X

مراحل بازاریابی اینترنتی در لینکدین

یادگیری و اجرای مراحل بازاریابی اینترنتی در لینکدین از این نظر دارای اهمیت فراوان است که بزرگترین ، تاثیرگذارترین و تخصصی ترین شبکه اجتماعی در زمینه کسب و کار بوده و قدرت واقعی آن در شبکه سازی بی نظیر می باشد. این شبکه سازی لینکدین تمام عرصه های کسب و کارها و برندها را تحت تاثیر قرار داده و چنانچه برندها حضوری فعال در آن نداشته باشند یک فضای فوق العاده حرفه ای برای رشد و توسعه را از دست می دهند.

علاوه بر اینها شبکه اجتماعی لینکدین در تبلیغات دهان به دهان تاثیر گذار بوده و از نظر تولید لید Lead یا سرنخ فروش در بین شبکه های اجتماعی رتبه برتر را دارد. لذا اگر پروفایل شبکه اجتماعی لینکدین برندتان فعال نیست، از بسیاری رقبای خود عقب افتاده‌اید. در این مقاله سایت پول یابی به مراحل بازاریابی اینترنتی در لینکدین و چگونگی عملی کردن آن پرداخته می شود.

اهمیت لینکدین برای بازاریابی اینترنتی

قبل از پرداختن به موضوع اصلی یعنی مراحل بازاریابی اینترنتی در لینکدین ضروریست تا کمی درباره اهمیت لینکدین در بازاریابی اینترنتی و تاثیرش بر روی کسب و کارها پرداخته شود. ساده‌ترین استفاده‌ای که از لینکدین می توان داشت، تولید محتوا در آن و به روز نگه داشتن صفحه کاربری می باشد. برای این که بتوانید از مزایای تبلیغ در لینکدین بهره مند شوید، تولید محتوا برای این رسانه اجتماعی را در نظر داشته باشید. با این مقدمه مهم ترین اهمیت و مزایای لینکدین عبارتند از:

۱- دسترسی راحت به مخاطبان هدف

شبکه اجتماعی لینکدین بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال در سطح جهان دارد. با استفاده از فیلترهای مختلفی که لینکدین در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، دسترسی به جامعه مخاطبان هدف کار زیاد سختی نیست.

۲- داشتن ساختاری مناسب برای ارتباط با حرفه ای ها

افرادی که در لینکدین عضو می‌شوند، معمولا افراد حرفه‌ای و متخصص هستند که به دنبال بهبود شرایط علمی و کاری خود هستند. اگر بتوانید محتوای مورد نیاز این دسته از افراد را در اختیارشان قرار دهید، شانس اینکه تا ۸۰ درصد مخاطب را به کاربر دائمی‌ تبدیل کنید، وجود دارد. از لینکدین با عنوان لینکدین شبکه تخصصی کسب و کار اینترنتی نام می برند و به این عنوان هم مشهور است .

توجه کنید که بازاریابی اینترنتی چیزی فراتر از قرار دادن محتوا و تبلیغ در پلتفرم‌های مختلف است. به عبارت دیگر با استفاده از این دو روش باید یک ارتباط مؤثر با کاربرانتان ایجاد کنید. خوشبختانه لینکدین این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد که از کاربران در زمینه‌های مختلف نظرخواهی کنید.

۳- امکان تنوع محتوا در لینکدین

یکی از مواردی که موجب افزایش اهمیت لینکدین در بازاریابی اینترنتی در سال‌های اخیر شده است، تنوع محتوا و روش‌های تبلیغاتی است که در اختیار کاربران قرار می‌دهد. محتوای بصری مانند فیلم و اینفوگرافیک تأثیر زیادی در مخاطبان دارد. به همین دلیل لینکدین روشی مناسب برای اشتراک‌گذاری ویدئو و فیلم در اختیار کاربرانش قرار داده است.

