X

راههای کسب پول از اینستاگرام

به دلیل اقبال و حضور کاربران ایرانی ، راههای کسب پول از اینستاگرام بسیار زیاد می باشد که البته برخی ساده و برخی دارای پیچیدگی هایی می باشد. اما آنچه مسلم است در زمانی که شما دارید این مقاله را می خوانید تعداد زیادی در همین کشورمان روزانه درآمد اینترنتی میلیونی از پیج های اینستاگرامی دارند و این کار را چراغ خاموش انجام می دهند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل جذابیت های بصری مخاطبان زیادی دارد و این یعنی یک منبع جذاب کسب درآمد اینترنتی می تواند باشد. در سایت پول یابی قصد دارم تا چند مورد از شیوه ها و راههای کسب پول از اینستاگرام که می تواند درآمد اینترنتی خوبی را برای فعالان اینترنتی و بازاریابان داشته باشد، معرفی کنم.

ضرورت آموزش راههای کسب پول از اینستاگرام

برای کسانی که در اینستاگرام فعالیت و حضور چشمگیر دارند توصیه می شود تا متناسب با کسب و کارشان به آموزش کسب درآمد از اینستاگرام و روش های سودآور کسب پول از این شبکه های اجتماعی پرمخاطب توجه کنند. یادگیری کسب درآمد از شبکه اجتماعی اینستاگرام می تواند راهگشای کسب و کار ها برای درآمد بیشتر باشد، چون میلیون ها کاربر به ابزارهایی مثل لینکدین ، فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ‌چت هجوم آورده‌اند، و در آن فعالیت می کنند و این یک بازار بزرگ برای انواع کسب درآمد اینترنتی ایجاد کرده است.

عجیب نیست که این پلتفرم‌ها تا این حد برای کاربران تازه وارد جذابیت دارد. به خوبی روشن است که درک این قدرت مطلق و دسترسی به یک پلتفرم مانند اینستاگرام و یا سایر پلتفرم‌ها می‌تواند از طریق یک رویکرد بسیار هدفمند در برابر میلیون‌ها دنبال‌کننده، موجب افزایش فروش هر کسب‌وکاری و در نهایت کسب درآمد از اینترنت بسیار بالا شود.

عده ای از بازاریابان اینترنتی و فعالان در حوزه کسب درآمد اینترنتی ، معتقدند در کنار داشتن سایت ، باید به فعالیت هدفمند در شبکه های اجتماعی به ویژه شبکه های اجتماعی مرتبط با کسب و کارتان توجه کنید. لذا ضمن یادگیری چگونگی فعالیت و جذب کاربر و مخاطبان هدف ، باید به راههای کسب درآمد اینترنتی از این شبکه های اجتماعی هم توجه داشت و اصول درست آن را فراگرفت تا کسب و کاری پایدار و پرسود داشته باشید.

اهمیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

قبل از آنکه به راههای کسب پول از اینستاگرام بپردازم لازم است تا کمی به اهمیت اینستاگرام و جذب مخاطب بیشتر در آن پرداخته شود. قبول دارم که ایجاد یک حساب کاربری در اینستاگرام و به دست آوردن هزاران و حتی میلیون‌ها دنبال‌کننده، کار ساده‌ای نیست و مانند سایر رسانه‌های گروهی، نیازمند برنامه ریزی منظم ، تلاش، شور و شوق و مهارت زیاد در بازاریابی اینترنتی می باشد.

تحقق این کار ، یک مسئولیت پر پیچ وتاب، دشوار و بسیار پیچیده است که در مسیر حرکت با چالش‌ها و مشکلات زیادی همراه است. با این حال، وجود این سختی‌ها و چالش ها موجب دلسردی افرادی نمی شود که به دنبال جذبِ ترافیک ذاتی رایگان و تقریبا نامحدود اینستاگرام هستند ، ترافیکی که می‌تواند ناشی از داشتن هزاران و حتی میلیون‌ها دنبال‌کننده باشد.

اینستاگرام به عنوان شبکه اجتماعی پرمخاطب و مخصوصا با حضور گسترده زنان ایرانی ، می تواند محل مناسبی برای کسب درآمد اینترنتی و برندسازی کسب و کارهای مرتبط باشد.

وجود این حجم از دیده شدن، برای کسانی که در حوزه‌ بازاریابی اینترنتی فعال هستند، می تواند بسیار جذاب و حتی اغوا کننده جهت کسب درآمد اینترنتی فراوان باشد. شبکه اجتماعی اینستاگرام مانند رتبه‌بندی که در بالای نتایج صفحات موتور جست‌وجوی گوگل وجود دارد، جایی است که میلیون‌ها چشم کسب و کار آنلاین تان را می بینند ، در واقع یک ظرف طلای مجازی و بسیار ارزشمند محسوب می شود.

