X

مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه

برخلاف گذشته که کسب و کار در منزل مخصوص خانم ها بود امروزه مشاغل خانگی زودبازده ضمن درآمد خوب برای هر دو گروه آقایان و خانم‌ها می باشد . البته قبلا کسب درآمد خانگی فقط به ارائه و فروش محصولات و خدمات به افراد و ساکنان نزدیک یا دوروبر اختصاص داشت . اما رشد و گسترش اینترنت مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه را مانند سایر کسب و کارها متحول کرد . با راه اندازی فروشگاه اینترنتی و یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از خانه به معرفی محصولات و خدمات خودتان بپردازید و کسب درآمد اینترنتی کنید .

همان طور که اشاره شد فضای مجازی کسب و کارهای سنتی را دچار تحول اساسی کرده است . بسیاری از آقایان و خانم‌ها، مخصوصا خانم‌های خانه‌دار می‌توانند از توانایی‌های خود استفاده کرده و به درآمد اینترنتی بپردازند . هیچ نوع محدودیتی از نظر نوع اشتغال و ایجاد کسب و کار اینترنتی وجود ندارد . فقط باید اراده کنید و به شیوه راه اندازی شغل مورد علاقه آشنا باشید .

در این مقاله سایت پول یابی در ادامه مجموعه آموزش کسب درآمد از اینترنت به معرفی مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه و یا بدون سرمایه پرداخته می شود . تلاش شد تا مجموعه کسب و کارهای خانگی در دسته بندی های مختلف معرفی شوند تا هر فردی با توجه به مهارت و علاقه خود یکی از آنها را انتخاب کند .

امکان کسب درآمد از مشاغل خانگی

در آغاز این سوال مطرح می شود که آیا مشاغل خانگی، درآمدزا هستند ؟ در جواب باید گفت که شغل و درآمد خوب وابسته به استعداد و مهارت هست . یعنی اگر فردی چه آقا چه خانم استعداد و مهارت داشته باشد بدون سرمایه هم می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد . به عنوان مثال خانم‌ها اگر در گذشته برای خود و یا خانواده آشپزی و خیاطی می‌کردند، امروزه می‌توانند غذاهای خود را به دیگران بفروشند . همین نوع مثال ها  برای مشاغلی مانند خیاطی ، صنایع دستی ، لوازم خانه ، زیورآلات و… وجود دارد .

با تکثر جوامع انواع و اقسام مشاغل و کسب و کارها ایجاد شده است . این روزها انواع مشاغل و کسب‌وکارهای خانگی با تنوع زیادی در جامعه وجود دارند که زنان و مردان جویای کار با توجه به نیاز خود می‌توانند از آنها کسب درآمد کنند . می‌توان ادعا کرد در شرایط امروز جامعه مشاغل خانگی زودبازده و به ویژه کم سرمایه دارای طرفداران بسیاری است .

دلیل این طرفداری و خواهان زیاد هم کاملا مشخص است . چون یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال مولد همین کسب و کارهای خانگی پولساز است . به نحوی که با کمک آن می‌توان در جهت رهایی خانواده از فقر و تنگدستی گام برداشت . معیشت بسیاری از خانوارهای ایرانی و حتی در جهان امروزه به کسب و کار در منزل وابسته است . مشاغل خانگی در تایوان ، ایتالیا ، کره جنوبی و حتی آمریکا پررونق بوده و افراد زیادی به این نوع کارها مشغولند .

شیوه اجرای کسب و کارهای خانگی

یه عنوان یک برداشت کلی می توان مشاغل خانگی را اینگونه تعریف کرد : به مجموعه فعالیت‌هایی که توسط اعضای خانواده در قالب یک شغل ، در محیط خانه و بدون ایجاد مزاحمت یا هرگونه اخلال در آرامش همسايگان انجام می‌شود ، مشاغل خانگی می‌گویند .

این مشاغل با هدف تولید کالای قابل عرضه یا ارائه خدمت به جامعه همراه است به صورت‌های مختلفی انجام می‌شود . به طور کلی همه افرادی که تصمیم می‌گیرند به کسب درآمد از طریق مشاغل خانگی بپردازند، می‌توانند از طریق سه روش زیر اقدام کنند :

۱- تحت پوشش

فعالیت کارمزدی به صورت انجام فعالیت برای کارفرمایی خارج از محیط مسکونی، که به آن دورکاری اطلاق می‌شود . فریلنسری یا آزادکاری هم نام های دیگر این نوع شغل خانگی است . افراد در خانه خود برای کارفرمای خود که سفارش دهنده محصول یا خدمت است ، کار را انجام داده و دستمزد می گیرند .

۲- مستقل

این مورد تقریبا برعکس مورد اول است و استقلال کاری دارد . یعنی انجام فعالیت به صورت کاملاً مستقل اعم از تأمین مواد تا عرضه محصول و ارائه خدمت همه بر عهده خود فرد است که به آن خویش فرما می‌گویند .

۳- پشتیبان

نوع دیگری از کسب و کار خانگی وجود دارد که در آن کار به صورت اتحادیه‌ای است . به این صورت که از طریق مشارکت با بنگاه‌های بالادستی تامین کننده مواد انجام می‌شود‌. به این نوع مشاغل هم کسب‌وکار خوشه‌ای نامیده می‌شود .

معمولا همه مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه به نوعی در این سه نوع دسته بندی از کسب و کارهای خانگی قرار می گیرند .

شرایط کار در مشاغل خانگی

از مهم‌ترین اقداماتی که لازم است هر فرد جهت انجام مشاغل خانگی انجام دهد ، کسب مجوز مربوط به اشتغال در مشاغل خانگی است . البته گرفتن مجوز برای بسیاری از مشاغل خانگی ضرورتی ندارد ولی برای استفاده از برخی تسهیلات و مزایای مالی و اداری می تواند اقدام به دریافت مجوز کند . در این صورت جهت اخذ مجوز مشاغل خانگی، نیاز است فرد از شرایط زیر برخوردار باشد :

۱- اشتغال در چند شغل خانگی در صورتی که مورد تایید دستگاه اجرایی مربوطه قرار بگیرد و بیشتر از ۴۴ ساعت در هفته زمان نبرد، مانعی ندارد .

۲- شغل خانگی انجام شده توسط عضو یا اعضا خانواده، باید در یک واحد مسکونی انجام شود .

۳- متناسب بودن میزان تولید با وضعیت واحد مسکونی و جلوگیری از آلودگی‌های مختلف زیست محیطی، صوتی و بصری از شرایط مورد نیاز برای مشاغل خانگی است .

۴- تلاش برای رعایت حقوق همسایگان و در صورت شکایت همسایه‌ها، بررسی مجدد مجوز انجام می‌شود .

۵- عرضه و فروش کالا در خارج از محیط مسکونی انجام شود .

مزایا و معایب مشاغل خانگی

انواع مشاغل خانگی نوین برای افراد علاقه‌مند بیکار در منزل، مزیت‌های بسیاری به همراه دارد . به عنوان مثال، یکی از بزرگترین مزیت‌های این شغل، راه‌اندازی با حداقل سرمایه است . چون برای راه‌اندازی کار در منزل نیازی به پرداخت هزینه سنگین جهت اجاره محل کار و هزینه های جانبی آن نیست .

صرفه‌جویی در زمان ، به دلیل نداشتن معطلی طولانی در مسیر پر ترافیک رفت‌وآمد منزل تا محل کار و ساعت کاری شناور از مزیت‌های بارز مشاغل خانگی است . در این مشاغل همچنین حضور در جمع خانواده، موجب افزایش صمیمیت و بالا رفتن سطح کیفیت زندگی و بازده کاری خواهد شد .

البته کاملا طبیعی است که مشاغل خانگی در کنار این مزایا، معایبی نیز دارند . امکان دریافت احترام کمتر از سمت اطرافیان ، افزایش توقع افراد از شما ، درگیری ذهنی بیشتر ، نشستن بیش از حد و تداخل بین مرز کار و زندگی از مواردی است که ممکن است افراد در کار های خانگی با آن مواجه شوند .

مشاغل خانگی مناسب چه افرادی می‌باشد؟

همه افراد از هر گروه و جنسیتی می تواند اقدام به راه اندازی مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه کنند و هیچ نوع محدودیتی از این نظر وجود ندارد . ولی در حالت کلی می‌توان گفت مشاغل خانگی برای زنان خانه دار به عنوان بهترین شغل معرفی می‌شود . چون برای انجام شغل موردنظر، زمان و انگیزه زیادی خواهند داشت در نتیجه امکان موفقیت آن‌ها نیز بالاتر است . اما این هرگز دلیل نمی شود که سایر افراد نتوانند در کسب و کار خانگی موفق شوند .

مشاغل خانگی می تواند در حوزه‌های مختلفی از جمله پوشاک ، فرش ، صنایع دستی ، فضای مجازی و طراحی وب ، محصولات گلخانه‌ای ، مواد غذایی ، بسته بندی و… نیرو جذب ‌کند . ضمن اینکه اینترنت کمک کرده که مشاغل خانگی در تمام مناطق حتی روستاهای دور افتاده هم رونق زیادی پیدا کند .

علاوه بر خانم ها امروزه برای تعداد زیادی از آقایان نیز کسب‌وکارهایی وجود دارد، که به عنوان شغل اول یا دوم مطرح می باشد . امروزه در بسیاری از موارد سود حاصل از مشاغل خانگی موفق به اندازه‌ای بالا است که فرد را از کار در زمینه‌های دیگر بی‌نیاز کرده است .