۴- درک نیاز کاربران

یکی دیگر از مواردی که به عنوان اهمیت لینکدین در بازاریابی اینترنتی شناخته می‌شود، درک درست از نیاز کاربران اینترنتی است. این مسئله برای تمامی کسب‌وکارها فارغ از نوع فعالیتشان از اهمیت زیادی برخوردار است. داده‌هایی که لینکدین از مخاطبانش جمع می‌کند، کار بازاریابی آنلاین را ساده‌تر می‌کند. چه قصد تولید محتوا برای این پلتفرم را داشته باشید چه تبلیغات، با استفاده از این داده‌ها، به راحتی می‌توانید استراتژی‌ خود را بر اساس نیاز کاربران تنظیم کنید.

۵- افزایش ترافیک وب سایت

اگر می‌خواهید مخاطبان خود را از آخرین تغییرات سایت باخبر کنید، بهترین گزینه‌ای که در اختیار دارید، شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند لینکدین و اینستاگرام است. با اشتراک‌گذاری جدیدترین محتواهایتان در لینکدین، می‌توانید ترافیک بیشتری برای سایتتان ایجاد کنید.

۶- امکان استفاده از بُرد قدرتمند جستجوی شغل

می توانید در لینکدین با جستجوی کلیدواژه ها و موقعیت مکانی، شغل مورد نظر خود را بیابید و به بانک بزرگی از آگهی استخدام به تفکیک محل زندگی یا رشته تخصصی خود دست پیدا کنید. حتی اگر همیشه نمی توانید این کار را انجام دهید، سیستم بر اساس علاقه مندی های شما در صورت یافتن شغل مناسب از طریق ایمیل به شما اطلاع می دهد.

همچنین می توانید از طریق ایجاد ارتباط با همکاران و مدیران و با فعال کردن گزینه‌ «علاقه مند هستم» (I’m interested) به صاحبان مشاغل این امکان را بدهید تا در صورت تمایل به استخدام، از متقاضی بودن شما خبردار باشند. با فعال کردن این گزینه، همکاران و مدیران در شغل فعلی شما از این کار مطلع نمی شوند. با داشتن حساب پرمیوم لینکدین امکان دسترسی به اطلاعات و آگهی های استخدام بیشتری را نیز خواهید داشت.

۷- اهمیت لینکدین در ساخت برند

درست مانند شرکت هایی که برند خود را دارند و همیشه در حال اجرای برنامه هایی برای ارتقای سطح برندشان هستند، شما هم نیاز دارید تا خود را مطرح کنید و در واقع برند شخصی خودتان را ارتقا دهید.

وبسایت های شخصی گزینه‌ خوبی برای این موارد هستند. اما لینکدین یک راه حل ساده برای مطرح کردن نام خود است. با ساخت یک پروفایل تخصصی و آپلود عکس و خلاصه ای از توانایی هایتان این کار را عملی کنید. وقتی که صاحبان مشاغل، مدیران و کارکنان یک شرکت پروفایل شما را ببینند، می توانند یک شناخت کامل از شما و استعداد هایتان داشته باشند.

لذا اهمیت لینکدین در کسب درآمد اینترنتی و برند سازی کسب و کارها غیر قابل انکار می باشد.

۸- قرار گرفتن در جستجوی گوگل

اگر مقدمات استخدام شما فراهم شده باشد، ممکن است اولین کاری که کارفرما انجام دهد جستجوی نام شما در گوگل است. اگر تا به حال نام خود را در گوگل سرچ نکرده اید الان وقتش است. اولین مطالبی که در صفحه اول جستجو می بینید چه هستند؟ اینجاست که اهمیت لینکدین مشخص می شود. اینکه در صفحه اول سرچ گوگل قرار بگیرید کار سختی است ولی با کمک لینکدین این کار ساده تر و راحت تر می شود.

قرار گرفتن صفحه لینکدین شما در سرچ گوگل بسیار آسان تر از سایر جاها می باشد. اگر اولین کاری که کارفرما انجام می دهد سرچ نام شما باشد، پس بهتر است هرچه سریعتر پروفایل بسازید یا فعالیت پروفایل سابق را به روز کنید.