کسب درآمد بالا از اینستاگرام

به دلیل بازدید بسیار زیاد و حضور مستمر افراد در اینستاگرام است که این شبکه اجتماعی به معدن طلا برای بازاریابان اینترنتی تبدیل شده است. اینستاگرام را می‌توان به عنوان یک آرمان‌شهر توصیف کرد که در فضایی از چیزهای به هم پیوسته ، یک مسیر تقریبا مستقیم رو به موفقیت را برای حوزه‌ های مختلف کسب و کار اینترنتی فراهم می‌کند.

وقتی به لیست افرادی که بیشترین تاثیر را روی اینستاگرام و جذب مخاطبان در پیج های خود داشتند، مراجعه کنید ، شاید برایتان این سوال مطرح شود که چگونه این افراد چنین موفقیت هایی را از نظر جذب تعداد دنبال کننده و نیز کسب درآمد به دست آورده اند؟ آنچه مسلم می باشد این است که بیشتر افراد و حساب‌های کاربری که میلیون‌ها دنبال‌کننده دارند، دنبال‌کنندگان‌شان را برای منافع اقتصادی عظیم و با هدف کسب درآمد اینترنتی جمع کردند.

بیشتر صفحات برتر و به قول معروف شاخ ها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، شاید بدون این‌که حتی یک تومان از جیب خود خرج کنند، کسب‌وکارهای چند میلیون و حتی میلیارد تومانی راه اندازی کرده اند. این افراد به سادگی و با داشتن  دنبال‌کننده فراوان، مخاطبان ذاتی از قبل داشته‌اند. البته این امر، زیبایی ساختن یک کانال اطلاع‌رسانی را می رساند. اگر کسب‌وکاری راه بیندازید که هماهنگ با آن کانال باشد، فرصت‌ها نامحدود هستند.

خلاصه اینکه دیدگاه اصلی و غالب در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، برند شدن و یا کسب درآمد بسیار زیاد از طریق اینترنت می باشد.

دلایل موفقیت در اینستاگرام

اگرچه هر کسی می‌تواند یک کسب‌وکاری در اینستاگرام راه اندازی کند ولی بدون جذب مخاطب و یا دنبال کننده ، کسی آن کسب و کار را نمی شناسد. لذا صرف ایجاد صفحه مهم نیست اگرچه گام اول برای شروع می باشد ولی باید به فکر جذب دنبال کننده بود، زمانی که دنبال کننده از چند صد هزار رد شد و یا به میلیون رسید از این زمان است که می توان به فکر کسب درآمد میلیونی به طرق مختلف از جمله جذب آگهی تبلیغاتی بود.

اگر از افرادی که به عنوان شاخ های اینستاگرامی و یا اینفلوئنسر معروف هستند تحقیقی به عمل آید رمز موفقیت شان را تلاش ، جدیت در کار و داشتن برنامه منظم دانسته اند . این افراد با ترسیم برنامه های مدون ، به صورت دیوانه وار و با ترفندهای مختلف اقدام به تولید محتوای جذاب و کاربرپسند کردند و تلاش کردند تا تولیداتشان نسبت به سایرین ، خاص ، جذاب تر و منحصر به فرد باشد. هر گز از کار دیگران تقلید نکردند بلکه با تولید محتوای مبتکرانه وارد عرصه جذب مخاطب شدند.

این افراد چنان در کارشان دقت و وسواس داشتند که چیزی جز رسیدن به اهداف ترسیم شده برایشان اهمیت نداشت. زمانی که با چند نفر از این افراد شاخص صحبت کردم ، همه آنها تاکید داشتند که موفقیتشان یک شبه اتفاق نیفتاد و حتی گاهی کارشان چنان به کندی پیش می رفت که انگار دچار سکون شده اند ولی ناامید نشدند.

بیشتر این افراد دو تا سه سال زمان صرف کرده بودند تا حساب کاربری‌شان بیش از یک میلیون دنبال‌کننده داشته باشد و تاکید داشتند که بخش بزرگی از موفقیت آنها نتیجه تلاش و پشتکارشان بوده‌است. به نظر می رسد که  داشتن پشتکار و تلاش علاوه بر دلیل موفقیت در اینستاگرام ، به عنوان عادت و رفتار مداوم برای هر کارآفرین موفقی هم می باشد.

راههای کسب درآمد از اینستاگرام

حال تصور می کنیم که صفجه اینستاگرامی پر بازدید با دنبال کننده فراوانی دارید چه راههایی برای کسب درآمد از این صفحه وجود دارد ؟ منظور از صفحه پربازدید ، اینکه چند صد هزار دنبال کننده ( بیشتر از نیم میلیون ) داشته باشد. راههای کسب درآمد از اینستاگرام بسیار زیاد است ولی سه شیوه یا راه می تواند مورد استفاده همگان باشد که عبارتند از:

۱- فروش مستقیم محصولات و خدمات

 یکی از مناسب ترین و بهترین راههای کسب پول از اینستاگرام  فروش مستقیم محصولات و خدمات می باشد. این کار به دو شیوه می تواند انجام شود: راه اول اینکه محصولات و خدمات تولیدی خودتان را عرضه کنید که این فروش مستقیم محسوب می شود و درآمد اینترنتی زیادی به همراه دارد. راه دوم این است که  محصولات و خدمات دیگران را بفروشید و یا برای آنها بازاریابی کنید.