می‌توان ادعا کرد که در اکثر مشاغل خانگی بر اساس نوع آن‌ها، زمینه و پتانسیل لازم برای موفقیت افراد وجود دارد . در واقع موفقیت در مشاغل خانگی تا حد زیادی به استعداد، تلاش و پشتکار افراد بستگی دارد .

انواع مشاغل خانگی از نظر سرمایه اولیه

معمولا بسیاری از مشاغل خانگی پرسود و پولساز در جامعه، برای شروع کار ، نیازمند سرمایه اولیه زیادی هستند . در مقابل برخی از مشاغل خانگی وجود دارند که با کمترین سرمایه می‌توان راه اندازی کرد و به مرور درآمد قابل توجهی از آن کسب کرد . به عنوان مثال از مشاغل خانگی پردرآمد که نیاز به سرمایه زیادی هم ندارد می‌توان به هنر میناکاری اشاره کرد . این حرفه یکی از مشاغل پرسود در اصفهان است که بسیاری از مردم هنردوست این شهر، در منزل خود اقدام به کسب درآمد از این راه می‌کنند .

از طرفی مشاغلی مانند اینفلوئنسری، فروشنده محصولات به صورت آنلاین، ادیتور عکس و ویدئو جهت تولید محتواهای متنوع سایت‌های مختلف و چاپ سیلک از جمله مشاغل خانگی پردرآمد هستند که برای شروع، نیاز به سرمایه چندان زیادی ندارد . با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که کسب و کارهای خانگی به دو دسته ۱- مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه یا بدون سرمایه اولیه و ۲- مشاغل خانگی با سرمایه زیاد ، تقسیم بندی کرد . هر کسی می تواند با توجه به سرمایه در اختیارش یکی از این مشاغل را انتخاب و شروع به کار کند . ضمن اینکه مشاغل زودبازده کم سرمایه از نظر تعداد بسیار زیاد و متنوع هستند .

میزان حمایت دولت در ایران از مشاغل خانگی

اکثر کشورهای جهان به دلیل اهمیت ، تاثیر و جایگاه مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال ، بهبود معیشت خانوار و افزایش درآمد ملی به مشاغل خانگی توجه ویژه دارند . در کشورهای تایوان ، کره جنوبی ، ایتالیا و آمریکا قوانین حمایتی زیادی برای مشاغل خانگی وضع شده و دولت خود را موظف به ارائه تسهیلات و یافتن بازار برای فروش تولیدات خانگی می داند .

در ایران هم در سالیان اخیر به دلیل افزایش بیکاری ، اوضاع نابسامان اقتصادی و با هدف بهبود معیشت خانوار شهری و روستایی ، کسب و کار خانگی در اولویت قرار گرفته است . خلاصه اینکه ، این روزها با توجه به رونق پیدا کردن کسب و کار های خانگی در جهت بهبود شرایط اقتصادی جامعه، دولت تلاش کرده است از مشاغل خانگی حمایت کند .

نوع حمایت دولت از مشاغل خانگی در جهت بهبود فضای کار و اتصال خرده فروشان به بازار اصلی فروش محصولات است . دولت همچنین تلاش می‌کند در بحث اعطای وام مشاغل خانگی و صدور مجوز برای این مشاغل گام مثبتی بردارد . این نوع جنبه های حمایت مادی و معنوی دولت ، موجب رشد فزاینده انواع مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه در مناطق مختلف ایران شده است .

بر این اساس دولت جهت تشویق افراد مشغول به کار و حمایت از آن‌ها تسهیلات و مزایایی در نظر گرفته است . وام مشاغل خانگی از جمله این تسهیلات است که جهت شروع در یک شغل خانگی برای بانوان و آقایان لازم و ضروری است .

شرایط وام مشاغل خانگی

به طور کلی وام مشاغل خانگی به همه مشاغلی که در گروه کسب و کار های خانگی قرار می‌گیرند، تعلق می‌گیرد . بنابراین برای این که تشخیص دهید به کدام مشاغل این وام تعلق می‌گیرد نیاز است از فهرست مشاغل خانگی اطلاع کسب کنید .

بر این اساس متقاضیان با در دست داشتن مجوز مربوط به مشاغل خانگی می‌توانند نسبت به دریافت وام اقدام کنند . البته قابل ذکر است که گرفتن وام مشاغل خانگی، شرایط خاص خود را دارد و اخذ مجوز به منزله الزامی جهت دریافت وام نیست . در واقع می‌توان گفت افرادی که همه شرایط لازم را داشته باشند ، موفق به اخذ وام مشاغل خانگی می‌شوند .

با توجه به حوزه فعالیتی مشاغل خانگی، امکان دریافت وام از وزارتخانه‌های مختلف امکان‌پذیر است . به عنوان مثال جهت دریافت وام کسب و کار خانگی وزارت ارشاد نیاز است شغل مورد نظر در لیست معرفی شده توسط این وزارتخانه قرار داشته باشد .

به همین ترتیب جهت دریافت وام مشاغل خانگی وزارت کار، در صورت قرار نگرفتن شغل مورد نظر در لیست مشاغل ، نیاز به پیشنهاد شغل درخواستی خود و تصویب آن توسط سازمان است .

راهنمای ثبت نام وام مشاغل خانگی

متقاضیان دریافت وام، جهت ثبت‌نام وام مشاغل خانگی نیاز است ابتدا جهت ساماندهی مشاغل خانگی و حمایت از آن ثبت‌نام کنند . بعد از ثبت‌نام، امکان دریافت مجوز برای فرد فراهم می‌شود .

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام وام مشاغل خانگی

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ مجوز برای انواع کسب‌وکار خانگی به صورت زیر است :

– داشتن حداقل سن ۲۰ سال .

– نداشتن سابقه کیفری .

– تابعیت جمهوری اسلامی ایران .

– کارت معافیت یا پایان خدمت برای متقاضیان آقا .

– اقامت داشتن در محل اجرای طرح .

از آن‌جایی که هرکدام از این مشاغل ممکن است در حوزه‌های متنوعی فعالیت داشته باشند . بنابراین جهت اخذ وام نیاز است به سازمان یا ارگان مربوطه مانند وزارت کار، تعاون، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مواردی مانند این‌ها مراجعه کنند .

بعد از انجام مراحل ثبت‌نام در سایت وزارت کار یا سازمان‌های دیگر ، نیاز است بعد از ۱۰ روز جهت پیگیری وام مشاغل خانگی به سامانه مورد نظر مراجعه کرده و از نتیجه درخواست خود اطلاع کسب کرد .

مشاغل خانگی معاف از مالیات

بر اساس گفته‌های معاون حقوقی و امور مجلس در طرحی ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، کارگاه‌های مربوط به کسب و کار های خانگی از پرداخت مالیات معاف هستند .

در واقع بر اساس قانون حمایت از این مشاغل، علاوه بر معافیت کارگاه‌ها از پرداخت مالیات، در زمینه مالیاتی نیز دولت حمایت‌های خاص خود را دارد . به عنوان مثال اعطای وام ، ارائه و تأمین بیمه خویش فرما و تعرفه‌های مربوط به آب ، برق و گاز از مواردی است که توسط دولت انجام می‌شود .

معرفی مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه

خوبی مشاغل خانگی این است که قابلیت راه اندازی با کمترین سرمایه را دارند . لذا برای افرادی که به دنبال یک کار با بودجه کم و درآمد بالا هستند بسیار مناسب است . این مشاغل در سالیان اخیر طرفداران بسیاری پیداکرده‌اند ، علت این محبوبیت، راحتی، عدم نیاز به خروج از خانه ، نداشتن محدودیت سنی و سود دهی بالا می باشد . این نوع مشاغل بهترین راه کسب درآمد مخصوصا کسب درآمد اینترنتی برای افرادی مانند خانم‌ها و آقایان و همچنین دانشجویان است که مشغله زیادی دارند و نمی‌توانند در خارج از خانه به کار مشغول شوند .

توجه کنید که مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه از مزایای زیادی برخوردار هستند . برای مثال درآمد حاصل از این نوع کسب و کارهای خانگی معمولا از درآمد کارمندی بیشتر است . البته زحمت بیشتری دارند و امکان دارد روزهای اول درآمد کمی داشته باشند . اما با کمی صبر و حوصله، می‌توان سود بسیار خوبی از این طریق به دست آورد . همچنین در مشاغل خانگی بسیاری از هزینه‌ها حذف می‌شوند و تمام سود حاصل از فروش محصول یا ارائه خدمات به صورت کامل برایتان باقی می‌ماند .

با این مقدمه به معرفی مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه و یا بدون سرمایه در دسته بندی های مختلف پرداخته می شود . هر فرد علاقمند به کسب درآمد خانگی می تواند با توجه به سه عامل : ۱- میزان مهارت و تخصص ، ۲- علاقه و استعداد ذاتی خود و ۳- نیاز بازار یک یا چند تا از آنها انتخاب و شروع به کار کند .

معرفی ۱۳ شغل خانگی زود بازده

توجه کنید کسانی که در این مشاغل خانگی فعالیت دارند بدون آنکه ماه‌ها در صف طولانی برای یافتن شغل بمانند ، از کسب و کار خانگی درآمد کسب می‌کنند . چند تا از مشاغل خانگی زودبازده و پردرآمد عبارتند از :

۱- خشک‌کردن میوه

بر خلاف تصور عمومی این شغل از کسب و کارهای زودبازده و پولساز خانگی است . امروزه مصرف میوه‌های خشک شده بسیار رواج پیدا کرده است . اگر سرمایه اولیه حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون دارید، می‌توانید با حداقلی‌ها شروع کنید . تجهیزات خشک‌کردن میوه شامل دو دستگاه خشک‌کن و خردکن (اسلایسر) میوه است . اسلایسر، میوه را برش می‌زند و خشک‌کن آن را خشک می‌کند .

