X

لینکدین شبکه تخصصی کسب و کار

سایت لینکدین شبکه تخصصی کسب و کار اینترنتی و محل تجمع متخصصان ، مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف مشاغل اینترنتی و غیر اینترنتی می باشد. اغراق نخواهد بود اگر گفته شود که سایت لینکدین حرفه ای ترین مکان برای متخصصان سرتاسر جهان و محل تجمع فعالان عرصه کسب و کار می باشد. یک شبکه اجتماعی کارآمد ، که ثابت کرد می توان از شبکه اجتماعی به شکل تخصصی مهارتی هم استفاده کرد.

شبکه های اجتماعی به عنوان ابزارهای ارتباطی و اشتراک گذاری در جهان امروزی بین کاربران جای خاصی پیدا کردند . اگرچه بیشتر این شبکه های به صورت عمومی و در بین همه اقشار رواج دارد ولی سایت لینکدین به عنوان یک شبکه خاص و ویزه در زمینه کسب درآمد از اینترنت و اشتراک گذاری مشاغل و کسب و کار برجسته شده است.

به دلیل اهمیت سایت لینکدین به عنوان یک شبکه قدرتمند و تاثیرگذار در کسب و کار اینترنتی در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا به جنبه های مختلف اهمیت و تاثیر گذاری آن بپردازم

سایت لینکدین شبکه تخصصی کسب و کار

همان طور که در بالا اشاره شد کاربران زیادی هستند که هر روز به شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی اضافه می شوند و ساعات زیادی از وقتشان را در این شبکه ها صرف می کنند. شبکه هایی مثل : توییتر ، فیسبوک، لینکدین ، اینستاگرام ، واتساپ ، تلگرام و… از شبکه های اجتماعی پرطرفدار و گسترده اینترنتی محسوب می شوند.

شاید در گذشته اشتراک گذاری بیشتر جنبه سرگرمی داشته ولی امروز مطالب و محتوا هدفمند شده و افراد از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزارهای قدرتمند برای کسب درآمد از اینترنت استفاده می کنند حتی شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان منبع کسب درآمد اینترنتی مورد توجه زیاد کاربران ایرانی قرار گرفته است.

 می توان گفت شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای صاحبان کسب و کارها درآمده و از این طریق ضمن ارتباط با مشتریان هدف ، تبلیغات و بازاریابی ، معرفی محصولات و خدمات و ارتباط با متخصصان و صاحبان دیگر کسب و کارها و حتی تولید محتوای تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از قوی ترین ، مهم ترین ، تخصصی ترین که داشتن آن برای هر کسب و کاری ضروریست شبکه اجتماعی لینکدین می باشد. لذا همه باید شیوه فعالیت در شبکه اجتماعی لینکدین را بدانند

معرفی شبکه اجتماعی لینکدین Linkedin

شبکه اجتماعی لینکدین یا لینکداین به نشانی اینترنتی linkedin.com ، یک سایت تخصصی جهت ارتباط ساده ، راحت و هدفمند بین متخصصان ، صاحبان کسب و کار ، جویندگان کار و حرفه ای ها در محیط اینترنت می باشد. شاید از نظر ظاهر چیزی شبیه فسیبوک باشد ولی از نظر کارکرد فوق العاده تخصصی بوده و فراتر از شبکه های اجتماعی دیگر فعال در اینترنت می باشد.

لینکدین این امکان و امتیاز را به متخصصان و حرفه ای های کسب و کار می دهد تا ضمن ثبت نام در سایت و تکمیل اطلاعات کاربری و به ویژه اطلاعات تخصصی و زمینه مهارتی ، از بخش پروفایل خود به عنوان یک رزومه کاری Curriculum Vitae قوی جهت پیشبرد اهداف استفاده کنند.

خلاصه اینکه شبکه اجتماعی لینکدین به دلیل نگاه خاص به کسب و کارها در سطح جهانی ، یک شبکه اجتماعی قابل اعتنا و مرجع در زمینه اشتغال و کسب و کار محسوب شده و برای ارجاعات و محتواهای آن ارزش قائلند.

