X

کسب درآمد با طراحی ربات تلگرام

تلگرام به عنوان یکی از پیام رسان های پرطرفدار به دلیل ایده‌های کاربردی‌اش، در سال ۲۰۱۳ تا کنون رشد خیره‌کننده‌ای داشته است. روزانه نزدیک به ۳ میلیارد پیام در تلگرام ارسال شده و حجم زیادی از این ترافیک به کاربران ایرانی اختصاص دارد. کسب درآمد با طراحی ربات تلگرام یکی از دهها راه متنوعی است که کاربران ایرانی در این پیام رسان اقدام به راه اندازی کسب و کار آنلاین کرده اند.

ربات تلگرام ابزاری بسیار قدرتمند و در واقع نرم‌افزاری است که می‌تواند به صورت خودکار با مخاطبان تلگرامی در ارتباط باشد. کاربران تلگرام با این نرم‌افزار می‌توانند در گروه‌های دیگر عضو شده و یا یک اجتماع دو طرفه بین خود و مخاطبان ایجاد کنند. قابلیت های ربات تلگرام به اندازه ای زیاد است که یک تحول بزرگ در استفاده از این پیام رسان از نظر مدیریت ایجاد کرده است ، ضمن اینکه طراحی و استفاده از این ربات هم به منبع درآمد اینترنتی برای برخی شده است.

در این مقاله سایت پول یابی ضمن اشاره به کسب درآمد با طراحی ربات تلگرام  به کارکردها و مسائل پیرامون ربات تلگرام پرداخته می شود.

ربات تلگرام

ربات های تلگرام که در سال ۲۰۱۵ ظاهر شدند، به اشخاص ثالث امکان می دهند که از این برنامه پیام رسان به عنوان رابط کاربری اصلی خود استفاده می کنند. لیست ربات های تلگرامی خیلی طولانی است، چرا  که بسیاری از توسعه دهندگان API های اختصاصی برای تولید ربات های منحصر به فرد با اهداف مختلف تولید می کنند.

ربات تلگرام ، شخصیتی مجازی در تلگرام است که پشت پرده آن مجموعه کدها و برنامه هایی هستند که مانند یک انسان دستورات را انجام می دهد . لذا با توجه به نیازهای کاربران با طراحی ربات تلگرام می توان بهترین درآمدزایی از تلگرام را داشت . ربات ها دارای پسوند bot هستند.

به طور خلاصه، ربات های تلگرام برنامه هایی هستند که برای انجام وظایف خاص، دنبال کردن دستورالعمل ها و تعامل با کاربران تنظیم شده اند. ربات ها در داخل محیط تلگرام اجرا می شوند و نیازی به مراحل نصب اضافی ندارند. با استفاده از ربات ها، افراد می توانند از قابلیت بسیاری استفاده کنند. مثلا ، ارسال اعلان های روزانه برای دوستان ، تنظیم کردن یادآوری ها، ترجمه پیام ها ، دریافت هشدارهای هواشناسی ، بازی کردن  و بسیاری از موارد دیگر.

تمام کاری که باید انجام داد، جاسازی یک ربات در چت یا کانال می باشد. روش انجام این کار شبیه افزودن یک دوست به مکالمه است و زمان زیادی نمی گیرد. با کلیک بر روی قسمت جستجوی تلگرام و نوشتن نام یک ربات خاص، می توانید به راحتی ربات ها را پیدا کنید.

کاربردهای ربات تلگرام

جایگاه و اهمیت تلگرام برای کسب و کارها غیر قابل انکار است و افراد زیادی در ایران هستند که درآمدشان وابسته به تلگرام می باشد و به انحای مختلف تلاش می کنند تا از ابزارهای کاربردی آن نهایت بهره را ببرند و ربات تلگرام یکی از آنها می باشد.

ربات تلگرام، توسط نرم‌افزاری که در پس زمینه آن نشسته است و بر مبنای پیام‌هایی که به او ارسال می‌کنید، پاسخ‌هایی را برایتان ارسال می کند. ربات تلگرام می تواند کاربردی متنوع و مختلفی داشته باشد. نحوه کارایی ربات ها به خلاقیت و الگوریتم هایی که برای آن تعریف می شود، بستگی دارد. برخی از کاربردهای ربات ها عبارتند از:

ارتباط با وب سرویس ها: مثلا می توانید هر زمان دیدگاه یا فرم تماس جدیدی در سایت ارسال شد، مستقیما در تلگرام آن را دریافت کنید. و یا آخرین ایمیل های خود را به حساب تلگرام خود منتقل کنید.