۹- اهمیت لینکدین برای تحقیق

این روزها خیلی از شرکت ها در صفحه‌ لینکدین خود اطلاعات، اخبار و ایده های شرکت را قرار می دهند و همیشه آن ها را آپدیت می کنند و برخی از کارکنان را به عنوان نمونه در آن معرفی می کنند. اگر یک شرکت با قصد و هدف مشخصی این کار را انجام دهد، باید بدانید که منظور آن ها از این کار یادآوری این مسئله است که قبل از اقدام به اشتغال، تمامی اطلاعات آن شرکت را مطالعه کرده باشید و در صورتی که مناسب شماست تقاضای اشتغال دهید.

البته داشتن اطلاعات از اهداف شرکت و نوع کار آنها به شما در داشتن جلسات مصاحبه شغلی موفق تر کمک می کند.

۱۰- دسترسی به اخبار صنایع

مثل دیگر شبکه های اجتماعی، با هر بار ورود به لینکدین، یک تایم لاین در اختیار شما قرار خواهد گرفت و می توانید بر اساس آن، آپدیت‌های ارتباطات، گروه ها و شرکت خود را مشاهده کنید. دسترسی مداوم به پیشرفت های صنایع و گزارشات آن ها علاوه بر داشتن جنبه‌ سرگرمی، کاربردی نیز خواهد بود.

۱۱- بالاترین اهمیت لینکدین در شبکه سازی (نت ورکینگ)

اهمیت لینکدین در نت ورکینگ غیر قابل توصیف است. همان طور که در ابتدای مقاله مراحل بازاریابی اینترنتی در لینکدین اشاره شد، این شبکه اجتماعی یکی از مهمترین ابزارهای شبکه سازی است. حتی اگر علاقه ای به انجام این کار ندارید می توانید ارتباطات مفیدی در لینکدین ایجاد کنید. از طریق لینکدین می توانید ارتباطات دو طرفه با همکاران و حتی بزرگترین الگوهای خود در صنعت برقرار کنید.

مراحل بازاریابی اینترنتی در لینکدین

بازاریابی اینترنتی در شبکه اجتماعی لینکدین یکی از موضوعات و مباحث مهم برای افرادی است که می خواهند، تمام مسیرهای بازاریابی در دنیای اینترنت را برای کسب درآمد اینترنتی و فروش بیشتر، استفاده کنند. ممکن است بیشتر ما اطلاعات کامل و درستی در مورد لینکدین مارکتینگ، نداشته باشیم، لذا دانستن و طی کردن مراحل بازاریابی اینترنتی در لینکدین می تواند برای موفقیت بیشتر سودمند باشد.

افراد حرفه ای باید شیوه فعالیت در شبکه اجتماعی لینکدین را یاد بگیرند تا بتوانند در بازار پر رقابت فضای مجازی ، کسب درآمد اینترنتی مستمر و پایداری داشته باشند.

مهم ترین مراحل بازاریابی اینترنتی در لینکدین عبارتند از:

ساختن صفحه لینکدین برند

اولین گام ساختن صفحه لینکدین برند می باشد. صفحه لینکدین کسب‌وکار شما به کاربران لینکدین درباره کسب‌وکار، برند و زمینه شغلی شما اطلاعات می‌دهد. برای داشتن صفحه تجاری لینکدین، ابتدا باید یک صفحه شخصی داشته باشید و سپس برای صفحه کسب‌وکار خود اقدام کنید. برای تحقق این موضوع مراحل زیر را باید انجام دهید :

۱- اضافه کردن کسب و کار به پروفایل

در مرحله اول ،  کسب‌وکارتان را به پروفایل خود اضافه کنید. بدین منظور کارهای زیر را انجام دهید:

– بر روی آیکون Work در سمت راست بالای صفحه نخست homepage لینکدین خود کلیک کنید.

– بر روی Create a Company Page کلیک کنید.

– نوع صفحه‌ای که می‌خواهید داشته باشید را با توجه به گزینه‌های داده شده انتخاب کنید.

– شناسه صفحه، اطلاعات شرکت یا موسسه و دیگر جزئیات پروفایل را وارد کنید.

– تیک تایید را بزنید. با زدن این تیک شما تایید می‌کنید که از طرف شرکت و یا موسسه مورد نظر حق ایجاد صفحه را دارید.

– در انتها بر روی دکمه ایجاد صفحه کلیک کنید.

