X

کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی

کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی

ایده های کسب درآمد ایترنتی بسیار زیاد بوده و در میان کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی یا سوشیال مارکتر بسیار اهمیت خاص دارد . شبکه های اجتماعی اعم از اینترنتی و یا موبایلی در جهان با اقبال فراوان روبرو شده اند و  در کشور ما ایران نیز با وجود بسته بودن برخی از شبکه ها، یام رسان های موبایلی فوق العاده پرطرفدار هستند. نکته جالب اینکه بسیاری مدیران بزرگ مالی و حتی شرکتها و برندهای معروف جهان، توجه و علاقه خاصی به شبکه های اجتماعی به عنوان محلی برای معرفی خود و افزایش کسب درآمد پیدا کردند . همه اینها به دلیل مخاطبان متنوع و وجود کاربران با سلایق متعدد می باشد . ( تاثیر تلگرام بر کسب درآمد از اینترنت)

حتی عده ای از فعالان اقتصادی و بازاریابان اینترنتی نگاه خاص و متفاوت تر از دیگران به شبکه اجتماعی دارند و معتقدند که با فعالیت در شبکه های اجتماعی به دنبال دو موضوع مهم هستند اول اینکه بازار هدف خود را در آن بیابند و مورد دیگر اینکه از پتانسیل بالای شبکه های اجتماعی برای برندسازی خود سود ببرند موضوعاتی که در آن موفق بودند و کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی را به بهترین شکل مهم محقق کردند. شبکه های اجتماعی در واقع پل ارتباطی این بازاریابان اینترنتی با کاربران بوده و موجب تعامل بهتر و افزایش کسب درآمد از اینترنت برایشان شده است. در اینجا قصد داریم تا ایده کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی را بررسی کنیم با ما در سایت پول یابی همراه باشید.

معرفی شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران

شبکه های اجتماعی و پیام رسان های زیادی در اینترنت فعالیت دارند که برخی از آنها مثل فیسبوک ، توئیتر، لینکدین ، گوگل پلاس، تلگرام ، وایبر، لاین و… از مشهورترین آنها در میان ایرانی ها هستند برخی از این شبکه های اجتماعی مثل لینکدین محل بسیار مناسبی برای مدیران اقتصادی است که متاسفانه هنوز در ایران جا نیافتاده است ولی بهترین شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد آنلاین در جهان می باشد. در این بین برخی از شبکه های اجتماعی مثل گوگل پلاس ، فیسبوک و… در ایران بسته هستند ولی باز محل مناسبی برای کسب و کار اینترنتی هستند.

در میان همه شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، اینستاگرام و تلگرام بیش از سایرین در ایران طرفدار داشته و در واقع محبوب تر از سایرین محسوب می شود. برندها و بازاریابان زیادی هستند که با فعالیت در اینستاگرام و تلگرام ضمن معرفی کسب و کار خود، درآمد بالایی دارند. در واقع این دو شبکه اجتماعی با ارائه ابزارهای رایگان ولی کاملا حرفه ای و تخصصی موفق شدند ، کسب و کار اینترنتی بسیاری از شرکت ها را متحول کرده و موجب رشد بسیاری از بازاریابان اینترنتی در ایران شوند. هر کسی می تواند با استفاده از این دو شبکه اجتماعی پرطرفدار ایده های کسب درآمد از خود را معرفی و توسعه دهد.

کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی با تولید محتوا

مهمترین راه کسب درآمد از شبکه های اجتماعی تولید محتوا است همان طور که بارها گفتیم شاه کلید و پادشاه رشد کسب و کار اینترنتی به ویژه برای سایت های می باشد. تولید محتوا برای وب سایت ها کار ساده ای نیست لذا برخی مدیران وب سایت ها برای تولید محتوا افرادی را استخدام می کنند که فقط روزی یک مقاله برایشان بنویسند.محتوا باید اختصاصی ، جذاب ، مفید و تازه و بدیع باشد و این نیازمند داشتن تخصص و علم در آن زمینه به حد کافی می باشد. و معمولا انجام این کار کمی سخت می باشد و دغدغه بسیاری از مدیران سایتها و مدیران صفحات شبکه اجتماعی و کانال های تلگرامی می باشد. ( شیوه کسب درآمد از اینستاگرام)