اهمیت و جایگاه لینکدین در کسب و کار

 فعالیت رسمی سایت لینکدین  در سال ۲۰۰۳ میلادی بوده و در جهان بیش از ۲۰ دفتر کاری داشته و مقرش در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. در حال حاضر نزدیک به هفتصد میلیون کاربر از ۲۰۰ کشور جهان در سایت لینکدین عضویت دارند و بیش از ده میلیون موقعیت شغلی در آن تعریف شده است. این تعداد کاربر ثبت نامی که بیشترشان متخصص و حرفه ای هستند اهمیت کار لینکدین را مشخص می کند.

البته شاید این سوال پیش بیاید که فرضا، شبکه های اجتماعی دیگر کاربران بیشتری از لینکدین دارند پس چرا لینکدین بااهمیت تر است؟ این ادعا درست است ولی سایر شبکه های اجتماعی مثل فسیبوک، کاربرانش با یکدیگر ارتباط دوستی دارند اما در لینکدین رابطه استراتژیک، کاری و تخصصی می باشد چون یک شبکه تخصصی با امکانات متعدد در اختیار کارفرماها، متخصصان و افراد جویای کار قرار گرفته و فرصت خوبی برای بازاریابی آنلاین و یا توسعه کسب و کارشان می باشد.

سایت لینکدین مهم ترین و تاثیرگذارترین شبکه اجتماعی برای توسعه کسب و کار ، کاریابی و استخدام و نمایش مهارت و تخصص می باشد.

 به دلیل استفاده از هوش مصنوعی قوی ، قوانین سختگیرانه ، تا حد ممکن از کلاهبرداری و سواستفاده در آن کم شده و از ارسال اسپم و پیام های غیر ضروری کاسته شده است ضمن اینکه محیط برای برقراری ارتباط کاری با همکاران و مشتریان کاملا مساعد می باشد.

جایگاه سایت لینکدین در بازاریابی اینترنتی

شبکه اجتماعی لینکدین امکانات جالب و فوق العاده ای از نظر ارائه ابزارهای بازاریابی اینترنتی در اختیار صاحبان مشاغل اینترنتی و غیر اینترنتی قرار می دهد که موجب رونق کسب و کارشان می شود. برای نمونه کارشناسان و فعالان بازاریابی اینترنتی ، پس از ثبت اطلاعات مرتبط با تخصص و حرفه خود در پروفایل که به شکل کاملا تخصصی تنظیم شده، می توانند با همکاران ، مشتریان ، دوستان و سایر مشاغل ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر این ، می توانند با ارسال مقالات تخصصی مرتبط با کسب و کارشان در سایت ، سایر کاربران را با زمینه کاری خود آشنا کنند. ضمن اینکه همراه با ارسال مقاله ، می توانند بک لینک  Backlink بسیار با ارزش به سایت خود بدهند که این لینک دادن ارزش بسیار زیادی از نظر سئو و بهیته سازی برای موتورهای جستجو داشته و رتبه سایت را ارتقا می دهد.

نکته مهم دیگر، امکان راه اندازی یا ایجاد کمپین های تبلیغاتی توسط کارشناسان بازاریابی دیجیتالی است که از نظر اثرگذاری و اعتبار بخشی به کسب و کارها دارای اهمیت بالایی می باشد. ثبت رزومه کاری ، تجربیات شغلی و بازاریابی ، سوابق تحصیلی ، زمینه های کاری و ابتکارات شغلی و … در پروفایل و اشتراک گذاری آن به افراد، فرصت معرفی خود به دیگران را داده و زمینه همکاری را بیشتر می کند.