توجه داشته باشید که اگر آدرس ایمیل تایید شده مرتبط با حساب لینکدین خود ندارید، از شما خواسته می‌شود که آدرس ایمیل خود را اضافه و تایید کنید. همچنین اگر اکانت لینکدین شما تازه ساخته شده باشد و یا تعداد کافی اتصال connection نداشته باشید، خطا دریافت می‌کنید.

حال که صفحه شما ساخته شد، لینکدین URL خاصی به صفحه شما اختصاص داده است. شما می‌توانید این URL را تغییر دهید. مراحل تغییر URL پروفایل در تصویر زیر آمده است:

۲- قرار دادن لوگو و عکس کسب و کارتان

در مرحله دوم ، برای کسب‌وکارتان لوگو و عکس قرار دهید. عکس کاور cover image نشان دهنده زمینه کسب‌وکارتان می باشد و ابعاد آن باید ۷۶۸*۱۵۳۶ پیکسل باشد. همچنین آرم شرکت را در عکس پروفایل خود قرار دهید. بدین منظور از آرم مربع در ابعاد ۳۰۰*۳۰۰ پیکسل استفاده کنید. این کار موجب می‌شود لوگوی شما در پروفایل لینکدین کارمندان شما نیز نشان داده شود.

نکته کلیدی اینکه، از این مرحله به راحتی نگذرید. داده‌های کمپانی لینکدین نشان می‌دهد شرکت‌هایی که آرم دارند، ۶ برابر بیشتر ترافیک به دست می‌آورند، پس به راحتی از آن نگذرید.

۳- توضیح کسب و کار

در مرحله سوم، برای کسب‌وکار خود توضیح بنویسید.۲۰۰۰ کاراکتر برای توصیف شرکت و کسب و کارتان در دست دارید. این بخش فوق العاده مهم است پس توصیه می شود با دقت و یا با کمک گرفتن از تیم بازاریابی برای نوشتن این پیام این بخش اقدام کنید.

باید زمینه کاری‌ خود را به نحوی توضیح دهید که بتوانید فالوورهای بیشتری جذب کنید. در این میان ۱۵۶ کاراکتر اول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا در پیش نمایش گوگل در صفحه شرکت شما نمایش داده می‌شود.

در زیر توضیحات می‌توانید حداکثر ۲۰ تخصص شرکت را اضافه کنید که به عنوان برچسب یا کلمه کلیدی عمل می‌کنند تا افراد شما را پیدا کنند. پس از این بخش نگذرید. حتما محصولات، خدمات و نقاط قوت کسب‌وکار خود را در این قسمت به درستی نشان دهید.

چنانچه برای نوشتن توضیحات و برچسب‌ها ایده‌ای ندارید، صفحه‌های رقبای کسب و کارتان را بررسی کنید و یا ببینید مردم برای صحبت از شما و کسب و کارتان از چه کلماتی استفاده کرده‌اند. بهتر است از دید مشتریان خود به این موضوع نگاه کنید.

۴- کامل کردن سایر جزئیات لینکدین

در مرحله چهارم ، جزئیات خواسته شده لینکدین را کامل کنید. URL وب‌سایت تجاری خود را وارد کنید. سپس دیگر اطلاعات همچون صنعت، اندازه شرکت، سال تاسیس و نوع آن (دولتی، خصوصی، آموزشی و غیره) را ارائه دهید. حداقل یک لوکیشن از مکان شرکت خود مشخص کنید.

اگر عضو گروه‌های خاصی در لینکدین هستید که تمایل دارید در پروفایل شرکت شما نشان داده شود، می‌توانید اسامی آن‌ها را در بخش مناسب بنویسید. در غیر این صورت این بخش می‌تواند خالی بماند.

۵- انتشار صفحه خود

در مرحله پنجم، صفحه لینکدین ساخته شده خود را منتشر کنید. با فشردن دکمه انتشار Publish، صفحه لینکدین شرکت و یا کسب و کارتان تکمیل و آماده فعالیت است.

با زدن دکمه نمایش به اعضا Go to member view در گوشه بالایی سمت راست صفحه خود، می‌توانید نحوه نمایش صفحه به دیگران را ببینید. اگر از آن راضی هستید که عالی است اما اگر مورد رضایت‌ شما نیست، بر روی صفحه مدیریت Manage کلیک کنید و هر تغییری که لازم است را اعمال کنید.

