X

عاقبت کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی

عاقبت کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی

همیشه این سوال مطرج بود که عاقبت کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی چه خواهد شد؟ میزان ادامه سودآوری و کسب پول از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، لاین ، توئیتر، فیسبوک و… چه اندازه خواهد بود؟ یک سوال درباره میزان کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی مطرح است و دیگر عاقبت کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی می باشد. جواب این دو سوال با هم کاملا فرق دارد .

میزان کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی را نمی توان دقیق مشخص کرد از یک یا میلیون ها و حتی میلیاردها تومان می تواند باشد یکی از کانال تلگرام ماهیانه دو تا سه میلیون کسب درآمد دارد و دیگری تا صد میلیون تومان و بیشتر کسب درآمد می کند. این میزان به میزان جذب کاربر، ارائه کالا و خدمات و نوع آن، میزان تبلیغات و کیفیت کالا  و موارد دیگر بستگی دارد . پس میزان کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی با توجه به فاکتورهای مختلف متغییر است .

اما عاقبت کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی چگونه است سوالی کاملا مجزا و خارج از حیطه اختیار ما است.که در اینجا قصد پاسخگویی به آن را دارم.

بررسی عاقبت کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی

اگرچه میزان کسب درآمد از اینترنت در دست ما است ولی فرجام و عاقبت کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی در دست ما نیست و ما نمی توانیم آن را مدیریت کنیم . در روزهای اخیر(دیماه ۱۳۹۶) کشور ما صحنه اعتراضات مردمی شد پس از چند روز اعتراضات، تصمیم گرفته شد تا تلگرام و اینستاگرام فیلتر و سطح دسترسی به آن محدود شود با این اقدام ، بسیاری از افراد و مشاغل وابسته به آن عملا از بین رفت و سطح درآمد بسیاری از افراد و شرکتها تقریبا صفر شده است چرا چنین اتفاقی افتاده است؟

فارغ از خوب یا بد بودن محدودیت دسترسی به شبکه های اجتماعی ، مهمترین ایراد این شبکه های اجتماعی، عدم در دسترس بودن آنها طبق خواسته خود کاربر می باشد امروز دولت تصمیم گرفت آن را محدود کند فردا ممکن است مدیران شبکه های اجتماعی این تصمیم را بگیرند پس در همه جنبه های کسب درآمد، کاربر و مدیر شبک های اجتماعی در اولویت بعدی می باشند . چند روز قبل تصمیم گرفته شد بسته شود و اصلا به تاثیر آن بر زندگی کاربران و مدیران تلگرام و اینستاگرام توجه نشد . این عاقبت کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی است امروز هستند دلیلی وجود ندارد فردا باشند.

تاثیر کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی بر زندگی افراد

یقینا عاقبت کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی بر زندگی هزاران نفر از کاربران و شرکت های فعال در تلگرام و شبکه های اجتماعی مخرب و وحشتناک بوده است خانواده های زیادی از این طریق ارتزاق می کردند و الان سرپرستان خانواده با مشکل مواجه شدند کسب و کارشان تعطیل شده است و درآمدشان صفر شده است . تا جایی که اطلاع دارم چندین شرکت مجبور شد تا عذر نیروهایش را بخواهد و  دست به اخراج انبوه کارکنان و نیروهایشان بزنند . طراحان ربات، فروشندگان قالب، توزیع کنندگان لباس و لوازم آرایشی، فروشندگان و تولید کنندگان صنایع دستی ، بازاریابان اینترنتی و هزاران کسب و کار مرتبط با اینستاگرام و تلگرام عملا تعطیل شدند و معلوم نیست کی فعال شوند با این اوضاع آشفته و مشکلات اقتصادی خیلی بیکار و بدون کسب درآمد شدند و اوضاعشان خراب شد.

سوال پایانی : عاقبت کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی چه خواهد شد؟

اگر منصفانه نگاه کنیم، عاقبت کسب درآمد از تلگرام و شبکه های اجتماعی معلوم نیست ممکن است که در طی چند روز آینده دوباره فضا باز شود و یا مدتها طول بکشد ولی آنچه مسلم و واضح است نباید تمام تخم مرغ های کسب درآمد از اینترنت را در سبد تلگرام و اینستاگرام گذاشت باید کسب درآمد ما به منابع مختلفی وصل باشد که یکی از آنها شبکه های اجتماعی باشد کسانی که دارای وبسایت هستند هنوز کسب و کارشان رونق سابق را دارد و کمتر متضرر شده اند لذا باید از این اتفاقات اخیر درس گرفت و تنوع شیوه های کسب درآمد از اینترنت را فرا گرفت کسانی که سایت و وبلاگ پشتیبان داشتند در این ایام کمتر ضرر دیدند.  (اهمیت وبسایت با وجود تلگرام و اینستاگرام)

همان طور که تک محصولی برای اقتصاد کشور فاجعه بار است اتکای صرف به شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام هم فاجعه بار خواهد بود .

Related Post