ضرورت استفاده از لینکدین برای کسب و کارها

سوال مهم این است که با این همه تعریف و تمجید،  لینکدین یک شبکه اجتماعی خیلی خوب و عالی است ولی ، چرا باید از این شبکه استفاده کنیم ؟ اصلا برای افرادی که سایت کسب و کار ، مشاغل اینترنتی و یا کسب درآمد از اینترنت دارند چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟

کارشناسان و متخصصان فعال در اینترنت دلایل زیادی را برای استفاده از لینکدین ذکر می کنند و اینکه اگر کسی در ایران نتواند از این شبکه منحصر به فرد درست و بهینه استفاده کند از قافله کسب و کار اینترنتی عقب مانده و چه بسا که منفعت مالی زیادی را از دست بدهد. این شبکه اجتماعی در طول سالها فعالیت، به خوبی امتحان خود را در زمینه کسب و کار پس داده و با دلایل زیر فعالیت در آن ضروریست:

۱- مناسب ترین مکان برای دیده شدن کارفرمایان

هیچ شبکه اجتماعی به اندازه لینکدین برای دیده شدن به ویژه برای کارفرماها مناسب نیست. بیشتر مسئولان استخدامی ، جذب نیرو ، معاونان مالی و اداری شرکت ها و سازمان ها و حتی کارمندان اداری در لینکدین عضو هستند. بر اساس یک تحقیقی که سالها قبل انجام شده، مسئولان استخدام برخی شرکتهای بزرگ برای جذب نیروی متخصص از لینکدین استفاده می کنند همچنین در این سایت،  افراد جویای کار و استخدام در به دنبال مشاغل تخصصی خود هستند.

لذا لینکدین یک بستر عالی برای یافتن افراد متخصص از طرف کارفرماها و نیز یک مکان خوب برای افراد جویای کار محسوب می شود. توصیه می شود که افراد جویای کار رزومه کاری خود را در لینکدین به صورت کامل و دقیق ثبت کنند تا از سوی کارفرماها دیده و دعوت به کار شوند.

۲- لینکدین مکانی عالی برای دیده شدن کارجویان

همان طور که در بالا اشاره شد سایت لینکدین محل مناسبی برای دیده شدن کارجویان و افرادی که دنبال شغل می گردند هست. کارشناسان این سایت را مناسب ترین مکان برای در معرض دیدن بودن سرمایه گذاران و مدیران می دانند و اینکه شانس افراد متخصص جویای کار در این سایت بالا می باشد.

امروزه کاریابی ، با پنجاه شصت سال قبل از نظر درذخواست استخدام فرق کرده است اینترنت این امکان را داده که به صورت مجازی و بدون حضور فیزیکی در معرض دید دیگران قرار گیرید. از این نظر سایت لینکدین را سایت فرصت ها برای جویندگان کار و استخدام می دانند که نباید آن را از دست بدهند.

۳- اعتماد سازی با حساب کاری

به اعتقاد اکثر مدیران ارشد شرکتها و متخصصان عرضه کسب و کار ، شبکه اجتماعی لینکدین به دلیل توانایی بالایش در ارائه خدمت بر بستر اینترنت ، حس اعتماد به طرف مقابل را تقویت کرده و بر خلاف سایر شبکه ها که کاربران با اطلاعات غیر واقعی فعالیت می کنند در این سایت مشخصات حساب کاربری افراد موجب ایجاد اعتماد و اطمینان می شود چون دلیلی برای پنهان کاری وجود ندارد.

جایی که اعتماد وجود داشته یقینا زمینه همکاری صادقانه و شرافتمندانه بین اعضا ایجاد شده و کاربران اعم از مدیران ، کارجویان ، متخصصان و بازاریابان در چنین فضایی راحت تر و بهتر می توانند به توسعه کسب و کار و افزایش درآمد اینترنتی از یک طرف و تبادل اطلاعات و تجربه از طرف دیگر بپردازند.

۴- شهرت نام تجاری در موتورهای جستجو از جمله گوگل

یکی از ویژگی های ثبت نام کسب و کارها در لینکدین ، شهرت و افزایش اعتبار کسب و کار در موتورهای جستجو از جمله گوگل می باشد. یقینا صاحبان کسب و کارها دوست دارند موقعی که در گوگل،  اسم و نام شرکت و یا کسب و کارشان را جستجو می کنند اطلاعات درست و کاملی از آنها نمایش داده شود تا در زمان عقد قرارداد به عنوان یک رزومه و پشتوانه از آن استفاده کنند.