۶- داشتن مدیر صفحه

در مرحله ششم ، بهتر است مدیر صفحه داشته باشید. برای مدیریت صفحه لینکدین کسب‌وکار خود می‌توانید برخی کارمندان و یا همکاران همراه خود را به عنوان مدیر صفحه مشخص کنید. بدین منظور بر روی آیکون من Me در بالای صفحه لینکدین خود کلیک کنید و سپس صفحه شرکت را در قسمت مدیریت انتخاب کنید. بر روی ابزار مدیرت Admin tools در گوشه سمت راست بالا کلیک کرده و ادمین‌های صفحه Page admins را انتخاب کنید.

برای انتخاب افراد تیم خود، باید در لینکدین خود با آن‌ها در ارتباط connect باشید. دراین صورت با انتخاب نام آنها در قسمت ادمین‌های صفحه، آن‌ها را مدیر صفحه قرار می‌دهید.

در انتها بر روی دکمه ذخیره تغییرات Save changes کلیک کنید تا تیم شما اضافه شوند.

ضرورت استراتژی بازاریابی در لینکدین

راه اندازی صفحه کسب‌وکارتان راحت و ساده است اما قسمت سخت کار ، داشتن استراتژی مناسب برای استفاده حداکثری از این صفحه می باشد. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از ابزارهای بازاریابی لینکدین برای به دست آوردن راهکارهای جدید در جهت رشد کسب وکار اینترنتی خود استفاده کنید.

برای خود اهداف هوشمند و متعالی مشخص کنید اگر در شروع کار برای تعیین اهداف خود زمان نگذارید، هرگز نمی‌دانید که به آن‌ها می رسید یا خیر. تعیین اهداف در واقع ترسیم نقشه راه کسب درآمد از اینترنت شما محسوب می شود.

لینکدین از جهات مختلفی از مشاغل و کسب و کارها حمایت می‌کند. لذا باید بدانید در پس بازاریابی کسب‌وکار خود از طریق لینکدین به چه هدفی می‌خواهید برسید؟ آیا می‌خواهید شبکه‌ای برای فروش اینترنتی داشته باشید؟ می‌خواهید خود را به عنوان مشاور و یا صاحب نظر معرفی کنید؟ و یا به دنبال جذب نیروی با استعداد و توانمند هستید؟

اینکه هدفتان از جنبه‌های مختلفی تشکیل می‌شود و یا فقط به یک منظور است، فرقی ندارد. در هر صورت باید اهداف خود را هوشمند مشخص کنید. اهداف ، هوشمند ، کاربردی ، قابل دستیابی، مرتبط و دارای محدویت زمانی هستند.

برای انتقال پیام صحیح به مخاطب مدنظرتان، شناختن افرادی که مخاطب هدف شما را تشکیل می‌دهند و همچنین آموزش بازاریابی در لینکدین بسیار مهم است. همچنین اگر هدف شما در استفاده از لینکدین استخدام است، حتما نیازهای کارمندان و کاندیداها را در نظر بگیرید. لذا در مراحل بازاریابی اینترنتی در لینکدین حتما باید هدف هوشمندانه و دست یافتنی را مشخص کنید.

نکات و ایده های بازاریابی در لینکدین

در ادامه مراحل بازاریابی اینترنتی در لینکدین به این نکته مهم توجه کنید که تنها ساختن اکانت و یا پر کردن اطلاعات کسب و کار در لینکدین ، به معنای جذب خود به خودی و فراوان فالوورها نیست این کار تازه شروع یک استراتژی بازاریابی اینترنتی در لینکدین است. لذا باید راهکارهای بازاریابی را به درستی به کار بگیرید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

برای بالا بردن شانس موفقیت در تجارت و یا افزایش کسب درآمد اینترنتی ، نکات و ایده های زیر برای تاثیرگذاری فراوان توصیه می شود:

۱- تشویق کارمندان به اتصال به صفحه لینکدین

توصیه می شود که همکاران ، دوستان ، فامیل ، کارمندان و… خود را به اتصال با صفحه لینکدین شرکت تشویق کنید. در واقع همکاران و کارمندان و یا افراد همراه با کسب و کار، بهترین منبع برای رشد دایره مخاطبان هستند. طبق نتایج کمپانی لینکدین، تاثیر ارتباطات کارمندان، ۱۰ برابر بیشتر از فالوورهای دیگر است.