۲- فروش سبزی‌ های خرد شده

با افزایش مشغله و گرفتاری خانواده‌ها، مشتریان محصولات خانگی را به محصولات صنعتی ترجیح می‌دهند . به‌عنوان‌مثال در حال حاضر کمتر خانواده‌ای تمایل دارد، پیاز سرخ کرده را بخرند یا خرید سبزی‌ خرد شده یا خشک‌شده رواج زیادی پیدا کرده است . همین موضوع فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد می‌کند .

برای خرید یک دستگاه کوچک سبزی خردکن که ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم سبزی را در یک ساعت خرد می‌کند حدودا به ۴ تا ۷ تومن ‌میلیون تومان سرمایه نیاز دارید . علاوه بر سبزی خردکن شما به یک یخچال صندوقی برای نگهداری سبزیجات نیاز دارید . پیشنهاد می‌شود روی گزینه‌های دست‌دوم متمرکز شوید تا هزینه کمتری بدهید . خرید یخچال صندوقی حدود ۸ ‌میلیون تومان هزینه دارد. برای قرار دادن این دستگاه‌ها حداقل به یک اتاق ۱۲ متری نیاز دارید .

همچنین فروش لوبیا کشاورزی پاک کرده، سبزی خوردن آماده، پیاز سرخ کرده و… را هم می‌توانید به روش های درآمد زایی اضافه کنید .

۳- قالی بافی

قدیمی ترین نمونه قالی جهان که تاکنون یافته شده، قالیچه آریایی با نقوش اصیل هخامنشی است . صنعت فرش در ایران بسیار قدیمی است . قالی ایرانی در سطح جهان حرف اول را می زند . با وجود فرش های ماشینی، اما همچنان فرش های دستباف مشتریان خاص خودش را در داخل و خارج دارد .

فرش بافی از آن دسته مشاغلی است که می تواند درآمدزایی سرشاری را برای افراد متقاضی کسب و کار خانگی ایجاد کند . بعضی از کارگاه هاي فرش بافی با دادن آموزش هاي لازم اطلاعات اولیه را در اختیار متقاضیان قرار می دهند و بعد از تهیه وسایل لازم می توان کار فرش بافی را در خانه شروع کرد .

بعضی از افراد تا ماهی ۱۰ یا ۱۵ میلیون تومان هم از این شغل درآمد کسب می کنند . اضافه بر این مسئله اشتغال زایی خوبی برای سایر افراد جویای کار فراهم می کنند . توجه کنید که قالی بافی در فهرست مشاغل خانگی پولساز زنانه و مردانه قرار دارد .

۴- بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنیTelemarketing  یکی از مهم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های جذب مشتری است به همین دلیل شرکت‌های مختلفی به بازاریاب تلفنی نیاز دارند . بازاریابی تلفنی می‌تواند برایتان یک درآمدزایی ۴ تا ۶ میلیونی را مهیا کند . افراد می‌توانند با مراکزی که نیاز به بازاریابی برای محصولشان دارند قرارداد ببندند و بسته به فعالیت خود از مزد دریافت کنند.

۵- عروسک سازی

عروسک سازی نیز با مقداری آموزش و با تهیه ابزار در خانه امکان پذیر است و می تواند کسب و کاری خوبی برایتان باشد . بسته به آنکه چقدر در کار تبحر پیدا کنید و چه میزان فعالیت داشته باشید می توانید ماهیانه درآمدی بالای ۶ تا ۷ میلیون داشته باشید .

۶- شیرینی‌پزی

می توانید از هنر آشپزی خود نیز کسب درآمد کنید . حتی بدون نیاز به مغازه محصولات خود را در خانه خود به فروش برسانید و یا این که محصولات خود را به شیرینی فروش ها بدهید . این کسب و کار خانگی نیز بسته به فعالیت شما می تواند درآمد بالایی برایتان ایجاد کند .

۷- خیاطی

شاید خیاطی را بتوان جزو مشهور ترین مشاغل خانگی قرار داد . اگرچه برای این منظور باید تبحر کافی داشته باشید و پس از آن می توانید به درآمدزایی مناسبی برسید . برای شروع می توانید با توجه به نیاز روز، چند لباس بدوزید و با فروشگاه های پوشاک کوچک برای عرضه و فروش لباس ها صحبت کنید .

۸- صنایع دستی

هنر همیشه طرفداران خاص خودش را دارد . اگر بتوانید محصولات خاص خودتان را بسازید و بازاریابی Marketing خوبی داشته باشید از طریق بافتنی، گلدوزی، ساخت وسایل تزیینی هم می توان درآمدزایی کرد . در حوزه صنایع دستی به مشاغل زیر توجه کنید :

– صنایع دستی چرمی : معرق چرم ، نقاشی روی چرم ، نقش اندازی ضربی روی چرم (حکاکی چرم) ، سراجی سنتی (ساخت کمربند و کیف و…)، طراحی به صورت داغ روی چرم (سوخت روی چرم) .

– صنایع دستی فلزی : قلم زنی، مشبک سازی فلزی ، حکاکی روی فلزات ، میله سازی ، گرگور بافی ، زیورآلات سنتی (جواهر سازی) ، صنایع دستی مسی (تابلو – وسایل تزیینی) هم جزء کارهای خانگی محسوب می شوند .

– سفال و سرامیک و کاشی سنتی : سفال و سرامیک ، کاشی هفت رنگ ، معرق کاشی ، نقاشی روی سفال ، مهرسازی .

– صنایع دستی شاخه (نساجی سنتی) : توربافی ، شال بافی ، زری بافی ، موج بافی ، ترمه بافی ، مخمل بافی ، سجاده بافی ، دارایی بافی (ایکات) ، شمد بافی ، تکه دوزی ، شبکه دوزی ، ابریشم دوزی ، آجیده دوزی (لایه دوزی) ، جاجیم بافی ، چادرشب بافی ، ماشته بافی ، عبا بافی .

۹- پرورش گیاهان خانگی

زندگی شهری و دوری از طبیعت همه انسان ها را دلتنگ سرسبزی کرده است . چنانچه بتوانید در محیط خانه گیاهان کوچک تزئیینی و حتی دارویی پرورش دهید با استفاده از کمترین فضا می توانید درآمدزایی بسیار خوبی داشته باشید . البته قبل از هر کاری لازم است که مطالعه و تحقیق خوبی داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از عهده کار بر آیید .

۱۰- ترجمه متون انگلیسی به فارسی

یکی دیگر از مشاغل خانگی زودبازده و بدون سرمایه ، ترجمه متون خارجی است . اگر به زبان انگلیسی یا هر زبان خارجی دیگری تسلط دارید، چرا به فکر درآمدزایی از آن نباشید ؟ در حال حاضر با افزایش تجارت بین‌الملل و همچنین ترجمه‌ متون مختلف از منابع خارجی و انتشار آن بر روی وبسایت‌های ایرانی، نیاز به مترجم خبره شدیدا احساس می‌شود .

مهم‌ترین موضوع در مورد مترجمی این است که برای کار نیازی به حضور فیزیکی نخواهید داشت . می‌توانید از مشتریان خود به صورت دورکاری فایل ترجمه را دریافت کنید و از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی، فایل ترجمه شده را به مخاطب خود ارجاع دهید . تمام مراحل را می‌توانید در خانه‌ خود انجام دهید و بدون دردسر کسب درآمد داشته باشید .

برای شروع می توانید از طریق سایت‌هایی مانند پونیشا، انجام میدم به صورت فریلنسری یا آزادکاری کار کنید . پس از مدتی که به قدر کافی شناخته شده اید و رزومه‌ درخشانی پیدا کردید، می‌توانید به تنهایی با شرکت‌های مختلف قرارداد ببندید .

به همین خاطر مترجمی را می‌توان یکی از شغل های پردرآمد خانگی دانست . فعالیت دیگری که در رابطه با ترجمه و اینترنت می‌توانید انجام دهید، ترجمه و زیرنویس فارسی فیلم و سریال‌های خارجی است . در صورت تسلط کامل به زبان‌های خارجی که معمولا در مورد فیلم‌ها، زبان انگلیسی مورد نیاز است، به راحتی و از خانه می‌توانید از این طریق درآمدزایی کنید . حتی می توانید با ترجمه مقالات خارجی برای وب سایت ها ، تولید محتوای اینترنتی را هم تجربه کنید .

۱۱- نقاشی روی شیشه

این شغل ، هنر خاص و منحصر به فردی است که کمی پشتکار ، ذوق و سلیقه می خواهد . اسمش نقاشی روی شیشه است، اما بیشتر به نقاشی روی آینه با رنگ ویترای اختصاص دارد، رنگی با حلال تینر که موجب ماندگاری تصویر روی آینه می شود .  خوبیش این است که می توانید رایگان در فضای مجازی آموزش ببینید و با سعی و خطا ماهر شوید . اگر هم اهل آموزش های مجازی نیستید، فرهنگسراها و هنرستان ها دوره های خوبی دارند که با هزینه کم انواع نقاشی را آموزش می دهند .

۱۲- درست‌کردن لواشک

بسیاری از کسب و کارهای مربوط به خورد و خوراک و تولید آنها جزو مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه محسوب می شود . درست کردن لواشک از جمله این موارد است . این خوشمزه دوست داشتنی از آن چیزهایی است که نوع خانگی اش طرفدار بیشتری نسبت به نوع صنعتی آن دارد و خیلی ها برایش سر و دست می شکنند . برای درست کردن لواشک باید میوه های نه چندان مرغوب را بشویید، بپزید و بعد از صافی رد کنید تا هسته ها و اضافاتش را بگیرید . در آخر هم ، پس از پهن کردن مقابل آفتاب، لواشک آماده است .