 برای بسیاری از افراد اتفاق افتاده در جلسات عقد قرارداد تجاری و یا مصاحبه استخدام و یا دریافت پست مدیریت ، طرف مقابل اظهار داشت که نام و تخصص شما را وقتی در گوگل جستجو کردیم پروفایل کاربریتان در لینکدین نمایش داده شد و این یک امتیاز کاری بالا محسوب می شود که به جای شبکه های عمومی یک شبکه تخصصی معرف مهارتتان باشد.

۵- آینده نگری با فعالیت در لینکدین

موضوع پیشرفت تکنولوژی و رشد کسب و کارهای نوین و از بین رفتن برخی کسب و کارهای سنتی چیز جدیدی نیست همین الان هم مشاهده می کنیم که با رشد اینترنت بسیاری از کسب و کارها که نتوانستند خود را به روز کنند از میدان رقابت خارج شدند. پس بهتر است از همین امروز به فکر فردا بود، چون ممکن است هر اتفاقی از جمله تغییر شکل کسب و کار اتفاق بیفتد.

حتما این عبارت « اجسام از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌تر هستند » را درباره آینه بغل ماشین شنیده اید درباره کسب و کار هم می توان اینگونه فرض کرد که مشاغل زودتر و سریع از آنچه که تصور می کنید به نابود و یا تولید نزدیک ترند . امروز ممکن است شغلی باشد و فردا اثری از آن نبینید. لذا بهتر است از امروز به فکر ایجاد روابط حرفه ای با سایر مشاغل و کسب و کارها باشید که در روز گرفتاری و مبادا بهترین پیشنهادات را از طرف کارفرمایان دریافت کنید.

۶- ارتباط با کارکنان شرکت های همکار و مورد علاقه

یک مزیت غیر قابل انکار لینکدین این است که فرصت ارتباط ، همفکری و تبادل نظر و اطلاعات بین شرکت ها و کسب و کارهای همکار را در سرتاسر جهان میسر می کند و اینکه کارمندان و کارکنان می توانند با افراد شاغل در گوشه و کنار جهان اطلاعات خود را به روز کنند و در واقع تبادل تجربه و مهارت به راحتی صورت می گیرد.

لینکدین این فرصت را می دهد تا همکاران خود را به راحتی پیدا کنید و از جدیدترین و تازه ترین رویدادها و اخبار کسب و کارها مطلع شوید و در فضایی کاملا تخصصی و در کنار افرادی با مهارت بالا، تبادل اطلاعات و بحث می کنید و علاوه بر مقایسه کسب و کار و مهارت خود و درک جایگاه درست خود در بین دیگران ، به تقویت مهارت خود بپردازید تا از دیگران عقب نمانید.

سخن پایانی لینکدین شبکه تخصصی کسب و کار

اگر دارای مهارت و تخصص بالا هستید و یا دنبال کار و شغل مناسبی می گردید و یا کارفرما و یا مدیر شرکت و سازمانی هستید ، یا به دنبال استخدام افراد متخصص و کاربلد هستید ، یا می خواهید کسب و کارتان را معرفی کنید ، و یا به دنبال ایده های جدید برای کسب و کارتان هستید، خلاصه اینکه به دنبال پیشرفت و ترقی همه جانبه مرتبط با تخصص خود و یا رفع نیازتان می باشید، سایت لینکدینبه عنوان یک شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار مناسب ترین مکان برای فعالیت شماست.

لینکدین به عنوان یک کمک کننده مناسب ، راهنمای حرفه ای و یک مکان برای به روز کردن مهارت باید مورد توجه قرار گیرد و کسانی که به نوعی دارای کسب و کار اینترنتی یا غیر اینترنتی هستند و یا دنبال افزایش ثروت ، جذب سرمایه گذاری و یا راه اندازی کسب درآمد از اینترنت و… هستند به طور جدی و حرفه ای باید در لینکدین فعال باشند و این فرصت مناسب برای دیده شدن در گستره وسیعی از جهان را از دست ندهند. ایرانیان زیادی هستند که به عنوان کارفرما ، کارشناس ، متخصص و جویای کار و شغل در لینکدین فعالیت می کنند، لذا یک بستر مناسبی برای ورود سایر فعالان کسب و کار آنلاین فراهم است تا دوستان و همکاران خود را پیدا کنند و مهارتشان را افزایش دهند

Related Post