دلیلش این است که همکاران و کارمندان بزرگترین مدافع کسب و کارتان هستند و با اضافه کردن آن‌ها به فالوورهای خود، می‌توانید به اتصالات آن‌ها نیز نزدیک شوید. کارمندان را تشویق کنید تا سمت‌شان در شرکت و کسب و کارتان را به پروفایل لینکدین خود اضافه کنند. در این صورت صفحه شرکت شما به پروفایل آن‌ها لینک می‌شود و پروفایل آن‌ها نیز در صفحه شرکت شما نمایان می‌شود.

۲- انتشار محتوای ارزشمند

بهترین راه برای افزایش تعداد مخاطبان صفحه لینکدین و حفظ فالوورها، ارائه مرتب مقالات ارزشمند و همچنین به روز رسانی‌های کسب و کار است. توصیه لینکدین به ارائه یک بار در هفته است. قابل توجه است که پست‌های شما علاوه بر مشاهده در صفحه لینکدین شرکت‌تان، در خبر خوان فالوورهای شما هم نمایش داده می‌شوند.

اگر خبر، پست و یا مقاله ای از منبعی دیگر توجه شما را جلب کرد و اطلاع از آن به نفع فالوورهای شما هم می‌باشد، می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید. در این صورت از طرفی نشان می‌دهید که صنعت خود را زیر نظر دارید و از طرف دیگر اتصالات مهمی با مشاوران و بزرگان صنعت خود برقرار می‌کنید. برای این چنین پست‌هایی حتما ردی از کسب‌وکار خود قرار دهید و به کپی کردن URL بسنده نکنید.

برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات تخصصی بیشتر، سعی کنید مقاله‌هایی در اکوسیستم لینکدین منتشر کنید. در این صورت مقاله در صفحه شما منتشر نمی‌شود اما تیم رهبری یا چهره‌های کلیدی شرکت شما این مقالات را از پروفایل خود منتشر می‌کنند و در این صورت به تقویت شرکت شما در لینکدین کمک می‌شود.

۳- توجه به تولید محتوای بصری

با وجودی که لینکدین یک شبکه اجتماعی تجاری و مرتبط با کسب و کار است اما باز هم نیاز به تمایز و خاص بودن دارید. ارسال مقاله‌هایی که فقط متنی و نوشتاری هستند این تمایز را ایجاد نمی‌کند اما استفاده از تصاویر قطعا به شما کمک خواهد کرد. آمار لینکدین نشان می‌دهند پست‌هایی که شامل تصویر هستند، ۹۸ درصد کامنت بیشتری به دست می‌آورند.

همچنین اگر کانال یوتیوب یا آپارات دارید، از صفحه لینکدین، به ویدیوهای خود لینک دهید. در حالیکه سایر شبکه‌های اجتماعی شما را ملزم به بارگذاری ویدیو در پلت فرم خود می‌کنند، لینکدین فیلم‌های یوتیوب را به صورت خودکار در خبرخوان فالوورها پخش می‌کند و این اتفاق ۷۵ درصد نرخ اشتراک گذاری بیشتری را برای شما رقم می‌زند.

۴- استفاده از مزایای گروه‌های لینکدین

مشارکت فعال در گروه لینکدین، شما را با سایر متخصصان و مشاغل موجود در زمینه کسب‌وکارتان آشنا می‌کند و شرکت در بحث‌های گروه بازدید از صفحه شما را بیشتر می‌کند. بدین منظور برای پیدا کردن گروه‌های موازی و همکار با اهداف تجاری و کسب و کار‌تان، یا از گزینه جستجو در بالای صفحه خانه پروفایل لینکدین خود استفاده کنید و یا از پیشنهادات لینکدین در این زمینه بهره ببرید.