دقت کنید که یک نایلون هم روی آن بکشید تا بهداشتی باشد . اتهام غیر بهداشتی بودن جزء جدا نشدنی لواشک های خانگی بوده اند . برای تهیه لواشکی می توانید از میوه‌هایی مثل آلو ، سیب ، زردآلو ، آلبالو ، کیوی و… استفاده کنید .

۱۳- فروش غذای خانگی

اگر سر ظهر به خیابان ها سر بزنید، متوجه آدم هایی می شوید که به دنبال غذای خوب می گردند . به دلیل هزینه بالا ، هر روز غذاخوردن در رستوران، صرفه اقتصادی ندارد . اینجاست که شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و غذاهای خانگی را به فروش برسانید .

غذاهای خورشتی یا غذاهایی مثل لوبیا پلو و عدس پلو که گران نیستند و قیمت تمام شده شان به شما قابلیت سوددهی می دهد . ایستگاه های راننده های تاکسی یا اتوبوس ، پاساژها و بازارها ، مکان‌هایی هستند که می توانند خریدار غذای خانگی شما باشند . به شرط کیفیت بالا می توانید مشتری ثابت هم جذب کنید و کسب درآمد خوبی داشته باشید .

معرفی شغل های خانگی پردرآمد برای خانم‌ها

در ادامه معرفی مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه و یا بدون سرمایه ، به فهرستی از مشاغل خانگی پردرآمد برای خانم‌ها اشاره می شود :

– خدمات مراقبت از کودکان

ارائه خدمات مراقبتی به کودکان می‌تواند یک مشغله خانگی پردرآمد باشد . مراقبت از کودکان در خانه شما یا در خانه مشتریان، شامل مراقبت ، بازی و آموزش کودکان است .

– آموزش خصوصی

اگر شما تسلط کافی در یک حوزه خاص دارید، می‌توانید خدمات آموزش خصوصی را در خانه خود ارائه دهید . این می‌تواند شامل تدریس ریاضیات، زبان‌های خارجی، نقاشی و هنر، موسیقی و سایر موارد باشد . آموزش از بهترین و پولسازترین مشاغل برای زنان محسوب می شود .

– طراحی و دوخت لباس

اگر دارای توانایی در طراحی و دوخت لباس هستید ، می‌توانید به عنوان یک طراح و خیاط خانگی فعالیت کنید . ارائه خدمات سفارشی دوخت لباس‌ها برای مشتریان می‌تواند منبع درآمد قابل توجهی باشد .

– پخت و فروش غذا

اگر به طبخ علاقه‌مند هستید، می‌توانید غذاهای خانگی را آماده کرده و به فروش برسانید . این می‌تواند شامل تهیه و فروش تنقلات، شیرینی‌پزی، تهیه غذاهای سالم و سایر محصولات خوراکی باشد .

– وسایل دست ساز

دست‌ساز را دوست دارید، می‌توانید آن‌ها را تولید کرده و در بازار فروش یا در فروشگاه‌های آنلاین به فروش برسانید .

– مشاوره و راهنمایی

اگر تجربه و دانش خاصی در یک حوزه خاص دارید، می‌توانید به عنوان مشاور و راهنما در آن حوزه فعالیت کنید . مشاوره در زمینه مد، زندگی سالم، روابط، مسائل خانوادگی و سایر حوزه‌ها می‌تواند یک مشغله پردرآمد برای شما باشد .

– طراحی گرافیک و وب

اگر به طراحی گرافیک و وب علاقه‌مند هستید، می‌توانید به عنوان یک طراح گرافیک یا وب در خانه فعالیت کنید . ایجاد لوگو، طراحی وبسایت‌ها و بنرهای تبلیغاتی می‌تواند به شما درآمد قابل توجهی برای خانه‌تان بیاورد .

– تولید و فروش محصولات دست‌ساز آشپزی

اگر علاقه‌مند به تولید محصولات دست‌ساز مرتبط با آشپزی هستید ، می‌توانید محصولاتی مانند مربا ، کمپوت ، کیک‌ها و سایر خوراکی‌های خانگی را تهیه کرده و به فروش برسانید .

فهرست مشاغل خانگی پردرآمد در ایران

مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه و درآمدزا در ایران کدامند ؟ شغل‌های پردرآمد خانگی در ایران را می‌توان در دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد . از شغل‌های پردرآمد خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

– ادمین شبکه‌های اجتماعی .

– مشاغل مربوط به ترجمه، تایپ و تولید محتوا در سایت‌های اجتماعی مختلف .

– تدریس آنلاین .

– برنامه نویسی ، طراحی سایت و اپلیکیشن .

– راه‌اندازی فروشگاه خانگی .

– چاپ سیلک .

– شغل خانگی بسته‌بندی مواد مختلف شامل پوشاک، خوراکی، لوازم تحریر و مواردی از این قبیل .

موارد نام برده شده همگی جزء مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه است که میزان درآمد بالایی را می‌توان از آن‌ها کسب کرد .

فهرست مشاغل خانگی موفق در ایران

کسب و کار های خانگی موفق و زود بازده در ایران به چند دسته تقسیم می‌شوند :

۱- صنایع دستی

از جمله این مشاغل دستی که بخصوص برای خانم ها مناسبی می‌باشند می‌توان به گلیم بافی، میناکاری، منبت کاری، نقاشی روی ظروف، عروسک سازی، گلسازی و … اشاره کرد . البته بسیاری از آقایان نیز در این عرصه های هنری موفق عمل کرده‌اند .

۲- امور دامی و کشاورزی

امور دامی و کشاورزی نیز از جمله مشاغل خانگی رایج در ایران می‌باشند . پرورش دام و طیور از گذشته تا کنون مورد توجه بسیاری از روستانشینان ایرانی قرار دارد . امورات کشاورزی (پرورش گل ها و گیاه های آپارتمانی ، زینتی و فروش آنها و …) را نیز از جمله مشاغل خانگی موفق در ایران می‌توان نام برد .

۳- کار های تولیدی و خدماتی

دوخت و دوز لباس (خیاطی) ، تایپ ، حسابداری نیز از جمله مشاغل خدماتی و تولیدی می‌باشند که جزو مشاغل فریلنسینگ نیز شناخته می‌شوند . درآمد افراد در این مشاغل بستگی به میزان کار و پروژه هایی که بر عهده می‌گیرند مشخص می‌شود .

۴- کار فرهنگی هنری

از جمله این مشاغل می‌توان به نویسندگی، مترجمی، طراحی، ویراستاری و … اشاره کرد . همچنین این مشاغل جزو مشاغل فریلنسری یا آزادکاری محسوب می‌شوند . مشاغلی که به آنها اشاره شد ، جزو مشاغل خانگی موفق در ایران می‌باشند.

لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

در سال‌های اخیر با توجه به تغییر سبک زندگی مردم، مشاغل خانگی جدیدی روی کار آمده است که زنان خلاق و ماهر می‌توانند میزان درآمد بالایی از این راه کسب کنند . از مشاغلی که در فهرست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان قرار می‌گیرند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- برنامه ریز جشن (تشریفات مجالس)

این شغل از نمونه مشاغلی است که در سال‌های اخیر رونق زیادی پیدا کرده‌ است . چون افراد برای انواع جشن‌های خود، از ازدواج ، تولد و جشن نوزاد تا مسائلی مانند جشن بازنشستگی‌ ، همه برنامه‌ریزی آن مانند غذا، نوشیدنی، سرگرمی و ایاب و ذهاب را به برنامه ریز جشن می‌سپارند .

۲- مشاغل هنری

مشاغل خلاقانه و هنری از قبیل خیاطی ، گلدوزی ، منجوق دوزی ، بافتنی ، عروسک دوزی ، شمع‌سازی ، ساخت صابون دست ساز و پرورش گیاهان دارویی و تزئینی در بین خانم‌ها از جمله مشاغل خانگی پردرآمد ی است که بسیاری از خانم‌ها از آن درآمد زیادی کسب می‌کنند .

۳- آشپزی

پخت انواع غذاهای خانگی ، تدارکات مجلس مانند کیک ، شیرینی ، فینگر فود و تهیه موادی مانند پیازداغ و بادمجان سرخ شده در حوزه آشپزی ، برای زنان خانه‌دار ، منبع درآمد بسیار خوبی است .

۴- فروشندگی

فروش محصولات خانگی مانند انواع مربا ، ترشی ، انواع ژله ، سبزی پاک شده ، لواشک خانگی و میوه خشک دسته‌ای دیگر از مشاغل خانگی است که خانم‌های باسلیقه و هنرمند می‌توانند به درآمد بالایی در آن دست پیدا کنند .

لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان

بر اساس تحقیقات انجام شده ، میزان مهارت آقایان نسبت به خانم‌ها در برخی مشاغل بیشتر است. بنابراین می‌توان این گونه مشاغل را جز لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان در نظر گرفت که امکان کسب درآمد بالا در این مشاغل بسیار زیاد است .

۱- مشاغل اینترنتی

مشاغلی مانند اینفلوئنسری ، دیجیتال مارکتینگ ، تایپ ، ویراستاری ، برنامه نویسی و تولید محتوای اینترنتی جزء مشاغل پردرآمدی است که بسیاری از آقایان به درآمد قابل قبولی در آن دست پیدا می‌کنند . کسب درآمد اینترنتی جزو مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه و حتی بدون سرمایه محسوب می شود که آقایان و خانم ها می توانند مشغول شوند .

۲- لیست مشاغل خانگی جهاد کشاورزی

فهرست کسب و کارهای خانگی جهاد کشاورزی شامل مشاغلی مانند پرورش بلدرچین، کبک، بوقلمون، اردک، تولیدات دامی و مواردی از این قبیل می‌باشد که از مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان نیز محسوب می‌شود .