ساخت بازی های فکری ساده: نحوه ارتباط با ربات تلگرام از طریق API  این قابلیت را ایجاد می کند که به سرعت پاسخ های کاربران را تحلیل کرده و نتایج متناسب با آن را برایشان ارسال کنید. این قابلیت این امکان را می دهد بازی های گوناگونی را طراحی و پیاده سازی نمایید.

ابزارهای کاربردی: ربات تلگرام می تواند هر کاربردی داشته باشد، این شما هستید که کارایی آن را طرح ریزی می کنید. دریافت نرخ ارز، اطلاعات هواشناسی، اخبار روز و تفریح و سرگرمی هرکدام نمونه های موفقی از کاربرد ربات تلگرام هستند.

اهداف ساختن ربات‌ها

با رواج تدریجی ربات‌ها، یکی از سؤالاتی که درباره آنها مطرح می‌شود، انگیزه ایجاد ربات‌ها است، اینکه این ربا‌ت‌ها چه منافعی برای سازندگان دارند یا اصولا درآمد مالی برای توسعه‌دهندگان خود ایجاد می‌کنند؟

در پاسخ باید گفت که اساساً بیشتر ربات‌ها در تلگرام رایگان هستند. اما اهمیت ساخت و استفاده از ربات‌های تلگرام زمانی مشخص می‌شود که می‌توان از آن به عنوان منبع درآمدزایی استفاده کرد. لذا یکی از راههای کسب درآمد از تلگرام ساخت و طراحی ربات تلگرام می باشد.

یکی از نتایج مستقیم این ربات‌ها می‌تواند فروش کالا یا خدمات باشد. به این ترتیب که ربات به طور مشخص برای فروش‌ کالاهایی اطلاع‌رسانی می‌کند و اطلاعاتی را درباره خرید کالاها به مشتری خود ارائه می‌دهند. همچنین ربات‌هایی نیز در اطلاع‌رسانی خود برای منبع سایت‌هایشان تبلیغ می‌کنند و به اصطلاح بازدید سایت‌ شان را با ابزارهایی از جمله ربات تلگرام بالا می‌برند.

در وهله دوم، سودی که برای ربات‌های مزاحم می‌توان متصور شد، امکان ارسال تبلیغ‌ برای شماره‌های گروه است. به این ترتیب که ربات در حین خدماتی که به کاربر می‌دهد، بانکی از یوزرهایی که قبلاً با آنها چت کرده جمع‌آوری می‌کند و در نوبت‌های بعدی در ارسال تبلیغ آنها را مخاطب قرار می‌دهد. اغلب اهداف ساخت یک ربات تلگرام، تبلیغ در گروه‌های مختلف و یافتن برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی فروش است.

شیوه عملکرد ربات‌های تلگرام

با توجه به open source بودن مکانیزم احراز هویت و تبادل اطلاعات تلگرام، ابتدا برنامه‌ها و ربات‌ها به صورت اتوماتیکی ساخته شده بود. اما به دلیل سطح بالا بودن API تلگرام، تعداد بسیار اندکی ربات ساخته شد. ولی شرکت تلگرام یک API ساده‌تر برای ساخت ربات‌ها ارائه کرد که خود آن را «انقلاب ربات‌ها» نامید.

ربات‌های تلگرام وظیفه اتصال کاربر به سازنده ربات را در محیط تلگرام برعهده دارند. ربات‌های تلگرام با یک URL (که طراح ربات به تلگرام معرفی کرده است)، با طراح ربات در ارتباط هستند. ارتباط ربات با کاربر، نمی‌تواند توسط ربات شروع شود. به منظور ایجاد ارتباط حتماً باید اولین بار استارت توسط کاربر به یک ربات زده شود. ممکن است که این تمهید برای جلوگیری از گسترش Spam ها ایجاد شده باشد.

زمانی که کاربر پیامی را برای ربات ارسال می‌کند، طراح ربات با دو روش متمایز RestFull API یا Webhook می‌تواند از این پیام مطلع شود. پس از این که طراح ، پیام را دریافت کرد، می‌تواند بلافاصله به آن پاسخ دهد و یا پاسخ به آن را به زمانی در آینده موکول کند.

حساب‌های کاربری رباتیک دارای سطح بالایی از هوش مصنوعی هستند و توسط نرم‌افزار کنترل می‌شوند. نرم‌افزارهای مدیریت‌کننده این حساب‌ها می‌توانند اطلاعات مختلفی را در دسترس کاربران قرار دهند. به این ترتیب که کاربر درخواستی را در قالب پیام به ربات ارسال می‌کند و ربات در پاسخ اطلاعات مطالبه شده را به کاربر ارائه می‌دهد.

