X

مدیریت کانال تلگرام

مدیریت کانال تلگرام

مدیریت کانال تلگرام از راه اندازی کانال و گروه تلگرام مهمتر است چون با جذب ممبر و اعضای کانال در صورت عدم مدیریت همه لفت خواهند داد. تلگرام یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است و یکه تازی می کند. در میان قابلیت های فراوان تلگرام، ایجاد کانال طرفداران خاص خود را دارد و هر کسی می تواند با ساخت کانال تلگرامی آن را مدیریت کند. این امکان تلگرام شرکت ها و موسسات بزرگ مالی و فرهنگی ، فروشگاهها و بنگاههای تجاری و… را ترغیب به فعالیت در آن کرده است. هر مدیر کانال تلگرامی (گروه یا سوپر گروه ها) می تواند با مجموعه ترفندها و راهکارهای مدیریتی حجم مخاطبان و ممبرهای خود را افزایش دهید .در اینجا مجموعه ترفندها و راهکارهای مدیریتی خواهد آمد:

معرفی خود در مدیریت کانال تلگرام

تیتر گویاست و نیازی به تاکید بر این مطلب نیست، اینکه نام کانال شما با موضوع کانال مورد نظرتان همسو باشد کاملا” منطقی و مهم است اما پیشنهاد می‌کنیم اگر می خواهید کانال تلگرام شما موفق‌تر باشد؛ همنام کانال تلگرام خودتان در سایر شبکه‌های اجتماعی هم سعی کنید حساب کاربری بسازید و از آنها برای معرفی کانال تلگرام‌تان بهره ببرید. راه های مختلفی برای معرفی کانال وجود دارد، اگر وبسایت دارید حتما لینکی به صورت لایت باکس و در حین ورود به صفحه اول وبسایت از کانال قرار دهید و کانال تلگرامتان را به افراد و بازدیدکنندگان معرفی کنید. اگر فقط صفحه اینستاگرام دارید حتما سعی کنید آدرس کانال را در قسمت بیوگرافی قرار دهید. از بخش معرفی کانال در خود نرم افزار تلگرام نیز غافل نشوید و اطلاعات کامل و جذابی را برای مخاطبتان در این بخش قرار دهید، تا مخاطب با شما بیشتر آشنا شود.

کسب درآمد با کانال تلگرام

ارزش دادن به ممبر های کانال تلگرام

محتوا بخش اصلی و مهمی است که می تواند به آسانی در نگهداری و حتی افزایش مخاطبان شما کمک شایانی کند، برای این کار یهتر است سعی کنید کانال شما بر حسب موضوعی که به آن می پردازد پاسخگو باشد، تمامی مشتری ها یا مخاطبان بدانند که زمینه کاری و محتوایی شما چیست و برایشان قابل درک باشد، برای مثال اگر کانالی برای معرفی محصولات شرکت خودتان دارید؛ سعی کنید از موضوعات و اهداف خودتان عدول نکنید. از سوی دیگر مراقب باشید برای جذب مخاطب و افزایش آنها، دست به انتشار هر نوع مطلب یا محتوایی نزنیم. ارزش گذاری به مخاطبان و اینکه در انتشار محتوا دقت کنیم از عواملی است که باعث می شود تا بتوانیم اعتماد مخاطبین خودمان را جذب کنیم و در عین حال در حیطه موضوع مورد نظر خود تخصص و تبحر پیدا کنیم.

اعضای بیهوده یا کیلویی نخرید

فعال کردن اعلان پاپ آپ تلگرام

در ابتدای مسیر و ایجاد کانال شما می توانید تا ۲۰۰ نفر را خودتان به لیست مخاطبان اضافه کنید، توجه کنید تنها افرادی را که حدس می زنید محتوای شما به آنها ربطی دارد را اضافه کنید، این روز ها خرید عضو کیلویی خیلی مرسوم است اما توجه کنید که تنها پولتان را دور ریخته اید، اعداد نمایش داده شده در بالای صفحه تنها نظر ادمین ها را جلب می کند، ادمین ها هم افرادی نیستند که برای شما مخاظب بیشتری جذب کنند، توجه کنید که جلب مخاطب اصلی باید از طریق کاربران و معرفی و فورارد مطالب صورت بگیرد. سعی کنید با محتوای به جا و مناسب و مورد نیاز مخاطب تان، افراد را جذب و پیگیر مطالب کنید و با استفاده از تبلیغات صحیح در کانال های معتبر و دارای اعضای بیشتر خودتان را به دیگران معرفی کنید.

دقت در ارسال از طرف مدیریت کانال تلگرام

بیشتر استفاده کنندگان تلگرام موبایل دارند، لذا ارائه محتوای با حجم سنگین اکثر مواقع بی فایده است و ارسال های متنی بازخورد خیلی بیشتری دارد. ارسال مطالب کانال های دیگر مخاطبان شما را به مرور به آن کانال ها سوق می دهد و کانال شما را یک کپی کار با مطالب تکراری نمایش می دهد. سعی کنید تولید کننده محتوا باشید. البته انتشار محتوای کانال های دیگر برای تبادل عضو و افزایش اعضاء را هر چند وقت یکبار تجربه کنید. تلاش کنید به صورت مداوم حتی با تعداد کمی مخاطب پیگیر کار کانال خود باشدو مطمئن باشید تداوم کار و ارائه محتوای با مضمون مناسب و ارزشمند هم برای جذب مخاطب نیاز به وقت گذاشتن دارد.

وقت شناسی در ارسال

غیر فعال کردن اعلان پاپ آپ در تلگرام

مدیران خیلی اوقات محتواهای مناسب و خوبی را طی یک بازه کوتاه ارسال می کنند، توجه کنید کاربران مثل شما مدام و در لحظه کانال شما را چک نمی کنند، وقتی هم در اعلان ها می بینند که پیام جدیدی در کانال شما دارند، شاید در شرایط مساعد دو مورد انتهایی را مطالعه کنند. پس سعی کنید ارسال ها را در طول روز پخش کنید گاهی اوقات وقتی کانال شمار زیادی از افراد را به خود جذب می کند، مسئولیت شما به عنوان مدیر کانال افزایش پیدا می کند و باید دقت کنید که اعضا را حفظ کنید و محتوا را به درستی مدیریت کنید. بدین صورت می توانید از اپلیکیشن های همیار استفاده کنید و با زمان بندی دقیق کاری کنید که مطالب کانال به موقع و در فواصل زمانی مناسب به دست کاربران برسد.

توصیه درباره مدیریت کانال تلگرام

استفاده از ترفندهای جدید و موجود در فضای تلگرام به شما کمک می کند تا بیشتر و آسان تر مخاطب برای خودتان جذب کنید. یکی از این مهارت ها، هشتک زدن برای مطالب است. هشتک ها عناصر خوبی هستند که می توانند در دسترسی آسانتر به مطالب توسط کاربران و مخاطبان موثر باشند.سعی کنید حتما در انتهای هر پیام آدرس تلگرام را ذکر کنید، این نکته هم یک شمایل خاص به ارسال های شما می دهد و هم می تواند در صورت فوروارد مطالب شما توسط مخاطبان کاربران جدید را به کانال شما راهنمایی کند. اگر بتوانید برای مطالب خودتان در کانال یک فرم خاص را طراحی کنید کانال شما از سایر کانال ها متمایز می شود، مصلا” برای پیام های تصویری لوگو یا قاب مشخصی طراحی کنید.

مدیریت کانال تلگرام

Related Post