همچنین می‌توانید بر اساس موضوعات مختلف یا صنعت خود، گروه جدیدی ایجاد کنید. اگر عضو انجمن خاصی هستید، بررسی کنید که آیا گروهی در لینکدین دارد؟ این گروه می‌تواند منبع ارزشمندی برای شبکه سازی و توسعه حرفه‌ای شما باشد.

اگر گروهی ایجاد می‌کنید یا عضو گروهی می‌شوید، در صورت تمایل، می‌توانید آن را به عنوان گروه برجسته در صفحه شرکت خود قرار دهید. برای این کار، بر روی نماد من Me در بالای صفحه لینکدین خود کلیک کرده و سپس قسمت مدیریت صفحه شرکت خود را انتخاب کنید. سپس برگه نمای کلی Overview را انتخاب و به گزینه گروه‌های ویژه Featured groups بروید. در این قسمت می‌توانید حداکثر سه گروه به صفحه شرکت خود اضافه کنید.

۵- امتحان صفحات ویترین

صفحات ویترین مانند زیر دامنه‌های صفحه کسب و کارتان هستند و این امکان را می‌دهند تا بخشی از تجارت خود را در معرض نمایش قرار دهید. کاربران لینکدین می توانند در صورت تمایل یک یا چند صفحه از صفحات ویترین شما را دنبال کنند. به صورت پیش فرض می توانید تا ۱۰ صفحه ویترین ایجاد کنید اما در صورت نیاز به تعداد بیشتر ، می توانید درخواست پشتیبانی برای لینکدین بفرستید.

برای ایجاد صفحه ویترین، بر روی نماد من Me در بالای صفحه لینکدین خود کلیک کرده و قسمت مدیریت صفحه شرکت خود را انتخاب کنید. بر روی ابزار ادمین Admin tools در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و سپس بر روی گزینه ساخت صفحه ویترین Showcase Page کلیک کنید.

تعداد فالوورهای صفحات ویترین معمولا کمتر از تعداد فالوورهای صفحه اصلی است ، اما فالوورهای صفحات ویترین این مزیت را دارند که از به روز رسانی‌ها و اطلاعات جدید در بخش مورد علاقه خود با خبر شوند. این روابط برای فالوورها با ارزش است.

۶- جهانی شدن با کمک ابزارهای چند زبانه

اگر در کشورهایی که انگلیسی زبان اصلی آن‌ها نیست، مشتری دارید یا می‌خواهید مشتری داشته باشید، می‌توانید توضیحات سفارشی شرکت خود را به ۲۰ زبان مختلف ایجاد کنید. این توضیحات برای کاربران با توجه به زبانی که انتخاب می‌کنند نمایش داده می‌شود.

همچنین می‌توانید نام شرکت خود، محتواها و به روز رسانی‌ها را به زبان‌های مختلف ظاهر کنید. این کار روشی عالی برای برقراری ارتباط بین المللی با کاربران لینکدین است.

۷- ضرورت شناخت الگوریتم لینکدین

توجه کنید که بازاریابی در شبکه های اجتماعی رموز خاص خود را دارد، ضمن اینکه بیشتر شبکه‌های اجتماعی اسرار الگوریتم خود را پنهان می‌کنند، لینکدین اطلاعات کاملی از نحوه عملکرد الگوریتم خود می‌دهد. خلاصه‌ای از این الگوریتم بدین صورت است:

رباتی وجود دارد که محتوای شما را در یکی از دسته‌های اسپم، کیفیت پایین و خوب قرار می‌دهد. همانطور که علاقه دارید رتبه بندی لینکدین شفاف باشد و برای آن هدف گذاری می‌کنید، نیاز به محتوای با کیفیت هم دارید.

الگوریتم لینکدین میزان تعامل کاربر را محاسبه می‌کند. آیا پست شما لایک و یا به اشتراک گذاشته می‌شود؟ کاربران آن را از خبرخوان خود مخفی ، یا به عنوان اسپم علامت گذاری می‌کنند؟ در اینجا باز هم کیفیت مهم است اما ارتباط برقرار کردن هم مهم است.