شیوه ساخت ربات تلگرام

برای ساخت ربات تلگرام باید ابتدا با برنامه‌نویسی آشنایی کامل داشته باشید. اما در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید برای ساخت ربات، ابتدا باید از یک ربات به نام BotFather  استفاده کنید. BotFather  رباتی است که باید بر سایر ربات ها حکومت کند. این ربات پدر کمک می کند تا ربات های جدید ایجاد کرده و تنظیمات مربوط به آن را تغییر دهید.

برای استفاده از این ربات به آدرس https://telegram.me/BotFather مراجعه کنید و گزینه start را انتخاب کنید. بعد از شروع ، پیغامی برایتان ارسال می شود که گزینه های زیادی پیش روی شما قرار می دهد. این گزینه ها را یک به یک در نظر گرفته و طبق آن شروع به ساخت ربات کنید.

۱- ایجاد یک ربات جدید newbot – create/ :

از دستور /newbot  برای ایجاد ربات جدید استفاده کنید. BotFather از شما نام و نام کاربری می خواهد. سپس یک نشانه مجوز برای ربات جدید شما ایجاد می کند.

نام ربات در جزئیات تماس و جاهای دیگر نمایش داده می شود اما نام کاربری یک نام کوتاه است، که در لینک ها مورد استفاده قرار می گیرد. نام های کاربری ۵ الی ۳۲ کاراکتر دارند و فقط می توانند شامل حروف لاتین و اعداد باشند. نام کاربری که برای ربات خود ایجاد می کنید باید به عبارت bot ختم شود. به عنوان مثال poolyabi_bot یا   .poolyabiBot

۲- ایجاد یک توکن token – generate authorization token/:

توکن یک رشته است که اجازه فعالیت ربات و ارسال درخواست به ربات API را صادر می کند. اگر توکن موجود شما به خطر افتاده است یا به دلایلی آن را گم کرده اید، از دستور /token برای دریافت یک توکن جدید استفاده کنید.

دستورات botfather

mybots/: لیستی از ربات های شما را با کنترل های مفید برای ویرایش تنظیمات آن ها فراهم می کند.

mygames/: لیستی از بازی های شما را با کنترل های مفید برای ویرایش تنظیمات آن ها فراهم می کند.

ویرایش ربات ها

setname – change a bot’s name/: یک نام به ربات خود اختصاص دهید.

setdescription – change bot description/: توضیحاتی در مورد فعالیت ربات بنویسید. این توضیحات یک متن کوتاه با حداکثر ۵۱۲ کاراکتر است وکاربران این متن را در ابتدای مکالمه با ربات، با عنوان What can this bot do? مشاهده می کنند.

setabouttext – change bot about info/: اطلاعات مربوط به ربات را می توانید تغییر دهید. این توضیحات، متنی حتی کوتاه تر از ۱۲۰ کاراکتر می باشد. کاربران این متن را در صفحه نمایه ربات مشاهده می کنند. وقتی ربات را با شخصی به اشتراک می گذارید، این متن به همراه پیوند برای ایشان ارسال می شود.

setuserpic – change bot profile photo/: عکس پروفایل ربات را تغییر دهید.

setcommands/: لیست دستورات پشتیبانی شده توسط ربات را می توانید تغییر دهید اما نیاز مبرمی وجود ندارد.

Deletebot/: ربات خود را حذف کرده و نام کاربری آن را آزاد کنید.

ویرایش تنظیمات

setjoingroups/: تعیین کنید که آیا ربات شما می تواند به گروه ها اضافه شود یا خیر. هر ربات باید بتواند پیام های خصوصی را پردازش کند، اما اگر ربات شما برای کار در گروه ها طراحی نشده است، می توانید این کار را غیرفعال کنید.

setprivacy/: تنظیم کنید پیام هایی را که هنگام افزودن به گروه، توسط کاربران دریافت خواهند شد. با غیرفعال کردن حالت حریم خصوصی، ربات تمام پیام ها را دریافت می کند. توصیه می شود حالت حریم خصوصی را فعال کنید. برای این کار لازم است مجددا ربات را به گروه های موجود اضافه کنید تا این تغییرات اعمال شود.

مدیریت بازی ها

newgame/: یک بازی جدید ایجاد کنید .

editgame/: ویرایش یک بازی

Deletegame/: بازی موجود را حذف کنید.

فعال سازی تلگرام

نکته مهم اینکه در حال حاضر ربات ایجاد شده عملا کاری نمی کند و برای فعال سازی ربات باید یک سری مراحل دیگر انجام شود تا فعال شود.