بهترین مشاغل خانگی با کمترین سرمایه

در ادامه معرفی مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه در این مطلب بهترین مشاغل خانگی با کمترین سرمایه معرفی می شود . کسانی که به این کارها مشغول هستند، می‌توانند درآمد مناسبی داشته باشند و دیگر نیازی به کار کردن برای دیگران ندارند :

۱- بسته بندی در منزل

بسته بندی یکی از پرطرفدارترین مشاغل خانگی است . این شغل سود خیلی خوبی دارد و با میزان مشخصی کار در ماه، می‌توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید . همچنین بسیاری از تولیدی‌ها نیازمند افرادی هستند که بتوانند محصولات آنها را بسته بندی کنند . به همین دلیل این کار همیشه بازار شلوغی دارد .

می‌توانید محصولات مختلفی مانند ماسک ، مواد غذایی ، ادویه ، زعفران ، چای و… را در منزل بسته بندی کنید . برای راه اندازی کار بسته بندی در منزل نیاز به تهیه دستگاه بسته بندی مناسب برای محصولات مورد نظر خود و دیدن آموزش‌های کار با آن دستگاه دارید .

۲- پرورش گیاهان دارویی در منزل

این شغل نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد و در مدت زمان کوتاهی می‌توانید آموزش‌های مربوط به آن را فرا بگیرید . از جمله مزایای شغل پرورش گیاهان دارویی ، تبدیل محیط خانه به یک فضای سبز و شاد ، بهبود کیفیت هوای موجود در خانه و همچنین کسب درآمدی مناسب است . اگر به پرورش گیاهان دارویی علاقه مند هستید و در خانه‌تان فضای مناسبی جهت این کار دارید، می‌توانید از این کار درآمد مناسبی بدست آورید .

۳- پرورش قارچ در منزل

پرورش قارچ از دیگر مشاغل پردرآمد خانگی است . می‌توانید با کمی دقت، قارچ‌های باکیفیتی برای ارائه به مشتریان در خانه پرورش دهید . قارچ‌های خانگی به دلیل فواید و ارزش غذایی بالای خود محبوبیت بالایی دارند . همواره فست فودها و مردم عادی ، از مشتریان قارچ‌های خوراکی هستند .

پس از یادگیری روش پرورش قارچ در خانه، باید با کمی صبر و حوصله به این کار مشغول شوید . سپس قارچ‌های پرورش یافته را داخل ظرف‌های پلاستیکی ریخته و با استفاده از دستگاه سلفون کش بسته بندی کنید .

۴- تهیه سبزی آماده یکی از مشاغل خانگی

سبزی در بیشتر غذاهای ایرانی استفاده می‌شود . بیشتر مردم عادت دارند سبزی‌های مورد استفاده در غذاها را به صورت آماده خریداری کنند . زیرا بیشتر افراد در زندگی ماشینی امروزی ، وقت کافی برای خریدن ، پاک کردن ، شستشو و خرد کردن سبزیجات را ندارند . این موضوع موجب شده تا یک شغل پردرآمد خانگی به نام تهیه سبزی آماده به وجود بیاید .

برای شروع این کار باید ابتدا انواع سبزی خوردن را به صورت فله (عمده) خریداری نمایید . سبزی را پاک کرده و با استفاده از دستگاه خردکن یا به صورت دستی ریز کنید . سپس آنها را با وزن‌های مشخص بسته بندی نموده و به مشتریان ارائه دهید . برای این کار نیاز به یک دستگاه خرد کن و یک دستگاه بسته بندی دارید . برای بسته بندی سبزیجات، می‌توانید از دستگاه‌های مختلفی استفاده نمایید . محبوب‌ترین دستگاه‌هایی که برای بسته بندی سبزی به کار می‌روند عبارتند از :

– دستگاه بسته بندی توزین دار .

– دستگاههای بسته بندی حجمی .

– دستگاه وکیوم تک کابین ودوکابین .

– دستگاههای بسته بندی پودری .

– شیرینگ پک .

– پیلوپک .

– دستگاه سلفون کش .

۵- خشک کردن میوه در خانه

میوه خشک بین ایرانیان طرفداران بسیاری دارد و مصرف این نوع میوه بسیار رایج است . می‌توانید با خرید یک دستگاه خردکن ، دستگاه خشک کن و دستگاه بسته بندی ، شغل خشک کردن میوه در منزل را آغاز کنید . دستگاه خردکن همانطور که از نام آن پیداست وظیفه خرد کردن میوه‌ها را بر عهده دارد . پس از خرد کردن با استفاده از دستگاه خشک کن میوه‌ها را خشک کنید و با دستگاه بسته بندی، آن‌ها را داخل بسته‌های جذاب قرار داده و به مشتریان عرضه نمایید . این کار یکی از راحت‌ترین مشاغل خانگی زودبازده است که درآمد بسیار خوبی نیز دارد .

۶- فروش آبمیوه طبیعی در منزل

آبمیوه‌های طبیعی سرشار از ویتامین بوده و از نظر سلامت و بهداشت، قابل مقایسه با آبمیوه‌های کارخانه‌ای نیستند . به همین دلیل بسیاری از افراد ترغیب به مصرف آبمیوه طبیعی می‌شوند . شغل فروش آبمیوه طبیعی در خانه یکی از مشاغل پردرآمد و پولسازی است که به راحتی قابل راه اندازی هست . برای این کار نیاز به دستگاه آبمیوه گیری با توان بالا و همچنین یک دستگاه سیل لیوان دارید .

کاملترین فهرست مشاغل خانگی در کشور 

در ادامه معرفی و آشنایی با فهرست مشاغل خانگی ، در این مقاله سایت پول یابی ، کامل ترین لیست مشاغل و کسب و کار خانگی ارائه می شود . توجه کنید که غیر از جوانان ، امروزه افراد مسن نیز مشاغل خانگی را گزینه‌ای جذاب برای رسیدن به درآمد زایی می‌دانند . خبر خوب و امیدبخش این است که کسب و کار خانگی در همه سطوح و صنایع مختلف گسترش پیدا کرده‌اند .

در ادامه لیستی از مشاغل خانگی در ایران که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید شده ، آورده می شود . این لیست شامل :

۱- لیست مشاغل روستایی جهاد کشاورزی .

۲- مشاغل تولیدی یا تولیدات خانگی نیز هست.

مزایای کسب و کار خانگی برای مردان و زنان

– داشتن آزادی و استقلال عمل بیشتر .

– دارای ساعات کاری انعطاف‌پذیر .

– ایجاد تعادل بیشتر بین کار و زندگی .

– کاهش میزان ریسک کار .

– امکان فعالیت پاره وقت .

– راحتی تربیت فرزندان و در کنار آنان بودن .

– آزاد بودن و داشتن فرصت و زمان بیشتر .

شیوه راه اندازی کسب و کار پرسود در خانه

قبل از شروع و اقدام برای مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه حتما به مواردی که در اینجا اشاره می شود توجه کنید . برای راه اندازی یک ایده کسب و کار خانگی پولساز و درآمدزا ، توصیه می شود اقدامات زیر را انجام دهید :

۱- پیدا کردن منابع مالی و سرمایه کافی برای شروع کردن .

۲- درخواست بیمه کسب و کار برای آینده نگری و احتمال وقوع هر اتفاق ناگوار .

۳- پیدا کردن ایده ‌یک کسب و کار ، که پولساز بوده و در جامعه خواهان دارد  و نیاز مشتری را برطرف می کند .

۴- توسعه دادن محصول یا خدمات برای تصاحب بازار بیشتر .

۵- نوشتن یک طرح برای کسب و کار یا بیزینس پلن و ترسیم اهداف کاری .

۶- درخواست مجوزها و پروانه‌های مورد نیاز برای پیشگیری از مشکلات احتمالی و یا گرفتن وام و تسهیلات وام .

۷- باز کردن یک حساب بانکی برای شغل خانگی خود جهت واریز وجه از طرف مشتریان و انجام خرید و فروش کالا و محصولات .

۸- شروع کردن بازاریابی شغل خانگی مورد نظر و کشف بازارهای جدید برای رونق کسب و کار خانگی .

حتما به کلیه مواردی که ذکر شد توجه کنید . چون اگر برنامه کاری و نقشه راه از قبل برنامه‌ریزی شده باشد ، قطعاً موفق‌تر از این است که به یکباره در دل کار وارد شده و با چالش‌هایی رو به رو شوید . مسلما اگر از قبل به آن‌ها کمی فکر کنید و اتفاقات را پیش بینی کنید با سرعت و رشد بیشتری در کار عمل خواهید کرد ..

مشاغل خانگی پولساز برای زنان

یکی از پر بحث ترین موضوعات بین خانم‌ها یا حتی بین زن و شوهرها ، کار کردن خانم در بیرون منزل است . خصوصاً طی چند سال اخیر که وضعیت اقتصادی جامعه بدتر شده این صحبت‌ها و کار کردن خانم‌ها بیشتر شده است .

تداخل وظایف بین کار کردن بیرون از منزل و داخل منزل، قصه پر غصه‌ای است. که سری دراز دارد . اما برای حل این مشکل ، راه‌حل‌هایی وجود دارد . شاید خیلی از خانم‌ها علاقمند به کار کردن بیرون از منزل نباشند . ولی دوست دارند برای خود درآمدی به دست آوردند .

