X

شیوه تولید محتوا در کانال تلگرام

یادگیری شیوه تولید محتوا در کانال تلگرام از این نظر اهمیت دارد که جذب و ماندگاری کاربران به آن بستگی تام و تمام دارد اصولا کاربران برای خواندن و یا استفاده از محتوای مورد نظرشان عضو کانال و گروههای تلگرامی می شوند وقتی این خواسته درست برطرف نشود کانال تلگرام را ترک خواهند کرد.

از طرفی کسب درآمد از کانال تلگرام به تولید محتوا وابستگی کامل دارد تا با افزایش کاربران، سفارش تبلیغ یا فروش محصول و خدمات مرتبط صورت بگیرد برای همین در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا شیوه تولید محتوا در کانال تلگرام و چگونگی ارسال در کانال را شرح دهم. ( نگاه کنید به مقاله : افزایش ممبر تلگرام با تبادل پست)

شیوه تولید محتوا در کانال تلگرام

طبق آمار و حتی با مشاهده در محتوای کانال های متعدد به نظر می رسد که کانال های سرگرمی، طنز ، عمومی و خواندنی ها بیشتر از کانال های تخصصی و یا کسب درآمد و تجاری عضو می گیرند. البته در سال های اخیر اقبال و علاقه کاربران و مخاطبان به سمت کانال های علمی و تجاری بیشتر شده است. با این حال اگر کانالی به صورت تخصصی و حرفه ای بر روی موضوعات خاص کار کند شانس کسب درآمد خواهد داشت.

کانال های تخصصی علیرغم ممبر کمتر نسبت به کانال های عمومی، چون تخصصی کار می کنند درآمد زایی مناسبی دارند با این حال، در تولید محتوا بهتر است اصولی را رعایت کنید تا عضو بیشتر بگیرید و هم اعضای خود را حفظ کنید لذا موارد زیر توصیه می شود:

۱- تولید محتوای مناسب با نیاز اعضای کانال

در تولید محتوا باید نیاز مخاطب را در نظر بگیرید و اینکه واقعا مشکل و یا معضلی را برایش در زمینه کاری حل کنید. حداقل اینکه کاربران با مطالعه مطالب و محتواهای کانال تلگرامی، منفعت لازم را ببرند و مورد توجه آنها قرار گیرد.

مخاطب برای بر طرف کردن نیازش در زمینه مورد نظر، عضو کانال شما شده است لذا باید با توجه به نیاز و خواسته اش ، محتوا تولید و به او ارائه دهید.

۲- تولید محتوای جذاب

مهم تر از جذب ممبر برای کانال، حفظ و ایجاد جذابیت برای نگهداری اعضا می باشد. برای اینکه اعضا کانال را حفظ کنید و انگیزه لازم در وجودشان برای ماندن و یا وفاداری به کانال ایجاد کنید و اینکه مرتب و به طور منظم به کانال سر بزنند ، تولید محتوا باید جذاب و سودمند و کاملا هدفمند باشد. برای تولید محتوای جذاب باید وقت و انرژی زیاد صرف کنید.

محتواهای تولیدی باید طوری در کانال ارسال شود که وقتی کاربری به کانال وارد شد به جای ترک کردن ، لینک جوین join را انتخاب کند. اشتیاق به ماندن در اعضا فقط با محتوای جذاب و مفید امکان پذیر است.

۳- پرهیز از ارسال مطالب تکراری

اگر تولید محتوا مهم است به دلیل خاص بودن، جذاب بودن و مفید بودنش است وگرنه ارسال محتوای تکراری نتیجه معکوس دارد و موجب ریزش کاربران کانال می شود. البته گاهی شاید به دلیل خاص بودن محتوا، تاثیرگذاری زیاد و نیز تخصصی و منحصر به فرد بودن بودن، بتوان ارسال محتوای تکراری را توجیه کرد ولی به طور کلی، ارسال محتوای تکراری به صورت دائمی نتیجه منفی به همراه دارد.

۴- استفاده مناسب از عکس ، نوشته و گیف ها

برای ایجاد جذابیت بیشتر، بهتر است از عکس، نوشته ، انیمیشن ، گیف و جذابیت های بصری کم حجم استفاده کنید. توصیه می شود به وسیله نرم افزارهای گرافیگی ، تا حد امکان حجم فیلم و تصاویر را کم کنید تا ضمن کم شدن مصرف پهنای باند کاربران، بتوانند سریع تر آنها را ببینند.