برای فعال سازی ربات به آدرس https://telegram.me/Createyourbot مراجعه کنید و دکمه start را فشار دهید یا اینکه عبارت /start را بنویسید و ارسال کنید. وارد پنل که شوید متوجه خواهید شد که همه موارد به صورت فارسی در اختیار شماست. برای ادامه کار، گزینه ایجاد یک ربات جدید را بزنید و آن توکنی که ربات BotFather  برای شما فرستاده است را کپی کنید و در اینجا paste کنید.

پس از انجام این مرحله، ربات شما به سرور متصل می شود. بنابراین می توانید به ربات خود برگردید. همانطور که می بینید ۶ دکمه برای شما طراحی شده است که هر کدام از آن ها را می توانید تغییر دهید و سفارشی سازی کنید.

با زدن کلید واژه /help می توانید راهنما را بخوانید و تمامی متن ها و پیام های ربات خود را مثل پیام خوشامد گویی داخل گروه ها و غیره را تغییر دهید. اینک ربات تان آماده استفاده است.

نکته مهم :

اگر کاربری بخواهد به طراحی ربات تلگرام کاربردی که در عمل یک کار مفید و حرفه‌ای انجام می‌دهد دست بزند، باید دارای دانش برنامه نویسی باشد، در غیر این صورت تنها می تواند ربات های تلگرامی ابتدایی با قابلیت های محدود ایجاد کند.

مزایای طراحی ربات تلگرام

فعالان اینترنتی در تاثیر تلگرام بر کسب درآمد از اینترنت شکی ندارند و در این میان رباتها ابزارهایی هستند که بر اساس نیاز کاربر، قابلیت هایی را به امکانات پیش فرض تلگرام اضافه می‌کنند. طراحی ربات تلگرام با مقاصد مختلفی صورت می‌گیرد، اما اصلی ترین کاربرد آن، در اختیار داشتن ابزارهایی به منظور مدیریت ساده کانال و یا گروه است.

در نظر بگیرید ، ادمین یک گروه بزرگ با تعداد زیادی عضو مثلا پنجاه هزار نفر ، اگر طی چندین ساعت شبانه روز بر گروه نظارت نداشته باشد، به خاطر تعدد اعضا، پیام های غیر مرتبط زیادی منتشر خواهد شد که اعتبار گروه را زیر سوال می‌برد. اما با طراحی ربات تلگرام می‌توان تعیین کرد بین دو ساعت مشخص، هیچ کاربری قادر به ارسال پیام در گروه نباشد.

طراحی ربات تلگرام برای ادمین کانال ها می‌تواند بسیار مفید باشد. شرایطی را در نظر بگیرید که چند ساعت به اینترنت دسترسی ندارید، اما نمی‌توان کانال را به امان خدا رها کرد و باید همانند همیشه، راس بازه های زمانی مشخص پیام ها و پست هایی در آن ارسال شود. می‌توان با طراحی ربات تلگرام، چند پست از پیش ارسال شده ، برای آن را در زمان هایی مشخص بر روی کانال ارسال کرد.

از آنجایی که در دنیای برنامه نویسی محدودیتی وجود ندارد، می‌توان بسته به نیاز خود هر نوع رباتی نوشت. زمانبندی کردن فعالیت کاربران در گروه و زمانبندی کردن ارسال پیام در کانال جزو قابلیت های پیش فرض تلگرام نیست، اما به لطف ربات ها امکان پذیر شده است.

کسب درآمد با طراحی ربات تلگرام

عده ای درآمدزایی از طریق طراحی ربات تلگرام را بهترین روش جهت کسب پول از تلگرام می دانند. البته این نوع درآمدزایی به عنوان شیوه کسب درآمد جدید در تلگرام مطرح نیست و تقریبا از آغاز راه اندازی تلگرام مطرح بوده است. درآمدزایی از تلگرام با ساخت ربات مدیر گروه و ربات کانال تلگرام امکان پذیر می باشد. ربات های تلگرام در دو حوزه کانال و گروه تلگرام فعالیت دارند و صاحبان کانال ها و گروه ها این ربات ها را اجاره می کنند.

در همه گروه های بزرگ یک ربات مدیر گروه مشغول به کار است که در نبود ادمین نظارت می کند. حال این ربات ها چه کارایی هایی دارند و چه پنل کنترلی دارند موضوع بحث این مقاله سایت پول یابی نیست . با طراحی ربات مدیر گروه می توان آن ها را به گروه ها اجاره داده و ماهیانه مبلغی بابت اجاره دریافت کرد.