باور کنید دنیایی که امروز در آن زندگی می‌کنیم ، این فرصت را برای همه فراهم کرده است . حتما دیده‌اید بانوانی که با یک پیج اینستاگرام توانسته‌اند سودهای زیادی به دست آورند . پس چرا شما نتوانید کسب و کار خانگی خودتان را داشته باشید . اینترنت ، فضای کسب و کار خانگی را هم تحت تاثیر قرار داده و تمام اقشار جامعه می توانند اقدام به کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش محصولات و کالاهای خانگی کنند .

کامل ترین فهرست مشاغل خانگی مورد تایید وزارت تعاون و کار کشور

در اینجا لیست کاملی از کسب و کارها و مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه و یا بدون سرمایه که مورد تایید وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی است ارائه می شود . هر کسی می تواند با توجه به علاقه شخصی ، میزان مهارت و نیاز بازار یک یا چند شغل را انتخاب و در منزل شروع به کسب درآمد کند .

الف – صنایع دستی

الف -۱ – نساجی سنتی .

در این صنعت ، بافتن وسایل و پوشیدنی های زیر به عنوان نساجی سنتی انجام می گیرد :

– ابریشم بافی .

– احرامی.

– برک .

– فرت .

– شعر بافی .

– ترمه .

– شمد بافی .

– جاجیم ( ساچیم بافی ) .

– موج (ماشته بافی ) .

– چادر شب .

– دارایی بافی (ایکات ) .

– زری بافی .

– سجاده.

– سیاه چادر  .

– عبا .

– گلیچ .

– مخمل .

– شال .

– نوار بافی .

– وریس .

– حوله .

– مرس .

الف – ۲ – بافته‌های داری و زیراندازها

از مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه مرتبط با صنایع دستی که به صورت بافته های داری و زیراندازها کاربرد دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

– نمکدان بافی .

– گلیم (گلیم بافی دورو- رند بافی- گلیم سوزنی – گلیم گل برجسته- گلیمچه) .

– شیریکی پیچ .

– سفره آردی – سفره کردی .

– خورجین .

– حوربافی .

– جل اسب (هوراسبان ) .

– پلاس بافی .

– نمد مالی .

– ورنی بافی .

– زیلو .

– چنته .

– مفرش .

الف – ۳ – پوشاک سنتی

در گذشته تقریبا تمام البسه اعضای خانواده در خانه و توسط خانم ها طراحی و دوخته می شود . امروز هم برخی از این لباس ها هنوز در منزل تهیه و تولید می شود . ضمن اینکه این پوشاک سنتی به دلیل کیفیت بالا ، زیبایی و هنر خاص مورد توجه گردشگران هم است و خریداران خاص خود را دارد . از انواع پوشاک محلی یا سنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

– البسه محلی .

– بافتنی سنتی (میل بافی) .

– گیوه بافی ( تخت کشی گیوه ) .

– پاپوش سنتی .

– رویه بافی گیوه .

– گیوه دوزی .

– بافت چوخه .

– چوقا بافی- چوغا بافی .

– چاروق دوزی .

– چموش دوزی .

– عروسک بافی .

– کلاه نمدی .

– قلاب بافی

– بافت جوراب .

الف – ۴ – چاپ‌های سنتی

– چاپ کلاقه‌ای یا باتیک ( نقاشی روی پارچه ) .

– قلمکار ( نقاشی – مهری ) .

الف – ۵ – سفال و سرامیک و کاشی سنتی

– سفال نقش برجسته .

– خرمهره سازی .

– کاشی زرین فام .

– کاشی مشبک .

– نقاشی زیر لعابی .

– انواع کاشی معرق .

– کاشی معقلی .

– سفال و سرامیک ( سفالگری) .

– کاشی مینایی .

– نقاشی روی لعابی .

– کاشی هفت رنگ .

– طرح و نقش روی سفال .

الف – ۶ -صنایع دستی چرمی

– جلد‌سازی چرمی .

– مصنوعات دستی چرمی .

– سراجی سنتی ( ساخت کمربند و کیف و… ) .

– سوخت روی چرم( طراحی به صورت داغ روی چرم) .

– معرق چرم .

– نقاشی روی چرم .

– حکاکی روی چرم و پوست .

– نقش اندازی ضربی روی چرم .

الف – ۷ -هنرهای دستی وابسته به معماری

– گچبری سنتی .

– مقرنس کاری .

– آینه کاری .

الف – ۸ – صنایع دستی فلزی

– زیور آلات سنتی و محلی .

– علامت سازی .

– قفل و کلیدسازی .

– قلمزنی .

– طلاکوبی .

– گرگور بافی .

– مشبک فلز .

– ملیله سازی .

– مرصع کاری .

– حکاکی روی فلز .

– مینای خانه بندی .

الف – ۹ – صنایع دستی چوبی و حصیری

– احجام چوبی .

– حصیر بافی ( ارغوان بافی ، ترکه بافی ، مروار بافی ، چم بافی ، بوریا بافی ، سبد بافی ) .

– بامبوبافی .

– خاتم کاری .

– خراطی .

– چیق بافی .

– حکاکی روی چوب .

– ساخت سازهای سنتی (ساخت سازهای بادی- ساخت سازهای کوبه‌ای – ساخت سازهای زهی ) .

– سوخت روی چوب ( محرق ) .

– قواره بری .

– کپوبافی .

– کنده کاری روی چوب .

– گره چینی .

– معرق چوب .

– منبت چوب .

– مصنوعات چوبی .

– نقاشی روی چوب .

الف – ۱۰ –صنایع دستی دریایی

نقاشی روی صدف ( صدف‌سازی، تراشی صدف ، گوشواره دریایی و….) .

الف – ۱۱ -صنایع دستی سنگی

– تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی .

– حکاکی روی سنگ

– معرق سنگ (موزاییک) .

– فیروزه کوبی .

الف – ۱۲ – صنایع دستی مستظرفه

– پاپیه ماشه .

– تذهیب .

– تشعیر .

– صحافی سنتی .

– طراحی محلی و سنتی .

– قطاعی .

– نگارگری ایرانی .

– نقاشی گل و مرغ .

الف – ۱۳ –آبگینه

– تراش روی شیشه

– معرق شیشه .

– نقاشی روی و پشت شیشه

– همجوشی شیشه

الف – ۱۴ – مشاغل و پیشه‌های سنتی وابسته به صنایع دستی

– رنگرزی سنتی (گیاهی، معدنی، حیوانی) به جز قالی و گبه .

– گلابتون سازی .

– رفوگری (به جز قالی و گبه ) .

الف – ۱۵ – رو دوزی‌های سنتی

– پوستین دوزی .

– آجیده دوزی ( لایه دوزی ) .

– آیینه دوزی .

– ابریشم دوزی .

– بخارا دوزی .

– بلیش دوزی .

– پته دوزی .

– پریوار دوزی .

– پولک دوزی .

– پیله دوزی .

– تسمه دوزی .

– تفرشی دوزی .

– توردوزی .

– چهل تکه دوزی .

– خامه دوزی .

– خوس دوزی .

– ده یک دوزی ( برجسته دوزی ) .

– زرک دوزی .

– زغره دوزی .

– ستاره دوزی .

– سرافی دوزی .

– سرمه دوزی .

– سکمه دوزی ( چشمه دوزی- شبکه دوزی ) .

– سکه دوزی ( اشرفی دوزی ) .

– سوزن دوزی سنتی ( بلوچی – اصفهان – ترکمن ) .

– شرابه دوزی .

– شمسه دوزی .

– صدف دوزی .

– قلاب دوزی .

– قیطان دوزی (فتیله دوزی ، مغزی دوزی ، یراق دوزی ) .

– کتیبه دوزی .

– کردی دوزی .

– کم دوزی (کمان دوزی، کمه دوزی ) .

– گلابتون دوزی .

– گلدوزی (دستی ) .

– مخمل دوزی .

– مرصع دوزی (سنگ دوزی ) .

– مروارید دوزی .

– ملیله دوزی .

– ممقان دوزی .

– منجوق دوزی .

– نقده دوزی .

– نقش دوزی .

– نواردوزی .

– یراق دوزی .

ب – فرش دستباف و رشته های مرتبط به صنایع

– قالیبافی .

– گبه بافی .

– نخ ریسی سنتی ( فرش ) .

– رنگرزی گیاهی ( خامه ) .

– طراحی سنتی قالی .

– رنگ آمیزی نقشه فرش .

– رفوگری (فرش و گبه ) .

– طراحی نقشه فرش با رایانه .

– تولید صابون محلی( فقط استان یزد) .

– تولید سفید آب( فقط استان یزد) .

ج – امور تولیدات دامی، شیلات و …

مجموعه امور تولیدات دامی و شیلات ، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ، عشایری ، امور و موضوع  فعالیت تولیدات گیاهی به عنوان کسب و کار خانگی و مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه مطرح هستند . هر کدام از این موارد خود به زیر مجموعه ها و دسته جات کوچک تر تقسیم می شوند .

ج –۱ – فعالیتهای امور تولیدات دامی

پرورش حیوانات زیر :

– اردک گوشتیی .

– بوقلمون گوشتی .

– کرم ابریشم (نوغان داری) .

– غاز بومی .

پرورش بلدرچین و کبک .

– گاو شیری .

– پرورش دهنده گوسفند ، بز .

– مرغ بومی .

– گاومیش .

– پرواربندی گوساله .

– پرواربندی بره .

– زنبور عسل .

– بلدرچین .

– پرورش اسب .

ج –۲ – فعالیت های شیلات و آبزی پروری

– تکثیر و پرورش ماهیان زینتی .

– پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره .

– پرورش ماهی گوشتی .

ج –۳ – صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی

–  فرآوری و بسته‌بندی سبزیجات ( پاک کردن، خشک کردن ) .

– بلغور‌سازی .

