X

فیلترشکن سایفون ، فیلتر تلگرام و افزایش کسب درآمد

فیلترشکن سایفون ، فیلتر تلگرام و افزایش کسب درآمد

بررسی فیلترشکن سایفون ، فیلتر تلگرام و افزایش کسب درآمد در مقطع زمانی فعلی کمی مشکل به نظر می رسد. چون ما از آمار و ارقام دقیق آن اطلاع نداریم و مجبوریم دست به قیاس بزنیم و با این کار ، به نتیجه لازم که به واقعیت نزدیک هست برسیم.

شبکه اجتماعی تلگرام بیش از ۴۵ میلیون و به گفته برخی تا ۵۰ میلیون کاربر در ایران دارد یعنی بیش از نیمی از جمعیت کل ایران عضو آن هستند.  این شبکه فعال ، پرمخاطب و دارای امکانات خوب، در مقیاس وسیعی در ایران رشد کرده است. اگر پیام رسان تازه کار مثل تم تم و یا هر شبکه اجتماعی موبایلی و اینترنتی دیگری در این زمان فیلتر می شد اینقدر تیعات به همراه نداشت.( نگاه کنید به مقاله: تاثیر تلگرام بر کسب درآمد از اینترنت)

یادم هست وقتی فیسبوک فیلتر شد کاربران کمی در ایران داشت و سرعت اینترنت کشور اینقدر زیاد نبود لذا واکنش های منفی در آن زمان زیاد نبود اما الان اوضاع در مورد شبکه اجتماعی تلگرام کاملا متفاوت است.

تفاوت فیلتر تلگرام با سایر شبکه ها

الان اوضاع شبکه اجتماعی تلگرام با زمان فیلتر کردن فیسبوک و یا سایر سایتها و شبکه های اجتماعی کاملا متفاوت است . چرا که تلگرام بیش از چهل میلیون کاربر در ایران داشته و یک سرویس با حجم بالا، امکانات خاص و طرفداران وفادار است لذا فیلتر بدون حساب و کتاب آن می تواند تبعاتی داشته باشد.

در بستن یک شبکه اجتماعی باید مقیاس مخاطب، تاثیر فیلتر آن و از همه مهمتر تبعات اجتماعی و اقتصادی آن را هم در نظر گرفت. برای درک بهتر این موضوع، به فیلترشکن سایفون ، فیلتر تلگرام و افزایش کسب درآمد منفی خواهیم پرداخت . این حجم وسیع کاربران تلگرام ، یقینا پس از فیلترش، برای رسیدن به آن تلاش خواهند کرد. ما از آمار سایر فیلترشکن ها اطلاع نداریم و مجبوریم به فیلترشکن سایفون و آمارش مراجعه کنیم تا به نتیجه منطقی برسیم.

افزایش کاربران فیلترشکن سایفون پس از فیلتر اولیه تلگرام

همان طور که گفته شد با نمونه گیری از آمار فیلترشکن سایفون و تعمیم آن به سایر فیلترشکن ها، می توان به نتیجه مناسب رسید . در دیماه ۱۳۹۶ به دلیل بروز اعتراضات در ایران، چند روزی شبکه اجتماعی تلگرام فیلتر شد. طبق آمار شرکت سایفون، قبل از فیلتر تلگرام، حدود یک میلیون کاربر از سایفون استفاده و آن را نصب کرده بودند ولی با فیلتر اولیه تلگرام در دیماه، آمار آن بیش از سیزده میلیون شد هجوم کاربران آمار آن را سیزده برابر کرده بود. نمودار رشد کاربران سایفون در ایران :

پول یابی

این هجوم غیر عادی کاربران یقینا تبعات منفی خواهد داشت از جمله اینکه با نصب فیلترشکن سایفون و سایر فیلترشکن ها دسترسی افراد به سایر شبکه های اجتماعی مسدود شده و نیز محتواهای نامناسب بیشتر می شود. با نصب انواع فیلتر شکن ها، تمام افراد در همه رده های سنی به ویژه زیر هجده سال، شرایط دسترسی به میلیاردها مطلب و محتوای نامناسب پیدا می کنند ضمن اینکه امکانات بسته شده تلگرام مثل تماس صوتی و سایر سرویس های مسدود شده هم فراهم می شود.