برخی از ربات ها وظیفه دارند نظرات کاربران را دریافت کنند بعضی از ربات های در کانال رای گیری می کنند و بعضی از آن ها وظیفه دارند تا سایت ها را به کانال تلگرام متصل کنند و اطلاعات وب سایت را به کانال منتقل کنند اینگونه ربات ها هم با ارجاع دادن افراد به راحتی می توانند درآمدزایی از تلگرام را محقق کنند.

نمونه دو ربات تلگرام

نمونه های ربات تلگرام با کارکردهای مختلف بسیار زیاد هستند ولی دو مورد از معروف ترین ربات های تلگرام عبارتند از:

ربات دستیار : این ربات ها ابزار هایی در اختیار دارند مثلا لینک دار کردن متن ، رنگ بندی متن ، تو پر کردن متن ، کج نوشتن و یا اینکه ماشین حساب هستند و حتی هواشناسی انجام می دهند.

ربات بازی : با این گونه ربات ها آشنایی دارید عده اید این ربات ها را به گروه ها اجاره می دهند جهت بازی و سرگرمی ممبرهایشان تا مجذوب گروه شوند.

شیوه کسب درآمد از ربات

یک ربات با توجه به توسعه دهنده آن و سرور هایش می تواند همزمان بر روی چندین گروه قابل اجرا باشد . یعنی اگر یک ربات با یک سرور در حال اجرا باشد می توانید به چندین نفر آن را اجاره دهید و بدون افت سرعت و uptime بالا کار کند ، البته باز به سازنده ربات و میزان قدرت سرور بستگی دارد. حال خودتان حساب کنید چقدر می توان از این طریق درآمد اینترنتی کسب کرد.

مزایای خاص این ربات ها موجب محبوبیت زیاد آنها و همچنین سودآور شدن شغل ربات نویسی شده است. ربات تلگرام را می توان به عنوان هوش مصنوعی در فضای تلگرام تعریف کرد که بسته به دستوراتی که دریافت می کند و نوع برنامه نویسی برای ساخت آن می تواند وظایف کاربران را تسهیل کند.

فرضا ، اگر می خواهید عکس متنی ایجاد کنید ، می توانید عکس و متن خود را برای این ربات ها ارسال کنید و سپس عکس متنی خود را دریافت کنید. رایج ترین زبان برنامه نویسی برای ساخت ربات در PHP است. اگرچه یادگیری این زبان به آموزش تخصصی نیاز دارد ، اما نوشتن ربات برای افرادی که PHP می دانند خیلی پیچیده نخواهد بود.

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی از تلگرام هستید با طراحی ربات ها از طرق مختلف می توانید درآمد اینترنتی کسب کنید. فروش ربات ها ، نوشتن ربات ها ، جذب ممبر و مواردی از این دست که می تواند از چند صد هزار تا چندین میلیون تومان برای تولید کنندگان ربات، درآمد اینترنتی به همراه داشته باشد.

سخن پایانی درآمد با طراحی ربات تلگرام

همان طور که در این مقاله اشاره شد یکی از راه های کسب درآمد از تلگرام طراحی و ساخت ربات Bot است. ربات ها هوشمند بوده و می توانند گروه و کانال را کنترل کنند. عضوگیری کانال یا حذف مزاحمان از کانال می تواند از طریق ربات انجام شود. این ربات ها به طور خودکار کار می کند و بسیاری از برنامه های کانال را اجرا می کند. بنابراین می توانید برای سازماندهی کانال ها و درآمدزایی از طریق آن ، یک ربات طراحی کنید.

وجود مزایای بسیار ویژه ربات‌های تلگرام ، آن‌ها را بسیار محبوب نموده و شغل ربات نویسی را نیز پرکار و پر درآمد کرده است. ربات تلگرام را می‌توان یک هوش مصنوعی در فضای تلگرام تعریف کرد که می‌تواند بسته به دستوراتی که دریافت می‌کند و نوع برنامه‌نویسی که برای ساخت آن استفاده شده است، کارهای کاربران را آسان‌تر کند.

نکته آخر کسب درآمد با طراحی ربات تلگرام این است که ، از ربات‌ها به روش‌های مختلف می‌توان پول در آورد. فروش ربات‌ها، ربات نویسی، جذب فالوور و مواردی از این دست که می‌توانند درآمدهای چند صد هزار تا چند میلیونی را برای دست‌اندرکاران ساخت ربات‌ها- برای هر ربات- رقم بزنند. میزان این درآمد اینترنتی بستگی به میزان مهارت و همچنین طراحی نوع ربات تلگرام و بازاریابی آن دارد.

سایت پول یابی:
Related Post