– فرآوری محصول زعفران ( جمع آوری، پاک کردن، خشک کردن، درجه بندی و بسته بندی) .

– بسته بندی زرشک .

– فرآوری و بسته بندی انواع میوه های خشک ، برگه ها ، غلات ، حبوبات و خشکبار .

– برشته‌سازی بسته بندی آجیل سویا .

– بسته بندی انواع محصولات باغبانی ( انگور – توت فرنگی و… ) .

– خشک کردن و بسته بندی میوه جات .

– فرآوری و بسته بندی انواع جوانه های گندم، ماش، عدس .

– پاک کردن، فرآوری و بسته بندی انواع دانه های روغنی، مغز تخمه‌ها و ذرت بو داده .

– آماده سازی، بسته بندی فرآورده های کنجد نظیر ارده، حلوا ارده و سایر محصولات سنتی .

– کشمش پاک کنی و بسته بندی .

– تولید و بسته بندی انواع ترشیجات و شور و زیتون شور .

– بسته بندی عسل ( فقط زنبورداران ) .

– تولید گلاب و عرقیات گیاهی  (فقط استان فارس، شهرستان‌های کاشان و بردسیر کرمان ) .

– پخت انواع نان .

– نبات پزی .

– شیرینی پزی سنتی و خانگی .

– تولید رشته آشی .

– نخود پزی ( نخود چی ) .

– تولید شیره انگور ( فقط استان هاƽ تولید‌کننده انگور ) .

– خرد کردن و بسته‌بندی قند .

– برشته کردن گندم .

– تولید و بسته‌بندی انواع مربا .

– بسته‌بندی شکر سفید .

– تولید و بسته‌بندی محصولاتی نظیر لیمو عمانی، موسیر و سیر .

– پوست کنی، لپه کردن حبوبات و بسته‌بندی آن .

– بسته‌بندی ادویه جات آسیاب نشده .

تولید و بسته‌بندی محصولات زیر :

– سمنو و انواع حلوای سنتی .

– تولید و بسته‌بندی قره قوروت .

– نقل و آب نبات .

– نشاسته .

– شکلات .

– تهیه و بسته‌بندی سقز ( فقط استان کردستان) .

– بسته بندی و درجه بندی محصولات زراعی .

– کودهای ارگانیک .

– تولید و بسته بندی ورمی کمپوست .

– تهیه انواع کودهای فسیلی .

– تهیه، بوجاری و بستهبندی بذر، پیاز و غده محصولات زراعی و زینتی .

– خدمات جمع آوری شیر .

– ابریشم کشی خانگی .

– بسته بندی تخم‌مرغ بومی .

– استحصال و بسته‌بندی روغن شترمرغ .

ج –۴ – فعالیتهای امور تولیدات گیاهی

– پرورش ، جمع آوری ، بسته بندی و عرضه قارچ خوراکی ( فقط جهت بسته بندی و عرضه قارچ خوراکی استعلام از وزارت بهداشت و درمان لازم است ) .

– تولید کننده گیاهان دارویی .

– تولید‌کننده محصولات زراعی، گیاهان زینتی، قارچ، نهال و… در گلخانه های کوچک خانگی .

– تولید‌کننده سیر در منزل .

– پرورش دهنده گل محمدی .

– تولید‌کننده بذر پیاز .

– تولید‌کننده زعفران .

د – فعالیت های تولیدی(صنعت و خدمات )

بسیاری از فعالیت های مرتبط با صنایع کوچک و خدماتی را می توان در منزل انجام داد و جزو مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه محسوب می شوند . مجموعه تولیدات این بخش را می توان به دو صورت بازاریابی فیزیکی و حضوری و یا بازاریابی اینترنتی به فروش رساند . مهم ترین فعالیت های تولیدی (صنعت و خدمات ) عبارتند از :

د -۱ -صنایع نساجی، پوشاک و سراجی ( مشروط به عدم استفاده از چرخ صنعتی )

– دوخت لباس ( خیاطی لباس عروس ، شلواز دوز ، راسته دوز ، نازک دوز مردانه ، ضخیم دوز مردانه ، نازک دوز زنانه ، بچـه گانه دوز ، پیراهن دوزمردانه و شومیزه زنانه ) .

– سری دوز سرویس خواب .

– ملحفه دوزی .

– پرده دوزی .

د – ۲ – سایر مشاغل خانگی زودبازده ( بخش صنعت و خدمات )

– مونتاژ اسباب بازی و لوازم پرورش فکری کودکان .

– مکرومه بافی .

– کوبلن دوزی .

– عروسک سازی .

– ساخت جعبه‌های فانتزی .

– طناب بافی .

– گلسازی .

– ساخت میوه‌های خمیر چینی .

– مهر سازی .

– قاب سازی .

– توپ دوزی پارچه ای .

– توپ دوزی چرمی .

– تعمیرکار تلفن همراه .

– تایپیست .

– حسابداری .

– طراح سازه‌های صنعتی .

– طراح سازه‌های ساختمانی .

هـ – فعالیت های فرهنگی و هنری

از مهم ترین مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه مرتبط با فرهنگ و هنر که پولساز و درآمدزا هستند ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

– برنامه نویس ( ویراستار فنی برنامه ، برنامه نویس هوش مصنوعی ، طراح و پیاده ساز موتور بازی سازی ، پشتیبان نرم افزار(خدمات پس از فروش) .

– نویسندگی ( تالیف و تصنیف ، تصحیح متون کهن ، گردآوری ، بازنویسی متون ، اقتباس ، شرح و تفسـیر ، نقد و یادداشت نویسی تئاتر ، نمایش نامه نویسی، فیلمنامه نویسی .

– طراحی ( طراحی طراح جلد کتاب ، محصولات چاپی غیر کتاب ، طراحی و ساخت عروسک نمایشی ، طراحی و ساخت ماسک نمایشی و تزئینی ، طراحی و ساخت ابزار و ادوات تعزیه ، طراحی دکوراسیون داخلی ، سیاه قلم ، طراحی مراحل ، طراحی کاراکتر ، طراحی فضا، حرکات، فیزیک، شیء و نورپردازی ، طراحی، ساخت و بافت ریش، سبیل و کلاه گیس ، طراحی چهره (گریم) ، طراحی مواد تبلیغی فیلم و سینما ) .

– طراحی انواع لباس و مد . ( طراح لباس ، طراحی پارچه و لباس ، طراحی انواع لباس نمایش ، طراحی چادر ، طراحی و دیزاین شوی لباس ، طراحی مقنعه و روسری ، طراحی و ساخت مانکن ، رودوزی‌های مدرن ، کیف‌سازی مدرن ) .

– تصویرگری کتاب و کاریکاتور ( تصویرگری ، تصویر گری کتاب کودک ) .

– مترجم( ترجمه : کتاب و مقاله ، متن فیلم ، ترجمه همزمان ، متون مطبوعاتی ( اعم از نشریات ادواری و یا ترتیب انتشار روزنامه) .

– ویراستاری ( ویرایش متون /ویرایش متون مطبوعاتی ) .

هـ – ۱- فعالیت های هنری پولساز

– گرافیک ( گرافیک کامپیوتری ( هنرهای تجسمی) ، گرافیک مطبوعاتی ) .

– ساخت آهنگ ( ساخت آهنگ (موسیقی) ، تنظـیم آهنگ(موسیقی) ، آهنگسازی(هنرهای نمایشی)  ، آهنگ سازی بازی رایانه ای ، آهنگ سازی فیلم) .

– بازاریابی( توزیع کتاب ، مدیر بازرگانی (نشریات ادواری بالاتر از هفته نامه) ، توزیع و عرضه فیلم و بازی‌های رایانه ای ) .

– خوشنویسی و خطاطی .

– نقاشی .

– تدوینگر و ویرایشگر تصویر نرم افزار و رسانه‌های برخط ( طراح جلوه‌های بصری نرم افزار و رسانه‌های برخط) .

– تحلیلگر رسانه برخط .

– کارشناس امنیت فاوا ( کارشناس امنیت رسانه برخط ، کارشناس امنیت شبکه ) .

– طراح و معمار نرم افزار .

– تحلیل گر نرم افزار .

– تدوینگر طرح نرم افزار ( تدوینگر طرح نرم افزار ) .

– طراح رابط کاربردی ( طراح رابط کاربردی نرم افزار و رسانه برخط ، طراح ارتباط تصویری نرم افزار و رسانه برخط ) .

– چکیده نویسی (کتاب و مقاله ) .

– نمایه‌سازی (کتاب و مقاله ) .

– صفحه بندی (صفحه بندی فنی کتاب ) .

– پژوهشگری (تحقیق و پژوهش ) .

– تدوینگری فیلم .

– اجراء‌کننده سینماتیک بازی .

– تستر بازی (آلفا و بتا تستر) .

– بازی نامه نویس .

هـ – ۲- سایر فعالیت های فرهنگی و هنری

– دبیری گروه (نشریات ادواری به استثناء روزنامه و هفته نامه) .

– صفحه آرایی .

– سردبیری نشریات ادواری .

– روزنامه نگاری .

– حروفچینی .

– ادیتوری .

– نت نویسی .

– صدا برداری .

– ترانه و تصنیف سرایی .

– مجسمه‌سازی و حجم .

– سفال و سرامیک مدرن .

– کولاژ و تابلو‌سازی .

– ساخت ماکت صحنه .

– ساخت آکسسوار ، ابزار و یراق و تزئینات صحنه .

– تهیه و ساخت ملزومات گریم چسب ، فون .

– تحلیل گر بازی .

– تدوین گر طرح بازی .

– خدمات بسته‌بندی انواع حامل‌های رایانه .

– طراح پایگاه داده .

– انیماتوری .

– متصدی امور فنی صدا .

– طراحی وب سایت .

