X

کسب درآمد از فروش در اینستاگرام

یکی از مشاغل اینترنتی پر رونق و از راههای پولسازی اینترنتی، کسب درآمد از فروش در اینستاگرام می باشد که در سالهای اخیر رشد خیره کننده ای داشته و افراد زیادی هستند که درآمد از دو سه میلیون تا چند صد میلیونی دارند. درباره میزان کسب درآمد از اینستاگرام، حرف و حدیث فراوان است ولی آنچه مسلم است عده ای با برخی شیوه های خاص، درآمد بسیار بالا دارند.

شیوه های کسب درآمد از اینستاگرام زیاد است منتهی در سایت پول یابی قصد دارم تا کسب درآمد از طریق فروش را شرح دهم و اینکه با چه ترفندهایی می توان از فروش در اینستاگرام کسب درآمد بالایی داشت امیدوارم این مقاله برایتان سودمند باشد. (نگاه کنید به مقاله پژوهشی: شیوه کسب درآمد از اینستاگرام)

اهمیت کسب درآمد از فروش در اینستاگرام

قبل از پرداختن به هر موضوعی باید به اهمیت فروش محصول و خدمات در شبکه اجتماعی اینستاگرام اشاره کنم و اینکه چه محصول و خدماتی پتانسیل زیادی برای کسب درآمد در آن دارد. به دلایل زیر کسب درآمد از اینستاگرام و فروش در آن باید مورد توجه همگان باشد:

۱- محبوب ترین شبکه اجتماعی در کشور

اینستاگرام به دلیل فیلتر توئیتر ، فیسبوک و پیام رسان تلگرام ، از شبکه های محبوب و پرطرفدار در ایران می باشد و همه اقشار جامعه در هر گروه سنی از آن استفاده می کنند. این توجه و اقبال عمومی به این شبکه اجتماعی، آن را به منبعی برای کسب درآمد برای همه کاربران اینترنتی تبدیل کرده است.

۲- فعالیت جوانان و زنان

بیشتر کاربران اینستاگرام بین گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال می باشند و این یعنی یک بازار پرسود برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی. در بین کاربران اینستاگرام، طیف وسیعی از کاربرانش را دختران و زنان تشکیل می دهند این موضوع تمرکز بر روی آن را به عنوان بازار هدف برای کسب درآمد بیشتر می کند. حضور زنان و دختران ایرانی در اینستاگرام، آن را به مکانی جذاب برای کسب درآمد متناسب با این گروه جنسیتی تبدیل کرده است.

۳-  شبکه اجتماعی اصلی بین نوجوانان

اگرچه پیام رسان تلگرام علیرغم فیلتر شدن، هنوز بین ایرانی ها علاقمندان خاص خود را دارد ولی اینستاگرام به عنوان شبکه اصلی پرطرفدار بین نوجوانان تلقی می شود و بسیاری از نوجوانان در ان فعالیت می کنند. وجود این بازار بزرگ از نوجوانان ایرانی، این شبکه اجتماعی را بیش از پیش با اهمیت جلوه می دهد.

۴- بیش از یک میلیارد کاربر

اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر دارد که بیش از ۶۵۰ میلیون آن روزانه فعال هستند. علاوه بر این، روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون عکس و ویدئو در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود. مجموعه این آمارها نشان از پتانسیل بالای اینستاگرام برای انجام فعالیت های اقتصادی می باشد .

 شیوه های کسب درآمد از اینستاگرام

در این مقاله قصد معرفی شیوه های کسب درآمد از اینستاگرام به شکل کامل را ندارم چون نیاز به مقاله جداگانه ای می باشد فقط برای آشنایی به صورت مختصر برخی از شاخص ترین راههای کسب درامد را فهرست کردم . اولین روش فروش مستقیم کالا و خدمات است که اتفاقا قصدم در این مقاله معرفی شیوه فروش مستقیم کالا و خدمات است. شیوه دیگر فروش غیر مستقیم یا واسطه ای است که به صورت تبلیغ کسب و کارهای اینترنتی و غیر اینترنتی جلوه می کند.

شیوه سوم کسب درامد از اینستاگرام، برند سازی است در این شیوه کسب و کارها از اینستاگرام استفاده کرده و کارشان را معرفی می کنند و به نوعی بازاریابی اینترنتی از این شبکه اجتماعی می باشد. روش های دیگر کسب درآمد از اینستاگرام، شامل: افزایش لایک و فالوور ( به عنوان روش کسب درآمد زرد ) خرید و فروش پیچ و… می باشد.

راهکارهای کسب درآمد از فروش در اینستاگرام

از میان تمام شیوه های کسب درآمد از اینستاگرام، شیوه فروش و راههای افزایش کسب درامد از آن را برای معرفی انتخاب کردم و به نظرم می تواند منبع کسب درآمد اینترنتی بالایی برای افراد باشد. فروش کالا و خدمات به صورت مستقیم به دو صورت ممکن است اتفاق بیفتد اول اینکه خودتان محصول مستقل داشته باشید و بخواهید آن را عرضه کنید و راه دوم اینکه محصولی از خودتان ندارید و می خواهید محصول دیگران را بفروشید که در هر دو حالت درآمد مناسبی به همراه دارد.