تاثیر عکس و تصاویر جذاب مرتبط با محتوای کانال تاثیر زیادی بر روی مخاطب دارد علاقه کاربران اینترنتی به عکس بیشتر از نوشته بوده و در بسیاری موارد تاثیر گذاری آن هم بیشتر است. ضمن اینکه مخاطبان شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام به تصاویر جذاب و زیبا، عکس العمل مثبت بیشتری نشان می دهند. گاهی یک عکس بیشتر از صدها کلمه پیام را به مخاطب منتقل می کند.

۵- پرهیز از ارسال پست های طولانی در کانال

تا حد امکان از ارسال پست های طولانی پرهیز کنید چون معمولا کاربران کم حوصله بوده و علاقه ای به متن های طولانی ندارند ضمن اینکه بیشتر کاربران با استفاده از موبایل نوشته ها را می خوانند و صفحه موبایل کوچک بوده و چشم را اذیت می کند. علاوه بر اینکه ممکن است در اوقات کوتاه بیکاری مثل داخل اتوبوس یا مترو اقدام به خواندن مطالب کند که معمولا مطالب کوتاه را مطالعه می کنند.

متن ارسالی معمولا نباید از دو سه پاراگراف بیشتر باشد تا سریع خوانده شود مگر اینکه مطلبی واقعا خواندنی و به قدری جذاب باشد که کاربران تمایل به خواندن تمام آن محتوا داشته باشند.

۶- تولید فیلم های آموزشی

اگر مدیر کانال فرضا در زمینه آموزش کسب درآمد اینترنتی و یا به طور کلی مطالب آموزشی فعال است و نمی تواند محتواهای خود را با عکس به خوبی ارائه دهد بهتر است به تولید و نشر فیلم های آموزشی اقدام کند. می تواند خود فیلم آموزشی تولید کند و یا اقدام به زیرنویس نوشتن برای فیلم ها کند.

در تهیه فیلم حتما دقت کنید تا لود شدن فیلم برای همه کاربران امکان پذیر باشد و یا برایشان کامل نمایش داده شود. ارسال فیلم های مشکل دار، غیر قابل نمایش، بسیار سنگین و بی کیفیت موجب دلسردی و در نهایت ریزش کاربران کانال می شود.

راههای تولید محتوا برای کانال تلگرام

برای ارسال محتوا در کانال می توانید به دو شیوه عمل کنید. راه اول این است که خودتان اقدام به تولید محتوا کنید و به قول معروف صفر تا صد کار را به عهده بگیرید خوبی این کار، دقت کامل در ارسال محتوا می باشد ولی در زمان مسافرت و یا مشغله کاری زیاد و… امکان ارسال و به روز رسانی کانال کم می شود.

راه دوم استخدام مدیر یا مدیران برای تولید محتوا است. در استخدام این افراد باید دقت لازم داشته باشید و فردی با تجربه در فضای مجازی و تولید محتوا انتخاب کنید که به خوبی با نیاز مخاطبان هدف آشنا بوده و در تولید محتوای جذاب و اختصاصی تبحر داشته باشد. استخدام یک شخص حرفه ای کاربلد ، کمک بزرگی به رشد کانال خواهد کرد. البته باید بتوانید حقوق او را هم پرداخت کنید.

سخن پایانی شیوه تولید محتوا در کانال تلگرام

در آخر محتواهای ارسالی در کانال، لینک کانال را قرار دهید ضمن اینکه بهتر است در وسط پست های طولانی هم این کار را انجام دهید تا زمانی که پست به سایر کانال های فوروارد یا هدایت می شود مخاطبان بتوانند با دیدن این لینک ها، به کانال بیایند. بسیاری از کانال ها اینگونه ممبر جذب می کنند. در گروههای تلگرامی اگر عضو هستید مطالب کانال را با لینک در آنها ارسال کنید این دست به دست شدن محتوا، تبلیغ برای کانال می شود.

سعی کنید عضو واقعی بگیرید و از ممبرهای تقلبی و فیک و مسائلی از این نوع پرهیز کنید. نیاز مخاطب را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید. اگر نیاز مخاطب را به خوبی بدانید به راحتی می توانید بر اساس آن نیاز، اقدام به تولید محتوا کنید.

Related Post