علاوه بر موارد بالا، تجارت غیر قانونی هم رواج پیدا می کند. و فروش فیلترشکن های پولی گسترش می یابد و این کار، کسب و کار اینترنتی زیرزمینی و مخفی را تقویت می کند.

فیلترشکن سایفون ، فیلتر تلگرام و افزایش کسب درآمد غیر قانونی

عواقب فیلتر تلگرام فقط به اینها محدود نمی شود و با فیلترشکن سایفون ، فیلتر تلگرام و افزایش کسب درآمد به دنبال آن خواهد آمد. اگرچه سایفون رایگان هست ولی این هجوم کاربران ممکن است آن را کند و یا از دسترس خارج کند لذا عده ای به دنبال فیلترشکن های پولی و سریع می روند که این موضوع موجب خروج ارز فراوانی از کشور می شود. ضمن اینکه یک کسب و کار اینترنتی غیر قانونی را بیش از گذشته رواج می دهد.

فرض کنیم یک نفر برای خرید وی پی ان یک ماهه بیست هزار تومان هزینه کند ( البته قیمت ها متفاوت می باشد و قیمت متوسط را در نظر گرفتیم ) فرض را بر خرید حدود دو میلیون نفر ( از بین پنجاه میلیون کاربر عضو تلگرام) قرار دهیم چیزی بیش از چهل میلیارد تومان (با قیمت دلار ۴۲۰۰ تومانی جناب اسحاق جهانگیری حدود یک میلیون دلار ) ماهیانه پول از کشور خارج می شود و این روند خرید و خروج ارز با فیلتر تلگرام چه بسا همیشه ادامه داشته باشد.

این قیمتی که محاسبه شده است بسیار پایین می باشد و کارشناسان اقتصادی خروج ارز را دهها برابر بیش از این محاسبه می کنند.

تکرار الگوی استقبال کاربران از فیلترشکن ها برای تلگرام

با فیلتر شدن مجدد تلگرام که به نظر می رسد دائمی هم باشد انتظار اینکه دوباره آن نمودار بالا، رو به رشد باشد بعید نیست چون بسیاری از کاربران با رفع فیلتر تلگرام در مرحله اول، فیلترشکن سایفون خود را غیر فعال کردند ولی تضمینی برای عدم نصب مجدد اینها با فیلتر دوباره تلگرام وجود ندارد. یک پتانسیل نصب سیزده میلیونی فیلترشکن سایفون مانند مرحله اول (دیماه ۹۶ ) وجود دارد . لذا بین نصب فیلترشکن سایفون ، فیلتر تلگرام و افزایش کسب درآمد به نظر می رسد یک رابطه معناداری وجود دارد.

علاوه بر اینها با نصب دائمی فیلترشکن ها و یا خرید انواع وی پی ان ها ، یک ابزار با دسترسی کامل برای همه محتواهای نامناسب برای همه اقشار جامعه در تمام رده های سنی از کودک و نوجوان تا سالخورده وجود دارد. لذا با فیلتر تلگرام، خواسته و ناخواسته به این موضوع دامن می زنیم و در کنار عواقب اجتماعی و غیر اخلاقی فیلترشکن ها، یک بازار اقتصادی پررونق برای فروشندگان ابزار عبور از فیلرتینگ هم فراهم می کنیم. (مقاله مرتبط: عاقبت کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی)

سخن پایانی فیلترشکن سایفون ، فیلتر تلگرام و افزایش کسب درآمد

حرف درباره فیلترشکن سایفون ، فیلتر تلگرام و افزایش کسب درآمد مثبت و منفی بسیار زیاد است که نیاز به مقالات دیگری دارد که در صورت داشتن فرصت در سایت پول یابی قرار می دهیم. کوتاه سخن اینکه، فیلتر تلگرام شاید در کوتاه مدت برخی از کاربران را مجبور به کوچ به پیام رسان های داخلی کند ولی پیام رسان های داخلی به دلیل نداشتن امکانات مناسب، سرعت پایین و نیز عدم اعتماد کاربران، از آن خسته شده و مجددا به پیام رسان های خارجی روی بیاورند و یا با نصب قیلترشکن ( در همه رده های سنی ) آزادانه تر از اینترنت استفاده می کنند.