کالا و خدمات می تواند هر چیزی از کالاهای فیزیکی تا کالاهای دیجیتالی و دانلودی را شامل شود. مهم عرضه درست بر اساس شناخت بازار هدف می باشد. مثلا فروش غذاهای خانگی، فروش تورهای تفریحی و مسافرتی، فروش تابلوهای نقاشی، وسایل کوهنوردی، فروش کتاب های نایاب ، دانلود فایل های آموزشی ، شماره های رند تلفن همراه، لوازم خانگی و… جزو فروش مستقیم کالا و خدمات در اینستاگرام محسوب می شود.

انتخاب مناسب کالا و خدمات برای فروش در اینستاگرام

شما می توانید هر کالا و خدمات مجاز و قانونی را برای فروش در اینستاگرام عرضه کنید و کسب درآمد کنید منتهی ممکن است سطح درآمد شما بالا نباشد لذا باید با توجه به وجود کاربران، برنامه ریزی کنید. اینستاگرام در ایران بیش از همه بین خانم ها و دختران ایرانی طرفدار دارد و یا بهتر است بگویم خانم ها و دختران ایرانی بیش از هر جای دیگر در اینستاگرام حضور و فعالیت دارند . این آمار زیاد حضور زنان ایرانی، بازار بسیار خوبی برای فروش محصولات متناسب با زنان و دختران فراهم کرده است.

به نظرم اینستاگرام بهترین مکان برای ارائه محصولات پرطرفدار برای خانم های ایرانی می باشد. اگر محصولات و خدمات، درست معرفی و ارائه شود مطمئن باشید کسب درآمد چندین میلیونی به راحتی امکان پذیر خواهد بود. زیورآلات، عروسک، صنایع دستی، دکور منزل، پوشاک و مد روز لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی و… کالاهای مناسب برای فروش می باشند. برای شروع می توانید برخی از این اقلام را تهیه و بفروشید و با افزایش کسب درآمد ، اقلام را بیشتر کنید.

با توسعه کارتان می توانید انبار مناسب پیدا کنید و اقدام به ارسال محصول و کالا کنید . چنانچه علاقه ای به انبارداری ندارید می توانید با یک فروشگاه و یا فروشنده اینترنتی قرارداد ببندید و به ازای فروش ، پورسانت خود را بگیرید. شیوه دیگر این است که برخی کالا و خدمات را بگیرید به شرطی که امکان پس دادن آن به فروشنده در آینده امکان پذیر باشد، آن را بفروشید =.

شیوه معرفی محصول و خدمات در اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری است لذا ارسال و گرفتن تصاویر مناسب و با کیفیت نقش مهم و تعیین کننده ای در میزان درآمد خواهد داشت. عکاسی حرفه ای و با کیفیت، عکس گرفتن از زوایای مختلف یک محصول و کالا می تواند فروش را چند برابر کند البته حتما نباید دوربین دیجیتال گرانقیمت حرفه ای بخرید با گوشی های تلفن همراه که دوربینشان کیفیت خوبی دارند می توان عکس گرفت و ارسال کرد.

لذا از ارسال عکس های بی کیفیت خودداری کنید. برای جلب اعتماد و فروش بیشتر، استفاده از محصول و خدمات خود را به کاربران نشان دهید و با کسانی که محصول شما را خریدند و اینکه چطور در حال استفاده از آن هستند ارتباط برقرار کنید. نظرات کاربران خود را جویا شوید مثلا از طریق مسابقه و یا دادن تخفیف و.. نظرات کاربران را بگیرید. باید محصول و خدمات را به گونه ای معرفی کنید که مشتری ضمن قانع شدن از نظر کاربردی و مفید بودن، صداقت شما را هم در معرفی محصولات بپذیرد.

معرفی صادقانه محصولات با کیفیت در درازمدت مشتریان ثابت و فراوانی را به سمت شما خواهد کشاند ضمن اینکه هر کدام از مشتریان می تواند به عنوان بازاریاب و معرفی کننده محصولات و خدمات شما به دیگران باشد. در انتخاب محصولات ، کیفیت بالا و پرطرفدار بودن آن را ملاک قرار دهید و محصولات خود را تضمینی برای فروش بگذارید.

نتیجه گیری از  کسب درآمد از فروش در اینستاگرام

راههای کسب درآمد از فروش در اینستاگرام بیش از همه به شناخت بازار هدف و برنامه ریزی بر اساس آن می باشد توصیه می شود که به دلیل حضور زیاد زنان و دختران ایرانی در این شبکه اجتماعی ، تمرکز بر روی فروش محصولات و خدمات متناسب با زنان باشد. محصولات مناسب زنان از لوازم آرایشی و بهداشتی تا لباس و مد و همچنین لوازم منزل و زیورآالات را شامل می شود. هر کالا و خدمات که مستقیم و غیر مستیقم به زنان مرتبط باشد قابلیت عرضه و فروش مناسب دارد.

کسب درآمد از اینستاگرام ساده نیست چون افراد زیادی در حال رقابت در آن برای کسب درآمد بیشتر هستند و این رقابت شدید، کار را سخت می کند. از طرفی زیاد سخت هم نیست چون اگر با برنامه و شناخت بازار وارد شوید و وقت لازم برای این کار بگذارید یقینا درآمدش بسیار بالا می باشد. اگر واقعا قصد کسب درآمد اینترنتی از طریق اینستاگرام را دارید باید خیلی خلاق باشید و برای موفقیت خودتان به اندازه کافی حوصله داشته باشید و باید به کاری که انجام می دهید اهمیت بدهید.

Related Post