در شیوه دوم فرضا با تولید کنندگان لوازم شخصی، مد یا لوازم تزئینی و… قرارداد می بندید و با تبلیغ و یا فروش محصولاتشان کسب درآمد اینترنتی می کنید. در واقع در اینجا از اینستاگرام به عنوان یک رسانه رایگان برای تبلیغ محصولات و خدمات دیگران استفاده می شود. کسب درآمد از فروش در اینستاگرام ، زودبازده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است و در عین حال، یکی از راههای کسب پول از اینستاگرام به صورت موثر و با برنامه محسوب می شود.

۲- کسب درآمد با تبلیغات در اینستاگرام

شیوه کسب درآمد اینترنتی از طریق تبلیغات به طرق مختلف می باشد . در این روش زمانی که افراد با انواع ترفندها و راهکارهای مختلف به تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده یا فالور دست پیدا می‌کنند خود را به عنوان یک رسانه پر بازدید مطرح می کنند. در این حالت دو اتفاق می افتد یا شرکت ها و موسسات تجاری برای انجام تبلیغات محصولات و خدمات به سراغشان می روند و یا خود این افراد و صاحبان صفحات پربازدید به سراغ مدیران کسب و کارها و موسسات تجاری می روند.

در هر حال فرقی ندارد که خود صاحبان صفحات اینستاگرامی و یا مدیران کسب و کارها برای تبلیغ اقدام کنند، مهم میزان کسب درآمد از این طریق است که بسیار بالا و قابل توجه می باشد. در واقع افراد با قرار دادن تصاویر تبلیغاتی در بین محتوای منتشر شده، به درآمد خوبی می‌رسند. از نظر ماهیت، این شیوه ، ساده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

۳- امکان برندسازی در اینستاگرام

یکی دیگر از راههای کسب پول از اینستاگرام ، امکان برندسازی تجاری می باشد. البته این روش ویژه مدیران و صاحبان کسب وکار می باشد که از پتانسیل بالای شبکه اجتماعی اینستاگرام برای توسعه برند تجاری و بازاریابی محصولات و خدماتشان استفاده می‌کنند. البته در این کار، برندها به صورت دائم و همیشگی روی محصول یا خدمات خاصی تأکید نمی‌کنند ، بلکه به جای فروش مستقیم محصول، سعی در هدایت کردن مشتری و دنبال کنندگان خود به محل اصلی عرضه محصول خود که وب‌سایت یا فروشگاه است، دارند.

بسیاری از فروشگاهها ، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان محصولات سعی می کنند که از شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام به عنوان ابزاری در خدمت برند شدن کسب و کارشان استفاده کنند و اتفاقا در بسیاری از این موارد، موفق شدند کسب و کارشان را در عرصه تجارت الکترونیک مطرح کنند.

 این روش برندسازی ، اصولی‌ترین و بهترینروش کسب درآمد از اینستاگرام محسوب می شود و کسانی که به دنبال استمرار کسب درآمد اینترنتی و پایداری کسب و کارشان در رقابت با دیگران هستند به این شیوه توجه خاص دارند.

سخن پایانی راههای کسب پول از اینستاگرام

مجموعه سه شیوه کسب درآمد اینترنتی از اینستاگرام که در بالا معرفی شد هر کدام می تواند به تنهایی و یا هم زمان توسط افراد و صاحبان کسب و کارها و صفحات پرمخاطب اینستاگرامی مورد استفاده قرار گیرد. یک نکته مهم و اساسی در باره شبکه های اجتماعی و از جمله اینستاگرام این است که باید راههای کسب درآمد اینترنتی متناسب با کاربران و مخاطبان هدف باشد، موضوعی که برخی افراد و بازاریابان اینترنتی از آن غافل هستند.

بر فرض پربازدید بودن یک شبکه اجتماعی ، نمی تواند دلیلی برای فعالیت همه جور کسب و کارها باشد. برای نمونه شبکه اجتماعی لینکدین یک محل تخصصی برای فعالیت کسب و کارهای می باشد و یا فیسبوک یک محل عمومی محسوب می شود و کاربرانش با شبکه اجتماعی توئیتر فرق دارد. شبکه اجتماعی اینستاگرام یک محل عمومی محسوب می شود ولی باید توجه کنید که بیشتر خانم های ایرانی در این شبکه اجتماعی فعال هستند لذا در جذب مخاطب و نیز شیوه کسب درآمد اینترنتی باید به این موارد هم توجه کنید.

Related Post