درباره فیلتر تلگرام دیدگاه های مختلف( موافق و مخالف) وجود دارد به نظرتان خارج کردن پیام رسان خارجی تلگرام با این حجم بالای ممبر در ایران ، می تواند کاربران را به سوی پیام رسان های داخلی سوق دهد؟ فیلتر تلگرام روش درستی برای خارج کردن کاربران از یک سرویس می باشد؟ این شیوه مسدودسازی چه تاثیری در ترویج فیلترشکن ها و کسب درآمد غیر قانونی در اینترنت خواهد داشت؟

نظرات خود را با ما اشتراگ بگذارید.

 

View Comments (3)

  • سلام . من با کنترل معقول اینترنت موافق هستم ولی اینطوری عمل کردن مسئولان به نظرم اصلن خوب نیس. این همه ایرانی عضو تلگرام هستند و بعد با دستور یک قاضی ناشناس که حتی نمی دونیم اسمش چی هست میان یک شبکه اجتماعی پرطرفدار رو فیلتر میکنن. البته که مردم به طرف انواع و اقسام فیلترشکن ها میرن .
    من خودم بلافاصله بعد از فیلتر تلگرام، سریع فیلترشکن سایفون رو نصب کردم و دارم تلگرالم استفاده می کنم . کار و کاسبی من به تلگرام وابسه تست.
    خیلی ها هستن توی این اوضاع خراب اقتصادی و مشکل بیکاری، توی تلگرام کار می کردند الان همه اونها به خاک سیاه نشونده شدند . درست نیست نظر مردم رو بهش توجه نکنی.
    پیام رسان های داخلی هم اصلا به درد نمی خورن یا کند و درب رو داغون هستند و یا امکانات و جذابیتی ندارن سروش رو که این همه صدا و سیما تبلیغ میکنه نصب کردم اعصابمو به هم ریخت سریع حذف کردم سگ تلگرام شرف داره به این شبکه های اجتماعی داخلی به درد نخور.
    درسته حمایت از داخل خوب است ولی من می ترسم همون بالایی که بابت حمایت از خوردوی داخلی سرمون اومد سر حمایت از پیام رسان داخلی سرمون بیاد. حمایت از خودروی ملی آخرش به تولید پراید منجر شد حمایت از پیام رسان داخلی به چی منجر می شود خدا داند.
    ممنون بابت مقاله مفید تان

    • سلام و درود
      ممنون از نظر خوب و مفیدتان. متاسفانه فیلتر تلگرام بیش از همه به کسب و کارهای اینترنتی و مشاغل آنلاین ضربه زده است آمارهای مختلفی از بیکاری ارائه می شود و به صورت غیر رسمی شنیدم که دویست هزار شغل در معرض خظر و یا از بین رفتن است.
      با این حال، باید در کنار تلگرام، به تقویت پیام رسان های داخلی توجه می شد و کاربران را با دادن بسته های تشویقی به سمت پیام رسان های داخلی سوق می دادند.
      ضمن اینکه بازار فیلترشکن ها را داغ کرده است و الان فروش فیلترشکن و تحارت و کسب و کار آنلاین غیرقانونی رونق زیادی گرفته است که این موضوع ارز زیادی را از کشور خارج می کند و بازار آشفته اقتصادی را بدتر می کند.
      شاد و سلامت باشید.

      • کاش می تونستم پولدار شم
        دارم تلاش می کنم تا از اینترنت کسب درآمد داشته باشم البته اگر فیلتر شدن ها کم بشه و دست ما باز باشه

Related Post