– تحلیلگر سیستم .

– گرافیست وب سایت .

– خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت .

– طراح موسیقی بازی یا آهنگ ساز بازی .

– طراح صدا و صدا‌گذار بازی .

– برنامه نویس بازی .

– طراح و اجرای هنری بازی (گرافیست بازی ) .

و – رشته های مربوط به تجارت الکترونیک

متقاضیان مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه که برای فروش کالا یا خدمات کسب و کار خانگی تمایل به استفاده از کسب و کار‌های مجازی (فروشگاه اینترنتی ) مجاز را دارند، می‌توانند پس از دریافت مجوز مشاغل خانگی زودبازده و تهیه وب سایتی که دارای خدمات پس از فروش، خرید و فروش کالا، بازاریابی غیر هرمی و غیر شبکه‌ای باشد. به آدرس دامنهenamad.ir مراجعه نمایند .

اخذ اینماد مورد جلب اعتماد کاربران و افزایش فروش اینترنتی و در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنت یخواهد شد . توجه کنید که گرفتن اینماد برای درگاه پرداخت اینترنتی ضروری می باشد . رشته های مرتبط با تجارت الکترونیک عبارتند از :

– خدمات مشاوره‌ای مربوط به سخت افزار کامپیوتر .

– انتشار ، مشاوره و عرضه نرم آفزار ، برنامه نویسی کامپیوتر و خدمات پشتیبانی .

– فعالیت های پایگاه اطلاعات و پخش برخط (line on) مطالب الکترونیکی .

– خدمات بازاریابی اینترنتی و غیر اینترنتی .

– انیماتور .

– صنایع دستی مستظرفه .

– فروشگاه کتاب .

– خدمات ترجمه .

– ویراستاری .

– صنایع دستی چوبی و حصیری .

– نمایه‌سازی .

– چکیده نویسی .

– صحافی .

– صنایع دستی سنگی .

– مشاغل خانگی زودبازده نساجی سنتی .

– بافته‌های داری و غیر داری .

– پوشاک سنتی .

– صنایع دستی دریایی .

– چاپهای سنتی .

– سفال، سرامیک و کاشی سنتی .

– صنایع دستی چرمی .

– هنرهای وابسته به معماری .

– صنایع دستی فلزی .

– رودوزیهای سنتی .

– آبگینه .

شیوه فروش محصولات تولیدی کسب و کار خانگی

حال این سوال مطرح می شود که چگونه محصولاتتان را بفروشید ؟ اگرچه تولید محصولات در خانه مهم است ولی در صورت عدم فروش ، عملا کسب و کار خانگی خیلی زود تعطیل می شود . بدون مشتری ، هیچ کسب و کاری دوام نمی آورد .

قبل از این‌که به فکر فروش بیفتید به یک نکته مهم توجه کنید . سعی کنید قبل از تولید ، سفارش بگیرید . این نکته به‌ویژه برای تولیدکنندگان مواد فسادپذیر مثل سبزی خردشده اهمیت بیشتری دارد . ابتدا بازار فروش ، مشتریان احتمالی و سفارش را بگیرید و بعد اقدام کنید .اما برای فروش چند راه‌حل دارید . مهم‌ترین گزینه ، مذاکره با رستوران‌ها ، فست فودها و سوپرمارکت‌های محله‌ است .

گزینه بعدی فروش اینترنتی و اقدام برای کسب درآمد اینترنتی است . یادگیری آموزش فروش اینترنتی محصولات و خدمات بسیار راحت و ساده است . با ایجاد صفحات شخصی می‌توانید برای فروش محصولاتتان تبلیغ کنید یا می‌توانید با نصب چند آگهی در خیابان محل زندگی‌تان کالاهای تولیدی‌تان را به‌صورت مستقیم عرضه کنید . در آگهی‌تان قیمت عرضه به‌صورت مستقیم را محور تبلیغ تان قرار دهید تا هم‌محله‌ای‌ها ترغیب شوند به‌جای خرید از واسطه‌ها به‌صورت مستقیم از شما خرید کنند .

شیوه و گزینه بعدی مراجعه به مراکزی است که می‌دانید مصرف‌کننده عمده هستند . مثلاً برای خیاطی ، صنایع دستی و… به فروشگاه‌های لوازم سنتی و پوشاک بروید . برای کارهایی مثل شیرینی‌پزی ، سبزی خرد‌شده به رستوران‌ها ، غذاخوری‌ها ، ساندویچی‌ها ، مهدهای کودک و مدارسی که به بچه‌ها یک وعده‌غذا ارائه می‌دهند .

با وجود تمام رقبایی که در بازار وجود دارد اگر شما کیفیت محصول و خدمات خودتان را ارتقاء دهید مطمئن باشید هیچ رقیبی برایتان وجود نخواهد داشت . اگر خودتان نمی‌توانید از طریق شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام و تلگرام فعالیت کنید، از اطرافیان خودتان بخواهید که به شما کمک کنند .

سوالات متداول درباره کسب و کار خانگی

ممکن است برای برخی از مخاطبان سایت پول یابی برخی سوالات و ابهامات درباره مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه وجود داشته باشد . در اینجا برخی از متداول ترین سوالات آورده شده است :

۱- آیا می‌توان همزمان چند شغل خانگی داشت ؟

بله، می‌توان در کنار مشاغل خانگی دیگری نیز فعالیت کرد . بسیاری از خانم‌ها توانسته‌اند با ترکیب چندین مشاغل خانگی، درآمد قابل توجهی را به دست آورند . مهمترین نکته این است که توجه کافی به مدیریت زمان و توانایی برنامه‌ریزی صحیح داشته باشید تا بتوانید بین مشاغل مختلف خود تعادل برقرار کنید .

۲- راه‌اندازی کسب و کار خانگی سخت است؟

راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی نسبتاً آسان است . اما نیازمند برنامه‌ریزی ، سختگوشی و تلاش است . برای شروع ، باید به تحقیقات مربوط به بازار ، مشتریان هدف و رقبا پرداخت . همچنین ، برنامه‌ریزی مالی و ایجاد یک برنامه عملیاتی مناسب برای مدیریت کسب و کار نیز حائز اهمیت است .

۳- آیا برای راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی سرمایه زیادی نیاز است؟

برای راه‌اندازی بسیاری از کسب و کارهای خانگی، سرمایه آغازین زیادی نیاز نیست . بسیاری از مشاغل خانگی با توجه به نیازهای مشتریان و منابع قابل دسترسی شما، می‌توانند با هزینه‌های کمتر شروع شوند . با این حال، هزینه‌های مربوط به تجهیزات و مواد اولیه ممکن است متفاوت باشد و بستگی به نوع کسب و کار دارد .

۴- چگونه می‌توان بازاریابی مناسب برای کسب و کار خانگی داشت؟

برای بازاریابی کسب و کار خانگی ، می‌توان از روش‌های مختلف استفاده کرد . ایجاد حضور آنلاین از طریق وبسایت ، رسانه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های آنلاین می‌تواند راه‌حلی مؤثر باشد . همچنین، می‌توان از روش‌های سنتی مانند توزیع کارت‌های تبلیغاتی، شرکت در نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های محلی استفاده نمود . داشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال ، مانند سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و استفاده از تبلیغات آنلاین نیز می‌تواند کمک رسان باشد .

۵- آیا برای موفقیت در یک کسب و کار خانگی، تجربه قبلی لازم است؟

مسلما تجربه قبلی می‌تواند مفید و کمک کننده باشد . اما برای موفقیت در مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه لازم نیست حتماً تجربه قبلی داشته باشید . با دقت به تحقیق و مطالعه در زمینه کسب و کار مورد نظر ، می‌توان به موفقیت برسید . همچنین، اعتماد به نفس، تعهد و اراده قوی نیز از عوامل مهم برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار خانگی است .

سخن پایانی مشاغل خانگی زودبازده

در این مقاله سایت پول یابی کسب و کارهای متنوع و مختلفی که در منزل امکان راه اندازی دارد ، معرفی شد . برای کسب درآمد از این مشاغل ، ابتدا باید فضای مورد نیاز برای آن‌ها را در خانه فراهم نمایید . سپس مجوزهای لازم برای فعالیت مورد نظر را کسب کنید . در نهایت باید دستگاه‌ها و مواد اولیه مورد نیاز را خریداری نمایید .

البته نترسید مشاغل خانگی به صورت کلی نیاز به هزینه بالایی برای راه اندازی ندارند ولی در عین حال درآمد خوبی می‌توانید از طریق آن‌ها بدست آورید . به شرط اینکه هم بسته بندی مناسبی برای محصولات خود ارائه کنید و هم بتوانید به خوبی کارهای بازاریابی را انجام دهید . می‌توانید با سوپرمارکت‌ها ، میوه فروشی‌ها ، عطاری‌ها ، رستوران‌ها و… قرارداد ببندید و محصولات مورد نیاز آن‌ها را تولید نمایید . بدین ترتیب درآمد خود را تضمین خواهید کرد .

نکته  آخر مشاغل خانگی زودبازده و کم سرمایه اینکه فروش به دو صورت سنتی و اینترنتی برایتان میسر است . توجه کنید که روش‌های کسب درآمد اینترنتی فقط مختص محصولات دیجیتال نیست . می‌توانید محصولات دست‌ساز و خانگی خود را از طریق اینترنت بفروشید . به عنوان مثال تولید محتوا ، آهنگسازی ، ادیت ویدئو ، انیمیشن‌سازی ، مدیریت شبکه‌های اجتماعی از دیگر کارهایی هستند که می‌توانید در خانه انجام دهید و درآمد اینترنتی داشته باشید .

سایت پول یابی:
Related Post