حالا این مشکل یعنی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی هم کار آسانی نیست و اینکه همیشه مطلب تخصصی و به روز ارسال شود برای مدیران مشکل است.. البته اگر بخواهید همان مطالبی که در سایت خود منتشر کردید را در شبکه های اجتماعی خود نیز به اشتراک بگذارید کار بسیار آسانی است منتهی در درازمدت کارایی لازم را از دست می دهد. پس همواره تولید محتوای اختصاصی دغدغه تمام مدیران صاحب سبک و دارای برنامه در اینترنت می باشد. از طرفی خیلی از کسب و کارها هم هستند که وقت لازم برای تولید و انتشار مطالب تخصصی ندارند مثلا فرصت نمی کنند هر روز برای کانال تلگرامی و یا پیچ اینستاگرامی خود پست های اختصاصی ، ویژه و جذاب طراحی و تهیه کنند و در آن به اشتراک بگذارند. چاره کار در تولید محتوا چیست ؟

تشکیل تیم مجرب برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی باید راه حل مناسبی پیدا کرد. برای رفع این مشکل می توانید وب سایتی مناسب با کسب و کار آنلاین خودتان راه اندازی کنید که تولید کننده محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی کسب و کارهای دیگر را بر عهده بگیرید یعنی هم زمان هم سایت و و شبکه اجتماعی را با یک مطلب به روز کنید. این ساده ترین روش است اما بهترین روش نیست چون اگر بخواهید یک سوشیال مارکتر خوب و متمایز باشید نمی توانید همان مطلب وبسایت را در شبکه های اجتماعی مجددا منتشر کنید چون در درازمدت تاثیر منفی خواهد گذاشت. برای اینکه یک سوشیال مارکتر خوب باشید باید تولید کننده محتوای خوبی هم باشید کار خاص شما در کسب درآمد شما را خاص می کند.

یک سوشیال مارکتر خوب باید بدانید تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام کاملا اختصاصی و منحصر به فرد باید باشد. در واقع این را باید درک کند که تولید محتوا در شبکه اجتماعی با تولید محتوای وب سایت ها کاملا متفاوت است. برای رفع این مشکل باید تیمی متخصص و تولید کننده دارای ایده راه اندازی کنید و کار اصلی شما تولید کننده محتوا ی اختصاصی ویژه برای شبکه های اجتماعی با رویکرد کسب و کار اینترنتی باشد. البته به تنهایی تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی غیر ممکن نیست ولی برای یک نفر بسیار سخت و دشوار بوده و در درازمدت جوابگو نیست لذا توصیه می شود از یک تیم و گروه حرفه ای، کاربلد و دارای ایده استفاده شود.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی

با ایده و راهکار بالا هر کسی می تواند کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی را تجربه و ان را توسعه دهد.کافیست از طریق تولید محتوای اختصاصی و جذاب، افزایش دنبال کنندگان ، برگزاری کمپین های تبلیغاتی جذاب و نوین در شبکه های اجتماعی، برگزاری مسابقات جذاب ، ارائه ایده های کسب و کارها و خدمات جدید و … کاربران را جذب کرده و به کسب درآمد از اینترنت بپردازید. کارتان هرچه خاص و ویژه باشد دنبال کنندگان و اعضای شما بیشتر و خود شما به عنوان یک سوشیال مارکتر خاص شناخته و در شبکه های اجتماعی معرفی خواهید شد.

در این تردید نکنید که ایده سوشیال مارکتر نیاز اصلی کسب و کارهای اینترنتی در ایران می باشد. اگر هم بر فرض الان اینگونه نباشد مطمئن باشید تا یکی دو سال آینده حتما اینگونه خواهد شد. اگر شما از همین الان سوشیال مارکتری را آغاز کنید مطمئن باشید در کسب و کار خود موفق خواهید بود. شاید فردا دیر باشد و در کسب درآمد از شبکه های اجتماعی از دیگران عقب بمانید. رقابت در کسب درآمد از اینترنت و ارائه ایده باید سریع باشد تا از قابله کسب و کار اینترنتی عقب نمانید.

Related Post