اطمینان حاصل کنید که پست‌های شما با مخاطبانتان ارتباط برقرار می‌کند. به مخاطبان دلایلی ارائه کنید که وارد تعامل با شما شوند نه اینکه پست‌هایتان را مخفی کنند. الگوریتم بر اساس کیفیت اکانت و شبکه شما، بررسی‌های بیشتر را برای اسپم کردن یا اعتبار دادن انجام می‌دهد. تعامل در این مرحله نیز بسیار مهم است.

البته این‌ها بخش کوچکی از الگوریتم هستند.

۸- توجه به تبلیغات لینکدین در بازاریابی

کاربران لینکدین اطلاعات دقیقی درباره علایق حرفه‌ای، انجمن‌ها و مهارت‌های خود به لینکدین می‌دهند ، این یعنی لینکدین از قابلیت‌های هدفمندی استثنایی برخوردار است. می‌توانید با کمک لینکدین تبلیغات هدفمندی با توجه به مخاطبان مورد نظر خود داشته باشید.

لینکدین چند راه برای تبلیغات قرار داده است که به صورت خلاصه عبارتند از:

– محتوای حمایت شده Sponsored content : از این طریق محتوا خود را در دید مخاطبان بیشتری قرار می‌دهید و چشم‌ها را به سوی صفحه کسب‌وکار خود هدایت می‌کنید.

– تبلیغات متنی Text Ads : این تبلیغات به صورت پرداخت به ازای هر کلیک CPC یا پرداخت به ازای بازدید CPM هستند و در صفحه اصلی لینکدین، صفحات پروفایل‌ها، گروه‌ها، نتایج جستجو و غیره نمایش داده می‌شوند.

– دعوت نامه‌های حمایت شده Sponsored InMail : این روش شبیه به ایمیل مارکتینگ است اما در محیط لینکدین اتفاق می‌افتد. شما می‌توانید تبلیغات شخصی سازی شده‌ای به اینباکس کاربران لینکدین بفرستید. این پیام‌ها تنها زمانی که کاربران آنلاین باشند به دست آنها می‌رسد.

سخن پایانی مراحل بازاریابی اینترنتی در لینکدین

شبکه اجتماعی لینکدین یک منبع ارزشمند برای شبکه سازی حرفه‌ای و بازرگانی است و هنوز به عنوان یکی از بهترین راه‌های موثر و رایگان جهت بازاریابی اینترنتی محسوب می شود. با کمک این شبکه اجتماعی می‌توانید منابع و پشتیبانی‌ خوب و مناسبی به دست آورده و کسب و کار خود را در گستره وسیعی معرفی کنید.

توصیه می شود که برای ایجاد ارتباط با مشتریان و شرکای بالقوه ، مراحل بازاریابی اینترنتی در لینکدین  را یاد گرفته و به صورت کاربردی در کارتان بهره ببرید. این رسانه اجتماعی برای تمام برندهای تجاری ، کسب و کارهای اینترنتی و غیر اینترنتی ، صاحبان مشاغل مستقر در خانه ، فریلنسرها و ارتباطات از راه دور یک بستر ایده آل محسوب می‌شود ، چون می‌تواند به آن‌ها در ایجاد شغل ، معرفی حرفه و ارتباط با دنیای خارج کمک زیادی کند.

نکته آخر مراحل بازاریابی اینترنتی در لینکدین این است که ، یک بستر رسانه‌ای اجتماعی است که می‌تواند برای ایجاد آگاهی از برند و ایجاد ارتباط با مصرف‌کنندگان و مشتریان استفاده کرد. با ارسال محتوای جذاب و شرکت در بحث‌های صنعت و مشاغل با استفاده از لینکدین می‌توانید با مشتریان و شرکای بالقوه خود بازاریابی کنید. حتی صاحبان کسب و کارها می‌توانند با استفاده از لینکدین لیست ارتباطات ایمیل خود را با ارتباطات و شبکه حرفه‌ای توسعه دهند و به شبکه سازی در لینکدین بپردازند.

خلاصه اینکه لینکدین برخلاف سایر شبکه های اجتماعی، یک پلتفرم حرفه‌ای و تخصصی است که برای کمک به کسب و کارها جهت ایجاد و تقویت روابط تجاری طراحی شده است.

سایت پول یابی:
Related Post