. این پلتفرم ها به نوعی فرایند تبلیغات را با دسته بندی و امکانات مدیریت تبلیغات تسهیل می کنند. برای این کار می توانید کار خودتان را به آنها بدهید تا کاربران شما را پیدا کنند و تبلیغات خود را در کانال شما بگذارند . طرح های درامد زایی اینها معمولا کلیکی، بازدیدی و ساعتی می باشد.

خودتان هم می توانید پلتفرمی مناسب ایجاد کرده و صاحب یکی از واسطه های تبلیغاتی قدرتمند تلگرامی شوید البته برای موفقیت در این کار باید امکانات خوب با کیفیت بالا به کاربران دهید. دلیلش این است به جای اینکه آنها به دنبال تبلیغات بروند به سراغ شما می آیند. البته توصیه می شود با بررسی بازار و رقبا به صورت دقیق وارد این عرصه شوید.

۶- کسب درامد از کوتاه کننده لینک

می توانید برای کسب درآمد از کوتاه کننده لینک استفاده کنید فرضا با چند تا از کوتاه کننده های لینک ایرانی همکاری کنید و به ازای کلیک روی لینک های کوتاه شده مبلغی از آنها بگیرید البته لازمه موفقیت در این کار، داشتن بازدید بالا می باشد و اینکه تعداد کلیک ها روی لینک زیاد باشد راهکار این کار هم استفاده از مطالب و عنوان های جذاب می باشد

می توانید لینک دانلود اخبار جنجالی روز، لینک دانلود فیلم های پرطرفدار ، موسیقی و خلاصه هر موضوع پرطرفدار و جذاب را کوتاه کنید و با متنی کوتاه جهت تحریک اعضا برای کلیک ، در کانال قرار دهید. به این طریق درآمد قابل ملاحظه ای کسب خواهید کرد.

۷- ساخت کانال تلگرامی

یکی از شیوه های کسب درامد از تلگرام، ساخت کانال و گروه های تلگرامی و فروش آن به دیگران است . افراد زیادی هستند که دنبال خرید کانال های آماده با اعضای مناسب هستند. اگر نکاتی را در ساخت کانال رعایت کنید مثل انتخاب نام مناسب و واضح، آیدی یا شناسه ساده و قابل فهم، جذب کاربران فراوان و.. می توانید با قیمت بالایی بفروشید.

قیمت کانال های تلگرامی با توجه به تعداد اعضا می باشد و طبیعی است که هر چه تعداد بیشتر باشد پول پرداختی هم بالا می رود برخی بابت هر عضو صد تومان و برخی تا پانصد تومان هم پرداخت می کنند. هفت فاکتور مهم : تعداد اعضای کانال، میانگین بازدید هر پست، عمر کانال، موضوع کانال، دامنه (آدرس کانال)، جامعه آماری کانال و میزان رشد و ریزش کانال در قیمت گذاری موثر می باشند.

۸- ساخت ربات تلگرامی

ساخت ربات تلگرام یک ویژگی خاص تلگرام است که منبع کسب درآمد برای بسیاری افراد شده است. ربات تلگرام در واقع محصول متن باز بودن تلگرام است قابلیتی که برنامه نویسان را قادر به انجام آن کرده است. کسب درآمد از ساخت ربات تلگرام مانند کسب درآمد از طراحی سایت در فضای وب می باشد و عده زیادی هستند که در این راه کسب درامد بالایی دارند.

افراد زیادی هستند که در ازای گرفتن پول، ربات دلخواه مشتری را می سازند و درامد بسیار بالایی هم دارند. نکته عجیب اینکه این افراد بیشترشان تحصیلات دانشگاهی برنامه نویسی ندارند و حتی دانشگاه هم نرفته اند ولی با آموزش های موجود در اینترنت و مشاهده فیلم های آموزشی ساخت ربات را یاد گرفتند و اقدام به کسب درآمد از این طریق می کنند.

سخن پایانی راههای کسب درآمد از تلگرام

باید توجه کنید که راههای کسب درآمد از تلگرام به طیف بسیار وسیعی از روش ها تقسیم می شود و ما در سایت پول یابی به چند روش عمده و شاخص آن اشاره کردیم از فروش محتوا و محصول و خدمات گرفته تا دریافت پول به ازای تبلیغات، معرفی محصولات دیگران، ارائه خدمات افزایش عضو( ممبر) افزایش ویو( بازدید پست ها) و… را شامل می شود.

گستردگی روش های کسب درامد از تلگرام به اندازه ای زیاد است که هر ایده و فکری اگر پخته و همراه با پشتکار باشد می تواند درامدزایی از تلگرام را تجربه کند. کانال تلگرامی اگر مفید و سودمند باشد با جذب ممبر، کسب درامد بالا را میسر خواهد کرد.

Related Post